Postnord on surkea huijari*askafirma

Tilasin Zooplussalta koiranruokaa 15 kiloa. Tilauksesta oli mennyt viikko, kun sain itse seurantanumerolla selvitettyä, että pakettia ei ole saatu toimitettua. Ei mitään viestiä, puhelua tms. Ajattelin, että ok, en varmaan ollut kotona silloin. Laitoin sähköpostia perään, että koska voitte toimittaa uudelleen. Lupaus on vastata 24h sisällä. No, kahden päivän päästä tuli viesti, jossa pyydettiin osoitetta ja puhelinnumeroa tilaukseen, jonka seurantatunnuksen olin antanut edellisessä viestissä. Vastasin viestiin välittömästi. Mitään ei kuulunut jälleen kahteen päivään. Paketista ei kuulunut mitään joten ajattelin, että soitanpa ko firmaan. Vastattiin ja sanottiin, että paketti on lähtenyt takaisin lähettäjälle 2. päivä, vaikka olin saanut sähköpostilla kysymyksen liittyen lähetykseen 30. päivä. Mitä HELV....! Sanoivat että ole yhteydessä lähettäjään niin kääntävät paketin.

No tilasin sitten uuden ja tämän saman paskafirman kautta tuli. Tänään sain taas kalasteltua itse seurantapalvelusta, että pakettia ei ole voitu toimittaa. Olen ollut koko aamun kotona ja heräsin seitsemän jälkeen. Ei ole summeri soinut ja epäilen, ettei täällä ole kukaan käynytkään, tai sitten on jotenkin jälkeenjäänyt ihminen.

Soitin perään ja sanoi, että ei ole päässyt rakennukseen toimittamaan pakettia. Onneksi sain pidäteltyä kiukkuni. Epäluottamuksen saattelemana tytteli osasi onneksi neuvoa, että paketin voi itse hakea. KIVA JUTTU! Että ihan itse joutuu hakemaan kuljetusfirmasta pakettinsa.

En suosittele kenellekään ja kannattaa valita jokin muu toimitustapa tai jättää tilaamatta kaupasta, joka Postnordia käyttää. DPD toimitukset ilmeisesti suomessa tämän POSTNORDin kautta
1
Ilmianna
Jaa

175 Vastausta

DPD ei kannata työssäkäyvän käyttää. Se on tarkoitettu työttömille ja sairaille! Kolme kertaa yrittävät kuulemma toimittaa, mutta eivät ehkä osaa edes laskea saati lukea osoitteenmuutosta työpaikalle siellä firmassa. Ei ole sellaista yhteityöpalvelua postin kanssa, kuin varteenotettavilla kuljettajilla. Lähettäjänkin kannatta muistaa kuljettajaa valitessaan, että hän maksaa ei-noudetut paketit sen lisäksi, että maksaa lähetyksen eli tuplat! DHL esimerkiksi ei varmaan ole kalliimpi, mutta yhteistyö postin kanssa takaa sen, että joskus saat pakettisi haettua. Itse sain kaksi lappua, joista toisessa luki seuraavan toimitusyrityksen päivämäärä, mutta paketti olikin jo lähtenyt lähettäjälle edellisellä viikolla. Tosi tietämätöntä sakkia, kun eivät osaa edes neljän tunnin tarkkuudella sanoa, koska mahdollinen toimitus olisi. Soittaahan nämä porukat eivät osaa saati @postia lähetellä. Tosi alkeellista toimintaa ja saavat varmaan siitä paremman hinnan, kun samaa pakettia kiikuttelevat edestakaisin. Se tuntuu olevan yrityksen politiikka. Itselläni tuli ensimmäinen lappu 28pvä ja 31pvä paketti oli matkalla takaisin kauas lähettäjälle, jolta perittiin 25€ palautuneesta paketista. Korvaamaan tätä toimintaa ei DPD:stä ollut, vaan vetosivat siihen, että kolmen (sanoisin kahden) yrityksen jälkeen heillä palautetaan tavarat lähettäjälle. Saamassani lapussa ei tällaista palautustekstiä etsimälläkään löytynyt. Nettisivustolla olisi ollut vaihtoehto hakea heidän logistiikkakeskuksestaan tai toimitus toiseen osoitteeseen. Yritin kääntää toimituksen muualle, jossa olisin ollut koko päivän, koska en viitsinyt olla neljää (4 ) tuntia poissa töistä. Sinne lähetystä ei vaivauduttu tuomaan! Eli VAROKAA DPD:tä - en suosittele missään muodossa! Kallis lähettäjälle ja vastaanottajalle!
Ilmianna
Jaa
Myös UPS toimittaa lähetykset kotiin "työpäivän aikana", jos et ole päivällä himassa päivystämässä, niin saat hakea pakettisi UPS:n toimipisteesteestä...

DHL Express -lähetys toimitetaan yksityishenkilöille iltaisin. Toimituspäivänä tulee tekstiviesti, jossa kysytään saako paketin tuoda illalla 18-21 välisenä aikana vai haluatko sen seuraavana työpäivänä 9-16. Aina ovat paketit tulleet hienosti illalla kotiin asti.

Saksalaisten verkkokauppojen usein käyttämä GLS-Group on kimpassa Suomen Postin kanssa. GLS:n seurantanumero toimii postin järjestelmässä. Hyvin on toiminut tämäkin kuriifirman/postin yhdistelmä. Tosin ei se paketti kotiin asti tule, se menee lähimpään postiin - joka on onneksi tuossa lähellä.
Ilmianna
Jaa
KYLLÄ! Heillä ei myöskään ole mitään vastuuta omista mokistaan tai huonosta toiminnasta. Mikään ei toimi ja paketit hukkuu, aspaan saa jonottaa parhaimmillaan yli 20min. Mainostetaan että sovi toimitus näppärästi netissä mutta se palvelu on aina vaan "väliaikaisesti pois käytöstä". ASPA puhelin on lisämaksullinen!
1
Ilmianna
Jaa
Juuri näin! Samaa koimme, kun paketti oli koitettu ilman mitään etukäteisilmoitusta toimittaa keskellä arkipäivää. Sitten on illalla lappu postilaatikossa, että tehkää netissä uusi toimituspyyntö tai soittakaa aspaan - no ei toimi järjestelmä netissä ja 8-16 auki oleva aspa kertoo ystävällisesti, että seuraavana päivänä toimitus 8-16, ei osaa yhtään sen tarkemmin sanoa...tai haku terminaalista, joka auki - tattadaa: 8-16!! Kuka normaali töissä käyvä ihminen ehtii ikinä koskaan saada pakettinsa?!?! Ja koskapa terminaali on täysin eri puolella kaupunkia, kuka sinne ehtii, ellei lintsaa töistä vähintään tuntia ruuhka-aikaan tai uhraa lounastuntiaan siihen ja menetä autopaikkaa kahden km:n säteellä työpaikasta. Eikä kaikilla ole edes autoa, jolloin hakuun menee vielä kauemmin. Jos joskus on ollut Postin toiminnassa valittamista, ei tasa tarkkaan ole enää. Kyllä sentään siellä toimii kaikki nämä em. jutut aamusta iltaan. Harmi, että kilpailutuksen ansiosta PostNord terrorisoi monien verkkokauppa-asiakkaiden toimituksia.
Ilmianna
Jaa
PostNord on ryssinyt totaalisesti kaksi edellistä lähetystä. Nytkin on maannut paketti heillä yli kaksi viikkoa, eivätkä edes osaa kertoa koska tulee tai onko edes tallessa!
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
Sama ongelma täällä, eivät osaa soittaa päivää ennen jakelua, suurin osa jakelufirmoista sentää soittaa päivää ennen yksityisille ja sopii jakeluajan. Näin ei käynyt minulle tällä viikolla, olin varattuna enkä voinut vastata puhelimeen, tällä aikaa PostNordin kaveri oli yrittänyt soittaa ja jakaa lähetystä kahden tunnin päästä ja oli käynyt kotiportilla lapun jättäen, että sovi asiakaspalvelun kanssa uusi jakeluajankohta. Olen nyt neljän päivän aikana jättänyt n. 10 s-viestiä tuonne asiakaspalveluun, mutta mitään vastausta en ole saanut uudesta jakoajankohdasta.
Olen myös ollut yhteydessä useaan otteeseen lähettäjään, joka myöskään ei ole saanut yhteyttä omaan yritysmyyjäänsä. Voiko oikeasti tämä olla näin vaikeaa, tilaamani tavaran olisin jo tarvinnut aikaa sitten ja voi olla, lähden kohta ostamaan korvaavaa sen tilalle.
Onpa logistiikka vaikeaa, jos sen sellaiseksi haluaa !
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Sama ongelma myös täällä. Kannattaa välttää kyseistä huijarifirmaa. Saisivat hävetä mokomat omaa toimintaansa.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
Itse olen odottanut pakettia lontosta yli 3viikoa, katsoin nettiseurannasta niin paketti oli toimitettu Vantaalle (asun Lahdessa ja kyllä osoitetiedot oli annettu oikein).
Toimituksessa luki että paketti toimitettu ja kuitattu. Vantaalla klo 12 ja seuraava merkintä oli klo 17 että pakettia ei voida toimittaa koska ei ole ovikoodia.
Minulle ei ole tullut mitään viestiä tai postia postnordin puolesta.
Viikon ajan olen yrittänyt olla heihin ja interlinkkiin sekä DPD yhteydessä sähköpostitse mutta kukaan ei ole viitsinyt viikkoon vastata.
Nyt soitin postnordiin ja he lupasivat selvittää asiaa......
Ps. Tilasin tässä muutaman paketin DHL kautta ja homma toimi erittäin asiallisesti :) soitettiin hyvissäajoin ehdinkö vastaanottaa paketin ja kun en ehtinyt niin ehdottivat että voiko paketin tuoda töihin.
Halusin noudon terminaalista mikä on arkisin auki 24/7 ENSILUOKKAISTA!
T. Ei enää ikinä postnordia...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Minullekin tuli ilmoitus lähetyksestä, jota en ole koskaan tilannut, en saanut firmaan yhteyttä?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
No joo kuulostaapa tutulta. Mulle lähetys tullut jo 1,5vk sitten turkuun. Näin ainakin dpd:n seurantakoodilla. Sen jälkeen aloin odottaa kotiin toimitusta, en siis lähtenyt työpäivän jälkeen mihinkään koska aikaisempien kokemuksieni mukaan eivät aina soita etukäteen. Näin siis ovat joskus tehneet, ja on siis voinut sopia milloin saa tuoda. Nyt ei näkynyt mitään muutoksia seurantakoodilla tarkastettaessa, eli turussa maksas lähetys reilun viikon. Laittelin yhteytdenottolomakkeella kyselyä kahtena peräkkäisenä päivänä ja kolmantena s.postia asiakaspalveluun. Jossain vaiheessa tuli vastausta että on ruuhkaa heillä ja pahoittelut ja on kuulemma juurikin yritetty toimittaa mutta ei ole ovikoodin puuttumisen takia voitu. No mitä hittoja, mulla on kotiovessa ollut varuiks lappu lähetille että minkä klo ajan jälkeen tavoitettavissa, ja toinen alaovi on auki klo 20 asti. Ja todellakaan kukaan ei ole yrittänyt soittaa?! en edes usko tähän selitykseen. Seurantakoodi ei ole antanut tietoa että lähetys olisi turusta lähtenyt mihinkään, ja vasta yhteydenottoni jälkeen pamahtaa tieto että ei ole voitu toimittaa, ja sen jälkeen että toimitus saapunut vantaalle. Olen vastannut asiakaspalun viestiin että nyt voisi toimitaa ja olen kotona sekä seuraavana päivänä työpäivän jälkeen ja odottelen, ja toivon että lähetti soittaa jos ei jostain syystä tavoita. Mitenhän tässä tulee käymään.....?
Ilmianna
Jaa
Mun paketti ei ole liikkunut 12 päivään mihinkään seurannan mukaan vaan makaa Vantaalla. Ja asiakaspalvelusta en ole saanut mitään vastausta kyselyihini. Puhelimeen eivät vastaa.
Ilmianna
Jaa
Miten voi olla mahdollista, että nykyaikana PostNordin nettisovellusta ei saada moneen kuukauteen toimimaan?! Saadaanhan kaikki tiedot Postissakin siirtymään sujuvasti toimittajalta toiselle, kuljettajat soittavat ajoissa asiallisesti ja paketit tulee näppärästi perille oikealle ihmiselle oikeaan aikaan.
Lisäksi: PostNordin netissä olevat terminaalin ja aspan aukiolotiedot eivät täsmää pakettilapussa oleviin, joten noutoa on vaikea suunnitella. Aspaan saa jonottaa aamuisin niin kauan, ettei paketti ehdi saman päivän kuljeutukseen tai sitten on jo kuljetuksessa, joten et voi noutaa sitä terminaalista (varsinkaan, koska aukioloajat ovat netissä väärin ja luulet viikkotolkulla, ettet ehdi). Kauhea jonotuksen jälkeen aspa lupaa selvittää ja soittaa takaisin, onko paketti terminaalissa, jotta sen voisi noutaa, mutta soittoa ei koskaan kuulu. Voiko olla 16 euron toimitusmaksun väärtiä, että paketti toimitetaan (JOS TOIMITETAAN) valtakirjalla kotiovelle koko päiväksi sateeseen odottamaan kotiväen paluuta? Voiko olla nykyaikaa, että aspa neuvoo vastaanottajaa ripustamaan valtakirjan ulko-oveen ja varustamaan sadesäällä jonkun laatikon pakettia varten (halpaa varmaan heille joo), joka sitten jätetään ohikulkijoiden varastettavaksi? Voiko olla reilua, että resurssipulan takia asiakas joutuu jonottamaan oman tilanteensa mukaan jopa useita kertoja päivässä maksullisesti aspanumeroon? Onko reilua, että lähetyksen toimittaminen tehdään niin vaikeaksi, että se ehtii palautua takaisin lähettäjälle, ennen kuin paketti löytää omistajalleen? Onko reilua, että laite, johon on verkkokaupasta hankittu kaupan hinnoista puoleen hintaan sopiva varaosa, ehtii hajota ennen kuin varaosa saapuu? On se niin väärin. Kehotan boikotoimaan kaikkia verkkokauppoja, jotka käyttävät PostNordia toimituksiinsa.
1
Ilmianna
Jaa
Boikotoikaa Postnord lähetyksiä. Hermeksen paketit tulee sitä kautta.
Pirkanmaalle säännöllisesti Saksasta paketteja ostavana on kyllä tullut huomattua tämä Postnord hässäkkä. Aivan ihme touhua.
Ilmoituslaput paketin saapumisesta paikalliseen noutopisteeseen tulee kotiin viikon päästä. Toisinaan lähes kaksi viikkoa myöhemmin niin, että ensin varsinainen ilmoitus ja seuraavana päivänä muistutus, koska 14 vrk on tulossa täyteen ja pakettia uhkaa palautus.
Kerran on päässyt paketti palautumaan Saksaan, mutta ikinä ei tullut mitään ilmoitusta.
Onko mahdollista että paketin vastaanottanut taho ei osaa kuitata saapunutta pakettia järjestelmään oikein ja automaattiset postilaput eivät lähde liikkeelle? Sitä se koulutuksessa säästäminen teettää.
Vai onko juuri YT:t aloittanut Posti tehnyt niin paskadiilin näiden postnord lappujen lähettämisen kanssa, että niiden perillemeneminen on hyvin epävarmaa. Lähtee jos joku sattuu "sille päälle". Tai "ei näitä hommia tällä palkalla"....
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
PostNord in kautta on minulle lähetetty paketti ' hivenaineita' , joita en ole ikinä tilannut, lunastushinta 109€!
Kävin postissa valokuvaamassa paketin päällä olevan tarran tiedot! Onko kyseessä identiteetti varkaus vai mikä?
En aio lunastaa pakettia, mutta mikä on seuraava kiusa, mitä voinen odottaa?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Tästä lisää,surkea sellainen Postnord, klo 18 menneessä täytyy ilmoittaa vastaanottamsiesta jos et ehdi,et voi tehdä sitä enää. Sen jälkeen unodetaan sinut kokonaan. Pitää ehkä juosta itse heidän auton perässä,että saa oman tilauksen.. että näin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Tänä vuonna yksi lähetys viivästynyt. Toisen Post Nord kadotti juuri, asia selvityksessä. Asiakaspalvelu ei vastaa, jonotus maksullista. Vaihteesta ei pystytä yhdistämään kenellekään. Käsittämätöntä!
Ilmianna
Jaa
On kyllä helvetin hämärää toimintaa yritykseltä. Miten siellä voi olla asiat noin sekaisin? Aspa ei vastaa 20 minuutin jonotuksen jälkeen missään kohtaa päivää, sähköpostiin on ilmeisesti aivan turha odottaa vastausta. Olivat "yrittäneet toimittaa" pakettia, mutta kuulemma eivät tienneet ovikoodia. Veikkaan tuon olevan paskapuhetta. Saavat vain viikon lisää kaivaa nenää toimistossa. Yksikään kuriirifirma ei ole tuollaista tekosyytä käyttänyt. Sitä varten kerrostaloissa on ne summeritaulut ja kuriirilla asunnon numero.

Pistin jo lähettäjälle viestiä, että oli viimeinen kerta kun tilaan heiltä mikäli meinaavat jatkossakin PostNordia käyttää. Taidan huomenna pommittaa työpuhelimesta koko päivän aspaa. Katsotaan kuinka pitkään saa tällä kertaa odottaa.
Ilmianna
Jaa
kyllä postnordilla hommat pelaa!!! uusi johto laittaa hommat rullaa...asiakkaat lähtee ja suomen posti kiittää!!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Joo tosi hienosti pelaa . Sai mellin koko pakan sekasin ja nyt onneks sai kenkää. Muitakin toimivia taloja on olemassa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ei pelaa sinne ei saa minkäänlaista yhteyttä jakajat ei löydä jättövaltakirjaa soittokellon vierestä vaikka osaa painaa ovikelloa. tai väittää että eivät pääse portista sisään, talossamme ei ole porttia. Todella surkea firma
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Allekirjoitan täysin kaikki rumat ilmaisut, joita täällä on PostNordista esitetty. Meillä on jo toistamiseen tyritty paketin jako. Huomenna varmaan rikosilmoitusta tekemään tai jotain. Jos lapussa kerran lukee, että voi tehdä uuden toimituksen netissä ja sitten sitä ei voikaan tehdä netissä niin eikös siitä voi jo johonkin valittaa? Koko päivän on joku istunut kotona odottamassa pakettia ja asiakaspalvelun mukaan sitä on yritetty toimittaa kahdesti. Joku mielikuvitusolio varmaan mielikuvitusosoitteeseen, ei meille ainakaan. On tässä joku jekku takana, ehkä haluavat mahdollisimman paljon soittoja asiakaspalveluun ja ansaitsevat sillä.
1
Ilmianna
Jaa
Meillä on 100% PostNordin toimituksista epäonnistunut. Tänään taas yksi. Kuljetus ei muka ole onnistunut, yritetty kahdesti, meillä oltu koko päivä kotona, ei edes kuljetusmiehen jälkiä lumessa, PostNordin asiakaspalveluun jonotettu kolmesti, kieltäytyivät antamasta terminaalin osoitetta tai puhelinnumeroa tai ylipäätään lupaamaan mitään seuraavaa kuljetusaikaa. Sattumalta löysin netistä uutisen, jossa kerrottiin PostNordin ostaneen Uudenmaan Pikakuljetus Oy:n. Soittelin heidän Kuopion terminaaliinsa, josta pakettimme löytyi ja kävimme hakemassa sen välittömästi ennen kuin se lähetettäisiin takaisin (näitä ylläolevia tekstejä luettuamme semmoinenkin potentiaalinen vaihtoehto tuli selväksi) tai hävitettäisiin. Tästä linkistä löytyy UPK:n terminaalitiedot (joita siis ei missään tapauksessa anneta PostNordilta), osoitteineen ja puhelinnumeroineen: http://www.upk.fi/yhteystiedot/terminaalit/
Ihan vain tiedoksi jos joku muu haluaa metsästää pakettejaan muun kuin PostNordin asiakaspalvelun kautta!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Tuohon ylläolevaan vielä lisätietona (kun lähden taas kyseiseen puljuun metsästämään pakettia, jossa tracking-palvelun mukaan on VÄÄRÄ osoite - ja ei takuulla ole!), että olevat saaneet tuon linkin ohjatuksi PostNordin sivuille, eikä siitä ole enää apua. Kuitenkin, jos kirjoitatte Google-hakuun vaikka "uudenmaan pikakuljetus Kuopio Terminaali" niin Googlessa näkyy linkin alla vielä kyseisen terminaalin aukiolo-, puhelin- ja osoitetiedot. (Kuopiossa siis Kelloniementie 6.) Jos haluaa jonkun muun kaupungin niin vaihtaa vain Kuopion tilalle oman kaupunkinsa nimen. En tiedä miten pitkään tämä toimii, mutta äsken vielä onnistui!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Postnord saattaa olla Tanskassa ja Ruotsissa toimiva vaihtoehto, mutta Suomessa paketti ei näytä tulevan perille ilman useitakin soittoja maksulliseen asiakaspalveluun. Sillä tavalla piilovoitot kasvatetaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
PostNord ei toimi missään maassa, eikä varsinkaan Ruotsissa.
https://www.youtube.com/watch?v=JA2dk3rdOCs Ruotsissa hallituskin haukkuu PostNordin surkea tapa hoitaa työnsä.
Ainoastaan johtajan mukaan ne ovat hyviä. Mutta eivät ottavat mitään vastuuta siitä että mitään tulisi perille.
Tännekin voi aivan hyvin myös valittaa, koska PostNord Oy ei vasta mihinkään valituksiin. Sinne vaan Klagomål suomeksi myös. http://www.postnord.se/sv/privat/kundservice/kontakta-oss/Sidor/lamna-en-synpunkt.aspx En tiedä meneekö nuokin suoraan roskapostiin Ruotsisskin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Minunkin lähetys kateissa. Nyt jo toistamiseen on luvattu lähetysajaksi 16.30-21. Olen odottanut kotona kaksi iltaa kiltisti vaikka on muutto kesken ja käyn päivisin töissä. Asiakaspalvelussa ekan kerran jälkeisenä aamuna valiteltiin virhettä, olivat kuulemma laittaneet väärän postinumeron. Silti tuli viesti että yrittivät lähettää pakettia. Osoite oli oikein mutta postinumero väärä. Helsingin sisällä kummatkin niin jo on kumma etteivät hoksanneet tarkistaa kun ei kerran osoitetta löytynyt. Tänään on perjantai joten joudun odottaan maanantaihin. Kyllä v*tuttaa. Ei muut firmat ole kämminy näin pahasti koskaan!
Ilmianna
Jaa
Kuukaus menny ei näy tilattuja tavaroita. Osa on suomessa seurantakoodin perusteella ja loput jossain vitun saksassa seisoo. Kusetus puhelinpalvelu, jonotin tunnin ei kukaan vastaa 25 senttii minuutilta kyllä maksaa. Haistakoon paskan koko yritys, paketit jääköön mihin tahansa. Penniäkään en maksa ja karvakourakuriirit,jotka on aikasemminkin soittaneet oven takaa hv. Vois paria tuntia aikasemmin edes soitella paketista. Hyvä meininki, nopeemmin sais paketit kävellen saksasta.
1
Ilmianna
Jaa
Samat jorinat meillä. Toimituspäivästä ei ollut hajuakaan, joten tyhmät odotettiin, että soittavat tai tekstaavat ennen kuin tulevat. Oltiin puoli tuntia pois kotoa ja tietenkin oli käynyt sillä aikaa. Jättänyt lapun johon ei ollut kirjoittanut mitään. Ei seurantanumeroa, ei kuljettajan reittinumeroa eikä päivämäärää. Maksullinen asiakaspalvelu venytti ihan selvästi puhelua ja katkaisi sen jotta olis taas jonotettu. Asiakaspalvelu ensimmäiseksi kysyi niitä tietoja jotka kuljettajan olisi pitänyt lappuun täyttää. Sitten yritettiin netin kautta muuttaa toimitusaikaa, kuten jätetyn lapun painetussa tekstissä sanottiin. Nettipalvelu oli väliaikaisesti pois käytöstä ja siellä kehotettiin soittamaan asiakaspalveluun (näköjään on ollut pois käytöstä heti pitkään). Soitettiinkin sitten itse yritykseen ja sieltä kehotettiin soittamaan takaisin asiakaspalveluun uuden ajan varaamiseksi. Tehtiin kyllä selväksi ettei enää makseta senttiäkään lisää puheluista ja kuljetus on jo maksettu. Tarjosivat soittopyynnön jättämistä, joka jätettiin. Nyt odotellaan ja sillä aikaa ollaan yhteydessä verkkokauppaan. Meillä ei ole kiirettä ja ollaan varustauduttu pitkäänkin prosessiin ja olemme varustautuneet nyt tekemään töitä tämän asian eteen. :)
Ilmianna
Jaa
Kaksi pakettia viikon aikana. Molemmat pitää hakea Vantaan konttorista. Käynnit merkitään "kynällä" käymättä itse paikalla.

Puhelimessa jonottamiseen on mennyt jo enemmän rahaa kuin pakettian lähetyskulut yhteensä - ja kyllä, jonottaminen maksaa.

Puhelimessa sanotaan, että ota yhteyttä netisn kautta täyttämällä lomake. Lomakesivulla kerrrtotaan ettei ole mitään toimivaa lomaketta vaan soita. Kiva ikilikkuja.

Sähköpostiakin saa lähettää. Olen saanut neljä vastausta viikossa. Jokaisessa kerrotaan:
"Viestinne on edelleen käsittelyssä. Palaamme asiaan mahdollisimman pian.
Ethän lähetä samasta asiasta useampia viestejä, sillä se hidastaa sähköpostien käsittelyä."

Siis emme vastaa etkä saa ottaa uudelleen yhteyttä. Kiva juttu.

Tässä on Postnordin motto:
PostNord keeps its promises and delivers everywhere, securely, at the right time and to the right place .

Lukujen valossa Postnord on menossa nurin.
Ilmianna
Jaa
Äsken yritin käydä noutamassa 2,5 viikkoa matkalla ollutta pakettia joka saapunut Turkuun 6.4. ja Vantaalle 7.4.. Nyt pakettia ei löydy mistään kun ei ole heidän käsittelynumeroa, jota ei kukaan ole toimittanut. Ihmettelen ettei löydy vastaanottajan nimi/osoite tiedoilla, jos kerran pitäisi toimittaa kotiin?? Mistään ei saa kunnon vastauksia. Olen ilmoittamassa lähettäjälle Espanjaan täällä olevista ongelmista. Toivottavasti vaihtavat takaisin TNT:lle. Olen myös laittamassa kuluttaja asiamiehelle kyselyä ko firman asiakaspalvelun puheluiden jonotusajan maksullisuudesta, samoin kuin rikosilmoitusta kadonneesta paketista, joka viimeisen tiedon mukaan Vantaalla.
Ilmianna
Jaa
Jos joku Kuopiossa ihmettelee mihin postnordin paketit menevät säilöön kun löydät lapun postilaatikosta. Ne löytyvät Savon kuljetuksen terminaalista ja nouto onnistuu lappua näyttämällä! Suoraan vaan sinne kyselemään niin ei tarvitse puhelimessa jonotella
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
mikä osoite on kuopiossa? ihan onneton firma kun ei osaa tiedottaa että oltaisiin kotona eikä vastaa puheluihin sähköposteihin.
onko kuopion yhteystietoja?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Mites Turku?? Paketti hukassa ja sain yhden tx jossa käsketään soittaa numeroon joka ei toimi!! MIstä vois hakea?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Pakettia yritettiin toimittaa tiistaina, sitten se meni takaisin varastolle. Olen nyt kaksi päivää (ke,to) istunut kotona ja odottanut uutta lähetystä, mutta ei ole kuulunut. laitoin eilen kaksi viestiä aspaan, tänään koitin soittaa (10 min maksullista jonotusta riitti mulle) ja laitoin kolmannen sähköpostin. Vastaukseksi tuli vain automaattinen "älä laita viestiä samasta aiheesta, meillä on ruuhkaa". Toivottavasti se nyt vaan tulisi perjantaina - turhauttaa koska olen ollut KOTONA koko päivän, mutta eivät yritä uudelleen. Ajalla ei ole väliä, haluaisin vaan tiedon perille siitä että sen saa laittaa asap tulemaan tai voin vaikka hakea.

Sattuuko joku tietämään mistä postnordin paketteja voi hakea Lahdessa, vai voiko edes? Kun ei ole terminaali vaan pelkkä varasto.

Milloinkohan saavat sen uuden toimitusajankohdan nettilomakkeen korjattua, nyt on huhtikuu ja tuolla ketkun alkupäässä joku oli tammikuussa ja kirjoittanut että se on ollut pidempään pois käytöstä. Luo kovat ruuhkat varmaan just tommonen.
Eipä auta kun odotella. Ensikerralla tilaan kyllä ulkomailta sellaiselta firmalla joka tekee yhteistyötä postin, DHL:n tai molempien kanssa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
PostNordin paketit Lahdessa" jakaa" Kuljetuspalvelu Fågel os. Sotkank. 6 puh. 0400220016
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Ja samaa settiä myös täällä!!
Olin kotona (omakotitalo!!) etätyössä ja tein töitäni työhuoneessa, josta ei suoraa näköyhteyttä etupihalle/pääovelle.
Yhtäkkiä kissamme ampaisee eteiseen ja ihmettelen onko joku tulossa. Menen katsomaan ovelle niin sielläpä Postnordin auto päräyttääkin jo pois pihasta?!? Avaan ovea josko ehtisin huutaa tai vislata perään niin oven välistä tipahtaa lappu jossa kerrotaan että minua ei ole tavoitettu...
Ovikello toimii normaalisti, koputusääni kuuluu täysin vaivatta työhuoneeseen ja puhelin äänet päällä vieressä. Tästä huolimatta minua ei tavoitettu???
Taitaa olla aikamoisia lähettejä tässä firmassa! Huh Huh! Joka jamppa nyt kuulee soiko se ovikello sisällä ja jos hiukankin arvailun varaa, niin napakka koputus perään. Mutta ehei, eipä Postnordilla.

No, soittoa asiakaspalvelun (maksulliseen) numeroon ja tilanteen kerronta.
"Voi voi ja kylläpä nyt on omituista..." Luvataan selvittää tilannetta ja soittaa takaisin. Kello oli tässä vaiheessa vähän vaille 12. Viiteen mennessä ei soittoa kuulu joten soitan taas uudelleen ja jonotan sen samat 10 minuuttia maksullisella linjalla... Ja kun vihdoin vastataan niin "juuri sillä hetkellä" olikin tullut vastaus kyselyyn ja valitettavasti ei onnistu toimitus enää koska kuljetus lopettaa klo 16. Tiedustelen terminaalin aukioloa josko ehtisin sinne. Asiakaspalvelusta luvataan soittaa vielä 17:50 jotta tietävät olenko ehtinyt vai laitetaanko toimitus maanantaille.
Ja yllätys, yllätys, soittoa ei tietenkään kuulu!!!
Maanantaina odottelin klo 10 asti, jonka jälkeen TAAS soittoa aspaan. Yllättäen paketti ei ole tulossa, mutta "onnistuuko jos huomenna"...
Aivan käsittämättömän epäammattimaista tomintaa. Ihan joka tahossa. Niin paketin toimittamisessa kuin asiakaspalvelussa!
Kuluttaja-asiamiehelle lähtee viestiä, samoin kuin firmaan, josta tuotteet tilasin!!
Ilmianna
Jaa
Tänään tuli Saksasta tilattu paketti. Tosin oli pienestä kiinni, ettei olisi tullut. Mitään ennakkosoittoa ei luonnollisestikaan tullut. Satuin olemaan tänään kotona. Ovi kellon soidessa menin heti avaamaan, mutta ilmeisesti kuriirin mukaan minun olisi pitänyt kytätä oven takana, koska sen noin kymmenen sekunnin aikana hän oli kerinnyt jo tiputtaa lapun postiluukusta ja oli lähdössä hissillä pois. Sitten tämä kysyy minulta tuletko hakemaan sen kolmenkymmen kilon paketin tuolta autolta? En kyllä tullut. Että semmoinen kotiinkuljetus. Tietääpähän varoa jatkossa.
Ilmianna
Jaa
Tampereella itselläni ja ystävällä samat kokemukset. Luvataan toimittaa tiettynä päivänä ja pitäisi varmaan ottaa pakettien saamista varten viikon lomaa, koska paketti tulee -3 päivää sovitusta. Firman sivuilla ei toimituksen uudelleenjärjestyä ole, tai siis linkki on mutta "ei ole juuri nyt käytössä", terminaali hevonkuusessa ja avoinna siten, että virastoaikoina työssäkäyvä ei sinne ehdi, ja puhelut asiakaspalveluun maksaa maltaita (noin 17snt minuutti). Jonotusaika on maksullista tietty. En käytä jatkossa enää mitään nettikauppaa, joka toimittaa Postnordin kautta.
Ilmianna
Jaa
PostNord on aivan paska! Niiden tracking koodikaan ei toimi. Näyttää mulla edelleen, että "In transportation", eikä että saapunut. Kuulin sieltä tänään, että olivat eilen yrittäneet toimittaa sitä mulle, mutta eivät olleet soittaneet ja sopineet, että olen silloin kotona. No nyt kun on perjantai ja sain lopulta jonkun kiinni, niin kuulemma enää tänään yksikään auto ei lähde Helsinkiin. Siis mitä vittua, kello on vasta vähän yli 17 ja siellä lopetetaan jo työt. Sen fillarin piti tulla tänään ja tänään olen sitä päivystänyt, mutta nyt kusipäät ilmoittavat, että menee maanantaihin eikä kukaan kertonut että yrittävät toimittaa sen jo torstaina. Aivan paskaa palvelua ja surkea firma, jossa löysä työmoraali. Ei tää homma näin toimi!
1
Ilmianna
Jaa
Minulla kyllä ollut vain positiivia kokemuksia ko. yrityksestä. Kuriiri firmahan se ei ole vaan kuljettaa yritysten paketit samalla kuin yksityisetkin, joten reitti määritellään myös haettavien pakettien mukaan. Kunhan ymmärtää miten homma toimii ei tarvitse pettyä ja kiukutella. Yleensähän se niin onkin että kun ei ymmärrä niin turhautuu ja tuntuu että huijataan. DHL ja Posti mielestäni ihan yhtä huonoja kuin Postnord. Eihän ne nyt voi yhden ihmisen paketin takia ajella miten sille yhdelle ihmiselle sattuu sopimaan jos täytyy 70 pakettia 8h työpäivän aikana toimittaa..
Ilmianna
Jaa
Täälläpä on samanlaisia kokemuksia vaikka kuinka. Kyllä PostNord osaa.
Olen nyt kolme iltaa istunut kotona odottamassa sovittua toimitusta tarkkaan aikaan 16:30 - 21:00. Kuskia ja pakettia ei vain näy. Seurannassa lukee että yritetty toimittaa kahdesti mutta vastaanottaja ei paikalla. Ja p##kat.
Tänään kuulin asiakaspalvelusta että vaikka minulle on nyt kaksi kertaa puhelimessa luvattu toimitus tiettyyn aikaan, paketti on todellisuudessa ollut koko ajan hukassa eikä sitä siten ole yritettykään jakaa. Nyt kuulemma paketti on löytynyt ja tänään tulee. Enpä taida pidättää hengitystä odottaessa.
Valehtelua, väärää tietoa, täysi kykenemättömyys/haluttomuus tulla asiakasta vastaan. Ei edes anteeksipyyntöä. Näin toimii Post Nord.
Tiedän että PostNord on lähettävälle yritykselle halvempi kuin esim. TNT, mutta eihän tämä voi olla kenenkään edun mukaista.
Ei enään koskaan PostNord. Ei töissä eikä omissa kuljetuksissa.
1
Ilmianna
Jaa
On kyllä huono maku minullakin. Lähetin puhelimeni huoltoon Mypack-paketti. Ensimmäisellä kerralla siihen meni 2 viikkoa, kunnes puhelin tuli takaisin minulle ilman, että se on ikinä edes käynyt huoltoliikkeessä. No lähetin puhelimen uudestaan ja nyt on kulunut 3 viikkoa, eikä puhelin ole vieläkään huoltoliikkeessä. Yhteensä 5 viikkoa mennyt eikä puhelin ole vieläkään löytänyt perille!!
1
Ilmianna
Jaa
Hiukan lisää tähän mielenkiintoiseen ketjuun...
Olen nyt kymmenen päivää odottanut kaksiosaisen lähetyksen toista osaa. Tulivat yhtä aikaa maahan, mutta toista lähetystä en ole vielä saanut. Postnordin nettisivuilla on tämäkin lähetys merkitty toimitetuksi jo kolme päivää sitten, viikko ensimmäisen jälkeen. Oveen jättämäsi toinen valtakirja on edelleen paikallaan. Ensimmäinen valtakirja oli otettu kuitiksi ensimmäisen toimituksen yhteydessä. Olin tänään aamulla yhteydessä asiakaspalveluun, missä ei tietenkään osattu kertoa mitään. Lupasivat selvittää asiaa, mutta toimituksen selvittämiseen liittyvien neljän puhelinsoiton jälkeen en enää usko koko yritykseen. Sähköpostillakin olen asiaa tiedustellut, mutta turhaan. Sikäli harmittaa, että kyse on kahden tuhannen euron arvoisesta huonekalusta. Kenen puoleen tässä tulisi kääntyä?
Ilmianna
Jaa
Olen nyt kymmenen päivää odottanut kaksiosaisen lähetyksen toista osaa. Tulivat yhtä aikaa maahan, mutta toista lähetystä en ole vielä saanut. Postnordin nettisivuilla on tämäkin lähetys merkitty toimitetuksi jo kolme päivää sitten, viikko ensimmäisen jälkeen. Oveen jättämäsi toinen valtakirja on edelleen paikallaan. Ensimmäinen valtakirja oli otettu kuitiksi ensimmäisen toimituksen yhteydessä. Olin tänään aamulla yhteydessä asiakaspalveluun, missä ei tietenkään osattu kertoa mitään. Lupasivat selvittää asiaa, mutta toimituksen selvittämiseen liittyvien neljän puhelinsoiton jälkeen en enää usko koko yritykseen. Sähköpostillakin olen asiaa tiedustellut, mutta turhaan. Sikäli harmittaa, että kyse on kahden tuhannen euron arvoisesta huonekalusta. Kenen puoleen tässä tulisi kääntyä?
Ilmianna
Jaa
Ilmianna
Jaa
Ilmianna
Jaa
Ilmianna
Jaa
Ilmianna
Jaa
Bauhaussista aamulla tilasin sirkkelin telineen joka Postnordin lähettämän teksti viestin mukaan oli jo muutaman tunnin kuluttua matkalla!
Mitään muuta tilausmahdollisuutta netissä tilattaessa ei ollut valittavana kuin Postnordin kotiinkuljetus!
Nyt alko jännään ko luin nuot aiemmat :)
Saankohan sirkkelintelinettä milloinkaan ...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Elikkä tosiaanki 10 palvelusta! :)
Eilen aamulla tilaamani sirkkeliteline on jo käytössä! :D
Aikaa tilauksesta kului hieman yli vuorokauden kun jo kuriiri toi laitteen kotiini!
Minä kiitän! :) :D
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
ihmiset hyvät. onkohan teistä kukaan ajatellut asiaa siltä kannalta että autoilla on tietyt alueet mitä ajavat? mikään auto ei tuo pelkästään SINUN kissanhiekkaasi vaan pakettiautossa voi olla jopa 100 lähetystä päivän aikana. kaikki autot keräävät noutoja, niin firmoilta kuin yksityisiltä.
Suurin ongelma Postnordin lähetyksissä on se ettei paketeissa ole asiakkaan puhelinnumeroa. lähdeppä siinä sitten soittelemaan.
Voin kertoa teille miksi jako-aika on 8-16. olisko teistä kiva kun kuljettaja pamahtaisi tuomaan tavaraa kuudelta aamulla? nimenomaan sitä minäkin.
iltajakelu tapahtuu välillä 1630-2100 pk-seudulla.
Mistä nämä tiedän?
Varmaan siitä että satun olemaan yksi niistä k*sipäistä joka ihan vain ihmisten kiusaksi ei toimita paketteja perille ( joku kaunis päivä nekin pitää viedä perille)

Ps laittakaa tähä alle haaveenne, murheenne ja turhat toiveenne nii vastaan teille. ehkä nopeammin kuin postnordin asiakaspalvelu ;)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Hei arvoisa k*sipää!
Suurin ongelma ei todellakaan voi olla puuttumaton puhelinnumero vaan että sitä ei osata lukea paketista. Autojen ajelu tietyllä alueella voi pitääkin paikkaansa, koska ne osuvat harvoin yksiin toimitusosoitteen kanssa: ovella ei ole todistetusti käyty kertaakaan Post Nordin toimesta vaikka asiakaspalvelu sujuvasti valehtelee aivan muuta. Videovalvonta tuskin valehtelee.. Ilmeisesti pillurallia käydään ajelemassa vain esson pihassa?

Viimeksi paketin toimituspäivästä ei herunut mitään tietoa etukäteen ja mikään seuranta ei tietenkään toimi. Ihme ja kumma, joku kuitenkin soitti, että pakettia on yritetty toimittaa ja onnistuuko toimitus kahden päivän päästä, kun ei kuulema seuraavaksi päiväksi onnistu ja toimitusajasta ei voi sanoa kuin arvion eikä kuljettaja voi soittaa etukäteen koska se ei kuulu palveluun. Kahden päivän päästä ei käy ketään ovella. Neljän päivän päästä Savon Kuljetuksen terminaalilta aivan muun yrityksen mies soittaa ja kysyy, että täällä on lojunut jo useamman päivän paketti ilman mitään tietoa mitä sille pitäisi tehdä, ajateltiin soittaa kun puhelinnumero oli paketissa, että voitaisiinko toimittaa vaikka kotiin? Noh käytiin ihan itse hakemassa..

Ihan sellainen vieno toive sinulle arvoisa k*sipää ja muille firmasi edustajille olisi, että lopettaisitte koko yrityksen ennen kuin onnistutte tuhomaan useamman verkkokaupan asiakaskunnan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Joo, täyttä paskaa tämä firma. Ei oteta yhteyttä etukäteen toimituksesta, maksullinen asiakaspalvelupuhelin ei vastaa, sähköposteissa kolmen päivän viive, kun viimein vastaavat, toimitusaikaa ei ole mahdollista sopia.

Eihän siinä auta kuin noutaa paketti itse. Mutta aion laskuttaa tätä kusettajapuljua siitä, että teen heidän hommansa. Minun kuriiritoimintani ei ole ihan ilmaista.
1
Ilmianna
Jaa
Nyt täälläkin sama kuvio menossa, ei soittoa eikä kotiovella käyntiä. Väittävät yrittäneensä toimitusta vaikka olen ollut koko viikon kotona, on kyllä näemmä huijariporukkaa!
Ilmianna
Jaa
Minulle heidän piti toimittaa 4 kpl auton kesärenkaita to 23.6 klo 8-16. Mitään soittoa ei tullut eikä kuskia ole näkynyt. Tänään selvisi että 2 kpl renkaita lojuu heidän varastossaan ja 2 kpl toimitettu jollekin tuntemattomalle tyypille. Loistavaa toimintaa Postnord!!

Mitään ei ole kuulunut aamun jälkeen. Ei mitään tietoa missä ne minun kaksi rengasta menee.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Eikös tässä pitäisi kuluttajasuoja jollain tasolla toimia.. ei muuta kun ilmoitus tehtävä justiinsa, eikä mitään odotteluja. Ja ilman muuta vaadittava kulut takaisin! (Huono kello kauemmas kuuluu!)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
En osta enää yhdestäkään verkkokaupasta joka käyttää DPD ja Postnord suomen päässä . Ja kerron sekä kaikille muille verkkokaupoille että Postnordilla ei ole perusasiat kunnossa.

- He eivät ota ollenkaan yhteyttä etukäteen vaikka numero olisi isolla paketin päällä ja siinä lukee suomeksi että soitettava ja kerrottava koska tuodaan muuten ketään ei paikalla vastaanottamassa. Eivät ymmärrä yksinkertaisia asioita

- Heillä ei ole väliä koska ja miten verkkokaupan asiakas sen paketin saa.

- Joudut tekemään valtavasti ylimääräistä työtä vahtiessa ja selvittäessä
Menee aikaa ja kun et saa kiireellisestä pakettia jossa on esim varaosia mitä tahansa niin menettää rahaa.

- Asiakaspalvelu ei pelaa ollenkaan.

Onneksi on muita jotka käyttää suomen päässä postia joka kuljettaa myös automaattisesti paikalliseen postiin/asiamiespostiin suoraan ja nopeasti , selkeä hakea paketti. Seuranta toimii myös kokoajan.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
- postnord valehtelee myös että on käyty esim paikan päällä , sekä sen jälkeen rahti voi jäädä lojumaan jonnekin varastolle .

- En missään nimessä haluaisi käyttää postnordia alihankkijana ketjussa !
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Hyvinhän PostNord toimii. Sain kirjatun kirjelähetyksen EU:n ulkopuolelta PostNordin kautta. Ensin lähetys meni Ruotsiin (Malmö) yhteiseen lajittelukeskukseen. Sieltä lähetys lähetettiin Tanskaan (Kööpenhamina), koska kaikkihan tietävät, että "Finland" on Tanskassa sijaitseva kaupunki. Viiden päivän etsimisen jälkeen tanskalaiset eivät löytäneet sitä "Finlandia" nurkistaan. Sitten joku keskimääräistä fiksumpi keksi, että lähetetään se kirje Finlandiin - wau! No sitten Suomen Posti otti lähetyksen vastaan ja seuraavana päivänä lähetys olikin jo perillä.

PostNordilla on myös ystävällinen ja suomen kielinen asiakaspalvelu. Kun kysyy jotain sähköpostitse, niin vastaus tulee yleensä alta kahden viikon. Hieno firma. Näin upeaa ja ammattitaitoista työtä voi syntyä, kun Tanskan Posti ja Ruotsin Posti löivät hynttyyt yhteen ja yhdistyivät PostNordiksi. Jees! Onneksi Suomen Posti ei mennyt tuohon surkeiden amatöörien paskakasaan mukaan.
Ilmianna
Jaa
Tilattu viime keskiviikko viinejä Ranskasta, tulivat maanantai ovelle. Kuljettaja Chronopost, täällä päässä jakelija PostNord. Loistava toimitus !
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Mutta sinun on oltava kokoajan kokona muuten et tiedä koska tuovat. Heiltä puuttuu kokonaan informointi yksityisille henkilöille. Ja he eivät voi viedä paketteja postiin koska eivät ole järjestäneet sellaista mahdollisuutta.

Eli jos et ole kotona odottelemassa koko päivää niiin et saa koskaan pakettia.

dhl + posti yksityisille logistiikka on järjestetty niin että paketti ei jää koskaan tietämättömille teille vaan jos esim on koitettu tuoda eikä ketään kotona niin paketti menee lähimpään postiin/asiamiehelle ja noutolappu laatikkoon.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Mulla taas paketti on ollut postnordin varastossa jo viikon ja eivät ole saaneet sitä toimitettua vantaalta espooseen. Välttäkää firmaa!
1
Ilmianna
Jaa
Paska firma välttäkää tätä
1
Ilmianna
Jaa
En ikimaailmassa tilaisi näiden kusipäiden kuljettamina mitään ellei olisi autottomuuden takia pakko. Kuskit valehtelevat käyneensä paikalla vaikka todistettavasti eivät ole käyneet, sanovat soittaneensa summeria vaikka eivät oikeasti ole. Uuden toimitusajan kun saa sovittua, eivät tulekaan paikalle. Aivan käsittämätöntä ja ennennäkemätöntä toimintaa, ja äärimmäisen noloa! Menettävät tällä touhulla paljon.
Ilmianna
Jaa
Kannattaa kertoa lähettäjälle että käyttää toista palvelua. Ennen maksua ja ostoa.

Eli kun heillä postnordilla ei ole fyysistä paikkaa minne voisivat jättää paketin paikkakunnilla ja kun eivät jostain kumman syystä soita ennen toimitusta/sähköpostilla sovi niin tässä on lopputulos. Jompi kumpi on oltava vaan kunnossa. Muuten ei tule mitään.

Itse olen kertonut usealle isolle verkkokaupalle että alkakaa käyttää toista palvelua koska teiltä häviää myyntiä.

Itse en enää käytä sellaisia jos joudun maksamaan kuljetuksesta postnordille.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Saksasta olisi tulossa DPD-paketti PostNordin toimittamana, joka lähetysseurannan mukaan on kertaalleen yritetty toimittaa. Toimitus epäonnistui, koska taloon ei pääse ovikoodin takia. Hassua, koska talossa ei ole ovikoodia, vaan tavalliset summerit. Olin kyseisenä päivänä koko päivän kotona, eikä summeri soinut koko päivän aikana. Todellisuudessa lähetti ei oikeasti ole edes yrittänyt toimittaa pakettia. Asiakaspalveluun olen yrittänyt pari päivää soitella, mutta eivät vastaa. Sähköpostiin eivät vastaa. Ei ole mitään tietoa mistä paketin voisi hakea itse. Ihan käsittämättömän ala-arvosta palvelua. En voi suositella kenellekkään PostNordia.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Varoitus postnordista ja hermes logistik yhtiöstä.

Olemme käyttäneet DHL/Saksan postia noin 500 toimituksen kuljetukseen ja jokainen on monien vuosien aikana tullut perille , ei ole tarvinnut koskaan tehdä ylimääräistä etsintään niiden takia,toimitusaika varma ennustettavissa sekä kumppani suomessa on suomen posti,seuranta toimii katkeamatta. Ainakin meidän alueelle. ( en tiedä koko suomesta)
Toimitus ei jää "haahuilemaan" ( paikallinen asiamiesposti on auki 7 päivänä viikossa klo 7:30 - 21 joten ruuhkaa ei ole ja paketin nouto on kätevää.

Viikkoja sitten Jouduimme taas tilaamaan tärkeitä tarvikkeita ja varaosia saksasta ja lähettäjä käytti hermestä kun kuulemma oli pari euroa edullisempi kuin dhl.Meinasimme että emme käytä hermestä koska siitä oli n 10 vuotta sitten viime kerralla pahoja ongelmia, muistaakseni matkahuolto ei saanut milläään pakettia perille suomen päässä.Matkahuollon kuljettajan numeron etsiminen tuli todella kalliiksi.

No mutta asian

Hermeksen paketti makasi kauan saksassa , seuranta ei toiminut,sähköpostiin ei saanut vastauksia.Kului viikkoja pakettia ei ilmaantunut ja asiakas kyseli tuotteen perään, kyselin hermekseltä kuka heidän kuljettaja on suomessa tähänkään ei saanut vastauksia.Jouduin perumaan sovitun asian asiakkaan ja antamaan korvauksen että asiakas ei katoa lopullisesti. Hermes laittoi paketin johonkin katoamis ym selvitykseen , sitten tuli viesti että jakelija suomessa on postnord ja paketti makaa siwassa.

Mitään seurantaa ei ollut ja toiminut tai ilmoitusta ei tullut vaikka paketissa oli isolla puhelinnumero ja koko osoite sekä nimi. Paketilla oli maksettu kotiinkuljetus mutta ei oltu käyty koskaan osoitteessakaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Itselleni on tullut Saksasta pari pakettia, jotka ovat lähteneet liikkeelle Hermeksellä. Saksasta Suomeen paketit ovat tulleet Postnordilla. Postinord on antanut lopullisen toimituksen Matkahuollolle, joka on toimittanut paketit Siwaan.

Seurannan kannalta on ongelma saada PostNordin seurantanumero, jotta pystyy seuraamaan pakettia matkalla Suomeen ja Suomessa Siwaan. En ole viitsinyt soittaa PostNordin rahstusnumeroon. Sähköpostilla tehtyyn kyselyyn on saanut parin päivän päästä vastauksen. Matkahuollon seurantakin tuntee vain Postnordin seurantanumeron.

Muistan, että kummassakin tapauksessa sain joko tekstiviestin tai sähköpostiviestin paketin saapumisesta Siwaan. Tuliko nuo sitten Matkahuollon vai Postnordin kautta, en muista.

Isoin ongelma on siis Hermeksen ja Postnordin välillä tapahtuva seurantanumeron muuttuminen.

On ihme, että Matkahuolto ei ole lähettänyt korttia edes pakettisi saapumisesta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Sama homma: paketti oli koitettu toimittaa, lapussa luki "sovi uusi toimitus", netissä palvelu sanoo että "ei väliaikaisesti toimi, soita sen sijaan tai lähetä sähköpostia", puhelimella ei pääse läpi vaikka odottaisi kuinka kauan ja jonotus maksaa, sähköpostiviesteihin tulee vain automatisoitu vastaus "käsittelemme edelleen asiaa". Ja missään ei _edes_ lue, että missä Tampereella ylipäänsö olisi terminaali, josta hakea paketti (ja autoa en toki edes omista). Nice.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Samanlaista kokemusta täälläkin! Puhelimessa jonottaessa nauhoite kertoo, että asian voi hoitaa netissäkin ja kun menee sinne, niin siellä kerrotaan, että on väliaikaisesti poi käytöstä! (samoin myös postilaatikkoon jätetyssä lapussa luki niin). Ja ilmeisesti näiden kirjoitusten mukaan on ollut pois käytöstä ainakin tammikuusta saakka? Minulle oli postilaatikkoon jätetty viesti, että pakettia on yritetty toimittaa (seurannan mukaan ilmeisesti klo 10.30, jolloin aika moni töissä). Puhelimeen jonotin useamman kerran vartin (joka maksaa n. 2,5 e), luovutin ja laitoin sähköpostia. Vastaukseksi tuli: "Sähköpostien käsittelymme on valitettavasti viivästynyt. Käsittelemme viestit saapumisjärjestyksessä. Ethän lähetä samasta asiasta useampia viestejä, sillä se hidastaa sähköpostien käsittelyä. Jos asiasi on kiireellinen, soita asiakaspalveluumme.". Nyt mennyt neljä päivää. Onkohan tuo 7 päivää mitä säilyttävät pakettia 7 arkipäivää vai kuuluuko tuohon myös viikonloput? Juu kyllä kai asia on kiireellinen, jos paketti lähtee takaisin lähettäjälle!? Voisi säilytysaikoja pidentää, jos heillä kestää sähköpostien käsittelykin päiviä.

En löytänyt tietoa onko kotikaupungissani terminaalia, josta voisi noutaa. Ja noutamisestakin pitäisi jotenkin sopia asiakaspalvelun kautta. Joka siis on sangen hankalaa! Liutulta (UPS) vastasivat samantien, ei tarvinnut jonotella. Vaikka heillä nuo toimitusajat huonot.

En tilaa enää mitään missä on tuo postnordin DPD-pakettina toimitus! Ja laitan myyjälle, josta tilasin palautetta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Ei kun anteeksi UPS:lla eli Liutun toimittamia paketteja jaettiin klo 15-18. Eli aikakin on parempi. Tosin hiukan oli poika myöhässä, ei tullut ihan klo 18.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Kyseinen firma on ihan täyttä kuraa!! asiakaspalvelua ei ole, eikä terminaalien osoitteita kerrota edes vahingossa.
1
Ilmianna
Jaa
Olen tilannut ulkomaisista verkkokaupoista mm. vaatteita, enkä ole törmännyt ongelmiin PostNordin kanssa. Tosin kauhean paljon en ole aikaisemmin edes kiinnittänyt huomiota kuljetusfirmaan. Osa ulkomaisista verkkokaupoista lupaa turhan nopeita toimituksia, Suomi on kuitenkin kaukana Keski-Euroopan varastoista - varsinkin jos on kyseessä maantierahti. Zalando ainakin käyttää PostNordia. En usko että PostNordin toimituksissa olisi muita alan toimijoita enemmän ongelmia. Toimitusten perillemeno tilastoja seurataan varmasti jokaisessa alan yrityksessä ja mahdollisiin ongelmiin puututaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Zalando menettää jatkuvasti asiakkaita jos käyttävät postnordia.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
faktaa100 kirjoitti:
Zalando menettää jatkuvasti asiakkaita jos käyttävät postnordia.
Zalandon paketit menevät suoraan noutopisteeseen, josta asiakas hakee pakettinsa itse, kun ehtii. Argumenttisi on invaliidi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Hui mitä kokemuksia täällä on PostNordista! Itse tilasin elokuun alkupuolella elämäni ensimmäisen kerran Zooplussasta ja valitsin kuljetusfirmaksi PostNordin, kun järkeilin, että jos en ole kotona, voin noutaa pakettini lähiSiwasta, joka on PostNordin toimituspaikka. Eikö Matkahuollon toimituspisteet olekaan PostNordin toimituspaikkoja, kun täällä on moni puhunut jostain terminaaleista?

Mulle kyllä tuli paketti juuri sinä päivänä, mitä verkkokaupassa luki, että aikaisintaan tulee. Olin kotona ja avasin oven, kun kello soi. Mitään etukäteen eivät toki ilmoittaneet, mutta tähän olin varautunut ja käsitin myös, ettei DHL:kään etukäteen ilmoita käynnistään.

Mulla siis kaikki meni hyvin, mutta en varmaan olis uskaltanut tilata, jos olisin etukäteen lukenut tämän ketjun...
Ilmianna
Jaa
Löysin Oulusta terminaalin, jossa pakettini on noudettavissa. Postnordin lähetyksiä hoitaa (en tiedä, hoitaako kaikki) iLogistics Toppilassa osoitteessa Messipojantie 22. Terminaalista jakelutiedusteluun vastasi ystävällinen henkilö lähes välittömästi, otti tiedot, kävi tarkistamassa ja soitti takaisin. Paketti on noudettavissa aukioloaikana eli klo 7–17. Puhelinnumero on muuten nomaali matkapuhelinnumero, joten ylimääräisiä laskuja sieltä ei tule. Itse Postnordin toimintaan, mitä jakeluun ja asiakaspalveluun tulee olen kyllä hyvin pettynyt.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Kiitos tästä tiedosta. Hain tuolta ystävällisestä paikasta, jossa ystävällinen henkilö luovutti paketin kuin mitään ihmeellistä ei olisi tapahtunut ;-) Viikko sitten salaa ilmestyi oven raosta tavoittelulappu ja sen jälkeen ei mitään kontaktia monista erilaisista yrityksistä, sähköposteista, palautesivuista, soittopyyntöpalvelusta huolimatta. Nyt on paketti hallussa, kiitos vielä. Ihmeellinen salaisuus tuo terminaalin sijainti, kun siellä on kuitenkin tavaran antajat ja asianmukaiset kyltitkin seinillä. On kymmallinen ja itseasiassa vittumainen firma tuo Postnord...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Täysin samat ongelmat kuin muillakin eli päivällä käydään yrittämässä ilman ilmoitusta ja jos et ole kotona niin paketin toimitus /säilytyspaikka on mahdotonta sopia asiakaspalvelussa. Nettipalvelu ei toimi edelleenkään ja puhelimella ei pääse läpi eikä sähköpostiin vastata. Puhelinpalvelussa jopa mahdollista painaa ykköstä jolloin lupaavat soittaa takaisin mutta eihän sieltä mitään soiteta. On se vi..u kumma miksei siihen postilaatikkoon jätettyyn paperiin voida laittaa noutopaikkaa. Kyllä tämä Postnordin toiminta ainakin yksityisasiakkaalle on täysin perseestä ja luokatonta. Oma paketti löytyi onneksi tämän viestiketjun ansiosta Oulusta Messipojantie 22 ja siellä oli edelleen tuo ystävällinen henkilö :). Todella iso kiitos nimimerkille "lähestoivonsamenettänyt" !
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Olen iLogisticsilta noutanut useita lähetyksiä sekä Toppilasta että sieltä vanhasta paikasta Limingantullista ja heillä kyllä yleisesti ottaen palvelu toimii hyvin. Ongelmana on sitten nämä lähettäjien väliset erot. DPD:n paketista ei kerran tullut mitään tietoa että sellainen on tulossa tai yritetty jakaa ja kun en tiennyt, että kaverin ulkomailta lähettämä postipaketti oli siirtynyt DPD:n hoiviin niin en sitä osannut karhutakaan. Googlettamalla selvisi tämä mahdollisuus ja kun soitin aspaan ja lopulta pääsin läpi, niin sieltä osattiin sanoa, että paketti on terminaalista kohta lähdössä takaisin, mutta sain sen sitten noudettua. FedExin aspan kanssa asiointi ollut huomattavasti mukavampaa sekä nopeampaa ja yleensä olen sitä kautta pysäyttänyt jo etukäteen paketin terminaaliin, jos en ole kotona jakelupäivänä. UPS:n lähetyksiä Oulussa muuten jakoi ainakin edelleen tänä kesänä Kolliveikot kuten pari vuotta sittenkin, vaikka tätä tietoa oli netistä kyllä lähes mahdotonta löytää.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Itse sain eilen ilmoituksen että Puolasta minulle tuleva paketti on nyt noudettavissa kahden viikon ajan Pattijoelta. Pienoinen ongelma on tietysti se, että Pattijoelle on kotoani matkaa tuommoiset 600 kilometriä. No tämän epätoivoisen firman asiakas"palvelu"keskus on tietty koko ajan varattuna ja jonotus maksaa, ja sähköpostiinkin tulee vain vastaus että niihin vastaaminen on viivästynyt ja että jos asia on kiireellinen pitäisi soittaa asiakas"palveluun".

Vaikuttaa siltä, että Postnordin varsinainen business on tuo asiakaspalvelunumero, ja että paketteja ei edes haluta toimittaa oikein vaan halutaan että kaikki soittavat koko ajan linjalle ja jokainen maksaa jonotuksesta.
Ilmianna
Jaa
Ei toimi täälläkään Postnordin palvelut. Olen vuosikausia tilannut Zooplussasta kissatarvikkeita ainakin kerran kuussa. Aikaisemmin postin kautta, nyt viime vuodet dpd:n kautta ja on toiminut hyvin ennen tätä vuotta. Alkuvuoden kuljetukset ovat tökkineet, mutta ovat sentään monen yrityksen jälkeen tulleet perille. Viimeisen paketin kohdalla olen sopinut kaksi kertaa tarkan toimitusopäivän,anatunut puhelinnuemron ja ovikoodinkin, sovittu että valtakirja on ovessa, lisäksi olen ollut kumpanakin päivänä koko päivän kotona. Mutta pakettia ei vain kuulu. nyt se kuulemma lähetetty takaisin Saksaan "väärinkäsitysten johdosta"!! Siis mitä hemmettiä???? Puhelinlaksu on karttunut kivasti, enää en ihan periaatteesta soita heille, koska jokainen tilaus tulee tosi kalliiiksi. Mieluummin otan sitten maksullisen kotiinkuljetuksen postista. . Maileihin vastataan ehkä yli viikon kuluttua ja taas sovitaan jotain, mikä ei koskaan toteudu. Asun Helsingin keskustassa, en missään Perähikiällä, luulisi tänne olevan useinkin asiaa, mutta ei vain toimi. Onko kukaan ottanut yhteyttä kuluttajan suojaan? Ovatko reagoineet?
Ilmianna
Jaa
Paketti tilattu saksasta. Toissapäivänä ilmestyi lappu postilaatikkoon "yritetty tavoittaa" ... Aspaan jonotettu kahtena päivänä 3 x 20min. Jätetty soittopyyntö. Sähköpostiin jätetty yht ottopyyntö.
Kummastakaan ei kuulu mitään. Oveenkin jätetty lappu jossa numero.
Eli odotellaan vaan että paketti palautuu saksaan, mitäpä muutakaan tässä voi.
Onko tietoa missä kotkan alueella terminaali ?
Ilmianna
Jaa
Sama kokemus täällä Helsingissä. Hermo tässä menee. Toistuu tuttu kuvio kahdesta aikaisemmasta lähetyksestä: ei mitään ennakkotietoa saapumisesta, ei luvattua nettiseurantaa paketin etenemisestä. Vain lappu ovella, että on oltu paikalla. Jos olisi viitsinyt soittaa, olisin voinut olla paikalla alle minuutissa. Lapussa luvataan että uuden toimittamisajan voi sopia annetussa nettiosoitteessa, missä sitten ilmoitetaan, ettei palvelu ole toiminnassa. Maksullisessa puhelinnumerossa automaatti käskee odottamaan....odottamaan....odottamaan... Olen päivystänyt 2 vrk kotoa, jos sattuisi taas poikkeamaan ovella.
Ilmianna
Jaa
Mitään hyvää sanottavaa ei kyseisestä firmasta ole minullakaan. Edellisellä kerralla sain sentään kiinni puhelimitse asiakaspalvelun, jonka kanssa sovin uuden toimituksen. Annoin vielä puhelinnumeroni (uudestaan), ja pyysin soittamaan kun ovat tulossa. (meillä kun ei ole ovisummeria) Eipä kuulunut soittoa vaikka jakeluauto pihaan tuli. Onneksi huomasin.
Ilmianna
Jaa
Älkää ikinä tilatko mitään tämän huijarifirman kautta! Eivät vastaa puhelimeen, spostin eivätkä toimita pakettiani.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Taitaa olla liikaa paketteja ja liian vähän tekijöitä. Tulee stressi ja huono olo...

Kerran tuli pihaan auto muutaman tunnnin myöhässä, mainitsin asiasta ja kaveri tokaisi että haluatko itse jakaa loput paketit. Niitä oli vielä koko paku täynnä ja ilta jo pitkällä.

En halunnut. Ehkä kannattaa välttää ko. yritystä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Oman ovella käyneen paketin sain Lahdesta Sotkankadulta, kun kävelin paikalliseen terminaaliin ja hain sen sieltä. Terminaalissa on kyllä palvelualtista porukkaa siitä propsit, mutta varsinaiselle yritykselle risut!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Lahdessa eli Päijät-Hämeen alueella Postnordin paketit "kuljettaa" Kuljetuspalvelu Fågel Oy Sotkankatu 6 puh. 0400220016 tai 0400492734
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Tottahan tuo taitaa olla, että liikaa paketteja ja liian vähän tekijöitä.. Soittelin ja ihmettelin että miksi eivät ilmoita ennen kun tuo paketin ja kuulemman ennakkoilmoitus ensimmäisellä kerralla ei kuulu dpd lähetyksiin. Eli pitäisi siis päivystää kotona. Vasta toisella kerralla ennakkosoitto sisältyy palveluun. Hieman outoa.
Jotkut sanovat täällä että tekevät sen tahallaan, missä taas ei ole järkeä, nimittäin joutuvat työllistämään kuskeja ja asiakaspalvelijoita kuitenkin vituiks mennyistä toimituksista. Olis nimittäin halvempaa vaan toimittaa ne paketit heti ensimmäisellä kerralla kunnolla. Mutta joo, yleensä kyllä on muitakin vaihtoehtoja kuin Postnord jota itse ainakin välttelen viimeiseen asti.
Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Minulle kävi ihme homma: Autoni on parkissa kerrostalomme edessä (näen sen ikkunastani). Menin autolleni ja ihmettelin että olenko saanut parkkisakon? kun tuulilasissa oli lappu muovipussissa. En ollut, vaan se oli PostNordenin ilmoitus että ei voitu toimittaa kun ei ollut tavoitettavissa??? Ei ole mitään koodeja ovessa.. sen kun ramppaa sisään vaan. Olin kotona KOKO PÄIVÄN! ei soinut ovikello... ei. KUINKA HELVETISSÄ ne tiesi että AUTO ON MINUN kun osasivat siihen lapun laittaa, eivät POSTILAATIKKOON?????????????????
Ilmianna
Jaa
PostNord on puolen vuoden sisällä jo kahdesti tehnyt sen tempun, että väittää yrittäneensä toimittaa paketin mutta ei ole tavoittanut minua. Valhe. Puhelimeeni ei ole yritetty soittaa eikä ovella käyty. Satuin lukemaan ruotsaalisesta lehdestä, etä sdiellä vastaavia tapauksia on raportoitu kymmeniä tuhansia ja PostNordin toimilupaa vaaditaan peruttavaksi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Eipä siihen paketin toimitukseen mitään soittoa kuulu. Lukee ihan selvästi palvelukuvauksessa. Mutta ihmiset odottavat jotain sellaista mistä he eivät ole maksaneet. Yleensä postimyyntifirmat tarjoavat myös sellaista palvelua, että se pirun paketti toimitetaan tunnin aikavälillä. Sinä ja muut ette vain ole valmiita maksamaan ko palvelusta. Jos tilaat ravintolassa ulkofilettä niin sinä saat ulkofilettä. Eli maksa se +20€ enemmän niin saat sen paketin juuri silloin kuin haluat :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Ilmianna
Jaa

Ilmianna
Jaa
Paska firma, eräs kuljettaja sanoi, että ei he soita. koska heillä on vaan omat henkilökohtaiset puhelimet. Kuka nyt firman puheluita itse alkaa omasta pussista maksaa.
1
Ilmianna
Jaa
Tilasin paketin Ranskasta DPD toimituksella ja sen kuljetuksesta täällä Suomessa vastaa Postnord, jonka asiakaspalvelu EI VASTAA mihinkään yhteydenottoihin.

Soittaminen on ihan turhaa, sähköpostin lähettäminen on ihan turhaa ja palautteen lähettäminen lomakkeella on ihan turhaa!!

Lapussa lukee, että yhtenä vaihtoehtona olisi nouto terminaalista, mutta tämäkin pitäisi sopia etukäteen asiakaspalvelun kanssa, jotka EIVÄT VASTAA. Äärimmäisen turhauttavaa yrittää selvittää, miten MAKSETUN paketin saisi haltuunsa...
Ilmianna
Jaa
Tämä firma on parasta jättää väliin....
Paketti on lähtenyt Saksasta - Hermes Versand ja siinä on aivan oikeat tiedot.
R-kioski on lähinnä 1 km päässä ja 02600 ESPOO postinumerossa kuten itsellänikin.
6km päässä on Niittykummun MH Riihitontuntie 14 02200 Espoo josta paketti pitäisi autolla käydä noutamassa....
Ilmianna
Jaa
POSTNORD on täyttä sitä itseään. Ei tosiaan yritetä tavoittaa ja jakelun hoitaa joku paikallinen lähettipalvelu. Lappu jätetään postilaatikkoon"yritetty tavoittaa..Ja itse joudut kaivamaan missä mahtaa pakettisi olla. Seurantatunnuksen avulla ei selviä varastointipaikka, mistä voisit kysellä. NETTIPALVELU EI TOIMI JA SÄHKÖPOSTIIN EI VASTATA. HALOO! Kaupungissa yleisiä paikkoja joista voit kysellä mm Tokmannit, Siwat ym palvelupisteet. Ajele siinä sitten ympäri kaupunkia. Mutta mistä tiedät, missä niistä pakettisi on, kun sitä ei lue siinä paperilapussa, mikä sulle on jätetty.
Kuluttajalle aiheutuu puhelinkuluja selvitellessäsi noutopaikka, tai uudelleentoimittamista. Kuluttajasuojan perusteella tämä firma tulisi asettaa boikottilistalle.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Tilasin muutama viikko sitten tuotteen Ruotsista, joka tuli Saksasta ja PostNord piti toimittaa. Seurantanumeron mukaan paketti piti olla Vantaalla, ja mennyt jakeluun mutta palasi hetkenpäästä takaisin. Sitten mitään ei tapahtunut, eikä vastauksia sähköpostiin tullut koko viikon aikana. PortNordilla ei ole asikaspalvelua. Vasta kun ilmoitin lähettäjälle, että perun tilaukseni, koska PostNord ei pysty toimittamaan, alkoi tapahtua. PostNord selitti että ei voinnut jakaa, koska osoite oli epäselvä, vaikka isoilla kirjaimilla luki aivan selvästi ja oikien (todennäköisesti olisi pitänyt olla Puolaksi että nekin osaisi lukea). 100 km Vantaalta toimittaminen kesti 8 päivää.

Nyt on taas seuraava paketti jossain! Englannista piti tulla DPDllä, ja nekin käyttää PostNord, joka taas jättää toimittamatta paketti. Nyt saivat sentään jonkun lapun lähetetty, että se pitäisi löytyä suomesta jostain.
Nettisivu http://xc-web01.tdchps.dk/redirect/ ei tietenkään toimi ja nyt paketti on ollut 5 päivää matkalla jossain.
Ilmoitin taas lähettäjälle, että PostNord jälleen jostain syystä kieltäytyy toimittamasta pakettia. PostNord ei tietenkään nytkään vastaa sähköpostiin.

Pitää olla kova narsisti että saa työpaikan PostNordilla. Nauttiva kun saavat kiusata asiakkaita.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
VAROKAA tätä firmaa , postnordin paskan kuljettaja jätti lapun ja ei ole osannut kirjoittaa numeroita selvästi " kuljettaja täyttää" kohtaan. Sotkettu numeroita ja ja ei saa selvää. Itse en ole ostanut postnordin kuljetusta ollenkaan. Eli joku postnord on paska alihankkija suomessa.

Tämän toimituksen pilasi postnord.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Kuulemma postnordin omien ongelmien takia erittäin paljon toimituksia palautuu lähettäjälle takaisin!!!

DPD:n alihankkija taitaa olla postnord eli jos vaikka ostat ulkomailta niin kannattaa pyytää käyttämään muuta kuin DPD:tä.

Postnord sucks
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Itse teen aina niin, että joka aamu katson paketin seurannasta onko paketti saapunut. Jos on ajan paikalliseen I-Logisticin, joka hoitaa Postnordin DPD-paketit, terminaaliin. Hieman ennen kello viittä olen mennyt hakemaan, jolloin paketti ei ole enää ollut kuljetuksessa. Näin olen tehnyt kaikille noin viidelle DPD-paketille.
Ilmianna
Jaa
Ei oikein toimi DPD pakettien kuljetukset suomeen , heillä ei ole fyysistä paikkaa minne jättää paketit . DPD , alihankkija on postnord ja postnordin paketit kuskaa esim savon kuljetus,savon alueella. Kenelläkään noista ei ole siis mahdollisuutta jättää pakettia minnekään. Savon kuljetuksen kuski saattaa soittaa henkilökohtaisesta puhelimesta... mutta kun ei ajoissa soiteta niin

Jotta saat paketin käsiisi niin se teettää todella paljon työtä etukäteen,

Omien kokemusten mukaan jos ei ole fyysistä paikkaa minne jättää paketit esim r-kioski ,kauppa ym logistiikka ei toimi. Posti kuskaa paketit postitoimipaikkoihin joita on jokapaikassa , postin laittaa viimeistään seuraavana päivänä lapun että paketti tullut. Koskaan ei tarvitse tehdä ylimääräistä työtä sen takia. Postilla on vähän omia paikkoja joten se voi mahdollisesti kolahtaa omaan jalkaan jos postille tulee kilpailija ja posti jää ilman asiamiespaikkoja.

R-kioskit , pienet kaupat ei taida ymmärtääkään millaisessa asemassa ovat.
Ilmianna
Jaa
Tottahan tuo valitettavasti on!

Ostin ranskan ebaysta sukset muutama viikko sitten. Toimittaja DPD --> PostNord. Alkoi menemään homma oudoksi tarkalleen täällä kuvatuilla tavoilla. Ei ilmoitettu jakelusta etukäteen. Toisella kerralla oli kuulemma käyty muttei ollut "ovikoodia". Istuin kotona sovitusti 8-16 aivan turhaan. Syvä radiohiljaisuus koko ajan puhelimen osalta.

Iso kiitos tänne kirjoittaneille. Teistä oli iso apu. Onneksi googletin heti ongelmat ja löysin tämän ketjun. Oli ensin vaikea ymmärtää että suomalainen yritys voi käyttäytyä näin. Tiedon perusteella en edes yrittänyt soittaa tai lähettää mailia. Varauduin tyynesti parin viikon odotusaikaan. Tekstarina tulleeseen soittokehoitukseenkin osasin vastata heti oikein eli "Soittele sinä tänne päin, siitä on teille maksettu!". Ei mitään kuulu muutamaan päivään ja sitten yhtäkkiä orpo tekstiviesti että "soita"! Ladon taakse.......

Sieltä sitten soitettiin ja paketti kotiutui kahden viikon päästä. Suomeen se kulki DPD:n tuomana nopeasti parissa päivässä. Nopea varsinkin halpaan hintaan nähden. Tampereella se sitten oli pari viikkoa terminaalissa kun yrittivät väsyttää minua lähtemään sitä heiltä bussilla hakemaan (laskettelusukset!).

On kyllä toimitusjohtajalla saakka homma pielessä jos firmassa on tuollainen mu**kujen kulttuuri. Tehdään tarkoituksella huonoa asiakaspalvelua että ihmiset oppisivat heiltä hakemaan. Tai ei huonoa vaan KUSIPÄISTÄ. Voisi se onnistua ellei olisi muita yrityksiä joita pyörittvät osaavat ja fiksut ihmiset.

Ranskasta tuleviin paketteihin, jos lähettäjä haluaa käyttää DPD:tä, vaatikaa joku muu hoitamaan suomen pään loppujakelu.

Kiitos vielä kaikille ketjuun kirjoittaneille.
Ilmianna
Jaa
Mielenkiintoista lukea kokemuksia. Itsellä tasan yhtä paska kokemus meneillään: kukaan ei tiedä missä paketti on. Seuranta pysähtyi siihen, kun paketti saapui Suomeen. Nyt sitten alkaa rahojen hankkiminen takaisin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Postnordia tulee todellakin välttää, mikäli mahdollista. Itselläni katosi puolet Saksasta tulleesta lähetyksestä (2 auton vannetta kahdessa kuution kokoisessa laatikossa). 1,5 kk päästä toinen laatikko löytyi Vantaan varastolta. Nyt ollaan pari viikkoa ihmetelty että mitä sille tehdään. Minulle sitä ei voi luovuttaa kun ei ole pakettikorttia. Myyjältä on pyydetty uutta. Myyjän mukaan häneen ei ole otettu yhteyttä.

Asiakaspalveluun olen jonottanut 15 min aikakin neljään kertaan. Sähköposteihin ei vastata, suoria numeroita ei anneta. Toimitus tapahtui juuri siten kuin täälläkin on moneen kertaan kuvattu - ei soittoa vaikka olin kotona kun sitä yritettiin lähettää. Seurannasta näin että paketti on Vantaan toimipisteessä. Uudelleen toimitus 8-16 välillä. No, ei ole iso vaiva hakea muutaman kilometrin päästä, mutta säälin niitä jotka asuvat kauempana toimipaikasta.

Uskomatonta miten tällainen firma voi toimia. Toivottavasti menee pian nurin. Näitä kokemuksia tuntuu olevan paljon, mielenkiintoista lukea. Voimia kaikille! Olisinpa tajunnut vaatia lähetystä jollain muulla firmalla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Tässä olen kyseisen firman kanssa tapellut alkuviikosta lähtien. Minulle annettiin vääriä ohjeita kuinka toimia, että saisin pakettini kotiin ja sitten ei suostuta sähköposteihin, saati puhelimeen vastata...Taitaa paketti nyt jäädä teille tietämättömille kun ei apua voida antaa
Ilmianna
Jaa
Täällä kanssa paketti saapunut tampereelle 5.11, mutta mitään noutoilmoitusta ei saavu, netissä luki jo 8.11 että toimitus tänään...sitten taas sen jälkeen lukenut että matkalla...kukaan ei vastaa asiakaspalvelussa puhelimeen...uskomatonta!
Ilmianna
Jaa
Minunkin Zooplussasta tilattu ja DPD = Postnordin toimitustavan pakettini seikkailee jossain maailmalla.

Lähetysseurannan mukaan koitettu kaksi kertaa tuoda ja toisella kerralla ei tiedossa ovikoodia (ovikoodi lukee paketissa osoitetietojen kohdalla varmasti kuten aina ennenkin). Ei varmasti ole yritetty tuoda kahta kertaa, jos edes yhtä. Sähköposteja olen laittanut kaksi. Puhelinpalveluun (antoivat tekstarilla ja sähköpostilla kaiken lisäksi yrityspalvelun numeron!!!, nettisivuilta löytyy kuluttajien) on koitettu jonottaa 15 min tuloksetta. En halua enempää soitella omaan laskuuni.

Luulin, että viime tilaukseni mokattiin jo pahasti, mutta se nyt oli tosi pientä verrattuna tähän tämän hetkiseen pelleilyyn. Viime kerralla oli jätetty paketti rappukäytävään ilman valtakirjaa. No onneksi löytyi koskemattomana, kun on hyvä ja lukittu taloyhtiö. Silloin oli ilmeisesti osattu lukea ovikoodi paketista?
Ilmianna
Jaa
Sama juttu postnordin kautta piti tulla ruotsista 300e paketti jonka jo maksoin .postnord suomi hukannut paketin.seurannasta näki että ruotsista lähtenyt.suomessa ei ole seurantaa.sinne meni 310e .kukaan ei korvaa.postnord.paska.
Ilmianna
Jaa
Tarvitsisin tietää, mistä kyseisen puljun toimituksessa olevan paketin voisi noutaa Jyväskylässä. Jos joku tietää, kiitän infosta jo etukäteen. Käyneet vissiin ovella, en ollut paikalla, lappu oli jätetty postilaatikkoon uuden toimitusajan sopimiseksi, mutta mitään kautta ei saa yhteyttä kyseiseen _ _ _ _ _ firmaan, verkkopalvelu ei toimi ja puhelimeen eivät vastaa, edes soittopyyntöön.

Laitetaanko tänne näkyville eri paikkakuntien Postnord terminaalit/varastot/noutopaikat niin monen elämä helpottuu.

Yllä mainittuja:
Kuopiossa Kelloniementie 6
Espoossa Niittykummun MH Riihitontuntie 14 02200
Oulussa Messipojantie 22
saa jatkaa....
Ilmianna
Jaa
luultavasti pakettisi jo lähetetty vastaanottajalle.heillä ei ole enää ketään asiakaspalvelussa.
Ilmianna
Jaa
Postnord ei tosiaan toimita perille, ei vastaa puhelimeen/soittopyyntöön eikä e-mailiin.
Ei kuulemma voinut toimittaa pakettia kun ei ollut koodia. No ei ole kerrostalossamme mitään koodia, alaovi on auki klo 21.00 joten kuljettajan pitää tulla ennen sitä!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Jyväskylän noutopaikka olisi mielenkiintoinen tietää. Onko kukaan saanut Nordpostin kautta pakettia perille asti?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Postnord ei vastaa puhelimeen/soittopyyntöön eikä e-mailiin. Jätetty 3 soittopyyntöä jopa kiireinen kohtaan, 2 e- mail lähetetty. Täytyy sanoa että todella ala-arvoinen firma. Tilasimme zooplussasta paketin. Autokuski käynnyt alaovella klo 21.40( postnordean sivujen mukaan ) ja totta hemmetissä Suomessa ovet ovat siihen aikaa lukossa eikä kaikissa ovissa ole summeria tai koodia. Tällä palvelulla firmalla on kohta entisiä asiakkaita ja sitten ihmetellään kuinka näin kävi. zooplussasta olemme saaneet hyvää palvelua ja tilatut tuotteet ovat tuulleet. Nyt kuljetusfirma ryssii muidenkin firmojen mainetta.
Palute laitettu zooplussaan jotta vaihaisi luotettavampaan firmaan. Jatkossa aion tilata tuotteet postin kautta vaikka joutuukin itse sen hakemaan ärrältä.
Ilmianna
Jaa
Vastoin suurinta osaa ketjun viesteistä - Meikäläisen työpaikalle postnord on onnistunut toimittamaan tavarat ja kemikaalit. Ne on kuitenkin jätetty lojumaan aulatiloihin, joissa on täysin vapaa kulku - ja satoja opiskelijoita päivittäin. Pahin oli iso erä vaarallista typpihappoa, vähemmän fataali 8 k€ mikroskooppi. Kun tätä ruvettiin selvittämään, niin tavarat oli kuitannut milloin Lehto, milloin Hietanen. Tuntematon sotilas joka tapauksessa, ainakaam koko talossa ei ole töissä ketään sen nimisiä. Rokkaan tai Riitaojaan asti ei päästy.
Ilmianna
Jaa
Taisi jäädä paketti saamatta.... Tänään oli käyty oven takana 10 min. ennen saapumistani paikalle, joo oli yritetty 8 sekunnin ajan soittaa jopa.... no nettisivut ei pelaa, asiakaspalvelu ei vastaa eikä liioin kuljettajakaan... sovi siinä nyt sitten uutta toimitusaikaa.
Ilmianna
Jaa
Löysin tämän http://www.dpdtoimitus.fi/ ja näytti ainakin toimivan omalla kohdallani! Sain järjestelmästä sähköpostiviestinkin. Huomenna käyn kokeilemassa paketin noutamista (terminaali työmatkalla).
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Voi v**** että menee hermot tälläseen p****puljuun, tienaako nää mu**** oikeesti vaan aspalla kun porukka jonottaa sielä tunti tolkulla?

Tosiaan ei ollut mitään vaihtoehtoa valita mitään firmaa toimittamaan tilaustani, enkä ole kuullut ikinä moisesta firmasta kun PostNord. Ilmoitus lähetyksestä jätetty tänään 12.45, no enpä tietenkään ollut paikalla kun ei ollut mitään tietoa toimituksesta. Olisivat soittaneet ja varmistaneet, että olen paikalla. Varmasti löytävät minun puhelinnumeron, ellei sielä olla kädettömiä vispiläperseitä.

Tarkottaako tämä nyt sitä, että pakettini lähtee takaisin britteihin tälläsen paskapuljun takia?

- Netissä ei pysty uusimaan kun ei ole palvelu käytössä.
- Yritin käyttää http://www.dpdtoimitus.fi/, mutta palvelun mukaan lähetystä ei löydy vaikka moneen otteeseen kirjoitin numerot uudestaan.
- Aspaan koitin soittaa muutamaan kertaa, asiakaspalvelijat varattuja.
- Sähköpostia laitoin vastaukseksi sain paluuviestinä, että sähköpostien käsittelymme on valitettavasti viivästynyt.

Kyllä minä v**** sanon taas. Millä **tulla saan pakettini?! Apuja kiitos...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Postataanpas tää tähän pääjuttuunkin.

Voi v**** että menee hermot tälläseen p****puljuun, tienaako nää mu**** oikeesti vaan aspalla kun porukka jonottaa sielä tunti tolkulla?

Tosiaan ei ollut mitään vaihtoehtoa valita mitään firmaa toimittamaan tilaustani, enkä ole kuullut ikinä moisesta firmasta kun PostNord. Ilmoitus lähetyksestä jätetty tänään (25.11.) klo. 12.45, no enpä tietenkään ollut paikalla kun ei ollut mitään tietoa toimituksesta. Harvempi työssä/koulussa käyvä on arkipäivänä tohon aikaan?! Olisivat soittaneet ja varmistaneet olenko paikalla ja jos en niin milloin olen. Varmasti löytävät minun puhelinnumeron, ellei sielä olla kädettömiä vispiläperseitä. Näin toimitaan ainekin muissa firmoissa?

- Netissä ei pysty uusimaan kuljetusta, kun ei ole palvelu käytössä.
- Yritin käyttää http://www.dpdtoimitus.fi/, mutta palvelun mukaan lähetystä ei löydy, vaikka moneen otteeseen kirjoitin numerot uudestaan.
- Aspaan koitin soittaa muutamaan kertaa (jokaiseen numeroon mitä löysin PostNordin sivuilta), asiakaspalvelijat kaikki varattuja jokaisessa numerossa.
- Sähköpostia laitoin vastaukseksi sain paluuviestinä, että sähköpostien käsittelymme on valitettavasti viivästynyt.

Tarkottaako tämä nyt sitä, että pakettini lähtee takaisin britteihin tälläsen p***apuljun takia?

Miten saan yhteyttä kyseiseen firmaan? Miten v**ussa tällänen firma voi edes olla pystyssä, jonka toimintatapa on tämä? Kyllä minä v**** sanon taas. Millä **tulla saan pakettini ja missä se edes on?! Apuja kiitos...
Ilmianna
Jaa
Tavisten paketit odottelee vuoroaan ties missä sillä aikaa kun Postnord nuolee Stadiumin ja XXL:n p#####tä...
1
Ilmianna
Jaa
Samoja kokemuksia. Minulle jätettiin lähetys Dutch Mailin kautta toimitettavaksi. Sain myös lähetystunnuksen seuraamista varten. Se näytti koko ajan "kuljetuksessa". Kahden viikon päästä aloin kyselemään perään. Jouduin käymään postista alkaen läpi eri huolitsijoita. Lopulta selvisi huolitsijaksi DPD/PostNord. Yhteydenottoon tuli vastaus, että lähetys on palautettu puutteellisten osoitetietojen takia. Tarkistin osoitetiedot ja ne olivat täysin oikeat. Joo, mutta puhelinnumero puuttui, ei voitu toimittaa, sanoi tyttö langan päässä. Onhan numeroni osoitteen mukaa löydettävissä puhelinluettelosta. Ei meidän luettelosta, sanoi tyttö. No hankkikaa se lähetys takaisin ja toimittakaa perille. Olettehan saanut maksun siitä! Se meni jo, ottakaa yhteys lähettäjään, sanoi tyttö. Hei haloo! Jos lähetysten toimittaminen eifirmaa kiinnosta, voisivat kyllä poistua markkinoilta ihan itse. Nykyään kartan kyseistä firmaa, kuin ruttoa ja neuvon muitakin tekemään samoin. Sellaista lähetystä ei ole, minkä uskoisin ko. firman toimitettavaksi. Jos on mahdollista käyttää vaihtoehtoista kuljettajaa, teen sen. Jos en voi olla varma, että tilauksen toimittaa joku muu, jätän tilauksen tekemättä. Niin se on!
Ilmianna
Jaa
Tilasin Briteistä työkaluja, joiden toimituksesta vastasi DPD, suomen päässä siis PostNord. Nettiseurannan mukaan pakettia yritettiin toimittaa joskus päivän aikana siinä kuitenkaan onnistumatta, sillä PostNord ei kertomansa mukaan pysty toimittamaan paketteja osoitteisiin, joissa kerrostalon alaovi on lukossa. Ilmeisesti eivät myöskään käytä ovipuhelinta. Katsoin parhaaksi hakea paketin itse jakelukeskuksesta heti, kun tieto sen palautumisesta keskukseen näkyi nettiseurannassa. Tampereen jakelukeskuksella palvelu toimikin hyvin, vaikka paikka on niin sekava, että oikealle ovelle on hieman haastavaa löytää.

Omassa paketissani ei ollut puhelinnumeroani, vaikka se lähettäjän tiedossa olikin. Kuinkahan PostNord ilmoittaa paketin saapumisesta tällöin, lähettävätkö postissa ilmoituslapun? Vai oletetaanko, että kaikki seuraavat pakettiensa kulkua netissä? Käytän kyllä toistekin PostNordia, mutta pitää varautua siihen, että joutuu itse hakemaan pakettinsa. Kesti muuten 8 päivää kuljettaa Briteistä Suomeen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Missäsijaitsee Tampereen jakelukeskus? Olen tekemässä Zooplussasta tilausta ja pitänee vissiin varautua pahimpaan...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Osoite on Patamäenkatu 4 33900 TAMPERE. Oikea ovi on aivan rakennuksen perimmäisessä nurkassa, rekkojen lastaussiltojen jälkeen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Ihan vituiksi meni täälläkin. Post Nord sössi Saksasta ebayn kautta tehdyn tilauksen täysin. Ihmettelin kun myyjän arvioimasta toimituspäivästä oli kulunut jo kaksi viikkoa eikä mitään ollut kuulunut. Tätä sitten Saksalaisen verkkokaupan kanssa selvittämään ja sieltä saadun koodin avulla selvisi että lähetys on ollut Kuopiossa terminaalissa jo kaksi viikkoa ja sitä on olevinaan yritetty toimittaa minulle. Ja paskat on yritetty. Ei puhelinsoittoa, ei sähköpostia ei tekstaria, eikä lappua postiluukusta vaikka kaikki yhteystiedot on ilmoitettu tilauksen yhteydessä.

Yritin soittaa Post Nordin aspaan, eikä kukaan vastannut yli kymmenen minuutin maksullisen jonotuksen aikana. Post Nordin sivuilla ei ole tietenkään ilmoitettu ollenkaan edes sen logistiikkakeskuksen osoitetta saatika muita yhteystietoja josta pakettia voisi kysellä. Ihan säkällä löysin sitten kaivamisen jälkeen osoitteen Savon Kuljetuksen logistiikkakeskukseen (kiitos tämän palstan) josta lähetys löytyi kuin ihmeen kaupalla. Savon kuljetuksen miehet sanoivat että normaalisti paketti olisi jo palautunut lähettäjälle, mutta kun Post Nordilla kestää 3 VIIKKOA edes vastata heidän kyselyihinsä tällaisista paketeista, joissa ei ole muuta kuin nimi ja osoite päällä niin eivät olleet vielä lähettäneet pakettia takaisin Saksaan. Eli Post Nord onnistui sössimään joka helvetin rintamalla tämänkin lähetyksen ihan totaalisesti, joka olisi muuten tullut Saksasta kotiovelle noin 4 vuorokaudessa. Voi jeesuksen vittu mitä amatööritouhua.
Ilmianna
Jaa
Reilun viikon kestäneen jäljitys- ja soitto- ja sähköpostipommittamiseni, ja eri päivinä tapahtuneen 4+4+4+5 tunnin kotona väijymisen jälkeen sain oman pakettini. Asiakaspalvelu on tukossa ja viesteihin vastataan 1,5-2 vuorokauden viiveellä tai ylikin tai sitten ei vastata. Sanotaan että on soitettu vaikkei ole soitettu. Ilmoitetaan aamulla sähköpostilla, että paketti tulee "tänään" muttei tiedä mistä numerosta asiaa voisi tiedustella, että milloin "tänään", kun töistä ei kerta kaikkiaan voi poistua koko päiväksi. Ja seuraavan kerranhan tähän asiaan siis taas vastataan asiakaspalvelusta aikaisintaan ylihuomenna. Tai sanotaan että asiasta soitetaan etukäteen muttei soiteta, ovella käydään ilman ennakkoilmoitusta, annetaan väärä numero mihin asiasta soittaa, sitten käydään ovella eri aikaan kun on sovittu, sitten numero josta soitetaan on tuntematon eikä löydy numerotiedustelusta, mutta jotenkin maagisesti pitäisi osata erottaa tämä puhelinmyyjistä. Sitten sanotaan että paketti toimitetaan tänään, mutta eipäs toimitetakaan. Sitten soitetaan jo lähettäneestä yrityksestä kun paketin toimitus ei ole onnistunut. Ja tämä kaikki siis yhden paketin toimituksen kunniaksi. Firman logistiikka kyllä pissii huolella, työntekijät siellä joutuvat tekemään saman työn neljä kertaa, kun yksi käsi ei tiedä mitä toinen tekee. Asia ratkeaisi sillä että soitettaisiin ennen toimitusta, ja jos ei saada kiinni niin tekstiviesti, että soitappa meille... mutta mieluumminko sitten suhaavat pitkin kaupunkia ihmisten oville randomilla ja ihmettelevät, että onpa hankalia asiakkaita kun välillä poistuvat kotoaan, eivätkä ole telepaattisia... Oikeasti pelottaa enää tilata mitään mistään... enkä satavarmasti tilaa enää keneltäkään joka käyttää Postnordia.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Samoilla fiiliksillä. Kaksi kertaa oon tilannut tuotteita, joissa huolitsijana PostNord. Ekalla kerralla ei toimitus meinannut millään onnistua. Nyt tilaus oli kahdessa kollissa. Eilen sain toisen osan tilauksesta pitkällisen väännön jälkeen kun sain lopulta asiakaspalvelijan kiinni. Luvattiin kyllä toimittaa kaikki kerralla. Lopputilaus on teillä tietämättömillä.

Eilen mietin etten tilaa enää mistään mitään jos tuo paskafirma on toimittamassa tuotteita ja kerron sen myös asiakaspalautteissa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Postnord, eikös se ole "Ruotsin posti"?
Eli ei pelaa siellä jos ei pelaa tämä kotimainenkaan.

Toimistoduunarien kannattaa tilata kuriirilähetykset töihin, niin ne on yleensä joku vastaanottamassa. Tosin rengaslähetystä yrittivät toimittaa klo 18, kun putiikki sulkeutuu klo 16...
Ilmianna
Jaa
Entinen Ruotsin posti ja nykyinen Postnord tekee väkisin samaa systeemi täälläkin kun Ruotsissa, elikkä koskaan ei voi kerralla tehdä oikein.

Jos kerran paketti on jätettävä ovelle, niin miksi eivät sitten tee niin, koska ei sitä viikkoja voi vartioida, että joku uhkä jos huvittaa tuo pakettia milloin sattuu.

Paketti piti tulla torstaina, ja kymmenien kyselyitten jälkeen lupasivat että tänään keskiviikkona tulisi. Seurantanumeron mukaan ei ole tapahtunut mitään, elikkä jälleen valehtelivat!

Onko Postnordin asiakaspalvelu jossain Puolassa vaiko peräti Intiassa? Ei ihme että asiakaspalvelu on ruuhkaantunut koska tekevät aina jatkuvasti virheitä.
Ilmianna
Jaa
Olen tässä harmitellut Postnordin kadottamaa Zalandon pakettia Lubeckista, jonka tilasin ennen Black Fridayn alennuksia. Ikinä en sieltä saanut mitään vastausta ennen kuin laitoin lähettäjälle viestiä, että 3 viikkoa myöhässä ja olen yrittänyt 2 viikkoa kysellä kuljetusfirmasta, mutteivat vastaa. Sitten selvisi lähettäjältä, että paketti on kadonnut. Nyt odotan rahan palautusta ostoksista. Jos olisin aiemmin tutkinut tätä firmaa niin tietäisin, ettei kannata missään nimessä valita lähetystapaa, jos Postnord on mukana. Nyt sitten vaatteista ei enää ole kokoja jäljellä ja hinta on taas normaali. Ottaa päähän! Seuraavan kerran kyllä tarkistan kunnolla mitä kautta tilaus toimitetaan ja lähiSiwat (ennen nimen muutosta) kyllä tiedetään, ettei toimi.
Ilmianna
Jaa
Tällaisilta voi Postnordin toimittamat lähetykset näyttää.
https://youtu.be/JoOTNGdME1I?t=23s
https://youtu.be/nlHdwKS_hCo?t=1m22s

Oma paketti ei ole vielä 6 päivän odotuksen ja lupauksen jälkeen tullut. Missä kunnossa sekin sitten "jos tulee" näyttää.
Ilmianna
Jaa
Yhdessä asiassa postnord on todella hyvä, ja se on valehtelemaan!
1
Ilmianna
Jaa
Tähänasti ainoa tapa on ollut saada Postnordia toimittamaan paketit, on ollut ottaa yhteyttä lähettäjään, ja saada niitä painostamaan Postnord jakamaan paketit.
Sehän vie viikon tai kaksi, mutta tähän asti ollut ainoa keino saada liikettä Postnordiin.
Lähettäjälle pitää osoittaa miten surkea firma se on ja että ne pitää välttää käyttämästä sitä jatkossa.

Saas nähdä tuleeko edes ensi viikolla joku paketti. Kohta pari viikkoa ollut matkalla jossain.
Ilmianna
Jaa
Täytyypä laittaa tännekkin. Odotellut pakettia myös tänään, koko päivän ollut kotona ja odottanut pakettia, ketään ei näkynyt. Yhtäkkiä kumminkin seurannassa lukee että yritetty toimittaa mutta ei oltu kotona. Ja paskat! Kyllä tuntuu olevan semmonen firma että huh. Kuinkahan kun tampereelle on viety paketti takaisin, pystyyköhän sitä heti tiistaina noutaan itse sieltä?
Ilmianna
Jaa
Seurannassa lukee: "We were unable to deliver your parcel as there was no one present to sign for the delivery." Poikani ollut koko päivän kotona eikä ovikello ole soinut eikä ole edes jätetty ilmoitusta toimitusyrityksestä. Alaovi on auki, joten ovikoodin puuttumista ei voi syyttää.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Mulle kävi samoin. Ei ne ole edes käyneet oven takana.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Tilasin Britanniasta paketin DPD:n kautta ja kaikki meni yllättävän hyvin, kunnes PostNordin tuli aika toimittaa paketti kotiini.
Tulin kiireesti töistä kotiini, että varmasti olen paikalla, kun paketti saapuu ja mitä saan lukea seurantatiedoista?
17:51 Pakettia ei voitu toimittaa ovikoodin takia
Ei siis tullut mieleenkään kuriirille yrittää soittaa meikäläiselle ja kysyä sitä koodia?
Kaikki muut, DHL, Liuttu, Posti ja jopa pizzakuski on onnistunut siinä, miksi se on niin vaikeaa PostNordille?
Kyllä on niin huonoa asiakaspalvelua! En varmaan ikinä saa pakettiani, tai joudun hakemaan sen terminaalista, vaikka olen MAKSANUT sen kotiinkuljetuksesta!

EI NÄIN!!!!!!!!! EI KERTA KAIKKIAAN NÄIN!
Ilmianna
Jaa
Tähän kun ottaa yhteyttä, niin viestit ohjataan (todennäköisesti) suoraan johonkin roskapostiin. Eivät ainakaan Postnordilla lue tai reagoi niihin!
http://www.postnord.fi/asiakaspalvelu/ota-yhteytta/ota-yhteytta-asiakaspalveluun
30 - 40 viestiä sinne lähettänyt, ja paketti saapui vasta 13 päivän päästä, kun lähettäjä käskivät niitten oikeasti toimittaa sitä.

Lähettäjällekin pitäisi saada tieto, minkälaine firma ne käyttävät, ja että jatkossa välttävät sitä.
Ja asiakaspalvelua ei todellakaan löydy. http://www.postnord.se/sv/privat/kundservice/kontakta-oss/Sidor/lamna-en-synpunkt.aspx
Ilmianna
Jaa
Tuli vastaan tämä Postnord ,kun lueskelin noita huijari yrityksien tapauksia :
MOTTIMARKET SUOMI, XELLIM OY VIRO,DR FARIN PUOLA ,Ao yrityksien pettämiseksi on joutunut satoja suomalaisia, ja POSTNORD on ollut tavaran tomittaja mm Puolasta tulleille tuotteille ,jotka osoitautuvat harhaanjohtavan markkinoinnin tapauksiksi.ja kun yritti palauttaa takaisin ,se estettiin ? Mutta Suomen postin kautta meni ,mutta he eivät ,lähettäneet tuotetta edelleen Puolaan , eivät mukamas läytäneet , vaikka oli seuranta listassa heidän työntekijän kuittaus , s-posteihin ei saanut vastauksiayhteyttä.No palautus hyvitys onnistui ,kiitos Euroopan kuluttaja keskus,joka hoiti asian kuntoon ,eli huono kuva jäi ,nyt ymmärrän kun olen lukenut nuo jutut.
Silloin noin 2 vuotta sitten otti vain päähän tuo toiminta.
Ilmianna
Jaa
Asiallista palautetta joka välitetään julkisuuden lisäksi toiselle osapuolelle https://www.facebook.com/groups/ilmiannasurkeataiupeapalvelu/
Ilmianna
Jaa
Minkä ihmeen takia DPD tekee yhteistyötä Postnordin kanssa? Puolitoista vuota, kymmenen pakettia, YKSIKÄÄN niistä ei ole tullut pesille ilman kymmeniä puheluita, sähköposteja, rähinää. En jaksa enää. Miten tällanen paskafirma voi toimia?
Ilmianna
Jaa
Minun pitää kertoa, että olen saanut Zooplussalta tilaamani paketit hyvin perille DPDn/PostNordin kautta. Ennen he jättivät paketin ulko-ovelleni heille antamani jatkuvan valtakirjan perusteella, jos en ollut kotona. Nykyään seuraan netissä missä vaiheessa paketin kuljetus on, ja jätän valtakirjan teipattuna ulko-oveen, jos on nahdollista, että paketti tulee, kun en ole kotona. Pientä saikkausta on joskus ollut, mutta 90%sesti olen tyytyväinen PostNordin pakettikuljetukseen.
Ilmianna
Jaa
Hämmentäviä kokemuksia.

Mulle soitettiin päivällä PostNordilta, että mulle olis paketti, ja kysyttiin mihin aikaan saa tuoda. Itse asiassa laittoivat ensin aamulla viestin jossa pyydettiin soittamaan, sen jälkeen soittivat ite perään ja vasta toisella soittokerralla ehdin vastata. Sovittiin, että paketti tuodaan illalla, kysyin tarkempaa aikaa, niin ystävällinen naisääni totesi, että menee varmaan seitsemän ja yhdeksän välille. Asun muuten Turussa.

Sitten illalla tajusin, että alaovi menee kiinni kahdeksalta eikä oo summeria. Mietin itekseni, että soittaakohan ne, ja Google ohjas mut sitten tähän ketjuun.. Alko tuntuu vahvasti siltä, etten saa sitä pakettia ollenkaan. Vartin yli kaheksan soi puhelin, asiallinen nuorempi mies ilmotti olevansa paketin kanssa alaovella. Kävin kuittaamassa paketin, ja kaveri jopa hymyili, vaikka joutu soittamaan ja odottamaankin hetken.

Ei siis mitään valittamista, loistavaa toimintaa. Voi toki olla, että mulla kävi vaan mäihä. Vähän vois kuitenkin olla ymmärtäväisempi ihan kaikkien asiakaspalvelijoitten kanssa, kun joka alalla on niin tolkuton kiire. Kun rahaa ei oo ni ei oo tarpeeks tekijöitäkään. Jos firma on surkea ni sitte se on, mutta ei sille ihmisparalle kannata huutaa, joka vastaa sun haukkumispuheluun. Välillä omaakin toimintaa kannattaa katsella ulkopuolisen silmin, et onko ne palvelun ehdot tullu luettua ja voisko olla, että itsekin joutuu vähän joustamaan joskus, kun on kuitenkin itse tehnyt sen ostopäätöksen. Ihmisiä me vaan ollaan, elämä on mukavampaa ku ei oo tikku takapuolessa koko ajan.
Ilmianna
Jaa
Olen tilannut useasti tuotteita PostNordin MyPackin kautta lähi-Siwaan ja täysin ongelmitta ovat tilaukset tulleet. Nyt tilasin toisesta paikasta, jossa oli tarjolla vain PostNordin kotiinkuljetuspalvelu. Maanantaina postilaatikossani odotti lappu, jonka mukaan paikalla oli käyty ja minun tulisi sopia uudesta toimitusajasta. Sen tein, netin kautta, ei ongelmia. Vaan eipä tullut toimitus seuraava päivänä, vaikka valtakirja oli täytettynä odottamassa. Laitoin keskiviikkona palautetta sähköpostitse PostNordille ja vastausta odotellessa löysin tämän ketjun. Varauduin jo henkisesti taistoon pakettini saamiseksi, mutta sähköpostiini vastattiinkin jo tunnin kuluttua pahoitellen tilannetta. Paketti saapui tänä aamuna (torstai).
Että vaikka pientä hankaluutta olikin matkassa, niin minun kohdallani PostNordin palvelu toimi.
Ilmianna
Jaa
Ei toimi palvelu turussakaan
Ilmianna
Jaa
hah, kaikki nämä firmat käyttävät suomen postin jakelupalvelua (paitsi UPS) Mitään ongelmaa ei ole ikinä ollut ja tilaan paljon ulkomailta, myös Zooplus. Jos en ole kotona, niin paketin on voinut noutaa postista. Onkohan teillä puuttelliset tiedot siellä tilausta tehdessä? En voi ymmärtää. Ei voi kuin nauraa, taidatte olla itse kämmännyt jotain jo tilatessa.
Ilmianna
Jaa
Itselläni aiemmin Postnordin lähetykset tulleet todella hitaasti ja takkuillen. Tämä viimeinen oli ihan huipennus koko hommassa. Tilasi Saksasta kosmetiikkaa... Kului viikko, kaksi, kolme, lopulta sain Matkahuollolta TOISEN noutoilmoituksen johon oli päivätty viimeiseksi säilytyspäivä tammikuun loppupuolen päiväys, ilmoitus tuli helmikuulla. Paketti tietysti oli ehtinyt lähteä jo takaisin Saksaan kun asiaa tiedustelin. Paketti palautui Saksaan, maksoin lähettäjälle kahdeksan euroa, jotta hän lähetti paketin takaisin Suomeen. Tällä kertaa kyyläsin toimitusta ja lopulta sain paketin perille ja noudetuksi, mutta mitään en heidän kauttaan enää tilaa. Odotin kaksi kuukautta muutamaa vaivaista rasvaa, nyt kun olen DHL:ää käyttnyt on toimitukseen mennyt noin viikko. Missä Postnordilla mättää?
Ilmianna
Jaa
Olen käyttänyt vaikka mitä kuljetusfirmoja, Ups on ihan superhyvä, myös palautukset voi lähettää heidän kauttaan (hakevat siis kotiovelta), vähän lisää maksamalla.
POSTNORD on aivan uskomattoman huono, tilasin yhden suomalaisen liikkeen kautta sellaisen pöydän, ei koskaan tullut perille, väitettiin vaan, että ovat yrittäneet toimittaa. Kaiken lisäksi eivät koskaan vastaa puheluun, vaan antavat odotuttaa ja odotus maksaa..Sain sitten liikkeen kautta sen lampun.
Olen tilannut yhdestä nettikaupasta vaatteita, ennen ups toimi, nyt ovat siirtyneet postnordiin, tilaus kesti noin 3 viikkoa, ennen se tuli noin 6 päivässä. Jouduin lähettämään takaisin osan vaatteista, ovat olleet nyt matkalla kaksi viikkoa, eikä kukaan tiedä, missä paketti on . En todellakaan suosittele tuota firmaa, enkä itse aio enää koskaan tilata mitään, mikä tulee heidän kauttaan.
Ilmianna
Jaa
Satoja​ paketteja tulee itselle vuosittain ja ne harvat kerrat kun postnordin kanssa joutuu olemaan tekemisissä niin ei ole ikinä onnistunut olla kusematta omaa hommaansa.

Tällä kertaa lähetyksen seurannassa yllätti tällänen: "Vastaanottajaan on otettu yhteyttä puhelimitse toimituspäivän/-ajan sopimiseksi. Toimitus tapahtuu sopimuksen mukaan."

Sitten vielä olisivat olleet yhteydessä. Toivottavasti eivät luovuta pakettia myös väärälle / olemattomalle henkilölle.
Ilmianna
Jaa
PostNord on huono, ainakin Lahdessa. EI VAAN TOIMI. Ilmeisesti DPD jotenkin liittyy tähän, kun seurantakoodi on DPD:n kautta mutta tekstiviestit tulee PostNordin nimessä?

Menin taas ereyksissä käyttämään moista kun tilasin kesärenkaita.

31.3. renkaat lähetetty Hollannista
3.4. renkaat Lahdessa
4.4. kysytty toimitusaikaa (eivät vielä yrittäneet toimittaa)
5.4. sovittu toimitus piti olla klo 9-12, eikä näy missään ????????????

Aikaisemminkin on saanut ihmetellä miksei lähetystä näy sovittuna ajankohtana. Edelliskerralla olivat yrittäneet toimittaa mutta en ollu kotona. Siirsin ajankohdan sopivaan päivään, mutta eivät tulleet?? No uudelleensiirrolla seuraavalle päivälle, sitten onnistui.

0/5 palvelua ja ala-arvoinen firma.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Onko sulle tuttu toi palvelu, joka auttaa tämmösissä rahojen takaisin saannissa ja muissa hyvityksissä? Osote on www.nonono.io
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Ilmianna
Jaa
Tiesittekö sitä että melkein jokaisessa pienemmässä kaupungissa sama firma voi jakaa myös dhl, tnt, fedex, ups, bring paketteja?? Niin ja miten juuri Postnord on huono? Kyseistä firmaa ei ole kuin isoimmissa kaupungeissa. Miksi ihmiset tilaatte kotiin jos ette ole kotona? Tilatkaa töihin. Vain isoissa kaupungeissa on iltatoimitukset. Teille ei ole soitettu? Miksi pitäisi? Ette te ole siintä maksaneet. Pakettia ei toimitettu teidän haluamallanne päivälle taikka ajalle... Maksoitteko täsmätoimituksesta. Luulen että ette. Jos et ole kotona jätä valtakirja näkyvälle paikalle, niin aika varmasti kuljettaja sen siihen jättää. Seuraa netistä paketin liikkeitä ja arvioi siintä millon on jaossa.
Jos jakoa on yritetty päivällä ja olet ollut töissä niin hae se terminaalilta. Miksi soitatte Postnordin aspaan? Soittakaa suoraa terminaaliin ja kyskää monelt kuski tuo paketin takas. Tai mentää piipahtamaan itse terminaalilla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Ymmärrän kyllä miksi nimimerkkisi on entinen alalla ollut... Kommenteistasi päätellen olet juuri tuota postnordin sakkia joka ei saa yhtäkään pakettia asiallisesti perille. Jos ajatuksenjuoksu muillakin kyseisessä firmassa on tuota tasoa kuin kommenttisi niin ymmärrän palvelun heikon tason.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
Jos perse postnord ilmoittaa, että tuote tuodaan 9-16 kotiovelle tiettynä päivänä ja tuotetta ei tuoda. Kyllä sillon saa näyttää sentteriä teille sinne persePostNordpelleille. Ja se on teidän duuni hoitaa tuote kotiovelle, eikä mun lähtee mihinkään haisevaan terminaaliin hakee mun tavaraa.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
" Soittakaa suoraa terminaaliin ja kyskää monelt kuski tuo paketin takas. Tai mentää piipahtamaan itse terminaalilla. "

Logistiikka ei toimi mitenkään ja on pahasti epäonnistunut jos paketin vastaanottajan on tehtävä jatkuvasti töitä ja etsiä pakettia !!!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
En suosittele missään tapauksessa kenellekkään. Toimitus 2 viikkoa myöhässä, selittelevät että ongelmia paikallisen toimijan kanssa ja pälä pälä ihan uskomattomia selityksiä kerta toisensa jälkeen. Niin ja onko se minun (asiakkaan) vika, että heillä toimittajaketjussa joku epämääräinen kuljetusliike. Paketti kuulemma makaa koko ajan jonkun liikkeen varastossa, tarjouduin sen sieltä hakemaankin mutta sekään ei käynyt. Asiakaspalvelusta lupasivat neljällä eri kerralla (puheluita kaikkiaan paljon enemmän) soittaa takaisin mutta kertaakaan ei kukaan soittanut! Toimituslupauksia sain päivittäin, aina aamupäivällä soittaessa luvattiin toimittaa samana päivänä iltapäivällä ja iltapäivällä soittaessa lupasivat toimittaa illan jakelussa. Kun ties kuinka monennella kerralla soittaessani korotin ääntäni ja vähän kirosin niin asiakaspalvelija löi luurin korvaan. Tänäkään päivänä en tiedä saapuuko lähetykseni siis koskaan kaikkien näiden puheluiden ja lupausten jälkeen. Koska kyseessä kuitenkin parin sadan euron lähetys ei ilmeisesti jää muuta mahdollisuutta kuin marssia maanantaina poliisiasemalle tekemään rikosilmoitus. Paska firma, surullista.
Ilmianna
Jaa
Sama vika täällä, kaksi kertaa ovat muka käyneet paikalla jättämässä jonkun lapun. Oikeasti mitään ei ole jätetty eikä paikalla käyty.

Menen terminaaliin heti arjen koittaessa, ja jos sieltä ei löydy niin paluumatkalla käyn poliisiasemalla.
1
Ilmianna
Jaa
Huijari firma. Älkää käyttäkö ko. yritystä. Puoleentoista viikkoon paketti ei ole liikahtanutkaan. Asiakaspalvelussa kyllä vastaavat, mutta eivät auta ollenkaan, eivätkä pidä lupauksiaan. Sähköpostiin on aivan turha odotella vastauksia. VR.ää ja Suomen postia oppii arvostamaan, kun tekee yhteistyötä näin mädän yrityksen kanssa.
1
Ilmianna
Jaa
Käsittämättömän paska firma. lappuja jätetään oven rakoon eikä postilaatikkoon. kuskit ei voi soittaa että tulossa ollaan. kuka työssä käyvä ihminen on vittu kotona kello 10 sitte ajelet ympäriisä hakemaan pakettia. Asiakaspalvelussa välillä niin tympeetä että tekee mieli lyödä luuri heti korvaan. Jonotus aika kivat 15-30min
1
Ilmianna
Jaa
Postnord piti pakettiani vankina yhteensä 9 päivää ja varasti aikaani kahden päivän verran. Minä toivoin, ettei kaikki tämä negatiivinen palaute pitäisi paikkaansa, mutta valitettavasti sain sille henkilökohtaisesti vahvistuksen .

Tiesin kyllä, että suoraan ovelle-palvelut ovat ihan 0-palvelua (toimitus arkisin 8-16?). Mutta nyt ongelma ei ollu ainoastaan epäkäytännöllisissä toimitusajoissa.

Ensimmäisen kerran sovin toimitusajan vastaamalla Postnordin lähettämään tekstiviestiin: pakettia ei edes yritetty toimittaa sovittuna aikana. Sain jätettyä soittopyynnön asiakaspalveluun, josta soitettiin takaisin seuraavana päivänä ja sovin uuden toimitusajan. Taaskaan pakettia ei edes yritetty toimittaa ko. ajankohtana. Seurantatunnuksen mukaan se vain lojui jakeluterminaalissa Oulussa.

Jossain vaiheessa sain vastauksen nettisivuilla lähettämääni sähköiseen yhteydenottopyyntöön: "Lähettämäsi tektsiviesti ei jostain syystä rekisteröitynyt järjestelmäämme, ehkä lähetit sen liian myöhään? Ja jada jada jada..." En muuten lähettänyt myöhässä!

Kolmannen toimitusajan sitten yritin sopia sähköpostitse, tätä viestiä ei koskaan kuitattu mitenkään. Joten ei muuta kuin jännityksellä taas päivystämään koko päiväksi ulko-oven taakse. Tällä kertaa sitten seurantatunnuksen avulla näin, että paketti lopulta nytkähti liikkeelle ja sain kuin sainkin paketin. En kiukutellut lähetille, eihän se välttämättä hänen syynsä ollut? Ovelle tuonut firmahan saattoi olla joku Postnordin alihankkija, mistä näistä enää tietää.

Postnordilla on ongelmia logistiikassa, yhteydenpidossa tai ehkä sittenkin itse jakelijoiden, alihankkijoiden tai miksei vaikka johdonkin asenteessa. Miten vaan, mutta kyllähän se harmittaa, kun pakettia ei kerta voi jättää Postin tai Matkahuollon toimipisteeseen vaan ainoastaan tuoda kotiovelle, niin sitten toimitusta ei tapahdu sovittuna ajankohtana. Sähköisiin viesteihin kun vastataan 3-5 päivän viiveillä, puhelimeen suoraan ei ilmeisesti vastata koskaan, takaisinsoittoon menee 1-2 päivää ja vielä kun takaisinsoitto ei tuntunut olevan joka päivä toiminnassa! Niin kyllähän se menee työssäkäyvälle ja ihan vaan elämää elävälle ihmiselle vähän vaikeaksi, eh?

Samaan aikaan kun lähetin sähköpostin kolmannesta toimitusajasta Postnordille, laitoin viestin myös alkuperäisellä tavarantoimittajalle (eräs firma Ranskassa) jossa pyysin heitäkin painostamaan Postnordia. En sitten tiedä oliko siitä hyötyä... Pelkäsin, että kohta Postnord lähettää pakettini takaisin Ranskaan. Jatkossa aion kyllä yrittää tarkistaa mikä jakelufirma suorittaa lopputoimituksen Suomeessa. Maksan mielelläni vaikka enemmän, jos vain saan paketin sovittuna ajankohtana.

-Kimmo
Ilmianna
Jaa
Jokseenkin käsittämätöntä, että firman ongelmat ovat tämän viestiketjun perusteella jatkuneet jo lähes kaksi vuotta ainakin, mutta sama toimitusjohtaja siellä vaan vetää tuota kivirekeä perässään. Miten voi olla omistajien luottamus tällä Rinnekoskella, kun hommaa ei vaan millään saada kuntoon? Itse ehkä vetäisin omat johtopäätökseni ja astuisin suosiolla syrjään. Ei se niin vaikeaa voi ollla!
Ilmianna
Jaa
Seurantakoodin perusteella Kaksi kertaa kuulemma yritetty toimittaa pakettia mutta ei ole pystytty koska ei ole ovikoodia ja alaovi on ollut lukossa.
Kyseessä on katutasossa sijaitseva kivijalkamyymälä Helsingin keskustassa.
Ovi on sepposen selällään, eli AUKI.
Toimitusyritykset ovat tapahtuneet myymälän aukioloaikoina.
Amatöörimäistä toimintaa. Eräänä aamuna sain tuntemattomasta numerosta puhelun.
Puhelin soi 2 kertaa. En ehtinyt vastata. Tämän jälkeen sain teksiviestin jossa pyydettiin soittamaan Post Nordiin uuden jakeluajan sopimiseksi. Soitin eri päivinä 3 kertaa ja jonotin kuunnellen kaameaa hissimusiikkia n. 15 minuuttia.
Robottiääni käski painamaan ykköstä , niin he soittavat takaisin. Eivät soittaneet.
Nyt paketti on Vantaalla terminaalissa ja lähtee pian takaisin Tanskaan.
Huonoin kuljetusfirma josta itselläni kokemuksia.
Ilmianna
Jaa
Sellainen update vielä, että yritin soittaa Postnordille Vantaalle, kysyäkseni mistä voin noutaa pakettini, koska mitään lappua tai muuta infoa ei ole postiluukkuun tai puhelimeen tullut.
Kahden heidän puolestaan epäonnistuneen toimitustyrän jälkeen (olin Paikalla, ovi oli auki).
Ensimmäinen puhelu yhdistettiin "asiakaspalveluun" . Yreitin uudelleen. Tällä kertaa minut yhdistettiin jollekkin Richard nimiselle henkilölle joka ei vastannut. Kysyin selkeästi "missä Varastonne sijaitsee josta voin noutaa pakettini".Kysymykseen ei vastattu.Nyt paketti on heidän mystisellä varastollaan josta mitä pikimmiten lähtenee takaisin lähettäjälle.
Lisäksi, lähialueellani on kolme (3) Postnordin toimipistettä, 2 R-kioskia Ja K-Kauppa johon
paketin olisi voinut kätevästi jättää, kivenheiton päähän toimitusosoitteesta jos nämä alisuorittajat eivät osaa pakettia oikeaan osoitteeseen tuoda. Välttäkää tätä firmaa ihmiset!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Omat tuoreet kokemukset aivan samat, monta kertaa yritettiin epäonnistuneesti toimittaa vaikka olen ollut koko päivän paikalla ja sitten tulee viesti, että ota yhteyttä asiakaspalveluun. Puolen tunnin maksullisen jonotuksen jälkeen ei vastausta puhelimessa useana päivänä. Sähköpostiin vastattiin viikon kuluttua ja paketti oli jo lähtenyt takaisin lähettäjälle. Uskomatonta, miten voi olla, että asiakaspalvelun vastausviive on pidempi kuin mitä he säilyttävät lähetyksiä?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
postnordin terminaali on vantaalla osumakuja 1-3
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Lähetysseurannassa lukee, että "Toimitusyritys epäonnistui". Olin koko päivän kotona, enkä huomannut mitään toimitusyritystä. Myöskään en ole saanut mitään ilmoitusta, vaikka "ilmoitus toimitusyrityksestä jätetty toimitusosoitteeseen". Mistä tämän paketin voi edes hakea?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Sama juttu. Sovittu toimitus tänään 8-16 ja ollut kotona passissa aamusta. Nettisivulla lukee "08:34 Vantaa toimitusyritys epäonnistunut" ja muka jätetty ilmoituskin. Ei oo näkynyt. Ja tosiaan kuljettajalle annettu ovikoodikin. Mielenkiinnolla jään seuraamaan tilannetta. Aion laittaa lähetysfirmalle viestiä, mikäli ei ala tapahtua.. ja kyllä muutenkin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
On se kumma, kun kaikenlaiset puolikuurot valittaa täällä eikä kuule edes summeria. Aloittajankin kannattaa harkita maksalaatikkoa, jos koiranruoan puuttuminen tekee bnoin äkeäksi. Toisaalta, sanovat että koiranruoka maisuu ihmisellekin ja on halpaaaaa. Jos tilaa jotain, pitää olla sovitusti paikalla eikä tulla tänne kitisemään nälkäänsä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Postnord on epärehellinen valehteleva paskayritys. Pyytäkää tavarantoimittajia valitsemaan jokin muu kuljetusyritys niin säästytte monilta harmeilta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Toimitus piti olla tänään 0900-1200. Ei näkynyt, rassassin pihassa autoa koko päivän. Enköhän mä lähde lahden terminaaliin perjantaina jos ei ala kuulumaan.
Ilmianna
Jaa
Dhl-Posti ketju on valovuoden edellä postnordia ja muita kuriireita jota seikkailee autojen kanssa eivät laita logistiikkaa ja seurantaa ja muita asioita kuntoon. Kerron aina kaupoille ja myyjille että käyttävät dhl:llää koska ostajat pitävät siitä paljon enemmän .

Dhl:n paketti kun lähtee ulkomailta niin näen sen helposti ja myös postin seurannassa. Aina sama aika kun paketti tulee paikkakunnalle ja menee asiamiespostiin päivällä vaikka olisi kotiinkuljetus Näen senkin seurannasta kun on noudettavissa. R-kioski on auki klo 7:30-21:00 joten saan aina haettua aamulla 7:30 jälkeen töihin mentäessä ja muita asiakkaita ei koskaan = nopeaa ja helppoa tai illalla. ( en tarvitse soitella, lähetellä viestejä tai etsiä paketteja koskaan.) Ja kuljetuksen aikataulu on aina sama.
Ilmianna
Jaa
Piti olla kuljetus klo 16-21 välillä. Ei ole paljoa näkynyt! Millaisia kokemuksia muilla on viimeaikoina? Olen kökkinyt koko illan kotona, kun odottanut pakettia ja se ei tullut silloin kun oli sovittu.
Ilmianna
Jaa
Ainoa kunnolla toimiva PostNordin palvelu on Mypack. Ruotsista Suomeen saavuttuaan paketti siirtyy Matkahuollolle. Tämä toimittaa paketin Matkahuollon asiamiespisteeseen, joka on tapauksessani R-kioski. Seuranta toimii ja tulee tekstiviesti ja useimmiten sähköpostiviestikin, kun paketti on noudettavissa.
Ilmianna
Jaa
Tilasin Zalandolta housut kaksi viikkoa sitten. Viikko sitten tiistaina oli Zalandon mukaan lähtenyt postiin (mistä lie tulee, ei ainakaan Suomesta) ja eilen aamulla tuli sähköpostiviesti että tilaus on noudettavissa kahden viikon ajan. Samassa viestissä tosin mainittiin että kaksi viikkoa umpeutuu 5.6. ja lähetys on noudettava ennen sitä tai se palautuu lähettäjälle. Viisi päivää ilmeisesti vastaa nykyään kahta viikkoa. En ymmärrä. Enkä ole saanut lähetystunnusta tai mtn millä voisin lunastaa sen paketin, mutta on varmaan pakko tänään (kiitos lyhyen varoitusajan) käydä noutopisteessä katsomassa josko saisin sen ihan vain henkkareilla. En ole ikinä ennen kuullutkaan PostNordista eikä tämä minunkaan keissi mikään maailmaa mullistava ole. Herättää vain vähän kummastusta.
Ilmianna
Jaa
Moikka!
En ole IKINÄ saanut näin huonoa palvelua enkä toimitusta ja en voi missään nimessä suositella kenellekään. Maksaisin toimitukseni mielummin vaikka tuplana kuin luovuttaisin enää postnordin käsiin. Olen joutunut olemaan Postnordiin yhteydessä useaan otteeseen, koska toimistus päivistä ja ajoista ei olla pidetty kiinni ja ilmeisesti tieto ei ole kovinhyvin heidän päässä liikkunut esim. siitä, että ensimmäisen yhteydenottoni yhteydessä siirsin toimitusosoitteen. Olen odottanut yli viikon kyseistä pakettia, että saapuisi terminaalista toimitusosoitteeseen ja yritin jopa käydä noutamaan pakettia paikanpäältä, mutta en olisi saanut kuljetettua kyseistä pakettia linja-autoilla ja kävellen. Kaiken kruunaa vielä se, että paketti on täysin hajotettu ja revennyt, mikä ei todellakaan ole hyväksyttävää.
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Postnord on surkea huijari*askafirma

Tilasin Zooplussalta koiranruokaa 15 kiloa. Tilauksesta oli mennyt viikko, kun sain itse seurantanumerolla selvitettyä, että pakettia ei ole saatu toimitettua. Ei mitään viestiä, puhelua tms. Ajattelin, että ok, en varmaan ollut kotona silloin. Laitoin sähköpostia perään, että koska voitte toimittaa uudelleen. Lupaus on vastata 24h sisällä. No, kahden päivän päästä tuli viesti, jossa pyydettiin osoitetta ja puhelinnumeroa tilaukseen, jonka seurantatunnuksen olin antanut edellisessä viestissä. Vastasin viestiin välittömästi. Mitään ei kuulunut jälleen kahteen päivään. Paketista ei kuulunut mitään joten ajattelin, että soitanpa ko firmaan. Vastattiin ja sanottiin, että paketti on lähtenyt takaisin lähettäjälle 2. päivä, vaikka olin saanut sähköpostilla kysymyksen liittyen lähetykseen 30. päivä. Mitä HELV....! Sanoivat että ole yhteydessä lähettäjään niin kääntävät paketin.

No tilasin sitten uuden ja tämän saman paskafirman kautta tuli. Tänään sain taas kalasteltua itse seurantapalvelusta, että pakettia ei ole voitu toimittaa. Olen ollut koko aamun kotona ja heräsin seitsemän jälkeen. Ei ole summeri soinut ja epäilen, ettei täällä ole kukaan käynytkään, tai sitten on jotenkin jälkeenjäänyt ihminen.

Soitin perään ja sanoi, että ei ole päässyt rakennukseen toimittamaan pakettia. Onneksi sain pidäteltyä kiukkuni. Epäluottamuksen saattelemana tytteli osasi onneksi neuvoa, että paketin voi itse hakea. KIVA JUTTU! Että ihan itse joutuu hakemaan kuljetusfirmasta pakettinsa.

En suosittele kenellekään ja kannattaa valita jokin muu toimitustapa tai jättää tilaamatta kaupasta, joka Postnordia käyttää. DPD toimitukset ilmeisesti suomessa tämän POSTNORDin kautta

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta