kuolisitteko mielummin nukkuessasi vai hereillä?

Psykoottinen

Kummin päin mielummin kuolisitte?

16

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuolemaonvoitto

      Ei kai siinä olet kovin paljon eroa, missä vireessä lähtee, kun on asiat kunnossa Jumalan ja läheisten kanssa. Tarkoitan tällä sitä, että on saanut tulla Jumalan lapseksi Jeesuksen Kristuksen sovitustyön kautta ja on ei ole anteeksiantamattomuutta läheisten kanssa.
      Äitini kuoli nukkuessaan yövuoteella. Olisi ihan niin saada lähteä omasta kodistaan.

      • KuollaUneen

        Näinhän se on.
        Kun usko Jeesukseen on kunnossa, niin tuli kuolema missä tahansa, niin pääsee Taivaaseen.
        Isäni kuoli omassa vuoteessa aamuyöllä, mutta isän elämän loppuaika oli hänelle hyvin raskas, syövän uuvuttamana isän elämä päättyi, mutta isä sai elää kuitenkin melko pitkän elämän, isä täytti 78 vuotta vähän ennen kuolemaa.
        Olisin kyllä suonut, ettei olisi syöpään sairastunut ja menehtynyt...

        Haluaisin kuolla nukkuessa ja omassa kodissa.
        Useamman kerran olen ollut unessa ja nähnyt niin mukavaa unta, etten olisi halunut enää herätä.
        En oikein tiedä haluanko kuolla kotona, koska tulevaisuus minulla on, että kun on yksin ja sukulaiset jo iäkkäitä ja nytkin voi mennä viikkoja, ettei kukaan soita tai käy.
        Sitten kun itse on vanha, niin sukulaisia alkaa olemaan niin vähän ja kun ei ole lapsiakaan, niin käy niin, että sitten kun kuolee kotiin, niin sitten, kun löydetään, niin kuolemasta on kulunut viikkoja tai pahimmillaan kuukausia.


      • kuolemaonvoitto

        Sinulle KuollaUneen sanon, että jätetään tämäkin asia Korkeimman käteen. Minulla ei ole paljoa sukua: on vain puoltatoista vuotta nuorempi sisko ja toinen sisko melkein kahdeksan vuotta nuorempi. Olen väleissä siskojen kanssa, mutta emme niin usein pidä yhteyttä. Sisarten lapset ovat jääneet aika etäisiksi ja emme pidä yhteyksiä kuin tapaamme joskus sukujuhlissa.
        Nyt ole vielä liikkuva ja aktiivinen ja jos minua ei viikkoon näkyisi, niin alkaisivat ihmetellä.
        Sitten kun olen tosi vanha, voi olla asia toinen ja jos pärjään ilman kotipalveluja, saattaisin kuolla ja jäädä mätänemään.
        Kyllä meistä Jumala huolen pitää ja ei ole sitten enää meidän migreeni kuka sen loppuselvityksen tekee.
        Pahalta omaisesta tuntuu kun rakas isä kuolee syöpään, mutta olisiko se sen parempi vaihtoehto virua laitoksessa vuosia dementikkona vaipat haarojen välissä. Ja kyllähän 78 vuotta on miehelle jo kunnioitettava ikä.


      • Kaltsuni

        Raamatussa Jumala ilmoittaa . Olkoon ihmisen ikä 70 taikka 80 vuotta. Tämä on asetettu ikä ihmiselle täällä. Poikkeuksia on kumpaankin suuntaan. Kun keho heikkenee ja riutuu, ei henki ja sielu voi enää siinä asua. Niiden on pakko lähteä


      • olemattomuuteen

        Mitä jos ei kaipaa ikuista onnellisuutta eli taivasta?


      • eitoiveajattelua
        olemattomuuteen kirjoitti:

        Mitä jos ei kaipaa ikuista onnellisuutta eli taivasta?

        Ei se ole meidän toivomukista kiinni. Ihminen on vain iankaikkinen olento.


    • Ei kai siinä vaihtoehtoja ole. Onnellinta olisi vaan nukahtaa pois. Näin usein tapahtuukin. Saattohoitokotien hoitajilla on raskas työ. Myös paljon tietoa näistä poislähdöistä.

      Itse pyydän liukumista kosmiseen valomereen. Olisi hienoa kokea se hallusatiivisenä kokemuksena yksin kotona. Myös tätä olen kosmiselta pyytänyt.
      Sitten kun aika tulee, elimistö vaan lakkaa toimimasta. Joku osa vaan lakkaa toimimasta ja ketjureaktio hoitaa hengenlähdön. Tajuhan voi olla jo ns. kankaalla siinä vaiheessa finaalia.

    • Rauha_sydämessä

      On aivan sama kuolenko hereillä vai nukkuessa. Olen tehnyt rauhan valon herran Rollorin kanssa ja ottanut hänet sydämeeni. Kun kuolen hän vie minut kirkkauteen pois pimeydestä ja pääsen ikuiseen rauhaan ja euforiaan. Olen vain energiaa hänen lämmössään.

      Ylistetty olkoon Rollor! <3

    • eijaksaei

      Loppujenlopuksi ei hirveästi ole merkitystä, mutta toki se kuulostaa paljon kivuttomammalta, jos lähtö tulee nukkuessa. Monesti kuulee että joku on kuollut ilman kipuja nukkuessaan, kun ruumis on löytynyt sängystä, mutta eihän se sängystä löytäminen vielä tarkoita että olisi välttämättä ollut unessa eikä olisi ollut tuskia...

      Voisin tänäyönä vetää pään täyteen unilääkkeitä ja mennä nukkumaan muovipussi päässä... olen vaan liian pelkuri toteuttaakseni moista...

    • uusimahdollisuusvain

      Ei mitään väliä, vaikka juuri ennen kuolemaani kokisinkin kipua taikka pelkoa. Mutta toivon hartaasti, että ruumiini löydettäisiin välittömästi kuolemani jälkeen ja kuolinsyy tulisi nopeasti selville. Niin edes jokin elimeni selviäisi hyvässä kunnossa ajoissa mahdollista elintenluovutusta varten.

    • työtätekevä

      Tyylikkäästi "saappaat jalassa" töissä. -Vakuutusyhtiö maksaa. Nyt on elämä alkanut maistua kivalta, kun on töissä.

    • väistämätön

      Haluaisin kuolla seisaaltani ollessani jossain esimerkiksi liikekeskuksessa.
      Joku slaaki kerrasta poikki.
      En halua kuolla asuntooni silloin ehtisin mätänemään täällä kunnes haju ilmottaisi tapahtuneen.
      Asunto menisi pilalle kaikki pitäisi hävittää ja lattia- ja seinäpinnat vaihtaa.
      Mätänevän ruumiin hajua ei saa pois.

      • KuollaYksin

        Harvoin yksinäinenkään ihminen pääsee olemaan pitkään kuolleena kotona, jos on työelämässä tai vastaavassa, jossa ihmistä aletaan kaipaamaan hyvin pian, jollei tule töihin, että missä ihminen on.
        Aivan eri asia on yksinäisillä ihmisillä, joilla ei ole lähiomaisia, eikä ketään muitakaan, jotka käyvät tai pitävät ihmiseen yhteyttä säännöllisesti.

        Silloin helposti voi olla kuolleena kuukausiakin, ennekuin kukaan löytää ja silloin on jo liian myöhäistä.
        Nuorenakin voi elämä päättyä.


    • Siili2100

      Haluasin kuolla vanhana mutta haluaisin että olisin samaan aikaan ekstaasissa, se tekisi siitä paljon rauhallisempaa. Sen jälkeen nukahtasin vain ja astuisin uuteen maailmaan<3

    • KuollaUneen

      Olen muutaman kerran nähnyt niin mukavaa ja hyvää unta, etten olisi siitä koskaan herätä.
      Uni oli juuri sellaista, kuin Taivaassa voi olla ja kun heräsin, niin en olisi halunut herätä.
      Haluaisin siis kuolla nukkuessa ja tuollaisen unen aikana ja siirtyä suoraan Taivaaseen.
      Ehkä uni oli esimakua siitä, mitä Taivaassa on.

    • DoNotCareEnough

      Aivan sama kunhan tapahtuu mieluiten niin etten kerkeä huomaamaan.
      Ja mihinkään taivaaseen en usko meneväni.
      -16v kundi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      354
      4041
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1759
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1530
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1497
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1338
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1315
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1312
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      199
      1282
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1187
    Aihe