Näinhän siinä aina käy: tuotannosta poistuvan / poistuneen mallin kysyntä hiipuu myös käytettyjen markkinoilla. Usean käytetyn auton hinnat ovat pudonneet mutta Aven kaikkein eniten.
Tämä on vasta ennakkovaroitus: Kun Aven valmistus loppuu kokonaan niin silloin kysyntä putoaa vielä pari pykälää ja hinnat tietysti samassa suhteessa.
http://www.iltalehti.fi/autot/2015071620047463_au.shtml
Aven valmistus lopetetaan - hinnat romahtivat
19
<50
Vastaukset
- Älätyhjätaskuhaaveile
Aven hinta ei putoa koskaan niin alas että sinunlaisesi pers'aukinen luuseri pystyisi sellaisen ostamaan.
Koskee tosin kaikkia automerkkejä sinun kohdallasi.Ehkä saat vielä muutaman vuoden säästettyäsi tarpeeksi kasaan että pystyt ostamaan jonkun vuoden 2000 mallia olevan loppuunajetun ruosteisen lintan !- TojotKöyhille
Osta sinä persaukinen pelle vain noita Tojotan romuja. Nehän ovat ruosteisia linttoja jo uutena. Länsiautoon ravasi eivät ikinä riitä.
- Osaakourpokengittää
TojotKöyhille kirjoitti:
Osta sinä persaukinen pelle vain noita Tojotan romuja. Nehän ovat ruosteisia linttoja jo uutena. Länsiautoon ravasi eivät ikinä riitä.
Oletko ravihevonen? "Länsiautoon RAVASI eivät ikinä riitä"
Varo urpo ettei tule maalilaukkaa ! - PaskamerkkiTojo
Osaakourpokengittää kirjoitti:
Oletko ravihevonen? "Länsiautoon RAVASI eivät ikinä riitä"
Varo urpo ettei tule maalilaukkaa !Tunnut olevan vajakki. Länsiautoon eivät varasi riitä ikinä.
- Ihankstotta
Niin, aina mallin vaihtuessa se vaikuttaa vanhan mallin kysyntään ja hintaan, senhän nyt pitäisi tietää kaikkien, mutta ei meidän pikkuprovojen.
Lehtijutussa taas kerrotaan esim. audin osalta tulevasta uudesta versiosta, sen vaikutus hintoihin näkyy vasta myöhemmin. (muuten miten 2010 mallin vertailuautoihin ei ole tullut kilometrejä käytännössä mitään vuodessa? Mitähän on vertailtu, kun autotalli.comista noista pyydetään alle 20t€ (ajomäärä 110-120tkm) ja taulukossa ka yli 25t€...)- MennytMaailma
Se killeri tässä on se että uutta mallia ei enää tule. Suosio ja kysyntä on niin pientä että malli poistuu kokonaan markkinoilta. Harva haluaa ostaa sellaisen käytetyn auton jota ei enää valmisteta. Eihän hyvien tai haluttujen mallien valmistusta lopeteta.
- Uuttatulee
Sehän on ollut tiedossa jo pitkään. Miksi muuten jotkut silti ajaa esim. Saabilla?
Se on minulle ihan sama jos seuraava tulee eri mallinimellä, ei vaikuta minun yöuniini, mutta sulla se tuntuu jotenkin ahdistavan. - Saaabisti
No Saab on sentään auto Tojoon verraten eikä mikään kuttaperkka kertakäyttökulkine.
- kehityskehittyy
Kaikilla merkeillä on malleja joiden valmistus jossain vaiheessa lopetetaan ja uusia malleja tulee tilalle. Aivan normaalia. Epänormaalia sen sijaan on että koko merkin valmistus lopetetaan konkurssin kautta tai myydään pakkotilanteessa. Toyota ei niihin lukeudu. Eurooppalaisia sammuneita merkkejä tosin on kasapäin. Toiset menneet nurin ja toiset joutuneet fuusioitumaan ja jotkut vielä kituuttavat veronmaksajien rahoilla.
- häipyy.euroopasta
Avensiksestahan juuri tuli "uusi" versio, joten on huono selitys laskeneelle myynnille, että odotettais uutta mallia.
Toyotalla on ollut pitkään ongelmia laadun kanssa. Moottoreita ei saada kestämään ja takaisinkutsuja on koko ajan. Maksavat asiakkaat on näin siirtyneet muihin merkkeihin. Pelkkä Suomen myynti ei auta ja Toyota vetäytyykin pois Euroopasta.- vagrämä
Täyttä huh haata ukko kyhää. Mitä ihmeen laatu ongelmia? Toista se Volkkarilla. Sen todellisista laatuongelmista kirjoitellaan ympäri euroopan. Saksassakin vaaditaan näille romuille pitempää takuuta. Nythän niillä automerkkien huonoin 2vuotta ja hajoavat moottorit ja vaihdelaatikot kaupanpäälle.
- Kehitysonlaatua
vagrämä kirjoitti:
Täyttä huh haata ukko kyhää. Mitä ihmeen laatu ongelmia? Toista se Volkkarilla. Sen todellisista laatuongelmista kirjoitellaan ympäri euroopan. Saksassakin vaaditaan näille romuille pitempää takuuta. Nythän niillä automerkkien huonoin 2vuotta ja hajoavat moottorit ja vaihdelaatikot kaupanpäälle.
Dieseleitä lukuunottamatta Toyotan ongelmat eivät liity kasassapysymiseen. Dieseleiden suhteenhan Toyota heitti pyhkeen kehään kun ei saanut koneita kestämään ja nykyään dieselit tulevat eurooppalaiselta laatuvalmistaja Bemarilta. Se kestävyysongelma on siis ratkaistu.
Mutta se yleisempi laatuongelma ei liity kestämiseen vaan siihen millainen auto on toimiessaan. Toyota on nähtävästi lopettanut tuotekehityksensä siihen kun esitteli Priuksen. Sen jälkeen on vain enemmän tai vähemmän viilailtu olemassaolevia perusrakaisuja. Nyt tulee downsizing-kone vuosikaupalla muita jäljessä, mutta ei se riitä mihinkään. Mallien perusrakenne on auttamattoman vanha ja eurooppalaiset valmistajat ovat tuoneet tusinoittain oikeasti uusia malleja markkinoille kun Toyota seisoo paikallaan.
Viimeisen kymmene vuoden myyntitilastot osoittavat vääjäämättä sen että ostava yleisö haluaa nykyaikaisia autoja. Tekniikan kärjessä olevien autojen lastentaudit ovat olleet niin pieniä että ne eivät suurta yleisöä huoleta vaan heidän selkeä valintansa on ostaa näitä nykyaikaisia ja suorituskykyisiä autoja.
Siksi Toyotan markkinaosuus on kolmen prosentin luokka ja laskussa. Kun taas eurooppalaistan merkkien, keulassa VW, osuus kasvaa koko ajan.
Vanhentuneiden autojen tekemistä ei mielletä kovin laadukkaaksi tuotteeksi. - TojonRomu
vagrämä kirjoitti:
Täyttä huh haata ukko kyhää. Mitä ihmeen laatu ongelmia? Toista se Volkkarilla. Sen todellisista laatuongelmista kirjoitellaan ympäri euroopan. Saksassakin vaaditaan näille romuille pitempää takuuta. Nythän niillä automerkkien huonoin 2vuotta ja hajoavat moottorit ja vaihdelaatikot kaupanpäälle.
Ota selvää kumpikin antaa pidemmän takuun taksikäyttöön, Volkkari vai Toyota. Miksiköhän VW-konsernin tuotteet kelpaavat taksiin mutta Toyota ei? Yksi tärkeä syy on käyttövarmuus, Volkkari tarjoaa käyttövarmuutta mutta Toyota ei. Volkkari tarjoaa hyvän huoltosopimuksen ja pitkän huoltovälin, Toyota ei koska ei luota laaduttomiin tuotteisiinsa.
Toyotalla sitä vasta laatuongelmia onkin. Moottoririkot, kaksoismassavauhtipyörien, kytkinten ja laatikoiden leviämiset ovat arkipäivää. Mutta koska Toyota on aivan marginaalimerkki Euroopassa siitä ei niin kirjoitella eikä saa kirjoittaa virallisilla foorumeilla. Ongelmat "lakaistaan" maton alle. Turvallisuuteen vaikuttavat takaisinkutsut on pakko julkaista. Nämä jatkuvat takaisinkutsut paljastavat Toyotan olevan laadultaan heikko. - safetyfirst
"Nämä jatkuvat takaisinkutsut paljastavat Toyotan olevan laadultaan heikko."
Noin ei saa kirjoittaa. Takaisinkutsut ovat vain ja ainoastaan osoitus siitä että Toyota välittää asiakkaistaan.
Tosin tämän "asiakkaista välittämisen" huomaamiseen tarvittiin melkein sata kuollutta, viranomaisten puuttuminen asiaan, yli miljardin dollarin sakot ja kolmen vuoden erityistarkkailu.
Mutta nythän asiat ovat hyvin, kaverit tehtaalla tekevät tahallaan erilaisia turvallisuutta vaarantavia mokia jotta Toyota pääsee tekemään useita isoja takaisinkutsuja näyttääkseen kaikille että Toyota välittää asiakkaistaan. - varmatoyota
safetyfirst kirjoitti:
"Nämä jatkuvat takaisinkutsut paljastavat Toyotan olevan laadultaan heikko."
Noin ei saa kirjoittaa. Takaisinkutsut ovat vain ja ainoastaan osoitus siitä että Toyota välittää asiakkaistaan.
Tosin tämän "asiakkaista välittämisen" huomaamiseen tarvittiin melkein sata kuollutta, viranomaisten puuttuminen asiaan, yli miljardin dollarin sakot ja kolmen vuoden erityistarkkailu.
Mutta nythän asiat ovat hyvin, kaverit tehtaalla tekevät tahallaan erilaisia turvallisuutta vaarantavia mokia jotta Toyota pääsee tekemään useita isoja takaisinkutsuja näyttääkseen kaikille että Toyota välittää asiakkaistaan.Pitääkö olla noin sairas ja idiootti että on rekrytoitu vikavaagenmyyjäksi,vai
maksaako joku tuosta sairaasta paskanviskonnasta? Aika outoa olisi jos massottain autoja valmistavassa Euroopassa ei ostettaisi "omia"merkkejä.
Maailmanlaajuisesti Toyota on kuitenkin aivan kärjessä ja ollut kärjen tuntumassa toisin kuin useimmat eurooppalaiset jotka eivät juurikaan oman maanosan ulkopuolelle ole kelvanneet. Voiko Toyotan suosio maailmalla herättää noin sairasta kateutta? - vain.kaksi.vuotta
TojonRomu kirjoitti:
Ota selvää kumpikin antaa pidemmän takuun taksikäyttöön, Volkkari vai Toyota. Miksiköhän VW-konsernin tuotteet kelpaavat taksiin mutta Toyota ei? Yksi tärkeä syy on käyttövarmuus, Volkkari tarjoaa käyttövarmuutta mutta Toyota ei. Volkkari tarjoaa hyvän huoltosopimuksen ja pitkän huoltovälin, Toyota ei koska ei luota laaduttomiin tuotteisiinsa.
Toyotalla sitä vasta laatuongelmia onkin. Moottoririkot, kaksoismassavauhtipyörien, kytkinten ja laatikoiden leviämiset ovat arkipäivää. Mutta koska Toyota on aivan marginaalimerkki Euroopassa siitä ei niin kirjoitella eikä saa kirjoittaa virallisilla foorumeilla. Ongelmat "lakaistaan" maton alle. Turvallisuuteen vaikuttavat takaisinkutsut on pakko julkaista. Nämä jatkuvat takaisinkutsut paljastavat Toyotan olevan laadultaan heikko.Volkkarilla vain 2:n vuoden takuu,eli euroopan lyhyin! Toyotalla kolmen vuoden takuu. Tallinnassa ainakin Toyotaa näkyy taksissa enmmän kuin vokkeloita.
Kommarikiesi Skodakin on Tallinnassa vokkeloa yleisempi. Vain häviävän pieni osa autoista menee taksikäyttöön. Itse arvostan piiiiiitkää takuuaikaa. 2 vuotta on asiakkaan kusetusta niin kuin vokkelon jakoketjuhelvetistä on monet joutuneet havaitsemaan. - HuonoHuoltosopimus
vain.kaksi.vuotta kirjoitti:
Volkkarilla vain 2:n vuoden takuu,eli euroopan lyhyin! Toyotalla kolmen vuoden takuu. Tallinnassa ainakin Toyotaa näkyy taksissa enmmän kuin vokkeloita.
Kommarikiesi Skodakin on Tallinnassa vokkeloa yleisempi. Vain häviävän pieni osa autoista menee taksikäyttöön. Itse arvostan piiiiiitkää takuuaikaa. 2 vuotta on asiakkaan kusetusta niin kuin vokkelon jakoketjuhelvetistä on monet joutuneet havaitsemaan.Volkkari antaa paremman takuun ammattikäyttöön. Huoltosopimus yksityiskäyttöön on Volkkarilla paljon parempi. Ja huoltovälit paljon pidemmät.
Kommariauto Tojotaa on entisissä Itä-Euroopan maissa taksina. Länsi-Euroopassa se ei kelpaa koska D4D-moottorit, kaksoismassavauhtipyörä ja laatikko porsivat ja ominaisuudet ovat karmeat. Kehitysmaissa Tojoa myydäänkin. Vaativilla markkinoilla se ei mene kaupaksi.
Itse arvostan autossa suorituskykyä, ajettavuutta, hyvää matkustusmukavuutta, pitkää huoltoväliä, huippuluokan ruosteenestoa sekä pientä kulutusta. Niinpä Toyota karsiutuu ensimmäisten joukossa pois. - Kommari-Skoda
vain.kaksi.vuotta kirjoitti:
Volkkarilla vain 2:n vuoden takuu,eli euroopan lyhyin! Toyotalla kolmen vuoden takuu. Tallinnassa ainakin Toyotaa näkyy taksissa enmmän kuin vokkeloita.
Kommarikiesi Skodakin on Tallinnassa vokkeloa yleisempi. Vain häviävän pieni osa autoista menee taksikäyttöön. Itse arvostan piiiiiitkää takuuaikaa. 2 vuotta on asiakkaan kusetusta niin kuin vokkelon jakoketjuhelvetistä on monet joutuneet havaitsemaan.Natsi Volkkaria kartan viimeiseen asti.
- KomukkaTojo
Kommari-Skoda kirjoitti:
Natsi Volkkaria kartan viimeiseen asti.
Insinöörismiehenä kartan Toyotaa, tuota iänikuista testijumboa ja ruosteen kemiallista merkkiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 636203
Tappo Kokkolassa
Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap253976Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?
Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei2602373Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti
Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei261930MAKEN REMPAT
Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna261393- 951306
Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille
Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel3041077Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan
5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee541050Välillä käy mielessä
olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.77996Mulla on kyllä
Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..39961