Onko sinun mielestäsi Mersun merkkihuollon asia alkaa pienentää asiakkaan huoltoon tuomasta autosta rengaspaineita?
Jos minä laitan renkaisiin ENEMMÄN kuin keveimmän kuorman rengaspaineet, niin siihen varmaan jokin syy. Ehkä ajan autoa usein 4 hengen kuormalla. Ehkä muuten vaan haluan pitää rengaspaineet 0,2 bar minimiä suurempina.
Oli aika shokki lukea huollon pöytäkirja ja huomata, että ovat muuttaneet rengaspaineet auton keveimmän kuorman mukaisiksi paineiksi.
800 euron huollon jälkeen (B-huolto lisätöineen) on ensimmäienn tehtäväni lähteä kovalla vaivalla huoltikselle laittamaan auton renkaisin lisää ilmaa, kun 100 euron tuntiveloituksella merkkihuolto tyhjensi renkaitani.
Voi vit***** kevät mitä palvelua!
Rengaspaineet pienennettiin merkkihuollossa
15
4037
Vastaukset
- ei_menny_ku_Strömsössä
Sanottakoon vielä, että sen hyväksyn, että ALIPAINEINEN rengas korjataan merkkihuollossa oikeaan paineeseen, mutta milloinkaan renkaista ei kuulu ottaa ilmaa pois, jos paine on järjen rajoissa eli auton ohjekirjan maksimikuorman mukainen!
Nyt autossani oli paineet alle maksimikuorman, mutta yli minimikuorman paineiden ja huolto pienensi paineet minimikuorman paineisiin eli edessä naurettavat 2,1 bar ja takana 2,3 bar. Tosi hyvä niitata mutkiin lujaa ja auto pysyy hankkassa! Just joo.
Vyörengas kestää vaikka 0,5 bar enemmän, eikä siitä ole mitään haittaa! Rengas kuluu silti ihan OK.
Maksimikuorman paineet on muistaakseni ohjekirjassa edessä 2,3 ja takana 2,9 bar.
Mitäkö minun "maagisen oikeat" rengaspaineeni sitten olivat, jotka nyt rahaa vastaan pilattiin?
Edessä ja takana 2,4 bar. Olen oman ajokokemukseni perusteella hakenut kuukausien mittaan sen "oikeaksi" paineeksi. Mercedes ja merkkihuolto ovat asiasta näköjään eri mieltä, mutta hehän eivät minun autollani aja päivittäin.
Miten sinä reagoit, jos omat säätösi muutetaan huollossa, omasta mielestäsi huonommaksi?- nytAhistaa_kele
Kaikesta ihminen jaksaakin itkeä. Voit huoltoon mennessä kertoa, että haluat nimenomaan tietyt paineet renkaisiisi. Paineet voivat olla pielessä ihan senkin vuoksi, että nuo huoltisten mittarit voivat näyttää paljonkin pieleen.
Ei huoltosi hinta mihinkään muutu vaikka ovat varastaneet ilmasi renkaista. - ei_menny_ku_Strömsössä
nytAhistaa_kele kirjoitti:
Kaikesta ihminen jaksaakin itkeä. Voit huoltoon mennessä kertoa, että haluat nimenomaan tietyt paineet renkaisiisi. Paineet voivat olla pielessä ihan senkin vuoksi, että nuo huoltisten mittarit voivat näyttää paljonkin pieleen.
Ei huoltosi hinta mihinkään muutu vaikka ovat varastaneet ilmasi renkaista.Unohdin sanoa asiasta huollossa.
Oma näkemykseni on vain se, että paineita ei kuulu laskea, jos ne on 0,5 barin tarkkuudella oikein. Toki mysteeri on se, mitä oma mittarini näyttää renkaiden paineeksi. Tiedän tällä hetkellä vain, että huollon mittarilla on pöytäkirjan mukaan laitettu 2,1 ja 2,3.
Käyn illalla, ilman viilenyttyä ja auton oltua kylmässä tallissa pois auringonpaisteesta, tarkistamassa rengaspaineet. Nyt rengaspaineet olisi koholla, kun autolla on ajettu ja aurinko paistanut renkaisiin -> nostaa heti paineita 0,2 bar tai enemmän.
Säädän rengaspaineet yleensä viileällä säällä juuri lämpölaajenemisen takia. Ihannekeli on 10-15 astetta ja pilvinen sää. - ei_menny_ku_Strömsössä
ei_menny_ku_Strömsössä kirjoitti:
Unohdin sanoa asiasta huollossa.
Oma näkemykseni on vain se, että paineita ei kuulu laskea, jos ne on 0,5 barin tarkkuudella oikein. Toki mysteeri on se, mitä oma mittarini näyttää renkaiden paineeksi. Tiedän tällä hetkellä vain, että huollon mittarilla on pöytäkirjan mukaan laitettu 2,1 ja 2,3.
Käyn illalla, ilman viilenyttyä ja auton oltua kylmässä tallissa pois auringonpaisteesta, tarkistamassa rengaspaineet. Nyt rengaspaineet olisi koholla, kun autolla on ajettu ja aurinko paistanut renkaisiin -> nostaa heti paineita 0,2 bar tai enemmän.
Säädän rengaspaineet yleensä viileällä säällä juuri lämpölaajenemisen takia. Ihannekeli on 10-15 astetta ja pilvinen sää.Kävin kovalla vaivalla katsomassa paineet. Autossani oli huollon jälkeen:
edessä 2,1 bar
takana 2,35 bar
Ei auttanut kuin laittaa omat paineet takaisin:
eteen 2,45 bar
taakse 2,45 bar
Rullaa kevyemmin, kuluttaa vähemmän bensaa ja kääntyy mutkiin renkaat kylmänäkin hivenen reippaammin.
Kannattaa kokeilla: nosta etupaineet 2,1 baarista 2,4 baariin, niin johan alkaa Mersukin kääntyillä mutkiin M-BMW:n tahtiin.
- NoNever
Onneksi ei ole mersua.
- Onhantämänytihmeellistä
Lähetä lasku niille hukkaan menneistä ilmoista. Sehän on selvää omaisuutesi hukkaamista.Ota vielä se uskottu mies mukaan niin ehkä homma selviää nopeammin !
- ei_menny_ku_Strömsössä
Ei siinä muuta kuin se vaiva ajaa huoltikselle ja takaisin laittamaan "oikeat" eli minun omat paineeni renkaisiin. Puolen tunnin juttu se oli. Aika on rahaa.
800 euron huollon jälkeen ensimmäinen asia joka minulla on mielessäni ei ole se, että joudun säätämään rengaspaineita kohdilleen! Olenhan juuri, piru vie, maksanut autoni huoltamisesta. Siihen ei kuulu rengaspaineiden pienentämienn käyttöohjekirjan pienimpiin arvoihin!
- 4-12
Ennen kuin alkaa tilittää rengas painesta niin kannattaa vähän miettiä asiaa. Jos on rengaspaine anturit niin ainahan voi asian tarkistaa huollonjälkeen näytöltä. Reaalimaailmassa huoltoasemien ilmapisteiden antamat rengaspaineluvut on ihan mitä sattuu.
Keväällä huomasin auton ilmoittamien paineiden säädön olevan aika mielenkiintoinen asia. Ensinnäkin aamulla auringon puoleiset renkaat suurempi paine kuin varjonpuolen renkaissa. Jo parin kilometrin ajon jälkeen paineet oli nousseet. - sfjslkjklsdjgsdl
Tuollainen 0,2 bar ero menee silkkaan mittarien välisen virheen piikkiin. En jaksa uskoa että noin pieni ero vaikuttaisi ratkaisevasti käytökseen onko sitten kuormaa kyydissä tai ei, puoli baria voi jo jotain vaikuttaakin. Huoltoaseman mittarillakin ilmaa lisättäessä tuollainen 0,2 baria on ihan pieni suhaus vaan, ei edes näy mitenkään renkaan ulkomuodossa. Tärkeintä on että renkaassa ylipäätään on järjellinen määrä ilmaa.
Mersukuskit näyttää olevan kyllä ihan ihme pilkunnuolijoita, ihan kuin koko elämä olisi kiinni jostain desimaalin kymmenyksistä.- ei_menny_ku_Strömsössä
Kävin omalla mittarillani katsomassa:
edessä 2,1 ja takana 2,35 huollon jälkeen. Eli kyllä sieltä oli otettu oikeasti ilmaa pois.
Laitoin nyt eteen 2,45 bar ja taakse 2,45 bar. Mittarina käytän kalibroitua Michelinin suurinäyttöistä analogista mittaria, jolla tosiaan pääsee kymmenystä pienempään tarkkuuteen.
Toki voidaan kiistellä, onko mitään eroa onko edessä 2,1 vai 2,45 baaria?
Ehkä on, ehkä ei. Mutta kuten jokainen Hifisti tietää, nämä jutut ovat osittain psykoloogisia: on melkein ihan sama onko edessä 2,1 vai 2,45, mutta sillä että minä itse tiedän laittaneeni ja mitanneeni paineiksi 2,45 bar. Se on se suuri ero.
Jokainen voi ammatikseen kilpaa ajavista kuskeistakin huomata mitä tapahtuu, kun kuski ei enää luota autoonsa: ei pysty ajamaan kovaa.
Tässä on vähän sama juttu: en uskalla ajaa autollani yli 200 km/h (kyllä, viimeksi edellisviikolla tuo toteutui), jos renkaissa on minulle vieraat paineet.
Niin kauan kuin ajan säännöllisesti yli 200 km/h minä valitsen rengaspaineet autooni eikä merkkihuolto. Ihan vaan, koska se on minun henkeni ja autoni, joka on pelissä. - RÖMPSÖÖ
Kyl sää olet kauhia kaahaamaan!Mää olen ajanut drag-racingia,0.7 bar
oli paineita takakummeissa,ihan mun hengellä ja autolla! Mut se olikin
herran hallussa eikä missä Strömsöössä!Muista kalibroida mittari kun lähdet ajeleen!Mulla oli Pariisissa kalibroitu WIKA-mittari,olisko vikaa ollut?Mut kyl se on parempi kun sää oo siellä Strömsöössä vaan ja teet puutarhahommia ja neuletöitä!
- elämänTARKOITUShee
Aloittaja on suurin pelle tai trolli, yhtä pissipää joka tapauksessa.
- ei_menny_ku_Strömsössä
Nyt tuli sitten yhteydenotto Mersulta:
"Mercedes-Benz-maahantuojana haluamme varmistua, että saitte parasta mahdollista palvelua. Pyydämme ystävällisesti, että käyttäisitte hetken ajastanne täyttämällä alla olevasta linkistä avautuvan lomakkeen. Palaute huoltotoiminnan laadusta on tärkeää, jotta voimme palvella Teitä jatkossa vieläkin paremmin. "
Kiitämme teitä jo etukäteen palautteestanne!
Mercedes-Benz-terveisin,
VEHO GROUP Oy Ab
Petri Aarnio
johtaja- mulkkuitsekki
Voi vittu että osaa olla ihminen tyhmä Koko VEHO NAURAA SULLE Olet huoltoliikkeessäsi SE MULKKU ASIAKAS
- StrömsöönHinuri
Aivan, ilmeisesti jaksaa kantaa katkeruutta koko lopun elämäänsä renkaiden ilmanpaineista jotka huollossa asetettiin ohjearvoihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elämä valuu ohi ilman merkitystä
Olen 5-kymppinen korkeasti koulutettu hyvässä ja vaativassa työssä oleva mies. Erosin pitkästä parisuhteesta pari vuotta2473436Martina julkaisi romanttisia kuvia kihlajaisista
Ihana pari. Paljon onnea ja rakkautta heille 💞2601213Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin581160- 82998
Gekkosessa hyvä juttu Sofian Dubai "töistä"
"Vielä tammikuussa Belórf lupaili aloittavansa jälleen verkkovalmennukset, mutta tämä projekti näyttää kuihtuneen kaikes92946Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä56896eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.91883- 168854
Palsta sekosi lopullisesti?
Taidan mennä päikkäreille. Oliko hän nyt muka oikeasti äsken täällä ja kirjoitti, että täytyy unohtaa? Todistakaa se. Ki14804En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin110795