stukset, minkähintasta esim pkseudulla tuo ruostekäsittely, oletteko huomanneet hyötyä, 5v vanhaan autoon pitäs teettää....entäs nuo kuluvat osat tuleeko niin kalliiksi huollossa ?
mazda 5 ruostesuojaus, äänieristys, alusta ja ripu
10
133
Vastaukset
- 264674
Vanhan Mazdan suojaus maksoi itsellä 33 euroa. 2 litraa Dinitrol kotelosuojaa ja litra Dinitrol alustamassaa. Naapurin montussa ruiskutin kompressorisuiskulla.
- Hiekkapuhallus
Ei vanhassa oikein auta enää tuommonen ruostesuojaus, ruosteet pitäisi ensin hiekkapuhaltaa pois. Oikeastaan ruosteen päälle suojaaminen nopeuttaa ruostumista merkittävästi.
- 264674
Hiekkapuhallus kirjoitti:
Ei vanhassa oikein auta enää tuommonen ruostesuojaus, ruosteet pitäisi ensin hiekkapuhaltaa pois. Oikeastaan ruosteen päälle suojaaminen nopeuttaa ruostumista merkittävästi.
Sun kannattais tutustua vähän paremmin ruostesuojas-aineisiin. Kyllä vanhan auton pohjan kannattaa suojata ja se auttaakin paljon. Ensin riittää että harjaa irtoruosteet ja irtonaisen vanhan massan pois. Eka käsittely tehdään kotelosuojalla jota voi suihkuttaa pintaruosteen päälle, tunkeutuu hyvin ja pysäyttää alkaneen ruostumisen. Tällainen aine on esim Dinitrol ML, lue vaikka aineen tiedot netistä. Sen kuivuttua voi päälle laittaa alustamassa.
Tuo sinun kommenttisi koskee lähinna jos laitaa massaa suoraan ruosteen päälle, se ei välttämättä auta. Sen takia tehdään tuo esikäsittely koteloaineella, mutta kannattaa varmistaa että koteloaine on sellainen joka soveltuu ruosteen päälle suikutettavaksi, niitä on kyllä olemassa monelta valmistajalta. - 3456789
Hiekkapuhallus kirjoitti:
Ei vanhassa oikein auta enää tuommonen ruostesuojaus, ruosteet pitäisi ensin hiekkapuhaltaa pois. Oikeastaan ruosteen päälle suojaaminen nopeuttaa ruostumista merkittävästi.
maahantuojan luettelosta
Dinitrol ML:
Erittäin hyvin tunkeutuva, vettä syrjäyttävä korroosionestoaine.
Muodostaa ohuen, ruskean ja rasvamaisen suojaavan kalvon.
Sopii erityisen hyvin suljettujen kotelotilojen, saumojen ja
ruosteisten pintojen käsittelyyn. Ruosteisille, epäpuhtaille
pinvnoille primeriksi ennen alustansuojaa.
Matala-aromaattinen ohennin.
Dinitrol CAR alustamassa:
Tiksotrooppinen, pitkävaikutteinen alustansuoja-aine. Muo-
dostaa sitkeän, elastisen, mustan suojakalvon. Käytetään
ajoneuvojen alustansuoja-aineena sekä korroosionestoaineena
erittäin vaativissa olosuhteissa. Sopii myös kuljetuksen aikai-
seen ruostesuojaukseen ja varastointisuojaukseen. Ruosteisille
pinnoille primeriksi Dinitrol ML. - Hiekkapuhallus1
3456789 kirjoitti:
maahantuojan luettelosta
Dinitrol ML:
Erittäin hyvin tunkeutuva, vettä syrjäyttävä korroosionestoaine.
Muodostaa ohuen, ruskean ja rasvamaisen suojaavan kalvon.
Sopii erityisen hyvin suljettujen kotelotilojen, saumojen ja
ruosteisten pintojen käsittelyyn. Ruosteisille, epäpuhtaille
pinvnoille primeriksi ennen alustansuojaa.
Matala-aromaattinen ohennin.
Dinitrol CAR alustamassa:
Tiksotrooppinen, pitkävaikutteinen alustansuoja-aine. Muo-
dostaa sitkeän, elastisen, mustan suojakalvon. Käytetään
ajoneuvojen alustansuoja-aineena sekä korroosionestoaineena
erittäin vaativissa olosuhteissa. Sopii myös kuljetuksen aikai-
seen ruostesuojaukseen ja varastointisuojaukseen. Ruosteisille
pinnoille primeriksi Dinitrol ML.Dinitrol ML tai muut vastaavat toimivat kyllä hyvin muutaman vuoden vanhassa, jossa ruostetta on vain vähän. Enemmän ruostuneessa pinnassa tuo kotelosuoja-alustamassa kalvo vain irtoaa pohjasta, ja ruostuminen etenee sen alla.
- 436464
Hiekkapuhallus1 kirjoitti:
Dinitrol ML tai muut vastaavat toimivat kyllä hyvin muutaman vuoden vanhassa, jossa ruostetta on vain vähän. Enemmän ruostuneessa pinnassa tuo kotelosuoja-alustamassa kalvo vain irtoaa pohjasta, ja ruostuminen etenee sen alla.
Juuri sen takia sen päälle laitetaan massaa ettei se irtoaisi. Ei se massa siitä irtoa moneen vuoteen, sen verraan hyvin liimautuvaa on. Eli kotelosuojan voi laittaa ruosteen päälle ja se estää lisäruostumista. Massa suojaa mekaaniselta kulumiselta ja estää alla olevaa kotelusuojaa huuhtoutumasta pois. Mikä tässä on vaikea ymmärtää? Näin myös Dinitrol ohjeistaa tekemään suojauksen. Itse olen tehnyt tällaisen käsittelyn moneen auton, sulla ilmeisesti ei ole kokemusta tällaisesta.
- hiekkapuhallus2
Jos ruostuneeseen pintaan laitat, niin ongelmana on juurikin se että se alustamassa kotelosuoja kalvo pysyy kasassa, mutta irtoaa pinnasta. Näin ruostuminen etenee sen kalvon alla suojassa. Olen tätä kyllä nähnyt tapahtuvan. Ja Dinitrolin edustajakin tästä varoitteli, kun oli 10v auton pohjasta puhetta.
- sfjksdjfsdjfl
Itse tein 90-luvulla -82 323:n pohjaan semmoisen työn että harjailin teräsharjalla irtoruosteet ja vanhat massat pois, putsailin pölyt pois tärpätillä ja maalasin sitten pensselillä harmaata ruosteenestopohjamaalia ensimmäiseksi käsittelyksi. Sen kuivuttua vasta suihkutin spraypullosta Tectylin kotelosuojaa ja sen päälle vasta alustamassan. Käsittely kesti vuosia ja kiveniskut paljastui helposti kun vaaleanharmaa pohjamaali paistoi iskemäkohdista, ne oli helppo paikata sitten.
Jos nyt olisin tekemässä vastaavaa hommaa niin mieluummin hiekkapuhaltaisin ruosteisen pinnan mahdollisimman puhtaaksi ja käyttäisin useampaa kerrosta maalia varmuuden vuoksi. Alustamassan sijasta käyttäisin paremmin kiveniskuja kestävää varsinaista kiveniskumassaa jonka voi päällemaalata vaikka korinväriseksi.
Myös ruosteisen pellin toinen puoli olisi hyvä suojata vaikka kotelonsuoja-aineella jolloin hapen pääsy peltiin olisi suojattu molemminpuolin. Lattiapelleissä tosin yleensä matkustamon puolella on paksu äänieristemassa jota tuskin kannattaa lähteä rikkomaan. - 232346
hiekkapuhallus2 kirjoitti:
Jos ruostuneeseen pintaan laitat, niin ongelmana on juurikin se että se alustamassa kotelosuoja kalvo pysyy kasassa, mutta irtoaa pinnasta. Näin ruostuminen etenee sen kalvon alla suojassa. Olen tätä kyllä nähnyt tapahtuvan. Ja Dinitrolin edustajakin tästä varoitteli, kun oli 10v auton pohjasta puhetta.
En ainakaan omissa autoissa ole, havainnut tuota ongelmaa kun olen teräsharjalla harjannut irtoruosteet ja irtonaisen vanhan massa pois. Ehkä jos irtoruosteen päälle ruiskutta niin sitten voi irrota. Mielestäni hiekkapuhallus on täysin turhaa vanhaan autoon, ne pellit/palkit on kuitenkin sisältäpäinkin hieman ruosteessa joten ei hiekkapuhalluksellakaan saa mitenkään kaikkia ruosteita pois, joten turhaa työtä vaan.
- Travainen
Yhen tyypin sukunimi oli Ruosteinen, niin sitä sitten alettiin takanapäin kuhtummaan Korroosioksi ja sillä meni loppuelämän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elämä valuu ohi ilman merkitystä
Olen 5-kymppinen korkeasti koulutettu hyvässä ja vaativassa työssä oleva mies. Erosin pitkästä parisuhteesta pari vuotta3235980Martina julkaisi romanttisia kuvia kihlajaisista
Ihana pari. Paljon onnea ja rakkautta heille 💞2761643Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin661526eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.1411512Gekkosessa hyvä juttu Sofian Dubai "töistä"
"Vielä tammikuussa Belórf lupaili aloittavansa jälleen verkkovalmennukset, mutta tämä projekti näyttää kuihtuneen kaikes1101436- 941355
En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1311252Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä611194- 421035
- 172948