miten tasapuolistaa suhde

onneton_avioliitossa

Kärsin parisuhteessani hyvin hyvin paljon läheisyydenpuutteesta. Se on välillä aivan sietämätön tunne, mutta yritän sinnitellä parhaani mukaan. Välillä sitten äidyn valittamaan miehelleni, ja se saa hänet vihaiseksi. Hän viettää myös uskontonsa paastoaikaa, jolloin läheisyys on 0. Se tuottaa minulle katkeria tunteita, vaikka yritän koko ajan selittää itselleni, että hänellä on oikeus harjoittaa uskontoaan minun siihen puuttumatta. Mutta sitten muistan, että itse koko ajan joustan uskontoni säädöksistä myös hänen vuoksensa. Sitten olen alkanut pohtia, miten voisin päästä eroon tästä katkeruudesta ja kokea tasapuolisuutta suhteessa. Mietin, että kun en ole tähän saakka vaatinut puolisoani noudattamaan kristillisiä paastoaikoja näissä avioasioissa, niin ehkäpä minun pitäisi...eli minun suunnaltani läheisyys pois elokuussa pari viikkoa, kuukausi ennen joulua ja kuukausi ennen pääsiäistä ja keskiviikot ja perjantait. En tiedä...kuulostan varmaan katkeralta :(.

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 174

      Etkös sinä itse ole puolisosi valinnut? Onnea valintasi johdosta

      • Syöppö

        Joo, tuossa "paastoaikaa" kohdassa tuli heti mieleen, että sitä saa mitä tilaa.


    • hohhoijakkaa

      Ei sitten suomimies kelvannut..

    • ramasee

      Kärsin avioliitossani. Joustan, joustan. Mies ei huomioi tarpeitani ja suuttuu kun valitan jostakin. Miten saan onnellisen avioliiton ja miten saan mieheni muuttumaan?

      Siinäpä saattaa mennä monta vuottakin ennen kuin näet, että tämän miehen kanssa tarjolla on kaksi elämänuraa, joko onneton elämä tai eroaminen.
      Kun teillä ei vielä ole lapsia, ehdotan että et lapsentekoon ryhdykään tämän miehen kanssa. Olisit liisterissä monin tavoin, ja eron jälkeen tilanne voisi olla surullinen kaikille.

    • Marga-Reeta

      Voi voi, nyt ovat uskonnot pahasta kohdanneet törmäyksen. Suomalaisen on varmasti vaikea käsittää kyseessä olevan uskonnon ehdottomuutta, tuo ehdottomuus menee edelle henkilön yksityiselämän tarpeiden. Olet tuon uskonnon sääntöjen alainen epäsuorasti, koska olet parisuhteessa kyseisen uskonnon harjoittajaan.
      Hän tuskin alkaa noudattamaan sinun "kristillisiä perinteitäsi". Laitoin nuo lainausmerkkeihin, koska useimmat suomalaiset eivät harjoita uskontoa. Kristillisyys ei useimmille merkitse mitään, eli olemme enemmän pakanoita kuin kristittyjä ainakin nuoremassa sukupolvessa.
      Miehesi uskonnon vaikutus asenteessa naiseen on voimakas ja vaikuttaa yhä.
      Kannattaa todella harkita, kuinka jaksat sopeutua, sillä sopeutumista se vaatii. Suomalaiset naiset ja tytöt ovat tottuneet vapaaseen mentaaliiseen ilmapiiriin, elämänmuotoon, mielipiteisiin, oikeuksiin. Nämä asiat korostuvat astuessa avioliittoon kyseisen uskonnon omaavan miehen kanssa ja korostuvat etenkin, kun avioliittoon syntyy lapsia, tyttöjä ja poikia.
      Tämä asia ei ole leikin asia, emme elä lintukodossa, eikä yhteiskunta välttämättä kykene hätiin jos hätä tulee.
      Joten, vakavaa harkintaa todella siitä, mitä haluat elämältä.

    • Voihuoh

      Noin juuri, sillähän avioliiton ongelmat ratkaistaan, että annetaan samalla mitalla takaisin.

    • DoctorDoctorcysibb

      Lähellä, lähempänä ja kiinni voi kokea samaa suomalaisittainkin. Puoskarit voinevat poistua samaa polkua, kuin tulivat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1841
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1759
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      115
      1705
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1551
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1528
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      23
      1426
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1415
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1222
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe