Abuaa bugisuuttaa

S1mpsuli

Pelaan Sims 3 peliä. Simperheessäni ongelmia on mies ja nainen vanhuksia jo ovat ilmaisella lomamatkalla ja näillä on kaksi teini-ikästä tyttöä. Ongelma perheen äiti on vieläkin lomalla monta simpäivää jo eikä näy takasin tulevaksi. Isä on ns tullu sen kuvake on vihreänä, mutta simin kuvaa ei näy, jos klikkaan sitä simiä ei voi valita. Toinen bugi on sängyt laitan teinit nukkumaan niin ne yhtäkkiä pomppaa viereiseen huoneeseen ja ovat hereillä kesken nukkumisen. Laitan uudestaan nukkuun mutta sit ne taas pomppaavat hereille ja ilmestuvät viereiseen huoneeseen.

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Simahtanut

      Palstalla on käynyt muutama tosi etevä Sims 3:n tuntija (minä en kuulu valitettavasti heihin, sorry), mutta tuskin hekään osaisivat sanoa tarkkaan mistä on kysymys vain kuvauksesi perusteella. Pitäisi tietää peliversio, mahdolliset lisärit ja kaikkien ladattujen päivitykset sun muut, joten mahdollisuuksia riittää.
      Teinien pomppiminen toiseen huoneeseen on bugi, kuten totesitkin ja johtunee siitä, että peli resetoi simit automattisesti jonkin virheen takia. Vikaa voi olla silloin talossa (huone, huonekalut, yms), pelin ja mahdollisten lisäosien yhteensopivuudessa, jne, jne.
      Onko itse peli päivitetty, onko lisäosia, oletko ladannut modeja tai muuta sisältöä - kaikki tuollainen voi vaikuttaa.
      Itselläni oli muistaakseni jotain tuontapaista ladattuani Maailmanmatkaaja-lisärin. Kadonneet simit löytyivät kuitenkin lomailijan palattua. Kun koko perhe oli lomalla yhtä aikaa, ei ollut juuri ongelmia - ainakaan tuon kuvailemasi kaltaisia.
      Oletko ladannut hiljattain peliin jotain uutta? Silloin olisi mahdollista, että oudot pomppimiset ja simien katoamiset johtuisivat jostakin yhteensopivuusjutusta. Talossakin voi olla jotain outoa - enkä tarkoita kummituksia. Jos olet rakentanut lisää huoneita tai lisännyt jotain kamaa, niidenkin sijoitus voi häiritä joskus pelin kulkua.

      Kohteliaimmin S.

    • S1mpsuli

      Itse en ole moneen kuukauteen ladannu mitään ja ladatut ovat sims storesta. Modeja en oo ladannu. Lisäreistä on melkein kaikki paitsi uupuu Superstara, yliopisto ja tulevaisuuteen. Kamaseteistä Katty Berry herkkuhetki ja Diesel. Luksuslukaali on muttei vielä asennettuna. Tein niinkin, että purkiin ja rakensin talon uudestaan vaan edelleen simit pomppaa sängystä ylös viereiseen huoneeseen tai sänkynsä vierelle. Tuo ilmanen lomamatka, että joku aikuisista simeistä saa sellasen. Ne vain lähtee ja jättävät teinit ja sitä nuoremmat kotiin keskenään.

      • Simahtanut

        Kaiken voi korjata, mutta ei kaikki voi korjata kaikkea. Ellei kukaan tietävämpi ilmesty tänne neuvomaan, niin 1) muilta Suomalaisilta pelaajapalstoiltakin voisi kysyä. Ellei se vaihtoehto miellytä, niin 2) katsoo olisiko peli tehnyt backup-kopiota tuosta tallennuksesta ja koettaisi sillä tai 3) kopioi tai siirtää talteen tärkeimmät jutut pelistä varmuuden vuoksi ja lataa sen jälkeen itse pelin uudestaan.
        Huom. Nämä olivat amatöörin karkeita ideoita. Pätevä peliasiantuntija kaivaisi esiin virheraportit pelistä ja tutkisi niiden perusteella mistä on kysymys ja korjaisi sen jälkeen virheet. En tiedä löytyykö Suomesta kovin monta tyyppiä, joita kiinnostaa ryhtyä tuohon hommaan. MTS:n sivuilta olen sellaisia bongannut, joten jos englanti on hanskassa, niin voisi lähettää sinne mahdollisimman tarkan kuvauksen ja pyytää ohjeita.
        Vaikuttaa varmaan sekavalta ja työläältä? Jos ongelmat ilmenee vain yhden pelitallennuksen kanssa, niin itse en ihan heti ryhtyisi moiseen. Jos peli kenkkuilee muidenkin tallennusten kanssa, niin lataisin pelin uudestaan ja ellei se auttaisi, niin kokeilisin pala kerrallaan mikä lisäri tai kamasetti aiheuttaa ongelmat.

        Kohteliaimmin S.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      336
      3794
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1689
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      1458
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1308
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1292
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      57
      1264
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1221
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe