Hyundai H1 ja tämä uudempi versio.

HarrasteautoErikseen

Moinen kiinnostaisi koska etsin&tarviin "pomminvarmaa"ajopeliä ja tiedän(ja muistan) että takaveto on hyppäys entisaikaan talviominaisuuksiltaan mutta siltikin jos tekniikka on kestävää eikä tienpäälle jäädä,asia hyväksytään plussat-miinukset puntarissa.
Kokemusta kerätään juuri 75hv 2003 Transitista ja 3.tta kertaa pajalla tälle vuotta,rahaa n2000e mennyt sekä hinausautokokemus,ajettu alle 200tkm....ja tämä on yks käytössä,ajetaan n15tkm vuodessa pääosin "terveisiä" sekä viimeisen päälle huollot ym=ei toimi vaikka sikkilhansikkain kohtelee tämmöinen eläkeläinen joka vanhojen autojen kanssa harrasteenakin touhuaa ja kiinnostunut tekniikasta.
Kertokaa ne joilla moinen H1 on tai ollut,muitten" mutu" hölinöistä en ole kiinnostunut eikä merkki ole minulle mikään status,massatuotettujahan nämä merkki mikä merkki enkä halukas maksamaan(enää)nimestä.
Joo,ollut myös Chevyä,Opelia kuin Ranskalaisia aikoinaan,uudemmista nykypakuista ei kokemusta,siis 2000 luvulta.
Siis vm jotain 2008-2010 ja kertokaa tekniikasta eli onko hihnakone(hope not)vai ketju,eri versioiden varuste-erot esim onko GL:ssä ilmastointi??
Vieläkö näitä on uusia myynnissä?
Kiitos=)

11

516

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KoreanTojota

      Ei valitettavasti kokemusta,suht harvinainen peli tuo uudempi malli,jos tuo vanhempikaan turhan yleinen täällä on.
      Kiinnostaisi tuohon jatkokysymys mielenkiinnosta että miksi maahantuonti on lopetettu pakuissa ja koska!
      Henkilöautojahan tuodaan ja myydäänkin täällä paljon,laatu hyvä kuten hintakin mielestäni suomessa jos täällä nyt mikään auto edes puolen hintansa arvoinen todellisuudessa,kiitos äänestämienne päättäjien..
      Tuo vanhempi korimallinen H1 ei ainakaan laadullisesti huono ollut,toki talviominaisuudet olivat Hiace tasoa kun lukkoakaan ei vakiona ollut mutta muutenhan nuo olivat kuin Hiace "puoleen hintaan".
      Sivusta seurannut yhden H1 yksilön taivalta ja hyvin näyttänyt tehtävänsä toimittavan.

    • laatupeli

      H1 maahantuonti lopetettiin nopeasti ja hiljaisesti. Käsittääkseni syynä vakavat laatuongelmat. Yhden uusikoppaisen h1 olen nähnyt liikenteessä parin vuoden sisällä. Vanhakoppaisia ei enää näy.

    • RioCeedCruze

      No höpöhöpö.
      Vanhakoppaisia näkyy lähes yhtä paljon kuin niitä tuotiin maahan,tarkoittaa ettei niitä ikään paljon tullut ja osoittautuneet luotettaviksi laitteiksi.
      Uudempia H1 tuli vielä vähemmän ja niitä tehdään edelleenkin just samalla korilla kuin koneellakin mitä noissa uudemmissa tänne tuoduissakin oli.
      Maahantuonnin lopettamisen syytä en tiedä,kertokooon ken oikeasti tietää.
      Mikäli koittaa hakea ulkomaisilta palstoilta tyyppivikoja,ongelmakohtia tai posittivista/negatiivista noista niin erittäin vähän huonoa palautetta saaneet.
      Nekin vähät turvallisuusvarusteista tyyliin ajonvakautusjärjestelmän puute,korkeahko kulutus ja vanhanaikaisuus noin yleensä eli takaveto ei välttämättä enää lehdistön/käyttäjien mieleen.
      Mikäli puhumme kestävyydestä,eiköhän perinteinen takaveto jossa lukko(kuten noissa on)ole idioottivarmaa huollettuna vs pilipali nivelet joita menee kulutustavarana jos suojakumi pettää tai huonolaatuista kertakäyttöniveltä laitetaan jo tehtaalta.
      Maissa joissa lunta-jäätä ei ole,vetopäällä ei mitään merkitystä ja vielä jos kuormaa kyydissä niin täälläkin pärjää kovasti jos järki päässä.
      Koreasta olemme tottuneet saamaan Japanin laatua puoleen hintaan,miksipä Hyundai pakettiauto poikkeaisi henkilöautojen laadusta.
      Daewoo-Chevrolet,KIA ym Korean vehkeet antavat kyllä rahoille vastetta ja laatua,turha sitä kenenkään kieltää on.
      Toimivat, eivätkä pelkästään uusina!
      Terv etuvetoTransit omistaja jonka auto taas pajalla toista viikkoa,ajettu 160tkm,viimeisen päälle huollettu vaan tuotiin lavetilla tienposkesta perhe kyydissä ja nyt riitti!
      Ainut automerkki malli joka jättänyt tienpäälle ja nyt jo kahdesti!

    • LFDD
      • LFDD

    • RioCeedCruze

      Joo ja senverran vielä tarkennusta ja periksi antoa että eihän mitään viatonta autoa ole olemassakaan mutta huomattavia eroja on tietysti on jo eri käyttäjien kuin olosuhteidenkin osalta.
      Toisella ei kestä mikään ja toinen hyvinkin tyytyväinen toisella puolen maapalloa nuo olosuhteet tyystin erimoiset eli joku vehje kestää Suomen arktisia oloja ja toinen jähmettyy jo ajatuksesta.
      Valmistajat esim Keski-saati Etelä Euroopan maissa eivät moiseen pienten markkinoiden Perä-Pohjolaan viitsi satsata tuotteidensa osalta oli sitten henkilö-pakettiauto.
      Pohjois Amerikan kylmillä alueilla omat merkkinsä,siis jenkkipakut ja Toyota pääosin.
      Hyundain H1 uudemmissa malleissa löytyy pääosin oikeastaan turbomurheita keskusteluissa ulkomailla.
      Me emme vaan tiedä mikä prosentti se on koko automäärästä kun tyytyväisiäkin taatusti on jotka ei kirjoittele mitään,olosuhteet trooppisesta paukkupakkasiin kaikkea siltä väliltä,käyttäjä voi olla mikä tahansa firman pakun duunarista yksityisyrittäjään(esim taksi) jotka kumpikaan eivät välttämättä ymmärrä turbomoottorin hienouksia ja heikkouksia tyyliin maltillinen rääkkäys ja lämmitys/jäähdytyskäyttö tai öljynvaihtojen tihentämisen positiivinen vaikutus ym.
      Itse ahdin ei ole Hyundain omaa tekoa,Japskiahdin alihankkijalta,normaalia alihankintaa siis.
      Moottori taatusti koeteltu testeissä ennen markkinoille tuontia ja Koreassa/Japanissa on ihan oikea talvi jossa lunta pakkasta!
      Hyvin pideltynä kestänee siinä kuin muutkin ja jos rikki on mennyt on jo uusittu turbo tai mikä rikki olikin eikä kukaan voi tietää mikä seuraavaksi hajoaa keneltäkin.
      Mitä hienompia teknisiä tehopommeja näistä tehdään,sen löysempiä merkki kuin merkki eikä suunniteltukaan kestämään "puolta miljoonaa".....

    • HalpaaOsaaTäynnä

      Onhan sekin jo jotain nykyaikana että jossain automallissa saadaan pysymään vain 1 vika oli sitten suurikin,meinaan tuota kun lähes kaikissa tuo ongelmalista on sivun mittainen alkaen vesivuodoista oikutteleviin sähköihin ja niillä toimiviin varusteisiin,on polttoainepuolella vuotoa,pumppuvikaa jos pakokaasun kierrätysongelmia ynnä päästämurheita katsastuksessa.
      Siihen päälle halppisratkaisu siis jakohihnakatastrofit,starttimoottoreiden vaihtelu tai latausmurheet ja ne onnettomat etupään nivelet,puslat ja suojakumit.
      Juuttuvat jarrut,kytkinremontit,vaihteistojen laakerit ym murheet ja surkeista surkeimmat hienot sähköiset automaattivaihteistot,umpioiden hikoilu jo uutena ja ajovalosäätöjen jumiutuminen,vuotavat jäähdyttimet,paukkuvat turbot kuin ilmastoinnit jotka eivät puhalla kuin aineensa pihalle...niin unohtamatta kojelaudassa tuikkivia iloisia valoja airbageista,ajonestoista,ABS viasta..jonka kruunaa ajonestolaitteen vika joka ei anna edes omistajan avaimillaan lähteä liikkeelle tai itsestään rääkyvä varashälytin yötä päivää.

      Suomen ilmasto takaa ongelmat niin sähkö kuin nivelpuolelle jotka ala-arvoiset tiet viimeistelevät niin että joka katsastukseen menee nivel tai kaksi vähintään.
      Nämä ovat tehty sileille asfalteille eikä pakkasta kiitos kestoiäksi koko paketille sen max 100tkm jonka jälkeen paaliin eikä kuten ennen.

      Että kivahan se on kun nippeliä ja nappelia,paljon elektroniikkaa antureita ja valoja.
      Sanoivat korjaamoilla ettei mitään hätää,töitä pukkaa ylitöiksikin eikä väliä onko uutta,puoliuutta tai 10 vuotiasta vähänajettua tai satoja tuhansia mittarissa.
      Jonoa sellainen viikko kaksi ja asentajia palkataan jopa lisääkin,paremmin kannattaa nämä surkean keston elektroniset pommit kuin firman automyynti=)

    • OstakanssaHyundai

      On hyvä auto . Itselläni H1 2.5 170 hv ei jää muiden pakujen jalkoihin .

    • EnIhmettele

      Vanha keskustelu, mutta lisätään nyt kommentti, kun omia kokemuksia on kyseistä kulkineesta tullut tässä muutaman vuoden ajalta.
      Laatu ei tämän auton kohdalla ole kyllä kohdallaan vaan todella vikaherkkä ja epäluotettava auto ja oma autoni on uudempaa korimallia. Ilmeisesti se vanhempi on ollut parempi ja luotettava.

      Ei kyllä pääse lähellekkään Hiacen laatua ja luotettavuutta ja moni muukin merkki ajaa ohi, joten en ihmettele että tämän auton maahantuonti on aikoinaan lopetettu, ei varmaan kysyntäkään kovin kovaa aikoinaan ollut.

    • Pepe.C

      Se uudempi korimallikin mitä tänne tuotiin on vuonna 2019 jo melkoisen iäkäs kulkine ja kilometrejäkin arvaten yli 100-200 tuhatta?
      Jos näin niin vanha on kuitenkin vanha ja kovastihan tuo riippuu miten sitä pidelty,miten huollettu vai onko vaan ajettu työkaluna pitkiä huoltovälejä orjallisesti noudattaen?
      Vähän tuota uudempaa korimallia näkyy,yhden näin tuossa syksyllä tässä lähistöllä autoliikkeen pihassa myytävänä ja mikäli olisi ollut autontarvetta niin oisin iskenyt kynteni siihen.
      Tosi siisti ,valkoinen ja alle 100tkm ajettu mutta tavaratilan sivuikkunaa ei eikä webastoa jotka pidän isona miinuksena.
      Toinen näkyvyyden huonoutena ja webasto/eber puute taasen riippumattomuutena sähköstä mutta oliko ihan lohkolämppäri vai pilipali "plus miinus nolla"säteilylämmitin jäi arvoitukseksi mutta hyvän auton joku siitä nappasi.
      Takavetoisuus ei tietty se paras mahdollinen idea mutta minun käytössäni olisi kelvannut ja hyväksynyt talvimurheet.
      Tuli koeajettua tuommoista mustaa aikonaan liikkeessä Kokkolassa ja kyllä oli hieno peli,tehokas ja hiljaista kyytiä mutta oli liian paljon ajettu(144tkm), maskikolaroitu(soitin ex omistajalle joka kertoi,myyjä ei) ja tavaratilan astinmuovit päreinä ym ja myyjä erittäin ylimielinen pyynti ei vastannut kuntoa siltäosin joten homma jäi.
      Terv vaan HK autoon,muuallakin on autoja ja löytyy palvelua.

    • Barkas

      On se Kokkolan 66tkm ajettu -13 mallinen hieno Hyundai yhä myynnissä,käynyt katsomassa minäkin sitä,siirretty vaa ulkoa sisälle myyntihalliin talvea pakoon mutta jos hintaa reilut 19 000e nii mun mielestä se on ja pysyykin siellä 6v vanhaksi perus pakettiautoksi jolle ei mielestäni merkkilisää tai muitakaan kannata pyydellä vaikkakin laadukas,silti teknisesti peruskauraa oleva takavetojuhta jonka uusien H1 mallien maahantuonti lopetettukin jostain syystä .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      149
      2339
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1928
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1730
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1183
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe