Ebayssä täyttä huijausta, varokaa!

ebayvituttaa

Ebay on paljon käytetty sivusta ja haluan jakaa oman varoittavan sanani kaikille teille! Menin sinne etsimään yhtä laukkua ja löysinkin mieleiseni sieltä. Tilaaminen epäilytti, mutta kun luin tuosta oney back-takuusta ja muista turvallisuusjutuista tuli aika luottavainen olo. No minäpä ostin laukun ja maksoin sen PayPalin kautta niinkuin kuuluukin.

Puoli tuntia tämän jälkeen saan ebayltä viestin että myyjän tunnukset ovat saattaneet olla jonkun kolmannen osapuolen käytössä ja minun tulisi olla varovainen jos hän ottaa minuun yhteyttä jne. eli toisin sanoen viestistääs sanottiin että hei se myyjä ei ollukaan aito myyjä vaan huijausta. Tässä viestissä myös sanottiin etten saa rahoja takaisin jos ostan jotain häneltä tästä vaoituksesta huolimatta
Laitoin heti viestiä ebaylle ja kysyin tuosta että kai saan rahani takaisin jos (ja kun) tuote ei ikinä minulle ilmesty, kun en ollut tästä asiasta tietoinen maksua tehdessäni. Vastauksena sain vain että käänny paypalin puoleen he varmasti pystyvät estämään tuon maksun. no minähän käännyin mutta Paypaliltäkään en saanut kuin ympäripyöreätä p*askaa vastaukseksi eikä mitään tapahtunut.

Tästä väännettyä molempien yhtiöiden kanssa lopputuloksena vain pahoitteluja ja meneetyt rahat. Että kannattaa miettiä kaksi tai vaikka viisi kertaa ennenkuin sieltä puljusta mitään tilaa, heidän takaisinsaanti rahoille on ilmeisesti pelkkää korulausetta jotta kuulostettaisiin luotettavalta ja hienolta.

4

54

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hjgj

      höpöä...

    • Älä nyt koko Ebayta syytä, jos oot mätään munaan korissa osunu. Ebayhän on huutokauppa ihan kuin Huuto.net Suomessa. Itse olen ostanut tavaraaa yli 11 vuotta ebaystä ja pari pientä hutia myös tullut, mutta niistäkin syytän lähinnä itseäni.

      Ebay on ihan mahtava paikka, jos jotain pientä pitää hommata, koska se mistä maksan siellä euron maksaa suomessa 15€. Ymmärrän kun suomalaiset välistävetäjät pettyvät ku porukka osaa jo ihan itte tilata tavaraa maailmalta.

      • Muutospaskempaanko

        En tiedä sitten miten toiminta on muuttunut sen jälkeen kun eBay ja PayPal ovat nyt eri firmoja, lieneekö hommasta tullut vaikeaa. Itse olen kyllä ongelmatilanteissa saanut rahat takaisin ongelmitta, mutta en olekaan nyt tuon muutoksen jälkeen ollut ongelmissa.


      • Pbkbjb
        Muutospaskempaanko kirjoitti:

        En tiedä sitten miten toiminta on muuttunut sen jälkeen kun eBay ja PayPal ovat nyt eri firmoja, lieneekö hommasta tullut vaikeaa. Itse olen kyllä ongelmatilanteissa saanut rahat takaisin ongelmitta, mutta en olekaan nyt tuon muutoksen jälkeen ollut ongelmissa.

        Kannattaa kattoa myyjien saamat palautteet (Positiivisia paljon = luotettava myyjä)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1398
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1261
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1195
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1145
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      26
      1137
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1038
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1033
    9. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1033
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    Aihe