Itsensä hyväksyminen vaikeaa..

ndsjvlvfn

Onko muilla ollut vaikeuksia hyväksyä omaa lesbouttaan? Oon lukenut näitä keskusteluja jo pitkään ja välillä tuntuu, että hajoan. Oon 27-vuotias, muutaman vuoden ollut sinkkuna nyt ja aiemmin seurustellut miehen kanssa. Huom, vain yhden, koska miehet tai pojat ei ikinä kiinnostaneet mua nuorempana. Nyt sinkkuna en oo vaan mitenkään päässyt yli siitä faktasta, mikä on iskenyt päin kasvoja yhtäkkiä, että tykkäänkin naisista. En suoraan sanottuna tajua, kuinka oon voinut huijata itseäni näin pitkän aikaa. On mulla nuorempana ollut jotain ihastumisia tyttöihin, mutta oon vaan naureskellut itsekseni, että ehkä tää on ihan tavallista tässä iässä. Että kyllä se siitä. Vaan ei se siitä.

Ja suoraan sanottuna, kun tää eksä jahtas mua niin pitkään ja loppujen lopuks kiinnyin siihen itsekin, olin riemuissani siitä, että ehkä mä oonkin ihan normaali ja hetero. Ja nyt mä mietin helpottuneena, että onneks sitä kulissia ei tarvinnut jatkaa muutamaa vuotta pidempään.

Ja nyt… Mun on tosi vaikea hyväksyä näitä tunteita itsessäni. Jatkuvasti toivon, että tää olis vaan ohimenevä vaihe, se häpeän tunne on jotain niin suurta, vaikka tiedän, ettei siihen ole oikeasti syytä. Mä en pysty edes puhumaan tästä aiheesta kenellekään ja oon loputtoman kyllästynyt uteluihin siitä, onko mulla ketään miestä. Ei mulla edes ole mitään kovin homofobisia ihmisiä lähipiirissä (kait), mä luulen, että pahin foobikko olen minä itse.

Sitä vaan toivoisi olevansa normaali, niin kuin muutkin. Tykätä miehistä, haluta mennä naimisiin, haluta saada miehen kanssa lapsia. Mä en kyllä edes tunne ketään lesboa. Enkä mä ole ikinä vielä tehnyt naisten kanssa mitään, mutta tiedän, että mä en voi ikuisuuksiin tätä tunnetta paeta. Naisen kaipuuta. Jo nyt tuntuu, että sekoan ihan just.

Välillä sitä oikein yrittää katsella miehiä ja ajatella, että no toi vois olla kiva ja välillä jopa onnittelen itseäni siitä, että ehkä toivo "normaaliudesta" ei ole vielä menetetty.

Loppujen lopuksi mä olen ihan lopen uupunut. On hirveen vaikeeta huomata olevansa yhtäkkiä jotain, mitä ei ikinä ennen ymmärtänyt. Mä huomaan muutenkin muuttuneeni, mekot kuristaa mua, niitäkin mulla on edellisestä elämästä kaappi pullollaan. Tää selittää mun aiemmassa elämässä niin paljon, ja silti mä olen sulkenut silmäni itseltäni.

En mä tiedä edes mitä täältä kysyn, ehkä toivon vaan kohtalontovereita. Välillä mä huomaan googlettavani, voiko homoudesta eheytyä, mikä on aivan naurettavaa. Onko muille ollut itsensä hyväksyminen vaikeaa?

22

100

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uuttamullekin

      Mä olen sua pari vuotta vanhempi ja oon tässä vuoden sisään havahtunut samaan asiaan. Musta tä on vaan siistiä. :D Lapset on tehtynä jo jne. joten mihin mä enää miestä tarvisinkaan? Onhan se vähän jännää kertoa ihmisille, mut kaikki on suhtautunu joko positiivisesti tai neutraalisti. :)

      Tsemppiä sulle itsesi hyväksymiseen! :)

    • Tämä on aina jännittävää lukea tarinoita ihmisistä, jotka ovat "löytäneet itsensä" vasta pahimman teini-iän ylittäneenä. Itselleni kun tämä erilaisempi seksuaalisuus on ollut selvää jo paljon aiemmin, ja sitä on ehtinyt käsitellä niin paljon pidempään.

      Olen todella pahoillani, että koet noin suurta häpeää itsestäsi. Mutta kai meillä kaikilla on jotain samanlaisia kokemuksia, jotain elämässämme mitä häpeämme. On vaan aika rankkaa, että se on noin suuri Osa elämääsi. Toivon todella, että saat vielä selkeyttä ja onnea elämääsi, kenties sen oikean naisen mukana. Silloin ne asiat on helpompi oikeasti ajatella läpi, kun niillä on oikeasti merkitystä, eli kun Sulla on oikeita tunteita jotain tiettyä naista kohtaan. Sitten saat sen täyden kokemuksen, ja siten Myös käsiteltyä asiaa.

      • Minulle itseni löytäminen on ollut vaikeaa. Olen ollut pitkään ns. aseksuaali, mutta en ole suostunut uskomaan koko aseksuaalisuuteen. Minun tapauksessani kysymys on varmasti ollut siitä, että hormonit ovat olleet sekaisin plus että olen ollut masentunut. Minua on pidetty jotenkin pervona varmaan seitsenvuotiaasta lähtien ja pitkä aika on mennyt sen kiistämiseen ja ihmisten kanssa tappelemiseen ja selittämiseen. Loppujen lopuksi mut potkittiin pois seurakunnastakin niiden epäilysten perusteella. Heterot ovat siis koko ajan luoneet helvettiä ja draamaa mun ympärilleni. Eka nainen vain tupsahti eteen ja sen kanssa tein temput ajattelematta mitään. Minähän olen massiivisen vapaamielinen. Ei se ollut mitään päsäyttävää, mutta hänen kanssaan olin kuitenkin romanttisessa suhteessa 15 vuotta. Miessuhteet ovat mulla aina olleet ihan helvetistä. Yksi kaveri sanoi, että jos tulisi mies, joka kohtelisi minua hyvin, niin saattaisin hyvinkin rakastaa häntä. Ehkä, mutta sellaista miestä ei ole tullut. Viimeisin viritelmä rupesi lähettelemään seksiviestejä mun fb-kavereilleni samalla kun halusi suhdetta mun kanssani. Ihan vinkkinä, mun fb-kavereitteni häiriköinti on kyllä kiellettyä. Mä otin siitä enemmän pulttia, kun mun kaverini. Sitä paitsi, seksi miehen kanssa on ohi ennen kuin on alkanutkaan. Minusta joku hetero on kanssa sanonut tuon.
        Edesmenneen kaverin äiti sanoi hänelle, kun hän hankki kumppania, "onko se mies vai ihminen?". Samalta minusta tuntuu. Tykkään miehen värkeistä, mutta miehillä on jokin ihme asperger, etteivät ne osaa kohdella minua. Hempukoillakin on kummallisia tempauksia, esimerkiksi sellainen perussääntö on hukassa kuin, että ET MOITI KUMPPANIASI KOSKAAN JULKISESTI.

        Mun on ollut aina vaikeaa tietää, mitä mä haluan. Ei minulta lapsenakaan kysytty sitä, vaan mun piti haluta sitä, mitä muut haluavat. Minuun iskostui sellainen, että kun on kiltti ja tekee niin kuin muut sanovat, niin lopulta minä saan sen, mitä minä haluan. Ei se tietenkään niin mene. Ainoa asia, mitä mä halusin, oli pois täältä.


    • Mietivähän

      Häpeä on vain omien korvien välissä, siis eräänlainen mielenterveysongelma.

      Tunnen joitakin, jotka eivät koskaan ole itseä hyväksyneet ja näin ollen tekevät hallaa eniten itselleen. Pakottavat itsensä olemaan miehen kanssa siis ts. antavat miesten raiskata itseään. (Tätähän toki moni mies haluaa, naisen, joka on kuin marionetti ja suostuu omaa tyhmyyttään puoliväkisin hyväksikäytettäväksi, etenkin nämä käännyttäjäuskismiehet tälläkin palstalla haluavat tuollaista sätkynukkea) Tuollaistako elämää sinä haluaisit? Elämme vain kerran. Miksi tuhlaisit arvokkaan elämäsi tuollaiseen?

    • sillikana

      Mikä siinä lesboudessa ja toisen naisen pillun nuolemisessa on niin hienoa? Naiset puhuvat aina niin kauniista "naisen kaipuusta" vaikka todellisuudessa on kyse puhtaasta kiimasta. Jos ap olisi aito lesbo niin hän ei olisi ollut suhteessa miehen kanssa. Ei Suomessa tarvitse mitään kulissia pitää jos on lesbo. Luulen että ap bisse jolla on nyt vain kausi että naiset ovat enemmän mielessä.

      • Jolo-

        Enpä koskaan ikinä ole puhunut naisen kaipuusta, vaikka lesbo olenkin... Ehkä tuo kuuluukin sinne stereotyyppiset bissenaiset osastolle...


    • On. Minulla on ollut pitkälliset ja raastavat pohdiskelut itseni kanssa, enkä oikein vieläkään sovi mihinkään lokeroon. Minä en ole heteronoloinen ja lepakkotutka kuulemma piippaa mun kohdallani raivokkaasti. Joka tapauksessa, mä olen saanut kuulla jo lapsesta lähtien sitä, että mä olen varmasti homoseksuaali ja että se on väärin ja että olen sairas perverssi ja syntinen ja ties mitä. Olen hyvin homofoobisesta suvusta lähtöisin. Sitten vielä liityin kaikkein homofobisimpaan uskonlahkoon nuorena, josta minut erotettiin arvattavasta syystä.
      Tän kaiken keskellä minulla ei ollut varmuutta asiasta. Mä olen aina joutunut tappelemaan muita vastaan, läheisiä, sukulaisia, ns. ystäviä, lahkolaisia, mulla ei ole ollut aikaa pohtia, mistä minä itse oikeasti tykkään. Kyllä nyt näyttää varmalta ainakin se, että en oo sataprosenttinen hetero, mutta en taida olla sataprosenttinen lesbokaan.
      Huono itsetunto mainittiinkin toisessa ketjussa mun ominaisuudeksi, mutta myös voimakkaat häpeän tunteet.

      Mä olen päässyt uskonnon aivopesusta vapaaksi. Tunteet ovat kuitenkin silti jäljellä.

    • raidallinenmurmeli

      Mullakin kesti noin vuosi käydä läpi ja hyväksyä oma homoseksuaalisuuteni. Joillain se käy nopeammin, toisilla hitaammin. Ei siinä häpeän tunteessa loppujen lopuksi ole mitään outoa, eletäänhän me hyvin heteronormatiivisessa yhteiskunnassa. Koulussa, töissä, tv:ssä, kirjoissa ja mediassa oletetaan naisen automaattisesti olevan kiinnostunut miehessä. Kun huomaa, ettei itse kunnolla sovikkaan tähän lokerointiin, ei ole mikään ihme että tuntee aluksi häpeää, vaikkei kukaan suoraan sanoisikaan mitään ilkeää. Jos sä kaipaat jutella jonkun kanssa lisää tästä aiheesta anonyymisti, saa laittaa meiliä osoitteeseen [email protected]

    • tunnistettavaa

      on. olen ollut ihanan naisen kanssa nyt yhdessä jo viitisen vuotta ja edelleen usein toivon että olisin hetero. se on surullista ja hirveää mutta näin se on. kun oli miesystävä niin oli juuri tuo tunne, että tässä sitä ollaan, normaaleja. tunne on ristiriitainen, välillä toivon että en olisi koskaan tavannut nykyistä naistani, vaikka hän on tuonut elömääni enemmän hyvää kuin olisin koskaan osannut kuvitellakaan.

      minäkään en tunne muita lesboja. perheeni ei ole sen homofobisempi kuin monet muutkaan. minulle asia sen sijaan on edelleen sietämättömän vaikea.

      olen ajatellut jo jonkun aikaa hakeutua jonkun pakeille juttelemaan aiheesta, vaikka en tiedä voiko tähän mikään auttaa.

      tsemppiä kaikille samassa tilanteessa kamppaileville!

      • Tekis mieli tykätä tästä postista. Mitä mä voin sanoa, kai parasta on se, että tiedostaa sen tunteen? Minusta tuntuu, että tämä on se syy, miksi niin moni ryyppää.
        Mä koin ton jännän normaaliuden tunteen, kun olin miehen kanssa tässä välillä. Kukaan ei katso pitkään eikä halveksuen, eikä heikon mielenterveyden omaavat uskovaisetkaan mene psykoosiin. Varmaan saisin paljon ulkopuolista tukeakin, jos suhteestani tulisi vakava. Ei siitä pääse mihinkään, että tää kulttuuri ylenkatsoo näitä naissuhteita.

        Mä käyn hengittämässä vapaasti turvallisemmassa tilassa, mikä mulle on squatti isolla kirkolla. Niitä tiloja kyllä on niukasti.


      • Eimtnerityistäsyytä

        Ei ryyppämiseen välttämättä tarvitse mitään erityistä syytä. Toiset tietenkin tarvitsevat, toiset eivät. Todellinen alkoholisti keksii syyn vaikka mistä. Ryypätään ilosta, surusta, onnistumisesta, epäonnistumisesta, tylsyydestä, ujoudesta, sosiaalisten suhteiden takia tai vaikkapa ihan sen takia, että se on omasta mielestä hauskaa, viina maistuu hyvälle tai kroppa ja aivot ovat kehittäneet siihen riippuvuuden. Joillakin on synnynnäinen ominaisuus tulla riippuvaisemmaksi viinasta kuin toisilla, tietyt geenit, riippuvuusgeeni. Ei siihen sen enempää välttämättä tarvita. Viina itsessään jo aiheuttaa masennusta. Ryyppäviä ihmisiä on niin hetskuissa kuin lesboissa ja bisseissä. Omalta osaltani kaikki ne naiset, joidenka tiedän olevan kaapissa tai eivät hyväksy itseään ovat joko täysin absolutisteja tai juovat erittäin harvoin. Toisaalta taas tuntemani hetsku juuri kuoli viinaan. Ulkopuolisin silmin tällainen harvoin juova on helposti dokaava alkis, vaikka todellisuudessa heillä on huono toleransi kokemattomana viinan litkijöinä ja saattaapi tuo verensokerikin heitellä hyvin pahasti. Viinaan kuolee ihan tasaisesti heteroja kuin homojakin. Onhan kapakoitakin huomattavasti enemmän hetskuille kuin homoille.


    • 4567

      Onhan Se vaikeaa ollut. Olen aika paljon joutunut miettimään, että miksi olen perustanut perheen miehen kanssa. Eikö silloin nuorempana sitten tullut ketään sopivaa tyttöä tai naista vastaan kehen olisi rakastunut. Ehkä niin. Muutenkin oma seksuaalisuus on alkanut heräämään vasta vanhemmalla iällä.
      nykyään en mitään muuta niin kovaa tahtoisi, kuin syleillä ja pusutella suloista naista.

      • ihastunutttt

        Sama :) Mutta ei tässä miettimistä ole. Jos se tyttö jonka kanssa teinarina oltiin ihastuneita, olis ollut rohkeampi, tai mä olisin ollut rohkeampi, elämä olis ehkä mennyt aivan toisin.


    • Tsirppale

      On ajoittain ollut, heterona ois moni asia helpompi. Toisaalta itseä ei voi heteroksi muuttaa ja en kyllä haluis kun naiset on niin ihania.

    • why.so

      On hankalaa hyväksyä. Pakotan itseni tutustumaan uusiin miehiin, koska olen taas sinkku ja kukaan ei kiinnosta sillä tavalla kuin pitäisi. Ei mitään kipinää. Mukavia ja hyvännäköisiä miehiä ja mietin missä vika. Yksi kysyi, että mille ylipäätään naurat, kun olet aika vakava. Aloin miettimään sitä, ja nauran ja tunnen olevani enemmän elossa naisten kanssa. Niin se vaan on. Minulle on täysin absurdi ajatus, että alkaisin deittailla naisia. Mitä, kuka, miten?! Sen sijana osaan kyllä selkästi flirttailla naisille, jotka tiedän lesboksi. Ehkä toivon, että niiden sadansien treffien jälkeen tulee vastaan mies, joka saa aikaan samat fiilikset kuin jotku naiset. Hmmm.

      • jootoivotonurakka

        Kuulostaa ihan minulta myös :D


    • Valkokaulusmaki

      Mulla meni kymmenisen vuotta hyväksyä lesbouteni.. Yritin "eheytyäkin", kävin terapiassa ym., mutta eihän minusta heteroa tullut. Olen uskovaisesta kodista ja koko ikäni elänyt uskisympyröissä, joten homoseksuaalisuus oli aika kaukana mun maailmasta, aina siihen asti kunnes en voinut sitä enää olla itselleni myöntämättä. Loppujen lopuksi, ainakin näin jälkikäteen ajatellen, oli ihan hyvä, että jouduin käymään pään sisällä aikamoisen prosessin läpi homoseksuaalisuuteeni liittyen, olen nyt paljon vahvempi ja myös armollisempi niin itseäni kuin muitakin kohtaan. Ja myös nöyrempi elämän edessä.

      Olen kotoisin pieneltä paikkakunnalta, ja asun siellä edelleenkin. Kaapissa ollessa tuntui mahdottomalta ajatukselta elää omana itsenä paikkakunnalla, jossa kaikki tuntevat tai vähintäänkin tietävät minut ja vanhempani. Mutta niin vaan täällä elelen vaimoni kanssa. Ehkä joskus joku saattaa katsoa, että tuossa se naispari menee, tai sitten ei. Jotenkin luulen, että sitä helposti tulkitsee ihan normaalit katseet ja vilkaisut "kummajaisten katsomiseksi". Eli siis aika lailla kivuttomasti olemme tähän pikkupitäjän elämään soljahtaneet. Ehkä ihmiset meistä selän takana puhuu, mutta ne jotka juoruista tykkää puhuu niin kaikista. Välillä tuntuu, että helpompaa olisi olla hetero ja täyttää siltä osin normioletukset. Mutta minkäs teet, näillä korteilla on mentävä. Ja noh, onhan naiset tosi ihania, eipä sillä.. :D

      Jos haluat vaihtaa anonyymisti ajatuksia, niin mullekin saa laittaa sähköpostia [email protected]

      • CherryLezzy

        Tosi kiva kuulla tarinasi. Hienoa, että pystyt elämään rohkeasti vaimosi kanssa kotipaikkakunnallasi. Uskonto taustalla voi olla tosi vaikea este hyväksymiselle tässä asiassa, mutta onneksi pystyit olemaan itsellesi rehellinen.


    • näinonasia

      Mä olen aina ollut bi. Ihan jo teini-iässä. Käytännössä kaikkien silmissä olen pääosin hetero kun perhekin on perustettuna ja lapset tehtynä. Useita miessuhteita takana, pari naissuhdetta. Mutta kuitenkin varsinaisesti olosuhteista johtuen "kaapissa" mutta ei sit kuitenkaan mitään syytä olla eli kyllä mä uskallan myöntää asiat niin kuin ne on. Tällä hetkellä taas erittäin ihastunut naiseen, joka lesbo. Jos siitä tulee jotain, niin silloin on sitten tehtävä vähän radikaalimpia ratkaisuja. Sen sijaan itseni hyväksymisen kanssa ei mitään ongelmia. teinistä asti olen ollut vähän kummajainen itselleni, kun ei ne ukot pelkästään kiinnosta. Ja mitä enemmän ikää, sitä enemmän olen naisiin päin. Ehkä tää ei oo ongelma kun oon tiennyt tän aina, mutta joillekin lesboille se on, eivät usko ja luota, kun on miessuhteita takana.

    • varmastinäin

      Olen lesbo, eikä se ole minulle ongelma, että nainen on bi tai on elettyä elämää takana, miehen tai naisen kanssa. Hyvä vaan, että sitä elämänkokemusta on=) Itsekin koin jo suhteellisen nuorena kaikenlaista ja näin pikkaisen vanhempana on sitten ollut hieman hiljaisempaa ja tasaisempaa. Rakastun silti siihen ihmiseen ja persoonaan, vaikka kuinka olenkin lesbo.

      Huolimatta siitä, että olen tajunnut lesbouteni melkoisen nuorena, olen silti seurustellut joidenkin miesten kanssa (lähinnä hyvin nuorena) johtuen lähinnä siitä, että yksinkertaisesti naisia ei vaan ole ollut saatavilla tuon ikäiselle (ja olin muutenkin niin pikkuvanha) ja siihen aikaan liikuin sellaisissa kaveriporukoissa, joille oli todella vaikea kertoa mitään asiasta sekä kaipaisin aivan hirveästi läheisyyttä ja kosketuksia, mutta kuvittelin kuitenkin aina miehen tilalle naisen mielessäni. Meni vuosi ja kaveriporukat vaihtui, rakastuin naiseen ja kerroin tuosta silloisella kaveriporukalle ja asia oli alusta asti täysin ok heille. Miessuhteet olivat kuitenkin lähinnä kaveritasoa, ei niinkään seksuaalisia tai romanttisia. Ensimmäinen lapsuuden rakkauteni naiseen oli melkoisen vaikea ja toisaalta järisyttävän voimakas sekä itselleni, läheiselleni, että sille naiselle (nuoresta iästäni johtuen) ja melkoisen kova pala.

      Vaikka olen tiennyt aina olevani pohjimmiltani lesbo, parikymppisenä kokeilin jälleen joitakin miehiä, koska tuli jotenkin ahdistus, että en koskaan löydä pitkäaikaista naissuhdetta ja varsinkaan sellaisen kanssa, jota todella rakastan. Kaikki suhteet jäivät lyhyiksi, moni ei ole halunnut sitoutua tai on ollut tietynlainen naistyyppi, jonka kanssa vain haluaisi olla ja mikään muu ei kelpaa. Siksipä jäin yksin tähän hiljaiseloon ja rakastunut olen ollut jo syvästi vuosia, mutta minkäs näille tunteille mahtaa, on vain kittuutettava eteenpäin;) Olen yrittänyt unohtaa, mutta sydän parka ei vaan tottele, hän aina vaan palaa mieleen. Lapsuuteni/nuoruuteni ensimmäinen naisrakkauteni antoi ohjeen, että aika auttaa sydänsuruihin, olen aina ollut aikaisemmin samaa mieltä, mutta nyt kyllä täytyy sanoa tämän nykyisen tunteiden kohteeni kohdalla, että ei hyvänen aika, ei todellakaan aika ole auttanut ollenkaan, vaikka kuinka vuosia menee eteenpäin.

      Kaikesta huolimatta, vaikka olenkin miesten kanssa ollut, miellän täysin itseni lesboksi, sillä omat ajatukset aina ovat olleet vain naisissa tai siis siinä tietyssä naisessa. Hyväksyin itseni jo heti kun tajusin asian, mutta en ehkä heti löytänyt sille sitä sanaa, lesbo, se olen minä. Mielsin vain, että pidän kamalasti naisista. Vanhemmille sen sijaan asia oli alusta asti äärimmäisen vaikea asia, eivätkä he sulattaneet asiaa laisinkaan vaan häpesivät minua hirveästi. Edelleenkään he eivät hyväksy asiaa, mutta nyt vihdoinkin päätin laittaa välit täysin poikki.

      Ehkä silti ymmärrän kuitenkin binaisia. Oman kokemukseni mukaan lesbot pettävät ihan samalla tavoin kuin biseksuaalitkin, se on lähinnä luonnekysymys se, eikä niinkään sidottu tiettyyn seksuaalisuuteen.

    • CherryLezzy

      On siinä omat vaikeutensa ollut, vaikka ollut jo niin kauan selvää, että pakko vaan ollut hyväksyä. Miehet ei kiinnosta kuin kavereina, eikä läheisyys heidän kanssaan ole ollut vaihtoehto. Sanoisin, että älä kiirehdi välittömään hyväksymiseen äläkä nais-tai miessuhteisiin. Mieti, mitä oikeasti haluat ja kuka olet ja ota askelia sitä kohti. Puhu jollekin asiasta edes anonyymisti ja jos uskallat, mene mukaan bi tai lesbonaisten tapaamisiin niin tajuat, ettet ole ainoa. Ei elämä ole kaatunut oman kokemuksen mukaan lesbouteen, eikä varmasti sen enempää biseksuaalisuuteenkaan. Ei me valtavirtaa olla, mutta meitä on. Normaaliutta on vaikea määrittää kun elämä on niin monimuotoista ja ihmisten suhteet erilaisia. Itsensä pakottaminen mihinkään tuo harvoin onnellisuutta. Monilla se tuo sitten keski-ikäisenä kriisin eteen ja tulee joskus rumaa jälkeä, kun etsitään sitä omaa tahtoa ja halua ja elämää on jo kulunut ja tulee kiire toteuttaa ne haaveet. Oot nuori ja vapaa ihminen ja voit hyvin alkaa elää omannäköistä elämää ja tavata ihanan naisen ja perustaa vaikka perheenkin, kuka tietää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      92
      4320
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      44
      4225
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      612
      3996
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      2837
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2531
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      128
      2108
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      340
      2094
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      195
      2013
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1659
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1442
    Aihe