kuoleman jälkeen. sama kuin ennen syntymää?

mietiskelen

Hei! Tällaista keskustelua en ainakaan itse löytänyt, mutta halusin esille tuoda. Kun näin itse ajattelen asiaa niin ennen kun on syntynyt, ei tiedä mitään. Mutta entäs miten juuri sinä tiedät olevasi sinä, ja millä se määrittyi että juuri sinun mielesi pääsi siihen tiettyyn kehoon? Tänne vaan teorioita.

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näkemiisiin

      Sitäkin kannattaa pohtia, että varmaan jokainen ihminen maapallolla jossakin elämänsä vaiheessa alkaa pohtimaan missä olen ollut ennen syntymääni, mikä on elämän tarkoitus ja minne menen kuoleman jälkeen.
      Näitä asioita ihminen pohtii luonnostaan, joten minä ainakin uskon, ettei kuolema ole lopullinen, mutta mitä kuoleman jälkeen tapahtuu, niin se selviää 100% vasta kun kohtaa kuoleman jälkeisen hetken ja siitä eteenpäin.

      En oikein ymmärrä sellaista ajattelua, ettei edes haluta, että kuoleman jälkeen olisi luvassa paljon parempaa, sehän masentaa aivan valtavasti.

    • 13v

      Olen aina uskonut, että kuoleman
      jälkeen saa valita oman roolinsa joko maan päällä tai taivaassa. Olen nähnyt kaksi kertaa aaveen vaikka se ehkä kuulostaakin hieman oudolle. Ehkä he olivat päättäneet jäädä kummittelemaan maan päälle. Uskon myös, että kuoleman jälkeinen rooli kiertää. Esimerkkinä, että ensin olet hyönteinen. Sen jälkeen kuoltuasi pääset isommaksi eliöksi kuten linnuksi tai oravaksi. Aina siirrytään yhtä pykälää ylemmäs, kunnes lopulta syntyy ihmiseksi. Tämän jälkeen kiertokulku alkaa alusta eli synnyt taas hyönteiseksi jne. Ehkä hieman omituinen teoria mutta se on minun kantani asiasta. 7 vuotiaana toinen ukkini kuoli ja aika sen jälkeen oli todella hankalaa ja surullista. Vaikeana hetkenä haistoin selvästi ukin tuoksun vaikka lähelläni ei ollut mitään, mikä olisi voinut tuoksun aiheuttaa. Eilen toinen ukkini kuoli ja uskon, että hän katsoo minua toisen ukkini kanssa taivaasta. Ja tämä mun käsitys voi kuulostaa myös siksi oudolta, koska olen vasta 13v ja mielikuvitus on tallella :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      947
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      704
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe