Minkä ikäsiä helsingin oikiksessa?

kkaslk

Pääsin sisään tänä vuonna, mutta olen -90 syntynyt eli jo 25 vuotias. Bileitä en kuitenkaan ajatellut jättää väliin ainakaan alkuun, joten miten vanhaa porukkaa helsingin oikiksessa yleensä aloittaa? Olenko jo liian vanha joukkoon? Nythän taitaa olla -96 alottamassa ja kieltämättä maailmankuva on itselläni tällä hetkellä hieman erilainen kuin 6 vuotta sitten.

31

131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dsfsdds

      En usko että kovin montaa ysikutosta sieltä löydät, tosi harva selviää sellasesta lukemisesta mitä oikikseen pääsy vaatii penkkari- kirjotus- ja lakkiaiskeväänä ja vielä pärjää koetilanteessa ensimmäisellä kerralla niin hyvin, että pääsisi sisään..

      • Junnutyty

        Tää. T. -95


      • LawyerLady

        No itse tiedän ainakin Turkuun päässeen paljonkin 96 syntyneitä, itseni mukaan lukien. Ei tehnyt tiukkaakaan lukea ylppärien jälkeen putkeen pääsykokeisiin, tuntui vain luonnolliselta. Eli heittäen ekalla yrityksellä pääsin sisään suoraan lukiosta yliopistoon. Ei se oikikseen pääsy nyt mikään kauhea ihme ole, vaatii vain päätä ja takapuolta, jälkimmäistä enemmän.


      • kskwkskc

        Puhe olikin Helsingistä, ei Turusta.


      • whiiiiiiii

        Oikeesti? Tulipa yllätyksenä.. Anyways halusin vain kertoa, ettei se mikään ihme ole, että yliopistoon menee suoraan lukiosta. Tuossa luki myös, "mitä oikikseen pääsy vaatii", ja halusin vain kertoa, että kyllä monet ihmiset sen suoraan lukiosta tekee. Ei tarvitse olla niin butt mad, jos antaa vähän näkökulmaa Turunkin suunnalta :) kyllä täällä oikikseen täytyy yhtälailla lukea.


      • näisevaaon
        whiiiiiiii kirjoitti:

        Oikeesti? Tulipa yllätyksenä.. Anyways halusin vain kertoa, ettei se mikään ihme ole, että yliopistoon menee suoraan lukiosta. Tuossa luki myös, "mitä oikikseen pääsy vaatii", ja halusin vain kertoa, että kyllä monet ihmiset sen suoraan lukiosta tekee. Ei tarvitse olla niin butt mad, jos antaa vähän näkökulmaa Turunkin suunnalta :) kyllä täällä oikikseen täytyy yhtälailla lukea.

        Ei ole toki ihme, että pääsee ylioppilasvuonnaan opiskelemaan. Itsekin pääsin.

        On silti tosiasia, että vain noin 1/3 aloittajista on saman vuoden ylioppilaita.


    • joukkoonsopii

      Minkä ikäisiä? Suurin osa 20 ja 30 välillä. Myös tätä vanhempia on. Sovit joukkoon mitä parhaimmin.

      Pääsykokeissa varmaan näit, millaista joukkoa hakijat olivat. Sisään päässeet ovat siitä joukosta. Ulkomuotosi perusteella sinua tuskin erottaa kaikkein nuorimmistakaan. Ajatukset ja järki sinulla voi olla hiukan kehittyneemmät.

    • Kalkkis1991

      Mä pääsin Turkuun ja olen 1991 syntynyt, 24-vuotias. Kieltämättä samat fiilikset on että olenko ihan kalkkis muiden joukossa x)

      • Vanhisvanhis

        Hei täällä toinen 91 turkuun syksyllä tulija


      • Vanhisvanhis

        Ethän oo tampereen yliopistosta päättötyötä valmis opiskelija


      • Omenapuu78

        Helsinkiin ja vuosimallia 78 ja tuskin edes vanhin :)


      • Kalkkis1991
        Vanhisvanhis kirjoitti:

        Hei täällä toinen 91 turkuun syksyllä tulija

        Noniiin siellä tavataan!!!:)


      • Lausa

        -93, tokayrittämällä sisään. Viime vuonna jäi 1 helvetin piste uupumaan! Nyt bailamos!!


      • Lausa

        Siis stadiin


      • asdfghjklöäqwerrty

        Täällä kanssa yksi 23-vuotias 1991-syntynt Turun oikiksen aloittaja Treeltä. Me mitään kalkkiksia olla.


    • Lausa

      Siis stadiin

    • riittävästinuori

      On niitä kohta 60v. -ikäisiäkin. Mutta lakimiesten työllistymistä vaikeutettiin liittojen toimesta viime vuoden alusta, joten iästä riippumatta suurin osa maisteriksi valmistuneista jää ilman alan työpaikkaa. Lakimiestutkinto on nykyään tarkoitettu useimmille pelkästään harrastukseksi.

      • PenaTietääTotuuden

        Näinhän se on. En itsekään päässyt tänä vuonna sisään, mutta voin lohduttautua tuolla totuudella jonka kuulin Penalta paikallisessa.


    • -76 ja Rollo....Toivottavasti löytyy edes muutama samaa senioriluokkaa :)

    • oik.yo12

      Kyllä sieltä kaikenikäisiä löytyy. Paljon on suoraa lukiosta päässeitä (kuten itsekin), mutta myös vanhempaa porukkaa. Stadissa kootaan tutorryhmät iän perusteella, mikä on musta hyvä juttu.

      • Tjkffkl

        Täähän on hyvä kuulla


      • fossiilipokemon

        Melko mälsältä kuulostaa. Itse olen 23-vuotias, ja ihan mielelläni urpoilisin vaikka juuri lukiosta valmistuneiden kanssa. 23-vuotiaiden "omassa" ryhmässä varmaan pitää kuitenkin käyttäytyä kuin eläkeläisiä, koska sitä ollaan jo niin ikäloppuja nuorukaisiin verrattuna että.


      • ljlkmkl
        fossiilipokemon kirjoitti:

        Melko mälsältä kuulostaa. Itse olen 23-vuotias, ja ihan mielelläni urpoilisin vaikka juuri lukiosta valmistuneiden kanssa. 23-vuotiaiden "omassa" ryhmässä varmaan pitää kuitenkin käyttäytyä kuin eläkeläisiä, koska sitä ollaan jo niin ikäloppuja nuorukaisiin verrattuna että.

        kyllä niihin nuoriin voi tutor ryhmän ulkopuoleltakin tutustua


    • TosiJoJo

      "Jo 25-vuotias". Ohhoh! Mitenköhän sitten mahdatkaan pärjätä siellä supernuorison seurassa :D
      Ollapa 25-vuotias ja kuvitella olevansa JO jonkun ikäinen. Tosin, keski-ikäisenä sitä tulee ihan hyvin juttuun niin 21- kuin 61-vuotiaitten kanssa eikä ole JO minkään ikäinen. Nuoruus on vaikeaa :D

    • Phuksi2015

      -95 ja ekalla pääsin sisään. Pykälän valmennuskurssilla oli ainakin suuri ikäjakauma, eli varmasti löydät seuraa. Ja kypsyys on paljon kiinni ihmisestä. En usko, että kaikista lapsellisimmat selviäisivät pääsykokeista.

      • Sopivan_vetreä

        Onpa jännä. Omalla Teho-kurssillani oli tasan yksi vanhempi täti, joka ei tosin päässyt. Kaikki muut oli iältään siinä parinkymmenen molemmin puolin, ja oikeastaan hyvä niin. Toki kaikilla on oikeus hakea yliopistoon iästä riippumatta, mutta itse kyllä toivoisin, että oikiksessa olisi mahdollisimman paljon omanikäistä seuraa. Niillä keski-iän ylittäneillä tuntuu olevan vähän erilaiset prioriteetit ja kiinnostuksenkohteet elämässä kuin nuoruudesta nauttiminen ja puheenaiheet pyörii väistämättä suurin piirtein joko opiskelussa tai säässä.


      • vähävsnh
        Sopivan_vetreä kirjoitti:

        Onpa jännä. Omalla Teho-kurssillani oli tasan yksi vanhempi täti, joka ei tosin päässyt. Kaikki muut oli iältään siinä parinkymmenen molemmin puolin, ja oikeastaan hyvä niin. Toki kaikilla on oikeus hakea yliopistoon iästä riippumatta, mutta itse kyllä toivoisin, että oikiksessa olisi mahdollisimman paljon omanikäistä seuraa. Niillä keski-iän ylittäneillä tuntuu olevan vähän erilaiset prioriteetit ja kiinnostuksenkohteet elämässä kuin nuoruudesta nauttiminen ja puheenaiheet pyörii väistämättä suurin piirtein joko opiskelussa tai säässä.

        "Niillä keski-iän ylittäneillä tuntuu olevan vähän erilaiset prioriteetit ja kiinnostuksenkohteet elämässä kuin nuoruudesta nauttiminen ja puheenaiheet pyörii väistämättä suurin piirtein joko opiskelussa tai säässä."

        Olen hieman vanhempi opiskelija. Aika hyvin jo havaittu, että eri iässä ihmisellä on eri prioriteetit. Nuoruudesta nauttiminen kestää aikansa, mutta elämästä nautitaan kyllä täysin rinnoin vasta vanhempana, kun kohellusikä on ohi.


    • 19v

      Onko 19v hyvä ikä?

    • ex-opiskelija

      Tuossa vaiheessa kuvittelee, että on liian vanha aloittamaan koulun, mutta todellisuudessa siellä on paljon muita ikäisiäsi. Että elä yhtään kainostele, täysillä mukaan vaan ja kaikki peliin!

    • Oik.yo.vm-92

      Itse pääsin 22-vuotiaana sisään vuosi sitten. Iällä ei ole sitten niin mitään merkitystä, sillä aikuisiahan kaikki ovat enemmän tai vähemmän. Ainoa näkyvä ero on, että yli 30v perheelliset eivät juokse illanvietoissa vaan keskittyvät opiskeluun ja perheeseen. Parikymppiset sitten konttaavat pilkun jälkeen kotiin ja tyynykimmokkeen kautta luennolle.

    • oikislainenn

      Itse pääsin suoraan lukiosta nyt, mutta inttiin meen eka :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2221
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1948
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1908
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1710
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe