Aven valmistus lopetetaan - hinnat romahtivat

AveSukeltaa

Näinhän siinä aina käy: tuotannosta poistuvan / poistuneen mallin kysyntä hiipuu myös käytettyjen markkinoilla. Usean käytetyn auton hinnat ovat pudonneet mutta Aven kaikkein eniten.
Tämä on vasta ennakkovaroitus: Kun Aven valmistus loppuu kokonaan niin silloin kysyntä putoaa vielä pari pykälää ja hinnat tietysti samassa suhteessa.

http://www.iltalehti.fi/autot/2015071620047463_au.shtml

19

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älätyhjätaskuhaaveile

      Aven hinta ei putoa koskaan niin alas että sinunlaisesi pers'aukinen luuseri pystyisi sellaisen ostamaan.

      Koskee tosin kaikkia automerkkejä sinun kohdallasi.Ehkä saat vielä muutaman vuoden säästettyäsi tarpeeksi kasaan että pystyt ostamaan jonkun vuoden 2000 mallia olevan loppuunajetun ruosteisen lintan !

      • TojotKöyhille

        Osta sinä persaukinen pelle vain noita Tojotan romuja. Nehän ovat ruosteisia linttoja jo uutena. Länsiautoon ravasi eivät ikinä riitä.


      • Osaakourpokengittää
        TojotKöyhille kirjoitti:

        Osta sinä persaukinen pelle vain noita Tojotan romuja. Nehän ovat ruosteisia linttoja jo uutena. Länsiautoon ravasi eivät ikinä riitä.

        Oletko ravihevonen? "Länsiautoon RAVASI eivät ikinä riitä"

        Varo urpo ettei tule maalilaukkaa !


      • PaskamerkkiTojo
        Osaakourpokengittää kirjoitti:

        Oletko ravihevonen? "Länsiautoon RAVASI eivät ikinä riitä"

        Varo urpo ettei tule maalilaukkaa !

        Tunnut olevan vajakki. Länsiautoon eivät varasi riitä ikinä.


    • Ihankstotta

      Niin, aina mallin vaihtuessa se vaikuttaa vanhan mallin kysyntään ja hintaan, senhän nyt pitäisi tietää kaikkien, mutta ei meidän pikkuprovojen.
      Lehtijutussa taas kerrotaan esim. audin osalta tulevasta uudesta versiosta, sen vaikutus hintoihin näkyy vasta myöhemmin. (muuten miten 2010 mallin vertailuautoihin ei ole tullut kilometrejä käytännössä mitään vuodessa? Mitähän on vertailtu, kun autotalli.comista noista pyydetään alle 20t€ (ajomäärä 110-120tkm) ja taulukossa ka yli 25t€...)

      • MennytMaailma

        Se killeri tässä on se että uutta mallia ei enää tule. Suosio ja kysyntä on niin pientä että malli poistuu kokonaan markkinoilta. Harva haluaa ostaa sellaisen käytetyn auton jota ei enää valmisteta. Eihän hyvien tai haluttujen mallien valmistusta lopeteta.


      • Uuttatulee

        Sehän on ollut tiedossa jo pitkään. Miksi muuten jotkut silti ajaa esim. Saabilla?
        Se on minulle ihan sama jos seuraava tulee eri mallinimellä, ei vaikuta minun yöuniini, mutta sulla se tuntuu jotenkin ahdistavan.


      • Saaabisti

        No Saab on sentään auto Tojoon verraten eikä mikään kuttaperkka kertakäyttökulkine.


      • kehityskehittyy

        Kaikilla merkeillä on malleja joiden valmistus jossain vaiheessa lopetetaan ja uusia malleja tulee tilalle. Aivan normaalia. Epänormaalia sen sijaan on että koko merkin valmistus lopetetaan konkurssin kautta tai myydään pakkotilanteessa. Toyota ei niihin lukeudu. Eurooppalaisia sammuneita merkkejä tosin on kasapäin. Toiset menneet nurin ja toiset joutuneet fuusioitumaan ja jotkut vielä kituuttavat veronmaksajien rahoilla.


    • häipyy.euroopasta

      Avensiksestahan juuri tuli "uusi" versio, joten on huono selitys laskeneelle myynnille, että odotettais uutta mallia.
      Toyotalla on ollut pitkään ongelmia laadun kanssa. Moottoreita ei saada kestämään ja takaisinkutsuja on koko ajan. Maksavat asiakkaat on näin siirtyneet muihin merkkeihin. Pelkkä Suomen myynti ei auta ja Toyota vetäytyykin pois Euroopasta.

      • vagrämä

        Täyttä huh haata ukko kyhää. Mitä ihmeen laatu ongelmia? Toista se Volkkarilla. Sen todellisista laatuongelmista kirjoitellaan ympäri euroopan. Saksassakin vaaditaan näille romuille pitempää takuuta. Nythän niillä automerkkien huonoin 2vuotta ja hajoavat moottorit ja vaihdelaatikot kaupanpäälle.


      • Kehitysonlaatua
        vagrämä kirjoitti:

        Täyttä huh haata ukko kyhää. Mitä ihmeen laatu ongelmia? Toista se Volkkarilla. Sen todellisista laatuongelmista kirjoitellaan ympäri euroopan. Saksassakin vaaditaan näille romuille pitempää takuuta. Nythän niillä automerkkien huonoin 2vuotta ja hajoavat moottorit ja vaihdelaatikot kaupanpäälle.

        Dieseleitä lukuunottamatta Toyotan ongelmat eivät liity kasassapysymiseen. Dieseleiden suhteenhan Toyota heitti pyhkeen kehään kun ei saanut koneita kestämään ja nykyään dieselit tulevat eurooppalaiselta laatuvalmistaja Bemarilta. Se kestävyysongelma on siis ratkaistu.
        Mutta se yleisempi laatuongelma ei liity kestämiseen vaan siihen millainen auto on toimiessaan. Toyota on nähtävästi lopettanut tuotekehityksensä siihen kun esitteli Priuksen. Sen jälkeen on vain enemmän tai vähemmän viilailtu olemassaolevia perusrakaisuja. Nyt tulee downsizing-kone vuosikaupalla muita jäljessä, mutta ei se riitä mihinkään. Mallien perusrakenne on auttamattoman vanha ja eurooppalaiset valmistajat ovat tuoneet tusinoittain oikeasti uusia malleja markkinoille kun Toyota seisoo paikallaan.
        Viimeisen kymmene vuoden myyntitilastot osoittavat vääjäämättä sen että ostava yleisö haluaa nykyaikaisia autoja. Tekniikan kärjessä olevien autojen lastentaudit ovat olleet niin pieniä että ne eivät suurta yleisöä huoleta vaan heidän selkeä valintansa on ostaa näitä nykyaikaisia ja suorituskykyisiä autoja.
        Siksi Toyotan markkinaosuus on kolmen prosentin luokka ja laskussa. Kun taas eurooppalaistan merkkien, keulassa VW, osuus kasvaa koko ajan.
        Vanhentuneiden autojen tekemistä ei mielletä kovin laadukkaaksi tuotteeksi.


      • TojonRomu
        vagrämä kirjoitti:

        Täyttä huh haata ukko kyhää. Mitä ihmeen laatu ongelmia? Toista se Volkkarilla. Sen todellisista laatuongelmista kirjoitellaan ympäri euroopan. Saksassakin vaaditaan näille romuille pitempää takuuta. Nythän niillä automerkkien huonoin 2vuotta ja hajoavat moottorit ja vaihdelaatikot kaupanpäälle.

        Ota selvää kumpikin antaa pidemmän takuun taksikäyttöön, Volkkari vai Toyota. Miksiköhän VW-konsernin tuotteet kelpaavat taksiin mutta Toyota ei? Yksi tärkeä syy on käyttövarmuus, Volkkari tarjoaa käyttövarmuutta mutta Toyota ei. Volkkari tarjoaa hyvän huoltosopimuksen ja pitkän huoltovälin, Toyota ei koska ei luota laaduttomiin tuotteisiinsa.

        Toyotalla sitä vasta laatuongelmia onkin. Moottoririkot, kaksoismassavauhtipyörien, kytkinten ja laatikoiden leviämiset ovat arkipäivää. Mutta koska Toyota on aivan marginaalimerkki Euroopassa siitä ei niin kirjoitella eikä saa kirjoittaa virallisilla foorumeilla. Ongelmat "lakaistaan" maton alle. Turvallisuuteen vaikuttavat takaisinkutsut on pakko julkaista. Nämä jatkuvat takaisinkutsut paljastavat Toyotan olevan laadultaan heikko.


      • safetyfirst

        "Nämä jatkuvat takaisinkutsut paljastavat Toyotan olevan laadultaan heikko."
        Noin ei saa kirjoittaa. Takaisinkutsut ovat vain ja ainoastaan osoitus siitä että Toyota välittää asiakkaistaan.
        Tosin tämän "asiakkaista välittämisen" huomaamiseen tarvittiin melkein sata kuollutta, viranomaisten puuttuminen asiaan, yli miljardin dollarin sakot ja kolmen vuoden erityistarkkailu.
        Mutta nythän asiat ovat hyvin, kaverit tehtaalla tekevät tahallaan erilaisia turvallisuutta vaarantavia mokia jotta Toyota pääsee tekemään useita isoja takaisinkutsuja näyttääkseen kaikille että Toyota välittää asiakkaistaan.


      • varmatoyota
        safetyfirst kirjoitti:

        "Nämä jatkuvat takaisinkutsut paljastavat Toyotan olevan laadultaan heikko."
        Noin ei saa kirjoittaa. Takaisinkutsut ovat vain ja ainoastaan osoitus siitä että Toyota välittää asiakkaistaan.
        Tosin tämän "asiakkaista välittämisen" huomaamiseen tarvittiin melkein sata kuollutta, viranomaisten puuttuminen asiaan, yli miljardin dollarin sakot ja kolmen vuoden erityistarkkailu.
        Mutta nythän asiat ovat hyvin, kaverit tehtaalla tekevät tahallaan erilaisia turvallisuutta vaarantavia mokia jotta Toyota pääsee tekemään useita isoja takaisinkutsuja näyttääkseen kaikille että Toyota välittää asiakkaistaan.

        Pitääkö olla noin sairas ja idiootti että on rekrytoitu vikavaagenmyyjäksi,vai
        maksaako joku tuosta sairaasta paskanviskonnasta? Aika outoa olisi jos massottain autoja valmistavassa Euroopassa ei ostettaisi "omia"merkkejä.
        Maailmanlaajuisesti Toyota on kuitenkin aivan kärjessä ja ollut kärjen tuntumassa toisin kuin useimmat eurooppalaiset jotka eivät juurikaan oman maanosan ulkopuolelle ole kelvanneet. Voiko Toyotan suosio maailmalla herättää noin sairasta kateutta?


      • vain.kaksi.vuotta
        TojonRomu kirjoitti:

        Ota selvää kumpikin antaa pidemmän takuun taksikäyttöön, Volkkari vai Toyota. Miksiköhän VW-konsernin tuotteet kelpaavat taksiin mutta Toyota ei? Yksi tärkeä syy on käyttövarmuus, Volkkari tarjoaa käyttövarmuutta mutta Toyota ei. Volkkari tarjoaa hyvän huoltosopimuksen ja pitkän huoltovälin, Toyota ei koska ei luota laaduttomiin tuotteisiinsa.

        Toyotalla sitä vasta laatuongelmia onkin. Moottoririkot, kaksoismassavauhtipyörien, kytkinten ja laatikoiden leviämiset ovat arkipäivää. Mutta koska Toyota on aivan marginaalimerkki Euroopassa siitä ei niin kirjoitella eikä saa kirjoittaa virallisilla foorumeilla. Ongelmat "lakaistaan" maton alle. Turvallisuuteen vaikuttavat takaisinkutsut on pakko julkaista. Nämä jatkuvat takaisinkutsut paljastavat Toyotan olevan laadultaan heikko.

        Volkkarilla vain 2:n vuoden takuu,eli euroopan lyhyin! Toyotalla kolmen vuoden takuu. Tallinnassa ainakin Toyotaa näkyy taksissa enmmän kuin vokkeloita.
        Kommarikiesi Skodakin on Tallinnassa vokkeloa yleisempi. Vain häviävän pieni osa autoista menee taksikäyttöön. Itse arvostan piiiiiitkää takuuaikaa. 2 vuotta on asiakkaan kusetusta niin kuin vokkelon jakoketjuhelvetistä on monet joutuneet havaitsemaan.


      • HuonoHuoltosopimus
        vain.kaksi.vuotta kirjoitti:

        Volkkarilla vain 2:n vuoden takuu,eli euroopan lyhyin! Toyotalla kolmen vuoden takuu. Tallinnassa ainakin Toyotaa näkyy taksissa enmmän kuin vokkeloita.
        Kommarikiesi Skodakin on Tallinnassa vokkeloa yleisempi. Vain häviävän pieni osa autoista menee taksikäyttöön. Itse arvostan piiiiiitkää takuuaikaa. 2 vuotta on asiakkaan kusetusta niin kuin vokkelon jakoketjuhelvetistä on monet joutuneet havaitsemaan.

        Volkkari antaa paremman takuun ammattikäyttöön. Huoltosopimus yksityiskäyttöön on Volkkarilla paljon parempi. Ja huoltovälit paljon pidemmät.

        Kommariauto Tojotaa on entisissä Itä-Euroopan maissa taksina. Länsi-Euroopassa se ei kelpaa koska D4D-moottorit, kaksoismassavauhtipyörä ja laatikko porsivat ja ominaisuudet ovat karmeat. Kehitysmaissa Tojoa myydäänkin. Vaativilla markkinoilla se ei mene kaupaksi.

        Itse arvostan autossa suorituskykyä, ajettavuutta, hyvää matkustusmukavuutta, pitkää huoltoväliä, huippuluokan ruosteenestoa sekä pientä kulutusta. Niinpä Toyota karsiutuu ensimmäisten joukossa pois.


      • Kommari-Skoda
        vain.kaksi.vuotta kirjoitti:

        Volkkarilla vain 2:n vuoden takuu,eli euroopan lyhyin! Toyotalla kolmen vuoden takuu. Tallinnassa ainakin Toyotaa näkyy taksissa enmmän kuin vokkeloita.
        Kommarikiesi Skodakin on Tallinnassa vokkeloa yleisempi. Vain häviävän pieni osa autoista menee taksikäyttöön. Itse arvostan piiiiiitkää takuuaikaa. 2 vuotta on asiakkaan kusetusta niin kuin vokkelon jakoketjuhelvetistä on monet joutuneet havaitsemaan.

        Natsi Volkkaria kartan viimeiseen asti.


      • KomukkaTojo
        Kommari-Skoda kirjoitti:

        Natsi Volkkaria kartan viimeiseen asti.

        Insinöörismiehenä kartan Toyotaa, tuota iänikuista testijumboa ja ruosteen kemiallista merkkiä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6203
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3976
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      260
      2373
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1930
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1393
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1050
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      996
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      961
    Aihe