Ulkomailla raiskattu

Broken95

En edes pysty sanomaan sanaa raiskattu/raiskaus etc. ääneen.. Häpeä painaa niskassa enemmän kuin tuo raskas sana. Ja mikä siitä tekee vielä pahemman, on se että tapahtuneen jälkeen ei päässyt käpertymään omaan turvalliseen sänkyyn tai yrittää edes hakea apua omalla äidinkielellään.

Koen olevani osaksi itse syyllinen, vaikka muut jankkaavat etten ole. Tiedän kyseisen henkilön, missä hän asuu ja kaiken tarvittavan, mutta en pysty ajattelemaan rikosilmoitusta..

Ravaan sukupuolitesteissä jatkuvasti, jonkinlaisia oireita on esiintynyt. Koen olevani pilalla niin fyysisesti kuin psyykkisesti. Onko täältä epätoivosta mitään keinoa ylös?
Koen, että olen pilannut koko loppuelämäni sillä, että tutustuin tähän henkilöön, joka itkustani ja ei:n hokemisesta huolimatta vaaransi minun terveyteni..

Miten Te olette päässeet yli raiskauksesta/sukupuolitaudista?
Tuki on tällähetkellä enemmän kuin tarpeen

28

2409

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ollut-ulkomailla

      Soon päänsisäinen ongelma, ajattele noita sodassa raiskattuja joissa iso määrä syyllisiä miehiä ja heidänkin pitää jatkaa elämäänsä.

      Luuletko olevasi erityinen yksilö? Sinun on itse kannettava omien ratkaisujesi seuraukset, ulkomaalaisten ihailu aiheuttaa suomalaisille naisille monta karvasta kokemusta.

      Moni on jäänyt siihen ansaan, että raiskauksen seurauksena lapsi ja loppuelämä vieraassa maassa. Sulla edes sosiaaliset kontaktit kunnossa.

      • paskaihmiskunta

        Ed kommentoija voi painua vittuun. Hyi saatana mikä ihmisroska olet.

        Aloittajalle tsemit. Se on ikävää että vasta kun itse kokee jotain sellaista mitä sinä olet joutunut käymään läpi, avautuu tämä ihmisten mädännäisyyden laajuus koko karmeudessan. Ei riitä että on yksi raiskaaja, vaan siitä se vasta alkaa silmät avautuun miten sadistisia kaikki muutkin ihmiset ovat. Ei vain se yksi raiskari.


      • Anonyymi
        paskaihmiskunta kirjoitti:

        Ed kommentoija voi painua vittuun. Hyi saatana mikä ihmisroska olet.

        Aloittajalle tsemit. Se on ikävää että vasta kun itse kokee jotain sellaista mitä sinä olet joutunut käymään läpi, avautuu tämä ihmisten mädännäisyyden laajuus koko karmeudessan. Ei riitä että on yksi raiskaaja, vaan siitä se vasta alkaa silmät avautuun miten sadistisia kaikki muutkin ihmiset ovat. Ei vain se yksi raiskari.

        Kaikilla on ihmisarvo. Noin ei voi sanoo toiselle. Haista paska


    • jaxuja

      Jos olet täällä suomessa niin ota yhteyttä Tukinaiseen toimii Jyväskylässä ja Helsingissä. Älä jää yksin asian kanssa koska tunnemyräkkä on aikamoinen. Ajan myötä helpottaa mutta käsittelemättömänä painaa mieltä pitkän aikaa. Häpeä on vahva tunne joka kuuluisi tekijälle eikä uhrille. Jos on luottamuksellisia ja läheisiä ihmissuhteita niin puhu heille. Zemppiä sulle ja aivan varmasti selviät vaikka nyt tuntuu aivan kamalalle!

    • Hyvä, että olet lähtenyt hakemaan apua tilanteeseesi. Voit ajatella, että raiskauksen uhri ei itse ole syyllinen tapahtuneeseen eikä tapahtunutta siksi tarvitse hävetä. Oman tulevaisuutesikin kannalta on tärkeää, että asia selvitetään ja saat tilanteesi käsittelyyn myös ammattiapua. Siksi neuvoisin sinua ottamaan viipymättä yhteyttä asuinalueesi Rikosuhripäivystyksen palvelupisteeseen. Tällöin voit keskustella tilanteesta luottamuksellisesti Rikun työntekijän kanssa ja saat neuvoja asian selvittämiseen. Palvelupisteen yhteystiedot löydät www.riku.fi nettisivuilta. Toivon, että näillä neuvoilla saat apua.

      yst. terv RIKU/ Kaija

    • Eli olit kovassa humalssa baarissa tms. ja päädyit telmimään vapaahetoisesti toisen kanssa, ja nyt harmittaa???

      Noh et ole yksin... Noin 90% raiskauksista on tuollaisia... itskein olen kerran ollut urhi kun olin 26vuotias ja tekijä 59v nainen (0len itse siis mies)

      • Otanosaa

        Olet, Pakettiautomaatti, tainnut nyt samaistua tekijään (ja muihinkin tekijöihin) pahemman kerran. Sekin on keino hallita tuskaa, joskin siitä pahimmasta päästä.


      • Päivänselvää

        Mä en tajua tota miks pitää raiskatulle todistella ettei syy ollut hänessä,why?! Jos joku hakkaa musta ilmat pihalle tai murtautuu mun asuntoon,ei kukaan tule sanomaan että "ei se ollut sun vikasi",tajuan sen sanomattakin. Olen myös teininä joutunut raiskatuksi sanan varsinaisessa merkityksressä enkä tarvinut silloinkaan,13-vuotiaana,ketään kertomaan ettei se ollut minun syytä. kai tuon nyt järkikin sanoo. Vaikka kulkis alasti kadulla ja innostuis painiin jonkun kanssa,seksiin pakottaminen on aina raiskaus ja sen pakottamispäätöksen tekee tekijä,ei uhri


      • minatankar
        Päivänselvää kirjoitti:

        Mä en tajua tota miks pitää raiskatulle todistella ettei syy ollut hänessä,why?! Jos joku hakkaa musta ilmat pihalle tai murtautuu mun asuntoon,ei kukaan tule sanomaan että "ei se ollut sun vikasi",tajuan sen sanomattakin. Olen myös teininä joutunut raiskatuksi sanan varsinaisessa merkityksressä enkä tarvinut silloinkaan,13-vuotiaana,ketään kertomaan ettei se ollut minun syytä. kai tuon nyt järkikin sanoo. Vaikka kulkis alasti kadulla ja innostuis painiin jonkun kanssa,seksiin pakottaminen on aina raiskaus ja sen pakottamispäätöksen tekee tekijä,ei uhri

        Tää homma on tässä sun kirjoittamassa paketissa lapsellisesti ja jopa tyypillisellä feministisellä ajattelutavalla yksinkertaistettu.
        Realismi on ihan jotain muuta. Naisilla on tietysti oikeus tehdä ja käyttäytyä omalla tavallamme. Mutta kun on olemassa myös syy ja seuraus.
        Nimim. Päivänselvää kirjoitit "Vaikka kulkis alasti kadulla ja innostuis painiin jonkun kanssa,seksiin pakottaminen on aina raiskaus ja sen pakottamispäätöksen tekee tekijä,ei uhri " Jos tietoisesti provosoit miestä seksuaalisesti ja lopulta tulet raiskatuksi, vastuu on myös sinulla koska olet käyttäytymiselläsi ohjannut miestä päätöksen teossa..
        Jos mä kävelen keskellä tietä/katua ja auto ajaa mun päälle, niin ettekö ajattele et mitä käveli keskellä tietä. Oma syy kun tahallaan menee vaaralle alttiiksi. Seuraus oli sen mukainen. Kai se nyt tietää et jos noin käyttäytyy niin on hyvin todennäköistä et joudun yliajon uhriksi. Jos taas kävelen tien sivussa tai jalkakäytävällä, ja siinä joku hurauttaa autolla mun yli, niin varmaan suurin osa teistä on sitä mieltä, et mä en oo tehnyt mitään väärää ja koko syy on tän autoilijan. Minä olen se uhri. .
        Äärifeministit tuuttaava nuorten tyttöjen päähän aina samaa, että naisella on oikeus pukeutua kuinka he haluavat. Tämä on vain puolet totuudesta, totuuden toinen puoli on että oikeus ei poista VASTUUTA.
        He sanovat että nainen saa pukeutua vaikka provosoivasti ja siitä huolimatta miehellä ei ole oikeutta raiskata heitä. No, kuka raiskaaja kyselee oikeuksia ennen kun he raiskaa??!. Eli kuvainnollisesti voi sanoa et provosoivasti/haastavasti pukeutuminen tarkoittaa just tuota alku tekstissäni kirjoittamaani kävellä keskellä katua vaaroista välittämättä, ja silloin voi jäädä auton yli ajamaksi. Siispä koska tiedän mitä vaaroja tuolla "liikenteessä" on niin en kävele keskellä katua, vaikka se rajoittaa mun oikeuksiani, sillä jos joudun yliajetuksi niin mitä hyötyä niillä mun oikeuksillani on siinä tilanteessa. Vaikka syy onkin ajajassa niin minä joudun kärsimään,. Eikä se auta mitään vaikka se yliajaja saisi tuomion. Minuun se sattuu kuitenkin eniten ja ainoastaan. Miksi laittaisin itseni tällaiselle vaaralle alttiiksi. Johan se maalaisjärkikin sanoo, et mun pitää itse suojella itseeni. Ei muut sitä tee.
        Tänä päivänä yleinen trendi on että mitä vaan tapahtuukin niin aina syytellään muita eikä nähdä omaa vastuuta. Ihminen kun kävellessään selaa puhelintaan ja kaatuu risuun, niin heti ollaan etsimässä syyllistä sille kuka on risun tuonut siihen, eikä ymmärretä että syy on yksin ja ainoastaan itsessään. Miksi selaat puhelinta kun pitäisi katsoa eteensä että näkee mihin kävelee.. Jos mä tieten tahtoen pukeudun provosoivasti ja haastavasti pitäen tiukasti kiinni oikeuksistani ja näytän enemmän kun peitän, niin suurempi vaara mulla on tulla raiskatuksi kun jos mä näytän vähän vähemmän. Monilla sairaasti ajattelevalla miehillä on sellanen käsitys, (koska haluavat ajatella näin ja oikeuttaa tekonsa) että toiset naiset haluaa tulla raiskatuksi ja nämä naiset näyttävät sen pukeutumisellaan ja käytöksellään. Tällainen ajattelutapa johtuu usein miehen narsismista tai jostain muusta persoonallisuushäiriöstä. Narsistinen persoonallisuushäiriö aiheuttaa ihmisessä äärimmäisen itsekästä, röyhkeää, sekä ylimielistä käyttäytymistä. Henkilön kyky tuntea empatiaa on hyvin puutteellinen, jopa perheensä jäseniä kohtaan. Hänen käyttäytyminen on kylmää, laskelmoivaa ja korostuneesti aina henkilön omaa etua ajavaa. Nää on pelottavia miehiä.
        Sitten on tapaukset erikseen missä nainen lähtee miehen mukaan ehkä nousuhumalassa. Tilanne kehittyy siihen pisteeseen että päädytään kiihkon vallassa sänkyyn. Ensin nainen on täysillä mukana ja mieskin on ihan liekeissä. Yht`äkkiä jostain syystä naista alkaakin kaduttaa ja hän sanoo miehelle EI en halua jatkaa. Valitettavasti miehessä ei ole sellasta on/off nappulaa millä nainen voisi miehen himot ja halut laittaa auki ja kiinni ja kun useat miehet eivät välitä yhtään naisen EI;stä, niin huonostihan siinä usein naiselle käy. Naisella on oikeus sanoa EI yhdynnälle missä vaiheessa hyvänsä. Mutta koska elämme miesten maailmassa jossa oikeus harvoin toteutuu, tämäkin asia toteutuu useimmiten vain teoriassa. Käytännössä totuus on valitettavan usein toisenlainen. Kaikki tietävät ettei pakottaminen koskaan ole oikein. Sellaista kuitenkin tapahtuu niin kauan kun maanpäällä on miehiä.
        Raiskaajat ajattelevat vain omien himojensa tyydyttämistä.
        Onneksi suurin osa miehistä kunnioittaa naisia ja heidän kontrollimekanismit toimivat niin hyvin, etteivät he pyri yhdyntään naisen sanoessa EI.
        Tarkoitukseni ei ole syyllistää naisia, yritän peräänkuuluttaa naisen vastuun kantamista itsestään ja käyttäytymisestään. Näin ehkä jotkut raiskaukset jäävät tekemättä. Tietysti ensisijaisesti pitäisi vedota raiskaajiin, ja heidän vastuuntuntoon, mutta miten voisi vedota ihmisiin jotka eivät koe tekevänsä mitään väärää.
        Hehän elävät; se mitä en tunnusta, sitä ei ole-asenteella.


      • Naisten suurin fantasiahan on joutua raiskatuksi, tiemmä? Unelma käy toteen, ja kun se ei vastaa kuviteltua, syytetään rakastajaa.


    • Kenttänumerot

      No jos olisit osaksi itse syyllinen, niin mitä hävettävää siinä olisi, kun kerran itse olet se joka asiasta kärsii? Onhan ihmisellä täysi oikeus aiheuttaa vahinkoa itselleen. Syyllisyyttä on tapana tuntea silloin, kun on aiheutettu vahinkoa jollekin toiselle.
      Jos et nyt jaksa tehdä rikosilmoitusta, niin kai asialle voi vielä myöhemminkin jotain tehdä. Vaikkapa joskus vuosien päästä, kun raiskaaja on jo unohtanut sinut ja luulee että sinäkin olet unohtanut hänet.

    • frhgjhrhggjjggg

      Mitäpä jos aloittaja vaikka menisi ja ostaisi kebabin? Siinä saa maistaa sitä kaipaamaansa ulkomaalaista lihaa turvallisesti. Toki, ruokamyrkytyksen nyt voi aina saada, mutta se nyt lähtee oksentamalla tai viimeistään lääkkeillä - niin kuin oikeastaan suurin osa muistakin pöpöistä.

    • En_ole_päässyt_yli

      Ymmärrän aloittajan tuntemukset. Olen itse kokenut saman. Myös tuon, kuinka vaikea on lausua ääneen, tai edes kirjoittaa tuon tapahtuman nimeä.

      Varsinkin sanasta "raiskaaja" olen käyttänyt kiertoilmaisuja, kuten "tekijä". Ja näistä tapahtumista on jo aikaa useampi vuosikymmen.

      Mutta tuossa tuo sana on. Kun katson tuota sanaa, mitä ajattelen ja tunnen? Vihaa. Kylmyyttä. Armottomuutta. Kostoa. Oikeutta. Nimenomaan: oikeutta.

      Mitä on tässä tapauksessa oikeus? Se, että tuo henkilö kokisi sisäisessä maailmassaan saman, minkä aiheutti itselleni. Ei hänkään tuntenut armoa. Saakoon hän oman tekonsa mukaan.

      Minua ei voi enää auttaa.

    • aloittajalle

      Kuinka, aloittaja jakselet? Kirjoitit aloituksen jo heinäkuun puolessavälissä.

    • Adghjkkl

      Hirveän vanhoja juttuja.... mutta toivottavasti on päästy eteenpäin...

    • sietäisiarvioida

      Raiskauksista toipuu sillä, että harrastaa yhden yön suhteita riittävän paljon.

      Ihmettelen vaan näitä, jotka kelaa vuosikymmeniä sitten tapahtuneita, vaikka voihan niitä olla tilanteita, joista traumatisoituu, mutta se pitäisi tiedostaa, eikä jäädä trauman uhriksi.

      Olisi hyvä muistaa, että henkinen väkivalta monessa muussa muodossa ohitetaan hymähtelyllä eikä kohteeksi joutunutta tueta mitenkään.

      Raiskauksen vahingollisuus on suoraan verrannollinen raiskatun henkiseen tilaan, jolloin se kuormittaa sitä enemmän mitä kyvyttömämpi on puolustautumaan henkistä väkivaltaa vastaan. Mutta siinä on sitten nähtävissä sekin, että uhriksi joutunut voi alkaa käyttämään uhriuttaan hyväkseen ja asetelma kiepsahtaa päinvastaiseksi.

      Raiskauksen fyysiset seuraukset on tietty oma lukunsa ja tapauskohtaista. Voi olla skaalalla törkeästä pahoinpitelystä aina aistiärsytyksettömään coitukseen.

      • perseeshaisee

        Kaikki raiskatut eivät ole sieluttomia, rumia huoria niinkuin sinä. Monia yhdenyön jutut haavoittaa lisää. Olet pelkkää saastaa.


    • Jaa ihan sama

    • Ängri

      Mitä te miehet kuvittelette olevanne jotain tuomareita vai? Jos ette saa naiselta muuten kuin raiskaamaalla,niin kannattais katsoa itteäs ja jalkoväliä. Vetäkää kä.......

    • olevahva

      TEE rikosilmoitus HETI !

      OLE VAHVA !

      • itsekinkäynytlevillä

        Mene Leville. Poromies on taitava ja hellä rakastelija, eikä varmasti raiskaa ketään. Levi on paljon turvallisempi paikka kun eteläeuroopan gigolot.


    • järkipäähän

      niin siinä käy kun menee ulkomaille munan perässä

    • ja34

      mä tiiän mitä sä käyt läpi mut raiskattiin 2009 tammikuus se oli nigerialainen mies se tapahtu tääl suomes stadis. sä tarviit aikaa ja tukee ikuiset arvet toi suhun jättää mut älä päästä tekijää ku koira veräjästä mä tiiän et se on raskas prosessi mut silti pistä se paska housu vastuuseen

    • turvaseksi

      Mitä täällä uikutat, itse lähdit gigollon matkaan. Tuskin raiskaus tapahtui julkisella paikalla. Kyllä se varmaan oli joko hotellihuone tai yksityisasunto.

    • Jkkgjl

      Ter rikosilmoitud netissä

    • Ohjeita_Pliis

      Mitäs sanoisit ohjeeksi ulkomaille matkustaville kanssasisarille/veljille käyttäytymisen suhteen? Kannattaako kiinnittää huomiota omaan alkoholi ja seksuaalikäyttäytymiseen?

      • minatankar

        Sanosin että jos lähtee bilettään , ja jos ei ehdoin tahdoin halua ikävyyksiä niin kannattaa varmaan säännöstellä sitä alkoholin käyttöä niinettä ei vedä lärvejä, vaan pitää huolen siitä että pystyy joka tilanteessa toimimaan kutakuinkin järkevästi. Suomalaiset juovat usein niin kun he pelkäisivät että se viina loppuis kesken. Malttia ryyppyjen välillä. Eikä pidä siemaista puolta lasillista kerrallaan. On tärkeää myös ettei käytä sekasin aineita kun silloin tahtoo se muisti mennä. Mikä onkaan helpompi "saalis" kun sammunut ihminen. Ja kuinka kivaa se nyt olisi jos vetää päänsä täyteen eikä seuraavana päivänä muista edellisestä yöstä mitään. Ei muista keiden muiden kun omien kavereiden kanssa on yöllä viimeisenä juhlinut. Rahat ja passi on veke ja olet tullut raiskatuksi..... vai oletkohan? Yhdynnässä olet ollut, mutta et muista kenen kans. Et muista sitäkään tapahtuiko se sinun tahdosta vai onko joku ottanut sinut väkisin. Kyselet kavereiltasi mitä yöllä tapahtui, mutta valitettavasti hekään ei muista. He kertovat vaan että heidän rahat ja passit on hukkunut. Nuoruuteen kuuluu bilettäminen. Hauskaa voi pitää vaikka pää ei olisikaan ihan sekaisin. Se on yleensä paljon kivampaa olla pienessä sievässä ja muistaa seuraavana päivänä mitä on tullut tehtyä. Ostakaa ravintolassa itse juomanne, silloin tiedätte mitä juotte. Älkää jättäkö juomaanne vartioimatta ettei joku ohi mennessään voi tipauttaa juomaanne esim. tyrmäystippoja. Senhän nyt tietää mitä tyrmäystippojen tai muiden sen kaltaisten aineiden juomiin tiputtelijalla on mielessä. Ei varmaan mitään kivaa sinulle. Monissa maissa on aivan erilainen käsitys kun meillä pohjoismaissa siitä jos esim. nainen suostuu lähtemään jonkun paikallisen miehen mukaan. Se ymmärretään aina suostumuksena yhdyntään. Eli joka leikkiin ryhtyy se leikin kestäköön.
        Ihmisten seksuaalikäyttäytymiseen en ota sen enempää kantaa kun että vastuu käyttäytymisestäsi on sinulla itselläsi. Turhan moni vaan palaa kotimaahan vähemmän mukava tuliainen mukanaan, kun on unohdettu se oikeanlainen ehkäisy.
        Ottakaa vastuu teoistanne ja käyttäytymisestänne. Älkää syytelkö muita jos itse teette väärin. Mustakaa aina niin miehet kuin naiset, tuo yhtälö, syy ja seuraus.
        Viimeksi vielä sanoisin kunnioittakaa maata ja maan tapoja mihin sitten menettekin. Iloisia ulkomaanreissuja kaikille, nuorista ikäihmisiin asti.


    • pahoinpideltymies

      Olen syntynyt Suomessa kauhajoella 1951, mies . 1987 otin talooni Porvooseen puolalaisen naisen já menin hanen kanssaan avioliittoon. Omaisuuteni uusi 235 nelion talo porvoossa já kolme helsingin keskusta asuntoa myytiin já investoitiin puolaan 1998.

      Kun kaikki oli saatu vuonna 2005 minut karkoitettiin puolasta poliisin toimesta , kaskyn oli antanut puolalaisen ex vaimoni aiti já nuorempi sisar ( , ilman laillista syyta ) Kun tulin suomeen huoltajuus karajille 2006 , poliisi pidatti minut seinajoen mielisairaalaan 2, 5 kuukauden ajaksi.

      Puolalainen ex vaimoni pyysi suomen poliisia pidattamaan minut 2 kertaa tuon jalkeenkin muttei voinut esittaa mitaan laillista syyta . Tosiasiallisesti minut karkoitettiin synnyinmaastani perustuslaista piittamatta. Rikosuhripaivystys ei halua millaan tapaa auttaa minua
      já kidnapattua poikaani , joka ei saa koskaan tavata isaansa. en ole koskaan tehnyt hanelle mitaan pahaa enka muitakaan lakeja rikkonut --mutta kun suomessa on kaikki totta mita nainen sanoo. Puolalaisella ex vaimollani já minulla on vain yksi lapsi joka on yhteinen , nyt 16 vuotias . Puolalainen mafia já heidan 5 suomalaista maksutonta asianajajaansa yrittavat ryovata pojalleni kuuluvan omaisuuden, 1, 469 miljoonaa euroa . ex vaimoni suostuu tahan koska on ahneen aitinsa já suomen sosiaalitoimen vallan alla. Mina já uusi vaimoni Portugalissa olemme vaarassa tulla tapetuiksi puolalaisten toimesta , mutta suomen tai puolan konsulaatti eivat tee mitaan auttamiseksemme


      Siella seinajoella 2006 Pakottivat syomaan voimakkaasti huumaavaa kemiaa já sellaisen tainnutuksen aikana miespuoliset hoitajat laskivat huoneeseeni nuoren kiimaisen naispotilaan joka raiskasi huumatun potilaan. ( ilman varmuus valineita já 6 kk piti pelata mita helvetti siita tuli ) asianajaja [email protected] seinajoella tuntee tapauksen


      suomen lain mukaan on niin etta valtion tulee antaa maksuton asianajaja tuloihin katsomatta jos tapaukseen sisaltyy seksuaalinen vakivalta. vaadin a valtio maksaa kaikki kulut kun [email protected] selvittaa asian yhdessa puolalaisen ja portugalilaisen lakimiehen kanssa

      selvitan tapausta suomenkielella osoitteessa www.unianova.eu/mikko.keisala.htm

      se on kirje keuruun já helsingin poliisille . Englanniksi portugalilaiselle já puolalaiselle lakimiehelle www.unianova.eu/sonia.htm

      mita haluan tapahtuvan puolassa omistamallani maatilalla 34,5 hehtaaria on kerrottu taalla www.unianova.eu

      ehdotan yhteistyota suomen helluntailaisille jehovantodistajille tai mormooneille , miten ko hanketta tulisi jatkaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6203
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3976
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      260
      2373
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1930
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1393
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1050
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      996
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      961
    Aihe