Voisiko Conchita Wurthista tulla Jehovan todistaja

Parranpärinät

Olisiko Conchita Wurthin todistajaksi alkamiselle esteeksi parta? Vai voisiko hän liittyä Jehovan todistajaksi halutessaan? Entä muut partaiset transvestiitit? Voivatko liittyä ja mennä kasteelle partaisina?

36

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jehovakäskee

      Ei saa olla partaa miehillä eikä naisillakaan, koska Rutherford oli siloposki.

    • näinsemenee

      Jos joku nainen esim. kärsii hormonihäiriöistä eli tämä olisi jotenkin miesmäinen ja se ilmenisi esim. parrankasvuna niin eivät jt:t kyllä sellaista suvaitse mitenkään joukkoonsa. Kaikkien naistenhan siellä on oltava jo valmiiksi TÄYDELLISIÄ. Joku sellianen hormonikummajainen olisi seurakunnassa vain merkki SAATANAN vaikutuksesta. Jehova kun on siunannut kaikki kauniit ja täydelliset ihmiset ja rumat ja poikkeavat on sitten SAATANASTA.

      • pieleenmennöö

        Äläpäs nyt projisoi oman lahkosi tapoja ja asenteita todistajiin.


      • näinsemenee

        Oikeastaan ei tarvi naisella edes parrankasvua koska vähempikin "virheellisyys" naisen ulkonäössä on jo aikamoinen turn off ja seurakunnasta ja nimenomaan JT-SEURAKUNNASTA nauretaan ulos ihan vähemmästäkin.


      • varmatieto
        näinsemenee kirjoitti:

        Oikeastaan ei tarvi naisella edes parrankasvua koska vähempikin "virheellisyys" naisen ulkonäössä on jo aikamoinen turn off ja seurakunnasta ja nimenomaan JT-SEURAKUNNASTA nauretaan ulos ihan vähemmästäkin.

        Ei kun ne lähetetään veljesseuraan opiskelemaan tapoja.


    • MrBakbukja

      Tunnen useitakin todistajia, joilla on parta.
      Maailmanlaajuisesti. Itelläkin on ollut.
      Sitäpaitsi, siistit viikset on ihan OK.
      Etenkin veljillä.

      • Itämeren.tytär

        Iso-äitini oli todistaja, tumma Suomalainen, Vallonien suku-juuria.
        Kotoa poistuessaan hän sai suurilla ompelusaksillaan leikata "partaansa".
        Iso-isä olisi ollut niin mielissään, jos olisi saanut komean vaimonsa parran.
        Me olemme kaikenlaisten hormooneihin vaikuttavien aineiden ympäröimänä.
        Eläimet ja ihmiset syntyvät "kaksi-sukupuolisina", joten lääkäri tai vanhemmat
        voivat valita kumpaa sukupuolta haluavat - leikkauksin ja hormoonihoidoin.
        Maissa, joissa naisten on otettava kantaakseen miesten työt, sodasta johtuen,
        naisten miehiset kyvyt harjaantuvat, korostuvat pakostakin.
        Homoseksuaalisuus ei aina ole oma valinta, vaan syntymästä asti osa persoonaa.
        Heleä ääni, pehmeä tapa liikkua, elehtiä, asenne, ei ole valittua, vaan luonnollista.
        Täällä oli aikuinen nainen, joka syntyi poikana, Jehovan todistajissa kastettuna,
        mutta ihmisten suhtautuminen vierastellen, hämmästellen loukkasi häntä.
        Ei taida enää olla mukana riennoissa. En ole nähnyt häntä enää konventeissa.
        Hän ei naisena kyennyt saamaan omaa lasta. Kun hän tuuditti vauvaa sylissään
        ja minä seisoin vieressä myötätuntoisena, katsoen häntä, täysin tietoisena naisen/miehen lapsen kaipauksesta - täytyin surulla ja sääälillä häntä kohtaan.
        Tietysti se loukkasi häntä syvästi; kyynelehtivät silmät, sanattomana vieressä...
        En kuitenkaan kuulunut niihin, jotka sirottivat "suolaa haavaan" kerskaillen
        lapsillaan niille, joilla omia lapsia ei ole.


      • jokkis89

        Todistajana voin faktana sanoa, että on äärimmäisen pahalla katsottava ja epäsopiva tapa pitää edes leukapartaa! Esim. Seurakunnassa vinoillaan parran takia melkoisesti, ihan joka kokouksessa. Parempi kun ajaa pois, ettei joudu ahdistelluksi parran takia. Sisällä paine olla muotissa on kova!!! Toivottavasti tavat muuttuisivat hiukan normaalimmaksi.... Esim. Puheita ei saa veli pitää jos on parta, vastata vielä voi!


      • Itämeren.tytär
        jokkis89 kirjoitti:

        Todistajana voin faktana sanoa, että on äärimmäisen pahalla katsottava ja epäsopiva tapa pitää edes leukapartaa! Esim. Seurakunnassa vinoillaan parran takia melkoisesti, ihan joka kokouksessa. Parempi kun ajaa pois, ettei joudu ahdistelluksi parran takia. Sisällä paine olla muotissa on kova!!! Toivottavasti tavat muuttuisivat hiukan normaalimmaksi.... Esim. Puheita ei saa veli pitää jos on parta, vastata vielä voi!

        Vanhinman poika tulee kokouksiin täysparralla!
        Tosin en ole koskaan kuullut sen aikuisen miehen vastaavan
        kuin lapsena ne pakolliset esittelyt: "Katsokaas meidän poikaa..."
        Kun Kaveri kasvoi, hän hiljeni kummasti ja antaa nykyisin kuvan, että
        on yhtä "likainen ulkoa ja sisältä". Ei huvita edes tervehtiä sitä
        "jätkää" ja se ei ole parran syytä. Parta on seuraus, kuten
        kuume on seuraus usein tulehduksesta.
        Oli akateemisesti sivistynyt mies,joka ei päässyt kasteelle,
        koska hänellä oli koko-parta, huolellisesti hoidettu.
        Ajoi parrran pois, pääsi kasteelle, antoi parran kasvaa.
        En muista, missä vaiheessa hän piti puheensa lavalta,
        mutta kun sen kuulin, totesin vain, että eipä ollut "hääppönen".
        Niin akateemisesti koulutettu kuin olikin, se ei takaa todellista
        sivistyneisyyttä tai "sielun hienostuneisuutta", hengellisyyttä.
        En muista nähneeni parrallisia julistajia "Vartiotornissa".
        En "kääntymisensä" jälkeen. Sitä ennen kyllä.
        Olihan kokemus Afrikasta, että puheita ei saanut pitää
        ilman valkoista paitaa ja solmiota! Ne roikkuivat lainattavana,
        sille siis, joka halusi esiintyä lavalla. Järjestys ennen kaikkea!


    • Karvaotus

      Ulottuuko Jehovan todistajien valta myös jäseniensä alapääkarvoitukseen? Saako veljillä nivuset rehottaa ja sisarilla olla komea parta jalkovälissä? Entä peppupuoli? Saako karvat kasvaa anaaliaukon ympärillä?

      • Kuultuaon

        Jostain kuulin että salilla tehdään satunnaisia pistokokeita käsin tunnustelemalla ja tarvittaessa silmämääräisesti arvioiden ettei alapäät rehoita kuin SaatanaPanettelijan värkit.


    • Conchita Wurstin tiedän, mutta kuka on Conchita Wurth?

      • möötvursti

        joo se laulava Conchita jolla
        on Wurst pöksyissään on tuttu euroviiuista.
        --Wurth --kkas se on?


      • RepeRuutikallo

    • karvasavotta

      Parran toimivuus vaikuttaa riippuvan paljon maasta ja sen kulttuurista, sillä mm. pitkin poikin Eurooppaa myös osalla vanhimmista voi olla koko- tai osaparta tai viikset.

      Juutalais-tyyppinen rehuparta riskeeraisi kyllä aiheuttaa "hengellistä ohjausta" ...

      Niuhottavassa Suomessakin parrakaita tai osaparrakkaita vanhimpia ei liene juurikaan ole, mutta rivitodistajia kyllä vaikka ei erityisen yleistä olekaan.

      Mutta tokihan vt-seuralla on paljon erilaisia lakihenkisiä ohjeistuksia ja luokituksia sen suhteen mikä "aidolle kristitylle" on sopivaa ...

    • SuruPuserossa

      Itämeren.tytär 6.7.2015 16:19

      "En kuitenkaan kuulunut niihin, jotka sirottivat "suolaa haavaan" kerskaillen lapsillaan niille, joilla omia lapsia ei ole."

      -Olen ymmärtänyt että kuulut niihin jotka puhasoppisuuttaan ovat jättäneet lapset hankkimatta, koska ne on parempi hankkia kohta alkavan harmageddonin jälkeen. Jollei nyt kirjoituksesi sitten tarkoita sisältää vertauskuvallisuutta, jolla et biologisista lapsista puhukaan, taikka sitten ole suoraa teokraattista sodankäyntiä, valehteleua lahkon edun eteen.

      -Kirjassa "Lapset" esitettiin suoraan malliksi lykätä lahsten hankkiminen sanotun harman jälkeen, sehän 1945 painettiin suomeksi. Tuolloin vielä Rutherford kirjoitti omalla nimellään, nykyjohto ei ilkeä omia nimiään laittaakaan näkyviin.

      Tuo lasten hankkimattomuus, jota yleensäkin on suosittu enemmän tai vähemmän suorasanaisesti kirjoituksissa ja puheissa on yksi suuri tuskan aiheuttaja lahkossa. Ja kun ikääntynyt ei voi todellista syytä sanoa, koska lahkoa tulee pelkästään kehua ja syy on aina oma (kuten maailmanlopun ennustus vuodelle 1975) on se varmasti oma tekijänsä myös niissä lahkolaisten horjuvissa mielenterveysasioissa.

      Lahko tuottaa Uskontojen uhrien tuki ry.n suurimman asiasryhmän, on täällä kirjoitettu.

      • surullistamenoa

        >>Ja kun ikääntynyt ei voi todellista syytä sanoa, koska lahkoa tulee pelkästään kehua ja syy on aina oma (kuten maailmanlopun ennustus vuodelle 1975) on se varmasti oma tekijänsä myös niissä lahkolaisten horjuvissa mielenterveysasioissa.

        Niinpä, sääliksi käy. Narsistisessa lahkossa uhrin kärsimys on aina uhrin oma vika. Lahkolla on kaikki valta, muttei mitään vastuuta.


      • Itämeren.tytär

        Kyllä vain, "Suru puserossa", kuulun niihin "oikeaoppisiin",
        jotka kieltäytyivät lasten hankkimisesta aikanaan, kun
        "Harmagedon on seuraavana päivänä"!
        Olin 19- vuotias, kun elämän filosofinen puoli veti minut
        täysin syövereihinsä, "valitsi minut", niin sanoakseni.
        Olin niin tulta ja intoa täynnä, ettei maailmaani mahtunut
        muuta ja minulla oli nähtävästi ominaisuuksia, joita voitiin
        seurakunnassa käyttää toisten hyväksi.
        Uskoin myös niihin Jesajan ja Ilmestyskirjan ennustuksiin,
        kuvauksiin "Uudesta maasta ja Taivaasta, joissa vanhurskaus asuu..."
        Jos halusin elää itse niissä olosuhteissa niin eikö ole luonnollista, että
        haluan lapsilleni vielä parempaa?
        Jossain Raamatussa sanotaan, että ne jotka omistautuvat
        Jumalan palvelukseen, saavat paremman nimen "temppelissä"
        kuin poikien ja tyttärien nimet. Vapaasti muistista lainaten.
        Tietysti, kun "hormoonit heräsivät", oli katkeraa nähdä toisten
        salilla tulevan pienokaisten kanssa, onnellisina.
        Kun otin sisareni vauvelit kokouksiin, sisareni ollessa työssä,
        sain heti vanhimmat niskaani:"Tiedätkö, miten paljon lasten
        kasvatus vie aikaa!!! Tiedätkö, että meidän aikamme tärkein työ
        on valtakunnan julistus???Miten itsekäs oikein olet???"
        Heidän vaimonsa itkivät usein kuullessaan miestensä kovat
        vaatimukset minulle. "Anna hänen olla!!Yhyyy..."
        Minä sitten häpeillen peittelin pienoikaisen vaunuihin, syyllisenä.
        Oli myös kiinnostavaa nähdä, miten eri tavalla suosikki-sisareni
        lapset suhtautuivat kokouksissa aivan vaunu-iässä.
        Kun otin vanhimman pojan olkaani vasten rukouksen aikana,
        hänen sydämensä lyönnit rauhoittuivat pinen pelästyneen jäniksen
        pamppailusta rauhaisaan tahtiin. Hän on pehmeä-luontoinen.
        Toinen poika, sai raivarin ja "repi pelihousunsa", niin pian kuin
        kiinnitin huomioni ohjelmaan, pois "hänen armostaan".
        Hän on paljon "älyllisempi" toimissaan.
        Sitä ajatteli monta kertaa, miten rasittavaa olisi saada sairas,
        hoitoa tai huomiota vaativa lapsi rasitteeksi.
        Minulla on ollut se onni matkassa, että en ole koskaan
        tavannut Miestä, jonka lapset olisin halunnut.
        Ymmärrätkö? En ole koskaan tavannut MIESTÄ!
        Kosijoita kyllä löytyy rasitukseen asti.
        "Perhekirjassa" kun kuvaillaan niin kauniisti, miten mies
        vaimon ottaessaan saa "ilmaisen, siivoojan, kokin, sisustajan,
        lapsenhoitajan, vanhempiensa sairaan-hoitajan, ja ties mitä
        ilmaista minimi-menoin, noin taloudellisesti.
        Tottta kyllä, että joutuu olemaan yhden ja saman naisen kanssa,
        mutta se on teoriassa - käytännössä voi katua ja otta uusi, parempi.
        Olin ja olen niin saamarin YLPEÄ, että sellainen järjestely ei minua
        houkuta tässä maailmassa tai tulevassa asiainjärjestelmässä.
        En halua elää kaikenlaisen menetyksen ja nöyryytyksien pelossa.
        Lapseni ansaitsevat äidin, jota voivat kunnioittaa, johon luottaa ja
        ennen kaikkea, joka on KAUNIS! Itse en kykene elämään RUMASSA
        ympäristössä, rumien ihmisten kanssa, rumassa maailmassa...
        Koska me suomalaiset olemme saaneet suunnitella seuravaa päivää
        ilman sodan uhkaa, sairauksien pelkoa, omistautuen maan hellimiseen?
        Kadunko nyt katsellessani sisarusteni lapsenlapsien pyörimistä
        heidän helmoissaan ja kuunnellessani heidän kerskujaan?
        EN! En kadu, sillä näen sieluni silmin sen pienen tyttäreni ja poikani
        ja he eivät kuulu, sovi tähän maailmaan, kilpailuun ja ilkeyksiin.
        Taitaa tulla vielä useampia "neitsyt-synnytyksiä" kuin, mitä
        Raamatussa kerrotaan, sillä näen lapseni elävänä, mutta en miestäni!
        Minua kutsuttiinkin usein "Madonnaksi" tai pilkallisesti "Jeesus-Mariaksi".
        Johtuiko se siitä, että kuljin usein lapsi käsivarrellani museoissa ja
        luonnossa, eri tutkimusretkillä, mutta Miestä ei näkynyt missään.
        Niin se on jatkunut nuoruudesta asti. Kadulla pysäytettiin ja
        pyydettiin sivistyneeseen perheeseen lapsenpiiaksi, kesälomalla.
        Sitten eräs äiti pyysi minua itkien jäämään oman vauvelinsa hoitajaksi.
        Lääkäri oli sanonut, että lapsen hoitaja sai vauvelin puhumaan ja kehittymään.
        Mistä se johtui? Minun tarpeestani puhua pälpättää, pitää pentua mukanani
        kaikkialla, mitä pojan äiti ei tajunnut! Rakkautta ja uteliaisuutta lapsi tarvitsee!
        Siten isäni kohteli minua kehdosta asti; omia kokemuksiani elämässä.
        Tänään eläkeläisenä käyn yhä koulussa lukien yhtä sun toista.
        Harrastaen musiikkia, taidetta, kieliä, ompelua, terveydenhoitoa...
        Haluaisinko nyt muita elämääni? En totisesti! Olen ollut aina sairas.
        Tunnen itseni rikkaaksi, tyytyväiseksi, kylläiseksi aivan omassa seurassani.
        Olen ottanut "nunna-nimekseni- Terese". En käytä "Maria-nimeäni".
        "Maria" on äidin-nimi, kun "Terese" on palvelijan nimi ja se olen.
        Paavali sanoi, että tulisi jatkaa Jumalan palvelusta "siinä tilassa kuin kutsuttiin".
        Jos kutsuttiin naimattomana tai naimisissa, niin se on paras tila palveluun.
        Tiedän monia nuoria seurakunnassa, jotka eivät ole antautuneet Jehovalle.
        Tiedän monia vanhimpia, jotka avioituvat uudelleen ja uudelleen.
        Minulle on aina sopinut elää itsenäisenä, "ena-stående", päättävänä,
        herrana ja rouvana omassa taloudesani.
        Meillä on kaikilla eri ominaisuuksia ja kykyjä, tavoitteita...


      • Itämeren.tytär
        surullistamenoa kirjoitti:

        >>Ja kun ikääntynyt ei voi todellista syytä sanoa, koska lahkoa tulee pelkästään kehua ja syy on aina oma (kuten maailmanlopun ennustus vuodelle 1975) on se varmasti oma tekijänsä myös niissä lahkolaisten horjuvissa mielenterveysasioissa.

        Niinpä, sääliksi käy. Narsistisessa lahkossa uhrin kärsimys on aina uhrin oma vika. Lahkolla on kaikki valta, muttei mitään vastuuta.

        Niinpä niin, "ei saa purra sitä kättä joka ruokkii"!
        Tosin se sisäinen tyytymättömyys purkauttuu jollain tavoin
        ellei muihin, niin läheisiin. AI-ai!


      • Trumppappaa

        Kävitkös pieksämässä valtakunnansalilaitoksen vessassa tarkoitukseen varatulla raaskulla hiljaisiksi niitä pitkästyneitä pienokaisia, sillä tavoin työskennelleksäsi sen neuvotun mallin mukaan lahkon parempaan huomiseen ?
        Entä väärensitkö niitä rokotusjälkiä sinihapolla niiden pienokaisten ihoon ?

        " elämän filosofinen puoli veti "
        -Exät veljesseurassa ovat kirjoitelleet että kirotuimpia lukuharrastuksia lahkossa on ollut juuri filosofia (ja psykologia) ilmiselväksi syyksi on todettu filosofian kyky edistää ja pyrkimys johdonmukaiseen ajatteluun, mikä on omiaan paljastamaan mielenhallintamenetelmien ajatuksia estäviä mekanismeja.

        " Uskoin myös niihin Jesajan ja Ilmestyskirjan ennustuksiin "
        -Tarkoittanet, että Jeesuksen sanoma pelastuksesta ja lähimmäisen rakastamisesta on jäänyt sinulle vieraaksi, tai peräti tuntemattomaksi ? Niin tyypillisesti lahkossa onkin.

        " näen sieluni silmin sen pienen tyttäreni ja poikani ja he eivät kuulu, sovi tähän maailmaan, kilpailuun ja ilkeyksiin."
        -Psykiatrit lähestyvät tilannettasi harhaisuuden käsitteellä. Muun muassa.

        " Haluaisinko nyt muita elämääni? En totisesti! Olen ollut aina sairas. "
        -Hyvä että kerrot avoimesti minkälaisiksi kohtalontovereiksi värväät hyväuskoisia. Miksi et kertoisi heillekin ?


      • Itämern.tytär
        Trumppappaa kirjoitti:

        Kävitkös pieksämässä valtakunnansalilaitoksen vessassa tarkoitukseen varatulla raaskulla hiljaisiksi niitä pitkästyneitä pienokaisia, sillä tavoin työskennelleksäsi sen neuvotun mallin mukaan lahkon parempaan huomiseen ?
        Entä väärensitkö niitä rokotusjälkiä sinihapolla niiden pienokaisten ihoon ?

        " elämän filosofinen puoli veti "
        -Exät veljesseurassa ovat kirjoitelleet että kirotuimpia lukuharrastuksia lahkossa on ollut juuri filosofia (ja psykologia) ilmiselväksi syyksi on todettu filosofian kyky edistää ja pyrkimys johdonmukaiseen ajatteluun, mikä on omiaan paljastamaan mielenhallintamenetelmien ajatuksia estäviä mekanismeja.

        " Uskoin myös niihin Jesajan ja Ilmestyskirjan ennustuksiin "
        -Tarkoittanet, että Jeesuksen sanoma pelastuksesta ja lähimmäisen rakastamisesta on jäänyt sinulle vieraaksi, tai peräti tuntemattomaksi ? Niin tyypillisesti lahkossa onkin.

        " näen sieluni silmin sen pienen tyttäreni ja poikani ja he eivät kuulu, sovi tähän maailmaan, kilpailuun ja ilkeyksiin."
        -Psykiatrit lähestyvät tilannettasi harhaisuuden käsitteellä. Muun muassa.

        " Haluaisinko nyt muita elämääni? En totisesti! Olen ollut aina sairas. "
        -Hyvä että kerrot avoimesti minkälaisiksi kohtalontovereiksi värväät hyväuskoisia. Miksi et kertoisi heillekin ?

        Kas,kas, kas! Onko "hump-pappaa herännyt vetämään muutakin
        kuin niitä tavallisia raamatunkohta-siteerauksiaan.
        Ja vähän niinkuinajatteleekin vielä?
        Ei sitä vain ymmärrä,että jaksat aina nuohoa minun nimmariani!?
        Täällä on niin paljon muutakin kommentoitavaa, mutta
        sinä se jaksattonkia minun mielipiteitäni,"rääpimällä" tietysti.
        Jossinulta saisi joskus yhden säädyllisen kommentin!
        Ny,kun heräsit ja pääsitpois siitä yhdestä urasta!
        Mitä oletkin kokenut, vääryyttä,epäoikeudenmukaisuutta ja
        nuolet syvästi loukkaantuneena haavojasi, niin tuo asiaa esille
        niin silloin voit olla avuksi, varoitukseksi toisille. Vilpittömyydellä!
        Itse vien nykyisin vain kirjallisuutta haluaville, koska luen itse.
        Jeesus sanoi, että eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat.
        Jeesus ei pilkannut sairaita, osoitellen vahingoniloiseti kielellään,
        kuten sinä, farisealaisena katsot halveksien heikkoja.
        Olen vain sairaanakin, aivan leikkauksien jälkeen lähetetty
        lohduttamaan joitakin muita masentuneita potilaita.
        Mistähän se johtuu, että ateistiset lääkärit näkivät minussa
        käyttökelpoista kykyä,kun sinä 2kirkko-kristitty" halveksit?


      • TrumppappaaFani

        Itämern.tytär 7.7.2015 18:49, huomaa, ei osallistuva kirjoittaja ole itsessänsä puheenaihe. Jos annat aihetta kommentteihin, voit kommentit oikaista väärinkäsitysten osalta. Muuten voit myöntää hyvän tavan mukaisesti keskustelijan oikeassa oleminen. Vaikka lahkopomo sen kieltäisikin.

        Foorumi käsittelee lahkoa ja kritiikki on paikallaan, onhan lahkolla omat mainossivut, jotka ovat Trumppappaalta suljetut. Lue sieltä tyydytyksesi. Täällä osallistut, toki näyttää siltä ettei lahkoa voi puolustaa, mutta ei se oikeuta arvosteluun kritiikin kirjoittajasta.

        Jos et siedä kritiikkiä, toimi lahkosi muuttamiseksi kritiikin kestäväksi taikka äänestä jaloillasi, onhan myös kristillisiä yhteisöjä valittavana.

        Lahko tuottaa uskontojen uhrien tuki ry:n suurimman asiakasryhmän


      • Itämeren.tytär
        Trumppappaa kirjoitti:

        Kävitkös pieksämässä valtakunnansalilaitoksen vessassa tarkoitukseen varatulla raaskulla hiljaisiksi niitä pitkästyneitä pienokaisia, sillä tavoin työskennelleksäsi sen neuvotun mallin mukaan lahkon parempaan huomiseen ?
        Entä väärensitkö niitä rokotusjälkiä sinihapolla niiden pienokaisten ihoon ?

        " elämän filosofinen puoli veti "
        -Exät veljesseurassa ovat kirjoitelleet että kirotuimpia lukuharrastuksia lahkossa on ollut juuri filosofia (ja psykologia) ilmiselväksi syyksi on todettu filosofian kyky edistää ja pyrkimys johdonmukaiseen ajatteluun, mikä on omiaan paljastamaan mielenhallintamenetelmien ajatuksia estäviä mekanismeja.

        " Uskoin myös niihin Jesajan ja Ilmestyskirjan ennustuksiin "
        -Tarkoittanet, että Jeesuksen sanoma pelastuksesta ja lähimmäisen rakastamisesta on jäänyt sinulle vieraaksi, tai peräti tuntemattomaksi ? Niin tyypillisesti lahkossa onkin.

        " näen sieluni silmin sen pienen tyttäreni ja poikani ja he eivät kuulu, sovi tähän maailmaan, kilpailuun ja ilkeyksiin."
        -Psykiatrit lähestyvät tilannettasi harhaisuuden käsitteellä. Muun muassa.

        " Haluaisinko nyt muita elämääni? En totisesti! Olen ollut aina sairas. "
        -Hyvä että kerrot avoimesti minkälaisiksi kohtalontovereiksi värväät hyväuskoisia. Miksi et kertoisi heillekin ?

        Ihmisen täytyy olla turhautunut, häiriintynyt sadisti harjoittaakseen perheväkivaltaa, kohdistuupa se kehen tahansa.
        Kuulutko niihin suomalaisiin, jotka ovat säästyneet ruumiilliselta tai
        fyysiseltä pahoinpitelyltä?
        He ovat todella harvassa sotien raaistavien vaikutuksien tähden.
        Itse olen nähnyt lasten piiskaamista luterilaisessa perheessä ja
        katolisethan harrastivat julkisestikin kidutusta -
        se kuulema "puhdisti sielua ja lyhensi kiirastulessa oloa ennen taivaaseen
        astumista", joten se oli "hyvä työ sielun pelastamiseksi"!
        Jehovan todistajat jatkoivat vain sitä luterilaista tapaa antaa "kasvatusta",
        kunnes laki tuli hillitsemään ja etsimään muita tapoja alistaa toinen.
        Mistähän vain johtuu, että kaikenlaiset suojakodit täyttyvät tänäänkin
        pahoinpidellyistä naisista, tai lapsista joista isät eivät kanna vastuutaan?
        Montakohan naista, lasta on hakattu sairaalakuntoon tänäkin vuonna,
        noin tilastollisesti, tai suorastaan hengiltä?
        Lasten piiskaaminen ei ole Jehovan todistajien keksintö, vaan tapa,
        jolla vanhempia itseään on kasvatettu.
        Nähtävästi "Trumppappaa" on ollut itse vitsan molemmissa päissä,
        eri aikoina tietysti. Seurakunta-ryhmän painostus voi olla valtava.
        On edistyttävä siinä hengellisessä toiminnassa ja jos ei kykene
        pitämään vaimoaan ja lapsiaan kurissa ja Herran nuhteessa, niin
        ei kykene "järjestyksen pitoon suuremmassa seurakunnassa.
        Sitten on tämä miesten "kunniakysymys". Vaimon on oltava "kruunu
        päässä eikä mätä luissa" raamatullisten vaatimusten mukaan.
        "Mies lyö vaimoaan ja vaimo lyö lapsiaan", on se "syy-seuraus"
        keskinäisessä kilpailussa ja kerskailussa on kaikissa ryhmissä.
        Mitä tuohon rokotukseen tulee, niin se on todella hämmentävää.
        Rokotukseen liittyy aina riskejä, tämän päivän "uni-sairaat",
        "kirjain-sairaat", ADHD;ADD;ja dysleksi, autismi on siitä todisteena.
        Itse olen aikoinaan saanut kikki pikkulasten-rokotukset, mutta
        montakohan viikkoa luterilaiset vanhempani tuskailivat keskustellen
        ystäviensä kanssa riskeistä, joko tai rokotuksen ottamisessa.
        Jo ennen Jehovan todistajaksi tuloani olin tarkka leikkausten yhteydessä, ettei verta käytetty ja rokotuksissa käyn ensin hakemassa valmistajalta tietoa,
        mistä rokotteet koostuvat, ennen niiden ottamista.
        Joka syksy nykyisinkin käyn hakemassa rokotteen koostumuksen kirjallisesti,
        soitan valmistajalle ymmärtääkseni ja lähetän tuloksen vanhimmalle.
        Muutkin heikot käyttävät samoja valmisteita kuin minä selviytyäkseni.
        En hyväksy seuran hyväksymää veren-erottelua, osasien käyttöä.
        Tiettyjä komponetteja saa käyttää ja toisia ei.
        Lääketieteellinen koulutukseni ei riitä perusteiden hyväksymiseen.
        Kun minusta tuli todistaja ja näin sen kiellon veren käytöstä niin
        minusta on sama asia jos käyttää verta ruumiinsa ylläpitoon lautaselta tai suonien kautta ja lääkärit antavat minun pitää käsitykseni. Väärä tai ei.
        Se oli minulle kerrasta selvä. Noa sai siitä määräyksen lihan syönnin yhteydessä ja veren syönnin kielto uudistettiin alkukristityille apostoli Paavalin kirjeissä.
        Minulle ei merkitse mitään joku Mooseksen aikainen, lain sallima verenkäyttö, johon täällä vedotaan. Onhan se kohta minunkin Raamatuissani.
        Luterilainen isän-äitini yritti syöttää minulle "verilättyjä", ihan
        köydenvetona todistaja äidin-äitini kanssa, siellä ala-koulua käydessäni,
        mutta luulen jo silloin oppineeni verensyönnin olleen kielletyn, koska
        oksensin ulos isän-äidin veriherkut. En koskaan unohda luterilaisen
        vahingoniloista silmien kiiltoa pakottaessaan minua verensyöntiin ja
        sitä pettymystä hävitessään, kun viisas kehoni kieltäytyi verestä.
        Luterilainen ei muuten hakannut minua ruumiillisesti, mutt musersi
        henkisesti, mutta sen todistaja rakensi takaisin viikonloppuna hänen
        luonaan ollessani ja käydessäni sunnuntaisin kokouksissa.
        Kirkkoon minua ei viety alakoulussa ollessani luterilaisen luona.
        Oletan "Trumpappaan" olevan entinen todistaja, joka on tullut
        erotetuksi - tuskin itse eronnut. Katkeruus estää häntä rakentamasta
        itseään edelleen, vaan aika menee toisten repimiseen, häiriköintiin.
        Myös ne vastaavat uskontojen tukiryhmät ja pelastus-ryhmät eivät
        kykene sieltä apua hakevia auttamaan olemattomin ohjelminsa.
        Se on palturin puhumista, paljastuksia todistajien vääryyksistä,
        ilman jotain paremman tuomista sen sijaan. Ei edes haluta auttaa
        todistajia hengellisyyteen, mutta vain eristämistä yksinäisyyteen.
        Samalla, kun itse syyllistyvät moraalittomuuteen, mistä todistajia
        syyttävät. Kolehtien varastamiseen, pedofiiliyteen,väkivaltaan...
        Luterilaisten "korkeasta moraalist" voi lukea päivittäin lehdissä.
        Tämä "24.fi" on myös hyvä paikka tutustua suomalaiseen sisimpään,
        mitä ei voida, saada, kyetä sanomaan.
        "Trumpappaa" on vanha, pettynyt , katkeroitunut, erotettu todistaja,
        joka olisi halunnut elää toisin valinnoin.
        Muutokset tehdään olevassa hetkessä, aina NYT!
        Mennyt on historiaa ja tulevaa ei vielä ole, joten on vain "TÄMÄ HETKI".
        Konventissa ilmestyi uusi kirja: "Palaa Jehovan tykö".
        Oikein lämminhenkinen ja vetoava raamatunkohdin,
        auttaa tasapainoon!


      • Trumppappaa

        "Mistähän vain johtuu, että kaikenlaiset suojakodit täyttyvät"
        -Kun kerran kysyt niin 1) suojakodit on rakennettu ja otettu käyttöön 2) niitä ei ole rakennettu eikä otettu käyttöön turhaan, vaan tarvetta varten, siten niitä ei siis ole tehty tyhjillään pidettäviksi.
        Lisäksi: Lahko ei rakenna suojakoteja. Ne ovat yksi rakkauden osoitus ja ilmiö.

        " laki tuli hillitsemään "
        Niinpä. Se on rakkauden ilmiö. Siihen ei lahko voinut eikä voi omien sääntöjensä mukaan osallistua, koska se kieltää poliittisen toiminnan, mitä lainsäädäntö nimenomaan on.

        "" jos ei kykene pitämään vaimoaan ja lapsiaan kurissa ja Herran nuhteessa, niin
        ei kykene "järjestyksen pitoon suuremmassa seurakunnassa. " ""
        -On ollut tiedossa lahkokäytäntö, ja veljesseura.org -sivuilta löytää yksityiskohtien runsauden. Mutta tyttären avoimuus plussaa.

        " Rokotukseen liittyy aina riskejä "
        -Mihinkä ei liittyisi ? Vasaralla peukaloon lyöminen ei ole pelkkä vitsi.

        " keskustellen ystäviensä kanssa riskeistä, joko tai rokotuksen ottamisessa. "
        -Vartiotornia lukeneena et ole perillä, että rokotukset ovat samanlaisen turvallisuuden vaatimusten ja kontrollien alaiset kuin muukin terveydenhuoltotyö. Riskikeskustelu on vainoharhaista, sillä terveydenhuoltotyö tehdään asiakkaan edun nimissä. Eikä mielenterveytesi vinksahtamattomuuden väitteeksi voine kertoa juurikaan selitystä muuhun terveydenhoitotyöhön suhtautumisestasi. Sen sijaan vartiotornin jättäminen voisi ajan myötä auttaa.
        Lisäksi: Yleistietouden puutteellisuutesi punastuttaa, sillä kaksi suurinta teveydenhoidon edistysaskelta on juuri rokotukset - ja antibiootit

        "minusta on sama asia jos käyttää verta ruumiinsa ylläpitoon lautaselta tai suonien kautta "
        -Ei, vaan siteeraat vartiotornia. Pystyt ymmärtämään elinsiirron ja vatsan ruoansulatuksen eron. Mutta puhdasoppisuuteesi on siinä seuran ihanteeksi ottamassa vaiheessa, että nautit sokean fanaattisuuden esittämisestä.

        " veren syönnin kielto uudistettiin alkukristityille apostoli Paavalin kirjeissä "
        -Ei ole totta. 3 Moos 17:15 salli veren syömisen, UT poisti verirajoitukset ja kuitenkaan ristiriitaa ei ole. Sillä on vahvistettu muutos. Gal. 5:14: Vanha laki ei ole enää voimassa. Ja Koloss. 2:16 siten: älköön kukaan moittiko teitä siitä mitä te syötte. Vääristelet Paavalin kirjeen kielloksi, kun se puhuu kattamisesta. Kirje oli vastaus ympärileikkausta koskevaan kysymykseen, minkä myös tiedät. Ja tarkoitti sellaisten pöytätoverien huomioimista, jotka itse pahastuisivat veren syömisestä, omilla perusteillaan. Eikä ristiriitaa Raamatun jakeiden välillä ole.
        Vartiotornissa on ristiriitoja, ja olet ehkä sen kannalla mitä mitä se 15.9.1951 kirjoitti: Verensiirto on syömistä suonten välityksellä. Ymmärrät karkean virheen, etkä kerro sitä värvättävillesi, itse asiassa tiedät lopettaa värväyksen turhana jos sinulle osataan tuosta muistuttaa.

        " En hyväksy seuran hyväksymää veren-erottelua, osasien käyttöä. Tiettyjä komponetteja saa käyttää ja toisia ei. "
        -Se ei ole seuran hyväksymä, vaan määräämä. Sinä et voi vaatia oikaisua etkä kritisoida sitä joutumatta rangaistuksi. Lahko vaatii katumista ja anteeksipyyntöä.

        "Oletan"
        -Olet kova olettamisessa, mutta eikö sekin ole lahko-ohjeiden noudattamista ? ja itsenäinen ihminen-tytär on kateissa sitä mukaa kun lahko pesii sieluun


      • Itämeren.tytär
        Trumppappaa kirjoitti:

        "Mistähän vain johtuu, että kaikenlaiset suojakodit täyttyvät"
        -Kun kerran kysyt niin 1) suojakodit on rakennettu ja otettu käyttöön 2) niitä ei ole rakennettu eikä otettu käyttöön turhaan, vaan tarvetta varten, siten niitä ei siis ole tehty tyhjillään pidettäviksi.
        Lisäksi: Lahko ei rakenna suojakoteja. Ne ovat yksi rakkauden osoitus ja ilmiö.

        " laki tuli hillitsemään "
        Niinpä. Se on rakkauden ilmiö. Siihen ei lahko voinut eikä voi omien sääntöjensä mukaan osallistua, koska se kieltää poliittisen toiminnan, mitä lainsäädäntö nimenomaan on.

        "" jos ei kykene pitämään vaimoaan ja lapsiaan kurissa ja Herran nuhteessa, niin
        ei kykene "järjestyksen pitoon suuremmassa seurakunnassa. " ""
        -On ollut tiedossa lahkokäytäntö, ja veljesseura.org -sivuilta löytää yksityiskohtien runsauden. Mutta tyttären avoimuus plussaa.

        " Rokotukseen liittyy aina riskejä "
        -Mihinkä ei liittyisi ? Vasaralla peukaloon lyöminen ei ole pelkkä vitsi.

        " keskustellen ystäviensä kanssa riskeistä, joko tai rokotuksen ottamisessa. "
        -Vartiotornia lukeneena et ole perillä, että rokotukset ovat samanlaisen turvallisuuden vaatimusten ja kontrollien alaiset kuin muukin terveydenhuoltotyö. Riskikeskustelu on vainoharhaista, sillä terveydenhuoltotyö tehdään asiakkaan edun nimissä. Eikä mielenterveytesi vinksahtamattomuuden väitteeksi voine kertoa juurikaan selitystä muuhun terveydenhoitotyöhön suhtautumisestasi. Sen sijaan vartiotornin jättäminen voisi ajan myötä auttaa.
        Lisäksi: Yleistietouden puutteellisuutesi punastuttaa, sillä kaksi suurinta teveydenhoidon edistysaskelta on juuri rokotukset - ja antibiootit

        "minusta on sama asia jos käyttää verta ruumiinsa ylläpitoon lautaselta tai suonien kautta "
        -Ei, vaan siteeraat vartiotornia. Pystyt ymmärtämään elinsiirron ja vatsan ruoansulatuksen eron. Mutta puhdasoppisuuteesi on siinä seuran ihanteeksi ottamassa vaiheessa, että nautit sokean fanaattisuuden esittämisestä.

        " veren syönnin kielto uudistettiin alkukristityille apostoli Paavalin kirjeissä "
        -Ei ole totta. 3 Moos 17:15 salli veren syömisen, UT poisti verirajoitukset ja kuitenkaan ristiriitaa ei ole. Sillä on vahvistettu muutos. Gal. 5:14: Vanha laki ei ole enää voimassa. Ja Koloss. 2:16 siten: älköön kukaan moittiko teitä siitä mitä te syötte. Vääristelet Paavalin kirjeen kielloksi, kun se puhuu kattamisesta. Kirje oli vastaus ympärileikkausta koskevaan kysymykseen, minkä myös tiedät. Ja tarkoitti sellaisten pöytätoverien huomioimista, jotka itse pahastuisivat veren syömisestä, omilla perusteillaan. Eikä ristiriitaa Raamatun jakeiden välillä ole.
        Vartiotornissa on ristiriitoja, ja olet ehkä sen kannalla mitä mitä se 15.9.1951 kirjoitti: Verensiirto on syömistä suonten välityksellä. Ymmärrät karkean virheen, etkä kerro sitä värvättävillesi, itse asiassa tiedät lopettaa värväyksen turhana jos sinulle osataan tuosta muistuttaa.

        " En hyväksy seuran hyväksymää veren-erottelua, osasien käyttöä. Tiettyjä komponetteja saa käyttää ja toisia ei. "
        -Se ei ole seuran hyväksymä, vaan määräämä. Sinä et voi vaatia oikaisua etkä kritisoida sitä joutumatta rangaistuksi. Lahko vaatii katumista ja anteeksipyyntöä.

        "Oletan"
        -Olet kova olettamisessa, mutta eikö sekin ole lahko-ohjeiden noudattamista ? ja itsenäinen ihminen-tytär on kateissa sitä mukaa kun lahko pesii sieluun

        Sillä lailla, "Trump-pappaa"!" Osakkeesi nousivat" minun silmissäni huomattavasti!
        Tätä nyt ei kukaan voi laskea "häiriköinniksi". Taisit samalla pudottaa parikymmentä vuotta virkeällä "aivotyölläsi".
        Ikävä kyllä, itse en pysty käsittelemään kaikkia tieto-koneen käytännöllisiä mahdollisuuksia, joten vastaukseni rajoittuvat siitä syystä alkeellisuuteensa. Lähden nyt ruotimaan vastaustasi ajan ja kykyjeni rajoittamana.
        Totta kai lainasin "Vartiotornista" koko lailla. Juuri siksi lehteä luen, koska
        sieltä saan ajatuksia ja ilmaisuja, jotka ovat ikäänkuin "kieleni päällä",
        mutta en ole onnistunut niitä ilmaisemaan. Tai koen ajatukset omikseni.
        "Vartiotorni" on täynnä kysymyksiä, jotka saavat ajatusmaailman aktiiviseksi.
        Mitä tuohon veren käytön perusteluihin tulee, niin jokainen voi omasta
        Raamatustaan katsoa takana olevasta sanalistasta sanan "veri" ja
        miettiä perusteita oman oman-tuntonsa kanssa "keskustellen.
        Minun asiani ei ole päättää asioita toisten puolesta, osoittaen heidän olevan
        "väärssä". En ole koskaan kieltänyt muilta verta missään muodossa.
        Jos katsot esittämäsi raamatunkohdat perusteeksi käyttää verta,
        se on sinun asiasi, mutta eivät totisesti perusteita minulle!
        Kun olen ollut niissä lukuisissa leikkauksissani, niin olen saanut ravintoa
        suoraan suoneen. Se on pitänyt kehoni elossa kuin ateriat.
        Jos nyt saan veren samalla tavalla suoraan suoneen, niin minulle se merkitsee
        "ravinnon ottamista", sillä minimaalisella tiedolla, mitä minulla on verestä:
        "viedä kuona-aineita pois ja lisätä happea ja kuljettaa ravintoa..."
        Joten tämä on minun näkemykseni asioista. Minun omantuntoni mukaan.
        Jumalani sallii sen minulle ilman syyllisyyden tunteita tai tietoa, joka
        saisi minut vakuuttuneeksi toisenlaisesta toiminnasta.
        Eräs vanhin sanoi minulle muuttaessani serakuntaa:
        "Raamattu on sama, mutta tulkinta vaihtelee."
        Hän halusi tehdä minut tietoiseksi, että mitä vanhimmisto edellisessä srk:ssa
        odotti tai päätti, niin "se on menneen talven lunta" hänen alaisuudessaan.
        Vastenmielisyytemme oli molemmanpuoleista.
        Seurakunnissa "määrätään" henkilö-kemian mukaan, kuten kaikissa ryhmissä.
        Voltairen sanoiksi kerrotaan olevan:" En ole kanssasi samaa mieltä, mutta
        olisin valmis kuolemaan oikeutesi puolesta sanoa se".
        Kenenkä ajatus mahtaa olla, mutta senkin tunnen omakseni.
        Se oli historian kirjoista, ei "Vartiotornista".
        Tunnen suurta arvostusta ihmisen ponnisteluja kohtaan kohottaa itsensä
        jotain korkeampaa ihannetta kohtaan yrittäen sulautua siihen.
        Luen vieläkin sekä yleistä historiaa, että Suomen ponnisteluja ylittää itsensä
        koko ajan "takapakeista" huolimatta.
        En halveksi ihmisiä menneinä aikoina, siksi että heillä ei ollut tämän päivän tietoa
        Samoin on myös Jehovan todistajien historian laita.
        Kun mietin omia kokemuksiani heidän keskuudessaan pian 70-vuoden takaa,
        niin olen voinut itse hyvin uudistuksien mukana.
        Ymmärrän kyllä niitä, jotka ovat kärsineet jopa kuoleman tai menetyksen
        seuran ailahtelevien päätösten mukaan. Se on hirveää!
        Mutta on itse hankittava perusteet, joiden mukaan toimii, toimittava uskosta.
        Silloin ei ole itsesyytöksiä tai katumusta jälkeen päin. On tehnyt parhaansa.
        Minulla on ollut usein vahvat persoonallisuudet seurakunnassa vastassa.
        Olen kuulema takapajuinen, jälkeenjäänyt, sairas henkisesti...
        Tunnut olevan samaa mieltä heidän kanssaan, joten tuomitsemisesi perusteella
        sovit oikein hyvin todistajien "kaikki-tietävää-toisten-puolesta-päättävään" seuraan. Olet asenteiltasi "samaa maata ja mantua". Todennäköisesti erotettu.
        Joten minun ei tulisi edes vaihtaa ajatuksia kanssasi sääntöjen mukaan.
        Me emme tule olemaan asioista samaa mieltä, eikä se ole tarkoituskaan.
        Olen kuitenkin samaa mieltää kanssasi, että sekä Raamatussa, että "Vartiotornissa" on "ristiriitoja". Raamatun aikaista yhteiskuntaa en tunne.
        Tämänhetkisiä muutoksia tehtäessä, siis seuran kirjallisuudessa, se merkitsee, että entinen käsitys ei pidä paikkaansa. Nyt tulee uusin käsityksin, opetuksin
        koko Jeesuksen elämä, uudistetut opit, uutta opittavaa vuosiluvuin.
        Meillä alkaa kierrosviikko tulevalla viikolla ja aion sanoa pari valittua sanaa
        kierrosvalvojalle. Näin kerran Suomen saaristossa asuessani, miten
        vanhaa hevosta yritettiin saada laivaan lastattavaksi "makkaratehtaalle".
        Hevonen teki tenän ja kieltäytyi astumasta laivaan.
        Silloin eräs mies keksi, että pyöritetäänpä hepoa ympäriinsä, niin että menee niin pyörälle päästään, ettei tiedä enää missä on ja mihin viedään.
        Hyvinhän hepo siten saatiin teurastettavaksi. Ajattelin lapsena sitä tapaa
        käytettävän myös ihmisiä "ohjattaessa haluttuun suuntaan".
        Sen kertomuksen kun lohkaisen, niin ei kannata odottaa yhteistyön parantuvan.
        Eikä se ole tarkoituskaan. Elämä on minulle vielä henkilökohtainen Lahja.
        Seurakunnan jäsenet saavat käyttää oman elämänsä kuten haluavat.
        Minä päätän omastani vielä toistaiseksi.
        Olettamuksia tässä ja nyt ovat kaikki oppimani ja ajatukseni.
        Täällä on tuhansia muita nimmareita, kiinnostavia,
        mitä sinä edes luetminun "olettamuksiani"?


      • Trumppappaa

        Itämeren.tytär 9.7.2015 16:15

        "Totta kai lainasin "Vartiotornista" "
        -Kysymys ei ollut siitä, vaan että salasit sen.

        "veren käytön perusteluihin tulee, niin jokainen voi omasta Raamatustaan katsoa "
        -Ja Trumppappaa on antanut edellä Raamatunkohtia, jakeita, sikäli riittäviä että ristiriitaa ei Raamatussa ole.

        " takana olevasta sanalistasta sanan "veri" ja miettiä perusteita "
        -Niin voi, mutta olemme lahkoa käsittelevällä foorumilla, ja se viittaa joskus Raamattuunkin, vaikka vartiotornia käyttääkin. Jätä lahko, älä puhu Raamatun taakse menemisestä.

        " Minun asiani ei ole päättää asioita toisten puolesta, osoittaen heidän olevan
        "väärssä". "
        -Juuri sitä teet vanhimpana, annat mökötystuomioita jne. Rivitodistajat ovat velvollisia käräyttämään lahkotoverinsa näistä ajatusrikoksista sinulle, vartiotornin epäilemisestä tai itsenäisestä ajattelusta. Vartiotornihan kieltää itsenäisen ajattelun.

        " raamatunkohdat perusteeksi käyttää verta, se on sinun asiasi, mutta eivät totisesti perusteita minulle! "
        -Nimimerkit eivät ole foorumin aihe, eikä henkilöön puuttuminen ole hyvien tapojen mukaista muutenkaan (vartiotorni tapaa kehua sinut lahkolaisena hyvätapaiseksi). Vartiotorni väittää verisääntöjään Raamatun mukaisiksi ja sitä olet velvollinen matkimaan, lahkorangaistuksen uhalla. Raamattu ei tosiaankaan kelpaa sinulle, sen täytyy olla vartiotorni.

        "" saan veren samalla tavalla suoraan suoneen, niin minulle se merkitsee
        "ravinnon ottamista" ""
        - Ei vaan siteeraat vartiotornia. Tiedät myös että vartiotorni on kieltänyt kiinteiden elimien elinsiirrot ihmissyöntinä. Ja tiedät myös että et ilkeä siitä puhua elinten luovuttajien ja vastaanottajien kesken, joiden välillä vallitsee Jeesuksen puhuma rakkaus, ovat usein asiasta sopineita lähisukulaisia. Parillisen elimen kuten munuaisen luovutus jatkaa elämää täysipainoisesti molempien osalta. Lahkossa ei tällaiseen rakkauteen uskota, varmuuden vuoksi sitä on kiellettykin vartiotornissa. Nestemäisen elinsiirron, veren suhteen on samoin. Ja Raamattu sallii myös veren syömisen nimenomaisesti kuten Trumppappaa on edellä osoittanut.

        "viedä kuona-aineita pois ja lisätä happea ja kuljettaa ravintoa..."
        -Niinpä, paitsi että happikin on veressä kuljetettavana, kuten tiedät. Ravinto, jota sanot veren kuljettavan, tulee juuri sieltä ruoansulatuksesta, johon siis jo 3 Moos 17:15 salli ottaa verta. Niin veri, nestemäinen elin. Ja tuo kuvaamasi veren tehtävä onkin ristiriidassa toisen väittämäsi kanssa ravintona olemisesta.

        Rokotuksen osalta käytit teokraattista sodankäyntiä (Itämeren.tytär 8.7.2015 14:48) siirtymällä puhumaan vartiotornin väittämiin epätervellisyyksiin. Etkä puhunut kieltojen ja sallimisten mielivaltaisuudesta. Sanopa, uskotko menettelylläsi miellyttäväsi enemmän vartiotorniseuraasi, vaiko jehovaasi ?


      • Itämeren.tytär
        Trumppappaa kirjoitti:

        Itämeren.tytär 9.7.2015 16:15

        "Totta kai lainasin "Vartiotornista" "
        -Kysymys ei ollut siitä, vaan että salasit sen.

        "veren käytön perusteluihin tulee, niin jokainen voi omasta Raamatustaan katsoa "
        -Ja Trumppappaa on antanut edellä Raamatunkohtia, jakeita, sikäli riittäviä että ristiriitaa ei Raamatussa ole.

        " takana olevasta sanalistasta sanan "veri" ja miettiä perusteita "
        -Niin voi, mutta olemme lahkoa käsittelevällä foorumilla, ja se viittaa joskus Raamattuunkin, vaikka vartiotornia käyttääkin. Jätä lahko, älä puhu Raamatun taakse menemisestä.

        " Minun asiani ei ole päättää asioita toisten puolesta, osoittaen heidän olevan
        "väärssä". "
        -Juuri sitä teet vanhimpana, annat mökötystuomioita jne. Rivitodistajat ovat velvollisia käräyttämään lahkotoverinsa näistä ajatusrikoksista sinulle, vartiotornin epäilemisestä tai itsenäisestä ajattelusta. Vartiotornihan kieltää itsenäisen ajattelun.

        " raamatunkohdat perusteeksi käyttää verta, se on sinun asiasi, mutta eivät totisesti perusteita minulle! "
        -Nimimerkit eivät ole foorumin aihe, eikä henkilöön puuttuminen ole hyvien tapojen mukaista muutenkaan (vartiotorni tapaa kehua sinut lahkolaisena hyvätapaiseksi). Vartiotorni väittää verisääntöjään Raamatun mukaisiksi ja sitä olet velvollinen matkimaan, lahkorangaistuksen uhalla. Raamattu ei tosiaankaan kelpaa sinulle, sen täytyy olla vartiotorni.

        "" saan veren samalla tavalla suoraan suoneen, niin minulle se merkitsee
        "ravinnon ottamista" ""
        - Ei vaan siteeraat vartiotornia. Tiedät myös että vartiotorni on kieltänyt kiinteiden elimien elinsiirrot ihmissyöntinä. Ja tiedät myös että et ilkeä siitä puhua elinten luovuttajien ja vastaanottajien kesken, joiden välillä vallitsee Jeesuksen puhuma rakkaus, ovat usein asiasta sopineita lähisukulaisia. Parillisen elimen kuten munuaisen luovutus jatkaa elämää täysipainoisesti molempien osalta. Lahkossa ei tällaiseen rakkauteen uskota, varmuuden vuoksi sitä on kiellettykin vartiotornissa. Nestemäisen elinsiirron, veren suhteen on samoin. Ja Raamattu sallii myös veren syömisen nimenomaisesti kuten Trumppappaa on edellä osoittanut.

        "viedä kuona-aineita pois ja lisätä happea ja kuljettaa ravintoa..."
        -Niinpä, paitsi että happikin on veressä kuljetettavana, kuten tiedät. Ravinto, jota sanot veren kuljettavan, tulee juuri sieltä ruoansulatuksesta, johon siis jo 3 Moos 17:15 salli ottaa verta. Niin veri, nestemäinen elin. Ja tuo kuvaamasi veren tehtävä onkin ristiriidassa toisen väittämäsi kanssa ravintona olemisesta.

        Rokotuksen osalta käytit teokraattista sodankäyntiä (Itämeren.tytär 8.7.2015 14:48) siirtymällä puhumaan vartiotornin väittämiin epätervellisyyksiin. Etkä puhunut kieltojen ja sallimisten mielivaltaisuudesta. Sanopa, uskotko menettelylläsi miellyttäväsi enemmän vartiotorniseuraasi, vaiko jehovaasi ?

        No niin. Minulle tulee paha olo lukiessani kommenttejasi.
        Samoin kuin sadistinen mies ajaisi takaa, josta miehet nauttivat
        voidessaan siten tuntea oman valtansa ja vaikutuksensa.
        Halveksunta on ainoa, mitä tunnen varsinkin tutustuttuani
        asenteisiisi, ajatusmaailmaasi. Olet "stalkare".
        Täällä on ohje, että ei osallistu sellaiseen kanssakäymiseen,
        joka aiheuttaa vastenmielisyyttä.


    • rikke75

      Musta on lyhyen tämän palstan tuntemisen aikana alkanut vahvasti tuntua siltä, että täällä on puolustus trollitehdas käynnissä....

      • Itämeren.tytär

        Trolleilla kun on se vaikutus, että he saavat ärsytettyä ajattelemaan
        "puolesta ja vastaan".
        Eikö se ole aika hyvä juttu eri perusteiden esille tuomiseen?
        Kukaan ei yksin kyken oivaltamaan kaikkia argumentteja.
        Minä olen mielelläni "Pikku-Meritrolli":)


      • tottatrolli

        Niin siis valehtelu on milestäsi on ?


      • Itämeren.tytär
        tottatrolli kirjoitti:

        Niin siis valehtelu on milestäsi on ?

        Ajattelin "trollien" heittelevän ajatuksia noin niinkuin
        kokeillen, ovatko ne "vettä pitäviä" vai puppua.
        Itse yritän nähdä eri näkökulmia, mutta kaikki
        vastakkaiset näkemykset samasta asiasta
        eivät voi olla totta. Eli osa on valhetta.
        Niin, rehellisyyden nimessä on myönnettävä, että
        tulee valehdeltua, joskus tahattomasti, kun luulen valheen todeksi.
        Eli, käyttäydyn kuin Meren-Peikko, silloin tällöin...


    • ftalaatit.rules

      hohhoijaa
      mieko luulin et Wurst on makkaraa
      se parrakas nainen on ruma
      ja rumaa on trollauskin ja valehtelu
      kamalaa jos ihastuu parrakaaseen mieheen
      ja se onkin nainen...

    • OsuuskaupanKake

      Laitan tähän osan yltä, jos muu todistaja on kuin vanhin nimim. Itämeren tytär keskustelisi, kun hän siirtyy henkilön haukkumisen linjalle.

      Ensin esitetty lahkolaiselle:
      -Nimimerkit eivät ole foorumin aihe, eikä henkilöön puuttuminen ole hyvien tapojen mukaista muutenkaan (vartiotorni tapaa kehua sinut lahkolaisena hyvätapaiseksi). Vartiotorni väittää verisääntöjään Raamatun mukaisiksi ja sitä olet velvollinen matkimaan, lahkorangaistuksen uhalla. Raamattu ei tosiaankaan kelpaa sinulle, sen täytyy olla vartiotorni.

      "" saan veren samalla tavalla suoraan suoneen, niin minulle se merkitsee

      "ravinnon ottamista" ""

      - Ei vaan siteeraat vartiotornia. Tiedät myös että vartiotorni on kieltänyt kiinteiden elimien elinsiirrot ihmissyöntinä. Ja tiedät myös että et ilkeä siitä puhua elinten luovuttajien ja vastaanottajien kesken, joiden välillä vallitsee Jeesuksen puhuma rakkaus, ovat usein asiasta sopineita lähisukulaisia. Parillisen elimen kuten munuaisen luovutus jatkaa elämää täysipainoisesti molempien osalta. Lahkossa ei tällaiseen rakkauteen uskota, varmuuden vuoksi sitä on kiellettykin vartiotornissa. Nestemäisen elinsiirron, veren suhteen on samoin. Ja Raamattu sallii myös veren syömisen nimenomaisesti kuten Trumppappaa on edellä osoittanut.

      "viedä kuona-aineita pois ja lisätä happea ja kuljettaa ravintoa..."

      -Niinpä, paitsi että happikin on veressä kuljetettavana, kuten tiedät. Ravinto, jota sanot veren kuljettavan, tulee juuri sieltä ruoansulatuksesta, johon siis jo 3 Moos 17:15 salli ottaa verta. Niin veri, nestemäinen elin. Ja tuo kuvaamasi veren tehtävä onkin ristiriidassa toisen väittämäsi kanssa ravintona olemisesta.

      Rokotuksen osalta käytit teokraattista sodankäyntiä (Itämeren.tytär 8.7.2015 14:48) siirtymällä puhumaan vartiotornin väittämiin epätervellisyyksiin. Etkä puhunut kieltojen ja sallimisten mielivaltaisuudesta. Sanopa, uskotko menettelylläsi miellyttäväsi enemmän vartiotorniseuraasi, vaiko jehovaasi ?

      Lahkolaisen vastausta:
      Minulle tulee paha olo lukiessani kommenttejasi.
      ... kuin sadistinen mies ....Halveksunta on ainoa, mitä tunnen... on ohje, että ei osallistu sellaiseen kanssakäymiseen ...

      -----------------

      Paha olo on ymmärrettävää, mutta ettei se johtuisi Trumppappaan paljastamasta lahkon pitämättömyydestä, kuten ettei verioppi siedä tarkastelua ?

    • Suuruspala

      Tuo verensiirtokielto on murhaamista.

      Lääkäri jos jättää hoitotoimenpiteen suorittamatta joutuu tietysti vastuuseen. Onhan pelastustoimen laiminlyöminenkin rikos.

      Mutta lahkon mielenhallintamenetelmät estävät lahkolaisia suhtautumasta normaalisti, tarkastamaan ja ajattelemaan.
      Nimi verensiirtokieltokorttiin vaan ja ollaan kaikki yhdessä samoja lahkolaisia (lahkolaiset allekirjoittavat verikorttinsa yhteisessä rituaalitilaisuudessa).

    • uteliaskaja

      -- millainen se todistelu kaava on ,jonka perään kirjataan MOT ?

      • Motetti

        Ajattele sitten vähän kanssaihmisiäsikin, mihin kurimukseen värvärikaksikot heitä ovityössään vievät.
        MOT = "mikä oli todistettava", laitetaan joskus matikan tehtävän ratkaisun loppuun


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      15
      1158
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1109
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      2
      1097
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1084
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1083
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1075
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      0
      1066
    9. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1064
    10. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1057
    Aihe