APUA, voiko olla narsisti?

epätoivoinentyttönen

Reilu vuosi sitten Aloin seurustelemaan miehen kanssa jonka olin jo tuntenut parisen vuotta. Itsellä oli silloin vähän huono itsetunto, olen luonteeltani kiltti. Mies oli juuri sitä mitä olin toivonut. Auttavainen, komea, ja osasi puhua tunteista, joka välitti minusta ja kehui minua, hällä oli 2 lasta joille oli ihana.. Olin rakastunut. Sain rakkauskirjeitä, koruja. Aloin huomata, että hän puhui hirveästi pahaa työkavereista ja kehui itseään, ja taas valitti kuinka rankkaa on. kuuntelin ja silittelin päätä. Kuunteli kyllä minunkin juttuja joskus. Välillä mökötti jos olin liian hiljainen.. mökötti kun olin etäinen(minulla oli pää kipiä ja sanoin sen) Sitten hän oli työttömänä pitkän aikaa. Tulin töistä ja rojahdin sohvalle väsyneena, hän alkoi mököttää ja lähti pois. Selitin että olin vain väsynyt, hän sanoi, että on koko päivän odottanut minua, ja minä kohtelen häntä näin. itkin ja pyysin anteeksi.
Hän halusi joka päivä, joka päivä seksiä, useamminkin. kysyin varovasti, onko hän kiinnostunut vain siitä. Suuttui hullunlailla ja mökötti. itkin ja pyysin anteeksi. Hänen mieliksi suostuin aina, jotenkin se alkoi ahdistamaan. Yritin sanoa, etten aina kykenisi, hän vähän mökötti ja kertoi että olen niin ihana, ja haluttava, onko se hänen syy?!?? Sanoin, että ei ja pyysin anteeksi, en voinut kieltäytyä. -Pääsin iltavuorosta ja menin nukkumaan, hän kiukutteli seuraavan päivän, johtuen siitä ettei ollut saanut. En tajunnut, kysyin mikä on, ja taas pyytelin anteeksi.

Hän oli tosi tosi tosi siisti, se siisteys meni jo ylitse. ei saanut olla MITÄÄN sotkua. Usein sain huomautteluja. Kaikki meni kuin hän sanoi, tottelin parhaani mukaan.
Hän oli ihana ja sain rakkauskirjeitä, tehtiin yhdessä asioita. Mentiin kihloihin.

Ensin hän oli "huolissaan" jos menin yksin lenkille, kaverin kanssa ulos. Sitten Hän alkoi suuttua menoistani, loukkaantui. olin varpaillani, uskallanko mennä kaverille, voinko käydä lenkillä, koska hän suutahteli ja mökötti usein kun menin ja sanoi ettei kuulu suunnitelmiini, pyytelin anteeksi ja oli tukala olo. Kun kysyin lupaa, tottakai saat mennä, kumminkin sitten oli siitä hieman huonolla tuulella. Hänestä menin miten halusin. Hän suuttui ja sanoi, että kaikki menee minun mukaan!! Siitä suuahdin ja yritin sanoa, että toisinpäin menee, mutta syy jotenkin kaatui niskaani, hän sanoi että noniin minun syy ja vajosi itsesäälin, pyysin anteeksi ja sanoin että ei. osasi hienosti selittää ja kääntää asiat..

Kerran kännissä tuli riitaa, kun uskalsin humaltuneena sanoa, että on kamalaa kun hän huutaa, suuttuu ja on niin yli siisti. mentiin nukkumaan, yritin sovittaa suutelemalla. Hän meni pidemmälle, sanoin älä, älä, älä. Hän jatkoi, ihan vähän tuuppasin, sitten en jaksanut vastustella, laitoin silmät kiinni ja annoin hoitaa homman.

tämän kaltaista arkea, ja painostusta lapsen tekoon, tajusin että hän suuttui omilleen aivan mahdottoman pienistä asioista, esim. tahra tippui paidalle, jos pihaleikissä tuli jotain kenkiin tai housuihin, ihan hullun tarkkaa.

Kumminkin hän oli ihana, kehui usein, sain ihania kirjeitä ja oli mukavaakin, auttavainen yms yms yms

Olisi pitänyt sekstailla makuuhuoneessa kun lapsia oli oventakana kieltäydyin ja sanoin, etten pysty keskittymään, se stressaa. Sitten mulla naksahti, yritin oikein nätisti selittää miksi en pysty, Hän suuttui ja kysyi enkö tajua miehen tarpeita. itkin ja pyytelin anteeksi. yritin vieöä selittää. ei ymmärtänyt vaan puhui rumasti, käski mennä seksuaaliterapeutille. Sitten ahdisti ja tajusin etten ikinä kykenisi enään sänkyyn hänen kanssa, mua oksetti aivan kauheasti. Hän kysyi pitääkö huoriin lähteä jos en enää "kykene"?!

Minä jätin. Hän Suuttui valtavasti, haukkui ja kaikki syy on mun. Yritti pakottaa vielä tapaamaan, soitteli 20 kertaa sinä päivänä, vastailin noin 10 puheluun ja kuuntelin kuinka paska olen, viestejä lenteli, yritti pakottaa kasvotusten puhumaan, myös itsemurhaviestejä, en uskaltanut kasvotusten nähdä. en vieläkään ole saanut rauhaa. Hän muuttaa tavaroitaan pois ja kiroaa minua. Olen yrittänyt auttaa, ja antanut rahaa tilille, silti olen syypää. En voi haukka paskapääks, vaikka mieli tekisi, hän ei tajuaisi. ymmärtää vain sen että on koko elämänsä uhrannut minulle ja rakastanut minua, minä olen lapsellinen, kylmä, itsekäs, petturi.

Vertaistukea...??
t.epätoivoinentyttönen 24 v (mies minua 12 vuotta vanhempi)

14

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kynnysmatto

      Osin kuin itse olisin kirjoittanut.. Ole onnellinen, että sait sanotuksi tervemenoa! Älä vain huoli sitä takaisin, äläkä maksa enään mitään. Sinä selviät kyllä <3

    • Mitä väliä sillä on, miksi mies kohteli sinua huonosti? Helpottaisiko oloasi jotenkin, jos se olisi narsisti? Jos, niin miksi?

      • kykkänin

        Itse vastaavanlaisessa tilanteessa joskus olleena sitä halusi jonkinlaisen selityksen, miksi kävi, niin kuin kävi... Siitä myllytyksestä kun selvisi, jatkui ankara itsetutkiskelu ja oman parisuhdekykyisyyden miettiminen... Koska tuollaista ei halua kokea toiste, miettii edelleen, miten voi jatkossa moiseen ansaan kävelemisen.


    • Taraolivia

      eihän toi oo ku itsekäs epävarma paska, tyttöset aina uskoo kaikkeen selittelyyn.
      Eihän sulla sitä ongelmaa ole seksin suhteen vaan sillä itsekeskeisellä juntilla, oiskohan seksi addikti.
      Heitä hemmettiin koko ukko, sehän on ihan selvästi sairaalloisen mustasukkainen ja itsekeskeinen siivous hullu.
      Jos minulla olis tollanen kotona niin turpaan tulis tasasesti joka päivä, kas kun meillä on keskitysleiri kuri.
      mutta myös tasapuolisuutta.
      kerro vaan tädille niin oikaisen käsityksiä tollaisista kieroutuneista yksilöistä.

    • Varmasti vielä rasittavuuteen asti ja miljoona kertaa yrittää saada sinua keinolla millä tahansa takaisin ja lupaa olevansa hyvä ja maailman paras mies ym. ym. ym. Tuttua, niin tuttua... Mutta älä missään tapauksessa palaa entiseen tai usko lupauksiinsa. Ja voin kertoa, että melko varmasti koko ajan meno yltyy hurjemmaksi eli tulee syyttelyä, karskia kielenkäyttöä, ehkä jopa fyysistä kontaktia alistamalla ja jopa käsiksi käymällä. Ko. ihmistyypit tekevät loppujen lopuksi melkein mitä tahansa saadakseen haluamansa koska eivät siedä pettymyksiä tai häviötä. Ole vain vahva nyt ja elä omaa elämääsi -puheluihin tai viesteihin ei kannata vastata, sillä mitä enemmän olet tekemisissä, sitä enemmän mies innostuu ja pääsee taas ´niskan päälle´. Halu kontrolloida ja vahtia sinun tekemisiäsi vaikkapa sitten viestittämällä ja soittelemalla. Voimia taisteluun!

    • tavallinen.tarina

      Onpa paljon vikoja yhdelle miehelle. Suuttuu joka asiata mitä sanot tai teet, annat rahaa tai seksiä ja jos ei ole tarpeeksi niin suuttuu. Mutta tärkeintä kai oli että mies on komea joten silloin ne muut viat unohtuu. Ei ole kovin ymmärtäväinen ja yrittää hallita sinua uhkailemalla, ihmettelen että miksi edes vastaa sen soittoihin. Mietin vaan että mitä vikoja mussa on että kun en koskaan pääse seurustelemaan.

    • pidäpuolesi

      Se ei sinua viisaammaksi tee oliko mies narsisti vai basisti. Viisaammaksi tekee se, mitä tästä opit ja miten toimit jatkossa.

      Luepa tuo kirjoituksesi uudestaan. Annoitko todella joka kerta periksi kun äijä vähän mökötti? Etkö osaa ollenkaan pitää omaa puoltasi? Sinun aikuisena ihmisenä pitäisi ymmärtää ja osata pitää kiinni omista rajoistasi, eikä heti ruveta itkemään ja pyytelemään anteeksi jos kumppani mököttää.

      Ihmisluonto on yleensäkin sellainen, että useimmat rupeavat tavalla tai toisella hyväksikäyttämään toisen heikkoutta. Aikuisessa ja terveessä suhteissa rajoja vedetään ja niistä pidetään kiinni, ja joistakin joustetaan ajan kanssa - eikä anneta periksi heti kun toinen mutristaa suutaan. Mieti millaiset arvot ja rajat sinulla on, ja opettele pitämään niistä kiinni.

    • sinkkumies39

      Olipa tarinaa ja miehessäs ei kai mitään hyvää ole mutta tuollaisiin miehiin naiset just rakastuu tai ainakin haluaa seurustella tuollaisten kanssa. Jatkuvaa riitelyä ja jatkuvaa todistamista että ei petä ja jatkuvaa pelkäämistä että milloin se viimeinen isku tulee. Ei luottamusta ole niin ei ole rakkauttakaan, miten voi elää normaalia elämää tuollaisen miehen kanssa.

    • epätoivoinentyttönen

      Tuntuu vain niin SAASTAISELTA, että se mies on koskenut muhun. meinaa yöunet mennä... Välillä rupean miettimään, että mitä vikaa minussa on, mutta kyllä mä ymmärrän, ettei niin saa ajatella. ärsyttää kun mies on kääntänyt asiat, että minun syytä, minä olen kamala, omapäinen.. Vaikka olen täysin tanssinut pillin mukaan, ja olen ollu ahdistunut. Nyt hän sanoo että mulle ei ole merkinnyt mikään mitään ymsymsyms!! että on turhaan haaskannut elämästään aikaa tällaisenn akkaan. Ja saanut päähänsä että minulla on toinen. Totuus oikeasti on että en halua nähdä miespuolisen alapäätä ehkä enään ikinä, ei yhtään oo haluja!!!! Mua rupeaa aina itkettää kun nousee mielikuva siitä alasti. Jotenkin hyväksi käytetty tunne, vaikkei se ehkä niin ole? Mun olisi pitänyt olla kovempi niin olisi asiat menny paremmin? hyi olkoon on kamala olo. Ja olen tähän asti vain ollut ystävällinen enkä haukkunut takaisin, saan näpäytyksiä ja piikittelyä vaikka mistä.. valittaa kuinka tein hänen elämästä h#¤&&/ ttiä... Kuika rankkaa hänellä nyt on. Jopa ruuvannut polttimot kämpästä mukaansa, repinyt mun lappuja roskiin, tonkinut minun tavaroita... Valittanut enkö tyhjää edes jääkaappia kun en ole ollenkaan asunnolla(en uskalla olla siellä yksin!!) , unohtunut roskat yms. Vaikka ei ole hänen ongelma. syyllistää mua kuinka hänen lapset kärsivät tästä. ynnämuuta. Ja minä olen laittanut sen tilille yli 500 euroa!!!!!!!!!!!!!!!!

      • Kilttis

        Laitatko minunkin tilille 500 euroa? Voisin ostaa vaikka uusia vaatteita niin ehkä joku nainen tyttkäisi sitten minusta.


    • liisakaisa

      Suosittelisin, että käyt esim. mielenterveystoimistossa juttelemasta suhteestasi, koska tuo ei todellakaan ole ollut tervettä. Sinun on opittava arvostamaan itseäsi ja omia tunteitasi. Kaikkea hyvää sinulle. Unohda se tyyppi.

      • minimerkki2

        On narsisti selvästi. Nyt tyttörukka menet esim. turvakotiin tai poliisille. Ymmärsin että sinun omaisuuttasi on vahingoitettu. Vaihda puhelinnumero. Etsi asunto jota hän ei löydä (salatut osoitetiedot) tai mene kotiisi tai kaverin luo asumaan muutamaksi viikoksi. Saatat tarvita tosiaan keskusteluapua selvitäksesi, sitä varten kannattaa vaikka maksaa psykologin- tai psykiatrinpalveluista.
        En ymmärtänyt kenen asunto on ja kenen siihen pitäisi jäädä, mutta itsesi on paras muuttaa pois ja tehdä rikosilmoitus jos tavaroita on hukattu, varastettu tai rikottu. Tarvitset aikaa ja tukea toipumiseen, tukeudu ystäviisi ja kieltäydy kaikesta tekemisissä olosta tuon psykopaatin kanssa. Ei puheluja, ei viestejä (estä/poista). Viisastumisiin, toipumisiin!


      • epätoivoinentyttönen

        Hän on lähdössä kämpästä pois, minä jään. Oltiin muutettu minun kotipaikkakunnalle. Onneksi mulla on suku lähellä. Hän soittelee vielä "käytännön asioita", eli kyselee olenko hoitanut nurmikon leikkuun, tyhjää se stanan roskis, ja muita neuvomisia, ja enkö minä tajua kuinka rankkaa hänellä nyt on...


    • 10JA5

      Vaihdappa asuntoon lukko. Pyydä sinne joku miespuolinen kun exäsi on sinne menossa. ÄLÄ ITSE MENE MUKAAN!

      Oliko teillä yhteisiä lapsia? Mikäli on, tarvitset kaiken tuen läheisiltäsi ja yhteiskunnalta.

      ÄLÄ KOSKAAN TAPAA HÄNTÄ YKSIN, ÄLÄKÄ NYT IHMEESSÄ LAITA SEN PASKIAISEN TILILLE ENÄÄN RAHAA !!!!!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1595
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1234
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1147
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1076
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1047
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      585
      1023
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      940
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      922
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      806
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      721
    Aihe