nuorelle laihdustusvinkkejä

jjaassukk

oon 17-vuotias tyttö ja mittani ovat 166cm/61kg. haluaisin todella pudottaa painoa noin 6 kg ainakin ja kaipaisin vinkkejä :) oisko mahdollista laihtuu tuon verran 1-2 kk? paljonko kaloreita pitäisi syödä /päivä? kiitos asiallisista kommenteista

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maltillaehkä

      Olet normaalipainoinen, joten laihduttaminen ei ole helppoa, eikä edes tarpeen.

      Kannattaa kuitenkin syödä terveellisesti, liikkua riittävästi (1-2 tuntia päivässä, myös puutarhatyöt yms. lasketaan osaksi) ja nukkua riittävästi (8-9 tuntia). Kasvikset, kasvisrasvat ja proteiinit (liha, kala, kana, kananmuna, soija ja pavut) ovat tärkeä ydin terveellisessä ruokavaliossa. Kokojyvävilja ja maitotuotteet ovat myös tärkeitä, maito rasvattomana.

      Jos et laihdu, niin hyväksy tämä paino itsellesi. Toivomasi laihdutusnopeus on kuitenkin liian rankka. Koska olet normaalipainoinen, niin kilo kuukaudessa on sopivampi.

    • Mulla on sulle viikon dieetti, missä laihdut n.5-8 kiloa. Ja se on vaan ruokavaliosta kyse. Jos haluat jotain habaa, niin pidä jalkojas (sillonkin makaat) niin silleen vähän vaan ylhäällä, niin se auttaa sua saamaan mahaan lihasta ;) (muista pitää 5sekkaa) mutta siis, tässä se dieetti ruokavalio: http://www.myhealthtips.in/2013/06/how-to-lose-8-kgs-weight-in-7-days.html

    • hkäökihäh

      Tuo on erittäin hyvä tapa saada aikaan syömishäiriö. Ymmärrän, että naisellisen muodot tuntuvat inhottavalta, kun on vielä tiiviissä muistissa lapsellinen poikatyttövartalo. Mutta jos aloitat laihdutuskierteen nyt normaalipainoisena, niin on hyvin todennäköistä että sotket käsityksesi kehonkuvastasi lopullisesti. Ehkä päädyt letkuissa makaamaan anoreksiaosastolle. Mielestäni ei kannata. Itse aloitin laihdutuksen yläasteella, kun uskoin, että jos painan yli 50 kg olen kamala läski. Ei todellakaan kannattanut. En pysty syömään normaalisti edes vielä keski-iässä, ja jäin lapsettomaksi. Mutta omapa on elämäsi.

    • Minävainnn

      Mun mitat olivat melkein samat vähän yli 2 kuukautta sitten (168cm/61-62kg) kunnes aloitin laihduttamisen ja nykyään olen 170cm/55kg ja tunnen itseni vieläkin todella lihavaksi ja haluaisin vain laihtua lisää... Eli olen varmaan onnistunut sekoittamaan oman kehonkuvan. Ja kuukautisetkin ovat olleet jo kohta kuukauden myöhässä. Ja en tiedä mitä pitäisi tehdä. Ajatten koko ajan omaa painoani, ruokaa, liikuntaa ja siitä on tullut pakko mielle. Joten ei kannata aloittaa laihduttamista koska siitä ei seuraa mitään hyvää! Elämäni on ihan sekaisin kun kaikki ajatukset pyörivät vain ruuan ja liikunnan ympärillä. Niin ja olen 15 vuotias tyttö.. Ja tämän siis saanut aikaan liian vähäisellä syömisellä ja hullulla liikunnalla.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5790
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3667
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      227
      1921
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1772
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1222
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1177
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      290
      955
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      50
      948
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe