Meikkaatteko naiset joka päivä, joskus, ei koskaan

enmilläänkeksi

Saa miehetkin vastata, jos meikkaavat.
Nainen julkaisi 3kk meikittömiä kuvia – tämä oli palaute
http://www.uusisuomi.fi/videot/84747-leviaa-netissa-nainen-julkaisi-3kk-meikittomia-kuvia-tama-oli-palaute
Minä en ole ikinä meikannut eikä kukaan ole siitä moittinut ikinä. Myönnän, että en viitsi meikata toisten tähden. Itseänihän meikkaamiseni ei ilahduta.
Silmäni ärtyivät ja punaisina vuotivat, kun nuorena kokeilin mustaa ripsiväriä laittaa tansseihin.
Siksipä onkin maailmani ilman rakkautta. Hyvä, että vihdoin selvisi syy. Ei miehet rakastu meikittömään naiseen.
Olkoot, en enää meikkien kanssa ala tuhraamaan, kun on jo elämää tänne saakka ilmankin rakkautta selvitty, niin kyllä se tuo loppukin menee omalla painollaan vanhasta muistista.
https://www.youtube.com/watch?v=koFmEAAMnoc

63

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ainaprinsessa

      Totta kai meikkaan,joka päivä,vaikka olisin sitten yksin kotona.
      Jotain 13- vuotiaasta lähtien, ja aineet sen kun ovat parantuneet.

      • ent.siivoojaparka

        No yksi siinä löytyi, jonka uskon meikkaavan itsensä takia.
        Sitä jotenkin kummastelee, kun täällä niin monet sanovat meikkaavansa vain itsensä eikä toisten takia, mutta meikkaavat silti vain liikkeelle lähtiessään. Onko se silloin pelkästään itsensä takia?
        Vai onko niin, että sellainen tuntee itsensä jotenkin varmemmaksi meikattuna, naamion takana, eikä uskalla pistää nokkaansa ulos meikittömänä omana epävarmana itsenään?


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        No yksi siinä löytyi, jonka uskon meikkaavan itsensä takia.
        Sitä jotenkin kummastelee, kun täällä niin monet sanovat meikkaavansa vain itsensä eikä toisten takia, mutta meikkaavat silti vain liikkeelle lähtiessään. Onko se silloin pelkästään itsensä takia?
        Vai onko niin, että sellainen tuntee itsensä jotenkin varmemmaksi meikattuna, naamion takana, eikä uskalla pistää nokkaansa ulos meikittömänä omana epävarmana itsenään?

        No kylläkait minä vaihdan verkkarit ja teepaidankin vähän eri vaatteisiin kun lähden ihmisten ilmoille. Ihan kohteliaisuudesta toisia kohtaan, kampaan jopa hiukset, ne harmaantuneetkin. Samalla kampaa naamansakin :).


      • ent.siivoojaparka
        siilimuori kirjoitti:

        No kylläkait minä vaihdan verkkarit ja teepaidankin vähän eri vaatteisiin kun lähden ihmisten ilmoille. Ihan kohteliaisuudesta toisia kohtaan, kampaan jopa hiukset, ne harmaantuneetkin. Samalla kampaa naamansakin :).

        Nonnih. Toisten takia. Kohteliaisuudesta? Meikkaat kohteliaisuudesta muita ihmisiä kohtaan?
        Ei ummarra. Minusta kohteliaisuus ihmisten ilmoilla on ihan muuta; ettei lynttää ovea toisen naamalle, pitää ovea auki rollaattori-ikäiselle, ei ryntäile ruuhkassa toisten päälle, ei hakkaa repulla tai laukulla toisia mustelmille, antaa paikkansa bussissa huonompikuntoiselle, tervehtii bussikuskia, muistaa kiittää aina tarpeen tullen, sanoa vassokuu, ottaa yleensäkin huomioon muut ihmiset ...
        Toisinsanoen; normaali käyttäytyminen pitää riittää ihmisten ilmoilla vaikka olisi pukeutunut vanhaan nokkossäkkiin ja naama omana luonnollisena itsenään. Niitä "meikkikohteliaita" näkee ihan tarpeeksi, joille kohteliaisuus on samaa kuin pelkkä huoliteltu ulkonäkö, mutta käyttäytyvät muuten kuin villieläimet.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Nonnih. Toisten takia. Kohteliaisuudesta? Meikkaat kohteliaisuudesta muita ihmisiä kohtaan?
        Ei ummarra. Minusta kohteliaisuus ihmisten ilmoilla on ihan muuta; ettei lynttää ovea toisen naamalle, pitää ovea auki rollaattori-ikäiselle, ei ryntäile ruuhkassa toisten päälle, ei hakkaa repulla tai laukulla toisia mustelmille, antaa paikkansa bussissa huonompikuntoiselle, tervehtii bussikuskia, muistaa kiittää aina tarpeen tullen, sanoa vassokuu, ottaa yleensäkin huomioon muut ihmiset ...
        Toisinsanoen; normaali käyttäytyminen pitää riittää ihmisten ilmoilla vaikka olisi pukeutunut vanhaan nokkossäkkiin ja naama omana luonnollisena itsenään. Niitä "meikkikohteliaita" näkee ihan tarpeeksi, joille kohteliaisuus on samaa kuin pelkkä huoliteltu ulkonäkö, mutta käyttäytyvät muuten kuin villieläimet.

        Nii. Kohteliaisuutta toisia kohtaan on pukeutua suunnilleen siististi, kammata tukka ja jos siltä tuntuu ehostaa sitä naamaväriä hieman. Se on itellekin mukavampaa. Tosin mun kohalla ei voi kauheasti puhua meikkaamisesta mut siistimisestä kuitenkin.


      • kesivä
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Nonnih. Toisten takia. Kohteliaisuudesta? Meikkaat kohteliaisuudesta muita ihmisiä kohtaan?
        Ei ummarra. Minusta kohteliaisuus ihmisten ilmoilla on ihan muuta; ettei lynttää ovea toisen naamalle, pitää ovea auki rollaattori-ikäiselle, ei ryntäile ruuhkassa toisten päälle, ei hakkaa repulla tai laukulla toisia mustelmille, antaa paikkansa bussissa huonompikuntoiselle, tervehtii bussikuskia, muistaa kiittää aina tarpeen tullen, sanoa vassokuu, ottaa yleensäkin huomioon muut ihmiset ...
        Toisinsanoen; normaali käyttäytyminen pitää riittää ihmisten ilmoilla vaikka olisi pukeutunut vanhaan nokkossäkkiin ja naama omana luonnollisena itsenään. Niitä "meikkikohteliaita" näkee ihan tarpeeksi, joille kohteliaisuus on samaa kuin pelkkä huoliteltu ulkonäkö, mutta käyttäytyvät muuten kuin villieläimet.

        Kyllä se vain niin on, että ei kohdelluksi samoin jos on verkkapuku päällä ja meikittömänä kuin, että jos on "puoliykköset" päällä. Olen kokeillut lähimarketissa. Se on kyllä surkeaa, etä ihmisiä kohdellaan ulkonäön mukaan :(


      • ent.siivoojaparka
        kesivä kirjoitti:

        Kyllä se vain niin on, että ei kohdelluksi samoin jos on verkkapuku päällä ja meikittömänä kuin, että jos on "puoliykköset" päällä. Olen kokeillut lähimarketissa. Se on kyllä surkeaa, etä ihmisiä kohdellaan ulkonäön mukaan :(

        Et kai tarkoita?
        Minä en ole huomannut mitää eroa meidän lähikauppojen palveluissa riippuen siitä, mitä minulla on päälläni.
        Tässä just kerran törmäsi vastaani yksi ruotsalainen julkkis meidän tavaratalon ovella. Kovin tuo oli tyytyväisen näköinen vaikka näytti vähintään juuri autiolta saarelta haaksirikkoutuneena pelastetulta. Pitkä parransänki, hiukset sormilla kammatut, resuinen T-paita ja lököfarkut, mitkä oli nähneet parempiakin päiviä.
        Ei meilläpäin kauppareissun takia komistauduta.


      • kesivä
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Et kai tarkoita?
        Minä en ole huomannut mitää eroa meidän lähikauppojen palveluissa riippuen siitä, mitä minulla on päälläni.
        Tässä just kerran törmäsi vastaani yksi ruotsalainen julkkis meidän tavaratalon ovella. Kovin tuo oli tyytyväisen näköinen vaikka näytti vähintään juuri autiolta saarelta haaksirikkoutuneena pelastetulta. Pitkä parransänki, hiukset sormilla kammatut, resuinen T-paita ja lököfarkut, mitkä oli nähneet parempiakin päiviä.
        Ei meilläpäin kauppareissun takia komistauduta.

        Julkkiksista puheenollen, eräs julkkis kauppajonossa edelläni sai ilmaisen muovipussin, kun tavalliselta tallaajalta veloitetaan 20 senttiä.
        Jos leipätiskille tulen minä verkkareissa ja rouva käsilaukku sievästi tököttää käsivarrellaan, niin kyllä sitä rouvaa aletaan palveleen. Minä sitten mielenosoituksellisesti nakkaan ne kauppakärryt sivuun ja poistun toiseen kauppaan.


      • ent.siivoojaparka
        kesivä kirjoitti:

        Julkkiksista puheenollen, eräs julkkis kauppajonossa edelläni sai ilmaisen muovipussin, kun tavalliselta tallaajalta veloitetaan 20 senttiä.
        Jos leipätiskille tulen minä verkkareissa ja rouva käsilaukku sievästi tököttää käsivarrellaan, niin kyllä sitä rouvaa aletaan palveleen. Minä sitten mielenosoituksellisesti nakkaan ne kauppakärryt sivuun ja poistun toiseen kauppaan.

        Minä en ole itseäni oppinut pitämään mitenkään julkkiksena, ellen sitten ole niittänyt jonkunlaista kylähullun mainetta.
        Kuitenkin olen saanut ilmaisen muovikassin kerran ja toisenkin. Siitä en ole ihan varma, mitä minulla on ollut päälläni, farkut vai verkkarit. Luultavasti T-paita, lenkkarit ja verkkarit, sillä yleensä hikisenä lenkiltä tullessa minulla ei ole omaa muovipussia mukana kauppaan mennessä niinkuin muulloin.
        Useasti käy niin, että on jo maksanut, kun huomaa ettei ostanut pussia mihin pakata. Ei ne sitten enää hintaa ota vaikka väkisin tyrkyttäisi.


    • Kivisavun-lenkki

      Makkara päivässä pitää hilseen ja itikat loitolla.
      Siitä ei miehet tingi.
      Naisille riittää maskcara.
      En pysty edes kuvittelemaan, että yksikään iäkkäämpi mies meikkaisi. Ellei puuteroi arpiaan?
      Mutta arvethan ovat miehen koristus jo itsenään. Sellaisia ei passaa peitellä. Elämänsodissa haavoittunut on meikkiä parhaimmillaan

    • pyypivossa

      En ole koskaan oikeasti meikannut ja hyviä miehiä minulla on ollut. Nyt on iho melko sileä vielä.

    • ent.siivoojaparka

      Mascaraa käytän, en muuta, mutta en sitäkään miesten takia. Siksi, koska ilman sitä tunnen niinkuin en olisi herännyt koko päivänä.
      Jos aloittajan miesonni on kalansilmistä kiinni, niin voin lohduttaa sillä, että nykyisin on allergiatestattuja mascaroita. Vedäpä sitä ripsiin ja lähde kiireesti metsästysreissulle. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Lykkyä tykö!

      • Jos miesonni mascarasta o kiinni ni hitsi vieköön nyt selkis aiempi epäonni, siis syy sille :D. Vääränlainen meikki.


      • ent.siivoojaparka
        siilimuori kirjoitti:

        Jos miesonni mascarasta o kiinni ni hitsi vieköön nyt selkis aiempi epäonni, siis syy sille :D. Vääränlainen meikki.

        Paljon mahollista, siilimuori.
        Niitä tosiaankin maa kantaa vieläkin päällänsä sellaisia miehiä, jotka eivät halua nähdä aamiaispöydässä edessään rumaa rupsahtanutta naamaa.
        Minulla oli nuorempana jonkun aikaa (ei kauan, mutta ihan liian kauan) yksi poikakaveri, joka oli ulkonäkö"fixerad". Hän leikki minulla kuin Barbienukella. Piti olla iltameikit, päivämeikit, yövoiteet, päivävoiteet... Vaatteet, laukut, kengät ja kampaus aina tilanteen mukaan ja mikä mihinkin matchasi.
        Saat uskoa, että elin sen ajan omaa perusluonnettani vastaan. Miksi, en tiedä. Se ei ollut minun omaa elämääni vaan elin niinkuin jonkun ihan vieraan ihmisen elämää. Olihan se jotenkin vaihtelua kurkistaa tavallisen maalaistytön sellaiseenkin jauhopäisten nousukkaitten pinnalliseen maailmaan kaikkine etiketin mukaisine käyttäytymissääntöineen.
        Kaiken sinetöi se, kun hän alkoi puhumaan kauneusleikkauksesta nenääni, minkä hän mielellään maksaisi. Se oli viimeiseltään menoa hänelle ja meikit ja merkkivaatteet perässä.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Paljon mahollista, siilimuori.
        Niitä tosiaankin maa kantaa vieläkin päällänsä sellaisia miehiä, jotka eivät halua nähdä aamiaispöydässä edessään rumaa rupsahtanutta naamaa.
        Minulla oli nuorempana jonkun aikaa (ei kauan, mutta ihan liian kauan) yksi poikakaveri, joka oli ulkonäkö"fixerad". Hän leikki minulla kuin Barbienukella. Piti olla iltameikit, päivämeikit, yövoiteet, päivävoiteet... Vaatteet, laukut, kengät ja kampaus aina tilanteen mukaan ja mikä mihinkin matchasi.
        Saat uskoa, että elin sen ajan omaa perusluonnettani vastaan. Miksi, en tiedä. Se ei ollut minun omaa elämääni vaan elin niinkuin jonkun ihan vieraan ihmisen elämää. Olihan se jotenkin vaihtelua kurkistaa tavallisen maalaistytön sellaiseenkin jauhopäisten nousukkaitten pinnalliseen maailmaan kaikkine etiketin mukaisine käyttäytymissääntöineen.
        Kaiken sinetöi se, kun hän alkoi puhumaan kauneusleikkauksesta nenääni, minkä hän mielellään maksaisi. Se oli viimeiseltään menoa hänelle ja meikit ja merkkivaatteet perässä.

        No huhhuh. Eipä uskoisi että olet altistunut joskus barbiksi.
        Noo, onneksi luoja on luonut meikäläiselle semmosen naamavärkin jotta kaik heti näkee et tuosta ei tuu kalua vaan jos aikoo ottaa tuommosena on otettava :).


      • ent.siivoojaparka
        siilimuori kirjoitti:

        No huhhuh. Eipä uskoisi että olet altistunut joskus barbiksi.
        Noo, onneksi luoja on luonut meikäläiselle semmosen naamavärkin jotta kaik heti näkee et tuosta ei tuu kalua vaan jos aikoo ottaa tuommosena on otettava :).

        Aika aikaansa kutakin. Kyllä sitä nuorempana jossain välissä barbeili joskus muutenkin. Se oli sitä aikaa, kun kerjäsi toisten hyväksyntää ulkonäöllään. Murrosikäisen epävarmuutta itsestään ja oman identiteettinsä etsimistä.
        En osaa millään pitää epäkohteliaana niitä, jotka uskaltavat olla oman luonnollisen itsensä näköisinä liikkeellä, kunhan eivät haise kovin pitkään matkaan jätetynnyrille (tai parfyymille).
        Miten muuten tämä menee yhteen sen kohteliaisuutesi kanssa, että vedät "latexia" pintaan ihmisten ilmoille mennessä?:
        """"Noo, onneksi luoja on luonut meikäläiselle semmosen naamavärkin jotta kaik heti näkee et tuosta ei tuu kalua vaan jos aikoo ottaa tuommosena on otettava :)."""""


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Aika aikaansa kutakin. Kyllä sitä nuorempana jossain välissä barbeili joskus muutenkin. Se oli sitä aikaa, kun kerjäsi toisten hyväksyntää ulkonäöllään. Murrosikäisen epävarmuutta itsestään ja oman identiteettinsä etsimistä.
        En osaa millään pitää epäkohteliaana niitä, jotka uskaltavat olla oman luonnollisen itsensä näköisinä liikkeellä, kunhan eivät haise kovin pitkään matkaan jätetynnyrille (tai parfyymille).
        Miten muuten tämä menee yhteen sen kohteliaisuutesi kanssa, että vedät "latexia" pintaan ihmisten ilmoille mennessä?:
        """"Noo, onneksi luoja on luonut meikäläiselle semmosen naamavärkin jotta kaik heti näkee et tuosta ei tuu kalua vaan jos aikoo ottaa tuommosena on otettava :)."""""

        No ehkä siten että lateksikaan ei peitä kaikkea :D


    • Joops. Ripsaria vain eritystilanteisiin. Kotona paleface. Ihmisten ilimoille jottain latexia pintaan.

    • Järkyttäviä kommentteja oli tyttö saanut! Se on yksi nuorten ihmisten elämän vaikeuksista, että ulkonäköpaineet ovat kovat. Minusta tuntuu että ne vaan kovenee vuosien saatossa, oli sitä samaa meidänkin nuoruudessa, mutta ei ihan näin paljon...
      Käyttäisin varmaan useammin meikkejä, mutta mullekin tulee herkästi allerginen reaktio silmiin meikeistä ja poistoaineista. Joskus kokeilin ripsiin kestotaivutus ja -väriä, mutta silmät kestivät muutaman kerran, sitten kirvely alkoi taas.
      Eilen kulmakarvat sai kestovärjäyksen. Nypitty Frida Kahlo tuijotti mua aamulla peilistä. Harmittaa kun kotiaineiden väriskaala on musta ja mustempi, vaikka ruskeaa havittelin, siitä tuli taas niin tumma, niin tummaa. Noh, ei muuta kuin aurinkoon vaalentamaan :)
      Huulipuniin mulla on sellainen pikkutytön ihastus jäänyt ainiaaksi päälle.

      • Minä käyn kerran kuussa muotoilututtamassa ja värjäytyttämässä kulmakarvat kosmetologilla. En uskalla ite alakaa kun tiedän et peilistä sen jälkeen katsoisi harmaavarpusen sijasta petolintu.


    • En juuri meikkaa, jos yrittää liikaa peitellä ikääntymistään se vain pahentaa asiaa.
      Huulipunaa laitan jos muistan. Erikoistapauksessa voin laittaa meikkivoidetta ja poskipunaa huulipunan lisäksi. Silmiini en laita mitään, ne on ihan hyvät luonnontilassa. Nahka venyy silmien ympäriltä kun on joka ilta poistettava meikkiä, usein on vielä tuhruisen näköistä. Minulla on hyvä melko sileä iho, nyt lievästi ruskettunut, siinä on meikkiä tarpeeksi.

    • kesivä

      Käytän ripsiväriä yläripsiin ja kulmat muotoilen.
      Käytän kinttuihin jos jonkunmoista voidetta. Inhoan talvisin jos/kun on pakko käyttää sukkahousuja ja ne kuivattavat ihoa niin, että pölisee. Kinttumeikkausta lie se voitelu. Ai niin ja varpaiden kynnet lakkaan, en sormien.

      • Minäki lakkaan vain varpaankynnet ja nekin vain kesällä. Yritin nyt loman alkaessa lakata myös käsien kynnet mutta eihän ne tällaisella sötköjohannalla pysy kuosissa, saisi joka päivä lakata uudelleen kun ei lakka pysy menossa mukana.


      • ent.siivoojaparka
        siilimuori kirjoitti:

        Minäki lakkaan vain varpaankynnet ja nekin vain kesällä. Yritin nyt loman alkaessa lakata myös käsien kynnet mutta eihän ne tällaisella sötköjohannalla pysy kuosissa, saisi joka päivä lakata uudelleen kun ei lakka pysy menossa mukana.

        Sormenkynsiä minun on valitettavasti pakko lakata, mutta sen teen hyvin huomaamattomalla värillä. Jäi joskus kauan sitten etusormi autonoven väliin ja siihen on siitä lähtien kasvanut kärjestään halennut kynsi. Tarttuu kiinni joka paikkaan ja meinaa revetä syvemmälle, jos ei sitä ole lakannut. Samalla vetäisen sitten kaikkiin kynsiin, niin eivät lohkeile niin helposti muutkaan.
        Likka värkkää niitten kynsien kanssa, omiensa ja toisten. Hänellä on jotain, mitä hän sanoo keramiikkakynsilakaksi. Se kestäisi varmaan "sötköjohannallakin" kauemmin kuin päivän.


      • siilimuori2
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Sormenkynsiä minun on valitettavasti pakko lakata, mutta sen teen hyvin huomaamattomalla värillä. Jäi joskus kauan sitten etusormi autonoven väliin ja siihen on siitä lähtien kasvanut kärjestään halennut kynsi. Tarttuu kiinni joka paikkaan ja meinaa revetä syvemmälle, jos ei sitä ole lakannut. Samalla vetäisen sitten kaikkiin kynsiin, niin eivät lohkeile niin helposti muutkaan.
        Likka värkkää niitten kynsien kanssa, omiensa ja toisten. Hänellä on jotain, mitä hän sanoo keramiikkakynsilakaksi. Se kestäisi varmaan "sötköjohannallakin" kauemmin kuin päivän.

        Tuo lakka jonka tänä kesänä ostin, piti olla long lasting, mutta parin päivän jälkeen oi kynsien kärjet lakattomat. Kummaa lakkaa kun ei kestä toluvettä, ei multaa eikä betonia.


      • ent.siivoojaparka
        siilimuori2 kirjoitti:

        Tuo lakka jonka tänä kesänä ostin, piti olla long lasting, mutta parin päivän jälkeen oi kynsien kärjet lakattomat. Kummaa lakkaa kun ei kestä toluvettä, ei multaa eikä betonia.

        Miks ihmeessä et pidä hanskoja käsissä, kun mullassa möyrit ja vääntelet betonilaattoja paikoiltaan?
        Ei se toluvesikään voi terveellistä olla paljain käsin läträtessä. Kaikki kemikaalit menee ihon läpi kroppaan.


      • siilimuori2
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Miks ihmeessä et pidä hanskoja käsissä, kun mullassa möyrit ja vääntelet betonilaattoja paikoiltaan?
        Ei se toluvesikään voi terveellistä olla paljain käsin läträtessä. Kaikki kemikaalit menee ihon läpi kroppaan.

        Niin, lomalla käteni altistuvat tolulaimennokselle, töissä pirtulle, lieneekö skään kovin terveellistä, vaikka menee "vain " ihon läpi. Käytän kotona hanskoja harvemmin.


      • kesivä
        siilimuori kirjoitti:

        Minäki lakkaan vain varpaankynnet ja nekin vain kesällä. Yritin nyt loman alkaessa lakata myös käsien kynnet mutta eihän ne tällaisella sötköjohannalla pysy kuosissa, saisi joka päivä lakata uudelleen kun ei lakka pysy menossa mukana.

        "sötköjohanna"?


      • siilimuori2
        kesivä kirjoitti:

        "sötköjohanna"?

        Se on sellsinen sanontstapa sellaisests EI niin muodikkaasta naisesta.


      • kesivä
        siilimuori2 kirjoitti:

        Se on sellsinen sanontstapa sellaisests EI niin muodikkaasta naisesta.

        Uusi nimitys meikäläiselle siis :)


      • kesivä kirjoitti:

        Uusi nimitys meikäläiselle siis :)

        Minäkin kuulin sen entiseltä anopiltani, tosin ei käyttänyt sitä minusta :).


    • Kevyesti-kesässä

      Kulmakarvat ja rajaukset pigmentoitu, huulipunaa sipaisen muutaman kerran päivässä ja valokynällä tarvittaessa peittelen tummia silmänurkkia ja -alusia.

    • Heikunkeikku

      Oujeee!!!
      Minä menin saareen viime keskiviikkona ja tänään kotiuduin.
      En meikannut saaressa laisinkaan. Olin aivan hiestä märkänä, kun tulin kotiin ja kiiruhdin oitis suihkuun.
      Kohta pistän meikit naamaan ja alan oleen ihmisiksi. Mun ihmisiksi siis.
      Lähden käymään tuola kartsalla ja tottahan toki naamataulun sieväksi pistän.:)
      Meikkaus on mulle verrattavissa vaatteitten niskaan panemiseen. En mene ulos alastomana, enkä meikittömänä. Tykkään meikata. Olen huomattavasti mukavemman näkönen laitettuna ja miksen sitten tälläytyisi häh.

    • Sanon-ei-maalipytyille

      Tärkeintähän teissä naisissa on se, ettette meikkaile sitä ripsipiirakkaanne liian julmasti. Ja muu runko luomua mieluummin, kiitos.

    • Meikkaan keveesti jos olen menossa jonnekin ihmisten ilmoille. Kosteusvoide, kevyt värivoide (tasoittamaan ihon väriä), kevyt silmämeikki (hipaisu varjostusta luomivakoihin, valoa yläluomille ja maskaraa sekä ylä että alaripseihin, siinä se. Huulipunaa ja aurinkolasit, pestyt hiukset (nyt taas vaihteeksi pitkähköt) ja puhtaat vaatteet...
      kotona riittää kosteusvoide ja puhtaat hiukset.

      • sibyllavon

        Kosteusvoidettakaan ei tarvitse, jos pesee kasvot vain aamulla haalealla vedellä. Antaa ihon oman rasvan hoidella. Ja musta ihan kamalan näköisiä nuo ns hoidetut kulmakarvat.


      • kesivä
        sibyllavon kirjoitti:

        Kosteusvoidettakaan ei tarvitse, jos pesee kasvot vain aamulla haalealla vedellä. Antaa ihon oman rasvan hoidella. Ja musta ihan kamalan näköisiä nuo ns hoidetut kulmakarvat.

        Kyllä se niin on, että jos on yläluomet silleen alakuloisesti alaspäin, niin ainoa luomukohennus on se, että kulmakarvoja muotoilee nyppimällä. Rehottavat "Frida Kahlo"kulmat sopivat aniharvalle naiselle (ei kyllä ne kulmakynällä piirretytkään).


      • sibyllavon
        kesivä kirjoitti:

        Kyllä se niin on, että jos on yläluomet silleen alakuloisesti alaspäin, niin ainoa luomukohennus on se, että kulmakarvoja muotoilee nyppimällä. Rehottavat "Frida Kahlo"kulmat sopivat aniharvalle naiselle (ei kyllä ne kulmakynällä piirretytkään).

        Muotoilu kyllä on ihan ok, mutta värjäys liian tummiksi ei useimmille sovi.


      • sibyllavon kirjoitti:

        Muotoilu kyllä on ihan ok, mutta värjäys liian tummiksi ei useimmille sovi.

        siksi minä käynkin ammattilaisela, joka osaa katsoa sopevan värin tällaiselle vaaleellehaaleelle.


      • sibyllavon

        Ammattilaiset tekevät kaikista samannäköisiä. Minusta tärkeämpää on pitää huolta esim. sulavasta liikkumisesta ja hampaiden hyvästä kunnosta.


      • sibyllavon kirjoitti:

        Ammattilaiset tekevät kaikista samannäköisiä. Minusta tärkeämpää on pitää huolta esim. sulavasta liikkumisesta ja hampaiden hyvästä kunnosta.

        Siistityt kulmakarvatkos tekee kaikista samannäköisiä :)? Kauhean paljon vaihtelunvaraa en kyllä kulmakarvoissa näe olevan.


    • kesävierasmökillä

      Härreguuden då!
      Olen parina päivänä piipahtanut terassilla ja meikkinä pelkät aurinkolasit. Olis ollut puumalla saantia. Huh, että paikalliset nuoremmatkin naiset ovat mustiksia... noh, kilot ja kilot.

      • kesivä

        Mitenkään vähättelemättä viehätysvoimaasi mietin, että olisiko voinut kyseessä on uutuudenviehätys. Jos terassilla on paikkallisista jo jokainen korkattu. Niin ja taitaapi uroksilla olla tarve kokeilla vieläkö iskukyky on tallella


      • Heikunkeikku
        kesivä kirjoitti:

        Mitenkään vähättelemättä viehätysvoimaasi mietin, että olisiko voinut kyseessä on uutuudenviehätys. Jos terassilla on paikkallisista jo jokainen korkattu. Niin ja taitaapi uroksilla olla tarve kokeilla vieläkö iskukyky on tallella

        En minäkään mitenkään vähättele muiden viehätysvoimia, mutta naputtelen nyt tämmösen lauserypäskän.
        Eilen porhalsin tukka putkella raahailemassa tavaroita veneeseen, soudin ku hullupää saaresta venepaikalle ja sen jälkeen olikin mukavasti edessä Taas tavaroiden kantaminen veneestä autoon. Naama tiiliskiven värisenä ja hiki kivasti helmeili otsassa, kuin timanttinauhat ristiin rastiin. Pusero märkänä.
        Kotimatkalla käväsin kaupassa pika-pikaa ja ittekseni ajattelin, että onpas hyvä ku mun naamalla on näyteikkunan kokoiset aurinkolasit. Ei näy meikkaamattomia silmiä.

        Sitä mä vaan rypäskelen, että jos terassilla istuu tummat aurinkoklasit naamas, niin voiko sitä sanoa, että hurjimus ku käy tsäkä :)
        Tarkotan, että voishan sitä olla niinkin, että ku vetäsee klasit veks ja alta paljastuu vanhemmanpuoleiset tihrusilmät (siis minulla näin) verrattuna nuoriin tähtisilmiin, niin olisko sitä sitte niin kova tsäkä, että päihittäisi kaikki nuoret silonaamat.


      • kesivä kirjoitti:

        Mitenkään vähättelemättä viehätysvoimaasi mietin, että olisiko voinut kyseessä on uutuudenviehätys. Jos terassilla on paikkallisista jo jokainen korkattu. Niin ja taitaapi uroksilla olla tarve kokeilla vieläkö iskukyky on tallella

        Mua ainaki ällöttäs terassilla iholletyötyvät omasta mielestään adonikset, ei mairittelisi kyllä ollenkaan kun nämä tulisivat "iskemään" :DD. Miettisin varmaan itseäni et minkälaisia signaaleja omalla olemuksellani ja olemisella ympäristööni lähetän.


      • kesivä
        siilimuori kirjoitti:

        Mua ainaki ällöttäs terassilla iholletyötyvät omasta mielestään adonikset, ei mairittelisi kyllä ollenkaan kun nämä tulisivat "iskemään" :DD. Miettisin varmaan itseäni et minkälaisia signaaleja omalla olemuksellani ja olemisella ympäristööni lähetän.

        Tyttäreni kun ovat joskus viettämässä tyttöjen iltaa sanovat, että ukko kuin ukko yrittää käydä heittämässä "vitsikkään" jutun. Onkohan jokin jäänne menneisyydestä, että naiset terasseilla ovat aina iskettävissä ;) Pitänee vissiin kokeilla kun seuraavan kerran menen kauppareissulle verkkareissa ja aurinkolasit päässä. Hah, luulenpa, että minä saisin vain kylkeeni jonkun pummin joka pyytäisi lasinpohjia ;))


      • kesivä kirjoitti:

        Tyttäreni kun ovat joskus viettämässä tyttöjen iltaa sanovat, että ukko kuin ukko yrittää käydä heittämässä "vitsikkään" jutun. Onkohan jokin jäänne menneisyydestä, että naiset terasseilla ovat aina iskettävissä ;) Pitänee vissiin kokeilla kun seuraavan kerran menen kauppareissulle verkkareissa ja aurinkolasit päässä. Hah, luulenpa, että minä saisin vain kylkeeni jonkun pummin joka pyytäisi lasinpohjia ;))

        Nii eihän siinä mittään saahan sit porisemassa käydä, mutta iskemiset on erikseen, varsinkin kun ikää itselläkin on mittarissa jo huomattavasti enempi kuin omilla lapsilla :D


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        En minäkään mitenkään vähättele muiden viehätysvoimia, mutta naputtelen nyt tämmösen lauserypäskän.
        Eilen porhalsin tukka putkella raahailemassa tavaroita veneeseen, soudin ku hullupää saaresta venepaikalle ja sen jälkeen olikin mukavasti edessä Taas tavaroiden kantaminen veneestä autoon. Naama tiiliskiven värisenä ja hiki kivasti helmeili otsassa, kuin timanttinauhat ristiin rastiin. Pusero märkänä.
        Kotimatkalla käväsin kaupassa pika-pikaa ja ittekseni ajattelin, että onpas hyvä ku mun naamalla on näyteikkunan kokoiset aurinkolasit. Ei näy meikkaamattomia silmiä.

        Sitä mä vaan rypäskelen, että jos terassilla istuu tummat aurinkoklasit naamas, niin voiko sitä sanoa, että hurjimus ku käy tsäkä :)
        Tarkotan, että voishan sitä olla niinkin, että ku vetäsee klasit veks ja alta paljastuu vanhemmanpuoleiset tihrusilmät (siis minulla näin) verrattuna nuoriin tähtisilmiin, niin olisko sitä sitte niin kova tsäkä, että päihittäisi kaikki nuoret silonaamat.

        Moikka Heikunkeikku. Mulle on käynyt just noin. Jokunen vuosi sitten ajeltiin tyttären kanssa kylämme keskustassa, kaunis kesäilta, aurinkolasit silmillä, poppikone soi ja luu oli pihalla. Kylän ainoassa liikennevalossa pikku-toyota liukui meidän viereen, nuoria kloppeja täynnänsä. Kaikki katselivat mua ja tytärtäni, heilläkin luut pihalla ja päät nyökkäili musan tahdissa. Maireat hymyt naamassa. Sellaiset tiiätkö namusetä-harjoitusvirneet. Katselin heitä, nostin klasit ylös ja lähetin loistavan hymyn, jotta kaikki mun naururypyt pääsivät valloilleen. Pojat nielivät, ja takapenkkiläiset vaipui puoli metriä penkkiinsä. Naurettiin tytön kanssa niin ettei meinattu valoista päästä :))


      • kesivä
        siilimuori kirjoitti:

        Nii eihän siinä mittään saahan sit porisemassa käydä, mutta iskemiset on erikseen, varsinkin kun ikää itselläkin on mittarissa jo huomattavasti enempi kuin omilla lapsilla :D

        No juu saahan sitä porista, mutta jos se porisija on aamukrapulansa korjaussarjaa pitkälle iltaan venäyttänyt. Ja ne vitsit ovat alapäähuumoria ja lasittuneen katseen pystyy kohdistamaan vain kaula-aukkoon :) Yleensä ne bermudasortsit on siellä mahan alla paita huolettomasti auki paljastaen pahasti palaneen kesäpallon.
        Hehheh, taidanpa hakea saunajuoman illaksi ja käydä kattomassa pitääkö mun mielikuva paikkansa.


      • kesivä kirjoitti:

        No juu saahan sitä porista, mutta jos se porisija on aamukrapulansa korjaussarjaa pitkälle iltaan venäyttänyt. Ja ne vitsit ovat alapäähuumoria ja lasittuneen katseen pystyy kohdistamaan vain kaula-aukkoon :) Yleensä ne bermudasortsit on siellä mahan alla paita huolettomasti auki paljastaen pahasti palaneen kesäpallon.
        Hehheh, taidanpa hakea saunajuoman illaksi ja käydä kattomassa pitääkö mun mielikuva paikkansa.

        No tuollaiselle adoniksellehan voi sanoa et voisitkos nyt poistua kun meillä on tässä ihan oma porukka kasassa. ja hyvää illanjatkoa. Ja jos ei lähde, kyllä paikan ulosheittäjä avittaa kun käyt sanomassa että ko herra on häiriöksi.


      • kesivä
        siilimuori kirjoitti:

        No tuollaiselle adoniksellehan voi sanoa et voisitkos nyt poistua kun meillä on tässä ihan oma porukka kasassa. ja hyvää illanjatkoa. Ja jos ei lähde, kyllä paikan ulosheittäjä avittaa kun käyt sanomassa että ko herra on häiriöksi.

        Hitsi kun ovat tehneet niin korkeat aitaukset noiden kahden lähiterassin ympärille etten olis varvistelematta nähnyt asiakkaita. Ehkä se on parempi etteivät ole lapsien näkösällä. Ne on kahviloiden terassit sitten erikseen.


    • EiKelvata

      Ulkopuolnei paatta mita aikuinen ihminen tehda. Rekisteripaivitety taudeila.

    • Minijamaskara

      Olen meikannut aina, vähintään ripsaria ja huulikiillettä arkipäivänäkin. Mutta silloin kun olin toisen lapseni äitiysvapaalla, yritin olla ilman paklausta. Tein perheen kanssa jopa kesälomareissun ja risteilylaivalla tuntematon mies haki tanssiin. Meikittömyydestä huolimatta, hah!

      Kun palasin työhön ja kerroin em. tarinan silloiselle työkaverille, niin hänen kommenttinsa ja arvionsa tanssiin hakijasta oli: "se oli joku elämäänsä kyllästynyt tyyppi". Siitä jäi elämään vitsi perhepiirissäni enkä sen koommin ole meikittä kodin ulkopuolelle eksynyt. En halua elämäänsä kyllästyneitä kintereille.

      • sibyllavon

        Tähän asti minulla on ollut hieno elämä ihan meikittömänä. Yhdessä vaiheessa oli niin hektistäkin elämäni, etten meikkaamaan olisi ehtinyt. Ja kynteni pidän ihan lyhyinä, koska kädet ovat tekemistä varten, varpaankynteni sentään lakkaan. Tyylilläni olen saanut samanhenkisiä ystäviä.


      • Kesäele

        Mun(kin) kesävarpaat ovat viheriät ja samaa väriä verin äksen lyhyisiin kynsiinikin huomista varten.


    • enmilläänkeksi

      Kyllä olen lukenut ketjua, vaikken kommenteillani ole häirinnyt keskustelua. Mielenkiintoista keskustelua, kiitos siitä! Aika vähän käytätte meikkejä. Enemmän kuin minä kuitenkin. Taitaa olla tottumisasia, millaisessa sotamaalauksessa tuntee olonsa kotoisaksi. Ystävätkin ovat tottuneet meidät näkemään tietyntyylisinä. Muutos aiheuttaisi hämmästystä.
      Jos minä alkaisin meikeillä kaunistella itseäni sillai, että sen selvästi huomaisi, niin johan nauraisivat, että olen tullut vanhuuden höperöksi ja olen miehenvillissä.

      • Olisipavaihtopäitä

        Yeap, tällainen kulahtanut asenne aiheesta estää montaa flikkaa kokeilemasta millä konstilla naamataulusta saisi edes joskus välillä eri näköösen kuin se ainainen sama lanttu. Kevyt huomaamaton ehostus ei todellakaan tarkoita mitään sotamaalausta, niillä on ero kuin yöllä ja päivällä. Mutta ehkä tarpeellinen tieto ja huomiokyky uupuu tässä(kin) asiassa.


      • sibyllavon

        Etkös ole ajatellut, että on henkilöitä, jotka ovat edelleen siihen lanttuunsa tyytyväisiä? Haluan tehdä muutakin kuin töllistellä lanttua peilistä. Muut saavat mun puolesta meikata ja viekoitellakin.


      • Viatonsivullinen

        Se on mielestäni naisitsetunnon pönkitystä, kuten vaatteetkin.
        Aika erikoinen nainen joka ei itseään kaunista, minun mielestäni.
        Minun äiti oli ja me kaikki siskokset ollaan tarkkoja siitä miltä näytetään. Se on meidän yhteinen harrastus, tavallaan. Jos meistä joku
        vaikka lihoo, kysellään koska aikoo alkaa ohentumaan. Huolehditaan:)


      • Söpöläinenkin

        Teen paljon kaikenlaista muutakin vaikka kevyen ehostuksen aamuisin tällään tai milloin nyt sattuu olemaan tarve. Meikkaan myös siitä huolimatta, että mulla ei ole komplekseja ulkonäöstä niin kuin joku tuolla alempana ehdottaa meikkauksen syyksi.


    • Ainatällingissä

      Yllättävän vähän tuntuu meikkiä kuluvan teillä kuuskymppisillä.
      Minulla joka lähes seitsemänkymppinen sensijaan kuluu meikkiä päivittäin ihan joka lähtöön.Tehotipat, päivävoide, meikkivoide,puuteri.Sitten ripsari, rajaukset,poskipuna ja huulipuna. kuitenkin sillai, että ei paljon huomaa, siis aikamoista hämäystä...

    • Viatonsivullinen

      Vasta vähänaikaa olen käyttänyt huulienrajauskynää, se on kiva juttu.
      Ensin rajaat ja sitten laitat väriä, minä käytän värillistä huulikiiltoa, se on kevyempää. Kevyt meikkaus parantaa ulkonäköä. Raskasta en ole koskaan käyttänyt, minusta se on luonnoton. Vaihtelevasti laitan, mikä on milloinkin mieliala. Joskus kokeilen jotain hurjaa luomiväriä, esim.
      tummanharmaahopeaa ja saan pandasilmät, näyttää aika kivalta:)
      Kyllä olen aika utelias ja vanhakin nainen on pirtsakan näköinen pienessä
      meikissä, huolella laittaa tai ei ollenkaan. Kynsiä lakkaan aika ahkerasti.
      Kulmat on tärkeät kun hiukset on pois otsalta kammattu.
      Meikkaaminen on leikkiä:)

    • ent.siivoojaparka

      Ehkä minäkin alan sitten aikanaan taas meikkaamaan, jos minulle tulee uudestaan komplekseja ulkonäöstäni niinkuin murrosikäisenä oli. Sitten, kun tunnen olevani niin ruma, etten ilkiä mennä ihmisten ilmoille tämän naaman kanssa.
      Toinen vaihtoehtohan tietysti olisi hankkia joku vaikka Clownin tai Mikkihiiri naamari, mutta saako naamioituneena kulkea yleisillä paikoilla ilman erityislupaa muuten kuin Hallowenina.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2418
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1968
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1948
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      86
      1743
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe