Mopolla yli kahdeksaakymppiä

Mopolla-liikenteessä

Mopopoika ajoi yli 80 km nopeutta, autossani on navigaattori joka näyttää todellisen nopeuden.

Olisiko vastuullisten (kaikkien) vanhempien syytä tarkistaa/tarkistuttaa lastensa mopojen nopeudet ennen kuin rysähtää.

Kivaa kun pääsee kovaa, mutta siitä voi jäädä ikuiset vammat.

Muistakaa myös turvaväli etäisyydet.

22

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paviaaniaivot

      Mikä oli sen tien nopeusrajoitus missä mittasit tuon? Pata kattilaa soimaa?

      • Mopolla-liikenteessä

        Tiellä oli 80 km rajoitus ja kun kiihdytin 85 km, niin mopopoika ei jäänyt, kiihdytin sen vuoksi kun mopopoika ajoi liian lähelle, en halunnut vaarantaa mopoilijaa, koska aina voi joutua äkkijaruttamaan.

        Mopoilijoilla on useinkin Paviaaniaivot, jotka pyrkivät syyllistämään muita liikenteessä.


      • Paviaaniaivotrikkoolakia
        Mopolla-liikenteessä kirjoitti:

        Tiellä oli 80 km rajoitus ja kun kiihdytin 85 km, niin mopopoika ei jäänyt, kiihdytin sen vuoksi kun mopopoika ajoi liian lähelle, en halunnut vaarantaa mopoilijaa, koska aina voi joutua äkkijaruttamaan.

        Mopoilijoilla on useinkin Paviaaniaivot, jotka pyrkivät syyllistämään muita liikenteessä.

        En syyllistänyt epäilin itseäsikin liikennerikkomuksesta vain sillä niin joillakin on tapana tehdä että 60km/h rajoituksella kokeillaan että kuinkas paljon joku mopopoika ajaa ylinopeutta. en muuten ole mopopoika tai paviaani aivo.


    • MopollaKovaaa

      Mopo on laiton, jos sillä pääsee noin kovaa.
      Ei riitä, että jos kuski käyttää maalaisjärkeä ja ei aja kovempaa, kuin laillisesti saa ajaa, koska viranomaisethan tuijottaa vaan siihen, että sillä pääsee kovempaa, kuin mitä on sallittu nopeus.
      Miksi siis eriarvoisuus on, että auto ei ole laiton, vaikka autolla pääsee 250km/h, niin eivät viranomaiset tuomitse autoa laittomaksi.
      Autoillahan niitä ylinopeuksia eniten ajatetaan 200km/h nopeuksia, kun kerran autolla pääsee niin kovaa ja autoihin ei asenneta nopeuden rajoittimia.
      Syy taitaa olla se, että viranomaisetkin ajavat autoa ja he haluavat ajaa myös ylinopeutta, mutta sitähän eivät tunnusta.

    • Mopolla-liikenteessä

      Kaikilla ajoneuvoilla on liikennesääntöjen mukaiset nopeudet ja mopo jolla pääsee nopeampaa kuin laki sallii ei ole enää mopo.
      Aja vain alle 45 km niin ei tarvitse maksaa veroa.

      Täällä ei kannata ihmetellä tielainsäädökisiä vaan noudattaa niitä ainakin liikenteessä.

      Mopo on autoverosta vapaa. Ajoneuvolain 11 §:n mukaan mopo on kaksipyöräinen (L1e-luokka) tai kolmipyöräinen (L2e-luokka) moottorikäyttöinen ajoneuvo, jonka suurin rakenteellinen nopeus on enintään 45 kilometriä tunnissa.

    • stukl

      Jos ajoit mopoilijan perässä siis 80-85km-h ssa 60km-h nopeusrajoitus alueella niin silloinhan olet itse syyllistynyt vieläkin vakavampaan rikkeeseen,saattaa jopa ajokortin päälle käydä tuollainen hurjastelu on se vaan kummaa kun tässä kansakunnassa 1 aleni kouho ja rosbergi saa koko kansan kuvittelemaan että ollaan tässä vähän parempia autoilijoita! Josa se mopoilija oli hän sitten mopotyttö tai mopopoika niin ei missään nimessä pidä lähteä sitä ajonopeutta mittaamaan millään navigaattorila.Koska a:liikenne turvallisuus vaarantuu kun se huomio kiinnittyy siihen kyseisen toisen ajoneuvon nopeuden mittaamiseen b:navigaattorin mittaama ajonopeus on suuntaa antava ei siis tarkka:) muistahan ajaa sinäkin liikennesääntöjen mukaisesti niin jutta uripilainenkin on tyytyväinen ja eero heinäluoma pois kaahaajat liikenteestä! hyvää kesän jatkoa kaikille myös niille jotka Helsingistä saapuvat loistoautoineen maanteillemme kaahailemaan:) turvallisuus ennenkaikkea:)

    • Mopolla-liikenteessä

      stukl 5.7.2015 17:14-> taidat olla sekopää älä ihmessä mene liikenteeseen.

      Kenelle mihinkä sinä vastasit?

      Tiellä oli 80 km rajoitus ja kun kiihdytin 85 km, niin mopopoika (siis oli poika joka ajoi mopolla) ei jäänyt, kiihdytin sen vuoksi kun mopopoika ajoi liian lähelle, en halunnut vaarantaa mopoilijaa, koska aina voi joutua äkkijaruttamaan.

      Mopopoika ajoi yli 80 km nopeutta, autossani on navigaattori joka näyttää todellisen nopeuden.
      GPS-navigaattoria näyttää oikean nopeuden.
      Tiedätkö edes miten se mittaa nopeutta?

      • stuki

        No pitäisi sinulle nyt edes se olla selvää kenelle vastasin vai onko sittenkään? tiedoksesi kyllä sinulle vastasin aiemmin:) ja vielä..ei sinunn kannata sekopääksi toista moittia jos itse ajelet mopoilijoitten perässä ylinopeutta mietihän vielä ketä solvaat sekopääksi?


      • tervetuloapolille
        stuki kirjoitti:

        No pitäisi sinulle nyt edes se olla selvää kenelle vastasin vai onko sittenkään? tiedoksesi kyllä sinulle vastasin aiemmin:) ja vielä..ei sinunn kannata sekopääksi toista moittia jos itse ajelet mopoilijoitten perässä ylinopeutta mietihän vielä ketä solvaat sekopääksi?

        Hoitoon, välittömästi!


      • Mopolla-liikenteessä
        stuki kirjoitti:

        No pitäisi sinulle nyt edes se olla selvää kenelle vastasin vai onko sittenkään? tiedoksesi kyllä sinulle vastasin aiemmin:) ja vielä..ei sinunn kannata sekopääksi toista moittia jos itse ajelet mopoilijoitten perässä ylinopeutta mietihän vielä ketä solvaat sekopääksi?

        Pysy asiassa ääliö, jos vastaat niin älä muuttele sitä mitä minä sanoin.

        En ole ajellut mopoilijan perässä vaan edellä, enkä ole ajanut ylinopeutta josta voisi sakottaa.

        Mikäli vieläkään et ymmärrä, niin olet lisäksi tyhmä.


      • stuki

        No sinä itse kerroit ajaneesi mopoilijan perässä 80-85km-h tuntinopeudella,ja katsonesi samalla nopeuden navigaattoristasi,mietihän kun ajat mopon perässä kyseisellä nopeudella jos se mopoiliaj sattuukin jarrruttamaan yht äkkiä,niin ehditkö sinä joka olet keskittynyt nopeuden mittaamiseen jarruttaa? silloin ajaisit mopoilijan perään ja seurauksella että? tiedoksesi:olen töissä maantiellä jokainen päivä ja olen nähnyt sen,miten kyseinen tapahtuma pahimmillaan voi johtaa.Kerran eräs mopoilijan nopeuden mittaaja nimittäin törmäsi mittaamansa mopoilijaan tuhoisin seurauksin.Liikenne ei siis ole leikin asia ei siellä mittailla mopojen nopeuksia millään navigaattoreila vaan ajetaan ohjeitten mukaisesti turvallista matkaa sinulle ja kaikille muillekkin:)


      • naapurin-täti

        No sinä itse kerroit ajaneesi mopoilijan perässä 80-85km-h tuntinopeudella.
        Kuka mitä, missä kertoi, laita kopio tai mene koulutukseen.

        stuki:t tiet typeryydelläsi


      • stuki
        naapurin-täti kirjoitti:

        No sinä itse kerroit ajaneesi mopoilijan perässä 80-85km-h tuntinopeudella.
        Kuka mitä, missä kertoi, laita kopio tai mene koulutukseen.

        stuki:t tiet typeryydelläsi

        Olen ollut ihan TraFin järjestämillä virallisilla tieliikenne turvallisuus kursseilla jokainen vuosi,jo 7 vuoden ajan.Kursseila käsitellään mm onnettomuus tilanteessa toimimista ensiavun antamista sekä kriistilanteessa toimimista.Sen kurssin suorittaminen hyväksytysti on pakollinen osa joka on ammatikseen tienpäällä,kaikkien turvalliisudeksi jopa sinun arvoisa naapurin täti:) Kaikkien tielläliikkujein pitäisi ajaa rauhallisesti keskittyä omaan ajamiseen ei toisten,sen asian hoitaa poliisi sekä muut liikennevalvonta viranomaiset.Ja vielä lue yllä olevat kirjoitukset niin sinun ei tarvitse kysyä niin paljoa varmaankin osaat lukea ja ymmärrät lukemasi hyvää kesän jatkoa sinule naapurin täti.


      • naapurin-täti

        Sinun kommenteistasi huomaa, että tarvitset vieläkin lisäkoulutusta, varsinkin luetun ymmärtäminen on heikkoa tasoa, vastaat toisten kommenteihin mitä sattuu, eli sellaista mitä kukaan ei ole esittänyt.

        Esimerkiksi kukaan muu ei ole väittänyt tämmöistä kuin sinä.
        "No sinä itse kerroit ajaneesi mopoilijan perässä 80-85km-h tuntinopeudella" ym.ym.

        Voit itese kerrata möhläyksiäsi ne ovat kaikkien luettavissa.


      • stuki
        naapurin-täti kirjoitti:

        Sinun kommenteistasi huomaa, että tarvitset vieläkin lisäkoulutusta, varsinkin luetun ymmärtäminen on heikkoa tasoa, vastaat toisten kommenteihin mitä sattuu, eli sellaista mitä kukaan ei ole esittänyt.

        Esimerkiksi kukaan muu ei ole väittänyt tämmöistä kuin sinä.
        "No sinä itse kerroit ajaneesi mopoilijan perässä 80-85km-h tuntinopeudella" ym.ym.

        Voit itese kerrata möhläyksiäsi ne ovat kaikkien luettavissa.

        Niinhän se on.oikeassa olet ja niinhän sinunkin letkautuksesi ovat mutta sinähän oletkin asiantintija myös näissä asioissa:)


    • joo1joo

      et sitten ilmeisesti hätäkeskuskeen jaksanut soittaa..

      • naapurin-täti

        Ei tietenkään, koska silloin olisi pitänyt myös ilmoittaa mopopojan nimen


      • vds

        varmaan alat soittaan hätäkeskukseen jos mopo on viritetty. poliiseilla varmaan vähän tärkeämpääkin tekemistä kun jahdata jotain viritettyä mopoa.


    • måpediautoilija

      Tuskin jää kitumaan jos ajaa mopedilla päin jotakin 80km/h tuntivauhtia.
      Nykyautot ne vaan vasta turvallisia on verrattuna entisiin niin ja kaksipyöräisiin.
      Kokeneet ammattimiehet on sanoneet et uudemmalla autolla voi selviää lähes'vammoitta semmosesta onnettomuudesta johon ennenvanhaa ois
      kuallu aika varmana.

    • nähtyonmonesti

      Asiallista asiaa aloittaja kirjoittaa, ei kannata välittää että keskustelu kääntyy ja saa syytteet omaan niskaansa. Sellaista tämä kirjoittelu täällä on.

      Eli oletkin sinä sen virheen tekijä, ei se aivokääpiö hurjastelija mopopoika. Sellaista on Kokkolassa ajattelu!

    • kuoleese

      Menkää osttaan jo valmiiksi niitä hautakynttilöitä, on mitä jeesustella kolaripaikalla.

    • Mopokielto

      Kamala jos tuollainen vauhti mopolla!!! Mutta muuten olen sitä mieltä että mopo pojat ja tytöt (osa ainakin) ei osaa lukea liikennemerkkejä kun ajetaan pyöräteillä joissa ei ole mopolla ajo sallittu!! Vai on mopokortin kouluttajalla (ajattajalla) jäänyt jotain väliin kertomatta merkeistä???

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1505
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1102
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    7. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe