En uskalla lähestyä itseäni vanhempaa ihastusta!

Annastiina80

Olen tosi, tosi ihastunut itseäni huomattavasti vanhempaan naiseen. Tätä on jatkunut jo pian vuoden, ja vaikka luulen että hänelläkin saattaa olla jotain tunteita minua kohtaan, asia ei ole edennyt. Tuntuu että ikinä vain ei ole oikea hetki viedä asiaa eteenpäin enkä tiedä enää mitä tehdä, olen ihan epätoivoinen. Help!

Ollaan samassa työpaikassa mutta ei niin läheisesti tekemisissä että tietäisin esimerkiksi varmasti, että onko hän ylipäätään kiinnostunut naisista! Ja samalla taas tuntuu että asia on ihan selvä. Tiedän kuitenkin varmasti vain että hän on sinkku. Silti pelottaa tehdä aloitetta koska jos olenkin tulkinnut kaiken väärin ja jotenkin loukkaan häntä, olisi ihan kamala olla sitten samalla työpaikalla sen jälkeen....Itse olen siis 35 ja ihastukseni on 51. Minulla ei ole kokemusta näin isosta ikäerosta ja ujostuttaa ihan hirvittävästi lähestyä häntä. Olen miettinyt että miten sen tekisin.

Te vanhemmat naiset, miten olette kokeneet jos joku teitä nuorempi on kertonut että on teihin ihastunut? Onko se outoa? En tiedä lukeeko tätä joku hetero, mutta jos lukee niin mielelläni kuulisin myös kokemuksia siitä että miltä tuntuu jos joku samaa sukupuolta oleva ilmaisee olevansa ihastunut.

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vieläonkesääjäljellä

      Ei ole outoa ja ikäeronne ei todellakaan ole ongelma, aikuisia olette molemmat. Tahdon kannustaa sinua hakeutumaan hänen seuraansa juttelemaan niitä näitä, tutustumaan ensin siis...ja tutkailemaan rauhassa löytyiskö esim. yhteisiä mielenkiinnon kohteita vapaa-ajan harrastuksista, musiikista, kirjallisuudesta, teatterista, eläimistä, liikunnasta, matkustelusta tms. mikä luontevasti lähentäisi teitä. Ja niinhän se on, että molempien tulee yhtälailla tahtoa tutustumista, yksipuolisesti se ei onnistu. Olen nimittäin itse ollut sellaisessa tilanteessa, että olimme erään työpaikallani olevan naisen kanssa todella ihastuneita toisiimme. Yritin sitten aikani rohkeampana osapuolena ehdottaa ihastukselleni jos jonkinlaista menoa ja tutustumista, mutta hän ei tohtinut oikein mihinkään kokemattomuuttaan, ujouttaan tai jotain. En tiedä. Mutta Harmi. Molemmat olimme kyllä aidosti ihastuneita toisiimme, siitä ei ollut puutetta. Ja hän on kai edelleenkin. Mutta päätin kuitenkin itse luovuttaa, kun asia ei edennyt suuntaan eikä toiseen. Olisi ollut mukavaa, jos suhteemme olisi edennyt luontevasti, mutta niin ei nyt sitten valitettavasti meidän kohdalla käynyt. Ainakin sinusta on mukava töihin, kun ihastuksesi on siellä! :) Ja toivottavasti asia lähtee etenemään...ja sinulla on parempi Onni kuin minulla. :)

      • Annastiina80

        Kiitos vastauksestasi!

        No kun tässäkin just siltä tuntuu että hän ei joko ujouttaan tai kokemattomuuttaan tai muuta uskalla lähestyä. Ja ehkä siksikin että tavallaan olen kuitenkin hänen alaisensa. En tiedä johtuuko estoisuus sitten siitä. Flirttiä ja jutustelua on ollut jo kauan mut siihen se on jäänyt. Kumpikaan ei ole ehdottanut vaikka esim. työn ulkopuolella tapaamista. Tuntuu et pallo on nyt mulla, hän ei varmastikaan tule asiaa edistämään...Ja joskus aina mietin sitäkin että entä jos olenkin tulkinnut väärin eikä hän olekaan kiinnostunut. Mutta sitten taas tapahtuu jotain ja olen ihan varma että hän on!


      • Vieläonkesääjäljellä

        Sitä paremmalla syyllä pyydä häntä kerran pari johonkin yhteiseen juttuun ja jos hän toistuvasti kuitenkin kieltäytyy, jätä se sitten siihen. Saat näin itsellesi ainakin tunteen, että teit asian eteen jotain, niin ei tarvitse sen suhteen jäädä turhaan tunnekoukkuun. Eli tuskin kannattaa heti kertoa ihastumisen tunteita tms. vaan selvittää ensin kiinnostaako häntä seurasi ja viihtyykö ylipäänsä kanssasi työnulkopuolisissa menoissa. Kokemuksesta tiedän sanoa, että pelkkä flirttailu ja toisen kokeilu voi jatkua pitkäänkin ja se on pidemmän päälle tosi kuluttavaa. Toiset haluavat testailla vaan omaa viehättävyyttään ja aikeissa ei olekaan mikään sen syvällisempi suhde. Mulle pelkkä päivän piristyksenä olo ei enää riitä. Niinpä vetäydyn nykyään aika nopeaan jos totean, että todellista kiinnostusta ei ole. En tahdo jäädä roikkumaan löyhän narun jatkeeksi. Ja sekin on yleistä, kun itse vetäydyn niin toisen kiinnostus Ikäänkuin kasvaa uudelleen. Vaan eihän se sitten pidemmän päälle kanna. Huvittavaa. Ja toisaalta tosi ikävää toisen ihmisen pihdeissä pitämistä. Olisi mukava tavata ihminen, joka on minusta aidosti kiinnostunut ja minä hänestä, ilman mitään kissa-hiiri-pelejä.


      • löysässähirressä
        Vieläonkesääjäljellä kirjoitti:

        Sitä paremmalla syyllä pyydä häntä kerran pari johonkin yhteiseen juttuun ja jos hän toistuvasti kuitenkin kieltäytyy, jätä se sitten siihen. Saat näin itsellesi ainakin tunteen, että teit asian eteen jotain, niin ei tarvitse sen suhteen jäädä turhaan tunnekoukkuun. Eli tuskin kannattaa heti kertoa ihastumisen tunteita tms. vaan selvittää ensin kiinnostaako häntä seurasi ja viihtyykö ylipäänsä kanssasi työnulkopuolisissa menoissa. Kokemuksesta tiedän sanoa, että pelkkä flirttailu ja toisen kokeilu voi jatkua pitkäänkin ja se on pidemmän päälle tosi kuluttavaa. Toiset haluavat testailla vaan omaa viehättävyyttään ja aikeissa ei olekaan mikään sen syvällisempi suhde. Mulle pelkkä päivän piristyksenä olo ei enää riitä. Niinpä vetäydyn nykyään aika nopeaan jos totean, että todellista kiinnostusta ei ole. En tahdo jäädä roikkumaan löyhän narun jatkeeksi. Ja sekin on yleistä, kun itse vetäydyn niin toisen kiinnostus Ikäänkuin kasvaa uudelleen. Vaan eihän se sitten pidemmän päälle kanna. Huvittavaa. Ja toisaalta tosi ikävää toisen ihmisen pihdeissä pitämistä. Olisi mukava tavata ihminen, joka on minusta aidosti kiinnostunut ja minä hänestä, ilman mitään kissa-hiiri-pelejä.

        Tosiaan, jännä juttu kun näitä ihmisiä on, jotka ovat kiinnostuneita sitä enemmän mitä vähemmän itse antaa minkäänlaista vastakaikua. Joitakin ihmisiä vissiin vaan kiinnostaa nimenomaan se valloitusprosessi itsessään eikä se tietty ihminen. Mikä vaikeampi kohde, sitä parempi. Päätavoitteena on se iskeminen, mutta kun onnistuu iskemisessä niin kiinnostus lopahtaa saman tien. Omasta mielestäni aivan naurettavaa käyttää aikaansa tuollaiseen pelleilyyn.

        Sitten on näitä ihmisiä, jotka käyttävät vuosikausia kaiken aikansa toisen ihmisen kanssa flirttailuun ja piirittämiseen, mutta kun se toinen ottaakin sen ratkaisevan askeleen, ilmoittaa sitten tämä toinen, että ei olekaan kiinnostunut/on varattu eikä lähde mihinkään juttuun mukaan tms. tai olet liian nuori/vanha tms.

        Oma ryhmänsä sitten on nämä itsensä kieltäjät. Flirttailevat, iskevät, lähentelevät ja ehdottelevat kaikenlaista, mutta kun heille tekee kerrankin samoin, niin sitten ollaan heti kieltämässä, että eivät he ole kiinnostuneita.

        Nämä kissahiiri-jutut ovat kyllä aika naurettavia ja lapsellisia. Niitä harrastavat vain manipuloijat, egonsa pönkittäjät ja muuten mieletään jotenkin järkkyneet. Aivan typerää touhua tuollainen.


      • heinähattu2

        Minä olen kanssa kokenut tuota kissa-hiiri leikkiä, mutta minun puolelta Se ainakin johtuu omasta epävarmuudesta. Jossain hetkessä sitä ajattelee että tässä ollaan molemmat täysillä mukana, ja silloin uskaltaa flirttailla rohkeammin. Sitten tulee taas Se heikko hetki kun ajattelen, että olen kuvitellut kaiken, ja toinen on vaan ystävällinen. Sitten vetäydyn enkä uskalla katsoa edes silmiin...


    • Todellasääli

      On se todella sääli jos missaa elämänsä tilaisuuden pelkän ujouden takia. Mahtaneekohan koskaan löytää ketään sitten vierelleen? Ehkä jossain tapauksissa henkilö on halunnut vain pelkkää flirttiä, hetken huumaa, yhden sulan lisää hattuunsa jne. , mutta kun arki tulee vastaan...

    • Reippaastivaan

      Ikäero on tuossa kohtaa jo ihan triviaali, kun se nuorempi osapuoli on oikeasti aikuinen jo. Että reippaasti nyt pyytämään jonnekin että voitte tutustua myös työpaikan ulkopuolella. :)

    • jejjdjjdjdjdj

      Jos on tavallaan esimiehesi niin tee ilman muuta sinä aloite, jos/kun on eettinen ihminen niin varmasti vaikuttaa hänen tilanteeseensa estävästi!

      • Annastiina80

        No nimenomaan. Sitä olen itsekin miettinyt, että hän fiksuna ja todella korrektina henkilönä ei varmasti uskaltaisi ottaa sitä ratkaisevaa askelta vaikka haluaisikin. Varmaan se voi ajatella sitäkin, että mitä työpaikalla ajateltaisiin tällaisesta suhteesta kun ei vielä se että on pomo ja alainen, mutta lisäksi kaksi naista ja päälle vielä ikäero...onhan tässä kaikenlaisia tekijöitä. Mutta minkäs teet jos vain kolahtaa. Toivoisin vain että olen tulkinut kiinnostuksen oikein. Mutta ei kai se selviä kuin kysymällä...


    • kannatan

      Kuule, lähesty vain. Enemmän jää harmittamaan tekemättä jääneet jutut - silloin kun niihin vielä on mahdollisuus. Lähesty.

      • Annastiina80

        Ihanan kannustavia kommentteja kaikki, kiitos! Olen samaa mieltä että enemmän jää varmasti kaduttamaan jollei yritä edes. Mutta silti se vain tuntuu niin vaikealta. Mutta aion ottaa härkää sarvista!


      • ihanakesätuloillaan
        Annastiina80 kirjoitti:

        Ihanan kannustavia kommentteja kaikki, kiitos! Olen samaa mieltä että enemmän jää varmasti kaduttamaan jollei yritä edes. Mutta silti se vain tuntuu niin vaikealta. Mutta aion ottaa härkää sarvista!

        Pidä tuo rohkea moodi, mutta ole hienovarainen. Tietty keveys ja huumori ovat hyviä apuja. Teet asiat toiselle helpommaksi, jos itsekin suhtaudut leppoisin mielin, tulipa vastaan mitä hyvänsä..pakitkin. Ikäeroa ei kannata miettiä eikä asemaakaan liikaa. Niin kauan kuin ketään ei loukata, kaikki on okei.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      110
      1947
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      9
      1649
    3. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1599
    4. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1517
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      151
      1465
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      107
      1390
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1357
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      649
      1266
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      17
      1203
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1138
    Aihe