Pappi vihki kirkkoon kuulumattomat

Evl-kirkko ei kai tarkasta ollenkaan, kuuluuko vihittävät ja siunattavat kirkkoon.

Vesa Keskinen kertoo, ettei kuulu kirkkoon ja vihitty vaimokin on katolilainen, mutta Evl-kirkon kirkkohäät onnistui siitä huolimatta sujuvasti.
http://www.iltalehti.fi/viihde/2015070319973310_vi.shtml

Aika hataralla pohjalla on kirkon touhut noinkin tärkeissä asioissa, jotka kuuluvat Suomen lain piiriin.

Kirkko ja pappi sekoilivat myös Matti Nykäsen häissä, kun julkisuushakuinen eläkkeellä ollut pappi alkoi vaatia jälkikäteen Nykäseltä lisää rahaa itselleen.
Teki siis vielä omaa pisnestä kirkkohäissä.

30

105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • noteisti

      Jos pappi oli ateisti, on vihkiminen ollut pätevä.

    • näytönpaikka.vain

      No kai sen Keskisen olisi itse pitänyt tietää, jos ei kuulu kirkkoon. Ja lapsivaimo on katolinen.

      • Kirkolle itselleen kuuluu asian tarkistaminen.


      • näytönpaikka.vain
        Pe.ku kirjoitti:

        Kirkolle itselleen kuuluu asian tarkistaminen.

        Totta kai kuuluu ev.lut.virastolle tarkistaminen, mutta pöljä se on joka haluaa kirkkohäät, kun ei kuulu kumpikaan KIRKKOON !


      • näytönpaikka.vain kirjoitti:

        Totta kai kuuluu ev.lut.virastolle tarkistaminen, mutta pöljä se on joka haluaa kirkkohäät, kun ei kuulu kumpikaan KIRKKOON !

        Pöljä tietenkin, mutta siitä huolimatta se on kirkon paha virhe.


      • näytönpaikka.vain kirjoitti:

        Totta kai kuuluu ev.lut.virastolle tarkistaminen, mutta pöljä se on joka haluaa kirkkohäät, kun ei kuulu kumpikaan KIRKKOON !

        >pöljä se on joka haluaa kirkkohäät, kun ei kuulu kumpikaan KIRKKOON !
        Vesa ei ole pöljä, sinä olet. Me nauramme Vesalle, mutta Vesa nauraa matkalla pankkiin. Kirkkohäistäkin rapsahti taas muutaman kymppitonnin edestä ilmaista mainosta kyläkaupalle.


      • näytön.paikka
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >pöljä se on joka haluaa kirkkohäät, kun ei kuulu kumpikaan KIRKKOON !
        Vesa ei ole pöljä, sinä olet. Me nauramme Vesalle, mutta Vesa nauraa matkalla pankkiin. Kirkkohäistäkin rapsahti taas muutaman kymppitonnin edestä ilmaista mainosta kyläkaupalle.

        " Vesa ei ole pöljä, sinä olet. Me nauramme Vesalle "
        Ihan vapaasti ! Etkö lukenut nikkiäni; NÄYTÖNPAIKKA ! Eli sai ja halusi vain julkisuutta!
        Minä en tosin naura Vesalle, ei ole mitään syytä, säälin paremminkin.
        Toivottavasti tekee avioehdon, ennen vihkimistä, ennenkun, vaimo pakkaa kimpsunsa ja puolet valtakunnasta ja palaa kotimaahansa.
        " Kirkkohäistäkin rapsahti taas muutaman kymppitonnin edestä ilmaista mainosta kyläkaupalle."
        Empä enää ihmettele, jos isä ei ole väleissä poikansa kanssa. KAIKKI ei ole kaupan.


    • 14-3

      Mainostemppu, tottakai. Menköön maistraattiin ja vihityttäköön siellä. Ei kai nyt niin osaamaton ole.

    • No, jo on sotku. Mies ei itse ole ymmärtänyt ettei kirkkoon kuulumattomana voi pitää kirkkohäitä. Ja eläkkeellä oleva pappi ei tarkistanut onko vihkimiselle esteitä.

