Tiedote: Miehet eroavat kirkosta entistä harvemmin

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 65-7uih

      "Tämän perusteella suurituloiset ovat muita herkempiä eroamaan. "

      Enemmän tuloja = enemmän älyä

      Tämä sopii täydellisesti yhteen sen faktan kanssa että uskovaiset on keskimäärin vähemmän älykkäitä.

      • 196

        On tietysti toisaalta niin, että ne joilla on pienet verotettavat tulot, eivät maksa kirkollisverojakaan. Heidän saamansa tulosiirrot ovat paljolti verovapaita. Näiden henkilöiden osuus tulee kasvamaan kirkon jäsenistössä.


    • Epäjumalienkieltäjä

      Miehiä kuuluu kirkkoon selvästi vähemmän kuin naisia, joten miesten osuus eroajista laskemaan jossain vaiheessa väkisin.

      Tuolla lopussahan oli ihan asiaakin:
      "Euroopan neuvoston yleiskokouksen suosituksen mukaan Euroopan yhteisiä arvoja on valtion ja kirkon erottaminen toisistaan. Suomen valtion tulisi siirtyä kohti tunnustuksettomuutta. Tunnustukseton valtio kohtelee kaikkia uskontoja ja vakaumuksia yhdenvertaisesti eikä ota kantaa minkään uskonnon tai vakaumuksen puolesta tai sitä vastaan."

      Eli kirkko itsekin toteaa, että Kirkon verotusoikeus on vakaumusten tasa-arvon ja Euroopan neuvoston suosituksien vastaista.

    • Mm. Kaleva tuon jutun otti. Lisäksi jokin YLEn paikallinen toimitus teki jutun sen pohjalta. Ei ollenkaan hullumpi läpäisy.

      Mutta mitään muutosta erokäyrässä ei näy. Harmi, vaikka en isoja odottanutkaan.

      Vaan tulipa taas toimittajille ja mahdollisille eroajille mieleen tämäkin asia. Aina se jotain poikii ajan myötä.

      • positiivinenkirkko

        Joo. Voi olla, että se poikii yhä enemmän harkintaa, eli entistä vähemmän eroja.


      • positiivinenkirkko kirjoitti:

        Joo. Voi olla, että se poikii yhä enemmän harkintaa, eli entistä vähemmän eroja.

        Toki se harkinta osalla johtaa jäsenenä pysymiseen.

        Mutta kyllähän se ihan selvää on, että keskimäärin ottaen asian ottaminen aktiiviseen pohdintaan johtaa useammin eroon.


    • Kirkostaeronnut74

      Miehenä erosin kirkosta kun luin HS:sta, että naispapit menevät keskenään naimisiin ja kirkko hyväksyy tämän. Siinä vaiheessa meni uskottavuus kirkkoon. Olen aina olettanut, että kirkko kunnioittaa perinteisiä arvoja, eikä se niistä periaatteista luovu. Toisin kävi, kirkko hylkäsi perinteiset arvot, joten minä erosin kirkosta. En voi kuulua yhteisöön, jossa samaa sukupuolta olevat ihmiset voivat mennä naimisiin. Pitäkää tunkkinne ja pankaa kirkon lipputankoihin liehumaan aina liputuspäivänä sateenkaariliput !! Rahaa on säästynyt eron jälkeen, aina etelänmatkan verran vuodessa :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      353
      4006
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1749
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1520
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1497
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1328
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1305
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      199
      1268
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1177
    Aihe