Mummulta menee 3 kertaiset verot

Sannakil

Miksi verot menevät erikseen perheeläkkeestä (leskeneläke) 479,31 euro (17 prosenttia) JA Vanhuuseläkkeestä joka on 1001, 92 e (17prossaa) ja sitten vielä kunnallisverotus päälle?? Eihän tuossa ole mitään järkeä! Mummu 78 vuotta ja minä en ymärrä vaikka olen plärännyt papereita läpi ja lukenut VERO.fi stä

Voisiko joku viisas auttaa meitä ? :)

4

72

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • skuröregew

      miten ois verotoimisto?

    • yritän.selittää

      Sekä leskeneläkkeestä että vanhuuseläkkeestä maksetaan veroa, ne ovat verotettavaa tuloa molemmat. Siis molemmista on maksettava veroa. Miten toinen olisi veroton?

      Mummun veroprosentti 17. Se on aika vähän ja siihen varmasti sisältyy kunnallisvero. Mummu höpisee omiaan, jos väittää, että tuolla tulotasolla 17 prosentin lisäksi maksetaan kunnallisvero. Veroprosentti määräytyy sen mukaan, mikä on eläkkeiden yhteissumma.

      Minä maksan sekä leskeneläkkeestä että vanhuuseläkkeestä molemmista veroa 29 prosenttia. On vähän isommat eläkkeet.

      Mummu voi varmasti veroviraston kanssa sopia, että molempien eläkkeiden vero pidätetään toisesta eläkkeestä. Mutta kaikki eläkkeet ovat tosiaan verotettavaa tuloa, ja veron suuruus riippuu eläkkeensaajan kaikista tuloista yhteenlaskettuna. Korkea ikä ei oikeuta veron alentamiseen, vaikka mummu olisi 100-vuotias.

    • vielä.selitän

      Mummusi eläkkeet ovat yhteensä 1481 euroa. Veroprosentti on 17. Tällä perusteella mummusi pitäisi maksaa veroja noin 250 euroa koko eläkesummasta. Eikö ole näin?

      Väität veroja 3-kertaisiksi, jolloin mummusi maksaisi veroja 750 euroa eli noin 50 prosenttia, joka olisi puolet eläkesummasta. Tuskin on näin.

    • tässki

      Voi, voi! Sannakil hyvä, et taida ymmärtää verotuksesta ja prosenteista yhtään mitään.

      Mummusi eläkkeet ovat yhteensä 1481 €. Paljonko hän saa eläkkeistä rahaa tililleen kuukaudessa? Veikkaan, että hänelle maksetaan tilille noin 1250 €/kk. Verotus on oikein ja eläke kohtuullinen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2536
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1411
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      67
      1402
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1166
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1121
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe