laki saa aikaan vihaa; mutta

Wau

Rom. 4:13-25 Sillä se lupaus, että Aabraham oli perivä maailman, ei tullut hänelle eikä hänen siemenelleen lain kautta, vaan uskonvanhurskauden kautta. Sillä jos ne, jotka pitäytyvät lakiin, ovat perillisiä, niin usko on tyhjäksi tehty ja lupaus käynyt mitättömäksi.
Sillä laki saa aikaan vihaa; mutta missä lakia ei ole, siellä ei ole rikkomustakaan. Sentähden se on uskosta, että se olisi armosta; että lupaus pysyisi lujana kaikelle siemenelle, ei ainoastaan sille, joka pitäytyy lakiin, vaan myös sille, jolla on Aabrahamin usko, hänen, joka on meidän kaikkien isä

- niinkuin kirjoitettu on: "Monen kansan isäksi minä olen sinut asettanut" - sen Jumalan edessä, johon hän uskoi ja joka kuolleet eläviksi tekee ja kutsuu olemattomat, ikäänkuin ne olisivat. Ja Aabraham toivoi, vaikka ei toivoa ollut, ja uskoi tulevansa monen kansan isäksi, tämän sanan mukaan: "Niin on sinun jälkeläistesi luku oleva", eikä hän heikontunut uskossansa, vaikka näki, että hänen ruumiinsa oli kuolettunut - sillä hän oli jo noin satavuotias - ja että Saaran kohtu oli kuolettunut;
mutta Jumalan lupausta hän ei epäuskossa epäillyt, vaan vahvistui uskossa, antaen kunnian Jumalalle, ja oli täysin varma siitä, että minkä Jumala on luvannut, sen hän voi myös täyttää. Sentähden se luettiinkin hänelle vanhurskaudeksi.
Mutta ei ainoastaan hänen tähtensä ole kirjoitettu, että se hänelle luettiin, vaan myös meidän tähtemme, joille se on luettava, kun uskomme häneen, joka kuolleista herätti Jeesuksen, meidän Herramme,
joka on alttiiksi annettu meidän rikostemme tähden
ja kuolleista herätetty
meidän vanhurskauttamisemme tähden.

17

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • satujahve

      4. Moos. 31:17. Niin surmatkaa siis kaikki poikalapset ja surmatkaa myös jokainen vaimo, joka on yhtynyt mieheen. 18. Mutta jokainen tyttö, joka ei ole yhtynyt mieheen, jättäkää itsellenne henkiin.

      Raamatun tarinoissa tämä ihmisen keksimä jumalaolento kehottaa murhaamaan naisia, lapsia ja poikalapsia. Tyttö lapset saa ottaa vangiksi ja raiskata.

      Aika kuvottava paskaläjä tämä paimentolaismiehen keksimä jumalaolento vai kuinka?

      • Wau

        tuota ohjettahan juuri muslimit noudattavat, kun eivät ymmärrä. ettei lain tekojen kautta pelastuta.
        Laki saa aikaan vihaa; Mutta missä lakia ei ole, siellä ei ole rikkomustakaan.


      • vel-vel

        1:5 Mutta käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta. >> Jakeen lisätiedot
        1:6 Muutamat ovat hairahtuneet niistä pois ja poikenneet turhiin jaarituksiin,
        1:7 tahtoen olla lainopettajia, vaikka eivät ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi väittävät.
        1:8 Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään
        1:9 ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,
        1:10 haureellisille, miehimyksille, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan -
        1:11 autuaan Jumalan kirkkauden evankeliumin mukaisesti, joka on minulle uskottu.
        1:12 Minä kiitän häntä, joka minulle on voimaa antanut, Kristusta Jeesusta, meidän Herraamme, siitä, että hän katsoi minut uskolliseksi ja asetti palvelukseensa
        1:13 minut, entisen pilkkaajan ja vainoojan ja väkivallantekijän. Mutta minä sain laupeuden, koska olin tehnyt sitä tietämättömänä, epäuskossa;
        1:14 ja meidän Herramme armo oli ylen runsas, vaikuttaen uskoa ja rakkautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
        1:15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.
        1:16 Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, itsellensä iankaikkiseksi elämäksi.
        1:17 Mutta iankaikkiselle kuninkaalle, katoamattomalle, näkymättömälle, ainoalle Jumalalle, kunnia ja kirkkaus aina ja iankaikkisesti! Amen.


      • satujahve

        5. Moos. 12:27 Kun toimitatte polttouhrin, uhratkaa sekä liha että veri Herran, Jumalanne, alttarilla.

        Vanhaa testamenttia ei tarvitse kauaa lukea huomatakseen että jumala ei luonut ihmistä omaksi kuvakseen vaan ihminen loi jumalan omaksi kuvakseen. Siksi tämä uhreilla ja verellä mässäilevä narsistinen, sadistinen ja moraaliton jumalaolento on täysin luojansa, paimentolaismiehen kaltainen.


      • ihana-armo
        Wau kirjoitti:

        tuota ohjettahan juuri muslimit noudattavat, kun eivät ymmärrä. ettei lain tekojen kautta pelastuta.
        Laki saa aikaan vihaa; Mutta missä lakia ei ole, siellä ei ole rikkomustakaan.

        Hebr. 9:18 Sentähden ei myöskään ensimmäistä liittoa verettä vihitty.
        9:19 Sillä kun Mooses oli kaikelle kansalle julkilukenut kaikki käskyt, niinkuin ne laissa kuuluvat, otti hän vasikkain ja kauristen veren ynnä vettä ja purppuravillaa ja isopin ja vihmoi sekä itse kirjan että kaiken kansan,
        9:20 sanoen: "Tämä on sen liiton veri, jonka Jumala on teille säätänyt."
        9:21 Ja samoin hän verellä vihmoi myös majan ja kaikki palvelukseen kuuluvat esineet.
        9:22 Niin puhdistetaan lain mukaan miltei kaikki verellä, ja ilman verenvuodatusta ei tapahdu anteeksiantamista.
        9:23 On siis välttämätöntä, että taivaallisten kuvat tällä tavalla puhdistetaan, mutta että taivaalliset itse puhdistetaan paremmilla uhreilla kuin nämä.
        9:24 Sillä Kristus ei mennyt käsillä tehtyyn kaikkeinpyhimpään, joka vain on sen oikean kuva, vaan itse taivaaseen, nyt ilmestyäkseen Jumalan kasvojen eteen meidän hyväksemme.
        9:25 Eikä hän mennyt uhratakseen itseänsä monta kertaa, niinkuin ylimmäinen pappi joka vuosi menee kaikkeinpyhimpään, vierasta verta mukanaan,
        9:26 sillä muutoin hänen olisi pitänyt kärsimän monta kertaa maailman perustamisesta asti; mutta nyt hän on yhden ainoan kerran maailmanaikojen lopulla ilmestynyt, poistaakseen synnin uhraamalla itsensä.
        9:27 Ja samoinkuin ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta senjälkeen tulee tuomio,
        9:28 samoin Kristuskin, kerran uhrattuna ottaakseen pois monien synnit, on toistamiseen ilman syntiä ilmestyvä pelastukseksi niille, jotka häntä odottavat.


      • satujahve

        4. Moos. 31:17. Niin surmatkaa siis kaikki poikalapset ja surmatkaa myös jokainen vaimo, joka on yhtynyt mieheen. 18. Mutta jokainen tyttö, joka ei ole yhtynyt mieheen, jättäkää itsellenne henkiin.

        Raamatun tarinoissa tämä ihmisen keksimä jumalaolento kehottaa murhaamaan naisia, lapsia ja poikalapsia. Tyttö lapset saa ottaa vangiksi ja raiskata.

        Aika kuvottava sontaläjä tämä paimentolaismiehen keksimä jumalaolento vai kuinka?


      • Väke-vä

        Mitä sanot tästä Jeesuksen ilmoituksesta!
        Luukas 19:14 Mutta hänen kansalaisensa vihasivat häntä ja lähettivät lähettiläät hänen jälkeensä sanomaan: 'Emme tahdo tätä kuninkaaksemme.'
        19:15 Ja saatuansa kuninkuuden ja palattuansa hän käski kutsua eteensä ne palvelijat, joille hän oli antanut rahat, saadakseen tietää, mitä kukin oli asioimisellaan ansainnut.
        19:16 Niin ensimmäinen tuli esiin ja sanoi: 'Herra, sinun leiviskäsi on tuottanut kymmenen leiviskää.'
        19:17 Ja hän sanoi hänelle: 'Hyvä on, sinä hyvä palvelija; koska vähimmässä olet ollut uskollinen, niin saat vallita kymmentä kaupunkia.'
        19:18 Ja toinen tuli ja sanoi: 'Herra, sinun leiviskäsi on tuottanut viisi leiviskää.'
        19:19 Niin hän sanoi tällekin: 'Sinä, vallitse sinä viittä kaupunkia.'
        19:20 Vielä tuli yksi ja sanoi: 'Herra, katso, tässä on sinun leiviskäsi, jota olen säilyttänyt liinasessa.
        19:21 Sillä minä pelkäsin sinua, koska olet ankara mies: sinä otat, mitä et ole talteen pannut, ja leikkaat, mitä et ole kylvänyt.'
        19:22 Hän sanoi hänelle: 'Oman sanasi mukaan minä sinut tuomitsen, sinä paha palvelija. Sinä tiesit minut ankaraksi mieheksi, joka otan, mitä en ole talteen pannut, ja leikkaan, mitä en ole kylvänyt;
        19:23 miksi et siis antanut rahojani rahanvaihtajan pöytään, että minä tultuani olisin saanut periä ne korkoineen?'
        19:24 Ja hän sanoi vieressä seisoville: 'Ottakaa häneltä pois se leiviskä ja antakaa sille, jolla on kymmenen leiviskää.'
        19:25 - Niin he sanoivat hänelle: 'Herra, hänellä on jo kymmenen leiviskää.' -
        19:26 'Minä sanon teille: jokaiselle, jolla on, annetaan; mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin, mikä hänellä on.
        19:27 Mutta viholliseni, jotka eivät tahtoneet minua kuninkaaksensa, tuokaa tänne ja teloittakaa minun edessäni.'"


      • satujahve

        3. Moos. 12:6 "Kun pojan tai tytön synnyttämisestä määrätty puhdistumisaika on kulunut umpeen, naisen on tuotava papille pyhäkköteltan oven eteen vuoden vanha karitsa polttouhriksi ja metsäkyyhky tai muu kyyhkynen syntiuhriksi. 7 Pappi uhratkoon ne Herran edessä ja toimittakoon sovitusmenot, ja näin nainen on taas puhdas verenvuodosta."

        Millainen olento vaatii synnyttämisestä eläinuhrin? Millainen olento olisi niin typerä että kuvittelisi synnytämisen likaavan naisen? Millainen olento mässäilee eläinuhreilla ja verellä?

        Aivan oikein, se paimentolaismiehen keksimä jumalaolento olisi juurikin näin moraaliton, sadistinen, narsistinen ja kuvottava.


      • kuinka.monta.kertaa
        satujahve kirjoitti:

        3. Moos. 12:6 "Kun pojan tai tytön synnyttämisestä määrätty puhdistumisaika on kulunut umpeen, naisen on tuotava papille pyhäkköteltan oven eteen vuoden vanha karitsa polttouhriksi ja metsäkyyhky tai muu kyyhkynen syntiuhriksi. 7 Pappi uhratkoon ne Herran edessä ja toimittakoon sovitusmenot, ja näin nainen on taas puhdas verenvuodosta."

        Millainen olento vaatii synnyttämisestä eläinuhrin? Millainen olento olisi niin typerä että kuvittelisi synnytämisen likaavan naisen? Millainen olento mässäilee eläinuhreilla ja verellä?

        Aivan oikein, se paimentolaismiehen keksimä jumalaolento olisi juurikin näin moraaliton, sadistinen, narsistinen ja kuvottava.

        Miksi massapostitat tuota? Viiraako "yliskamarissasi"??


    • Silmät-Auki
      • silmät-auki

        http://www.pelastussanoma.fi/Islamin opit/islam.htm


        Miksi muslimipappien on niin vaikea keskustella kanssanne islamista?
        Muslimeilla ei ole suurempaa vihollista kuin heidän omat kirjoituksensa erityisesti [perimätietokokoelmat] hadith ja sira jotka jatkuvasti hämmentävät muslimeja.
        Tähän päivään mennessä olen tehnyt yli 500 TV-ohjelmaa, joissa kerrotaan islamin eri aiheista. Ja kaikkiin näihin ohjelmiin kaikki aineistoni tulee islamin tekstilähteistä, erityisesti Koraanista, hadithista ja idzhmasta[muslimioppineiden kertomukset]. Niinpä, mitä islamin imaamit voivat tehdä? Jos he yritt äisivät puhua kysymyksestä, jonka nostan esille islamin teksteistä ja sharia-laista, heidän olisi pakko myöntyä esimerkiksi että jalkavaimon pitäminen on laillista tai että kamelin virtsan juominen on puolusteltavaa. Siispä heidän ainoa strategiansa on olla välittämättä mistään, mitä esitän, tai hyökätä minua vastaan henkilökohtaisesti.
        Islam ei ole niinkään uskonto kuin valtataistelun väline. Sillä mitä syytä henkilöllä on tiukasti suojella ja seurata uskontoa, jota hänen on itse tehtävä järkeväksi,
        laiminlyötävä, minimoitava, jatkuvasti tulkittava uudelleen, vääristeltävä ja niin edelleen?
        Tosiasia on, että useimmat muslimit eivät tiedä, mitä on heidän omissa teksteissään. Yleensä he tietävät ja yrittävät hapuillen seurata vain islamin viittä pilaria [keskeisintä velvollisuutta].
        Toiset järkevämmät muslimit, jotka todella etsivät totuutta, heräävät lopulta suurimmasta huijauksesta, joka on esitetty ihmiskunnalle 1400 vuoteen, ja monet heistä tulevat tuntemaan perimmäisen totuuden.
        Miksi islamin papisto piilottaa nämä asiat sekä toisuskoisten tutkimuksilta että keskivertomuslimeilta? Usein käy niin, että jos siteeraan ongelmallisia kappaleita tietyistä islamilaisista kirjoista, nuo kirjat näyttävät häviävän arabimaailman kirjahyllyistä. Monet muslimit pitävät islamia enemmän tai vähemmän elämäntapana jota ei voi kyseenalaistaa.


    • satujahve

      14 "Jos joku tahtoo uhrata Herralle polttouhrina linnun, hän tuokoon uhrilahjaksi metsäkyyhkyn tai muun kyyhkysen. 15 Pappi tuokoon linnun alttarin luo, repäisköön irti pään"

      Millainen jumalaolento vaatii linnulta pään revittäväksi irti ja veren roiskimisen ympäri omaa alttariaan? ... Arvasit oikein, nimittäin se narsistinen, sadistinen, moraaliton ja paha jumalaolento, jonka paimentolaismies loi oman kuvansa mukaiseksi.

      • niin.nyt.tiedät

        Ei meiltä sellaisia vaadita, jos et sitä ole tienny?


      • satujahve

        En ole sellaista väittänytkään. Jossain kohtaa tämä jumalaolento on tällaista vaatinut, eikö näin?


    • Wau

      Johanneksen evankeliumi:
      14:8-9 Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme." Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?

      Galatalaiskirje:
      4:1 Mutta minä sanon: niin kauan kuin perillinen on alaikäinen, ei hän missään kohden eroa orjasta, vaikka hän onkin kaiken herra;
      4:2 vaan hän on holhoojain ja huoneenhaltijain alainen isän määräämään aikaan asti.
      4:3 Samoin mekin; kun olimme alaikäisiä, olimme orjuutetut maailman alkeisvoimien alle.
      4:4 Mutta kun aika oli täytetty, lähetti Jumala Poikansa, vaimosta syntyneen, lain alaiseksi syntyneen,
      4:5 lunastamaan lain alaiset, että me pääsisimme lapsen asemaan.
      4:6 Ja koska te olette lapsia, on Jumala lähettänyt meidän sydämeemme Poikansa Hengen, joka huutaa: "Abba! Isä!"
      4:7 Niinpä sinä et siis enää ole orja, vaan lapsi; mutta jos olet lapsi, olet myös perillinen Jumalan kautta.

      Kun ihminen syntyy uudesti ylhäältä hänen sydämmensä alkaa huutaa Abba Isä

      • satujahve

        3. Moos. 12:6 "Kun pojan tai tytön synnyttämisestä määrätty puhdistumisaika on kulunut umpeen, naisen on tuotava papille pyhäkköteltan oven eteen vuoden vanha karitsa polttouhriksi ja metsäkyyhky tai muu kyyhkynen syntiuhriksi. 7 Pappi uhratkoon ne Herran edessä ja toimittakoon sovitusmenot, ja näin nainen on taas puhdas verenvuodosta."

        Millainen olento vaatii synnyttämisestä eläinuhrin? Millainen olento olisi niin typerä että kuvittelisi synnytämisen likaavan naisen? Millainen olento mässäilee eläinuhreilla ja verellä?

        Aivan oikein, se paimentolaismiehen keksimä jumalaolento olisi juurikin näin moraaliton, sadistinen ja narsistinen.


    • Wau

      Jummala todelllskin vaatii ympärileikkausliiton tehneiltä kaiken tuon ja enemmänkin. Yli 600:n muunkin käskyn kirjaimellista noudattamista, että hän vaivoin nipinnapin pelastuisi.

      Jaakobin kirje:
      1:11-26 Aurinko nousee helteineen ja kuivaa ruohon, ja sen kukka varisee, ja sen muodon sulous häviää; niin on rikaskin lakastuva retkillänsä.
      Autuas se mies, joka kiusauksen kestää, sillä kun hänet on koeteltu, on hän saava elämän kruunun, jonka Herra on luvannut niille, jotka häntä rakastavat!
      Älköön kukaan, kiusauksessa ollessaan, sanoko: "Jumala minua kiusaa" ;sillä Jumala ei ole pahan kiusattavissa, eikä hän ketään kiusaa.
      Vaan jokaista kiusaa hänen oma himonsa, joka häntä vetää ja houkuttelee; kun sitten himo on tullut raskaaksi, synnyttää se synnin, mutta kun synti on täytetty, synnyttää se kuoleman. Älkää eksykö, rakkaat veljeni. Jokainen hyvä anti ja jokainen täydellinen lahja tulee ylhäältä, valkeuksien Isältä, jonka tykönä ei ole muutosta, ei vaihteen varjoa.
      -- Tahtonsa mukaan hän synnytti meidät totuuden sanalla, ollaksemme hänen luotujensa esikoiset.
      -- Te tiedätte sen, rakkaat veljeni. Mutta olkoon jokainen ihminen nopea kuulemaan, hidas puhumaan, hidas vihaan; sillä miehen viha ei tee sitä, mikä on oikein Jumalan edessä. Sentähden pankaa pois kaikki saastaisuus ja kaikkinainen pahuus ja ottakaa hiljaisuudella vastaan sana, joka on teihin istutettu ja joka voi teidän sielunne pelastaa. Mutta olkaa sanan tekijöitä, eikä vain sen kuulijoita, pettäen itsenne.
      -- Sillä jos joku on sanan kuulija eikä sen tekijä, niin hän on miehen kaltainen, joka katselee kuvastimessa luonnollisia kasvojaan; hän katselee itseään, lähtee pois ja unhottaa heti, millainen hän oli.

      Mutta joka katsoo täydelliseen lakiin, vapauden lakiin, ja pysyy siinä, eikä ole muistamaton kuulija, vaan todellinen tekijä, hän on oleva autuas tekemisessään.
      Jos joku luulee olevansa jumalanpalvelija, mutta ei hillitse kieltään, vaan pettää sydämensä, niin hänen jumalanpalveluksensa on turha.

      Usko jonka Jeesus vaikuttaa puhdistaa kaikesta vääryydestä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      2550
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe