Ilmojen pitäisi viilentyä

Nittaminax

ja toivottavasti viilenee pitkäksi aikaa. Mitä vanhemmaksi olen tullut niin sitä enemmän inhoan kuumia päiviä ja varsinkin öitä.
Kissatkin ovat ihan hätää kärsimässä kun ei kunnon viileätä paikkaa löydy mistään.
Koirat onneksi voi viedä vaikka ulos varjoon ja tuuliseen paikkaan, mutta kissoja ei niinkään.
Miten omat eläimesi jaksavat helteillä? Vietkö suihkuun vai järveen vilvoittelemaan?

88

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eläintarhuristi

      Noo pään täit ja alakerran satiaiset saa suihkusta kerran päivässä. Uskoisin niiden pärjäävän. Neekerisankkeria en miellä kotieläimeksi, joten se saa tyytyä penisilliiniin.
      Muita eläimiä minulla ei ole. Ei edes kotirouvaa, eläimistä julminta :D

      • Taidat olla tylpin kynä koko penaalista?


      • Eläintarhuristi

        Pikavilkaisu osoittaa, jotta palstan terävin ja purevin kynä, osuu niin usein.


    • eisitävielätiedä

      Pikemmin viileää ollut keskimäärin tiedä vaikka kunnon viimekesän kaltaista ei tulisikaan. Muutama kuukausi lyhyestä kesästä ennen talvea voisi olla tosi lämmintä.

    • eilämpöluitariko

      25-30 astetta on oikea kesälämpö, jaksaa sitten taas kylmän ja pimeän talven.

      • niinpätosiaan

        Ihan niin.

        Tympii tämä ainainen vesisade ja palelu. Olisi kiva jos edes muutama lämmin päivä olisi.


      • niinpätosiaan kirjoitti:

        Ihan niin.

        Tympii tämä ainainen vesisade ja palelu. Olisi kiva jos edes muutama lämmin päivä olisi.

        Kun en tiedä missä päin asut niin vaikea muuta sanoa ku et espoos oli ainakin kolmisen päivää kauniit ja kuumat päivät, mutta mulle liian kuumat. Nyt on sopiva ku mittari näyttää jotain 20-21, just passeli mulle.


    • hytinäx1

      Ei ole kotieläimiä onneksi joista huolta kantaa. Mutta lokit kyllä antoivat äsken vaikuttavan lentonäytöksen. Niitä oli ainakin 50 kpl jotka lentelivät suuntan ja toiseen ainakin 30 minuutin ajan, opettivatkohan jälkeläisiään vai miksi. Vielä on 27 lämmintä ja tyyntä. Onkin kestänyt 4 iltaa olla ulkosalla ilman takkia.

    • ö-Öö

      Katti lepäilee.

      Etsii itse makoilupaikkansa, ällistyttävän usein ikkunan edestä auringosta. Kissat kestää hyvin lämpöä, kuumuuttakin, kylmän kanssa vaikeampaa. Hmm, lämmitetty kissansänky?

      Muut elukat hankalampia, muistelen, suomessakin koiria kuollut autossa kuumuuteen, Eikä ihminenkään liikaa kuumuutta kestä. Sitä en nyt muista, oletan, vauvoja kuollut kuumuuteen täälläkin.

      Sun pitää vaan öisin viileän aikaan koittaa jäähdyttää asuntosi. Parvekkeenovihan sulla onkin aina auki, avaa myös ikkunat. Viileää ilmaa lämpimän tilalle. Ja päivällä kuumuuden aikaan ikkunat kiinni ja mattoja parvekkeen oviaukon eteen, että ei kuuma ilma pääse sisälle.

      Soskus voi tietenkin kysellä ilmastointilaitteiseen rahaa, tuskin antavat. Sulla muistaakseni vesilasku polttimomäärän mukaan, ei asuntomittaria. Yks konsti järjestää jäähdytystä muitten piikkiin on täyttää potat ja pannut kraanasta kylmällä vedellä, ne kyllä laskevat lämpötilaa, tosin ilmankosteus lisääntyy valtavasti.

      =DW=

    • ent.siivoojaparka

      Kissathan oikein tykkää lämpimästä. Fixun lempipaikka on eteläikkunalla auringonpaisteessa. Joskus sen turkki on niin kuuma, että siinä meinaa sormensa polttaa, mutta se vain kehrää tyytyväisenä.
      Minä olen ratkaissut helteellä pärjäämisen sillä, että pysyttelen sisällä ovet ja ikkunat kiinni, verhot alhaalla auringon puolella päivän kuumimman ajan ja lähden vasta ilman vähän viiletessä liikkeelle. Aamulla juuri ennen auringonnousua on kaikkein viileintä ja viihtyisintä ulkoilla.
      Ennen se oli yhtä helvetin esimakua olla töissä kesähelteillä. Nyt on hyvin, kun ei ole mitään pakkoa lähteä minnekään.

      • Kyllähän noikeväällä tykkää oleskella ikkunalla johon aurinko paistaa, mutta ei enää sitten kun mittari näyttää 25 tai yli. Toi ykskin kolli jolla on siis todella paksu turkki niin ei jaksa liikkua kuumalla mihinkään. Hyvä jos juomaan ja pienikin juoksu saa sen läähättämään kuin koiran. Yks naaraista taas tykkää vain aamuisin oleskella ikkunalla johon aurinko paistaa muut ajat se onkin sitten sängyn alla tai vessassa vaatekorissa. Kolmas naaras ei välitä auringosta pätkääkään, mutta se onkin karvoituksiltaan maatiaiskissan luokkaa eli kilppari. Niin toi toinen on joku greamtaby ja erittäin ohut karvanen.


      • loputonsuo
        Nittaminax kirjoitti:

        Kyllähän noikeväällä tykkää oleskella ikkunalla johon aurinko paistaa, mutta ei enää sitten kun mittari näyttää 25 tai yli. Toi ykskin kolli jolla on siis todella paksu turkki niin ei jaksa liikkua kuumalla mihinkään. Hyvä jos juomaan ja pienikin juoksu saa sen läähättämään kuin koiran. Yks naaraista taas tykkää vain aamuisin oleskella ikkunalla johon aurinko paistaa muut ajat se onkin sitten sängyn alla tai vessassa vaatekorissa. Kolmas naaras ei välitä auringosta pätkääkään, mutta se onkin karvoituksiltaan maatiaiskissan luokkaa eli kilppari. Niin toi toinen on joku greamtaby ja erittäin ohut karvanen.

        Montako kissaa sulla on? Eihän tuota ollut varaa viedä edes yhtä eläinlääkäriin?


    • Jäitä.poltellessa

      Toiveesi on kuultu, ilmat viilenee. Paikkakunnan lämpöennätys paukkui mennä perjantaina joskus aamupäivän-päivän seudulla. Lienee käynyt lähellä 20 astetta (plussaa). Illalla jo viileni. Eli Oulun kesä osui tänä vuonna heinäkuun 3. päivän amupäiväksi.
      Tänään kävin pyörällä hurruuttelemassa kirjastossa. Kylmästi tuuli puseron kaula-aukosta ja hihansuista sisälle. Pitää huomiseksi panna pitkät alusvaatteet; muuan naapuri kertoi jo eilen pukeutuneensa mm villapaitaan.
      Se on tämä kasvihuoneilmiö vain tällaista sanoi vastaan jurputtajat mitä sanoi!

    • trippana

      Toivottavasti ilmat lämpenee! Minua ei haittaa hellekään kuten joskus aikaisemmin. Syynkin tiedän, eli olen muuttanut elämäntapojani terveeseen suuntaan, ainakin omasta mielestäni. Enää en väsy helteelläkään vaan nautin lämmöstä kuten silloin nuorena.

    • okaivan

      Ihan tyypillistä Suomen kesää eletään. Eläimiä en ole hankkinut, kuuluvat kotieläinsuojiin tai eläintarhoihin.Vaatetus on keksitty, eipähän tarvitse hikoilevia möhömahoja katsella.

    • Viatonsivullinen

      Helteiselle kesälle voi nyt sanoa hyvästit, sitä ei saatu.
      Etelänmatkaa vain tilaamaan, valkoinen hiekka ja huojuvat palmut.
      Harmi vaan kun minullakin se remppa takkuilee jonkinverran sään takia.
      No, nämä nyt ei ole niin älyttömäntärkeitä asioita.
      Saattaa tulla hyvä vuosi potunviljelijöille:))

      • kesivä

        Eipä jaksa enää hiekkarantojen perässä matkustaa. Senkin rahan laittaisin vaikka koto-Suomen kylpylään. Taitaa tämä mun siivousurakka käydä jos hartioiden päälle, kun hierontaa ja porekylpyjä kaipaan :)


    • Sopevat kelit näin lomamatkaa ajatellen. Eipähän harmita siirtymä paikasta paikkaan B autossa istuskellen kun on viileää ulkona. Matkalaukkuun pässinpökkimät ja tikkuri sekä vllausukat sekä sadetakki kumpprit. Kyllä pärjää. Se ottamaton taskukoirakin .

    • kesivä

      Eipä ole tälle eikä huomiselle päivälle sellaista mikä vaatisi hellettä. Pilvistä on ja vielä viimeiset kaappisiivoukset odottaa.
      Huomenna on pikku-vesseli mummolassa ja rantareissun sijasta suuntaamme uimahalliin.

      Siilimuori, mainitsit tikkurin, mikä se mahtaa olla?

      • Tikkuri on villapaita, jumpperi, rakkaalla lapella on monta nimeä.


      • kesivä
        siilimuori kirjoitti:

        Tikkuri on villapaita, jumpperi, rakkaalla lapella on monta nimeä.

        Ahaa, mä fundeerasin, että se on tikkitakki/toppatakki/tilkkutäkki :)


      • kesivä kirjoitti:

        Ahaa, mä fundeerasin, että se on tikkitakki/toppatakki/tilkkutäkki :)

        No nykykielenväännössä voisi tarkoittaakkin kuten esimerkiski jutska on juttu :).
        Tikkurista kuitenkin vikipedia sanoo näin:
        kymmenen kappaleen erä
        Tikkuri turkisnahkoja.
        (tekstiili) neulotut käsineet
        Kaulahuivi kaulaan ja tikkurit käteen.
        (tekstiili) neulottu paksu villapaita
        Ruijasta hankittu tikkuri yllä ja nutukkaat jalassa kyllä kelpasi.


      • eppu2
        siilimuori kirjoitti:

        No nykykielenväännössä voisi tarkoittaakkin kuten esimerkiski jutska on juttu :).
        Tikkurista kuitenkin vikipedia sanoo näin:
        kymmenen kappaleen erä
        Tikkuri turkisnahkoja.
        (tekstiili) neulotut käsineet
        Kaulahuivi kaulaan ja tikkurit käteen.
        (tekstiili) neulottu paksu villapaita
        Ruijasta hankittu tikkuri yllä ja nutukkaat jalassa kyllä kelpasi.

        Meillä sanottiin, tikkurit eli sormikkaat, liekö se siitä, kun on kymmenen sormea.
        Kyllä se viileni ja sadekuuroja on kulkenut.
        Kissa ei ollut säästä moksiskaan. Täällä oli parin viikon aikana vaihtelevasti 5 koiraa, toiset menivät kuulemma innolla järveen, toiset vähän varovaisemmin.
        Tuolla vesiletkullakin, joskus ovat koiria viilentäneet.


      • eppu2 kirjoitti:

        Meillä sanottiin, tikkurit eli sormikkaat, liekö se siitä, kun on kymmenen sormea.
        Kyllä se viileni ja sadekuuroja on kulkenut.
        Kissa ei ollut säästä moksiskaan. Täällä oli parin viikon aikana vaihtelevasti 5 koiraa, toiset menivät kuulemma innolla järveen, toiset vähän varovaisemmin.
        Tuolla vesiletkullakin, joskus ovat koiria viilentäneet.

        Tyttäreni rotikka ei ole mikään innokas uimari. Alkako ikä jo painaa koiraherraa. Vaikka ei sitä kyllä vielä muusta huomaa kuin harmaista partajouhista.


      • 1eero
        siilimuori kirjoitti:

        Tyttäreni rotikka ei ole mikään innokas uimari. Alkako ikä jo painaa koiraherraa. Vaikka ei sitä kyllä vielä muusta huomaa kuin harmaista partajouhista.

        Ilmojen halki tie läpi tuulten myrskyjen, joo tyttökin soitti uudedella älypupuhelimella jokos vesi on lämmintä.


      • kesivä
        eppu2 kirjoitti:

        Meillä sanottiin, tikkurit eli sormikkaat, liekö se siitä, kun on kymmenen sormea.
        Kyllä se viileni ja sadekuuroja on kulkenut.
        Kissa ei ollut säästä moksiskaan. Täällä oli parin viikon aikana vaihtelevasti 5 koiraa, toiset menivät kuulemma innolla järveen, toiset vähän varovaisemmin.
        Tuolla vesiletkullakin, joskus ovat koiria viilentäneet.

        Metkoja nämä murresanat ja hauskoja. Muistaakseni Tikkuri on myös kauppakeskus Vantaalla.


      • 1eero
        kesivä kirjoitti:

        Metkoja nämä murresanat ja hauskoja. Muistaakseni Tikkuri on myös kauppakeskus Vantaalla.

        Niinpä on, Ikea, sun muut tytär asuu Sonja lapslapslapsensa kans muut naapurit mukava paikka heille ei mulle asukoot, hyväkö katto pään päällä, satakertaa parempi kuin mulla heillä uus rikkailla senkin poropovareilla.


      • 1eero kirjoitti:

        Ilmojen halki tie läpi tuulten myrskyjen, joo tyttökin soitti uudedella älypupuhelimella jokos vesi on lämmintä.

        No oliko lämmintä vesi? :) Täällä mukulat ui jo täyttä häkää luonnonvesissä, itellä ei kyllä ole vielä tullut mieleenkään uida.
        Miksi mun matkalaukku on niin pieni? Eihän sinne sovi kuin puolet tarvittavista.


      • kesivä kirjoitti:

        Metkoja nämä murresanat ja hauskoja. Muistaakseni Tikkuri on myös kauppakeskus Vantaalla.

        Tiikkö mikä on polsteri? Tai vaskooli?


      • kesivä
        siilimuori kirjoitti:

        Tiikkö mikä on polsteri? Tai vaskooli?

        Vaskooli on kullanhuuhdonta-seula/lautanen. Polsterista ei tietoa :(


      • kesivä
        siilimuori kirjoitti:

        Tiikkö mikä on polsteri? Tai vaskooli?

        Tiiäkkö ite mikä on pilkkumi ja koussikka?


      • kesivä
        siilimuori kirjoitti:

        Tiikkö mikä on polsteri? Tai vaskooli?

        Tiiätkö ite mitä ovat pilkkumi ja koussikka?


      • kesivä

        Jaa, sori nyt tulee sitten kahtena kun ei summaus mukamas ollut oikein :(


      • ent.siivoojaparka
        siilimuori kirjoitti:

        Tiikkö mikä on polsteri? Tai vaskooli?

        Patjaa minä olen kuullut sanottavan polsteriksi. Taisi olla kiuruvetinen, joka sitä sanaa käytti patjasta.


      • ent.siivoojaparka
        kesivä kirjoitti:

        Tiiätkö ite mitä ovat pilkkumi ja koussikka?

        Isä sanoi kulhoa pilkkumiksi ja kauhaa koussikaksi.


      • 1eero
        siilimuori kirjoitti:

        Tiikkö mikä on polsteri? Tai vaskooli?

        Tiiätkö siellä lemmenjoella ilman lempiä kerran käytiin eukon kanssa jokiveneellä mentiin siitä on kauan en muista paikkojen nimiä, eukko sanoi ompa paljon hyttysiä.


      • eppu2
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Isä sanoi kulhoa pilkkumiksi ja kauhaa koussikaksi.

        Juu, näin meilläkin sanottiin.


      • kesivä kirjoitti:

        Vaskooli on kullanhuuhdonta-seula/lautanen. Polsterista ei tietoa :(

        vaskooli tai kooli on alumiininen pesuvati. Polsteri on tyyny.


      • kesivä kirjoitti:

        Tiiäkkö ite mikä on pilkkumi ja koussikka?

        Pilkkumi on posliinikulho, koussika aivan ennenkuulematon.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Patjaa minä olen kuullut sanottavan polsteriksi. Taisi olla kiuruvetinen, joka sitä sanaa käytti patjasta.

        Tyynypäs :).


      • 1eero kirjoitti:

        Tiiätkö siellä lemmenjoella ilman lempiä kerran käytiin eukon kanssa jokiveneellä mentiin siitä on kauan en muista paikkojen nimiä, eukko sanoi ompa paljon hyttysiä.

        Voi teilloli varmasti mukava lemmenreissu siellä lemmenjoella hyttysten inistessä :).


      • kesivö

        Oikein tiesitte. Polsteria en tyynyksi olisi tiennyt. Raidallinen kangas patjan päällä teki patjasta postolin karjalaisittain.



      • kesivä
        siilimuori kirjoitti:

        Pilkkumi on posliinikulho, koussika aivan ennenkuulematon.

        Emalikulho Se pilkkumi :)


      • ent.siivoojaparka
        siilimuori kirjoitti:

        Tyynypäs :).

        Patjapas!
        En anna periksi. Kyllä se varapolsteri niin iso oli, mitä niitten varastosta raahasin sisälle, ettei sitä tyynyksi voinut sanoa.


      • kesivä kirjoitti:

        Emalikulho Se pilkkumi :)

        Juu, saattoi olla. Muistan vaan kun mummi teki viiliä pilikkumiin ja se oli posliinia vai fajanssiako lie.


      • ent.siivoojaparka

      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Patjapas!
        En anna periksi. Kyllä se varapolsteri niin iso oli, mitä niitten varastosta raahasin sisälle, ettei sitä tyynyksi voinut sanoa.

        Oiskos näin et alueelliset erot?
        http://meankielensanakirja.com/fi/sana/id/71995


      • 1eero
        siilimuori kirjoitti:

        Voi teilloli varmasti mukava lemmenreissu siellä lemmenjoella hyttysten inistessä :).

        Tiiäkkös kullallasta paljon mitään minä minä elämän koululuja käynneenä tiiän kullastata AU uusta enemmän sanos mikä kullan sulamis piste, neljävuotta opiskelin nyt tiiän miten kihla sormus tehhään sulasta kulta möntistä, sitä miä töikseen tein.


      • kesivä
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Patjapas!
        En anna periksi. Kyllä se varapolsteri niin iso oli, mitä niitten varastosta raahasin sisälle, ettei sitä tyynyksi voinut sanoa.

        Minulla muistikuva, että postoli ja patjan sisällä nimenomaan olkia.


      • 1eero kirjoitti:

        Tiiäkkös kullallasta paljon mitään minä minä elämän koululuja käynneenä tiiän kullastata AU uusta enemmän sanos mikä kullan sulamis piste, neljävuotta opiskelin nyt tiiän miten kihla sormus tehhään sulasta kulta möntistä, sitä miä töikseen tein.

        Olitkos kultaseppä? Enpä minä tiiä kullasta juurikaan mittään. Teitkös vaimolles ite kultasormusta?


      • kesivä kirjoitti:

        Minulla muistikuva, että postoli ja patjan sisällä nimenomaan olkia.

        Minun umolassa olkipatjaa kutsuttiin olkipatjaksi :)


      • siilimuori kirjoitti:

        Minun umolassa olkipatjaa kutsuttiin olkipatjaksi :)

        siis mummolassa


      • ent.siivoojaparka
        siilimuori kirjoitti:

        Oiskos näin et alueelliset erot?
        http://meankielensanakirja.com/fi/sana/id/71995

        Se on muuten outoa, että juuri niinpäin, että meänkielessä sanotaan se väärin. Meänkielihän on muuten enimmäkseen suomeksi väännettyä ruotsinkieltä ja ruotsinkielen bolster=patja.
        Varmistin just vielä sanakirjasta vaikka madrass on yleisimmin käytetty.


      • 1eero
        siilimuori kirjoitti:

        Olitkos kultaseppä? Enpä minä tiiä kullasta juurikaan mittään. Teitkös vaimolles ite kultasormusta?

        Toisellella linjalla hesassa muistumieleen fredin kipale soitos mulle pliis. Joo meni Kallion seusudut jäi mieleen kun fleminkin kadulla asuin..


      • eppu2
        kesivä kirjoitti:

        Emalikulho Se pilkkumi :)

        Äitee sanoi posliinikulhoa pilkkumiksi.


      • vihreitä
        1eero kirjoitti:

        Toisellella linjalla hesassa muistumieleen fredin kipale soitos mulle pliis. Joo meni Kallion seusudut jäi mieleen kun fleminkin kadulla asuin..

        Mites sulla on melkein joka sanassa kirjoitusvirhe? Harottaako silmät?


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Se on muuten outoa, että juuri niinpäin, että meänkielessä sanotaan se väärin. Meänkielihän on muuten enimmäkseen suomeksi väännettyä ruotsinkieltä ja ruotsinkielen bolster=patja.
        Varmistin just vielä sanakirjasta vaikka madrass on yleisimmin käytetty.

        Nii en tiiä mikä oikein vai mikä väärin mut meillä polsteri on tyyny :)


      • 1eero kirjoitti:

        Toisellella linjalla hesassa muistumieleen fredin kipale soitos mulle pliis. Joo meni Kallion seusudut jäi mieleen kun fleminkin kadulla asuin..

        Täh, mites se fredin kipale tuohon liittyi. Nymmää en pysyny mukana.


      • ent.siivoojaparka

        Mutta oikeasti se on patja.
        Toivotetaanko sinulle koskaan joulukuun 6.päivä hyvää itsepäisyyspäivää?


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Mutta oikeasti se on patja.
        Toivotetaanko sinulle koskaan joulukuun 6.päivä hyvää itsepäisyyspäivää?

        Mitennii?



      • 1eero
        siilimuori kirjoitti:

        Täh, mites se fredin kipale tuohon liittyi. Nymmää en pysyny mukana.

        Kohan vaan nuoruusmuistoja, fredin kolmattalinjaa anteeksi vaa, mielil joskus palaa menneisiin. Nii ilmoja läksin kotia kattoo kotia oottelee paremimpia ilmoja mutta mitäs se meinaa sisätiloissa, kyllä ens viikolla taasen .


      • 1eero
        vihreitä kirjoitti:

        Mites sulla on melkein joka sanassa kirjoitusvirhe? Harottaako silmät?

        Joo taitaa olla vihnettä muutakin kuin katkennu silmälasin sanka,optiikka asiaa ja tervettä näköä iloista mieltä mennen tullen silmät haristaen.


      • 1eero kirjoitti:

        Kohan vaan nuoruusmuistoja, fredin kolmattalinjaa anteeksi vaa, mielil joskus palaa menneisiin. Nii ilmoja läksin kotia kattoo kotia oottelee paremimpia ilmoja mutta mitäs se meinaa sisätiloissa, kyllä ens viikolla taasen .

        Juu, ei mitään, en vain ensin saanu kiinni ajatuksesta. Juu, minä lähen huomisaamuna reissuun, eipä ole häävejä kelejä luvissa mutta onhan loma aina loma, oli sää mikä hyvänsä.


      • Viatonsivullinen
        siilimuori kirjoitti:

        Pilkkumi on posliinikulho, koussika aivan ennenkuulematon.

        Meilläpäin koussikalla lapattiin veneestä vettä.


      • Viatonsivullinen

        Koussikka oli kaarevapohjainen, veneen pohjaa mukaellen, puusta
        koverrettu.


      • kesivä
        eppu2 kirjoitti:

        Äitee sanoi posliinikulhoa pilkkumiksi.

        Oiskohan ollut niin ettei meillä niin hienoja ollut ja sanottiin sitten kaikkia kulhoja pilkkumeiksi, siis niitä emalisia.


      • niinpäjoopa
        Viatonsivullinen kirjoitti:

        Meilläpäin koussikalla lapattiin veneestä vettä.

        Höps!

        Veneen pohjalta vettä äyskäröidään, koussikalla ennenvanhaan kauppias laittoi laarista jauhoja/ryynejä pussiin.


      • Viatonsivullinen
        niinpäjoopa kirjoitti:

        Höps!

        Veneen pohjalta vettä äyskäröidään, koussikalla ennenvanhaan kauppias laittoi laarista jauhoja/ryynejä pussiin.

        Kuka lappoi koussikalla mitäkin, sehän käy moneen, joku äyskäröi.


      • niinpäjoopa
        Viatonsivullinen kirjoitti:

        Kuka lappoi koussikalla mitäkin, sehän käy moneen, joku äyskäröi.

        Jep...

        Voi vielä vatupassilla mitata meneekö vesi laidan yli heitellessä suorana vai kaarena.


      • Viatonsivullinen
        niinpäjoopa kirjoitti:

        Jep...

        Voi vielä vatupassilla mitata meneekö vesi laidan yli heitellessä suorana vai kaarena.

        Älä nyt liioittele sentään:)


    • Kuumat päivät ja sateiset yöt :) aika kivaa olisi sellainen kesä. Ja ilmeisesti myös itiötäytteinen olisi :/
      Meidän kissa ainakin kärsii kuumuudesta, se ei pysty jäähdyttämään itseään niin tehokkaasti kuin koira. Mutta tuo viilettää ulkona, kyllä se aina jonkun viileän kolkan löytää.
      Koira on niin blondi, niin blondi. Se rakastaa aurinkoa, menee sinne makaamaan, ja muutaman minuutin päästä läähättää kuin viimeistä päivää, ihan nuutuneena. Yleensä kastelen sen turkkia, vähän helpottaa sen ajan kun turkki kuivaa. Tai kostea pyyhe päälle. Eniten se tykkää kun saa pakastettuja luita. Niitä vaan nurmikkoon järsimään. Kun ilta tulee, niitä on kiva kaivaa mun kukkapenkkeihin. Aina nenä ruvella kun niitä pitää peittää.

      • ent.siivoojaparka

        Likka oli kerinyt (vai kerinnyt tai keritsinyt?) kissaltaan karvan sellaiseksi puoli senttiä lyhyeksi karvojen paksuimmista kohdista niinkuin perskannikoista ja selkäpuolelta. Hän sanoi, että kissa sai ihan uutta puhtia oloonsa sen jälkeen vaikka oli hellettä.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Likka oli kerinyt (vai kerinnyt tai keritsinyt?) kissaltaan karvan sellaiseksi puoli senttiä lyhyeksi karvojen paksuimmista kohdista niinkuin perskannikoista ja selkäpuolelta. Hän sanoi, että kissa sai ihan uutta puhtia oloonsa sen jälkeen vaikka oli hellettä.

        Varmaan nävös sekin katti tuommosen skalpeerauksen jälkeen :).


      • ent.siivoojaparka
        siilimuori kirjoitti:

        Varmaan nävös sekin katti tuommosen skalpeerauksen jälkeen :).

        Ihmettelin minäkin yhtenä kesänä naapurin kissaa, että mikä ihmeen elukka. Oli niikuin minikokoinen leijona, mikä juoksi tuossa pihalla. Naapurin Mooseshan se.
        Se oli joku pitkäkarvainen rotukissa luonnostaan, mutta sen karvat oli ajeltu kesäksi leijonalookiksi.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Ihmettelin minäkin yhtenä kesänä naapurin kissaa, että mikä ihmeen elukka. Oli niikuin minikokoinen leijona, mikä juoksi tuossa pihalla. Naapurin Mooseshan se.
        Se oli joku pitkäkarvainen rotukissa luonnostaan, mutta sen karvat oli ajeltu kesäksi leijonalookiksi.

        Karvaton kissa on aika onneton näky.


      • ent.siivoojaparka
        siilimuori kirjoitti:

        Karvaton kissa on aika onneton näky.

        Sitähän minäkin olen aina sanonut, että ihminen on luomakunnan elävistä kaikkein rumin, kun on vain karvatupsu siellä täällä.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Sitähän minäkin olen aina sanonut, että ihminen on luomakunnan elävistä kaikkein rumin, kun on vain karvatupsu siellä täällä.

        ;DD


      • 1eero
        siilimuori kirjoitti:

        ;DD

        Mee sinä minne haluat, minä leppäilen viikon, nuo reissut pitkin ulapaoita oli antoisisia. Työ sisä ihmiset no olkoon mutta antoisaa matkailulua suloisessa Suomen maassa vailla vertaa, olen sitä sitä mieltä.


      • 1eero kirjoitti:

        Mee sinä minne haluat, minä leppäilen viikon, nuo reissut pitkin ulapaoita oli antoisisia. Työ sisä ihmiset no olkoon mutta antoisaa matkailulua suloisessa Suomen maassa vailla vertaa, olen sitä sitä mieltä.

        Joo, niin häytyypi tehä :), mennä minne haluaa tai on aatos. Malta sinäkin levätä.


    • Pirrepäs

      Ei nyt enää, ainakaan täällä itärajalla, 15 hätäsesti tänä aamuna näytti ulkomittari lämmöksi.
      Viime kesä oli turkasen kuuma, ihan tuskaan asti, ja nyt olen iloinnut näistä viileämmistä keleistä, vaikka - saisihan tuo olla edes jokusia päiviä parissakympissä.

      Viime yön paukkui ukkonen ja vettä tuli kuin saavin laidalta, - liekö vieny miun perunat alas notkoon, no mansikat taas lihoo ja ovat jo melkoisia mollukoita, mutta ei ihan kypsiä vielä.

      Eläimiä meillä ei enää, ikävä kyllä, ole, mutta silloin kun oli niin kissat menivät pihalla pensaitten alle aringon paahdetta piiloon.
      Koiramme olivat vesikauhuisia, norjan harmaata ei saanu veteen vaikka mikä olisi ollut, kun taas tyttären koirat olisi uimassa vaikka päivät, niin ne erilaisia nekin - niinku me immeisetkin, toinen tykkää viileästä ja toinen halajaa helteitä.

      Väsyttää, on mies koti jaksolla, ja en saanut häntä nukkumaan illasta ennen puolta yötä, ja jo aamulla teki töitä, eli silppusi vaippojaan..ei jaksaisi enää valvoa.

      Sori tuo loppu narina, mutku pääsi :/

    • eppu2

      15 näyttää mittari. Sadekuurojen välillä noita tuulenkaatamia pätkittyjä pöllejä olen tuolla halkonut koneella.
      Kissan vein ulos valjaissa, kun en uskaltanut ilman päästää, on kiertänyt kaks päivää ikkunoita ja ovia.
      Selkäni käänsin, niin jo oli irti valjaista. Sain kiinni.
      Aattelin, että kyllä ne yleensä ruokakupilleen tulee. Päästin ulos, pitkin pihaa kuljeskeli, tuli huutamalla sisälle sadekuuron ajaksi. Viikon päivät yksissä oltu, hyvin tuo näyttää viihtyvän.
      Huomenna pitäisi olla vähän kauniimpi päivä ja tuulikin vähissä, voipi olla, että lähden sitten kalalle.

    • 1eero

      Olkoon syksyinen yö tai talvinen lumi ei haittaa kun verhot eteen vien silmät lupsuen kutsuu sänkyni tuo, vaivun horrokseen kuosaten.

      • Näitkö horrorunia :)


      • 1eero
        siilimuori kirjoitti:

        Näitkö horrorunia :)

        Unta,sika söi lunta.


      • 1eero kirjoitti:

        Unta,sika söi lunta.

        Kerro unes ni analysoidaan et mitä tarkoitti .


      • eiihanvielä60

        Kiitos järkevästä keskustelusta.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      83
      3597
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      569
      3363
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      42
      3179
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2122
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2011
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      316
      1898
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1885
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      147
      1565
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1321
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1312
    Aihe