PÄIVÄT OVAT LUETUT ?

Merkillistä

Olen monesti kuullut kerrottavan, että kaikkien ihmisten elinaika on ennalta määrätty.
Raamatussakin sanotaan, että sinun päiväsi ovat luetut jo etukäteen ja sitten kun joudut esim. tapetuksi, niin jumala on määrännyt sen tapahtumaan ???
Tappajakin on luotu vartavasten tekemään murhia ?
Samoin raiskaajat raiskaamaan, rosvot rosvoamaan ja kaikkien muidenkin pahat teot on ennakkoon määrätty ?

11

1280

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vielä.mystisempää.on

      Kaikenmaailman jänniä ajatuksia tällaisista sitä kuulee, mutta kun Jumalalta rukoilee varjelusta niin sitä silloin on. Mutta taivaaseen pääsemiseksi kuoleman jälkeen täytyy olla uskoa, se on vaatimuksena.

      • sellaista-se-on

        Uskovaisen kaikki elämäntapahtumat mihin polu johtaa ovat ennalta määrätty, mutta tässä on vielä vapaa tahto, jonka mukaan ihminen aivoittelee omat tiensä, mutta Jumala johdattaa uskovaisen ja uskoon tulevan askeleet.


      • tällainen.jutska
        sellaista-se-on kirjoitti:

        Uskovaisen kaikki elämäntapahtumat mihin polu johtaa ovat ennalta määrätty, mutta tässä on vielä vapaa tahto, jonka mukaan ihminen aivoittelee omat tiensä, mutta Jumala johdattaa uskovaisen ja uskoon tulevan askeleet.

        En tiedä miten sen kohdalla on joka ei usko, johdatteleeko tämä askeleensa itse? Ei pitäisi syyttää Jumalaa jos ei pyytänyt suojelusta.


      • VaiMitä

        "Mutta taivaaseen pääsemiseksi kuoleman jälkeen täytyy olla uskoa"

        Mutta eikös siellä taivaassa ole paha olla, varsinkin kun on paha ukonilma ja salamoi kunnolla.
        Vai tarkoititko kenties ilmakehän ulkopuolella olevaa taivasta, eli avaruutta.


    • 12_13

      "jumala on määrännyt sen tapahtumaan ???"

      Jumala on sallinut monia pahoja asioita tapahtua, mutta ei määrännyt niitä. Kun ihmiset hylkäävät Jumalan, seuraa Jumalattomia tekoja (valheita, murhia ym. kärsimystä ja rakkaudetonta elämää). Ja Jumalattomien elämä päättyy, mutta vanhurskaille on ikuinen elämä.

      "Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
      Mat. 25:46

      Ja hyvä niin, koska jumalattomat tekisivät ikuisesta elämästä ikuisen kärsimyksen kaikille omalla pahuudellaan.

      • satujahve

        "Jumala on sallinut monia pahoja asioita tapahtua, mutta ei määrännyt niitä"

        VÄÄRIN! Tämä jumalaolento kehottaa pitkin vanhaa testamenttia murhaamaan viimeiseen mieheen,naiseen ja lapseen viereisiä heimoja jotka palvovat muita jumalia.

        4. Moos. 31:17. Niin surmatkaa siis kaikki poikalapset ja surmatkaa myös jokainen vaimo, joka on yhtynyt mieheen. 18. Mutta jokainen tyttö, joka ei ole yhtynyt mieheen, jättäkää itsellenne henkiin.

        Raamatun tarinoissa tämä ihmisen keksimä jumalaolento kehottaa murhaamaan naisia, lapsia ja poikalapsia. Tyttö lapset saa ottaa vangiksi ja raiskata.

        Aika kuvottava paskaläjä tämä paimentolaismiehen keksimä jumalaolento vai kuinka?


    • Anonyymi

      VITUTTAA SAATANASTI PERKELEEN JUMALAUTA kikkeli pippeli

    • Anonyymi

      > Samoin raiskaajat raiskaamaan, rosvot rosvoamaan ja kaikkien muidenkin pahat teot on ennakkoon määrätty ?

      Minun nähdäkseni niitä ei ole ennalta määrätty, van ennalta tiedetty. On tiedossa jo mitä valintoja ihmiset tulee tekemään ja mitä niistä seuraa ja siten myös tiedossa koska henkilö kuolee.

    • Anonyymi

      Raamatussa sanotaan, että Jumala hylkää pahantekijän tekemään tekojaan, ja pahantekijän myös omien himojen valtaan, jotka sillä pahantekijällä yleensä vaan pahenee. Yhtään ainoaa pahaa tekoa ihmiselle ei ole Jumala määrännyt,vaan tämä ihminen aivoittelee ne itse, omien himojensa mukaan!.

    • Anonyymi

      Aivan kuin kääntyneilläkin. Kuka niitä enää muistelisi sitten.

    • Anonyymi

      Totuus on se että jokainen tie päättyy... Päivämme on luetut. Tänään elät, mutta entäs huomenna? Sinä kuolet enemmin tai myöhemmin, et välty siltä kohtalolta. Jumala salli ihmiselle vapaan tahdon, tappoihan Cain Abelinkin ja jumala kysyi missä Abel on. <--- Minkä takia hän kysyi missä Abel on jos hän salli tappamisen? Ihminen kuolee synnin takia, mutta ihmisen ei ole tarkoitettu kuolla ennenaikoja. Ennen tulvaa ihmiset eli 1000 vuotiaiksi... Tulvan jälkeen vuodet laski ja lopulta ihmisen eliniäksi tuli 120-vuotta. Eli jumala ei ole luonut tappajia... Vaan se on meidän vapaatahto joka altistaa meidät tekemään syntiä. Meillä jokaisella on vapaus tehdä valintamme ja se on meistä itsestä kiinni noudatammeko sitä moraalia joka meissä kaikissa on.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2486
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1399
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      61
      1372
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1156
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1101
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1032
    Aihe