36h ennen lähtöselvitys AM/Finnair ?

LÄHTÖSELVITYS36h

Jos ei halua varata Aurinkomatkojen lomalennolle maksullista paikkaa, ja kun teet lähtöselvityksen 36h ennen matkaa, niin onko Finnair/Aurinkomatkat silloin jo arponeet kaikkien paikat koneseen, vaiko voiko silloin vielä vaikuttaa istumapaikkoihin?
Minulla on muistikuva että niihin ei voi enää vaikuttaa vaan paikat ovat silloin 36h ennen jo jaettu.
Onko näin?

14

60

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaettu.on

      Näin oli ainakin juuri kesäkuussa Aurinkomatkalla käydessämme.

    • Lottoapaikoille

      Ei pysty enää valitsemaan omaa paikkaansa, kun tekee lähtöselvityksen alle 36 tuntia ennen matkaa. Paikat ovat siis jo silloin arvottu1

      • lentomään

        Kyllä pystyi vielä vaihtamaan ainakin viime viikolla. Itse onnistuin vaihtamaan riviltä 21 rivillle 10 (eli exit-paikalle) kun näyttivät olevan vapaaa. Tein lähtöselvityksen heti kun se oli mahdollista, eli 36 tuntia ennen lähtöaikaa. Vähänhänn siellä niitä paikkoja oli 'vihreänä' mutta jonkun verran pelivaraa.


      • LÄHTÖSELVITYS36h
        lentomään kirjoitti:

        Kyllä pystyi vielä vaihtamaan ainakin viime viikolla. Itse onnistuin vaihtamaan riviltä 21 rivillle 10 (eli exit-paikalle) kun näyttivät olevan vapaaa. Tein lähtöselvityksen heti kun se oli mahdollista, eli 36 tuntia ennen lähtöaikaa. Vähänhänn siellä niitä paikkoja oli 'vihreänä' mutta jonkun verran pelivaraa.

        Eli kyseessä oli sinulla Aurinkomatkojen lomalento ?


    • 7gtRRE

      "Aurinkomatkojen lomalennolle"

      Lomalentoja ei enää ole. Kaikki lennot ovat reittilentoja.

      • ventu

        kyllä niitä lomalentoja edelleen on.


    • Niisku-10

      Kaipaisin pientä neuvoa, koska en yksinkertaisesti löydä sitä AM:n sivuilta. Kun teen lähtöselvityksen verkossa 36 tuntia ennen lähtöä, niin mihin aikaan minun pitää olla viimeistään kentällä ennen lennon lähtemistä. Yövymme lentokenttähotellissa ja meillä olisi mahdollisuus viedä jo laukutkin edellisenä iltana kentälle. Mutta sitten taas jäisi kosmetiikkalaukku käsimatkatavaroihin ja en kuitenkaan haluaisi jättää värivoidetta turvatarkastukseen...

      • LÄHTÖSELVITYS36h

      • 1316

        Ei sinun tarvitse jättää värivoidetta turvatarkastukseen, kun laitat sen läpinäkyvään, esim. Minigrip-pussiin. Yksittäiset pakkauksethan saavat olla jopa 100 ml, ja ainakin minun värivoiteeni ovat 30 ml:n pakkauksia.


      • Niisku-10

        Kiitos neuvoista! Olen kuitenkin tehnyt lähtöselvityksen siis jo edellisenä iltana. Minun pitäisi vain mennä turvatarkastuksen läpi aamulla. Mutta edelleen mietin sitä, että mihin aikaan minun pitää viimeistään olla turvatarkastus tehtynä ennen koneen lähtöä?


      • 1316
        Niisku-10 kirjoitti:

        Kiitos neuvoista! Olen kuitenkin tehnyt lähtöselvityksen siis jo edellisenä iltana. Minun pitäisi vain mennä turvatarkastuksen läpi aamulla. Mutta edelleen mietin sitä, että mihin aikaan minun pitää viimeistään olla turvatarkastus tehtynä ennen koneen lähtöä?

        Siinä ei enää ole muuta aikarajaa kuin se, että ehdit koneeseen. Jonotusaika vaihtelee, samoin matka turvatarkastuksesta lähtöportille. Kännykkäänhän muuten saa Helsinki Airport -sovelluksen. Se näyttää jonotusajan keston eri turvatarkastuspisteissä.


      • EiVoiTajuta

        Mikä ihme siinä on kun ei edes yhtä yötä voi pärjätä ilman jotain hemmetin voidepurkkia.


      • kohtamatkaanmyös
        EiVoiTajuta kirjoitti:

        Mikä ihme siinä on kun ei edes yhtä yötä voi pärjätä ilman jotain hemmetin voidepurkkia.

        Miksi arvostelet muiden pakkaamista? Mitä se on sinulta pois, jos joku vie käsimatkatavaroissa pienen rasvapurkin? Moni muukin ottaa esim. huulirasvan jne. käsimatkatavaroihin. En voi tajuta, miksi se sinua hiertää? Taitaapi olla syyt syvemmällä!


    • Niisku-10

      Kiitos sinulle!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      375
      4779
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1924
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1652
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1566
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      256
      1509
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1420
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1396
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1377
    9. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1264
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    Aihe