Toyota tunnusti eurooppalaisten paremmuuden

RanskarulesToyota

ottamalla mallistoonsa Peugeotin tavara-auton nimellä Proace. Siinä todellinen antautuminen ja valkoisen lipun heiluttaminen. Muuthan tämän asian tiesikin jo ajat sitten.

44

86

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aivanaito

      Toyota Proase on, kootaan eri linjalla kuin ranskikset ja henkilökuntakin on toyotan kouluttama. Alustan osat ovat japanilaista laatua, sekä myös sähkökomponentit, siksi proaselle on tullutkin hintaa enemmän kuin ranskiksille. Ainoastaan kori sekin vahvistettu on ranskalaista, oikeastaan vain malliltaan. Toyota on Premiumia pakuissakin.

      • Aitoasia

        Jep . Ei kelpuuta Toyota PSA-laatua suoraan, vaan teki isot muutokset, jotta proace olisi hiacen manttelinperijä. Nyt vaan moni luulee, ettei se olo aito Toyota, ja kauppa on ollut turhankin vaisua, mutta eiköhän tuo tänä vuonna jo ala uhata volkkaria.


      • Varmaa_tietoa

        Ovat täsmälleen samoja autoja logoja lukuunottamatta. Korin jäykisteitä Proacessa on vähemmän kuin PSA:n tuotteissa, jotta tojotistit eivät hätkähdä jämäkkää koria. On silti huomattavasti jäykempi kuin Hiace, josta takaluukku ei mennyt kiinni jos sen ajoi mäkeen vinoon.


      • Sevelnord

        Siis mitä v_ttua!
        Onko vielä olemassa niin harhaisia teroja, että uskovat ja uskottelevat toisillekin Sevelnordilla olevan Proacea varten omat tuotanlinjat ja komponentit.
        Valistuneemmat lukijat tietävät asioiden oikean laidan, että edes Toyotan merkit eivät tule Japanista, vaan samoilta alihankkijoilta kuin Citroenin, Fiatin ja Peugeotin merkitkin. Noita merkkejä ja joitakin korin irtonaisissa osissa olevia yksityiskohtia lukuunottamatta autot ovat täysin identtisiä.


      • Aivanaito

        Ei toyota kelpuuta mitään PSA sekundaa siksi proase on aivan eri auto kuin pösö ja citikka, ulkonäkö ehkä hämää yksinkertaisempaa. Kyllä toyota pitää loistavasta prändistään kiinni ja valvoo kokoonpanot ja osien laadun todella tarkkaan. Toyotalla suomi kuljettaa.


      • AitoKopio
        Aivanaito kirjoitti:

        Ei toyota kelpuuta mitään PSA sekundaa siksi proase on aivan eri auto kuin pösö ja citikka, ulkonäkö ehkä hämää yksinkertaisempaa. Kyllä toyota pitää loistavasta prändistään kiinni ja valvoo kokoonpanot ja osien laadun todella tarkkaan. Toyotalla suomi kuljettaa.

        Älä höpötä, tiedät itsekin niiden olevan täysin samoja autoja. Ajatteles, Toyotalla on nyt kerrankin testivoittaja-auto eikä enää Toyotan sekundaa!


    • badge_engineering

      Tämähän oli täysin odotettavissa jos Aygosta saatujen hyvien kokemusten valossa. Aygohan on PSA:n tuote, mihin on liimattu vessanpöntön kantta esittävä logo keulalle. Niinpä se onkin joissain luotettavuustilastoissa ollut parempi kuin mm. runsaista sähkövioista kärsinyt Nauris. Puhumattakaan Anjoviiksen ym. dieselongelmista.

      No, dieselithän tulee jatkossa BMW:ltä ja oliko niin, että jossain vaiheessa bensaturbotkin? Ellei sitten osteta kokonaista autoa jostain ja liimata siihen sitä pöntönkantta ... siis Aygon/Proacen tyyliin.

      Bonk Business Inc viitoittamalla tiellä siis jatkossakin!

      • Aitoasia

        on siten, että toyota on tukemassa näitä euroopan pieniä hikipajoja ja on ostanut muotoilua niiltä, tekniikka on aitoa japanilaista laatua joka on tullut jo käsitteeksi vuosikymmenien aikana. Laadulla on tekijänsä.


      • menneisyyden_jäänne
        Aitoasia kirjoitti:

        on siten, että toyota on tukemassa näitä euroopan pieniä hikipajoja ja on ostanut muotoilua niiltä, tekniikka on aitoa japanilaista laatua joka on tullut jo käsitteeksi vuosikymmenien aikana. Laadulla on tekijänsä.

        Niin, sitä aitoa japsilaatua 20 vuoden takaa edustavat nykypäivänä hengettömät ja painaviin autohin liian tehottomat/heikkovääntöiset bensavaparit. Dieselit taas... no, niiden osalta japsilaatu tarkoittaa 150 tkm ja moottori vaihtoon! Bensaturboja oli, naurettavan lyhyiden huoltovälien (7,5 tkm) kanssa = taisi ongelmia olla niissäkin.

        Joten dieselit ostetaan jatkossa muilta ja aika hiljaista on ollut bensakoneidenkin kehityksen saralla ... ongelmahan tässä on just se, ettei enää asiakkaille kelpaa ne vuosikymmenien takaiset ratkaisut, ei ainakaan nykyhinnoilla.

        Silloin kultaisella 80/90 luvulla japsit oli halpoja karvalakkiautoja, joihin oli hyvä siirtyä ladasta. Varustelu esim. tuon ajankohdan Corollassa oli
        - ei ilmastointia
        - ei sähköikkunoita
        - ei keskuslukitusta
        - ei kierroslukumittaria
        - ei edes valoa takakontissa

        Auton ainoa hienous oli sellainen vihreäsävyinen digikello kojelaudassa. Tosin valoautomatiikkaakaan ei ollut, mutta ajovalopakko oli jo tuohon aikaan. Kun ajovalot kytki päälle, kello himmeni niin, ettei siitä saanut enää päivänvalossa tolkkua.

        Nykyään halpaa ja luotettavaa perusautoa myy Dacia. Tohjot ovat jo kalliita ja kun varustukseen on käytännön pakkona tullut kaikenmaailman turvatyynyt yms. niin nytten piisaa sähkövikojakin. Mitä ennen ei ollut, kun ei ollut sähkölaitteita (pl. ajovalot ja lämppärin puhallin).


      • Erotesiin

        Kannattaa verrata proacea ja expertia/jumpya, niin huomaa eron Toyotan hyväksi. Autot tosiaan näyttävät samoilta mutta koripeltien alla löytyy isot erot. Mm. alustan nivelet ovat japsitehtaiden tekemät eivät siis heikkoa eurooppalaista tekoa.


      • TässäFaktat
        Erotesiin kirjoitti:

        Kannattaa verrata proacea ja expertia/jumpya, niin huomaa eron Toyotan hyväksi. Autot tosiaan näyttävät samoilta mutta koripeltien alla löytyy isot erot. Mm. alustan nivelet ovat japsitehtaiden tekemät eivät siis heikkoa eurooppalaista tekoa.

        Samat osat niissä on. Proacen kori on heikennetty ja ruostesuojaus on heikkoa Tojolaatua, mm. pellit tulevat erikseen galvanoimattomana.


      • Jompsinkumpsin
        Erotesiin kirjoitti:

        Kannattaa verrata proacea ja expertia/jumpya, niin huomaa eron Toyotan hyväksi. Autot tosiaan näyttävät samoilta mutta koripeltien alla löytyy isot erot. Mm. alustan nivelet ovat japsitehtaiden tekemät eivät siis heikkoa eurooppalaista tekoa.

        Joskus miettii onko nämä tyhmyyden vai huonon huumorintajun tuotoksia.


      • Paska_kinneri

        Ihan vaan tiedoksi Aygossa ja niissä PSA:n kinnereissä on Toyotan tekniikka! Eikä päinvastoin! ProAce on vaan välivaihe kun hiacen konetta ei lähdetty muuttamaan oli tilalle äkkiä saatava jotain euroopan markkinoille! Toyotalta tulee vielä ihan oikea Toyotan tekemä pakettiauto ! Mutta Toyotan tapaan sitä ei vaan yhtäkkiä potkasta myyntiin vaan sen suunnitteluun ja testaamiseen käytetään aikaa ja rahaa ennen kuin mitään päästetään myyntiin asiakkaille!


      • TojonPaska
        Paska_kinneri kirjoitti:

        Ihan vaan tiedoksi Aygossa ja niissä PSA:n kinnereissä on Toyotan tekniikka! Eikä päinvastoin! ProAce on vaan välivaihe kun hiacen konetta ei lähdetty muuttamaan oli tilalle äkkiä saatava jotain euroopan markkinoille! Toyotalta tulee vielä ihan oikea Toyotan tekemä pakettiauto ! Mutta Toyotan tapaan sitä ei vaan yhtäkkiä potkasta myyntiin vaan sen suunnitteluun ja testaamiseen käytetään aikaa ja rahaa ennen kuin mitään päästetään myyntiin asiakkaille!

        Proacessa on kyllä PSA:n tekniikka. Joo Tojo on hidas suunnittelemaan (lue kopioimaan). Silti on vertailujen jumbo.


      • Pilote22
        Paska_kinneri kirjoitti:

        Ihan vaan tiedoksi Aygossa ja niissä PSA:n kinnereissä on Toyotan tekniikka! Eikä päinvastoin! ProAce on vaan välivaihe kun hiacen konetta ei lähdetty muuttamaan oli tilalle äkkiä saatava jotain euroopan markkinoille! Toyotalta tulee vielä ihan oikea Toyotan tekemä pakettiauto ! Mutta Toyotan tapaan sitä ei vaan yhtäkkiä potkasta myyntiin vaan sen suunnitteluun ja testaamiseen käytetään aikaa ja rahaa ennen kuin mitään päästetään myyntiin asiakkaille!

        Miten voit olla noin tyhmä. Proace on 100% sama auto joka ainutta osaa myöten kuin PSA:n sisarmallit, paitsi logot ratissa, keulalla jne.
        Olen täälläkin kirjoittanut moneen kertaan, että jokainen voi omin silmin verrata ko.autoja ja niiden osia ja todeta samoiksi.


    • tarkkanäköinen

      Näillä PSA.n laatutuotteilla totutellaan tojo terot ns. pehmeällä laskulla siihen todellisuuteen, että vc-logot löytyy kohtapuoliin kenen tahasa valmistmista autoista. Se on terot niin, että loppu on alkanut tojotalle. Kehu siinä sitten paksumpia peltejä ja vahvempia niveliä .

      • Tietäjä1

        Tiedättekö, miksi tämä uutinen saatiin julkaistua totena, eikä sitä ole sensuroitu?
        http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288572713614.html

        Siksi, että se on totta! Siinä lukee, että Toyota Proace on sama auto kuin Peugeot!

        Jos teksti olisi vastoin todellisuutta, niin tämä artikkeli olisi poistettu aikoja sitten, IS-olisi haastettu oikeuteen harhauttavasta tekstistä ja Toyota olisi aloittanut massiivisen julkisuuskampanjan, jossa se kertoo yksityiskohtaisesti, miten Toyota on Toyota, eikä Peugeot.

        Vaan kun asia on niin, että Proace on oikeasti tismalleen sama auto kuin Peugeot, niin virallinen Toyota ei tee mitään!

        PS. Osa noista valheellisista Toyotan kokoonpanolinjajutuista Peugeotilla tulee Toyota-myyjien IP-osoitteista.


      • RomumerkkiTojo

        Tojoissahan on nimenomaan ohuet pellit. Samoin alustan osat ovat linnunluista tehdyt ja taipuilevat.


      • Aivanaito

        on ainakin minun proaseni tuossa pihalla, en kai olisi ostanut mitään ranskanromua kun on laatuakin saatavana. On muuten hiasesta parantunut paku paljon, kyllä toyota osaa ja laadun näkee sokeakin.


      • Geggo1
        Aivanaito kirjoitti:

        on ainakin minun proaseni tuossa pihalla, en kai olisi ostanut mitään ranskanromua kun on laatuakin saatavana. On muuten hiasesta parantunut paku paljon, kyllä toyota osaa ja laadun näkee sokeakin.

        Ranskalaisenhan sinä ostit etkä mitään japsiromua. Toyotalla ei ole auton kanssa mitään tekemistä. Siksi se on Hiacea niin paljon parempi.


      • Aivanaito

        kyllä rekisteriotteessa lukee TOYOTA PROASE eikä siinä puhuta mitään citikoista ja pösöistä, samoin käsikirjassa auton merkki on toyota, ja toyota on ollut aina kehityksen kärkeä, siksi proase on paljon parempi kuin aikaisempi hiase joka oli hyvä sekin. Toyotahan on arvostetuimpia merkkejä ympäri maailmaa.


      • laadunesikuva

        Proacea myydään Suomessa paljon enemmän kuin Peugeotteja tai Shitikoita vaikka on kalliimpi.


      • Mäkin_vaihdoin
        laadunesikuva kirjoitti:

        Proacea myydään Suomessa paljon enemmän kuin Peugeotteja tai Shitikoita vaikka on kalliimpi.

        Minäkin vaihdoin Ducaton Proaceen koska sain vaihdossa pari tonnia enemmän. Otin siististi Tojon vessanpönttölogot pois ja kiinnitin Citikan logot koska itseään arvostava ihminen ei riisipussilla aja. Ja onhan tuo oikeastikin Citikka.


      • Pilote22
        Aivanaito kirjoitti:

        kyllä rekisteriotteessa lukee TOYOTA PROASE eikä siinä puhuta mitään citikoista ja pösöistä, samoin käsikirjassa auton merkki on toyota, ja toyota on ollut aina kehityksen kärkeä, siksi proase on paljon parempi kuin aikaisempi hiase joka oli hyvä sekin. Toyotahan on arvostetuimpia merkkejä ympäri maailmaa.

        Et voi olla noin yksinkertainen ta sitten kirjoittelet tahallaan tuollaisia.
        Ostapa vaikka Opel Vivaro niin sen rekisteriotteessa ja muissakin kohdin lukee Opel eikä Renault, vaikka samoja autoja ovatkin.Se, että Proace on hieman kalliimpi johtuu varuste-eroista: mm. säädettävä luistonesto, turvatyyny myös oikealla, takalasien lämmitys ja pyyhkijät jne. Mutta nämä kaikki ja paljon enemmän saa myös Citroeniin ja Peugeotiin jolloin hinnat ovat suunnilleen samalla tasolla!!
        Hintaero ei siis johdu mistään laatu-erosta!


    • idiootti_EU

      Moniko tietää ettei meille ole tuotu oikeaa Hiacea enää 90-luvun jälkeen. Meille tuotu viistokeulainen Hiace on itseasiassa Toyota Granvia.
      Aito Japanilainen Hiace muistuttaa edelleen sitä n. 1990 -95 tännekin tuotua Hiacea.

      EU:n yliampuvan kireät päästörajat tappoivat Granvia -pohjaisenkin Hiacen tuonnin, ehkäpä Toyota ajatteli ettei tänne suhteettoman tiukkapipoiseen ja köyhään eurolaan kannata panostaa enää joten kärsiköön sitten euroromujensa kanssa. Muualla maailmassa järki vielä pelaa joten siellä on suuremmat ja ostovoimaisemmat markkinat, helpompi toimia muualla kuin euroopassa joka jatkuvasti ampuu itseään omaan jalkaansa muun maailman nauraessa partaansa.

      Vielä 80-luvulla tänne kannatti tuoda jopa pienempää paketti-toyotaa, Lite-Acea, Nissanilla vastaava pikkupaku oli Vanette. Minne nämä hävisivät?

      • Euro_EU

        Siinä mielessä Euroopassa ollaan idiootteja, että täällä halutaan suojella tätä Tellusta kun taas jossain päin maailmaa annetaan savujen tulla piipusta ulos. Mutta onpa meillä huikeasti paremmat autot joille ei japsiromut pärjää. Kiinassa myydään valtava määrä autoja ja sielläkin eurooppalaiset jyräävät.


    • Aivanaito

      Ei s..tana ilmoitin liikkeessä haluavani toyotan ja nyt nämä Geggo1 ja Pilote22 väittävät että minulle on myyty citikka, romu jota en huoli ilmaiseksikaan. Jos tämä pitää paikkansa kyseessä on aivan selvä huijaus. Tulen ottamaan asiasta selvää, tuollainenhan on silmään kusemista. Perk...perk!!!

      • TheEuropean

        Oletko hullu? Citikkahan on paljon parempi. Voitti kaksi suurta pakutestiä peräjälkeen ja Toyota oli viimeinen.

        Tosin varastit toisen nimimerkin.


      • Aivanaito

        Noniin soitin myyjälle kotiin ja hän kertoi, että kyllä minun proaseni on ehta toyota alustaltaan, sähköosiltaan ja lisäksi kori on vahvistettu japinilaista laatustandardia vastaavaksi, kaikki länkytykset ovat kateellisten musta maalaamista, ovat itse erehtyneet rapeisiin ranskiksiin ja pitää koittaa jotain lohtua saada tuskaansa
        Kyllä olen koko ajan samalla nimimerkillä postannut sillä minullahan on aivanaito toyota.


      • ÄläPoikaSelitä
        Aivanaito kirjoitti:

        Noniin soitin myyjälle kotiin ja hän kertoi, että kyllä minun proaseni on ehta toyota alustaltaan, sähköosiltaan ja lisäksi kori on vahvistettu japinilaista laatustandardia vastaavaksi, kaikki länkytykset ovat kateellisten musta maalaamista, ovat itse erehtyneet rapeisiin ranskiksiin ja pitää koittaa jotain lohtua saada tuskaansa
        Kyllä olen koko ajan samalla nimimerkillä postannut sillä minullahan on aivanaito toyota.

        Älä selitä. Tämä asia on selvitetty jo ajat sitten. Osat ovat samat paitsi Tojon koria on heikennetty eikä pelti ole sinkitty.


      • Aivanaito

        Tuoppas se citikan rääsy tuohon proaseni rinnalle niin johan näkyy eroavaisuudet maalipinnasta alkaen, on proase ryhdikkäämpi aivan kuin se näyttäisi tietävänsä paremman laatunsa ja korkeamman brändinsä.
        Ylpeänä kurvaan huoltsikalle kahville ja jätän autoni niin että näen sen suoraan pöytääni. Huippu laatu nostaa kuskinkin mieltä, ne citkan pazkat voi jättää sinne takapihalle, jos vaikka mieli rauhoittuu kun eivät ole silmissä.


      • TurhaanYrität
        Aivanaito kirjoitti:

        Tuoppas se citikan rääsy tuohon proaseni rinnalle niin johan näkyy eroavaisuudet maalipinnasta alkaen, on proase ryhdikkäämpi aivan kuin se näyttäisi tietävänsä paremman laatunsa ja korkeamman brändinsä.
        Ylpeänä kurvaan huoltsikalle kahville ja jätän autoni niin että näen sen suoraan pöytääni. Huippu laatu nostaa kuskinkin mieltä, ne citkan pazkat voi jättää sinne takapihalle, jos vaikka mieli rauhoittuu kun eivät ole silmissä.

        Vaikea tuoda kun ei sellaista ole minulla. Asiasta on kuitenkin otettu selvä. Tojossa on appelsiinipinta ja ohut maali. Citikassa taas laadukas maalaus.

        Laadukkuudesta olen pitkälti samaa mieltä. Toyotalla on nyt ensimmäistä kertaa laadukas auto koska se on täysin PSA:n valmistama.


    • pölölöö_renaa

      Töjöta Pröasee, sitroään berlingoo, pösoo partnöö, renoo kangoo.

    • sdghth

      Onko oikeasti niin typeriä untoja, että kuvittelee pösön olevan sama kuin tojo? :D

      Ei voi kuin nauraa näille muitten merkkien harrastajille, kun tullaan huutelemaan toisen merkin foorumille.

      Laittakaa samalla se oma merkki jakoon, niin katsotaan sitä paremmuutta sitten. Eikö uskallus riitä?

      • Paremmalla.ajava

        No aivan tasan tarkkaan nuo pakut ovat samoja autoja pieniä varuste-eroja lukuunottamatta.

        Eiköhän nuo vertailutestit ole paremmuudet selvittäneet. Tojolla ei ole yleisesti ottaen mitään palaa näissä vertailuissa.


      • kjfksldgksdls

        Olihan jo 80-luvulla Toyota Hilux ja VW Taro sama auto merkkilätkää lukuunottamatta.


      • Taro_on_Toyota
        kjfksldgksdls kirjoitti:

        Olihan jo 80-luvulla Toyota Hilux ja VW Taro sama auto merkkilätkää lukuunottamatta.

        Tuohan ei ollut mikään salaisuus Taron tullessa. Volkkarilla ei tuohon aikaan ollut tarjota edullista avolavapakua vaikka kysyntää oli. Ostivat Toyotalta ja möivät VW-merkeillä. Asiaa ei yritettykään salata, kuten Proacen kohdalla jotkut imbesillit yrittävät epätoivon vimmalla tehdä.


      • totuuden.tietävä
        Taro_on_Toyota kirjoitti:

        Tuohan ei ollut mikään salaisuus Taron tullessa. Volkkarilla ei tuohon aikaan ollut tarjota edullista avolavapakua vaikka kysyntää oli. Ostivat Toyotalta ja möivät VW-merkeillä. Asiaa ei yritettykään salata, kuten Proacen kohdalla jotkut imbesillit yrittävät epätoivon vimmalla tehdä.

        Teroilta nyt ei voi muuta vaatia. Uskovat johonkin salaiseen linjaan jossa Proacea valmistetaan. Olisivat tyytyväisiä, että Toyotalla on edes yksi hyvä malli.


      • sdghth
        totuuden.tietävä kirjoitti:

        Teroilta nyt ei voi muuta vaatia. Uskovat johonkin salaiseen linjaan jossa Proacea valmistetaan. Olisivat tyytyväisiä, että Toyotalla on edes yksi hyvä malli.

        Valitettavasti osuit väärään, koska en ole Tero niminen ja en näe Teron ja Toyotan yhtäläisyyttä. Tero omistaa Toyota konsernin mielestäsi vai mistä se tulee? Kannattaa googlata jos typeryyksissäsi niin luulet.

        Olen edelleenkin sitä mieltä että proace ei ole pösö aivan täysin millilleen. Jos ei ole niin silloin se on siis Toyota eikä pökötti.

        Vastataan tälle kaverille nyt tämän yhden ainoan kerran, vaikka kaikki on yhden kaverin suusta tulleita kommentteja kirjoitusasut täsmää täydellisesti.

        Älkää vastatko tälle negatiivarille missään keskustelussa, niin jaksa kauan huudella täällä. Olipa yllätys ettei se oma merkki tullut jakoon. :D


      • Omaatekniikkaa

        On niissä eroa, ei kukaan oikeasti ole niin pöljä, että uskoo tojon ja pösön olevan sama. Tojo on tarkka laadusta ja siksi on vikaherkkä elektroniikka korvattu
        japsiosilla samoin kuin alustan nivelet. Näillä muutoksilla ja hyvällä ruostesuojauksella pösöstä kehitetty tojo.


    • Pilote22

      Kuinka monta kertaa pitää samaa asiaa jauhaa? Citroen Jumpy, Peugeot Expert ja Toyota Proace ovat myös sähköosiltaan 100 prosenttisesti samoja autoja.
      Asian voi tulla tarkistamaan vaikka meille jos epäilee. Meillä on firmassa Jumpy ja Proace. Olen mielenkiinnosta verrannut kaikkia sähkölaitteita ym.osia, mm.nivelet jne. ja ovat aivan samoja ja samoilta eurooppalaisilta valmistajilta. Voin tarvittaessa epäileville kertoa osien merkinkin Proacessa.
      Epäilevät voivat jankuttaa vaikka kuinka kauan, mutta totuus on tässä.

      • sdfhdjy

        Ei varmasti ole kaikissa sama keula merkki. Joten aivan turhaan vingut.


      • fsdljfsdkjfkdl

        Ovatko ne sähköosat Denson, Boschin tai luoja varjele, Lucaksen rävellyksiä?


      • Pilote22
        fsdljfsdkjfkdl kirjoitti:

        Ovatko ne sähköosat Denson, Boschin tai luoja varjele, Lucaksen rävellyksiä?

        Sähköosat ovat pääasiassa Boschin. Moottorinohjausyksikkö on Delphi, jarrujärjestelmä osittain Bosch/ Teves jne.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2131
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1938
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1888
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1488
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe