Milloin säädetään NIIKU-vero?

niikuveronkannattaja

Kuuntelin Johannes Alaranta -ketjusta Yle>Areenan linkin ohjelman. Jokainen haastateltava käytti runsaasti NIIKU-sanaa. Valtiontalous saataisiin oitin kuntoon kun säädettäisiin NIIKU-vero. Vaikkapa euro jokaisesta NIIKU-sanasta.

23

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysyväinen

      ###
      Ohjelmassa vieraina Liedon kirkkoherra Risto Leppänen, pastori Tuomas Palola sekä tutkija Johanna Lumijärvi. Toimittajina Simo Alastalo ja Ville Talola.
      ###
      Tietääkö joku, onko tämä Lumijärvi uskovainen?

      • Lumijärvi

        on esiintynyt monesti Päivämiehessä.


      • linkkikö

    • luinmyös.tämäoliparas

      Minun mielestä Riston kylmät väreet olivat ennalta määrättyjä. Oletusarvohan oli että Juhannus Alaranta mollaa haastattelussa Suviseuraväen pedofileiksi. Näin ei kuitenkaan käynyt. Risto ei ehtinyt reagoida tuohon yllätykseen, joten kylmiä väreitäkään ei enää ehtinyt perumaan, koska ne oli ennalta määrätty. Toisaalta syy on Johanneksen, hän ei ollut ehtinyt ennakolta varoittaa Ristoa takinkäännöstään. Ainakin hänen olisi pitänyt ilmoittaa Ristolle ettei rippilakikaan oikeuta ennalta sovittuun sanavalintaan.

      • pfa898933

        EIköhän risto ja johannes ole ihan kavereita keskenäään ja tunne toistensa mielipiteet ennalta joten lopeta tuo paskan jauhaminen, katkera vl.


      • haukotus-vl
        pfa898933 kirjoitti:

        EIköhän risto ja johannes ole ihan kavereita keskenäään ja tunne toistensa mielipiteet ennalta joten lopeta tuo paskan jauhaminen, katkera vl.

        Tuo oli kyllä kopio, ei minun tekstiä. Tuokin silti osoittaa että ovat kavereita vaikka juttu oli tietenkin vitsi. Asia ei ole merkityksellinen edes tässä yhteydessä.
        Tietenkin ymmärrän et sinulla mielisairas veeällänä on vaikea ymmärtää vitsejä, jouduthan täällä yötäpäivää päivystämään/puolustamaan kaltaistasi esim ristoa.


      • Täämummielestparas

        lainaus:

        Mistä kaapissa sinäkin taas heräsit ja kuka herätti?

        Suosiokin on suhteellista, jotku tyytyy vähempään. Itse suosin tervettä ihmistä. Erityisesti suosin juuri tervehtynyttä. Uskontoa en tähän sekoita, joskin minulla on paljon myönteisiä kokemuksia nimenomaan vanhoillislestadiolaisista terveistä. Suosin omassa ystäväpiirissä erityisesti vanhoillislestadiolaisia koska vanhoillislestadiolainen herätysliike on lapsuuteni herätysliike, jossa pysyttiin terveinä.

        Sitten tämä toinen juttu, kun sanoit että näistä tulee suosittuja. Alarannan suosion kasvu johtui siitä, että hänestä tuli normaali. Se on paljon sen jälkeen kun eli reilu viisi vuotta rotkon pohjalla. Ehkä vähän liioittelen, mutta minun suosiomittarissa se on fakta ja muutoshan on raju! Jokainen mittaa omalla mittarilla.

        Kyllä minäkin kanssasi ihmettelen, kun edes joku pitää tätä Leppästäkin suosittuna. Se on suuri ihme.

        Tehkääpä testi:

        Kuunnelkaa tarkasti Alarannan haastattelu ja löytäkää sieltä polveutuva punainen lanka, joka johtaa Leppäsen autonomiseen hermostoon, joka taas aiheuttaa lihaksistossa nopean verisuonten laajentumis/supistumisilmiön. Tapahtumasarjasta syntyvää tunnereaktiota kutsutaan kansan kielellä "kylmiksi väreiksi". Psykosomaattisesti tuota prosessia voisi kuvata tunteiden ruumiillistumiseksi.

        Mutta jos unohdetaan tuo prosessi ja mennään suoraan asiaan.

        Löytyykö yhtään ihmistä Leppäsen lisäksi joka koki Alarannan puheessa jotakin niin yliluonnollista, että edellä kuvattu tunnemyrsky oli ns. "ansaittu". Mitä se Alaranta sanoi, joka veti tältä piispan apulaiselta jalat alta?

        Kuunnelkaa OIKEASTI ja sen jälkeen ihmetellään yhdessä Leppänen suosiota :-)

        Ps. Itse saan kylmiä väreitä kun kansallislaulu soi, kun Lasse Viren otti neljännen Olympiakullan Montrealin Olympialaisissa. Tai kun mahtipontinen marssimusiikki soi itsenäisyyspäivän paraatissa. Tai suviseuraradiosta kuuluu Siionin laulu "herra jeesus verellänsä" etc.

        Onhan näitä, myös Alarannan haastattelu aiheutti tunnelatauksia mutta ihan kylmiin väreisiin en päässyt, joihin Leppänen pääsi, syystä jota toistaiseksi kukaan ei tiedä!!

        Minä perustelin omat syyni jo aikaisemmin :-)


      • haukotusvl
        Täämummielestparas kirjoitti:

        lainaus:

        Mistä kaapissa sinäkin taas heräsit ja kuka herätti?

        Suosiokin on suhteellista, jotku tyytyy vähempään. Itse suosin tervettä ihmistä. Erityisesti suosin juuri tervehtynyttä. Uskontoa en tähän sekoita, joskin minulla on paljon myönteisiä kokemuksia nimenomaan vanhoillislestadiolaisista terveistä. Suosin omassa ystäväpiirissä erityisesti vanhoillislestadiolaisia koska vanhoillislestadiolainen herätysliike on lapsuuteni herätysliike, jossa pysyttiin terveinä.

        Sitten tämä toinen juttu, kun sanoit että näistä tulee suosittuja. Alarannan suosion kasvu johtui siitä, että hänestä tuli normaali. Se on paljon sen jälkeen kun eli reilu viisi vuotta rotkon pohjalla. Ehkä vähän liioittelen, mutta minun suosiomittarissa se on fakta ja muutoshan on raju! Jokainen mittaa omalla mittarilla.

        Kyllä minäkin kanssasi ihmettelen, kun edes joku pitää tätä Leppästäkin suosittuna. Se on suuri ihme.

        Tehkääpä testi:

        Kuunnelkaa tarkasti Alarannan haastattelu ja löytäkää sieltä polveutuva punainen lanka, joka johtaa Leppäsen autonomiseen hermostoon, joka taas aiheuttaa lihaksistossa nopean verisuonten laajentumis/supistumisilmiön. Tapahtumasarjasta syntyvää tunnereaktiota kutsutaan kansan kielellä "kylmiksi väreiksi". Psykosomaattisesti tuota prosessia voisi kuvata tunteiden ruumiillistumiseksi.

        Mutta jos unohdetaan tuo prosessi ja mennään suoraan asiaan.

        Löytyykö yhtään ihmistä Leppäsen lisäksi joka koki Alarannan puheessa jotakin niin yliluonnollista, että edellä kuvattu tunnemyrsky oli ns. "ansaittu". Mitä se Alaranta sanoi, joka veti tältä piispan apulaiselta jalat alta?

        Kuunnelkaa OIKEASTI ja sen jälkeen ihmetellään yhdessä Leppänen suosiota :-)

        Ps. Itse saan kylmiä väreitä kun kansallislaulu soi, kun Lasse Viren otti neljännen Olympiakullan Montrealin Olympialaisissa. Tai kun mahtipontinen marssimusiikki soi itsenäisyyspäivän paraatissa. Tai suviseuraradiosta kuuluu Siionin laulu "herra jeesus verellänsä" etc.

        Onhan näitä, myös Alarannan haastattelu aiheutti tunnelatauksia mutta ihan kylmiin väreisiin en päässyt, joihin Leppänen pääsi, syystä jota toistaiseksi kukaan ei tiedä!!

        Minä perustelin omat syyni jo aikaisemmin :-)

        Heh joo, siinä oli erikoinen ketju tosissaan. Minä sivusta ihmettelin kuinka nämä ns. "alarantalaiset" eivät tykänneet yhtään siitä, kun se ketju oli ns. alanranta-myönteinen. Mietin et mistä se johtuu ja tulin siihen tulokseen et hehän ovat kaikki lestat kasvaneet samaan muottiin. Entiset ja nykyiset.
        Jos yhtä kehutaan tai väärä ihminen kehuu, niin se rikkoo heidän "vain me"- ajattelun hengen ---> tyyliin mikään ei voi meitä erottaa, tämä liittomme kestävä on. Tai emme ainakaan tunnusta.
        Noilla mielipuoli ex-vaiheessa olijoilla se sairaus muhii sit maksimitasossa ja oikeasti mielisairautena tai narsismina - miten vaan. Se näkyi heti myös tässä ketjussa kun sain yhdestä vitsistä heti lunta tupaan. Paineensietokyky narsistilla on puhdas nolla näissä asioissa.

        Kokeillaan kepillä jäätä ja laitetaan lisää, tää on loistava:

        ... tuokin episodi todistaa kuinka helppoa on ihmisten manipulointi. Vaikka tuossa - pettymysreaktiona - tapahtuikin tietynlainen tiedostamaton freudilainen lipsahdus, niin tosiasiassa mediat tekevät tuota tietoisesti, erityisesti vaalien aikaan. Luodaan mielikuva joka ei vastaa todellisuutta.

        Esimerkki:

        Keulakuva laitetaan kameroiden eteen sanomaan "jotakin". Tämän jälkeen kamera siirtyy hurraavaan kansanjoukkoon ja tätä joukkoa iskulauseineen näytetään huomattavan pitkä aika! Kukaan ei muista tai ei ole enää edes kiinnostunut mitä se "joku" sanoi, vaan katsoja hurmaantuu: "nuo kyllä tietää"!

        Esim. Ylen ajankohtaisohjelmat suoltavat tuollaista paskaa meidän veronmaksajien rahoilla.

        Vastaava verrannollinen tilanne on tuossa horisonttiohjelmassa, niille harvoille ihmisille jotka ohjelman kuuntelivat. Heille jäi mieleen Risto Leppäsen "voimakkaat tuntemukset" Johannes Alarannan kommenteista, vaikka itseasiassa tämä ei sanonut hänen kannalta mitään erikoista, pikemminkin päin vastoin! Mutta kun sai korostetuilla tuntemuksillaan hetkeksi kuulijoiden huomion, niin käytti hetken hyväksi ja alkoi puhumaan Itsestä :-)

        Korostan että se oli vahinko, ei tuolla taida kapasiteetti noin narsistisen nopeaan reaktioon riittää kuitenkaan :-)


      • pfa89889333
        haukotusvl kirjoitti:

        Heh joo, siinä oli erikoinen ketju tosissaan. Minä sivusta ihmettelin kuinka nämä ns. "alarantalaiset" eivät tykänneet yhtään siitä, kun se ketju oli ns. alanranta-myönteinen. Mietin et mistä se johtuu ja tulin siihen tulokseen et hehän ovat kaikki lestat kasvaneet samaan muottiin. Entiset ja nykyiset.
        Jos yhtä kehutaan tai väärä ihminen kehuu, niin se rikkoo heidän "vain me"- ajattelun hengen ---> tyyliin mikään ei voi meitä erottaa, tämä liittomme kestävä on. Tai emme ainakaan tunnusta.
        Noilla mielipuoli ex-vaiheessa olijoilla se sairaus muhii sit maksimitasossa ja oikeasti mielisairautena tai narsismina - miten vaan. Se näkyi heti myös tässä ketjussa kun sain yhdestä vitsistä heti lunta tupaan. Paineensietokyky narsistilla on puhdas nolla näissä asioissa.

        Kokeillaan kepillä jäätä ja laitetaan lisää, tää on loistava:

        ... tuokin episodi todistaa kuinka helppoa on ihmisten manipulointi. Vaikka tuossa - pettymysreaktiona - tapahtuikin tietynlainen tiedostamaton freudilainen lipsahdus, niin tosiasiassa mediat tekevät tuota tietoisesti, erityisesti vaalien aikaan. Luodaan mielikuva joka ei vastaa todellisuutta.

        Esimerkki:

        Keulakuva laitetaan kameroiden eteen sanomaan "jotakin". Tämän jälkeen kamera siirtyy hurraavaan kansanjoukkoon ja tätä joukkoa iskulauseineen näytetään huomattavan pitkä aika! Kukaan ei muista tai ei ole enää edes kiinnostunut mitä se "joku" sanoi, vaan katsoja hurmaantuu: "nuo kyllä tietää"!

        Esim. Ylen ajankohtaisohjelmat suoltavat tuollaista paskaa meidän veronmaksajien rahoilla.

        Vastaava verrannollinen tilanne on tuossa horisonttiohjelmassa, niille harvoille ihmisille jotka ohjelman kuuntelivat. Heille jäi mieleen Risto Leppäsen "voimakkaat tuntemukset" Johannes Alarannan kommenteista, vaikka itseasiassa tämä ei sanonut hänen kannalta mitään erikoista, pikemminkin päin vastoin! Mutta kun sai korostetuilla tuntemuksillaan hetkeksi kuulijoiden huomion, niin käytti hetken hyväksi ja alkoi puhumaan Itsestä :-)

        Korostan että se oli vahinko, ei tuolla taida kapasiteetti noin narsistisen nopeaan reaktioon riittää kuitenkaan :-)

        Ymmärrän suomen kieltä, mutta en tämän ketjun keskustelua. Moititaanko tässä Alarantaa ja Horisontissa haastateltuja vai mollataanko heitä? Minulle ohjelmasta jäi kuva että siinä ollut nainen oli vanhakantaisen näkemyksen kannalla toistellen samoja kliseitä kuin ukot vuosikymmeniä. Naisesta tuli mieleen hiljattain tv:ssa haastateltu musliminainen, joka ei voinut pelata rakastamaansa jalkapalloa koska pitäisi käyttää shortseja. Samanlaisia tiukkahousuja molemmat


      • pfa89889333

        Osallistuin keskusteluun kun sattumalta kuulin osan Horisonttiohjelmasta ja varmaan ensimmäisen kerran ainakin puoleen vuoteen tulin tänne lestaatiolaiskeskustelusivulle ja huomasin keskusteltavan Horisontista..


      • identiteettiHarhako.Iski
        pfa89889333 kirjoitti:

        Ymmärrän suomen kieltä, mutta en tämän ketjun keskustelua. Moititaanko tässä Alarantaa ja Horisontissa haastateltuja vai mollataanko heitä? Minulle ohjelmasta jäi kuva että siinä ollut nainen oli vanhakantaisen näkemyksen kannalla toistellen samoja kliseitä kuin ukot vuosikymmeniä. Naisesta tuli mieleen hiljattain tv:ssa haastateltu musliminainen, joka ei voinut pelata rakastamaansa jalkapalloa koska pitäisi käyttää shortseja. Samanlaisia tiukkahousuja molemmat

        >>Moititaanko tässä Alarantaa ja Horisontissa haastateltuja vai mollataanko heitä?>>>

        Siinäpä sitä on mielipuolinarsistille miettimistä, menikö nyt yöunet ;)


      • huokaus-vl

        "lestaatiolaiskeskustelusivulle ja "

        Mielipuolen tahallinen kirjoitusvirhe, ihan turhaa, tyhmyytesi näkee muutenkin...


      • copypaste
        pfa89889333 kirjoitti:

        Ymmärrän suomen kieltä, mutta en tämän ketjun keskustelua. Moititaanko tässä Alarantaa ja Horisontissa haastateltuja vai mollataanko heitä? Minulle ohjelmasta jäi kuva että siinä ollut nainen oli vanhakantaisen näkemyksen kannalla toistellen samoja kliseitä kuin ukot vuosikymmeniä. Naisesta tuli mieleen hiljattain tv:ssa haastateltu musliminainen, joka ei voinut pelata rakastamaansa jalkapalloa koska pitäisi käyttää shortseja. Samanlaisia tiukkahousuja molemmat

        Tässä nauhassa on se Alarannan haastattelu. Se on lyhyt pätkä noin puolivälissä.

        http://areena.yle.fi/1-2791648?autoplay=true



        Pääasiassa äänessä on Risto Leppänen, jolla ei mielestäni tälläkään kertaa ollut mitään asiaa. Päin vastoin ja senhän voi jokainen kuulla itse.

        Ehkä toimittajillakin syntyi tunne suviseuroihin saapuneesta ristiriitaisesta tyypistä. En tiedä kärsivätkö jopa myötähäpeäntunteesta :-)


      • 2-2
        haukotusvl kirjoitti:

        Heh joo, siinä oli erikoinen ketju tosissaan. Minä sivusta ihmettelin kuinka nämä ns. "alarantalaiset" eivät tykänneet yhtään siitä, kun se ketju oli ns. alanranta-myönteinen. Mietin et mistä se johtuu ja tulin siihen tulokseen et hehän ovat kaikki lestat kasvaneet samaan muottiin. Entiset ja nykyiset.
        Jos yhtä kehutaan tai väärä ihminen kehuu, niin se rikkoo heidän "vain me"- ajattelun hengen ---> tyyliin mikään ei voi meitä erottaa, tämä liittomme kestävä on. Tai emme ainakaan tunnusta.
        Noilla mielipuoli ex-vaiheessa olijoilla se sairaus muhii sit maksimitasossa ja oikeasti mielisairautena tai narsismina - miten vaan. Se näkyi heti myös tässä ketjussa kun sain yhdestä vitsistä heti lunta tupaan. Paineensietokyky narsistilla on puhdas nolla näissä asioissa.

        Kokeillaan kepillä jäätä ja laitetaan lisää, tää on loistava:

        ... tuokin episodi todistaa kuinka helppoa on ihmisten manipulointi. Vaikka tuossa - pettymysreaktiona - tapahtuikin tietynlainen tiedostamaton freudilainen lipsahdus, niin tosiasiassa mediat tekevät tuota tietoisesti, erityisesti vaalien aikaan. Luodaan mielikuva joka ei vastaa todellisuutta.

        Esimerkki:

        Keulakuva laitetaan kameroiden eteen sanomaan "jotakin". Tämän jälkeen kamera siirtyy hurraavaan kansanjoukkoon ja tätä joukkoa iskulauseineen näytetään huomattavan pitkä aika! Kukaan ei muista tai ei ole enää edes kiinnostunut mitä se "joku" sanoi, vaan katsoja hurmaantuu: "nuo kyllä tietää"!

        Esim. Ylen ajankohtaisohjelmat suoltavat tuollaista paskaa meidän veronmaksajien rahoilla.

        Vastaava verrannollinen tilanne on tuossa horisonttiohjelmassa, niille harvoille ihmisille jotka ohjelman kuuntelivat. Heille jäi mieleen Risto Leppäsen "voimakkaat tuntemukset" Johannes Alarannan kommenteista, vaikka itseasiassa tämä ei sanonut hänen kannalta mitään erikoista, pikemminkin päin vastoin! Mutta kun sai korostetuilla tuntemuksillaan hetkeksi kuulijoiden huomion, niin käytti hetken hyväksi ja alkoi puhumaan Itsestä :-)

        Korostan että se oli vahinko, ei tuolla taida kapasiteetti noin narsistisen nopeaan reaktioon riittää kuitenkaan :-)

        ##Minä sivusta ihmettelin kuinka nämä ns. "alarantalaiset" eivät tykänneet yhtään siitä, kun se ketju oli ns. alanranta-myönteinen.##

        Minä tunnen tuonkin polun hyvin ja siksi myös reaktiot ovat tuttuja. Olen itsekin elänyt ja käynyt läpi samansuuntaisen "vaiheen" ennen kuin "paranin". Tokikaan sairauteni ei ollut hirveän vakava.
        On selvää että niin studiossa kuin kuuntelijoidenkin joukossa oli rajoittunut joukko ihmisiä jotka kokivat "JÄRKYTYKSEN". Syy oli yksinkertainen, narsistinen ja katkera; Kohta kohdalta, kysymys kysymykseltä ja uskollisesti - Irwin Goodmanin sanoin; "sisulla ja loppuun asti, rintakaarella" Johannes vastaili vl-myönteisesti, jopa vl:ä puolustelevasti ja uskomuksia ja yleistyksiäkin ehkä kumoten, joita toimittajakin siihen niitä tarjoili. Kaikki tuo, myymättä periaatettaan, tai omaksumaansa oppia! Minusta se oli hieno ele.

        Se siitä.

        PS: Ehkä jonkun olisi kannattanut olla puhumatta sen jälkeen ITSESTÄ - tuollaisen kauniin Insertin jälkeen - häveliäisyyssyistä! Toisen vakaumuksen kunnioitus on arvokas asia, varsinkin jos olet heidän juhlissa.


      • hehhehhe
        2-2 kirjoitti:

        ##Minä sivusta ihmettelin kuinka nämä ns. "alarantalaiset" eivät tykänneet yhtään siitä, kun se ketju oli ns. alanranta-myönteinen.##

        Minä tunnen tuonkin polun hyvin ja siksi myös reaktiot ovat tuttuja. Olen itsekin elänyt ja käynyt läpi samansuuntaisen "vaiheen" ennen kuin "paranin". Tokikaan sairauteni ei ollut hirveän vakava.
        On selvää että niin studiossa kuin kuuntelijoidenkin joukossa oli rajoittunut joukko ihmisiä jotka kokivat "JÄRKYTYKSEN". Syy oli yksinkertainen, narsistinen ja katkera; Kohta kohdalta, kysymys kysymykseltä ja uskollisesti - Irwin Goodmanin sanoin; "sisulla ja loppuun asti, rintakaarella" Johannes vastaili vl-myönteisesti, jopa vl:ä puolustelevasti ja uskomuksia ja yleistyksiäkin ehkä kumoten, joita toimittajakin siihen niitä tarjoili. Kaikki tuo, myymättä periaatettaan, tai omaksumaansa oppia! Minusta se oli hieno ele.

        Se siitä.

        PS: Ehkä jonkun olisi kannattanut olla puhumatta sen jälkeen ITSESTÄ - tuollaisen kauniin Insertin jälkeen - häveliäisyyssyistä! Toisen vakaumuksen kunnioitus on arvokas asia, varsinkin jos olet heidän juhlissa.

        No mikä tuossa sitten oli järkytsy ?


      • 2-2
        hehhehhe kirjoitti:

        No mikä tuossa sitten oli järkytsy ?

        Vastaan nopeesti ja lyhyesti vielä, pitää mennä kierrokselle.

        Viha, vastaus on VIHA. Vaiheessa elävä entinen vl saa voimansa ja energiansa VIHASTA. VanhoillislestadiolaisVIHASTA. Tämä palsta on oiva esimerkki vl-VIHASTA. Tämän palstan sisältö on täynnä VIHAA, VL-VIHAA. Tällä palstalla rikotaan ihmisoikeuksia TÖRKEÄSTI: Joka päivä vanhoillislestadiolaisia solvataan tällä palstalla kymmeniä, jopa satoja eri kertoja. Vanhoillislestadiolainen on vapaata riistaa. Ketä tahansa Suomen historiassa olisi loukattu yhtä paljon kuin vanhoillislestadiolaista, he istuisivat vankilassa. Kes.

        Palaan alkuun: Vaiheessa oleva saa energiansa vihasta ja katkeruudesta. On selvää että ko. ihmiselle vihan ja katkeruuden loppuminen on JÄRKYTYS, - se on sama asia kuin että energia loppuu. ELINVOIMA KATOAAAAA!

        Kuvittele itte jos happi loppuu, miltä tuntuu?

        Hyvää yötä sulle, meen töihin, morooooooooooooooo


      • uusakkipööibe
        haukotus-vl kirjoitti:

        Tuo oli kyllä kopio, ei minun tekstiä. Tuokin silti osoittaa että ovat kavereita vaikka juttu oli tietenkin vitsi. Asia ei ole merkityksellinen edes tässä yhteydessä.
        Tietenkin ymmärrän et sinulla mielisairas veeällänä on vaikea ymmärtää vitsejä, jouduthan täällä yötäpäivää päivystämään/puolustamaan kaltaistasi esim ristoa.

        Tämäkin vielä


    • Mutta_kukaan

      ei tässä ole ottanut kantaa aloituksessa esitettyyn NIIKU-veroon?

      TOTA-vero saattaisi myös olla tuottava.

      NIIKU-veron vertainen rahasampo olisi NO-vero. Tämä vero perittäisiin kaikilta niiltä, jotka esim. haastateltaessa aloittavat sanottavansa "no"-sanalla eli siis yhhdeksän henkilöä kymmenestä joituisi verollepantavaksi.

      • NuiskuNeiti

        NiiskuNeiti


    • Niiku_vero

      on kannatettava.

      • onono-

        Onon.


    • Johannes_Ala-

      ranta ja Risto Leppänen ovat eksyneet kauas Jumalan valtakunnasta.

      • sääli_

        heitä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      214
      3419
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2171
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1955
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      75
      1617
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1257
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe