Honda accord 2.0 comford..kannattaako sijoittaa?

citikastahondaan

Terve! Tässä olen miettiny siirtymistä honda merkin lämpimään syleilyy. kiikarissa ois HONDA ACCORD
2.0i Comfort 4d. vuosimallia 2004 ja mittarissa 219 tkm (mitä olen katsellut), hondahan on ketjukoneella et senkin on yksi syy minkä takia olen päätymässä accordiin..
noh onhan se meikän silmään hieno auto ja varustete taso ihan hyvä (en mittää peruutustutkia haluakkaan).. mutta nyt ois mukava kuulla teidän kokemuksia kyseisestä mallista
että onko minkälaisia vikoja ollut että ja - tiskiin! :) onko kova ruostumaan tms? kumpi on kannattavampi ostos alle 200 tkm ajettu vai yli? kaikki kokemuksen ja tiedot ovat tervetulleita! myös mitsuja ja mazda 6 oon katsellut -05 vm ylöspäin että jos niistäkin sattuu
kokemuksia olemaan nii suapi kertoa :)

18

182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Prööötti

      Mikä tekee ketjukonesta niin autuaallisen?

      • citikastahondaan

        onhan ne luultavasti hivenen kestävämpiä kuin jakohihnalla varustetut? tai ainakin näin olen kuullut/lukenut..tiiä sitten koska en aikasemmin ketjukoneellista autoa ole omistanut.


      • Ketjuseollapitää

        Niin, joillakin merkeillähän ketjukaan ei kestä 40tkm heh heh!!!


    • sijoitapois

      No 'sijoittaa' ei kannata mihinkään autoon. Mutta siis: Hyvä ajettava, ei mikään superpihi, mutta saa menemään jollakin 7,5:llä, TM:n käytetyn auton testissä oli aikanaan otsikko 'kovaa rautaa' ja se kuvastaa autoa hyvässä ja pahassa. Leppoisat renkaat alle siis. Todella kestävä. Erikoisuutena paksut ulkopellit, eli parkkipaikkakolhuja ei tule helposti. En muista minä vuonna tuli facelift (-06?), jossa äänieristystä parannettiin.

      • citikastahondaan

        sijoittaminen ehkä väärä sana valinta mut kuitenkin. kovasti täällä internetin maailmassa ovat kirjoittaneet että on hyvä ajettava ja keskikulutus tosiaan tuota luokkaa...tietenkin riippuu omasta tyylistä ajaa! renkasmelua ilmeisesti on niin kun sanoit ja korjaantuu renkaiten vaihdolla. se mihin oon törmännyt niin accordeissa on tyyppivikana kytkit ongelmat..kitisee painaessa poljinta alas yms. noh..jokaisessa automerkissä omat vikansa jne niin ku citikassa sähköviat :D


      • sijoitapois

        Tosiaan, tuo juttu. Se kytkinongelma on ainakin joissakin autoissa pääsylinterin narskahdus, josta ei välttämättä edes kuulu ääntä mutta tuntuu jalkapohjassa pikku tärinänä. Ei kuitenkaan vaikuta kytkimen toimintaan, vaikka niitä on 'mukavuussyistä' vaihdettukin.

        Toinen kesäinen 'tyyppivika' on etuovien sisällä kulkevien vaijereiden aiheuttama sirinä tietyssä lämpötilassa kun aurinko lämmittää autoa. Se korjaantuu kiristelemällä tai muuttelemalla kiinnityksiä, mutta vaatii siis oviverhoilun avaamisen.


      • citikastahondaan

        no tuo "tyyppivika" on tosiaan pikkuvikoja mitkä nyt ei nii hirveesti haittaa ajoa..ainoastaan omalle pääkopalle :) no on se halvempi remontti se kytkimen vaihto siihen verrattuna kunnes kytkin oikeastii sanoo sopimuksen irti. mut täytyy tuossa käydä koe ajamassa yhtä accoo ja tunnustella mitä kytkin ainakin sanoo.


    • joshalavallasaa

      Ruostepommi ja orginaali osat sikahinnoisssa mut mut onhan nois pirteä kierroskone ja auto on kevyt käsiteltävä!

      • citikastahondaan

        no mitä nopealla vilikasulla yht accoo kävin kattoo liikkeen ollessa suljettuna nii helmoissa yms ei ruostetta näkyny..pohja tietty eriasia..ei jaksanu ryömiä auton alle :D


      • pidettyjäkinlöytyy

        Kaikki ruostuu ja on pommeja jossain kohti. Massapurkki on liian kallis ostaa ja ajetaan vaan, eikä huolehdita mistään.


      • Accord-08
        citikastahondaan kirjoitti:

        no mitä nopealla vilikasulla yht accoo kävin kattoo liikkeen ollessa suljettuna nii helmoissa yms ei ruostetta näkyny..pohja tietty eriasia..ei jaksanu ryömiä auton alle :D

        "helmoissa yms ei ruostetta näkyny."
        Harvemmin noissa ns. seiska accordeissa(2003-2008) helmoissa ruostetta näkyy, noissa kun nääs on helmat "muovia" ympäri koko auton kuten farkkujen takaluukkukin...
        Sinänsä ihan hyvä homma, tiedä sitten miten ja mitä siellä alla muhii ajan kanssa, se kun ei noissa päälleppäin näy.
        Kytkinpolkimen kitinä lähtee rasvaamalla pääsylinterin karan(akselin) kytkinpolkimen alas painamalla ja sitä suojarikkaa tarpeen mukaan pyörittelemällä, siinä kun on kaksi sellaista hahloa mistä saa ruiskutettua vaikkapa ruiskuvaseliinia sisuksiin.
        Muistaa sitten painella sitä poljinta useamman kerran ja ruiskuttaa vasukkaa reilusti niin ei tarvitse ihan heti uusia kyseistä operaatiota...


    • accorvette2.4listhebest

      Todella kestäviä laitokia on. Itse tosin unohtaisin tuon nuhaisen 2litrasen ja ottaisin 2.4l mallin. Lisäksi executive x varustus on ehdoton, näyttää sisältäkin paljon tuoreemmalta autolta kuin mitä onkaan kun on navit ja muut herkut!

      Kaukostäätöinen takaluukku on ehdoton varuste lapsiperheessä.

      • autoja

        Mulla on Honda 2.4 automaatti 2007x hyvin toimii. On ollut Jenkkejä ja volvoja mutta muuten luetettava...ei tarvii kuin ajaa jos ajumelusta ei oo haittaa


      • Accord2003

        Mikäpäs siinä jos bensankulutus ei haittaa. Ainakin litra tulee lisää satasella tuolla 2,4 lla koneella. Samoin varaosat on kalliita esim. Jarrulevyt maksaa tuplaten verrattuna 2 litraseen. Eikä siihenkään saa halvalla varaosia.


      • hond
        Accord2003 kirjoitti:

        Mikäpäs siinä jos bensankulutus ei haittaa. Ainakin litra tulee lisää satasella tuolla 2,4 lla koneella. Samoin varaosat on kalliita esim. Jarrulevyt maksaa tuplaten verrattuna 2 litraseen. Eikä siihenkään saa halvalla varaosia.

        100€ takajarrulevyt ja palat ei kai paha. Paremmin tehtyjä kalliimmat autot on oon sen huomannut, joskus autonasentaja


    • exec2.4l08

      2.4l manuaalilla menee samalla tai jopa VÄHEMMÄLLÄ kuin nuhapumppu 2l. Tämän olen itse todennut, mulla on ollut saman korisia manuaaleja ja automaageja. Lisäksi automaagi alkaa olemaan loppu tuossa 300tkm korvilla, uus laatikko asennettuna 6800e, ei kiitos. Hondassa kannattaa käyttää vain hondan omia varaosia, periaattella pidä honda hondana. Jos sinne alkaa halvinta kiinakuraa laittamaan niin vituks menee kaikki.

      Hondan org osia saa halvalla esim saksasta ja englannista. Suomen merkkitiskiltä ei kannata ostaa osia, niissä on sairaat katteet.

    • keijokekeruus

      Eipä ole tarvinnut käyttää hondan osia kun mikää ei oo rikki,ainostaan hondan ilmansuodatinta olen käyttänyt kun boschit yms. on niin rimpuloita

    • onsevaanlaatua

      Juu mut sitte joskus jos sattuu menemään niin hondan omia vaan tilalle, turha säästää muutamaa euroa siinä että ostaa kiina paskaa.

      Todella monet on pilanneet hondan ajettavuuden laittamalla jotain motonetin alelaarin puslia ja iskareita autoon, ei näin!

      Ja todettakoon vielä että Honda on ainut auto mitä meillä on ollut joka on toiminut kuin sveitsiläinen kello. 320tkm ollut samassa taloudessa tuo acco ja varaosiin ei monta kymppiä ole mennyt!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5046
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe