Me kurjat.

jjoutava

Me. Jotka olemme huonoja kirjoittamaan korkealentoisesti ilman-aikuisista asianseikoista. Nyt puutun sellaiseen mitättömään seikkaan, että jos kirjoittaa tieteellisesti, niin sitä katsotaan liiaksi yrittämiseksi, jos taasen joutavanpäiväisesti niin sekään ei ole hyvä.

44

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jjoutava

      Olen lukenut pariin kertaan Victor Hugo n kirjoittaman "Kurjat", eikä sekään vielä riittänyt. Olen nähnyt lauluelokuvan aiheesta jonka nimeä en nyt osaa kirjoittaa, mutta kuitenkin yhtäkaikki, nyt olen kirjoittanut aloituksen
      .

      • jjoutava

        Les miserables oli sen elokuvan nimi . Anteeksi nyt meidän Kurjien puolesta.


      • jakolasku

        Täällä toinen tosi kurja kirjoittaja, ei ole järjen hiventäkään mutta muuten suht mukava jututtaja nimittäin livenä.


      • Suoraan sanoen sinusta kyllä näkee, että olet ystävällinen ja mukava ihminen.


      • jakolasku
        sus.morsian kirjoitti:

        Suoraan sanoen sinusta kyllä näkee, että olet ystävällinen ja mukava ihminen.

        Mistä se nyt näkyy, olenkin sitä mutta muiden syyttely ja aliarviointi sais loppua.
        Täällä kirjoitellaan niitä näitä, sillä lailla livenäkin tehdään ainakin täällä päin. En kaipaa avaruustieteitä niistä saa muualta tietoa...mutta minähän olen näitä huonompia kirjoittajia. Onnekseni livenä osaan yhtä ja toista.


    • Jasso, vai tällaista täällä kirjotellaan. Tässä istumme omilla koneillamme, mieli tekee kirjoittaa. Just sanoin kovaäänisesti Matille, että elä kirjota nyt mittään, kun mie kirjotan. No taas jottain näpytteli.

      Vai Kurjat otti aiheeksi, no mikäs siinä, kurjia on monenlaisia....tai yleensä, mikä on kurja. Kyllä Hugon Kurjatkin kolahti herkästi nuoren mieleen.
      Monesti arvioimme tuntematonta ihmistä täällä palstalla erilaisten ominaisuuksien perusteella, tärkein ei ainakaan ole lyttyynlyödä ihmistä , joka ´ ei hallitse ´ suomenkielen oikeinkirjoitusta. Sekö se vain on oikein. Ei, vaan lukea rivien välistä, miten paljon kirjoittajalla on sanomista. Ei kenties yleviä aloituksia, ja kuten minulla hemmetin hyviä otsikoita.
      Kyllä kuule ruuneperi, - manni, mieki kirjotan mielellään ihan otsikon vierestä.

      • Haitanneeko tuo? Minnuu ainakaa haittaa, mie oon rehellinen mies, Valtekii on rehellinen mies.
        Kirjotellaan mitä osataan ja ½-hullu mieli paperille koneen ansiist päräyttää.


      • Sen kun kirjoitat! Sinulla on "sana hallussasi" ja tietoa ja taitoa.

        Turhaa täällä o heittäytyä kurjaksi! Minun mielipiteitteni pohjaltako?

        Kun kerron näkemyksiäni ja mielipiteitäni vähän kaikesta ja joku siitä loukkaantuu, niin vassokuu para!

        Mestariloikka tällä tehtiin typeryyden suuntaan kun kerroin tietokoneiden tunnetusta viisaudesta.

        Tuolta pohjalta jatkoin kuin tieteissatuna ihmettelyäni niiden lisääntymisestä. Eivätkös lisäänny - vai?

        Sus'in ja jjoutavan haastoin ikään kuin asiantuntijoina vastaamaan ihmettelyyni.

        On väärin väittää, että olisin jotenkin puuttunut noiden lempiväisten yhteiselämään.

        On tässä sentään sen verran kokemusta, että koneet ja kalut sekä elimet toisistaan erotan.

        Palstalla ei saa kertoa mielikuvituskertomusta Anselmin ja Amalian yhteiselosta, mutta p-alkuista roskaa saa omin avuin työntää "reiän täydeltä"


    • jakolaskukehuuittiänsä

      En ole kärsinyt väärin kirjoittamisista. Minä vaan osaan niin hyvin kirjoittaa että virheitä ei kovin paljon synny, niin muutenkin olen erinomainen asiassa kun asiassa.

    • perimanni

      Hyvä, ettet ole kärsinyt! Asiakirjoituksissa ne sinun puutteesi ovat, Tekstiä on , mutta asiat puuttuvat.

      • jakolasku

        Kehu sinäkin itseäsi kun olet niin erinomainen, tai surkuttele ja kerjää myötätuntoa vanhoilta kirjoittelijoilta. Minä kirjoittelen arkiasioista jonnin joutavuuksia. Sinä kun olet niin erinomainen vaihda palstaa saat sopivaa seuraa itsellesi sekä sopivan älyllistä jorinaa. Olet muuten helvetin kova marisija ja pyrit muokkaamaan oman makusi mukaan palstalle kirjoittavia. Sehän ei mulle käy sinunlaisesi ukkeli ei niskassani riipu! Kirjoitan vaikka jutuissani ei ole asiaa ei niin päätä ei häntää. Eipä ne sunkaan jutut niin erinomaisia ole.

        Ruunehdi yösi hyvin ja herää taas kaunaisena ukkona ylös päivittelemään palstan surkeita kirjoittajia sekä heidän viestejään.


      • voiruuneparkaa
        jakolasku kirjoitti:

        Kehu sinäkin itseäsi kun olet niin erinomainen, tai surkuttele ja kerjää myötätuntoa vanhoilta kirjoittelijoilta. Minä kirjoittelen arkiasioista jonnin joutavuuksia. Sinä kun olet niin erinomainen vaihda palstaa saat sopivaa seuraa itsellesi sekä sopivan älyllistä jorinaa. Olet muuten helvetin kova marisija ja pyrit muokkaamaan oman makusi mukaan palstalle kirjoittavia. Sehän ei mulle käy sinunlaisesi ukkeli ei niskassani riipu! Kirjoitan vaikka jutuissani ei ole asiaa ei niin päätä ei häntää. Eipä ne sunkaan jutut niin erinomaisia ole.

        Ruunehdi yösi hyvin ja herää taas kaunaisena ukkona ylös päivittelemään palstan surkeita kirjoittajia sekä heidän viestejään.

        "Ruunehdi yösi hyvin ja herää taas kaunaisena ukkona ylös päivittelemään palstan surkeita kirjoittajia sekä heidän viestejään".

        Tietenkin hänen myös täytyy toistuvasti kerjätä muutaman kirjoittajan myötätuntoa, että älä nyt ruune lähde pois. Mihin hän lähtisi? Siinä on, kuin pas..ka Junttilan tuvan seinässä!

        Kuinkahan ne "perustuslaiset" nyt hoitaa tuon Kreikka ongelman? Onko jo selvinnyt Luoja ja Jumala arvoitus? Entäs se kuolemanjälkeinen elämä enkeleineen? Täällä palstalla ne on kaikki ratkaisut??


    • kloneljäpian

      Erään viimeaikaisen tapahtuman takia tai sen ansiosta olen heräillyt yöllä useampaan kertaan, nyt kampesin itseni tähän koneelle kertomaan ettei mikään ole entisellään mutta toivon ja uskon että tästäkin vielä selviän.
      Elokuva joka täällä mainitaan on tullut jo nuoruudessa katsotuksi, olen nähnyt Hgin kaupunginteatterissa operetin.

      Lentokone suuri ja kovaääninen kuljetus tuntuu olevan laskussa ne ovat niitä joita olen nyt oppinut kuuntelemaan koska ollaan nousussa koska laskussa, näin on mennyt hiljainen yöaika kurjuuden puristuksessa kuunnellen voimakkaiden moottorien kehräävää ääntä.

      Aina on jotain josta voi kiinnostua yön hiljaisina tunteina kun uni on kadonnut on lohduttavaa tietää että joku toinenkin valvoo ja on tärkeässä tehtävässään.

      Sopiiko aloittajan mainitsemaan 'korkealentoiseen' sieltä korkeuksissa tuli aihe tähänkin sekavaan ajatusten karkailuun.
      Menenpä nyt huuhtomaan kurkkuni pienellä napanderilla sitten varovasti vaaka-asentoon ja tavoittelemaan hellää unen kosketusta.

    • Ramoona_

      Tavoittelemaan unen hellää kosketusta...oi kuinka kauniisti sanottu.

      Kurjat ei kuulosta kauniilta elokuvan tai operetin nimenä, mutta mutustelkaapa kauhuelokuvan nimeä "Uinu, uinu, lemmikkini", tehty Stephen Kingin kirjan mukaan.

      Me eläkeläisethän olemme valtava esimerkkijoukkio alati kurjistuvista ihmisistä, taitettu indeksi sen takaa. Eikös Marxilla ollut ihan kurjistumisteoriakin, jota taas hoetaan, miten köyhät köyhtyvät ja rikkaat rikastuvat.

      Kurjuuksien kurjuus, eikös virressäkin lauleta kurjasta maan matkamiehestä. Viheliäiset ihmispolot, tuhkaa päällensä ripotellen.

      Nyt tämä kurjista kirjoitus saa päätteekseen elämäniloisen laulun kurjasta kulkurista. Jos sanojen keräilijä Rööslain sattuu paikalle, hän voi napata tämän ´kurjista´ kokoelmaansa. Kurjista saa auran, hirren, jopa aivokurkiaisen.

      https://www.youtube.com/watch?v=ejn8kkyqlDU

      • Olen lukenut Hugon "Kurjat", kyllä se on vaikuttava, epäoikeuden mukaisuuksia paljastava teos. Tähän voi hyvin myös liittää myös Steinbegin "Vihan hedelmät."Aikansa rohkeita suurteoksia. Onhan ne tietysti omassa ajassaan, 1800 - luvun alkupuolelta ja 1930- luvulta. Kyllä ne "oppituntina" käyvät vielä nykyiseen maailmaankin ihmisten kärsimyksistä ja alistamisesta.

        Kuten "Vihan hedelmissä" kuvataan hädänalaisten ihmisten houkuttelua ja massasiirtymistä "onnenmaahan" suurin lupauksin ja saadaan aikaan suuret pakolaisleirit. Näissä leireissä kaikki epäinhimillyys tulee vastaa, rautainen kuri ja nälkiintyneet ihmiset pistetään kilpailemaan keskenään aina vain pienemmästä työpalkkiosta. Sillä ei pärjää, mutta purnaajat vaiennetaan väkivalalla. Järjestäytymisyritykset vaiennetaan aseilla. Halpa työvoima on saatu, tekevät työnsä niin kauan kunnes menehtyvät.

        Entä nykyinen maailma? Sadoin tuhansin , miljoonin on pakolaisia liikkeellä. Heidän kotimaissaan on kyllä rikkauksiakin, korruptoitunut harvainvalta ottaa osansa ja suurin osa tuotosta lentää maailmalle. Vielä siihen mahtuu sodatkin. Jos kristinuskon taistelut ovatkin vähentyneet, niin vaikkapa muslimit ottavat yhteen verissäpäin. Helkkari sentään - syynä muka Muhammedin erimieliset vallanperijät.

        Onhan toki inhimillistä että pakolaisia autetaan, mutta missä tulee raja? Olisiko sittenkin ongelmia ratkottava ja auttamalla enemmän paikan päällä. Siinä joutuu kyllä tarttumaan myös kansainvälisten suuryritysten ryöstelyyn. Jotain joskus tapahtuu, mutta jos ihmisen elämää kuvataan silmänräpäykseksi, niin monta silmänräpäystä vielä menee.

        Niin...Suomessa jotkut haluaa runsaampaa siirtolaismäärää. Tämä on Elinkeinoelämän Keskusliitonkin tavoite. Se muka tuo uutta kilpailukykyä ja työllisyyttä. Niin tietysti - palkkojen polkemisen, koska samalla vaaditaan sopimisen joustavuutta yksilötasolle ja yrittäjien vapauttamista työehtojen sääntelystä. Siinäpähän on idea, josta Steinbek romaanissaan kirjoitti, yhä suuremmat määrät epätoivoisia työnhakijoita, jotka suostuvat mihin tahansa.

        Nyt täytýy rientää. En ehdi pakista hyvistä tai huonoista kirjoittajista. Liekö tuo tärkeätäkään.


      • sTEINBECK-NIMEN MAINITSEMISESTAKIN TULEE HYVÄ, ohoh isolla tuli. Hiiriä ja ihmisiä, Ystävyyden talo, Torstai on Toivoa täynnä. Paljon näitä kirjarakkauksiakin on.


      • olo-sana unohtui tuosta ylläolevasta, hyvä olo.


      • Ramoona_
        ynnämuu kirjoitti:

        Olen lukenut Hugon "Kurjat", kyllä se on vaikuttava, epäoikeuden mukaisuuksia paljastava teos. Tähän voi hyvin myös liittää myös Steinbegin "Vihan hedelmät."Aikansa rohkeita suurteoksia. Onhan ne tietysti omassa ajassaan, 1800 - luvun alkupuolelta ja 1930- luvulta. Kyllä ne "oppituntina" käyvät vielä nykyiseen maailmaankin ihmisten kärsimyksistä ja alistamisesta.

        Kuten "Vihan hedelmissä" kuvataan hädänalaisten ihmisten houkuttelua ja massasiirtymistä "onnenmaahan" suurin lupauksin ja saadaan aikaan suuret pakolaisleirit. Näissä leireissä kaikki epäinhimillyys tulee vastaa, rautainen kuri ja nälkiintyneet ihmiset pistetään kilpailemaan keskenään aina vain pienemmästä työpalkkiosta. Sillä ei pärjää, mutta purnaajat vaiennetaan väkivalalla. Järjestäytymisyritykset vaiennetaan aseilla. Halpa työvoima on saatu, tekevät työnsä niin kauan kunnes menehtyvät.

        Entä nykyinen maailma? Sadoin tuhansin , miljoonin on pakolaisia liikkeellä. Heidän kotimaissaan on kyllä rikkauksiakin, korruptoitunut harvainvalta ottaa osansa ja suurin osa tuotosta lentää maailmalle. Vielä siihen mahtuu sodatkin. Jos kristinuskon taistelut ovatkin vähentyneet, niin vaikkapa muslimit ottavat yhteen verissäpäin. Helkkari sentään - syynä muka Muhammedin erimieliset vallanperijät.

        Onhan toki inhimillistä että pakolaisia autetaan, mutta missä tulee raja? Olisiko sittenkin ongelmia ratkottava ja auttamalla enemmän paikan päällä. Siinä joutuu kyllä tarttumaan myös kansainvälisten suuryritysten ryöstelyyn. Jotain joskus tapahtuu, mutta jos ihmisen elämää kuvataan silmänräpäykseksi, niin monta silmänräpäystä vielä menee.

        Niin...Suomessa jotkut haluaa runsaampaa siirtolaismäärää. Tämä on Elinkeinoelämän Keskusliitonkin tavoite. Se muka tuo uutta kilpailukykyä ja työllisyyttä. Niin tietysti - palkkojen polkemisen, koska samalla vaaditaan sopimisen joustavuutta yksilötasolle ja yrittäjien vapauttamista työehtojen sääntelystä. Siinäpähän on idea, josta Steinbek romaanissaan kirjoitti, yhä suuremmat määrät epätoivoisia työnhakijoita, jotka suostuvat mihin tahansa.

        Nyt täytýy rientää. En ehdi pakista hyvistä tai huonoista kirjoittajista. Liekö tuo tärkeätäkään.

        Meillä on omasta takaa korpiköyhälistökuvauksia, jotka vetävät vertoja maailmankirjallisuuden helmille. Sosiaalinen epäoikeudenmukaisuus näyttäytyy Suomen 1900-luvun maaseudun oloja kuvaavassa kirjallisuudessa vavahduttavasti , ja onneksi niistä on mainiot filmatisoinnitkin, ovat sillä tavoin tulleet koko kansan omiksi. Korpiloukon asukkaat luottivat punaisen viivan vetoon, solisalirattiin, mutta taudit ja nälkä tappoivat rakkaat lapsoset, kalpeat heiveröiset räkänokat , karhu raateli ainoa lehmän ja tappoi vielä lopuksi Topinkin. Kirja loppuu siihen, miten veri vuotaa miesparan kaulasta punaisena viivana.

        Ryysyrannan Jooseppi on toinen köyhälistöä edustava Kiannon hahmo, pontikankeitolla pesueensa elantoa koetteli kohennella. Ainainen puute , kylmä ja nälkä lamaannuttivat , vain pirttiviljelys kukoisti, ja tämän ryysyrantalaisuuden Irwin toi tietoisuuteemme.

        Joel Lehtosen Putkinotko jatkaa samaa linjaa, mutta vehreä kesäinen luonto pehmentää kurjuutta, aholta saivat lapset edes mansikoita syödäkseen. Kaupunkien liepeiden slummeissa väkeä asuu tiuhassa, mutta tuskin ne ovat ainakaan inhimillisempiä asuinsijoja kuin yksinäinen mökki korvessa pienine peltotilkkuineen.

        Pakolaisvirrat suuntaavat kohti vaurasta Eurooppaa. Köyhyys on nyt toisenlaista, kukaan ei täällä kuole nälkään tai kylmään. Henkisen kylmyyden takia tosin voi sairastua ja kuolla. Meillähän Suomessa maatilkkuja olisi viljeltäviksi, kuten omat Karjalasta asutetut siirtolaiset saivat. Mutta onko noista lämpimistä maista tulleista raivaajiksi ja pienviljelijöiksi.

        Lähden tässä omia pienviljelyksiäni kitkemään, sade sai myös rikkaruohot rehottamaan.


      • ynnämuu kirjoitti:

        Olen lukenut Hugon "Kurjat", kyllä se on vaikuttava, epäoikeuden mukaisuuksia paljastava teos. Tähän voi hyvin myös liittää myös Steinbegin "Vihan hedelmät."Aikansa rohkeita suurteoksia. Onhan ne tietysti omassa ajassaan, 1800 - luvun alkupuolelta ja 1930- luvulta. Kyllä ne "oppituntina" käyvät vielä nykyiseen maailmaankin ihmisten kärsimyksistä ja alistamisesta.

        Kuten "Vihan hedelmissä" kuvataan hädänalaisten ihmisten houkuttelua ja massasiirtymistä "onnenmaahan" suurin lupauksin ja saadaan aikaan suuret pakolaisleirit. Näissä leireissä kaikki epäinhimillyys tulee vastaa, rautainen kuri ja nälkiintyneet ihmiset pistetään kilpailemaan keskenään aina vain pienemmästä työpalkkiosta. Sillä ei pärjää, mutta purnaajat vaiennetaan väkivalalla. Järjestäytymisyritykset vaiennetaan aseilla. Halpa työvoima on saatu, tekevät työnsä niin kauan kunnes menehtyvät.

        Entä nykyinen maailma? Sadoin tuhansin , miljoonin on pakolaisia liikkeellä. Heidän kotimaissaan on kyllä rikkauksiakin, korruptoitunut harvainvalta ottaa osansa ja suurin osa tuotosta lentää maailmalle. Vielä siihen mahtuu sodatkin. Jos kristinuskon taistelut ovatkin vähentyneet, niin vaikkapa muslimit ottavat yhteen verissäpäin. Helkkari sentään - syynä muka Muhammedin erimieliset vallanperijät.

        Onhan toki inhimillistä että pakolaisia autetaan, mutta missä tulee raja? Olisiko sittenkin ongelmia ratkottava ja auttamalla enemmän paikan päällä. Siinä joutuu kyllä tarttumaan myös kansainvälisten suuryritysten ryöstelyyn. Jotain joskus tapahtuu, mutta jos ihmisen elämää kuvataan silmänräpäykseksi, niin monta silmänräpäystä vielä menee.

        Niin...Suomessa jotkut haluaa runsaampaa siirtolaismäärää. Tämä on Elinkeinoelämän Keskusliitonkin tavoite. Se muka tuo uutta kilpailukykyä ja työllisyyttä. Niin tietysti - palkkojen polkemisen, koska samalla vaaditaan sopimisen joustavuutta yksilötasolle ja yrittäjien vapauttamista työehtojen sääntelystä. Siinäpähän on idea, josta Steinbek romaanissaan kirjoitti, yhä suuremmat määrät epätoivoisia työnhakijoita, jotka suostuvat mihin tahansa.

        Nyt täytýy rientää. En ehdi pakista hyvistä tai huonoista kirjoittajista. Liekö tuo tärkeätäkään.

        On sinulla tuota kokemusta ja näkemystä syntynyt. Oma lukeneisuuteni on niin vähäistä, että se rajoittuu melkein täällä nähtyyn.

        Ilman erinomaisia kirjailijoita ei oikeata kuvaa menneestä, eli historiasta, saanutkaan.

        Itse olen pitänyt Väinö Linnan tavasta kertoa. Sisältö, kielen sujuvuus jne. ovat minusta lähes lyömättömiä.

        Historia näyttää toistavan itseään. Kansat toki eivät vaella vaan hukkuvat. Hengissä selviävät tuhoutuvat sitten myöhemmin.

        Auttaminen omassa maassa on ollut minunkin ehdotukseni. "Pyssyrahoilla "voitaisiin tehdä ihan ihmeitä ja enemmänkin.

        Kertokaa te muut!


    • Hitsin hitsi, kun en saanut esille tuota Ramoonan ehdottamaa laulua, alkaneeko konneeni vetää viimeistä virttään.
      Miul ko ei oo raamattuu eikä virsikirjaa saatikka katekismusta, muistan sentään yhen ainoon virren, jota lauloin aikaisin aamulla kasvimaallani tuolla Kaukajärven kuppeessa. Ei ristin sieluu ollu muita sillon siellä. Se on tää " Syvä iskumme on....ai ei se se ollutkaan, sotken sen virteen Minä vaivainen oon mato matkamies maan, monet vaellan vaikeat retket. Isänmaatani outona etsiä saan, pian ehtivät ehtoni hetket.....
      Niin yllättäen huomasinkin, että sävelkulku on näissä edellä mainituissa hyvin samanlainen, kunpi onpi vanhenpi, ken plagioi toistansa.

      Vai ei susmorsiin kirjota assiita, ainahan toki asiaa on....vai!

      • Ai-ai, Matti tulikin just kaupasta, toi mulle Baileys´ The Original Irish Cream, siis liköörii. Pullossa lukkee suomennettuna suurin piirtein näin: Kaikkihan rakastavat likööriä. Sanotaan että me liköristit tykkäämme väkevistä, erikoisesti wiskistä. Samassako pullossa? Ihako varmasti? Joo, juuri hymyilin Baileys´ The Original Irish Cream. Alkuperäiselle irlantilaiselle liköörille .
        Hölökynkölökyn selevä päivä! No ei kyl oo kui tuo yks pullo, 1/3 litra.


      • kaitsuvaan
        sus.morsian kirjoitti:

        Ai-ai, Matti tulikin just kaupasta, toi mulle Baileys´ The Original Irish Cream, siis liköörii. Pullossa lukkee suomennettuna suurin piirtein näin: Kaikkihan rakastavat likööriä. Sanotaan että me liköristit tykkäämme väkevistä, erikoisesti wiskistä. Samassako pullossa? Ihako varmasti? Joo, juuri hymyilin Baileys´ The Original Irish Cream. Alkuperäiselle irlantilaiselle liköörille .
        Hölökynkölökyn selevä päivä! No ei kyl oo kui tuo yks pullo, 1/3 litra.

        Kyllä se sinun Mattisi osaa! Miten käy sen pullon tyhjentämisen kanssa? Mattiko yksin vai porukassa? Kyllä tuo Irish Cream oli minustakin parasta ja olisi varmaan vieläkin.
        Jos naapuri olisin, niin toisin pullon kummallekin. Pulloilla, tai paremminkin niiden sisällöillä, juhlistaisitte yhteistä oloanne.

        Shiitä vhaan rhyyphelemään! Khiphis!


      • capt-cöpenick-
        sus.morsian kirjoitti:

        Ai-ai, Matti tulikin just kaupasta, toi mulle Baileys´ The Original Irish Cream, siis liköörii. Pullossa lukkee suomennettuna suurin piirtein näin: Kaikkihan rakastavat likööriä. Sanotaan että me liköristit tykkäämme väkevistä, erikoisesti wiskistä. Samassako pullossa? Ihako varmasti? Joo, juuri hymyilin Baileys´ The Original Irish Cream. Alkuperäiselle irlantilaiselle liköörille .
        Hölökynkölökyn selevä päivä! No ei kyl oo kui tuo yks pullo, 1/3 litra.

        Sus'n mainitsema herkku on kermalikööriä. Hyvää se on eikä energiaköyhääkään. Erikoisesti luuviuluille suositeltavaa.
        Pääsi naurun römähdys kun luin tuollaisen pullon etiketistä suomeksi; sisältää lehmän maitoa. Kysymyksessä Irkkulehmänmaito.


      • Pikkusen kyl maistoin likööriä, jää sitten toisten juotavaksi. Taian olla aika raaka nainen, brandy ja viski maistuu paremmin. Ja kun mius ei tunnu luita....mikäs se laulu olikaan, kel ei tunnu luita.


      • kaitsuvaan kirjoitti:

        Kyllä se sinun Mattisi osaa! Miten käy sen pullon tyhjentämisen kanssa? Mattiko yksin vai porukassa? Kyllä tuo Irish Cream oli minustakin parasta ja olisi varmaan vieläkin.
        Jos naapuri olisin, niin toisin pullon kummallekin. Pulloilla, tai paremminkin niiden sisällöillä, juhlistaisitte yhteistä oloanne.

        Shiitä vhaan rhyyphelemään! Khiphis!

        Z´astarovia tavarits!


    • outo-on-alotus-sori

      Haloooo, alottajalle !

      Jokainen kirjoitaa tyylillään,
      -- katsos lintuki laulaa äänellään,
      mihin se koira karvoistaan pääsis, heh heh,
      jos juttuni ei kelpaa sopii jättää lukematta, on aina joku muu jota kiinnostaa,

      • mielenkiintoa-riittää-

        vaikka kirjoitustaito ei olekkaan täydellinen,
        emmehän me ihmiset muutenkaa ole täydellisiä,,,, ,



        just noin, ei se kirjoitustaito
        vaan asia
        siinä on se sanomisen ydin,


      • Sus sannoo typeryydelle....mur-mur. Oot varmaan pulu, se luuseri.


      • jjoutava

        Heh heh, tarkoitukseni oli irvailla teitä arvostelijoita, väheksyvä sanonta(jokainen kirjoittaa taidoillaan) on, ja melko yleinen täällä. Minua ei tietenkään haittaa enkä loukkaannu siitä, eikä teidän arvostelijoidenkaan tarvitse loukkaantua kirjoituksistani sillä useimmiten kuitenkin ymmärrätte' väärin tarkoitukseni.


    • Tuottoisa aloitus, ja kun se oli rönsyillyt Victor Hugon Kurjiin, innostuin minäkin tulemaan mukaan,
      Olen kahlannut Kurjien molemmat osat muutaman kerran läpi, ja taidan kaivaa ne jo tänään sänkyeväiksi.
      Toisaalta niihin liittyy muuan alakoululaisen ainekirjoitus aiheesta "kissa".
      Aine alkoi sanoilla; Olipa kerran kissa, jonka nimi oli Vihtori Huuko, sillä se näytti hyvin kurjalta.
      Sääli, ettei samainen alakoululainen enää vanhemmaksi tultuaan jatkanut kirjoittelemista. Taitaa poika tulla äitiinsä, joka oli oikea himolukija ja nyt lakannut lähes kokonaan lukemasta.
      Jospa nyt Kurjien innoittamana tekisin parannusta,,,

    • ruuneukko

      Noin sitä saadaan aikaan viestiketju vähällä viinalla!

    • Kurrrja

      Kiitos aloituksesta paljon ja runsaasti ja roppakaupalla.
      Alkuun mainittakoon, että Kurjat olen lukenut. Ja Kalevalan sekä pätkittäin Kanteletarta. Jotain muutakin, vaan en niitä muista. Ai niin, Pekka Puupää-sarjakuvia ja Korkeaa Veisua eiku Jännitystä.

      Rohkenen siis lukemiseni perusteellä hieman itse nyt kirjoittaa ja sitten lukea omaa kirjoitustani, mikä saattaa kyllä olla kurjaa luettavaa, koska olen niin kurja kirjoittaja ja muutenkin aika kurja ihminen. Kurjuus on minun suvussani periytyvää, meillä on kurjat geenit. Siksi meille aina käy kurjasti tässä suvussa.

      Tiedän siis aika paljon kurjuudesta. Se ei ole hauskaa eikä edes mukavaa, ei itsestä eikä muistakaan. Muilla on kurjaa siiksi, kun niitä säälittää tämä meidän kurjuus. Minä itse olen monipuolisesti kurja: Olen ruma, olen tyhmä ja hidasälyinen, köyhä, yksinäinen ja vanha. Olen juoruileva ja ilkeä. Näen painajaisia öisin, pelkään pimeää. En ymmärrä Kreikkaa enkä muutakaan muotia. Minulta on viety umpisuoli kaksi kertaa. Alahampaani menivät hukkaan viime uunna vuonna.

      En nyt jaksa enempää, on niin kurja olo. Jatkan toiste tähän mukavaan ketjuun.

      • Mikä hätä sinulla?

        Ylähampaat ovat tallella!


      • Kurrrja

        Olipa kurja lohdutus sinulta. Tuli vain kurjempi olo, sillä katsos, ylähampailla ei oo vastakaikua alahampaista! Se on niin kurjaa.

        Ihan turhaa te yritätte valoa valaa tähän kurjuuden pesään. Kun on syntymäkurja raukka, on vain oltava osaansa tyytyväinen. Ah tätä kitumisen riemullista tuskaa.


      • jjoutava

        Tammelan torilla kävin aamulla, mansikoita ja perunoita ostin sieltä. Sitten kauppahallista kilon palan lihaisaa sikaa jossa oli läskiä ja luun-nokare oli myös. Raparperitorttu tuoksui kun tulin kotiin ja Sus laittoi tuomistani tarvikkeista mojovan aterian. Onpa minulla mukavan kurjaa.


      • ulkoruokinnassa
        jjoutava kirjoitti:

        Tammelan torilla kävin aamulla, mansikoita ja perunoita ostin sieltä. Sitten kauppahallista kilon palan lihaisaa sikaa jossa oli läskiä ja luun-nokare oli myös. Raparperitorttu tuoksui kun tulin kotiin ja Sus laittoi tuomistani tarvikkeista mojovan aterian. Onpa minulla mukavan kurjaa.

        Kivat sinulle, mutta et kai sinä nyt liho noitten herkkujen ääressä. Et jaksa sitten liikuntaa harrastaa ;)))
        Sanotko morsiintasi nimellä sus, hän kyllä kutsuu sinua Matiksi.


      • jjoutava

        Olen kuulemma sellainen joka pysyy sata kiloisena laihan aina. Kutsun morsiita' hänen omalla etunimellään.)


    • kurjako

      Kurja en ole, vaikka elämä on joskus ihan kurjaa, tai paremminkin nurjaa puoltansa näyttänyt.
      Kurjuutta on monta lajia, köyhyys niistä yksi, eikä se naurata. Kurjassa kuppilassakin olen poikennut, mutta siihen seuraan en halunnut istahtaa kahvikupillisen juonti aikaa pidemmäksi aikaa, koska se apaattinen mieli, na väsyneet kasvot, turvonneet kourat kaljatuopin ympärillä ja samein silmin minua tuijottavat miehet eivät kiehtoneet. Kurja kulkuri poikkesi kapakkaan, vaikka oven päällä komea kyltti julisti paikan olevan KAHVILA.

      Onko pakko jos ei taho, siis, arvostella jotakin kirjoitusta, tai ihmistä. Jokainen taaplaa tyylillään ja kirjoittaa siitä mitä tuntee, kokee ja osaa.
      Onko pakko ottaa joka ainoasta lauseesta jotain muka itseensä kohdistuvaa, vaikka siinä ei olis hajuakaan omaan suuntaan.
      Ei oo pakko jos ei taho.

      Kun ihminen on varustettu luonteella joka hyväksyy naapurin koiran haukkumisenkin, vaikka se kaiken päivää räksyttää aidan takana, silloin osaa suhteuttaa kirjoittelut ja sanat oikeaan uomaan.
      Lyö sitten vasta kun se koira puree joka äsken haukkui. Eikä koiraa toisaalta kannata lyödä, pitää saarnan omistajalle.
      Sanoillahan täällä puraistaan. Sellainenkin vain pikkuisen nipistää mielikuvamaailmassa, eikä tunnu missään!

      Hyvää heinäkuuta haukkumatta, kurjuutta kun voi juosta karkuun.

      • hyväite

        Kurjaa ruikutusta koko ketju.


      • Vanha-palstalainen
        hyväite kirjoitti:

        Kurjaa ruikutusta koko ketju.

        Mikä ruikuttaa, mikä ruiskuttaa, mikä rasittaa, mikä riivaa?
        Kurjuutta kurkikin huutaa suolla, mutta ei kuitenkaaan halua kalliolla nälkään kuolla!


      • kuka.sitä.poudalla.korj

        Kurjuusindeksini on tänään ja huomennakin vielä notkollaan. Maanantai aamuna indeksi värähtää ylöspäin kun remonttimiehet tulevat töihin.
        Vesikatto vuotaa. On siinä vuotokohdassa tilapäisesti pressupäällä. Ei sitä syksysateisiin voi noin jättää.


    • turma

      Ole iloinen nyt, kun vielä voit!
      Kuulin juuri eräästä ystävästäni, että on lonkkaluu murtunut kun on kaatunut!
      Leikattu kyllä, mutta kunto ei tahdo nousta.
      Oi, kun on paha olo hänen puolestaan!

      • puolen-vuoden-kipu

        Tarkoitit kai tapaturma?

        Kaatuessahan useimmiten lonkkaluu murtuu.

        Minäkin olen lentänyt oikein kaaressa päinmakuulle raskas reppu selässä
        (ei sentään "suorin vartaloin kahdella kierteellä"), mutta ei onneksi silloin murtunut.
        Olkapää vain kipeytyi pahasti, parani sitten noin puolessa vuodessa.


    • kurrrja

      Kurjuus edelleen läsnä. Hyvä niin. Kipuillessa tietää ainakin olevansa elossa. Ihanaa se, kun saa valittaa kurjuuttaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      1955
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1650
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1158
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe