Loppuiko asfaltti ?

Kajaanin katuja on ihan reippaasti jyrsitty asfaltoitavaan kuntoon, mutta itse asfaltointi tapahtuu kovin verkkaisesti.
Loppuiko siis tekijällä asfaltti vai lähtikö työmiehet kesälomille ?

23

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HELEVETTI121

      Epäilen.....edellisvuosien asfalttikartelli on vaikuttanut siihen kirkkoahon risteyksessäkin olin silloin, kun jyrsivät sen risteyksen liikenteenohjaaja oli kirkkoahon puolella,ei kaupungin puolella, mutta kun tulin kaupungista ja käännyin kirkkoaholle, väistelin sitä asfaltinsärkijää, kukaan ei ollut ohjaamassa liikennettä toiselta puolelta, sama se oli kun tekivät sitä asfalttia, toinen kaista oli puomilla suljettu, mutta ohjaaja oli taas vain kirkkoaholta päin tulleille......varmaan joitain ei ammattilaisia liikenteenohjaajina epäilen pitkäaikaistyöttömiä vuokrafirman palkkalistoilla olevia ????? Samoja ongelmia on ollut jokaisessa asfaltin teko pläntissä, toiselta suunnalta ajavat väistelevöt työkoneita, toisesta suunnasta tulleita ohjataa. En edes maksaisi tuollaisesta paikkaamisesta paltaniemellä yks ukko lapiolla mätti asfalttia kuoppiin ja meinasi itse jäädä auton alle .....naurettavaa touhua ELY-KESKUS MISSÄ OLETTE....VARMAAN GRILLIKIOSKILLA KYTTÄÄMÄSSÄ !!!!

    • fdgdffgdfgdg

      Niin helvetisti rouhittu ja kuoppia ettei taida asfalttia ollakaan kun tuota meininkiä kattelee...

      • fdgdffgdfgdg

        jäi valitettavasti mainitsematta tännekin olen gay-homo


    • grkdp4e23gd

      Terävät reunat ei tee renkaille hyvää. Kukahan maksaa jos rengas repeää?

      • dfdgdfgdgfdgdf

        Urakoitsija eli sinne yhteyttä ja laskua... Tai työntilaaja eli kaupunki. Elleivät maksa niin sitten asiasta vyöryttämään isompaa juttua sekä yleisesti tietoon vaikka sosiaalisen median kautta :) Alkaa kassa kilistä!


    • kajaaninidiootit

      Kajaanissa kaikki tehdään päin vittua.. Ehkä suomen tyhmimmät päättäjät? Otetaan aina halvinta ja samalla paskinta, johan tuo uimahalli on hyvä esimerkki siitä! Samoten katujen asfaltoijat.. koko kesän saa näköjään ajella jyrsityillä kaduilla, eikö voisi sitä mukaa jyrsiä ne kun asfaltoidaan?

    • LAADUKASKYYTI

      Ompa köyhillä valituksen aiheet, mulla on Audin A6 Sportline ja ei sen menoa hidasta tuollaiset pikku urat mitenkään.

      • LAADUTONKYYTI

        Ennekuin lasahtaa alustas osa, rengas tms ;) Sitten kyllä itket asiasta kun ei rahat riitäkään korjaukseen.

        Varmasti itsekin mieluummin ajelisit kunnolla tehdyillä teillä vai?


      • SekkaPuorsa

        Sullehan nimenomaan kuulu vaikuttavan myös nuo jyrsinnät. Itellä s-line A6 myös ja paukuttaa niin helv€tisti läpi kaikki kolot ja jyrsimiset. Ihan turha väittää että olisi laatukyyti näillä teillä tuollaisella kiesillä. Ehkä ilmajousilla ja paksuilla renkailla vois sillä vouhottaa, mutta ei noin.
        Tuota en kyllä todellakaan tajua, että kaikki paikat jyrsitään auki ja sitten kuukausiin ei tapahdu mitään? Hölmöläisten hommaa!


    • LAADUTONKYYTI

      jäi taas mainitsematta olen gay-homo

      • LAADUKASKYYTI

        Haluan lisätä että olen gay-homo.


    • Madallettuko

      Sulla on siinä s-linessa vissiin joku paska kiina-tunning alustasarja tai oikea alusta on rikki.
      Pidä autosi kunnossa niin ei haittaa pikku viat kaduissa.

      • SekkaPuorsa

        Jos tämä oli nyt vastaus mulle, niin faktoja vähän. En tiedä mikä on paska kiinan tunning alustasarja, mutta s-line alusta ei liene sellainen. Se on noin 20mm matalampi kuin vakioalusta ja varustettu siten sellaisilla jousilla joka tuon madalluksen tarjoaa. Myös kallistuksenvakaaja on hieman paksumpi kuin vakioalustassa. Nyt puhutaan siis 1BE varustekoodilla varustetuista A4 ja A6 malleista. Molemmista on omistuspohjaista kokemusta, ja todellakin ne ovat kunnossa.

        Näillä alustoilla kyllä jyrsinnät paukuttaa läpi ihan varmasti, siitä ei pääse mihinkään. En ymmärrä mokomaa inttämistä, että jyrsinnät muka ei tuntuisi jos on urheilullisella alustalla varustettu, sinänsä laadukas auto kyseessä. Päinvastoinhan se on. Mitä korkeampi ja pehmeämpi alusta, sen vähemmän ne tuntunevat. Väitän edelleenkin että ilmapussit ja paksut kumit auttavat tuohon vaivaan parhaiten.

        Pyllystä on tuollainen malli, että kuukausia ovat jyrsittynä ennen päällystystä.


      • SekkaPuorsa

        jäi valitettavasti paljastamatta pyllystä tykkään muutenkin eli olen gay-homo


      • SekkaPuorsa

        Naurattaako sinua itseä joka kerta, kun lisäät jokaiseen postaukseen omat homottelu lisäykset? Tuntuuko se jotenkin mukavan jännittävältä? Jos on niin, niin onnea vaan. Hulluilla on halvat huvit. Pysyypähän yksi avohoitopotilas ruodussa pelkästään foorumia vahtaamalla.
        Itestä jo tuntuu vähän kulahtaneita vitsiltä, kun vuoden päivät noita on silmiin sattunut. Mutta antaa palaa vaan! Go for it


      • SekkaPuorsa

        pitkästi taas kirjoittelin, jäi valitettavasti paljastamatta olen gay-homo


    • esimerkki.Kuurnasta

      Missä asuu pienikin elyn nilkki, siellä uutta asfalttia.

    • Eläkeläinen_Savosta

      Koko kaupunki on muutenkin täynnä järkyttäviä kraatereita noiden jyrsintöjen lisäksi.
      Koen kainuulaisten puolesta myötähäpeää pelkästään vitostien kunnon takia. Pohjois-savon rajalla kuin taikaiskusta tie muuttuu raastinraudaksi ja pomppulinnaksi.
      Aivan kun vaihtuisi nastarenkaat auton alle, kun kohina alkaa.

      • Eläkeläinen_Savosta

        jäi valitettavasti paljastamatta olen gay-homo


    • 124merssu

      Halpojen autojen ongelma tuo rengasmelu.
      Eikä kaikissa kalliissakaan se ole poissa.
      Renkaatkin valitaan päin vittua kun on hienoa olla leveät ja matalat kumit.
      Vanhassa mersunrämässä sentään siedettävä rengasmelu vaikka on korkeintaan tuhannen euron auto.

      • Moottorinmuriaa

        Suomessa kaikki autot kärsivät rengasmelusta. Tämä johtuu meille pinttyneestä tavasta käyttää puolet vuodesta kovametallipaloin vahvistettuja renkaita, jotka rouhivat tien pilalle parissa kuukaudessa joka talven alkaessa. Ja jo tien tekovaihessa kulumisen minimoisemiseksi louhosepelistä tehty asfaltti on luonnostaan hyvin meluista. Joka haluaa kokeilla miten muualla eletään menkööt vaikka autollaan ensi kesänä Saksaan - siten voi kuulla eka kertaa oman autonsa moottorin äänen.


    • kartellikari

      ei kerkiä päällystää kun ollaan tekemässä uutta kartellia.

    • Lehmät_peräkkäin

      Yksien urien ajaminen tekee tienkulutuksesta epätasaista.
      Mistä noita vitopää aaseja riittääkin samaa jälkeä ajamaan?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3869
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      91
      2027
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      303
      1236
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe