Liian vanha ?

Vanhusmiettii

Tullut viime aikoina sellainen tunne, että olenkohan liian vanha aloittamaan kauppakorkean jos haen vasta ensi vuonna ? Olen silloin 28-vuotias, takana yksi tutkinto ja työelämää, mutta koulutusta vastaavaa työtä ei löydy. Olenkin tehnyt muita töitä nyt täysipäiväisesti valmistumisen jälkeen.

Tilanteeni on siinä mielessä hyvä, että voisin jopa ostaa asunnon tulevasta opiskelukaupungista ja saisin myös opintovapaata. Taloudellinen puoli on siis kunnossa.

Miten kauppakorkeassa suhtaudutaan tälläisiin vanhempiin, jo yhden tutkinnon suorittaneisiin ?

21

1684

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kylteri2015

      En usko että erotut joukosta millään tavalla. Opiskelin viime vuonna matematiikkaa ja kyllä siellä jopa harmaahiuksisia herrasmiehiä oli melko paljon. Ketään ei kiinnostanut yhtään, että minkä ikäistä porukkaa siellä liikkui.

      Joku kylteri voi tietysti laittaa oman näkemyksensä kauppakorkean puolelta, itse aloitan siellä vasta tulevana syksynä.

      t. -94 jonne

    • hyy

      Aallossa ainakin aloittaa vuosittain monta yli 30 tai 40 vuotiasta, en kauheesti stressaisi.

      • jklaklas

        mutta harvemmin nää nyt missään opiskelijaelämässä pyörii.


    • Ikä30

      Itse pääsin tänä vuonna sisään ja ikää 30. Myös yksi tutkinto jo takana ja kauppis on lähinnä yleissivistäviksi opinnoiksi itselleni. Näen pelkästään etua, että on ikää ja ensimmäinen tutkinto plakkarissa, nyt ei tarvi tosiaan pyöriä bileissä jne. vaan voi opiskella jolloin tutkinto menee kevyesti läpi 2-3 vuodessa (jos ei käy töissä samaan aikaan).

    • dfghjkyr

      Saahan sitä opiskella vaikka minkä ikäisenä. Elinikäinen oppiminen jne. Itsekin nyt 28-vuotiaana aloitan kauppiksessa, ei ole vielä käynyt edes mielessä, että olenkohan liian vanha. Tuo opiskelijaelämä ei kauheasti kyllä houkuta, mutta urheilenkin niin paljon että tuskin sitä kukaan ihmettelee jos en siellä pyöri.

    • Nimimerkki1234567

      Et ole liian vanha. Itsekin samaa ikäluokkaa ja aloitan ensi kuussa opinnot. Tosiaan opiskelijaelämä ei kiinnosta lainkaan, mutta tuskin niistäkään porukoista pois potkittaisi.

    • Arttuos

      39 ja opinnot alussa. Onhan siellä varmaan suurin osa niitä parikymppisiä, mutta ei se minua haittaa. Olen siellä opiskelemassa, en tunkemassa 20v porukoihin. Jos jotain minun ikäni häiritsee, niin onko se minun ongelma? :)

    • Maimai12345

      Aloitan syksyllä toiset korkeakouluopinnot 25-vuotiaana. En näe ongelmaa, sillä yliopistoilla pyörii oikeasti kaikenlaista sakkia. Jos joku siihen reagoi oudosti niin kertoo kyllä että siinä ihmisessä on jotain outoa. Isäni meni vasta n 40-vuotiaana oikikseen. Parempi myöhään, kun ei milloinkaan.

    • kcoxoxo

      Avoimessa on ainakin tosi paljon eri ikäisiä 18 vuotiaista 50 vuotiaisiin ja luulisin jokaisen tähtäävän tutkintoon.

      • nähtykoettu

        Avoimessa on eläkeikäisiäkin opiskelijoita runsaasti, tuskin kuitenkaan kaupallisella puolella, kun mielenkiintoisempiakin aiheita on.

        Olen opiskellut kahdet perusopinnot avoimessa. Ehkä yhdellä kymmenestä oli tavoitteena tutkinto. Itsellänikin tutkinto jo silloin oli.


    • kohtahaudassaniinvanha

      Itse pääsin 27 vuotiaana ensimmäiseen opsikelupaikkani Turun kauppikseen. En stressaa ollenkaan iästä. Stressaan enemmän Turkuun muuttamisesta ja asumis/elämiskuluista.

      • moicca7324

        Osallistuitko opiskelijatapahtumiin?


    • 31v

      Itsekin 31-vuotiaana aloitan nyt Aallossa opinnot enkä jaksa stressata iästä. Tulen yleensäkin toimeen erilaisten ja eri ikäisten ihmisten kanssa joten eiköhän se tuollakin onnistu. Pääpaino itselläni tulee olemaan opiskelussa, enkä usko että perinteinen "opiskelijaelämä" jaksaa innostaa samalla tavalla kuin se ehkä olisi innostanut parikymppisenä. Varmaankin oma asenne on suuressa roolissa, selväähän se on että suurin osa kauppiksen opiskelijoista on itseä nuorempia :) Joten älä missään anna iän olla esteenä hakemiselle!

    • outoakyllä

      Mulla sitten taas tuntuu että oon ihan ''liian'' nuori :D vaikka ymmärrän että moni siellä on mun ikäisiä tai paria vuotta vanhempia, mutta näin ekalla sisään tuntuu kovin nuorelta ja kokemattomalta.

      • Lapsonen

        Itellä kans pyöriny päässä että nuorin olisin jos menisin, opiskelupaikan sain Aallosta, mutta käyn nyt tähä väliin intin nii saan iässä muita opiskelijoita kiinni :D


    • dfkofkdfkd

      Mitäs jos ikää on 28v kun aloitan opiskelut ja tahtoisin osallistua opiskelijatapahtumiin? Katsookohan jengi kieroon??

      • fucktheshit

        Mitä helvettiä? Ouluun menossa ja 28 vuotta mittarissa, eikä mua ainakaan kiinnosta hittoakaan kattooko joku kieroon. Aion tuhota siinä missä muutkin.


      • dfkofkdfkd

        Heh, hyvä asenne ;)! Kiva tietää että joku muukin samassa veneessä.


    • Schuminami

      Aloitin aikoinaan opinnot Turun kauppakorkeassa 27-vuotiaana ilman aikaisempaa opiskelijataustaa. Nuohosin myös kaikki pirskeet läpi mitä 2 ensimmäisenä vuonna oli tarjolla (niitä oli sitten paljon) ja toimin aktiivisesti ainejärjestöissä. Ikä ei ole haitannut tippaakaan, mitä nyt krapulat kestävät päivän pari kauemmin. Parikymppiset eivät missään vaiheessa tainneet edes tajuta, että olin vanhempi. Suosittelen lämpimästi verkostoitumista (bileitä yms) ainakin ensimmäisinä vuosina, sillä myöhemmin sitä on hankala tehdä ja se nyt vaan on ollut ehkäpä koko opinahjon tärkein anti noin uraa ajatellen.

      Loppukaneettina vielä, meidät ns. vanhemmat laitettiin samaan nippuun alussa, eli vertaistukiryhmä oli lähellä ja edelleen vuosien jälkeen samalla porukalla juhlitaan aika-ajoin.

    • antakaamääkinhuudan

      Ei yhtään ihme että Suomella menee huonosti kun tulevaisuuden tekijät keskittyvät opiskelussa vain kaikenlaisten päihteiden kanssa riehumiseen.

    • Eihauttamittää

      39 v aloitin kauppakorkeakoulussa enkä ollut vanhimmasta päästä. Ehkä yksi opiskelija pisti silmään kun sanoi olevansa eläkkeellä....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      383
      3856
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      211
      1905
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1434
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      152
      1295
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      971
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      58
      930
    7. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      903
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      890
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      868
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      859
    Aihe