      ”…olin antanut häitämme edeltävä päivänä juhannusaattona 19.6. suomen ja portugalin kielellä paperit, että minä en kuulu kirkkoon…”

      On aivan se ja sama mitä itse kertoo.

      ”Pappi säikähti asiasta. Hän sanoi, että ei tiedä, mitä asiasta seuraa. Hän on eläkkeellä. En ollut kertonut hänelle, että en kuulu kirkkoon.”
      http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1435974542192.html

      ”Ensin hoidetaan avioliiton esteiden tutkinta kuntoon. Kuten termi jo kertoo, on tarkoitus varmistaa, että avioliitolle ei ole mitään esteitä (esim. alaikäisyys). Tutkinnan suorittaa virallinen väestörekisterin pitäjä eli maistraatti tai se evankelis-luterilainen tai ortodoksinen seurakunta, johon toinen vihittävistä kuuluu. Tutkintapyynnön on oltava kirjallinen.”
      http://www.naimisiin.info/html/esteettomyys.html


      Mutta mielenkiintoista seurata, miten asia etenee.

      • estettömyystodistus

        Jotenkin outotapaus. Kun ennen vihkimistä on esitettävä estettömyystodistus. Eihän sitä pidä edes vihkiä ellei sellaista ole esitetty.


      • estettömyystodistus kirjoitti:

        Jotenkin outotapaus. Kun ennen vihkimistä on esitettävä estettömyystodistus. Eihän sitä pidä edes vihkiä ellei sellaista ole esitetty.

        Kirkon piikkiin moka näyttää menevän.
        Kirkolle kuuluu asian varmistaminen ja se on nyt jäänyt tekemättä.

        Keskinen vaikuttaa useinkin "pöljältä" tai lapsen asteelle jääneeltä, mutta voi se olla tahallistakin, koska hänen kauppansa kasvu perustuu osaltaan hänen sekoiluihinsa.

        Kirkon ohjeista lainattua:

        " Avioliittoon aikovien on yhdessä pyydettävä avioliiton esteiden tutkintaa ennen vihkimistä. Esteiden tutkinnan voi suorittaa se evankelis-luterilainen tai ortodoksinen seurakunta, johon toinen vihittävistä kuuluu. Myös maistraatti voi suorittaa esteidentutkinnan, mutta tällöin esteidentutkintaan ei sisälly kirkolliseen vihkimiseen tarvittavia rippikoulutietoja. Kirkkohäitä suunnittelevien tulee siis pyytää esteidentutkintaa kirkkoherranvirastosta.
        Pariskunnan tulee käydä henkilökohtaisesti yhdessä pyytämässä esteiden tutkintaa. Henkilöllisyystodistus tarvitaan mukaan.
        Esteiden tutkintaa täytyy pyytää viimeistään viikkoa ennen vihkipäivää. Jos toinen puolisoista on ulkomaalainen, esteiden selvittely voi kestää pidempään, jopa viikkoja."
        http://yhteinen.evlutkirkko.fi/perhejuhlat/haat#keta-voidaan-vihkia-


      • Pe.ku kirjoitti:

        Kirkon piikkiin moka näyttää menevän.
        Kirkolle kuuluu asian varmistaminen ja se on nyt jäänyt tekemättä.

        Keskinen vaikuttaa useinkin "pöljältä" tai lapsen asteelle jääneeltä, mutta voi se olla tahallistakin, koska hänen kauppansa kasvu perustuu osaltaan hänen sekoiluihinsa.

        Kirkon ohjeista lainattua:

        " Avioliittoon aikovien on yhdessä pyydettävä avioliiton esteiden tutkintaa ennen vihkimistä. Esteiden tutkinnan voi suorittaa se evankelis-luterilainen tai ortodoksinen seurakunta, johon toinen vihittävistä kuuluu. Myös maistraatti voi suorittaa esteidentutkinnan, mutta tällöin esteidentutkintaan ei sisälly kirkolliseen vihkimiseen tarvittavia rippikoulutietoja. Kirkkohäitä suunnittelevien tulee siis pyytää esteidentutkintaa kirkkoherranvirastosta.
        Pariskunnan tulee käydä henkilökohtaisesti yhdessä pyytämässä esteiden tutkintaa. Henkilöllisyystodistus tarvitaan mukaan.
        Esteiden tutkintaa täytyy pyytää viimeistään viikkoa ennen vihkipäivää. Jos toinen puolisoista on ulkomaalainen, esteiden selvittely voi kestää pidempään, jopa viikkoja."
        http://yhteinen.evlutkirkko.fi/perhejuhlat/haat#keta-voidaan-vihkia-

        Totta, papin olisi pitänyt ennen vihkimistä tarkastaa miten asia oli.

        Keskinen on vain sosiaalisesti taitamaton eikä osaa ilmaista itseään verbaalisesti kunnolla. Bisnesvainu sen sijaan on kohdallaan. Ehkä se oli mainostemppu – mene ja tiedä.


      • pulla-uunissa

        " Kuten termi jo kertoo, on tarkoitus varmistaa, että avioliitolle ei ole mitään esteitä (esim. alaikäisyys) "

        Oliko se lapsivaimo täysi-ikäinen.. ?


    • thisgoodbyeisnot4r

      Turhaa byristä. Siunattavat ja vihittävätkin tahtoo vähetä koko ajan.

    • aikaentineneikoskaan

      Menin lähiomaiseni hautajaisiin ,tiesin hänen olleen eronnut kirkosta. Ihmetykseni oli, kun pappi ilmestyi siunaamaan. Ajattelin, että nyt ei oltu tarkistettu vainajan yhteyttä kirkkoon. Rippikoulussa 50-luvulla pappi opetti meitä ,papit kuolevat nuorena kun joutuvat sunnuntaisinkin työhön ,silloin niitä saarnoja pidettiin joka kirkossa. Olivat työn rasittamia.

      • Tuosta asiasta päättävät omaiset. Olen itsekin ollut hautajaisissa jossa vanhan ajan kommunisti haudattiin, ja pappi tuli paikalle lesken pyynnöstä. Vainaja ei takuulla kuulunut kirkkoon mutta leski kuului.

        Eli mahdollista on.


      • Kirkon porukka tuppaa tulemaan joka paikkaan, jos vain joku omainen sitä haluaa.
        Itse olen vapaa-ajattelijoiden jäsenenä täyttänyt sellaisen kortin , jossa haluan siviilihautajaiset (eihän sekään tietenkään velvoita omaisia noudattamaan asiaa).
        Nyt kirkko on tuonut markkinoille "Sielunhoitotestamentin" (lomakkeen hinta on peräti 18 euroa).
        Siihen kun joku raapaisee ajattelematta nimensä, niin voi olla joskus omaisilla vaikeaa kun kirkko osaltaan sanelee miten asiat hoidetaan sairasvuoteella ja kuoleman jälkeen ja laskuuttaakin varmaan sen mukaan.


      • kaikkea.on

        "Nyt kirkko on tuonut markkinoille "Sielunhoitotestamentin" (lomakkeen hinta on peräti 18 euroa)."
        Googletin tuon netistä, mutta en osunut sille sivulle, mutta törmäsin tuohon allaolevaan. Ei kyllä ihan heti tulisi mieleen käyttää tuota, jos oikeasti on sielunhätä, eiköhän se enemmänkin veis polvilleen, kuin tanssimaan..

        Tanssi sielunhoidossa

        " Tanssin käyttäminen hengellisessä työssä pohjautuu kristilliseen ihmiskuvaan. Tanssi tekee hyvää sielulle ja luo yhteenkuuluvuuden tunnetta. Se on yksi kanava, jonka kautta voidaan kokea pyhyyttä, yhteyttä ja Jumalan hoitoa.

        Eräs pitkään israelilaisia kansantansseja opettanut henkilö kertoi, että hän on vuosien varrella havainnut monessa ihmisessä tapahtuneen suuren muutoksen. Alun arkuuden, epävarmuuden ja sisäänpäin kääntyneisyyden jälkeen ryhti on suoristunut, on löytynyt oman arvon tuntoa, ilmaisun vapautta sekä tanssin iloa ja riemua. Sisäisesti ihmisessä on tapahtunut jotain merkittävää."

        http://personal.inet.fi/koti/aboaev/tanssi/sielunhoito.html


      • Pe.ku kirjoitti:

        Kirkon porukka tuppaa tulemaan joka paikkaan, jos vain joku omainen sitä haluaa.
        Itse olen vapaa-ajattelijoiden jäsenenä täyttänyt sellaisen kortin , jossa haluan siviilihautajaiset (eihän sekään tietenkään velvoita omaisia noudattamaan asiaa).
        Nyt kirkko on tuonut markkinoille "Sielunhoitotestamentin" (lomakkeen hinta on peräti 18 euroa).
        Siihen kun joku raapaisee ajattelematta nimensä, niin voi olla joskus omaisilla vaikeaa kun kirkko osaltaan sanelee miten asiat hoidetaan sairasvuoteella ja kuoleman jälkeen ja laskuuttaakin varmaan sen mukaan.

        En kyllä löytänyt tuota ”Sielunhoitotestamenttia”, olisiko jollain muulla nimellä?

        Mielestäni vainajan tahtoa on kuunneltava. Siksi olisikin hyvä tehdä se vaikka kirjallisesti. Riittää kun siinä on kaksi todistajaa. Silloin eivät omaiset voi määritellä oman halunsa mukaan.


      • mummomuori kirjoitti:

        En kyllä löytänyt tuota ”Sielunhoitotestamenttia”, olisiko jollain muulla nimellä?

        Mielestäni vainajan tahtoa on kuunneltava. Siksi olisikin hyvä tehdä se vaikka kirjallisesti. Riittää kun siinä on kaksi todistajaa. Silloin eivät omaiset voi määritellä oman halunsa mukaan.

        Anteeksi
        Se olikin nimellä "Sielunhoitokortti"
        http://sakasti.evl.fi/sakasti.nsf/sp?open&cid=julkaisu&tit=Sielunhoitokortti


      • kaikkea.on

        Eli kyseessä on ihan kuin elinluovutuskortti, mutta tarkoitettu OMAN SEURAKUNNAN väelle. Mutta mihin tarvitsee 50 korttia ? Ellei ihmisellä ole 50 laukkua ja laittaa jokaiseen yhden, kaiken varalta..:)

        Minusta tuo on hyvä, kun ajattelee vanhusta (tai onnettomuuteen joutunutta, harva tuollaista vain nuorena ajattelee..? ) joka on vielä puhekykyinen ja ymmärtää mitä tekee, ja kirjoittaa silloin tuon kortin ja antaa esim. hoitopaikkansa hoitajille, että kun ei pysty puhumaan tms. Hoitajat kutsuvat srk työntekijän. Minusta tuo on HYVÄ IDEA !
        Noita pitäisi olla myynnissä sairaaloissa ja hoitokodeissa !

        Sielunhoitokortti
        Aiheluokat, sairaalasielunhoito
        Esittely
        " Mukaasi, missä liikut! Tekstillä: ”Toivon, että luokseni kutsutaan pappi tai seurakunnan työntekijä,
        jos olen sairauden tai onnettomuuden seurauksena kyvytön itse sitä tekemään.

        Luonani saa viettää hartaushetkiä, puolestani saa rukoilla, minulle saa antaa synninpäästön ja jakaa ehtoollisen.
        Paikka ja tila: Lempivirteni ____ , Kotiseurakuntani ____ ja Allekirjoitus ____ . Koko 9cm x 5cm. Kortti on laminoitu."
        Hinta: 18€/50kpl euroa

        Ja eihän tuossa muita kuluja ole kuin tuo 18€ . peku näet mustaa sielläkin missä sitä ei ole.


      • kaikkea.on kirjoitti:

        Eli kyseessä on ihan kuin elinluovutuskortti, mutta tarkoitettu OMAN SEURAKUNNAN väelle. Mutta mihin tarvitsee 50 korttia ? Ellei ihmisellä ole 50 laukkua ja laittaa jokaiseen yhden, kaiken varalta..:)

        Minusta tuo on hyvä, kun ajattelee vanhusta (tai onnettomuuteen joutunutta, harva tuollaista vain nuorena ajattelee..? ) joka on vielä puhekykyinen ja ymmärtää mitä tekee, ja kirjoittaa silloin tuon kortin ja antaa esim. hoitopaikkansa hoitajille, että kun ei pysty puhumaan tms. Hoitajat kutsuvat srk työntekijän. Minusta tuo on HYVÄ IDEA !
        Noita pitäisi olla myynnissä sairaaloissa ja hoitokodeissa !

        Sielunhoitokortti
        Aiheluokat, sairaalasielunhoito
        Esittely
        " Mukaasi, missä liikut! Tekstillä: ”Toivon, että luokseni kutsutaan pappi tai seurakunnan työntekijä,
        jos olen sairauden tai onnettomuuden seurauksena kyvytön itse sitä tekemään.

        Luonani saa viettää hartaushetkiä, puolestani saa rukoilla, minulle saa antaa synninpäästön ja jakaa ehtoollisen.
        Paikka ja tila: Lempivirteni ____ , Kotiseurakuntani ____ ja Allekirjoitus ____ . Koko 9cm x 5cm. Kortti on laminoitu."
        Hinta: 18€/50kpl euroa

        Ja eihän tuossa muita kuluja ole kuin tuo 18€ . peku näet mustaa sielläkin missä sitä ei ole.

        18 euroa näyttää kuitenkin olevan yhden kortin hinta.

        Mitä lie tuo 50kpl. tarkoittaa.
        Voi tarkoittaa ehkä sitä, että seurakunnat voi ostaa niitä nipuissa ja myydä edelleen jäsenilleen (kyseessähän on painotalo).


    • hyi.hemmetti

      " siviilihautajaiset "

      Minkälaiset on siviilihautajaiset ? Tyyliin sä kasvoit poika kaunoinen isäsi kodissako ?
      On se tylsää tuo ateistin elämä , kuolemasta nyt puhumattaan.
      Miten kolkko-olo niille omaisille jää, ei mitään lohdutuksen sanaa, ei mitään jälleen näkemisen toivoa. Elää kuin rotta ja kuolee kuin rotta.

      • Jep, siviilihautajaiset.

        Vapaa-ajattelija Robert G. Ingersoll antaa hyvän esimerkin puheesta siviilihautajaisista.
        "Sanokaa minua pakanaksi, sanokaa minua ateistiksi tai miksi hyvänsä, aion kohdella lapsiani niin, että he voivat tulla haudalleni ja totuudenmukaisesti lausua, 'Hän joka tässä makaa ei koskaan tuottanut meille tuskaa. Hänen huuliltaan, nyt jo tomua, ei koskaan päässyt meille epäystävällistä sanaa.' "

        Alla on sitte vertailun vuoksi Jeesuksen sanat kristillisiin hautajaisiin:
        "Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan; ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa'. Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias.
        — Matt. 10:35-37"
        http://www.vihrearouva.net/usko/ateismin_filosofia.html


      • hyi.hemmetti
        Pe.ku kirjoitti:

        Jep, siviilihautajaiset.

        Vapaa-ajattelija Robert G. Ingersoll antaa hyvän esimerkin puheesta siviilihautajaisista.
        "Sanokaa minua pakanaksi, sanokaa minua ateistiksi tai miksi hyvänsä, aion kohdella lapsiani niin, että he voivat tulla haudalleni ja totuudenmukaisesti lausua, 'Hän joka tässä makaa ei koskaan tuottanut meille tuskaa. Hänen huuliltaan, nyt jo tomua, ei koskaan päässyt meille epäystävällistä sanaa.' "

        Alla on sitte vertailun vuoksi Jeesuksen sanat kristillisiin hautajaisiin:
        "Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan; ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa'. Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias.
        — Matt. 10:35-37"
        http://www.vihrearouva.net/usko/ateismin_filosofia.html

        " Hän joka tässä makaa ei koskaan tuottanut meille tuskaa. Hänen huuliltaan, nyt jo tomua, ei koskaan päässyt meille epäystävällistä sanaa.' "

        Mitä pötyä, yksikään ihminen ei voi elää, ettei jotain sanoisi, mikä saisi jäädä sanomatta.
        Entäpä, jos ja kun kuolinvuoteellasi tajuaisitkin sen, että elämäsi on ollut harhaa, olet taistellut häviäjän riveissä, loppu on edessä ja tiedät mikä määränpääsi on?


      • Niin, jokainen haudataan. Myös heidät jotka eivät kuulu mihinkään uskontokuntaan tai tilanne on erikoinen. Silloin on siviilihautajaiset.

        ”Miten toimitaan, jos vainaja oli uskonnoton, leski luterilainen, joku lapsista jehovan todistaja ja lähimmät ystävät muslimeja? Tarvitaan hautajaiset, joissa kunnioitetaan sekä vainajan ajatuksia että saattoväen oikeutta surra häntä ja ilmaista kaipauksensa omalla tavallaan…”
        http://www.pro-seremoniat.fi/juhlat/hautajaiset.phtml

        Jokaisessa uskonnossa on sitten omat rituaalit. Kyyllä kristillisetkin hautajaiset voivat olla hyvin yksikertaiset ja koruttomat. Siviilihautajaiset puolestaan voivat olla ”hartaat”.

        Jokainen voi sitten itse miettiä, esim. pitääkö jonkun rukoushetken niiden omaisten kesken hautajaisten jälkeen, jotka kokevat sen tärkeäksi. Kukaan ei estä rukoilemasta vainajan puolesta jos teet sen ykis. Minä teen sen aina kun saan viestin jonkun läheisen tai tuttavan kuolemasta.


      • hyi.hemmetti

        Oletko ollut siviilihautajaisissa ?
        Itselleni koko ajatus on täysin vieras. Aika monihan kuuluu ev.lut.kirkkoon , vaikka olisi ateistikin.
        Joskus olen ollut Ev.lut. hautajaisissa ja minusta nekin oli aika sieluttomat, jotenkin kylmät.
        Pappi ei edes tuntenut vainajaa, puhe olis sitä, sitä sama löpinää, "olet nouseva viimeisenä päivänä " ?
        Mistä hän sen tiesi nouseeko vai ei? Ja kaikkille luvataan taivaspaikka, vaikka eläessään olisi ollut kuinka jumalaton tahansa. Itse en pystyisi, moiseen valheiden lateluun.

        Mutta olen ollut, uskovien hautajaisissa, jossa koin, että se mitä haudataan on vain kuori, sielu on luojan luona ja me tapaamme jälleen ! Ja ne oli ilojuhlat!

        Ero noiden hautajaiset kesken on mieletön!

        Siviilihautajaiset kuulostaa vielä karmivimmilta. Kuka sen hautauksen suorittaa ?


    • Kotimaa24 kertoo uutisessaan että Keskisen tapaus osoitti, että pappi voi halutessaan nykyiselläkin kirkkolailla vihkiä homoparin.

      "Tapaus Keskinen paljasti: pappi voisi vihkiä homoparin.
      Papin avioliittolain mukaisesti vihkimä avioliitto on pätevä, vaikka pappi rikkoisi kirkkojärjestystä. Halutessaan papit voivat siis tulevaisuudessa vihkiä samaa sukupuolta olevia pareja, vaikka kirkko ei sitä hyväksyisi."
      https://www.kotimaa24.fi/

      Valitettavasti en voinut lukea uutisesta kuin alun, koska se on maksullinen, ja kuinka ollakaan, hintaa uutisen lukemisesta ei ole ilmoitettu ja se selvinneekin vasta maksutapahtumassa.
      Aika törkeää toimintaa Kotimaa24:ä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      139
      2033
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1918
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1670
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1468
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1158
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe