Parhaat itseopiskelumateriaalit - mielipiteitä?

Pieni.urakka.edessä.2016

Hei,

Ajattelin hakea ensi keväänä Kauppatieteisiin. Minulla ei tod.näk. ole mahdollisuutta osallistua valmennuskursseille, joten kysyisin teiltä jotka olette käyttäneet jonkinnäköisiä tilattavia itseopiskelumateriaaleja (tai tiedätte kaverin kummin kaiman serkun kälyn jnejne käyttäneen): Mitä mieltä olette olleet itseopiskelumateriaaleista ja mitä suosittelette / ette suosittele?

Nopealla googlauksella ko materiaaleja näyttäisi tarjoavan mm. Ekonomivalmennus, Paasykoekirjat.fi, Valmennuskeskus, Finanssin valmennuskursseilla jne. Hintakin näkyy vaihtelevan helposti satoja euroja suuntaan ja toiseen. Varjovalmennuksella näyttää olevan jopa ilmaiset, joten osaatteko sanoa, miten ne eroavat noista maksullisista (vai eroavatko)?

Kiitos avustanne! Onnea sisään päässeille ja tsemiä muille ensi vuonna hakeville ! ;)

20

260

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Timpp4

      Morjes!

      Valmennuskeskuksella oli ainakin toissavuonna hakiessani Helsingin Maatalous-metsätieteelliseen ihan hyviä tehtäviä (kansiksen pääsykoekirja sama kuin kauppatieteisiin), olivat laadukkaita ja tarpeeksi haastavia. Kaveri osti hakiessaan kauppikseen tänä vuonna "kauppatieteet.fi"n mobiilisovellukseen tunnukset, kuulemma ihan OK mutta liian helppoja kyssäreitä (toisaalta ymmärrettävää, koska kännykkäsovellus). Enempää mulla ei ole kokemusta, mutta tosiaan ei kannata harmitella vaikka et ehdi valmennuskurssille, ovat oikeastaan aika turhia henkilöille joilla on motivaatiota ja pitkäjänteisyyttä lukemisen suhteen, kyllä ne asiat ymmärtää kun tarpeeksi syvällisesti pohtii, ja netistäkin voi aina kysyä neuvoa jos esim. joku kansiksen lasku ei meinaa onnistua. Tsemppiä luku-urakkaan!

    • ekonomivalmennuus

      Moi!
      Itse suosittelen erittäin lämpimästi Ekonomivalmennuksen verkkokurssia. Se sisältää tiivistelmät kaikista kirjoista, älyttömästi tehtäviä Moodlessa eli sähköisessä oppimisympäristössä sekä kaikki luennot videoituina. Lisäksi saat 5 harjoituskoetta paperisena sekä mahdollisuuden kysyä s-postilla tai keskustella Moodlessa vaikeista asioista.

      Ite pääsin nyt 1 hakukohteeseen tuon kurssin avulla :)

      Hintaa about 400e eli todella edullinen myös ;)

    • sdfsdvd

      Mulla oli valmennuskeskuksen koti käytössä. H*lvetin hyvä jos otat koko prosessiin hyvän asenteen alusta asti. Hyviä luentovideoita, io-materiaalit, sekä harjoitustehtäviä ja kokeita. Mulla myös oli kauppakorkeaan.fi sovellus, mutta en itse oikein pitänyt siitä. Kysymykset olivat AIVAN liian helppoja, ja etenkin taloustieteen kysymykset olivat turhia, koska mobiilisovellus=ei mitään kordinaatisto/muita kuvatehtäviä.

    • kkkkkkkkkkkkkh

      Itse olin tosi tyytyväinen Hentusen Winner.fi-palveluun 5/5 :) Tiivistelmät oli tosi hyödyllisiä ja maksi-/minikokeet kehitti just sitä että osasin varoa sudenkuoppia kokeessa, vastasin vaan yhteen väärin (tietysti kakkutehtävä) ja loput osasin jättää tyhjäksi mistä en ollu varma :D Winnerissä oli tosi runsaasti tehtäviä, en ees kaikkia ehtinyt tehdä... Kannatti sillä syksyllä aaltoon :)

    • Asdiblaa

      Itse käytin Varjovalmennuksen materiaaleja ja huikea hyöty niistä ainakin oli. Tiivistelmät kirjoista painottivat hyvin olennaisuuksia, ei tarvinnu tuhlata aikaa vähemmän tärkeisiin juttuihin. Tehtäviä on mielestäni tarpeeksi, itse tein vaan suppeammat versiot.

      Itse tosin tein omat muistiinpanot jomasta, mikä osoittautui kyllä kokeessa hyvin toimivaksi tavaksi. Matikat luin jostain lukion kirjasta, niihin nyt ei paljon tarvinnut pitkän matikan taidoilla käyttää aikaa.

      Nyt on ilmeisesti Varjovalmennuksellakin jomasta jotain ja varmaankin ensi vuoden kokeeseen materiaalit ovat tätäkin vuotta kattavammat. Kannattaa ainakin ihan ensimmäisenä käydä tutustumassa niihin. Vertailuja maksullisiin on vaikea tehdä, kun en niitä ole tarvinnut.

      Kuitenkin mainittakoon, että Varjovalmennuksen materiaaleista suurin osa on kirjoitettu sellaisen henkilön toimesta, joka on näitä materiaaleja ennen tehnyt maksullisia valmennuskursseja varten. Eli en usko että pahasti kalpenee maksullisille.

      Silti ymmärrän toki hyvin maksullisten palveluiden valinnan, jos täytyy sinne Aaltoon päästä ilman ylioppilastodistuksen tukea, ja rahaa on käytettävissä enemmänkin. Mm. luentovideot ja vastaukset kysymyksiin tulevat varmasti maksullisella puolella paremmin.

      Itse olen tyytyväinen etten rahojani tuhlannut :) Pisteet kun riittivät minne vain ilmaiseksikin (tai no ostin kirjat toki, jälkikäteen pohtien niistäkin olisi voinut ainakin laskiksen ja ehkä taloudenkin jättää ostamatta, sen verran paremmin asiat oppi pelkän Varjovalmennuksen avulla).

      Toivottavasti tästä oli apua. Tsemppiä jatkoon!

    • Pieni.urakka.edessä.2016

      Kiitoksia paljon hyvistä vinkeistä ja tsempeistä! Jätän nämä mietintämyssyyni :) Tosiaan siinä on pähkäiltävää - maksullinen vai maksuton ja jos maksullinen niin mikä noista.. On tässä sen verran useampi välivuosi lukion jälkeen hurahtanut vähän sitä sun tätä tehden, että haluaisi kyllä pelata nyt varman päälle, vaikken noihin suosituimpiin paikkoihin haluakaan.

      Jos joku haluaa jakaa vielä kokemuksiaan niin otan niitä mieluusti vastaan! :)

      • Varjovalmennus

        Itse kävin muutamilla varjovalmennuksen luennoilla keväällä ja tein tehtäviä varjovalmennuksen materiaaleista. Lisäksi käytin paljon aikaa tehden paasykoe.fi n tehtäviä.
        Koulupaikan irtosi ja rahaa ei kulunut. Kävin myös töissä koko kevään, joten lukemiselle oli vähemmän aikaa..
        Suosittelen :)


    • lilliputti44

      Winnerissä on tosi hyviä ja soveltavia tehtäviä ja hyvät tiivistelmät. Niihin on oikeasti panostettu :)

    • Pieni.urakka.edessä.2016

      Nostelen vielä :)

    • Jepujeeee

      Itse suosittelin myös winnerin kurssia (hentusen verrokurssi).
      Syitä tähän:
      -Hyvät tiivistelmät
      - Älytön määrä kokeita tuomaan rutiinia (8maxi koetta ja oisko ollu 40 minikoetta joissa 8kysymystä
      -MUISTIMYLLY, toimi ainaki itelle älyttömän hyvin. eli kyseessä on verkkosovellus, jossa väittämä ja vastaus on joko oikein tai väärin. Sillonku kirjojen lukeminen ei maistunu niin tota oli tosi lepposta tehä.

      Kouluun pääset ilman valmennuskurssiakin, mutta jos valmennuskurssin otat niin valitsisin ehdottamasti Hentusen winner kurssin.

      T. Tampere 38.5/43

    • kylder15

      Varjovalmennusta suosittelen minäkin. Heidän luennot tosin järkätään Helsingissä, joten jos pk-seudulla asustelet niin koita osallistua niihin. Verkkomateriaalit olivat todella hyviä ja auttoivat paljon, erityisesti taloustieteen materiaali oli selkeästi kerrottu. Latiakaan en laittanut valmennuskursseihin ja ensimmäisellä pääsin sisään.

      Itseopiskelussa pitää kyllä tietää ne itselle parhaat taktiikat. Muutenkin siihen omaan oppimiseen on hyvä tutustua, sillä on se yliopistolla opiskelukin pääasiallisesti hyvin itsenäistä puuhaa.

    • sdasdasdasdsad

      Itse kävin valmennuskeskuksen kurssin ja pääsin Aalto-yliopistoon sisään koevalinnassa.
      Vaikka oli fyysiset luennot myös, niin lukurytmini etenkin alkupuolella (maalis-huhtikuussa) oli se, että ensin luin kappaleesta alaotsikon huolella läpi, jonka jälkeen katsoin videoluennon samasta asiasta. Näin meni helposti aamupäivä (3-3,5h) pelkästään yhteen kappaleeseen. Ei se määrä, vaan laatu. ;)

      Esimerkiksi jos vaikka taloustieteen oppikirjan tiedoilla lähdet pelkästään pohtimaan miksi monopolitilannetta laskiessa tarvitsee derivoida ynnä muuta temppuja tehdä yhtälöille, niin tulee olemaan vaikeeta. Samaa voisi sanoa julkisten menojen kertoimen laskuista. Kirjan tiedoilla VAIKEA sisäistää ensikertalaisena. Nettiluento avasi hyvin asiat, ja sai vielä katsoa uudelleen ja uudelleen niin monta kertaa kuin halusi, eli ei haitannut jos ei aina 100% ole hereillä luennoilla.

    • eitätä

      Itse en suosittele todellakaan paasykoe.fi -sivuston tehtäviä. Aivan järjettömän helppoja ja virheitäkin niistä löytyi melkein joka toisesta.

    • Tampere2014

      Valmennuskursseista suosittelen etenkin huippuvalmennuksen valmennuskurssia. Auttoi minua ainakin pääsyssäni Tampereelle sisään suuresti, koska opin parhaiten kuuntelemalla. Huippuvalmennuksen tiivistelmät sekä itseharjoitustehtävät olivat kuitenkin suurelta osin sutaistun oloisia sekä tehtävät suurimmalta osalta aivan liian helppoja.

      Itseharjoitustehtävistä suosittelen kylteriksi.comin tehtäviä, koska kavereiden kanssa kun haettiin yhdessä, olivat sivun tarjoamat tehtävät huomattavasti muita valmennuskursseja vaikeampia. Harjoitustehtävissä mielestäni kuitenkin laatu on aina tärkeintä.

      Parastahan olisi päästä varjovalmennuksen kursseille, koska kuuleman mukaan ovat laadukkaita, ja ilmaisia, mutta menevät erittäin nopeasti täyteen.

      • Omaakehua

        Hyvä Tampere2014, eli kylteriksi.com sivun mainostaja.

        Muutama pointti.

        Mainostat sivustoa nimeltä kylteriksi.com. Miten voi olla mahdollista, että olet käyttänyt sivuston tehtäviä keväällä 2015, kun sivusto on avattu vasta syksyllä 2015?

        Melko mielenkiintoista?!?

        Vaiko kävikö tässä niin, että Tampere2014 on kylterikis.com sivuston ylläpitäjä/omistaja, joka epätoivoisesti yrittää omia tehtäviiä mainostaa.

        Suosittelen siis kaikkia välttämään kylteriksi.com sivusta valheellisen mainonnan vuoksi!


      • valheenjäljet

        Tässä vähän todistetta, kylteriksi.com valheelliselle mainonnalle.

        Domain Name: KYLTERIKSI.COM
        Registrar: WILD WEST DOMAINS, LLC
        Sponsoring Registrar IANA ID: 440
        Whois Server: whois.wildwestdomains.com
        Referral URL: http://www.wildwestdomains.com
        Name Server: NS1.WORDPRESS.COM
        Name Server: NS2.WORDPRESS.COM
        Status: clientDeleteProhibited http://www.icann.org/epp#clientDeleteProhibited
        Status: clientRenewProhibited http://www.icann.org/epp#clientRenewProhibited
        Status: clientTransferProhibited http://www.icann.org/epp#clientTransferProhibited
        Status: clientUpdateProhibited http://www.icann.org/epp#clientUpdateProhibited
        Updated Date: 04-sep-2015
        Creation Date: 04-sep-2015
        Expiration Date: 04-sep-2016

        Sivusto on siis avattu 4.9.2015. Yllä olevan mainostajan käyttäjäkokemukset kuitenkin keväältä 2015.


      • valheenjäljet

        Tässä vähän todistetta, kylteriksi.com valheelliselle mainonnalle.

        Domain Name: KYLTERIKSI.COM
        Registrar: WILD WEST DOMAINS, LLC
        Sponsoring Registrar IANA ID: 440
        Whois Server: whois.wildwestdomains.com
        Referral URL: http://www.wildwestdomains.com
        Name Server: NS1.WORDPRESS.COM
        Name Server: NS2.WORDPRESS.COM
        Status: clientDeleteProhibited http://www.icann.org/epp#clientDeleteProhibited
        Status: clientRenewProhibited http://www.icann.org/epp#clientRenewProhibited
        Status: clientTransferProhibited http://www.icann.org/epp#clientTransferProhibited
        Status: clientUpdateProhibited http://www.icann.org/epp#clientUpdateProhibited
        Updated Date: 04-sep-2015
        Creation Date: 04-sep-2015
        Expiration Date: 04-sep-2016

        Sivusto on siis avattu 4.9.2015. Yllä olevan mainostajan käyttäjäkokemukset kuitenkin keväältä 2015.


    • Kylteri2015

      Tehtäviä kannattaa haalia niin paljon kuin mahdollista. Tietenkin tehtävien laadun on oltava erittäin hyvä, jotta niistä ylipäätänsä edes on mitään hyötyä. Pääsykokeisiin valmistuessa tulee kuitenkin muistaa, että tehtäviä ei voi olla liikaa. Suosittelen tekemään niitä todella paljon. Valmennuskurssien tehtävät ovat yleensä tosiaan hutaisten tehtyjä, joten kannattaa ostaa tehtävät tarjoajalta, joka keskittyy vain tehtävien tekemiseen. Nämä tehtävät ovat usein paljon laadukkaampia.

      • Omaakehuataas

        Lopetahan jo tuo kylteriksi.com mainostaminen.


    • Pieni.urakka.edessä.2016

      Olen pohdiskellut asiaa ja tällä hetkellä tuntuu siltä, että olen kallistumassa Ekonomivalmennuksen verkkokurssin ja itseopiskelumateriaalien kannalle. Suurin syy tähän on se, että hintaeroa (jos en väärin käsittänyt) näiden välillä on huima 440€ huolimatta siitä, että sisällöt vaikuttavat suhteellisen samanlaisilta ja molemmista olen kuullut sekä hyvää että huonoa. Varjovalmennuksen materiaaleja aion katsoa kanssa, mutta haluan myös videoidut luennot käyttööni, joten sen materiaalit eivät ehkä oikein riitä.

      Jos jollain on vielä mielipiteitä ja vinkkejä niin saa toki kertoa edelleen ;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      71
      3279
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      553
      3091
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      38
      2503
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2022
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1835
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      310
      1832
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1672
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      119
      1365
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1228
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      23
      1225
    Aihe