Anoreksia inspiraatioita??

SKINimIN

Oon 13-vuotias tyttö. oon sairastanut Anoreksiaa 4 kuukautta mutta mulle tulee aina näitä tyhmiä taukoja, et jos on kauhee nälkä ja tekee mieli jotain ruokaa joka on just siin lähellä niin syön sen ja sit alan syömään ihan sairaasti kaikkea. Niin sitten se ihme ääni juttuki häviää mut yleensä on auttanut kuvat, anoreksia leffat jne. Mut nyt ku mulle tuli se taas et pitää syödä koska ei oo ollu pitkästä aikaan ja nyt en lopeta syömistä enkä voi estää eikä mikään auta... Ei leffat, ei kuvat, ei thinspiration videot jne. Auttakaa mua haluan että kuulen sen äänen kun mulle huudetaan että ÄLÄ SYÖ jos on nälkä. Kertokaa jotai keinoja miten laihduttaisin lopullisesti tai ainakin mun paino tavoitteeseen saakka. Kaikkii thinspiratiooita tänne kiitos :)

24

3005

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fysgal

      Yrität estää väjäämätöntä. Kehosi pakottaa sinut syömään, koska on alipainossa.
      Ja kun syöt kehosi käynnistyy ja kiihdyttää aineenvaihduntaansa.
      Onneksi et ole kituuttanut tuon pitempään, sillä saatat palautua takaisin normaaliksi jo puolessa vuodessa. Jos siis alat syömään kunnolla. Ja sinusta ei tule läskiä ellet ala bulimikoimaan tai taas näännyttämään itseäsi. Sinä muuten tarvitset ystävän, yrität peittää ystävien kaipuuta näännyttämällä itseäsi. Löydät varmasti hyviä kavereita normaaleista ihmisistä, kunhan olet toipunut.

      • Sisien

        Mistä repäisit tuon ystävien kaipuun? Yrittävätkö anorektikot aina "peittää ystävien kaipuuta"? Tällaisesta en kyllä ole ikinä kuullut...


      • Anonyymi
        Sisien kirjoitti:

        Mistä repäisit tuon ystävien kaipuun? Yrittävätkö anorektikot aina "peittää ystävien kaipuuta"? Tällaisesta en kyllä ole ikinä kuullut...

        Anoreksia on psyykkinen sairaus , joten ystävän kaipuu voi aiheuttaa myös asioita , kaikki lähtee ihmisen aivoista , joten eräänlainen riippuvaisuus ,jollain lailla
        Kuitenkin anoreksiaan on jokin syy olemassa , sen kun saa selvitettyä on paraneminen helpompaa, mutta ottaa kyllä oman aikansa.


    • proanabullshit

      Jos sulla on oikeasti anoreksia niin et todellakaan tarvi mitään inspiraatiota sairauden ylläpitämiseen. Lakkaa ihannoimasta anoreksiaa ja tajua että tämä on oikeasti tappava sairaus ei joku teinityttöjen ana-dieetti. Thinspiraatio ja pro-ana ylipäätään glamorosoi anoreksiaa ja vähättelee siitä kärsiviä ja siihen kuolleita ihmisiä. Jos haluat laihduttaa niin laihduta, mutta älä kutsu dieettiäsi anoreksiaksi jos sinulla ei tätä tautia ole diagnosoitu.

      • Fuckingfatgirl

        On kuule todettu mistä sen sinäkin voisit tietää. Oisin halunnut lisää kaikkii thinspiratio sivustoja eikä kiinosta kuolenko vai enkö. Jos kuolen niin hyvä niin, ei ainakaan tarvi elää läskinä koko tän mun elämän. Laihdutan koska haluan olla laiha. Mulle on siis tullu näit ihme kohtauksia ku alkaa vaa syömään kaikkee mut ei se kestä ku pari minuuttia ja sit oksennan ne ulos...


    • 13vuotiastyttömyös

      Joo mä oon myös 13-vuotias tyttö. Ja eilen oltiin rannalla perheen kanssa, siel oli myös paljon tuttuja yms. Noh mun venäläinen kaveri tarjos tikkarin ja sen isä oli siin vieres sit vaa söin sen koska oli pakko.. Sit rannalla iskä ja äiti sano et otatko croissantin sanoin et ei oo nälkä, sit iskä sano et "no ota ees juomista ettei tuu nestehukka" sit joiduin juomaa spritee... sorruin kotona syömää vielä sipsei, juustonaksui ja valkosuklaata ja mansikoita.. Menin illal uimaa uuestaa et sais ees vähän kulutettuu kaloreita. Tänää 4.7 oon jotenki ylpee syöny vaan:

      - muroja 1 kulhollisen 117kcal
      - tomaatin 10kcal

      Noi söin siis joskus 11 aikaa ja nyt 18.00 otin

      - 1 pillimehu 48kcal

      Eli budjetti on 175kcal
      Sit pitäs selvitä vielä ruuasta... Meil on vittu hampurilaisia.... En kestä D:

    • wannabeanat

      Koittakaa nyt tyhmät kakarat ymmärtää että JOS SINULLA ON ANOREKSIA, SÄ ET VAAN AHMI KAIKKEA PAASTON PÄÄLLE.
      Jos teet näin, niin sulla on ilmeisesti crash dietti meneillään, ei anoreksia. Jeesus kristus kun pitää olla tyhmä.

      • Vierassshhhh

        Vittu onko pakko haukkuu muita heti jos on käsittäny väärin. rauhotu! Voisit itekki miettii eka ennenku ragee kaikille...


      • Anonyymi

        joo anteeks vaan mut anoreksiaan ja muihin syömishäiriöihin kuuluu tosi usein tommosia ahmimiskohtauksia


    • Geturfatassup

      Tänää söin 180 kcal, terveyspuuroo vaan. Oon 14 vuotias, alotin toukokuun puol välissä. Oon 161cm pitkä & kun alotin painoin 47kg olin joo läski :DDD nyky paino on 39 kg haluisin ehk viel pari kiloo pudotell <3 Jos haluutte laihtuu nopee niin mun vinkit täs :

      - yritä syödä alle 500kcal
      - juo vettä ennen ateriaa & aterian jälkee
      - kannattaa juoda mustaa kahvia tai vihreetä teetä ( jäätee käy) ne auttaa aineenvaihduntaa
      - käy lenkillä joka pv polttaa hyvi rasvaa

    • tt-tt

      Voi tyttö pienet, älkää sortuko tuohon. Keskittykää elämään, älkää yksistään ruokaan ja sen sisältöön tai ulkonäköön!
      Syökää säännöllisesti tavallista perussafkaa ja nauttikaa elämästä! Älkää laskeko kaloreita tms ja pyytäkää oikeasti apua, jos syömishäiriö oikeasti ottaa otteen...
      Kokemuksen äänellä, "menetin" nuoruuteni, kahdeksan vuotta eläen syömishäiriön kanssa...

      • Oot ihan oikeessa!


    • TuukkoPanemaan

      laita taskuun ääninauhuri joka jauhaa kokoajan ÄLÄ SYÖ PALJON VAI HALUKKO OLLA LÄSKI?!!

    • ProAna

      Hohhoijaa, anoreksia on mielenterveyden häriö, jos sulla on oikeesti anoreksia nii et ees kykene syömään, muitakin syömishäiriöitä on, sulla saattaa olla joku toinen mutta ei todellakaan anoreksia, luultavasti sulla on nyt crash-diet meneillää -.-

      • Anonyymi

        6 vuotta myöhässä, mutta juuh. Vitun disgusting että invalideittaat muitten syömishäiriöitä. Kaikilla on erillaiset oireet, ja sä et ole lääkäri joka jakaa diagnooseja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        6 vuotta myöhässä, mutta juuh. Vitun disgusting että invalideittaat muitten syömishäiriöitä. Kaikilla on erillaiset oireet, ja sä et ole lääkäri joka jakaa diagnooseja.

        Olepa JK hiljaa ja opettele suomea. Täällä 161/47-mitoilla varustetut on läskejä, jokainen tajuaa, että kyse on sairaudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olepa JK hiljaa ja opettele suomea. Täällä 161/47-mitoilla varustetut on läskejä, jokainen tajuaa, että kyse on sairaudesta.

        Must tuntuu iha hirveelt lukee just näitä mittoja. Esim toi 161/47. Mä oon vittu 160/63. Jos toi 47 on läski oonks mä sit toosi läski. Ite oon vähän yli painonen. Vihaan sitä ku suunnillee kaikki jotka tunnen on laihoi ja mä oon ainaa mun tutuist yli painone peruna. Sit tääl on tämmösii ja saan itteni tuntee viel läskimmäks. Miettikää muitaki ku itteänne oikeesti.


    • Isän_huoli

      Jos ja kun kysymys on anoreksiasta niin ollaan tekemisissä hengenvaarallisen mielenterveysongelman kanssa. Minun on aivan turha todeta, että älkää nyt hyvät tytöt tuhotko itseänne moisella vouhotuksella. jos nyt vaikka ketjussa kirjoittanut 14 vuotias 161cm nyt 39kg tyttö kokee olevansa lihava niin tokihan se kertoo vakavasta ongelmasta, omakuvan sairaasta vääristymisestä. Ongelma tosin harvoin on katsojan ja peilin välinen. Kyse on jostain aivan muusta. Asiasta jankuttaminen ei tilannetta korjaa. Terapeuttiset menetelmät lienevät arvossa arvaamattomassa, koska itse en lähtisi käytännössä lapsi-ikäistä nuorta kemiallisesti hoitamaan. Lääkkeet saattavat vääristää vielä kehitys ikäisen nuoren todellisen minäkuvan lopullisesti.

      Ongelma on todella vaikea. Tilannehan peilaa psykologisista lähtökohdista jotain psykoterapeuttisestikin vaikeasti hoidettavaa ongelmaa. Jokin yhteiskunnan antama signaali on viimeisen kymmenen vuoden aikana muuttunut dramaattisesti, koska sairastuvuus on kasvanut hurjasti. Ei kysymys pelkästään ole siitä ihannevartalokuvasta joka on muuttunut koko ajan sairaampaan suuntaan juuri sairaalloisen laihuuden ihannointina. Kyseessä on psyykinen sairaus, jonka ilmenemismuoto on anoreksia, koska esillä oleva kauneusihanne suosii langanlaihoja jo pelkästään mallimaailmassa. Rubensmainen vartalokuva koetaan nuoren tytön/naisen mielessä sairaana.

      Tämä saa aikaan sen, että muuttuneen yhteiskunnan nopeatahtinen muuttuminen ja sen herkille ihmisille luomat psyykiset ongelmat näyttäytyvät anorektisuutena tai muuten syömishäiriöisyytenä. Kyse ei siis välttämättä diagnostisesti ole syömishäiriöistä vaan kyse on joistain aivan muista mielenterveyden ongelmista.

      Aloittajalle ja ketjuun kirjoittaneille tytöille tämä tulee off-topicina mutta tiedän, että myös tyttöjen vanhemmat lukevat näitä. Siksi tämä tähän väliin.

      Itse kahden terveen; 20v ja 24v tyttöjen isänä seuraan näitä keskusteluja yhä enemmän huolestuneena. Vanhemmat kokevat kuitenkin vähintään yhtä suurta tuskaa ja voimattomuutta kuin sairastuneet lapsensa.

      Omat tyttäreni ovat 169/59 ja 174/66 ja kokevat itsensä normaalipainoisiksi. Niin minäkin. Se, että vanhemmat rakentavasti keskustelevat ongelmasta ja painotilanteesta saattaa tilannetta helpottaa mutta kuten aiemmin totesin kyse on vakavasta psyykisestä ongelmasta jossa itse ongelma on usein aivan muualla, kun peilin ja sen edessä seisovan nuoren välissä.

      • PoisAnoreksia

        Olen se tyttö joka painoi 39kg, olin anoreksia leirillä ja lihoin 3kg nyt ei kyllä enää kiinnosta laihtua.


    • vitunvalas

      no siis noi ahmimiskohtaukset johtuu varmaan siitä et oot syöny jo pidemmän aikaa tosi vähän ja keho tarbii ruokaa, kannattaa pitää viikos yks boostipäivä jolloin syöt vähän enemmän niin auttaa, muutenkin jos syöt tosi vähän niin keho menee säästöliekille ja sitä sä et haluu joten...

    • nicita91

      Onks teillä anoreksiaa sairastavilla joku yhteinen chat ryhmä missä vois jakaa kokemuksia?? haluaisin liittyä sinne ja saada tukea myös muilta :((

    • WannaBeAngelAgain

      Riisuudu alusvaatteisilles ja mee peilin eteen. Luultavasti tajuut kohta että kuinka läski oot. Mulla autto.
      Sitte kannattaa ottaa joku ohut ponnari yms käteen. Aina ku tekee mieli syödä, venytä ponnaria ja rämpsäytä oikein kovaa.

      • Anonyymi

        Eläkeäijä on jälleen 13v. tyttö. Joutuihan sieltä Karjalasta muitakin lähtemään kuin sinä evakkoreessä.
        Äl uhriudu turhaan noin näyttävästi!


    • Anonyymi

      Moi! Älkää hyvät ihmiset laihduttako. Anoreksia on oikeesti tosi vaarallinen sairaus vaikka ei sitä uskoisikaan. Jos haluatte laihduttaa, niin teidät pitää urheilla ihan normaalisti joka päivä käydä vaikka lenkillä kerran ja treenata myös vähän lihaksia. Ja siihen päälle teidän pitäisi syödä tosi paljon puhdasta ruokaa, eli proteiinin lähteitä (lihat, kalat, maitotuotteet), hiilihydraatteja (peruna, palstat, leivät, banaani), ja myös niitä kasviksia, hedelmiä ja marjoja. Ette todellakaan liho puhtaasta (terveellisesti) ruuasta ja juomasta. Muistakaa myös, että tietenkin te saatte ja teidän pitää urheilla päivässä, mutta ei liikaa. Jos urheilette ja syötte sopivasti niin ofc paino lähtee vähän nousuun teidän kohdalla, mutta vaan vähän. Se auttaa teidät pysymään hyvässä kunnossa, ei lihota. Se lihottaa vaan sen verran millon olet oikeesti normaali kokoinen. Ei meidän ihmisten pidä olla sellaisia todella laihoja. Meidän pitää syödä (tankata) ja sitten päästään vähän liikkumaan lisää. Päivässä normaalisti 5 ateriaa, aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala. Jos sairastatte syömishäiriötä niin mä lupaan, että vaan teidän mielikuvitus kertoo, että olisitte liian isoja, mutta kaikki me ollaan vaan ihmisiä ja täysin oikean kokoisia jos syöt ja liikut hyvin. Tsemppiä kaikille! :D

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2733
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      74
      1460
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      40
      1433
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      31
      1211
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1163
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1151
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe