Ylinopeuksien puuttumiskynnys 5 km/h - toteutuuko

So_what_vaikka

"Autoliitto vastustaa toimitusjohtajansa Pasi Niemisen suulla sisäministeriön ja poliisijohdon kaavailuja alentaa ylinopeuksien puuttumiskynnystä viiteen kilometriin tunnissa."

http://www.iltalehti.fi/autot/2015070319974427_au.shtml

Mikä on ongelma?! Kun ajaa rajoitusten mukaista vauhtia (ja tietää autonsa mittarivirheen), niin eihän niitä sakkoja tule. Eivät ne poliisit tällöin "kerää" yhtään rahaa. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis ja usein myös kukkaro.

68

761

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suitma

      Suurin osa autoilijoista olettaa että mittari virhe on 10km/h ja saa viellä 10km/h ajaa ylinopeutta ilman suurempaa sakon pelkoa niin todellisuussa voitkin ajaa 20km/h ylinopeutta, esim 40 alueella kaupunkin kestussa 60km/h on jo vaarallista muille liikenteessä oleville. ja tämähän on nykyää aika arkipäivää.

      toivottavasti nyt kun sakkoja alkaa tulemaan herkemmin niin ei enää kaahailtaisi.

      Tämän jälkeen saatais viellä joku ratkaisu tälle minä minä ekana ja vähät väliä muista asenteelle liikenteessä ratkaisu niin olisi varmaan suomi yksi turvallisisemmista maista liikenteen osalta.

    • valvontaa-lisää

      Puuttumiskynnys ei ole ongelma, vaan valvonnan puute. Poliiseja pitäisi olla huomattavasti nykyistä enemmän ja nimenomaan liikennettä valvomassa. Kunnon vanhan ajan ajotapavalvontaa pitäisi saada paljon lisää niin kaupunkien keskustaan kuin taajamien ulkpuolellekin. Loppuisi se kaahailu, kiilailu, punaisia päin ajelu, bussikaistojen käyttö, piittaamattomuus suojateistä ja kaikki yleinen p*rseily, kun aina olisi maija taustapeilissä tai tien pientarella vahtimassa.

      • kannatetaan

        Samaa mieltä. Jos lakeja säädetään, niin lakien noudattamistakin olisi syytä valvoa, koska muutoin kansalaisten moraali rapautuu.

        Suomessa on puoli miljoonaa työtöntä, joilla olisi joutavaa aikaa valvoa vaikkapa nopeuksia. Pienellä provisiolla ylinopeusvalvonnasta saisi kannustavan ansaintamallin monille pienituloisille.


      • veio

        Niinpä, kyllä konsteja löytyisi mutta tahto puuttuu. Työttömät voisivat ansaita käsittelemällä sakkoja. Siinä on ongelma ettei niitä ehditä käsitellä.


      • Anonyymi

        Totta. Ongelma on, että kukaan ei käytännössä valvo liikennettä. Pohjoisessa suomessa ongelma vielä korostuu. Maantiellä saat tehdä käytännössä mitä haluat. Tämä on huono kehitys. Vaarallisia ohituksia ja rajuja ylinopeuksia.


    • paatero_taapero

      Nykyiset puuttumattomuuskynnykset ovat eläköityneen Taaperon keksintö.
      Aiemmin partiot sopivat lähtiessään, mihin nopeuksiin puututaan, ja nollatoleranssi oli silloin nolla. Taaperon SUOSITUKSESTA puuttumisrajaksi tuli poliisin SÄÄNTÖ, jota nyky-yhteiskunnassa on lähes mahdotonta muuttaa.

    • Itse olisin valmis KOMPROMISSIRATKAISUUN

      Eli 5-15km/h ylinopeudesta tulisi esim 25€ rikesakko joka ei kuormita ajokorttia...

      Eli tuomiot kovenisi ja lievenisi samalla kertaa

      • Kjell.C.Pippelström

        Me kyllä tiedetään mikä sulla kovenee...


      • Kjell.C.Pippelström kirjoitti:

        Me kyllä tiedetään mikä sulla kovenee...

        Totta, tuomiot kovenisi ja lievenisi...

        Itskein sain kutsun oikeuteen8km/h ylinopeudesta...

        Jos vaihtoehtona olisi ollit 25€ rikesakko ilman kortin kuormitusta, olisi valtiolta säätynyt rutkasti rahaa ja multa vaivaa


      • Automaattipaketti

        Ei tuota sakotuskynnystä ole mahdollista laskea, koska silloin valvonta vähenisi.
        Koska kaikki "kameratapaukset" täytyy käsitellä, ollaan jo nyt tilanteessa, että parissa tuhannessa tolpassa on vain reilut kolmekymmentä kameraa. Jos rajaa lasketaan, ehtii poliisi käsitellä ehkä 10-15 kameran kuvat.


      • veio

        Olet siis todella sitä mieltä, että rahalla saa ajaa ylinopeutta. Ehdotuksesi olisi selvää kaupankäyntiä. Se on tosin tämän yhteiskunnan suunta jossa rikkaille annetaan oikeuksia jotka ei heille mitenkään kuulu.
        Pois liikenteestä on saatava ne jotka eivät osaa nopeuttaan säätää joko taitamattomuuttaan tai muiden ongelmiensa takia.


      • veio kirjoitti:

        Olet siis todella sitä mieltä, että rahalla saa ajaa ylinopeutta. Ehdotuksesi olisi selvää kaupankäyntiä. Se on tosin tämän yhteiskunnan suunta jossa rikkaille annetaan oikeuksia jotka ei heille mitenkään kuulu.
        Pois liikenteestä on saatava ne jotka eivät osaa nopeuttaan säätää joko taitamattomuuttaan tai muiden ongelmiensa takia.

        Ei saisi ajaa, vaan tulisi kohtuullinen rangaistus... Lisäksi tuossa voisi olla ehtona se että jos kiistää tuon sakon, niin joutuu maksamaan oikudessa vaikkapa 100€ käsittelymaksun, että ei kisitettäisi vain siksi "että saa valtiolle kuluja" "jos se kuitenkin menee kumoon"


      • PässiOletEdelleen
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Ei saisi ajaa, vaan tulisi kohtuullinen rangaistus... Lisäksi tuossa voisi olla ehtona se että jos kiistää tuon sakon, niin joutuu maksamaan oikudessa vaikkapa 100€ käsittelymaksun, että ei kisitettäisi vain siksi "että saa valtiolle kuluja" "jos se kuitenkin menee kumoon"

        Sinähän täällä aina olet hehkuttanut miten yrität tuottaa valtiolle lisäkuluja tahallisesti ja lisäksi vi3lä kuvittelet että rikkeesi kiistämällä jotakuta jossai virkamiesportaassa alkaisi vituttamaan. Vaan ei ala.


      • PässiOletEdelleen kirjoitti:

        Sinähän täällä aina olet hehkuttanut miten yrität tuottaa valtiolle lisäkuluja tahallisesti ja lisäksi vi3lä kuvittelet että rikkeesi kiistämällä jotakuta jossai virkamiesportaassa alkaisi vituttamaan. Vaan ei ala.

        Eikö muka esim. Kaisu Kivimäkeä harmita että hän määräsi mulle aiheettoman rikesakon, ja maine meni http://www.iltalehti.fi/autot/2013112717673189_au.shtml

        JA tulihan siitä vähän lisäkulujakin valtiolle...

        Meinaatko että Kaisua ei YHTÄÄN harmita että hän antoi sakon, eikä vain huomautusta, jolloin kohua ei olisi tullut


      • PässiOletEdelleen
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Eikö muka esim. Kaisu Kivimäkeä harmita että hän määräsi mulle aiheettoman rikesakon, ja maine meni http://www.iltalehti.fi/autot/2013112717673189_au.shtml

        JA tulihan siitä vähän lisäkulujakin valtiolle...

        Meinaatko että Kaisua ei YHTÄÄN harmita että hän antoi sakon, eikä vain huomautusta, jolloin kohua ei olisi tullut

        En tiedä kuka on Kaisu Kivimäki mutta jos on joku valtion virkamies niin ei varmasti harmita. Hän kun tekee vain tultään ja sinun toimesi ovat vain pieni osa hänen työtään. Turhaan siis kuvittelet kenekään ottavan sakkojen kiistämistä tai muuta henkilökohtaisesti.


      • Yksikään poliisi ei voi sakottaa oman mielensä mukaan. Jokaisen sakon on perustettava lakiin. Ääliömäisesti käyttäytyvän ja tyhmän kansalaisen kohdalla on selvää että poliisinkin jousto ja harkintavalta on tiukemmalla ja eivät katso rikkeitä nk. sormien välistä. Metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan.


      • Herr_doktor
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Eikö muka esim. Kaisu Kivimäkeä harmita että hän määräsi mulle aiheettoman rikesakon, ja maine meni http://www.iltalehti.fi/autot/2013112717673189_au.shtml

        JA tulihan siitä vähän lisäkulujakin valtiolle...

        Meinaatko että Kaisua ei YHTÄÄN harmita että hän antoi sakon, eikä vain huomautusta, jolloin kohua ei olisi tullut

        Pakettiautomaatti elää tosiaan mielikuvitusmaailmassa, lukee vanhoja uutisia lehdistä, ja kuvittelee olleensa tapahtumassa mukana. Voisiko tuo olla jonkun sairauden oireita?


      • cletus_van_damme kirjoitti:

        Yksikään poliisi ei voi sakottaa oman mielensä mukaan. Jokaisen sakon on perustettava lakiin. Ääliömäisesti käyttäytyvän ja tyhmän kansalaisen kohdalla on selvää että poliisinkin jousto ja harkintavalta on tiukemmalla ja eivät katso rikkeitä nk. sormien välistä. Metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan.

        Eli kerro mitä lakia sun mielestä rikotaan jos:

        - Kantaa mukana lamauttimen näköistä laser lämpömittaria ilman pätevää syytä

        - Istuu tuhannen kännissä kuskin penkillä, auto käynnissä

        - Nopeuskamera näyttää väärää mittaustulosta koska uto on reilusti etupainoisesti kuormattu...

        Aivan, mikään noista ei riko lakia, silti poliisi voi (yrittää) sakottaa niistä


    • Realistinenko

      Ylinopeuksien ajaminen on aina kuljettajan tietoinen valinta. Joten pulinat pois!

      • Aijaa, jos sulle annetaan kuvasarja jossa on vaikkapa 20 kuvaa eri teistä, jotku moottoritien näköisiä, jotkut metsäteitä yms...

        Taatusti et osaa vastata jokaiseen oikein kun kysytään rajoitusta


      • vajakit.lataamoon
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Aijaa, jos sulle annetaan kuvasarja jossa on vaikkapa 20 kuvaa eri teistä, jotku moottoritien näköisiä, jotkut metsäteitä yms...

        Taatusti et osaa vastata jokaiseen oikein kun kysytään rajoitusta

        Tä? Hä? Ne nopeusrajoitukset katsotaan kun ollaan liikenteessä. Ei kai kukaan jokaisen suomessa olevan tienpätkän rajoitusta muista.


      • vajakit.lataamoon kirjoitti:

        Tä? Hä? Ne nopeusrajoitukset katsotaan kun ollaan liikenteessä. Ei kai kukaan jokaisen suomessa olevan tienpätkän rajoitusta muista.

        Eli reputtaisit tuon testin, tiedät itsekin koska rajoitukset ova kaukana "järkevistä"


      • distantX
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Aijaa, jos sulle annetaan kuvasarja jossa on vaikkapa 20 kuvaa eri teistä, jotku moottoritien näköisiä, jotkut metsäteitä yms...

        Taatusti et osaa vastata jokaiseen oikein kun kysytään rajoitusta

        Se nopeusrajoitus on merkitty eräänlaiseen kylttiin. Löytyy jokaiselta tieltä. Ja jos sitä kylttiä ei ole, jokainen autokoulun käynyt tietää rajoituksen siinä tapauksessa.


      • distantX kirjoitti:

        Se nopeusrajoitus on merkitty eräänlaiseen kylttiin. Löytyy jokaiselta tieltä. Ja jos sitä kylttiä ei ole, jokainen autokoulun käynyt tietää rajoituksen siinä tapauksessa.

        Eli et osaisi vastata kilpailuuni, koska se kyltti on usein kaukana "todellisuudesta" ja "turvallisuudesta"


      • Kuvat.on.kivoja
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Eli et osaisi vastata kilpailuuni, koska se kyltti on usein kaukana "todellisuudesta" ja "turvallisuudesta"

        Sillä sinun kilpailullasi ei ole liikenteen kannalta mitään merkitystä. Sinulle sillä näyttää olevan iso merkitys. Vaikea ymmärtää, miksi. Se kun on kaukana todellisuudesta.


      • Kuvat.on.kivoja kirjoitti:

        Sillä sinun kilpailullasi ei ole liikenteen kannalta mitään merkitystä. Sinulle sillä näyttää olevan iso merkitys. Vaikea ymmärtää, miksi. Se kun on kaukana todellisuudesta.

        Onhan sillä se, että rajoitukset eivät usein liity mitenkään todellisuuteen...

        Eli jos tekisin tuollaisen kysymyspatterin, niin taatusti sinä tai edes ministerit ei osaisi vastata kaikkiin oikein... Miksi?


      • ErkkolanOy
        vajakit.lataamoon kirjoitti:

        Tä? Hä? Ne nopeusrajoitukset katsotaan kun ollaan liikenteessä. Ei kai kukaan jokaisen suomessa olevan tienpätkän rajoitusta muista.

        Pakettiautomaatin herneenkokoiset aivot eivät mitenkään voi ymmärtää miksei jokaisella pienelläkin metsätiellä ole erillistä nopeusrajoitusta vaan siellä on voimassa yleisnopeusrajoitus eli 80km/h vaikkei pienellä metsätiellä ole järkevää ajaa kuin ehkä 30km/h mutta ei tämä totaali-idiootti sitä ymmärrä. 80km/h-rajoitushan on voimassa niillä tieosuuksilla missä ei erikseen liikennemerkein muuta määrätä. Puupää Pakettiautomaatin mielestä jokaiselle pienellekin kärrypolulle pitäisi nopeusrajoitusmerkki asettaa että nopeusrajoitukset olisivat jotenkin kaikki JÄRKEVIÄ.


      • NoloSika
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Onhan sillä se, että rajoitukset eivät usein liity mitenkään todellisuuteen...

        Eli jos tekisin tuollaisen kysymyspatterin, niin taatusti sinä tai edes ministerit ei osaisi vastata kaikkiin oikein... Miksi?

        Sinun tuperiin kysymyksiin ei kukaan osaa vastata. Toisaalta sinä itse et koskaan vastaa sinulle esitettyihin suoriin kysymyksiin vaan vastaat aina uudella kysymyksellä tai käännät asian toisaalle. Kuinkahan monta kertaa sinuakin on pyydetty pysymään poissa näiltä sivuilta koska järkesi ei riitä näille foorumeille. Pysy poissa!!


      • NoloSika kirjoitti:

        Sinun tuperiin kysymyksiin ei kukaan osaa vastata. Toisaalta sinä itse et koskaan vastaa sinulle esitettyihin suoriin kysymyksiin vaan vastaat aina uudella kysymyksellä tai käännät asian toisaalle. Kuinkahan monta kertaa sinuakin on pyydetty pysymään poissa näiltä sivuilta koska järkesi ei riitä näille foorumeille. Pysy poissa!!

        Ei ne mun tekemiä kysymyksiä saati vastauksia olisi...

        ITsekin siis tiedä että et osaisi vastata oikein noihin :)


      • TyhmyytesiHämmästyttää
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Eli et osaisi vastata kilpailuuni, koska se kyltti on usein kaukana "todellisuudesta" ja "turvallisuudesta"

        Jos ei osaa tai ymmärrä sovittaa nopeuttaan esim. metsätien vaatimaan pienempään nopeuteen kuin mitä yleinen nopeusrajoitus määrää on syy mahdollisesta vahingosta täysin kuljettajan. Laissakin odotetaan jokaiselta kuljettajalta edes pientä omatoimista ajattelua ilman että lainsäätäjän pitää jokaiselle epäselvälle tilanteelle antaa kädestä pitäen sääntö tai ohje. Ei mikään taho kykene kaltaisiasi omatoimiseen ajatteluun kykenemättömiä jatkuvasti opastaa. Jotain on sinunkin edes yritettävä ratkaisemaan! Ei kaatosateessa, sumussa tai liukkaalla kelilläkään jokaiselle tieosuudelle voida määrätä pahan kelin vaatimaa pienempää, hokemaasi "järkevää" nopeutta. Kyllä se sopiva nopeus on ihan jokaisen itse pääteltävä.


      • TyhmyytesiHämmästyttää kirjoitti:

        Jos ei osaa tai ymmärrä sovittaa nopeuttaan esim. metsätien vaatimaan pienempään nopeuteen kuin mitä yleinen nopeusrajoitus määrää on syy mahdollisesta vahingosta täysin kuljettajan. Laissakin odotetaan jokaiselta kuljettajalta edes pientä omatoimista ajattelua ilman että lainsäätäjän pitää jokaiselle epäselvälle tilanteelle antaa kädestä pitäen sääntö tai ohje. Ei mikään taho kykene kaltaisiasi omatoimiseen ajatteluun kykenemättömiä jatkuvasti opastaa. Jotain on sinunkin edes yritettävä ratkaisemaan! Ei kaatosateessa, sumussa tai liukkaalla kelilläkään jokaiselle tieosuudelle voida määrätä pahan kelin vaatimaa pienempää, hokemaasi "järkevää" nopeutta. Kyllä se sopiva nopeus on ihan jokaisen itse pääteltävä.

        Pointti on se että jos tekisin tuon "kuvatehtäväsarjan" niin osasa kuvista olisi tietenkin rajoitus reilusti alakanttiin, ja osassa reilusti yläkanttiin


      • TyhmyytesiHämmästyttää
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Pointti on se että jos tekisin tuon "kuvatehtäväsarjan" niin osasa kuvista olisi tietenkin rajoitus reilusti alakanttiin, ja osassa reilusti yläkanttiin

        Mitä vittua sä pyörität jotain kuvatehtäväsarjoista kun sulle useammankin nimimerkin toimesta on yritetty jälleen keran selittää miksei jokaiselle tielle ole erikseen "jä4kevää" nopeusrajoitusta määrätty. Tosin rautalangastakaan vääntämällä sulle ei mikään asia selviä. Se on nähty lukemattomia kertoja vaan samoja paskoja täällä kirjoittelet.


      • TyhmyytesiHämmästyttää kirjoitti:

        Mitä vittua sä pyörität jotain kuvatehtäväsarjoista kun sulle useammankin nimimerkin toimesta on yritetty jälleen keran selittää miksei jokaiselle tielle ole erikseen "jä4kevää" nopeusrajoitusta määrätty. Tosin rautalangastakaan vääntämällä sulle ei mikään asia selviä. Se on nähty lukemattomia kertoja vaan samoja paskoja täällä kirjoittelet.

        Eli myönnät... Rajoitukset eivät liity todellisuuteen mitenkään... Jollain teille se on reilusti alakanttiin, joillain yläkanttiin.... Katsomalla kuvaa tiestä et voi tietää rajoitusta...

        Eiks jep?


      • TyhmyytesiHämmästyttää
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Eli myönnät... Rajoitukset eivät liity todellisuuteen mitenkään... Jollain teille se on reilusti alakanttiin, joillain yläkanttiin.... Katsomalla kuvaa tiestä et voi tietää rajoitusta...

        Eiks jep?

        Eli et ymmärtänyt mitään kirjoituksestani. Turha sille on mitään vastailla.


      • distantX
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Eli et osaisi vastata kilpailuuni, koska se kyltti on usein kaukana "todellisuudesta" ja "turvallisuudesta"

        osaan katsoa rajoituksen juurikin siitä kyltistä, en tarvitse kuviasi.


      • distantX kirjoitti:

        osaan katsoa rajoituksen juurikin siitä kyltistä, en tarvitse kuviasi.

        Eli et voi päätellä rajoitusta ajamalla tiellä/katsomalla kuvia... Mikiköhän?


      • distantX
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Eli et voi päätellä rajoitusta ajamalla tiellä/katsomalla kuvia... Mikiköhän?

        Voin. Sen näkee edelleenkin siitä kyltistä. Koskaan ei ole ollut epäselvyyttä siitä, mikä rajoitus on.


      • distantX kirjoitti:

        Voin. Sen näkee edelleenkin siitä kyltistä. Koskaan ei ole ollut epäselvyyttä siitä, mikä rajoitus on.

        Niin, se pitää katsoa kyltistä. Koska et voi päätellä tiestä mikä rajoitus on. Se kun voi olla paljon suurempi tai pienempi kuin mikä olisi järkevää/turvallista


      • distantX
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Niin, se pitää katsoa kyltistä. Koska et voi päätellä tiestä mikä rajoitus on. Se kun voi olla paljon suurempi tai pienempi kuin mikä olisi järkevää/turvallista

        Alat viimein ymmärtää. Siis nopeusrajoitus katsotaan siitä kyltistä. Ymmärsithän nyt varmasti tämän sinulle kovin ihmeellisen asian. Se kertoo suurimman sallitun nopeuden. Se EI TARKOITA sitä että kyseistä nopeutta olisi pakko ajaa. Siis hitaamminkin saa, ja pitääkin ajaa, jos keliolosuhteet niin vaativat.


      • distantX kirjoitti:

        Alat viimein ymmärtää. Siis nopeusrajoitus katsotaan siitä kyltistä. Ymmärsithän nyt varmasti tämän sinulle kovin ihmeellisen asian. Se kertoo suurimman sallitun nopeuden. Se EI TARKOITA sitä että kyseistä nopeutta olisi pakko ajaa. Siis hitaamminkin saa, ja pitääkin ajaa, jos keliolosuhteet niin vaativat.

        Alat viimein ymmärtää. Siis nopeusrajoituksella ei ole usein mitään tekemistä turvallisen maksiminopeuden kanssa. Ymmärsithän nyt varmasti tämä sinulle kovin ihmeellisen asian? Merkki kertoo suurimman sallitun nopeuden, ei tie koska merkin nopeus voi olla reilusti ylä, tai alakanttiin.


    • Suurin osa onnettomuuksista johtuu muusta kuin ylinopeuksista esim. Velvollisuuksien laiminlyönneistä, liikennevalojen noudattamattomuudesta,parkkipaikka koheltamisesta ja välinpitämättömyydesta siis kpl.määrällisesti mutta nopeus vaikuttaa vahinkojen laajuuteen. Ylinopeudesta on tehty liikenne turva riski nro.1 ainoastaan valvonnan helppouden takia... ...jonka on monikin poliisi myöntänyt.
      Esim. Traktori kuski joka ei välitä liikennevaloista,stop merkistä tai kärkikolmiosta on takuulla vaarallisempi liikenteessä kuin se henkilöautoilija joka ajaa 80alueella 100km/t

      • veio

        Huomatkaa, tuo puuttumispäätös tehtiin juuri siksi ettei mikään muuttuisi eikä päättäjien tarvisi puutua todellisiin ongelmiin....

        Ylinopeus on syynä paljon enempää kuin mainitsit. Se rappioittaa liikennekulttuuriamme ja sillä painostetaan muut väistelemään liikenteen rikollisia.
        Ylinopeus on yksi tuntomerkki liikenteen muistakin ongelmista.
        Ylinopeutta ajavat eivät piittaa sen enempää muistakaan säännöistä kuin nopeusrajoituksista.

        .... päättäjät toivovat päätöksellään riittävän monen vastustavan päätöstä, joitakuita poliiseja myöten. Taas yksi laki jota ei valvota. Jotta "jokainen" huomaisi ettei mitään ole tehtävissä, KOSKA todellisiin ongelmiin ei haluta puuttua.
        Siviiliautot liikenteeseen kuvaamaan eteen- ja taaksepäin. Napin painalluksella tilanne tallentuu, puoli minuuttia puskurimuistista, ja kokonaisuudessaan minuutti. Vain siten saataisiin todelliset ongelmakuskit pois liikenteestä. Ei kukaan puuttuisi siihen, jos tyhjällä tiellä nopeus lipsahtaa 5 km/h yli vaan todellisiin ongelmiin.
        Miksi vasen kaista saa rauhassa ajaa reilua ylinopeutta.? Jokainen joka ajaa turvavälittä tai ohittaa oikeaa nopeutta ajavan kamara-auton 3 kertaa menettää korttinsa ja joutuu suorittamaan sen uudestaan.
        EI KÄY, koska hyvä veli korruptio ei silloin toimisi. Se onkin onnistuttu pitämään hyvin piilossa.


      • veio

        Unohdin, työttömät käsittelemään tallentuneet filmit ja isollakaan rahalla ei selviäisi oikeudesta lahjomalla tuomarit.
        Tämä olisi yksi askel maamme puhdistumiseen hyvin koristellusta korruptiosta.


      • veio kirjoitti:

        Unohdin, työttömät käsittelemään tallentuneet filmit ja isollakaan rahalla ei selviäisi oikeudesta lahjomalla tuomarit.
        Tämä olisi yksi askel maamme puhdistumiseen hyvin koristellusta korruptiosta.

        Ajan vuodessa tosi paljon en juurikaa koskaan ylinopeutta 25vuotta sakoitta ja silti mua häritsee enmpi nämä sivutieltä kolmion takaa eteen tulijat,kaistasurffarit (vasenta ilman syytä ajavat) , nyhvärit velvollisuuksista piittaamattomat kuin vain ylinopeutta ajavat jotka on minuutin päästä poissa silmistä.
        Ja onnettomuuksia/vahinkoja sattuu määrällisesti alle 60 alueella eniten


      • veio
        jukni69 kirjoitti:

        Ajan vuodessa tosi paljon en juurikaa koskaan ylinopeutta 25vuotta sakoitta ja silti mua häritsee enmpi nämä sivutieltä kolmion takaa eteen tulijat,kaistasurffarit (vasenta ilman syytä ajavat) , nyhvärit velvollisuuksista piittaamattomat kuin vain ylinopeutta ajavat jotka on minuutin päästä poissa silmistä.
        Ja onnettomuuksia/vahinkoja sattuu määrällisesti alle 60 alueella eniten

        Miksi sinua häiritsee vasenta kaistaa ajavat, jos itse ajat oikealla. Jos taas ajat vasemmalla kaistalla, niin miksi joku toinenkin ei siellä ajaisi.? Ajatteletko vasemman kaistan olevan vain sinun käyttöösi.? Moni kuvittelee vasemman kaistan olevan ylinopeutta ajaville.

        Jos linja-auto ajaa vasenta kaistaa satasta ja oikea kaista kulkee rekkojen vauhtia 80 km/h, niin et kai kuvittele linjurin vähän väliä hidastavan nopeuttaan ja änkeevän oikealle kaistalle jotta vasen kaista voisi ajaa 120km/h.?


      • veio kirjoitti:

        Miksi sinua häiritsee vasenta kaistaa ajavat, jos itse ajat oikealla. Jos taas ajat vasemmalla kaistalla, niin miksi joku toinenkin ei siellä ajaisi.? Ajatteletko vasemman kaistan olevan vain sinun käyttöösi.? Moni kuvittelee vasemman kaistan olevan ylinopeutta ajaville.

        Jos linja-auto ajaa vasenta kaistaa satasta ja oikea kaista kulkee rekkojen vauhtia 80 km/h, niin et kai kuvittele linjurin vähän väliä hidastavan nopeuttaan ja änkeevän oikealle kaistalle jotta vasen kaista voisi ajaa 120km/h.?

        Koska se vasenta kaistaa ajava usein on se tukko ja monesti se estää varsinkin isoja autoja ryhmittäytymään vasemmalle kääntymistä varten ( monesti olen melkein joutunut pysähtymään oikeanpuoleiselle kaistalle jotta pääsisin sellaiselle kaistalle josta voin kääntyä vasemalle )ja TLL sanoo että ajoneuvoa on kuljetettava pääsääntöisesti kaistan oikean puoleisella osalla. Ja isompi ongelma nämä vasemman kaistan jurnuttjat on kuin ylinopeutta ajavat


      • veio

        luepa lakikirjasi tarkemmin. Ongelma vasemman kaistan "jurnuttajat " ovat ainoastaan niille jotka haluavat ajaa ylinopeutta.
        Tuo on kuvattu niin monta kertaa, ajetaan kamera-autolla nopeusrajoitus 2 km/h ja tukkona ollaan ja takana savu nousee korvista ja käsimerkit lentelee, kun ei väistetä oikealla ajavien turvaväleihin.
        Älä levitä väärää tietoa yhteiskunnan saastuttamiseksi.


      • veio kirjoitti:

        luepa lakikirjasi tarkemmin. Ongelma vasemman kaistan "jurnuttajat " ovat ainoastaan niille jotka haluavat ajaa ylinopeutta.
        Tuo on kuvattu niin monta kertaa, ajetaan kamera-autolla nopeusrajoitus 2 km/h ja tukkona ollaan ja takana savu nousee korvista ja käsimerkit lentelee, kun ei väistetä oikealla ajavien turvaväleihin.
        Älä levitä väärää tietoa yhteiskunnan saastuttamiseksi.

        Niin hyvin moni jurnuttaa sitä vasenta kaistaa perusteettomasti ja usein -10km/t alle rajotusten.
        Ja kyllä se haittaa ajamista kun oikealta kaistalta pyrkii päsemään vasemalle kaistalle kääntyäkseen risteyksestä vasemmalle.
        Ja kyllä ajoneuvoa on kuljetettava pääsääntöisesti kaistan/tie oikean puoleisella osalla


    • SakkojaSakkoja

      Täällä ollaan antamassa työttömille hommia. Kuinkahan helppoa olisi saada kaikki idioottit käyttämään päätään? Silloin he ehkä tajuaisivat että myös nopeuksien valvonta on työn tekoa josta kuuluu maksaa palkka. Ja tässä tapauksessa se maksettaisiin verovaroista.

      • Tsubaduh

        Palkka- ja muiden kulujen jälkeenkin toiminta olisi taloudellisesti kannattavaa.


      • veio

        Mieti "idiootti" sanasi kohde uudelleen.


      • veio

        Taidat olla AJONEUVOveron keksijä tai ainakin kannattaja. Tuo vero suosii niitä jotka haluavat saastuttaa paljon ja halvalla. Tuo sama periaate annetaan pyöriä liikenteessä. Liikenteen rikollisia pitäisi väistellä ja kumartaa anteeks et oon olemassa- periaatteella.
        "Avoin " yhteiskuntamme onnistuu ainakin sulkemaan ihmisten silmät näkemästä todellisia ja selkeästi nähtävillä olevia asioita. Näin päättäjät ja Trafi kannustavat kansaa pysymään sokeana ja riippuvaisena vääristä asioista.
        HERÄTKÄÄ


      • päättämätön

        Ihan vaan mielenkiinnosta, millaista olisi liikenne jos idiootti "veio" saisi päättää.
        Veikkaan olevan kaikkien onni ettei saa.


      • OnSeTyhmäOnSe
        päättämätön kirjoitti:

        Ihan vaan mielenkiinnosta, millaista olisi liikenne jos idiootti "veio" saisi päättää.
        Veikkaan olevan kaikkien onni ettei saa.

        Tai Pakettiautomaatti saisi säätää lait ja asetukset mieleisensä mukaiseksi!! Se olisi myös mielenkiintoista joskin äärettömän vaarallista kaikille. Pakettiautomaatun nerokkuus on ylittänyt jo joukoistamme poistuneen Auto-Anteron tason. Auto-Antero halusi provosoida ja valehdella mutta Pankkiautomaatti monine aikaisempine nimimerkkeinee kirjoittaa aivopierujaan tosissaan. No onneksi kyseinen kaveri ei åääse ajamaan pientä kuorma-autoa suurempaa ajoneuvoa eikä eteenkään pääse lakeihin ja asetuksiin vaikuttamaan!


      • veio
        päättämätön kirjoitti:

        Ihan vaan mielenkiinnosta, millaista olisi liikenne jos idiootti "veio" saisi päättää.
        Veikkaan olevan kaikkien onni ettei saa.

        Uskaltaisitko sanoa tuon face to face, TV lähetyksessä ? Juuri sinunlaisia on liikenteessämme. He kilahtavat muiden oikeasta toiminnasta ja sitten katoavat etteivät joutuisi vastuuseen.
        Kumpi on sinun mielestä idiootti, se joka toimii liikenteessä oikein ja sääntöjen mukaan vai se joka rikkoo sääntöjä ja väärillä toimillaan pilaa koko liikennekulttuurimme.
        VASTAA kysymykseeni äläkä tarjoa omia pakkomielteitäsi. Pitäisikö sinun mielestä säännöt poistaa vai lopettaa valvonta, vai mitä olet sanomassa. Mieleltään viallinenkin pystyy kommentoimaan tuon tasoista mitä juuri sanoit.


      • veio
        päättämätön kirjoitti:

        Ihan vaan mielenkiinnosta, millaista olisi liikenne jos idiootti "veio" saisi päättää.
        Veikkaan olevan kaikkien onni ettei saa.

        Uskallan väittää, että olet yksi niistä jotka alkoholistin lailla pitävät kiinni pakkomielteistään saada rikkoa lakia, koska muuten tulisi huono olo kuten huumeveikolle jolta otetaan pois se kaikkein rakkain lelu eli piikki ja sen sisältö.

        Olet ilmeisesti pitänyt yllä suuria luuloja itsestäsi kuvittelemalla olevasi jotain erikoista, kun uskallat liikkua kovempaa kuin muut ja ajaa liian lähellä toisen takana ja painostaa muita toimimaan väärin ja riistänyt jalankulkijan oikeuden suojatien käyttöön.

        Yritä edes uskaltaa katsoa itseäsi realistisesti ennenkuin vastaat. Voisiko todellinen syy olla siinä ettei taitosi riitä oikein ajamiseen vai ettet pysty hallitsemaan itseäsi vääriltä periaatteiltasi.


      • SakkojaSakkoja
        veio kirjoitti:

        Mieti "idiootti" sanasi kohde uudelleen.

        Jos minua tarkoitit niin ei muuten tarvitse miettiä yhtään mitään uudelleen.


    • halleluujaa

      Perseestä koko touhu!

    • Äly.on.taitolaji

      HELVETIN VAIKEAA AJAA LIIKENNE SÄÄNTÖJEN MUKAAN JA MAALAISJÄRJELLÄ?

      • veio

        Tosi on. Se vaatii taitoa ja psyyke pitää olla aika kunnossa. Siksi kirjoitin edellisen.


      • veio

        Täällä on helppo kirjoittaa nimettömänä, aivan kuten edellisen kaltaiset piiloutuvat raivoineen auton peltikuoren sisään.
        Olen valmis sanomaan kaiken tämän TV lähetyksessä mutta kansan ei haluta heräävän huomaamaan, koska paljastuisi ettei PÄÄTTÄJÄT OTA VASTUUTA laittaa liikenteen ongelmayksilöt vastuuseen, KOSKA se paljastaisi että päättäjät ovat itse saaneet tämän aikaan rakentaessaan maatamme sairaaseen suuntaan, syvälle hyvin koristeltuun sairauteen.

        Kuinka kauan vielä menee ennenkuin kansa tajuaa väkivallan olevan ainoa keino pysäytttää nykyinen sairauden kierre, jossa lisää sairautta tarvitaan entisten oireiden peittelyyn.


    • ylinopeusko

      valtiollle vaa hilloo, muusta ei kyse..

      kamera välähtelee, eriasia, kuka ehtii niitä lähetteleen "asiakkaille"..

    • rsjsrksrkrsy

      Nykyisiäkään rajoja ei näemmä pystytä enää valvomaan, kiitos siitä kuuluu poliittiselle hyvä-veli verkostolle joka on vähentänyt poliisin resursseja vuodesta toiseen. Nyt esim ohituskaistalla yleisesti ajetaan 150 ja jos joku erehtyy ohittamaan siellä sääntöjen mukaan niin tuntuu että syyllistyy suurempaan rikokseen kuin nämä kaahajat joita kukaan ei laita kuriin. Että tämmöstä menoa Suomen maanteillä ja yhä pahenee.. Pääasia kuitenkin että Kreikka pidetään pystyssä, maksoi mitä maksoi. Ainakaan mitään muuta ei ehditä hoitamaan kun vaatimattoman lyhyet poliitikkojen lomat alkoi. Duunareitten täytyy kyllä alkaa tekemään enemmän töitä..

      • veio

        Täyttä asiaa.


    • KIISTÄAINA

      Voi toteutua kun lampaat makselee tolppakameran sakkoja. Itse en ole yhtään maksanut eikä tutkinta ole edennyt joten sakot hylätty.

      • veio

        Ajattelet ilmeisesti olevasi jotain erikoista tuon perusteella.?


      • Eli autosi ei ole sun nimissä, ja olet aina vipannut omistajalle vaikkapa 15€ että hän käy asemalla toteamassa "En tunnista kuvan kuljettajaa"


    • Anonyymi

      Pitäisi olla sama käytäntö kuin Tanskassa. Törkeästä kaahaamisesta yms. auto tuomitaan valtiolle. Tämän jälkeen huutokaupataan.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2804
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      520
      2642
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1845
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1767
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1723
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1659
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1272
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      87
      1106
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1082
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      54
      1067
    Aihe