Kanarialla viileää

Heinäkuussa

Kanarialla tuntuu olleen suht. vilpoisaa tänä kesänä. Onko tämä kovinkin poikkeuksellista?

Joskus aikaisemmin minulle kerrottiin, että meille suomalaisille ei markkinoida kesämatkoja Kanarialle, koska siellä on kesäisin aivan liian kuuma. No tänä kesänä ainakin mannereuroopassa on ollut ja on kuumemmat säät.

Miksi niitä kesäisiä kanarianmatkoja siis ei meille markkinoida?

64

51

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Viileää.muuallakin

      "Miksi niitä kesäisiä kanarianmatkoja siis ei meille markkinoida?"

      Siksi, että kysyntä on kovin vähäistä. Vuosien mittaan ainakin kaksi matkatoimistoa on myynyt matkoja Kanarialle kesällä - huonolla menestyksellä. Tietysti Välimeren kohteisiin on lyhyempi lentomatkakin, mikä pitää niiden hinnat kohtuullisina.

      Tänä kesänä muuten Rodoksellakin on ollut poikkeuksellisen vilpoista iltaisin, tietysti paikallisen mittapuun mukaan. Ensimmäistä kertaa kymmenien vuosien kokemusten jälkeen näin joidenkin käyttävän iltaisin kevyttä villatakkia tai vastaavaa. Tähän ajoi hyvin voimakas tuulikin.

    • HombreDeVerano

      Samaa mietin kuin nimimerkki Heinäkuussa. Tälläkin hetkellä siellä suomalaisittain mukavat, ei tukalat kelit verrattuna esim. Kreikkaan tai manner-Espanjaan. Luulisi että matkanjärjestäjät osaisivat reagoida tilanteeseen.

    • Blues__brother

      Ei mitään poikkeuksellista. Meillä täällä Inglésissä helteet ovat vasta siinä heinä-elokuussa, jopa syyskuun alussa. Kaupat alkavat myydä tuulettimia vasta tässä nyt heinäkuun alussa. Suomalaiselle tuulipuvullehan kaikki mikä on yli 15 astetta on hellettä. Pysykää vaan siellä suomessa älkää haaveilko Inglesin matkoista kesällä. Me Canariokset tarvitsemme hengähdysaikaa ennen kuin ryntäätte taas syyskuussa tänne tuulipukujen ja sandaalit/sukat viritelmien kanssa. Parempi olisi kun olisitte poissa kokonaan

      • taxitaxi

        Totta turiset blues_brother. Ainakin San Fernandon Hiperdinoon tulee joka vuosi tuulettimet vasta kesäkuun lopulla myyntiin. Itselläni on ilmastointilaite niin olen vain ostanut sellaisen pienen pöytätuulettimen. Junteille on tietenkin kuuma heti kun lämmöt on yli 20 astetta. Eivät ole canarian hellettä nähneetkään. Toivottavasti eivät tule sitä tänne edes kokeilemaan. Talvellakin saa juntteja nähdä riittämiin


      • Eisinuakaivata

        Kyllä oot varsinainen törppö suomalainen. Parempi onkin että pysyt siellä.


    • Barraquitto

      Aina täällä on viileätä. Ei mene kauaa kun calima tulee taas ja saamme hakata ikkunaluukut kiinni. Myrsky vie mennessään jopa polkupyörät ja autot. ps. kirjoitan myös nimimerkillä PlayadelArinaga

    • kusettajathirteen

      Nämä nimimerkkivarkaat blues-brother ja barranquito/playadelarinaga ovat täysiä kusettajia. Eivät ole koskaan saarilla käyneetkään. Oikeat blues_brother ja barranquito ovat rekisteröityneet ja kirjoittavat aina silloin tällöin. Nyttemmin valitettavan harvoin. Ovat ilmeisesti harmistuneita tämän palstan alennustilasta.

      • Hyväjuoma

        Barraquitto ja Barranquito ovat kaksi kirjoitusvammaista. Barraquito on yhdellä Kanarian saarella asuva asiantuntija, joka ei alennu harmistumaan nuijien sekoiluista.


    • hyvätilmat

      ei täällä mitenkään viileätä ole. Mistä olet moista kuullut???

    • Eiläskiänähnytkään

      Kyllä minusta ainakin kaikki mikä on alle 25 astetta on viileätä.
      Mutta jotkut ovat lihavia ja punakoita ja hikoilevat heti kun on 15 astetta plussalla.
      Repikää siitä ilonne.

    • Bochorno

      Mitä te nyt höpisette? Täällä - La Palmalla - ja muillakin saarilla on jo toista viikkoa ollut erivärisiä alertoja korkeitten lämpöjen takia.
      Olin 3 viikkoa Suomessa, sain vihdoinkin talvilomani, säät olivat erittäin raikkaat - kuten tiedätte. Nautin suunnattomasti sateesta ja aamulenkeistä raikkaassa metsässä.
      Meidän kylässä ei ole ollut kunnon sateita 2 vuoteen.. Koira oli hoidossa Tijarafessa, jossa varjolämmöt huitelivat melkein koko ajan siinä 36-39c. Eli laskekaa mitä se on auringossa. Yölämmöt n. 23-28c.
      Kyllä näillä helteillä pärjää, kun vaan muuttaa aikatauluaan, juo vettä, pitää luukut päivisin kiinni eikä rehki/retkeile eikä roiku baareissa.. Tulenteko ja ilotulitteet kielletty kaikilla saarilla jo viimeiset pari viikkoa.
      Koiran kanssa tehty jo aamulenkkikin, lähdettiin heti kun aurinko nousi eikä lämpöä ollut kuin 24 astetta.
      Tänä aamuna muuten luin FB:stä, etä Teiden rinteillä olisi ´metsäpalo´, joku oli laittanut öisen kuvankin loimusta. Odotetaan paikallisuutisia ja katsotaan mitä sanovat.
      P.S.: En ole aikoihin kirjoitellut tänne sillä palstan ´fiilis´ on kokonaan muuttunut. Eikä porukkaa näköjään kiinnosta elämä näillä saarilla, lähinnä vain hotellien taso, uima-altaat ja baarit.. Enää ei synny keskusteluja, jotka ennen olivat jopa mielenkiintoisia. Haikeudella muistelen Vilperin ja Mörrin kommentteja asiasta kuin asiasta.. Terkuin Barraquito.

      • blues__brother

        Eihän juntteja kiinnosta muu kuin kuin hotlat koska ovat lomalla vain viikon. Tuulipuja kiinnostaa lisäksi vain kaljan ja makkaran hinta. Noh, junteille se hintatietous annettakoon.

        Miksi muuten laitoit viestin loppuun: Terkuin Barraquito?
        Se Barraquito jonka minä tunnen asuu täällä Inglésissä. Olen tuntenut hänet jo vuosia


      • Vakiasukkaat
        blues__brother kirjoitti:

        Eihän juntteja kiinnosta muu kuin kuin hotlat koska ovat lomalla vain viikon. Tuulipuja kiinnostaa lisäksi vain kaljan ja makkaran hinta. Noh, junteille se hintatietous annettakoon.

        Miksi muuten laitoit viestin loppuun: Terkuin Barraquito?
        Se Barraquito jonka minä tunnen asuu täällä Inglésissä. Olen tuntenut hänet jo vuosia

        Tuo aikaisempi kirjoittaja on se feikki Barraquito. Se sama joka ennustaa aina Calimaa vaikka aurinko paistaa. Vaivautuisi edes siellä kuopion kodissaan katsomaan netistä mikä on sää kanarialla ettei tee itseään ihan naurunalaiseksi, mitä hän toki aina on.

        Se on joka talvi sama. Hän käskee naulaamaan ikkunaluukut kiinni koska nyt tuulee niin että autotkin lentää ilmassa. Viime talvena oli ihan tavallinen tuulinen päivä kun hän mainosti myrskyä. Taitaa tällä nettisankarilla olla ankeata suomessa kun ei pääse kunnon lomille. Oikea "Barra" eli Barraquito asustaa Inlgesissä eikä hän juurikaan enää kirjoittele. Harmi sinällään.

        Terveisiä oikealle Barraquitolle Vakiasukkailta
        M ja K


    • bochorno

      Aloin kirjoitella nimimerkillä Barraquito muistaakseni jo vuonna 2007, kun asuin täällä La Palmalla. Ikinä en ole edes jalallani astunut Inglesiin, olen ollut Gran Canarialla vain LP:n lentokentällä konetta vaihtamassa.
      Sittenhän meitä on kaksi kahvia, erotuksen vuoksi pitäisiköhän minun lisätä nimeni jatkeeksi roomalainen ykkönen?

      P.S.: Uutisten mukaan se metsäpalo olikin TELDE`llä, 12-15 ha ruohikkoa kärtsäsi. Näitten canarioitten lukihäiriö on pahmpi kuin minulla. Tosin nuo paikat usein sekoitetaan keskenään..

      Kirjautuminen ei taaskaan onnistu, siksi nyt laittelen muita nimimerkkejä..

      • fkingfunny

        Tuskin yksikään aito canario tällä palstalla kirjoittaa. Suomalainen Kanarian saarilla asuva tyyppi ei ole canario vaikka voissa paistettaisi.


      • don-Luis

        Hola Barra o/
        Mitkä on ilmat siellä kuopiossa? Täällä etelämpänä on ollut aika sateista koko kesän. Olen siitä huolimatta siirtänyt takaisin kanarialle muuttoani tuonne syyskuun alkuun. Laskin että tämä on pisin aika 16 vuoteen kun olen poissa kanarian kodistani. Ei auta ,piti päästä olkapääleikkaukseen suomeen.

        Hetki vielä ja sitten tapaan taas alkuperäisen ja aidon Barraquiton Inglesissä. Sinähän olet se kuopion feikki.


      • Vähänfaktaa
        fkingfunny kirjoitti:

        Tuskin yksikään aito canario tällä palstalla kirjoittaa. Suomalainen Kanarian saarilla asuva tyyppi ei ole canario vaikka voissa paistettaisi.

        Canario on henkilö jolla on "residencia" eli on pysyvä asukas, eli suomalaisia canarioksia on saarelle yli 500 henkilöä. Yhteensä suomalaisia asuu Gran kanarialla, eli kanarialla noin tuhat


      • syntyperä
        Vähänfaktaa kirjoitti:

        Canario on henkilö jolla on "residencia" eli on pysyvä asukas, eli suomalaisia canarioksia on saarelle yli 500 henkilöä. Yhteensä suomalaisia asuu Gran kanarialla, eli kanarialla noin tuhat

        Canario on yleensä Espanjan kansalainen mutta aina syntyperältään kanarialainen. Suomalainen voi saada Espanjan kansalaisuuden mutta ei muutu suomalaisesta espanjalaiseksi tai canarioksi.


      • Vakiasukaat
        syntyperä kirjoitti:

        Canario on yleensä Espanjan kansalainen mutta aina syntyperältään kanarialainen. Suomalainen voi saada Espanjan kansalaisuuden mutta ei muutu suomalaisesta espanjalaiseksi tai canarioksi.

        Valehtelet väärää tietoa. Meitä suomalaisia canarioksia on täälle satoja. Päivitä tietosi tälle vuosituhannelle. Se että sinä et ole canario ei oikeuta meitä canarioksia haukkumaan. Kateellisuuttasi huutelet mikä on tietysti hieman ymärrettävää


      • pdi
        Vakiasukaat kirjoitti:

        Valehtelet väärää tietoa. Meitä suomalaisia canarioksia on täälle satoja. Päivitä tietosi tälle vuosituhannelle. Se että sinä et ole canario ei oikeuta meitä canarioksia haukkumaan. Kateellisuuttasi huutelet mikä on tietysti hieman ymärrettävää

        Mitä canario oikein tarkoittaa?


      • Vakiasukkaat
        pdi kirjoitti:

        Mitä canario oikein tarkoittaa?

        Kanarian vakituinen asukas jolla on ns. residencia eli on rekisteröitynyt kanarian asukkaaksi. Sitä pitää hakea jos aikoo oleskella yli 90 vrk täällä. Suurin osa suomalaisista ei sitä hae koska menettävät sossun turvan samantien. Siksi täällä asuu paljon esim. työttömiä jotka täyttävät työkkärin laput netissä ja loma jatkuu. Itse olemme eläkkeellä joten ei haittaa meitä mutta moni kiertää suomen lakeja ihan tietoisesti. Tunnen kymmeniä jotka lomailevat kuukausia työkkärin rahoilla


      • Suomi-isolla
        don-Luis kirjoitti:

        Hola Barra o/
        Mitkä on ilmat siellä kuopiossa? Täällä etelämpänä on ollut aika sateista koko kesän. Olen siitä huolimatta siirtänyt takaisin kanarialle muuttoani tuonne syyskuun alkuun. Laskin että tämä on pisin aika 16 vuoteen kun olen poissa kanarian kodistani. Ei auta ,piti päästä olkapääleikkaukseen suomeen.

        Hetki vielä ja sitten tapaan taas alkuperäisen ja aidon Barraquiton Inglesissä. Sinähän olet se kuopion feikki.

        Eikö ne olisi sinua siellä leikanneet, miksi sieltä piti tulla tänne junttien " suomeen ", kertoisitko tyhmälle.


      • lanzario
        Vähänfaktaa kirjoitti:

        Canario on henkilö jolla on "residencia" eli on pysyvä asukas, eli suomalaisia canarioksia on saarelle yli 500 henkilöä. Yhteensä suomalaisia asuu Gran kanarialla, eli kanarialla noin tuhat

        Olet joko umpityhmä tai peräkammarista trollaava mammanpoika. Luultavasti molempia.


      • Canario
        lanzario kirjoitti:

        Olet joko umpityhmä tai peräkammarista trollaava mammanpoika. Luultavasti molempia.

        Sinua taitaa ketuttaa kun et itse voi olla canarios? Viikkoturistina kerran vuodessa jos käy granilla niin ei voi olla canario.

        Ei se mitään. Nauti olostasi suomessa. Laita hernesoppaa poskeen ja mene lattialle kierimään itkupotku raivareita kun et pysty olemaan canario :D

        Itse olen ollut Canario jo kolme vuotta. Muutin ensin Las Palmasiin jossa sain residensian. Nyt asun Inglesissä.


      • valehtelumestari
        Vakiasukaat kirjoitti:

        Valehtelet väärää tietoa. Meitä suomalaisia canarioksia on täälle satoja. Päivitä tietosi tälle vuosituhannelle. Se että sinä et ole canario ei oikeuta meitä canarioksia haukkumaan. Kateellisuuttasi huutelet mikä on tietysti hieman ymärrettävää

        Vakiasukkaat taas valehtelemassa. Todella surkea tyyppi.


      • Olensuomaalainen
        Canario kirjoitti:

        Sinua taitaa ketuttaa kun et itse voi olla canarios? Viikkoturistina kerran vuodessa jos käy granilla niin ei voi olla canario.

        Ei se mitään. Nauti olostasi suomessa. Laita hernesoppaa poskeen ja mene lattialle kierimään itkupotku raivareita kun et pysty olemaan canario :D

        Itse olen ollut Canario jo kolme vuotta. Muutin ensin Las Palmasiin jossa sain residensian. Nyt asun Inglesissä.

        Onko se autuus ja onni olla canarios? En oikein ymmärrä ajattelutapaasi mutta se ei ole tässä tärkeää. Minä käyn pari kolmekertaa vuodessa etelässä niillä viikon matkoilla joskus jopa kaksi ja se riittää minulle. Missään tapauksessa Kanarian saaret eivät ole minun juttuni mutta joillekkin se sopii oikein hyvin ja hyvä niin.


    • Löylynlöy

      Juntti-Juhot kirjoittaa peräkammarin seslongilta toiveitten yöstä Granilla.

    • Mikä on viileää? Jos on 25 varjossa se on oikein riittävä suomalaisille. Kanarialla on kesäkuukausina sopivammat säät meille kuin Välimeren lomakohteissa. Atlanti pitää sään sopivana, meri ei siellä kyllä lämpene niin kuin Välimeri lämpenee.

      • aadalmiina

        samaa mieltä syyskuussa lähdössä las palmasiin pariksi kuukaudeksi kiva päästä aurinkoon täältä suomen sateista


      • caramba

        Mä lähden ja aina syksyksyllä Canarialle, Las Palmasiin, 25 on aina , ympäri vuoden ja jos aurinko paistaa se on vielä enemmän, vuosi sitten 35-39, aivan mahtavaa.


    • ypunto

      Canario on myös kanarialintu. Canario on nimitys kaikille aidoille kanarialaisille.
      Ei suomalaisesta todellakaan tule canariota millään konstilla. Ei vaikka olisi kuinka residentti. Kysykää alkuasukkailta, mitä mieltä ovat asiasta. Gran Canarian asukkaita puolestaan kutsutaan nimellä ´canarion´.

      • Vilperi561

        Kyllä suomalainen ja minkä tahansa valtion kansalainen voi tulla canariokseksi jos hän saa residencian. Tämä on faktaa. Kysykää paikallisilta jos ette usko


      • tsekkapavielä

        Eli siis väität, että jos esim. jenkki saa oleskelu- ja työluvan Suomessa hänestä tulee suomalainen? Sana canario on ollut käytössä saarten alkuperäisistä asukkaista jo satoja vuosia, kauan ennenkuin residencioita ruvettiin jakamaan ulkolaisille. Kysypä vielä kerran kyläläisiltä kavereiltasi. Tämä on ylpeää kansaa, eivät he huoli ulkolaisia canarioiksi. Ei vaikka olisi espanjan kansalainenkin. Pitää olla canario vanhemmat.


      • SinulleTiedoksi
        tsekkapavielä kirjoitti:

        Eli siis väität, että jos esim. jenkki saa oleskelu- ja työluvan Suomessa hänestä tulee suomalainen? Sana canario on ollut käytössä saarten alkuperäisistä asukkaista jo satoja vuosia, kauan ennenkuin residencioita ruvettiin jakamaan ulkolaisille. Kysypä vielä kerran kyläläisiltä kavereiltasi. Tämä on ylpeää kansaa, eivät he huoli ulkolaisia canarioiksi. Ei vaikka olisi espanjan kansalainenkin. Pitää olla canario vanhemmat.

        Et tunnu tietävän asioista mitään. Canario on jos on residensia, ei tarvitse olla espanjalaisia vanhempia.
        Ethän sinä tietenkään voi ymmärtää kun ainoa asia joka mielessä pyörii on pullojen kerääminen että joskus saisit rahaa ja pääsisit edes viikoksi tänne kanarialle.

        Jos ihminen muuttaa suomeen vaikka kiinasta ja saa pysyvän oleskeluluvan, kyllä hän on silloin suomalainen. Ei tietenkään rasistien mielestä, mutta täällä kanarialla on eri säännöt. Emme ole rasisteja ja jokainen voi olla canario kunhan saa reritenssian


      • jänkhältäpäivää
        SinulleTiedoksi kirjoitti:

        Et tunnu tietävän asioista mitään. Canario on jos on residensia, ei tarvitse olla espanjalaisia vanhempia.
        Ethän sinä tietenkään voi ymmärtää kun ainoa asia joka mielessä pyörii on pullojen kerääminen että joskus saisit rahaa ja pääsisit edes viikoksi tänne kanarialle.

        Jos ihminen muuttaa suomeen vaikka kiinasta ja saa pysyvän oleskeluluvan, kyllä hän on silloin suomalainen. Ei tietenkään rasistien mielestä, mutta täällä kanarialla on eri säännöt. Emme ole rasisteja ja jokainen voi olla canario kunhan saa reritenssian

        Mitä ovat Teneriffan, Lanzaroten, Fuerteventuran ja muiden Kanarian saarten residensian omaavat ulkomaalaiset? Tuskin canarioita kun onvain yksi Kanaria eli Grani

        T. savolaenen josta tuli saamelainen muutettuaan Lappiin


      • TietoaOn
        jänkhältäpäivää kirjoitti:

        Mitä ovat Teneriffan, Lanzaroten, Fuerteventuran ja muiden Kanarian saarten residensian omaavat ulkomaalaiset? Tuskin canarioita kun onvain yksi Kanaria eli Grani

        T. savolaenen josta tuli saamelainen muutettuaan Lappiin

        Canario on Gran Canarian vakituinen asukas. Teneriffan vakituinen asukas on Teneriffan vakituinen asukas...jne.

        T: stadilainen josta tuli tamperelainen muutettuani tampereelle.


      • MikkiGranilta
        TietoaOn kirjoitti:

        Canario on Gran Canarian vakituinen asukas. Teneriffan vakituinen asukas on Teneriffan vakituinen asukas...jne.

        T: stadilainen josta tuli tamperelainen muutettuani tampereelle.

        Juuri näin. Canario on Gran Kanarian vakituinen asukas

        Kanarian Mikki


      • omakansajaheimo
        TietoaOn kirjoitti:

        Canario on Gran Canarian vakituinen asukas. Teneriffan vakituinen asukas on Teneriffan vakituinen asukas...jne.

        T: stadilainen josta tuli tamperelainen muutettuani tampereelle.

        Jos sanot canariota espanjalaiseksi saat selkääsi. Jos kutsut itseäsi canarioksi saat aikaiseksi naurun remakan.

        T: eteläpohjalainen josta tuli kuopiolainen muutettuani Kuopioon mutta ei muuttunut savolaiseksi


    • mörrinkamu

      Ja vielä.. Vilperi561, muistan hyvin kun muutama vuosi sitten otit tuon nikin käytöösi trollataksesi alkuperäisen Vilperin kertomuksia. Aiheesta löytynee useita Vilperin ja muiden lukijoitten kommentteja ´kaappauksestasi´.
      Jutuillasi ei ole katetta, jos et edes pysty keksimään omaa nimimerkkiäsi.

      • hiemanfaktaa

        Sinulle tiedoksi että nimimerkki vilperi561 on se alkuperäinen vilperi. Edesmennyt vilperi käytti melkein samaa nimimerkkiä mut hänet paljastettiin.
        Rauha kuitenkin feikki vilperin muistolle. Alkuperäinen vilperi 561 elää ja voi hyvin


    • monegasque

      Kaikkia Kanarian saarten asukkaita kutsutaan canario´iksi, (paitsi ulkomaalaisia = guiri) ja vähiten sellaisia jotka eivät edes puhu kieltä.
      Gran Canarialaiset ovat = grancanario / canarion
      Lanzarote = conejero, Fuerteventura = majorero, El Hierro = herreno,
      La Gomera = gomero, La Palma = palmero, Tenerife = tinerfeno / chicharrero.

      • madrileno

        Kyllä näin, mutta kaikki Kanarialla asuvat espanjalaiset eivät ole canarioita jos ovat mannermaalta sinne muuttaneet. Canarioksilla on omat tavat, murre, perinteet, historia, musiikki ym omat kansalliset erikoisuudet.


      • Espanjasinenje

        Et taida tietaa Grancanario ei koskaan kutsu itseaan Canarión nimella. Gran Canaria saarella asuvat ovat Grancanario/s. Canarión nimi tulee ihan toisesta yhteydesta. Ja silla on negatiivinen pohja.
        Kanarialainen pitaa henkiloa kanarialaisena kun henkilo on syntynyt taalla. Kanarialainen ei myoskaan pida pahana kun hanta kutsutaan Espanjalaiseksi. Alkuperaisia Kanarialaisia kun ei enaa ole olemassakaan. Kaikki on Espanjalaisten jalkelaisia.


      • taaskaanei

        onnistu kirjautuminen. Onkohan vika mun koneen, vai suomi24?
        Mielenkiintoista, kiitos.
        Osaatko kertoa tarkemmin tuon Canarion nimen synnystä, en tunne ainuttakaan grancanariota täällä, jolta voisin asiaa kysyä. Samanlainen halventava meritys kuin guiri`llä?

        Saarilla ovat mellastaneet aikojen alussa roomalaiset, foinikialaiset ym. purjehtiakansat. Alkuperäiset kanarialaiset lienevät berberien jälkeläisiä. Sitä ei tiedetä tulivatko saarille omin toimin vai jätettiinkö heidät tänne. Myöhemmin he olivat haluttuja orjia Euroopassa. Sen jälkeen tänne tulivat XIII luvulla ensin ranskalaiset sitten portugalilaiset ja espanjalaiset, jotka valloittivat kaikki saaret 1496 mennessä.
        Vaan saarelaisten kanssa ei passaa puhua mitään noista berberi-juurista, siitä he eivät pidä.
        Kun otsikon teema on kuitenkin sää, kerrottakoon että tänään on tavallinen kesäpäivä. Lämmintä, mereltä käy vilpoinen tuulahdus, nyt varjossa 26c. Joten iltapäivällä mennee yli 30c eli enimmäkseen sisäleikkejä harrastetaan..
        Terv. barraquito


    • nosoypalmera

      Vihdoinkin joku älysi pointtini! Siinä on todella vissi ero missä olet syntynyt - se on tämän asian juju. Jos olet peninsulalta, vaikka olisit asunut saarilla 20 v., tulet aina olemaan se tyyppi Madridista.
      Eihän kukaan muutu maroccolaiseksi jos muuttaa asumaan Maroccoon..

    • taxitaxi

      Vakiasukkaat ei ole koskaan Kanarialla käynytkään, eikä edes nähnyt aitoa canariota. Pelkkä valehtelija koko tyyppi. Samanlaisia ovat hänen kaksoisolentonsa Blues_brothet, barranquito, taxitaxi ja mitä niitä nyt onkaan.

      • Helpottiko?

        Yep, minä ainakin olen barraquito - en siis barranquito. Asunut täällä La Palmalla nyt yhteensä 9 vuotta. Onko vielä kysyttävää?


      • Tokela

        Ei paljoo helpota. Viimeksi olit asunut vimoset 50 vuotta joosain gomerossa vai oliko se komero. Kuitenkin joku maanjäristyssaari missä heilui kaikenaikaa.
        Ja nyt näköjään asut jo 9:ttä vuotta Mallorcalla!
        Että jatka vaan valitsemallasi uralla.


      • taxitaxi
        barraquito kirjoitti:

        Helpottiko?

        Yep, minä ainakin olen barraquito - en siis barranquito. Asunut täällä La Palmalla nyt yhteensä 9 vuotta. Onko vielä kysyttävää?

        Ei sen kummempaa kuin se, että sinunkin nimimerkkiäsi on käytetty väärin. Samoin muita mainitsemiani. Vielä don luis unohtui. Joku siis terrorisoi tätä sivustoa. Ylläpitäjä ei asiasta välitä. Haluaisi, että kaikki rekisteröityisivät.


      • katokartasta

        Tokela hei, Mallorcan pääkaupunki on Palma de Mallorca.


    • ainasuomalainen

      20 vuotta Teneriffalla, olen Suomalainen. En muutu Canarioksi vaikka olisin täällä lopun ikäni.

      • etninensuomalainen

        Canarian people or Canarians are an ethnic group living in the archipelago of the Canary Islands (an autonomous community of Spain), near the coast of Western Africa. The distinctive variety of the Spanish language spoken in the region is known habla canaria (Canary speech) or the (dialecto) canario (Canarian dialect).

        Lähde: https://en.wikipedia.org/wiki/Canarian_people


      • talvehtivatalvehtija
        etninensuomalainen kirjoitti:

        Canarian people or Canarians are an ethnic group living in the archipelago of the Canary Islands (an autonomous community of Spain), near the coast of Western Africa. The distinctive variety of the Spanish language spoken in the region is known habla canaria (Canary speech) or the (dialecto) canario (Canarian dialect).

        Lähde: https://en.wikipedia.org/wiki/Canarian_people

        Avainsana ja villakoiran ydin on siis sana etninen. Canariot on etninen ihmisryhmä eikä mikään wanna be granilaisuus.


    • ervrre3t

      Viimeiset 3 viikkoa La Palman saarella on ollut yli 30...

      • Ja se jatkuu.. tänä aamuna varjossa jo 26c. Iltapäivisin siinä klo 17-18 lämpö on jo noussut n. 34-37c. Kaiken kukkuraksi saaren metsäpalomiehet (BRIF) ovat lakossa. Jos ei ole metsäpaloja he siivoavat metsiä ja raivaavat risukoita. Keräillen tarkkaan pois varsinkin kaikki lasinsirpaleet. Kuinkahan nyt käy, jos jossain kärähtää, kuka sinne menee sammutustöihin? Tunnen heistä muutamia, enkä voi kuin ihailla heidän työpanostaan, olemattomalla liksalla ja äärimmäisen vaikeissa olosuhteissa.

        Saarelaiset ovat sitä mieltä, että tänä kesänä vasta syyskuussa tulevat kunnon helteet. Saas nähä..


      • ervrre3t

        Taidat asustella siellä vai? Käyn joka kesä 2-3 vikkoa Tijarafessa lomailemassa. Aivan upea saari ja mukavaa porukkaa :).


    • Kappas! Täällä ei kyllä suomalaisia usein näy. Viimeksi tapasin yhden rouvan n. 3 v. sitten ja sekin talvella. Kesäisin tämä on täysin erilainen paikka, koska suurin osa turisteista on mantereelta tai muilta saarilta. Samoin ulkolaiset, jotka viettävät talvensa täällä ovat menneet koteihinsa, joten tuntuu että on paljon enemmän tilaa..

      Asustelen tässä ihan Tijarafen naapurissa, käyn kuitenkin aina joskus kahvilla ja tuttuja tapaamassa Kiosko de Diablossa. Taidatkin tuntea paikan? Oletko ollut koskaan Tijarafen ´Pirun tanseissa´? Jos et, googlaa Dansa de Diablo. Se on muistaaksen joskus loppukesästä. Aivan hurja fiesta, kerran nähty ja se riitti..
      Aivan liian vaarallista. Espanjassa tykätään leikkiä tulella ja härilla, ja sitten kun jotain sattuu itketään ja voivotellaan ihan kamalasti.

      Ja noista metsäpaloista vielä. Kyselin eilen tutuilta kuinka toimitaan, jos palo syttyy, kuka sen sammuttaa? Kuulemma vapaaehtoiset ja sotilaat. Mutta eihän täällä ole sotilaita! Ne tulevat sitten tarpeen vaatiessa Teneriffalta. Jo vain, siinä ehtii tapahtua vaikka mitä kunnes ovat paikalla..

      • ervrre3t

        Heh, Kioso del Diablo on mun lempparipaikka ;) Hyvät papas locas, Vega Norte viiniä ja hauska henkilökunta. Siellä tulee aina katseltua auringonlaskua harva se ilta. La murallassakin tuli käytyä muutaman kerran ja siinä saksalaisessa oluttavernassa.
        Piruntanssit missasin viime vuonna parilla päivällä mutta uutisista näin että oli tainnut olla joku tulipalo sen seurauksena.
        Itse asun vakituisesti Barcelonassa mutta tästähän on näppärä saarille pyrähtää.
        Hyvää kesän jatkoa ja pidähän saari pystyssä jos vaikka kioskilla ens heinäkuussa vaikka törmättäis :).


      • Onneksi ovat vihdoinkin lisänneet yhteyksiä saarelta niin Barceloonaan, Bilbaon kuin Madridiinkin. Lentoyhteyksiä on parannettu myös tulevaksi talvikaudeksikin.

        Eniten noissa pirun tansseissa taitaa palaa nahkaa.. sen takia tanssivat nuoret machot ottavatkin paidan pois päältä, ettei se kipinöiden osuessa pala ihoon kiinni. Minulle riitti se, kun jäin väkijoukon alle kun se ryntäsi pirua karkuun. Päälleni vielä rojahti yli satakiloinen kaveri. Saamiani mustelmia ja ruhjeita puhaltelin pitkään.
        Kuvittele nyt, siihen kirkon pienelle aukiolle oli sulloutuneena tuhansia ihmisiä.

        Aivan varmasti pidän saaren pystyssä ja tässähän se jököttää utopistisista tuhoennusteista huolimatta..
        Ilomielin törmäillään Josen kioskilla, hänen väityksellään voidaan vaikka sitten tulevana kesänä sopia tarkemmin tapaamisesta.
        Oikein hyvää kesää myös sinne pohjoiseen. Jos sattuu satamaan, nauti puolestani, täällä ei ole kunnon sateita ollut pariin vuoteen..


    • Perjantaina (muistaakseni) EL DIA-lehdessä oli artikkeli Espanjan säästä viimeisen vuoden aikana. Kesäkuu 2014 - kesäkuu 2015. Yllättäen kaikkein kuivin paikka Espanjassa ei suinkaan ollut matereella, vaan La Palman saari Kanarialla. Sateisin paikka saarilla (yllätys, yllätys) oli Lanzarote!
      Artikkelissa kerrottiin maanviljelijöiden ja karjankasvattajien taloudellisista ongelmista, heidän joutuessaan jo ostamaan vetensä elikoille ja kasveille.

      Apu tuli taivaasta. Ainakaan 50 vuoteen täällä ei ole satanut elokuussa. Eilen oli koko päivän mahtava ukkonen ja vettä tuli todella reippaasti. Tuulikin ylti puuskissa 80 km/h. Sade ja ukkonen mylläsi kaikilla saarilla. Lämpöä oli kuitenkin 27-28c. Epävakaata säätä on vielä luvattu muutamaksi päiväksi. Nytkin aurinko paistaa, mutta merellä on synkän näköistä.

      Tuolla jossain muussa kirjoituksessa lapset pelottelivat lukijoita saarten haikaloilla. Se on kiehtova aihe, sillä niitähän uiskentelee runsaasti näissä vesissä. Kyselin tutulta kalastajalta, onko esim La palman vesillä ollut haitten aiheuttamia hyökkäyksiä. Kukaan ei ollut kuullut ainoastakaan, vaikka olivat niitä usein merellä tavanneetkin. Yksi vakava loukkaantuminen oli kuitenkin sattunut vuosia sitten.

      Miehet oivat pyydystäneet ison hain (eivät tietäneet minkä merkkinen se oli) joka oli kiinni aluksen vieressä ja jossa he sitä koettivat saada hengiltä. Ilmeisesti tämän naarashain puoliso alkoi hyökkäillä alusta vastaan ja loppujen lopuksi se tuli vedestä valtavalla vauhdilla ja mäjähti keskelle aluksen kantta. Kannella ollut kalastaja jäi sen alle ja loukkaantui pahasti. Saaliiksi tuli kaksi haita ja haavoittunut mies.
      En tiedä onko totta vai tarua, mutta juttuna ihan hyvä. Paras ikinä kuulemistani.

      El Hierron vesistössä on tällä viikolla uiskennellut melko iso vasarahai parvi. Uutisissa näytettiin jonkun sukeltajan ottamaa videota, jossa hän uiskenteli parven keskellä. Tämä on nyt uusi extreme-laji, voit mennä sukeltamaan haitten joukkoon.
      Huh, huh!

    • caramba

      Ihanaa pian taas kävelen Canterasin rannalla, odotettu pitkä aurinkoloma alkaa, täydelliseen Canarian kesään, toivon että pian asun siellä koko ajan, Suomi ei ole enää reilu omaa kansaa kohtaan.

      • onnenpekkakinvielä

        Sinun kelpaa kun voit ilmeisesti elää sijoituksillasi. Minä raukka joudun elämään tämän epäreilun maan maksamalla eläkkeellä. 1899 €/kk netto ei tähän ylellisyyteen varmaankaan riitä. On se niin väärin, että on näin epäreilu maa. Olet onnenpekka!!!


    • Soportable

      1899e kk elaa yksi ihminen ihan loistavasti Kanarialla jos ei suurempia velkoja ole.

      • aadalmiina

        kyllä sillä eläkkeellä canarialla elää ruoka on paljon halvempaa kuin Suomessa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2531
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1980
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe