Lr5 siirto PSe10 kuva heikkenee,miksi

Miksi kuvan laatu heikkenee kun sen siirtää PSe 10 käsiteltäväksi, Sieltä Lightroom 5:stä.

12

102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käsiteltäväksi

      No siksi kun sulla on väärät asetukset (väritila, bittisyys tms)
      Itse kuvtiedostoa ei tietenkään muutu miksikään vaan se miltä näyttösi esittää. Kuva muuttuu vain jos sitä säädetään ja tallennetaan säädettynä.

    • Edeleen ongelma, väritila ja bittisyys kummassakin sama. Kuva on PSE10 huono, jotenkin rakeinen ym pientä. Onko kenelläkään muita neuvoja.

      • ei_pysty_arvaamaan

        Mitä jos kertoisit tiedostoformaatit ja ne asetukset, jotka nyt "kummassakin sama"?


    • khdjqwdg

      Ohjemat ei ehkä ymmärrä toisiaan.
      Elikä LR:n säädöt ei välity toiseen ohjelmaan, mikä johtuu siitä, ettei LR todellisuudessa tee mitään säätöjä kuvaan ennen exporttia. Siihen saakka säädöt on vain LR:n säätötiedostossa, joka ei ehkä ole element yhteensopiva.
      Kokeile ensin tallettaa kuva ja avaa vasta sitten elementillä. Silloin näkee onko eroa.
      Oleellista on, pystytkö kummallakaan tavalla tekemään hyvää kuvaa elementillä.

      LR on pääasiassa vain raw convertteri ja lopulliset säädöt tehdään usein jossain muussa ohjelmassa. Tosin mitään jälkikäsittelyä toisissa ohjelmissa ei tarvita, ellei aleta leikkimään. LR riittää yksinään pelkkiin säätöihin, kunhan ei leikitä layereillä, leikata kuvasta osia jam tai lisätä osia kuvaan.

    • Uutta tietoa. Tämä vika kuvan heikennykseen siirron jälkeen alkoi, kun päivitin Wid 7- Wid 10:n.
      Pse 10 ilmoitaa että pitää päivittää internet expoler 5 tai uudempaan.
      No kone olmoittaa minulle ei hätää sinulla on uusin versio.
      Miten saan Pse 10 uskomaan sen.
      Jos vaikka se parantaisi kuvan laadun, siihen mikä on ollut ennenkin eli hyvä.

      • uskomaan

        Kokeile PSE:n päivitystä


      • Sehän tässä onkin, kun ei oikein viitsisi ostaa sitä PSE14. Kun olen haaveillut tuota "oikeaa Photoshoppia"sillä kuukausimaksulla. silloin ei tarvitse ikinä enään päivittää ja samaan hintaan tulee Lr.
        Olen nyt yrittänyt rimpuilla näillä kuvat kuntoon, kun on ajemminkin toiminut.
        Kiitos näistä neuvoista. Taitaa se päivitys tai Photoshopin osto olla oikea vaihtoehto.


      • Affinity
        Fin24 kirjoitti:

        Sehän tässä onkin, kun ei oikein viitsisi ostaa sitä PSE14. Kun olen haaveillut tuota "oikeaa Photoshoppia"sillä kuukausimaksulla. silloin ei tarvitse ikinä enään päivittää ja samaan hintaan tulee Lr.
        Olen nyt yrittänyt rimpuilla näillä kuvat kuntoon, kun on ajemminkin toiminut.
        Kiitos näistä neuvoista. Taitaa se päivitys tai Photoshopin osto olla oikea vaihtoehto.

        Uusi hyvä kohtuuhintainen photoshopin kilpailija ”Affinity Photo” $49.99 tuntuu lyhyen kokemuksen perusteella erinomaiselta ja nopealta. Ilmaiset päivitykset, mutta toimii vain Maceissa.
        Minusta Photoshop on turhan kallis sijoitus jos sitä tarvitsee vain kuvansäätöön. En uusi enää Photoshopin lisenssiä.


    • ei_pysty_arvaamaan

      Jos jokin hieno "automaattikytkentä" Lightroomin ja Photoshopin välillä on mennyt rikki, niin ei sen pitäisi olla kuin hidaste. Exporttaat vaan kuvasi Lightroomista 16-bit ProPhoto Tiffinä tai PSD:nä kehitysasetuksineen. Photoshopissa voit muokata miten haluat ja tuoda sitten takaisin katalogiin. On se nyt kumma, jos ei toimi silleen edes.

      • No nyt kuvat parani. Otin tuon PS kokeiluversion (30päivää). Pse 10 poistin samalla, sillä en ainakaan jatka. Kyllä tuossa Ps on säätöjä ainakin "riittävästi", on vähän outoa kun onkin suomenkielinen. Ehkä löytyy nuo uudet jutut helpommin.
        Ja onhan noita ohjeita. Niin ja sillä LR teeen edelleen ensisäädöt. Tasot ym sitten PS:llä.
        On kyllä hyvä juttu kun ratkesi tämä vaiva, mikä oli aika kauan.


      • Affinity
        Fin24 kirjoitti:

        No nyt kuvat parani. Otin tuon PS kokeiluversion (30päivää). Pse 10 poistin samalla, sillä en ainakaan jatka. Kyllä tuossa Ps on säätöjä ainakin "riittävästi", on vähän outoa kun onkin suomenkielinen. Ehkä löytyy nuo uudet jutut helpommin.
        Ja onhan noita ohjeita. Niin ja sillä LR teeen edelleen ensisäädöt. Tasot ym sitten PS:llä.
        On kyllä hyvä juttu kun ratkesi tämä vaiva, mikä oli aika kauan.

        Kileisyys ”Adobe Photoshop CC 2015/Locales/ Support Files. bak/dat on helppo muuttaa vaikka useinkin. Omituisia PS:n suomen kielen termejä en opi käyttämään.
        PS CC vaihtuu suomenkielisksi aina kun sen päivittää.

        twXXXXX.bak = ennglanninkiekinen
        twXXXXX.dat = suomenkilinen


      • Affinity kirjoitti:

        Kileisyys ”Adobe Photoshop CC 2015/Locales/ Support Files. bak/dat on helppo muuttaa vaikka useinkin. Omituisia PS:n suomen kielen termejä en opi käyttämään.
        PS CC vaihtuu suomenkielisksi aina kun sen päivittää.

        twXXXXX.bak = ennglanninkiekinen
        twXXXXX.dat = suomenkilinen

        Kyllä se niin on, suomenkieli vaikeampaa. Kun on 10 vuotta tuolla toisella kielellä noita säätöjä tehnyt.
        Saa nähdä joutuuko vaihtamaan englanniksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      377
      3608
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      198
      1720
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1347
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      148
      1224
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      873
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      865
    7. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      56
      833
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      830
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      819
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      792
    Aihe