Viemärin pudotuskaivo

13ja17

Pitäisi kytkeä viemäri vesiosuuskunnan viemäriin.
Kiinteistön ulkopuolella on tarkastuskaivo josta matkaa 21m osuuskunnan liityntäkaivoon.
Korkeus eroa kaivojen pohjien välillä 260cm, meidän kaivo korkeammalla.
Matkalle tulisi muutama mutka. Tuollainen kaato on ilmeisesti liikaa.

Tuttu putkari esitti, että tee porrastuksia.
Rakennusmääräykset kieltävät mutkien käytön kiinteistön ulkopuolisissa viemäreissä.
"Kaikki suunnan muutokset ovat tehtävä tarkastuskaivojen tai tarkastusputkien avulla"

Naapurille kaivava nuorimies ehdotti pudotuskaivoa. Esim käyttämällä tarkastusputkia joiden kylkeen ylemmäksi reikä ja jälkiasennussatula. Tuolla tavalla saisi nuo suunnan muutoksetkin tehtyä.

Kysymys onkin toimiiko tuo pudotuskaivo vai jääkö tavara kaivon pohjalle kaadosta huolimatta.

Googletin asiasta mutta ainaskaan kenelläkään valmistajalla ei ole pudotuskaivoja.

6

2075

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • remppamies1

      Voit omalle tontille tehdä mutkia älä jyrkkiä, onko osuuskunta määrännyt jotain korkeuseroja, olen tehnyt yläkerrasta wc suihku lavuaari viemärityöt alakertaan pannuhuoneeseen tulee enemmän kuin 260cm siitäkin pudotusta, hyvin paska kulkenut viemäreissä, en varmaan kysymystä ymmärtänyt oikein :)

    • tavallinenjullikka

      Kamoon, puupäät, itselleni tehtiin n.4v liittymä kunnan viemäriin, omaa linjaa reilu 40m, normaali kaadoilla, liittymäviemärin renkaisiin reikä, siihen 90 mutka, putki suoraan alas, päässä 90 mutka menosuuntaan. ei mitään vaikeuksia tähän mennessä. Muutammia pohjaviemäreitä oon itsekin rakentanut, toi on simppeli homma!

    • tee_kerralla_oikein

      Jos todellakin teet tällaisen "vesiputouskaivon", niin lähes varmasti tukoksia on luvassa. Myös pystysuoralla putkella ja 90° kulmilla tehty koron muutos on tukkeutumisaltis.

      Oikeasti pudotuskaivo tehdään näin:

      - viemäriin Y-haara, josta ~vaakasuora putki (rassausta varten) "pudotuskaivon" yläosaan
      - sivuhaarasta 45° kulmassa alas laskeva putki, joka liittyy pudotuskaivon pohjalle ja menee kouruna siitä läpi

      • tee_kerralla_oikein

        Mainittakoon vielä, että 90 kulmia pohja/tonttiviemäriin asentelevat pellet ovat täydellisen ammattitaidottomia tunareita.


      • Ingenjöörikin
        tee_kerralla_oikein kirjoitti:

        Mainittakoon vielä, että 90 kulmia pohja/tonttiviemäriin asentelevat pellet ovat täydellisen ammattitaidottomia tunareita.

        Et tiedä asiasta mitää, mutta silti huudat tontin rajalla pää auki, lähemmäs et uskalla katsomaan tulla, oothan ääliö!


      • paha_rasti
        Ingenjöörikin kirjoitti:

        Et tiedä asiasta mitää, mutta silti huudat tontin rajalla pää auki, lähemmäs et uskalla katsomaan tulla, oothan ääliö!

        Tuliko joltain asiakkaalta vähän sanomista?

        Se on voi voi. Vähissä alkaa työmahdollisuudet olla - siivoushommiinkaan ei välttämättä enää pääse vailla mitään työkokemusta & koulutusta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      280
      3104
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1565
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1291
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1207
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1129
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1107
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe