MARJANPOIMIJAT SAAPUVAT LIIAN AIKAISIN

KongHong

Ulkomaalaiset marjanpoimijat saapuvat Suomeen aivan liian aikaisin.

Sato ei ehdi edes kunnolla kypsyä, saati sitten että Suomalaiset itse saisivat sieltä ensin edes yhden kupillisen piirakkaansa... ennenkuin jäljellä on vain tehoputsatut mättäät!

Huonosti on Suomalaisten omat edut turvattu tässäkin asiassa. Toki isojen alan firmojen pomot vääntävät oman etunsa mukaisesti.

Ensisijaisesti marjoja siis Suomen Kansalaisille, sitten Suomen karhuille ja vasta sitten ansioiksi Aasi alaisille.

Satoa kyllä piisaa ulkomaisten poimijoidenkin hyödynnettäväksi, kunhan viitsivät vain mennä tarpeeksi kauas metsiin:

Nyt ne keräävät "kermat päältä" ja jättävät Suomalaisille vain revityt mättäät, kuivat muruset jäljelle!

37

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • somppu_ei_vaivaudu

      Kermankuoriat ovat aasialaisia kokoomuslaisia.

      • NiitäRiittää

        Ahneille marjayrityksille ne menevät, luulisi opastavan uusiakin milloin ne ovat
        keruukypsiä.
        (Aasialaiset) thaimaalaiset ovat säntillistä ja mukavaa porukkaa


      • 3453476457568568569

        Miksei korvata sitten kaikkien alojen työntekijöitä halvoilla, säntillisillä, ahkerilla Thaityöntekijöillä?

        Esim. teollisuus, siivous, rakennusala, hoitoala jne, jne.


      • eiku_vaihtoon
        3453476457568568569 kirjoitti:

        Miksei korvata sitten kaikkien alojen työntekijöitä halvoilla, säntillisillä, ahkerilla Thaityöntekijöillä?

        Esim. teollisuus, siivous, rakennusala, hoitoala jne, jne.

        Valtion virastoissa olisi 300 000 korvattavaa työpaikkaa ahkerilla, Suomen etuja ajavilla.
        YLE-VEROSSA kanssa.


      • jfgkjghf

        Valtiolla on työssä 80000.


    • lxjjdkdjdbkdkdjdkk

      lähes naurattaa tuo suomalainen kateus, mutta ei passaa nauraa kun suomalainen on ihan totissaan. marjoista reilu 90% jää metsään mätänemään, niin eikö se ole hyvä että joku niitä viitsii huonolla palkalla kerätä? saa sitten kaupoistakin kotimaista marjaa.

      • 235234234235234234

        Kyse on järjen käytöstä ei mistään kateudesta.

        Ulkomaiset tulevat aivan liian lähelle koteja ja aivan liian aikaisin.

        Marjojen pitää antaa ensin kypsyä rauhassa.

        On määrättävä tiukemmat rajoitukset mistä ulkomaiset saa poimia, esim. valtion metsistä lapista ja vasta myöhemmin kotimaisten poimijoiden jälkeen.

        Näin turvataan ensin Suomalaisten marjanpoimijoiden ansiot, pienempi tuloisten Suomalaisten perheiden vitamiinit ja monta, monta muuta seikkaa.

        Viisumit ulkomaalaisille poimijoille voi myöntää esim. syyskuusta lähtien.


      • Marjankerääjä

        Suomen yhteiskunnan sisäinen sopimus jokamiehenoikeudesta kerätä marjoja toisten omistamilta mailta ei koske ulkomaalaisia koska sitä ei ole sovittu muiden valtioiden kanssa ja piste.


      • tosi_vihreää

        Vihervasureista 99% ei ole koskaan käynyt metsässä. Ja Espoon puistossakin suunnistavat lentokneiden äänen perusteella.


    • suomalaiset.laiskoja

      Ne on täällä sen kolme kuukautta, oli sitten asiaa tai ei.

    • somaloinen

      Mä tota en snaijaa tota marjanpoimintaa niininku niinku kato. Olenhan somaloinen taistelija niinku afrikan luonnosta. Marjatkin pelkää mun työtä.

    • 345345345345345

      Tanskassakin rajoitetaan maahanmuuttajien etuisuuksia kyllä Suomessakin pitää turvata ensin Suomalaisten oikeudet ja vasta sitten yrittää auttaa ulkomaalaisia.

      Näin se on.

    • Juuri noin! Liian läheltä keräilevät vinosilmät marjoja, männä kesänäkin poimivat puolukkaa tuosta nelostien penkasta, siinä olivat varmaan lyijyt ja muut vitamiinit mukana ! Tuosta syystä minä en osta marjoja, vaan kerään ne aina itse !


      Late Lapista. SSSS Ry!

      • 456456456456456456

        Se on vähän ulkomaisten poimijoiden laatuasiat kuten EU-Suomalaisten kolhoosimaatalous (EU-maatalous:) ei niinkään se laatu vaan se määrä.

        Maataloustukivaroilla vaan rutosti rounduppia, ei tarvi edes maita kääntää... (suorakylvö.)

        Tosin... hiukka glyfosaattista.


      • EUCCP_Is_Here
        456456456456456456 kirjoitti:

        Se on vähän ulkomaisten poimijoiden laatuasiat kuten EU-Suomalaisten kolhoosimaatalous (EU-maatalous:) ei niinkään se laatu vaan se määrä.

        Maataloustukivaroilla vaan rutosti rounduppia, ei tarvi edes maita kääntää... (suorakylvö.)

        Tosin... hiukka glyfosaattista.

        Kommentissasi on enemmän todellisuutta kuin aavistatkaan...

        http://www.jewwatch.com/jew-occupiedgovernments-USSR.html#anchor8736

        Venäjältä tulee paljon mansikanpoimijoita. Nämäkin rahat siirtyvät palkkoina pois Suomesta avittamaan Venäjän taloutta.


    • 456456456456456

      Suomalaisten marjojen poiminnasta saadut rahat virtaavat siis mm. Thaimaahan?

      Pitääkö kaikki rahat virrata Aasiaan?

      Siellähän ne tehdään ne elektroniikat, puhelimet, yms. mutta että kotimaiset marjatkin poimii ulkomaalainen työvoima.

      Ei hyvä, ei hyvä.

    • kymysys

      Pitäisikö kaikkien muidenkin alojen edut, peruspalkat, lomien kertyminen yms. peruuttaa ja saattaa kaikkia alat samalle tasolle Suomalaisten marjanpoimijoiden kanssa?

    • herrajetasentään

      Jopa onkin iso ongelma.Suomalaisista vain vanhemmat maalais naiset harrastaa marjan poimintaa.Mutta kaikki ovat niin tietäjää,että ihan ihmetyttää.
      Suomessa ei ole minkäänlaista ongelmaa marjanpoimijoiden kanssa.Ainoastaan jotkut ahneet paskiaiset pitää poimijoita nälkä palkalla ja surkeissa oloissa-siitäkö olette katkeria?

      • Toissa syksynä häipyi taloni nurkalta viinimarjat, naapurini niitä eivät ole koskaan varastaneet, joten tuskinpas nytkään, taisi olla poimijoilla pahasti silmät vinossa kun eksyivät minun marjapensaisiin !


        Late Lapista. SSSS Ry!


    • marjamies

      Oon saanu thaipoimajalta pillua ja monasti

    • huonomustikkavuosi

      Tänä vuonna tulee huonosti mustikka. Kukkia oli paljon, mutta pölyttäjähyönteisiä vähän - vähän on kerääjille mustikkaa. Puolukka kukkii vasta nyt, joten sitä voi tulla hyvinkin.
      Mustaherukkaa ei tullut myöskään, koska pölytys epäonnistui kokonaan. Ammattiviljelijöillä on omat mehiläispesät, joten he onnistuvat kyllä.

    • mehtäänpitääsaada

      Työttömät pitäisi ehdottomasti velvoittaa mehtään keräämään marjoja ja sieniä. Liikunta tekee aina hyvää.

      • uskokaavaan

        Säilöntäfirmat voisi sopia metsänomistajien kanssa siitä saako
        heidän metsiinsä mennä, muutama litra marjoja tai valmiita säilykkeitä palkaksi.

        Itse olen nauttinut marjastamisesta, samoin äitini, mutta enää en jaksa, omat lapseni eivät uskalla juuri metsään mennä, siellä on kuulemma käärmeitä, itikoita, hirvikärpäsiä, punkkeja ja karhuja,
        susiakin, me emme siis metsään mene.

        Kymmeniä vuosia marjastin enkä käärmettä nähnyt, lienen ollut sokea, noita itikoita sun muuta on mutta niitä varten voi pyyhkiä iholle vaikka soodaa, tai jotakin muuta karkotetta.

        Homma ottaa voimille mutta on myös nautinnollista, tuntuu
        hyvältä kun ottaa kouran täyteen marjoja ja pudottaa ne ämpäriin,
        raitis ilma ja monipuolinen liikunta tulee siinä samalla, ilmaiseski.

        Puolukat kerään koneella se on niin nopeaa, mustikat käsin ettei ne murskaannu.
        Täysi marja sanko on onnen lähde,


    • kyitäkinonkyllä

      Kyllä niitä kyitäkin näkee, olen kerran poiminut kyyn kanssa saman kannon juuressa marjoja ja huomasin tuon hyvin kantoon sulautuvan veitikan vasta, kun se liikahti - reaktio oli nopea hyppy taaksepäin, jolloin tuo kyykin uskalsi vaihtaa paikkaa, joten jatkoimme kumpikin omia touhujamme. Minä olen kyiden kanssa sinut, mutta tuo veitikka yllätti kyllä minut täydellisesti. Sillä olisi ollut aikaa tehdä iskukin, niin lähellä sitä käteni liikkui, mutta ei tehnyt, ehkä olin ensimmäinen ihminen, jonka näki ja ei kokenut uhkaa, ei sen liikekään ollut iskuun valmistautuva, vaan pikemminkin poistumaan valmistautuva. Onneksi en istunut tuolle kannolle, niinkuin usein teen. Ehkä se ei olisi silloinkaan purrut - ehkä oli parempi, etten kokeillut.

    • mustaherukkakato

      Onkos muilla tietoa mustaherukka kadosta. Muutama marja vain pensasta kohti tulossa. En ikinä ole kohdannut tällaista mustaherukkavuotta, niin ettei marjoja tule yhtään. En kuuteenkymmeneen vuoteen, minkä nyt varmasti ainakin muistan.

      • 345345345345

        Sitten kerätään ne lehdet: hapankaalin ja teen seuraksi.


    • RONSKIROLLE

      Tulen pitämään HENKILÖKOHTAISESTI huolen siitä ,että minun poimimallani alueilla EI OLE YHTÄÄN AINUTTA VINOSILMÄÄ tuhoamassa teholeikkureilla mustikan ja puolukan varpuja........

    • sdfgsdfgergersdfg

      Koska Aasialaisten tulot perustuvat määrään ja moni tärkeä arvo huomioimatta.

      Kypsiä tahi ei: rahaa on tultava.

      Mitä lähempänä tietä, sen helpomi ja nopeampi poimia ja löytää.

      Mitä lähempänä asutusta sitä lähempänä palvelut mm. ruuanlaittoa varten ja myöskin sitä enemmän metsäpolkuja, tieverkostoa yms.

      Mitä lähempänä asutusta sitä pienempi vaara törmätä esim. karhuun: "menkööt Suomalaiset itse sinne perämettiin."

      jne, jne.

    • 3453464575478
      • 4565687697607897678457

        Kehtaavat vielä sitten väittää että marjanpoiminta ei Suomalaisia kiinnosta: kyllä se kiinnostaa!

        Eikä ne marjat jää poimimatta, se on väärä väite... perustuu eräiden lobbaukseen.


    • epowe

      Hei älä höpötä..sä oot vaan kade kun lähtee täältä useita tuhansia rikkaampana.
      Suomalainen on tunnetusti valittaja.

    • 2345234346346345

      Suomalaisten poimijoiden rahat jäisivät rikastuttamaan Suomen taloutta, nyt nuo poimintarahat menevät ulkomaille mm. Thaimaahan.

    • hghghffffffdd
    • 2345234234567567

      Sissus kun virtsa haisoo... kun siinä on oikein prrusti maustekaasuja.

      Tana Suomen Karhu tuhtine noukkineen kaatuu tantereelle moisesta kusen lemusta!

    • kljhjkold

      Niinpä!

      • maija_muija

        Suomalaiset on laiskoja, eivät he rupea marjoja poimimaan. Minäkin ostan aina torilta marjat. En minä jaksa metsässä möyriä jonkun mustikan takia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2418
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1968
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1948
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      86
      1743
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe