Kerran naapuri kiusattua kiusataan jatkossakin?

Kiusattu4

Onkohan se noin? Asuin lapsuuden omistus rivarissa jossa perhettämme solvasi ja ahdisteli eläkeläispariskunta vuosikaudet. Aikuisena pääsin sieltä pois mutta senkin jälkeen olen kokenut kiusaa naapureilta. en ole koskaan ollut itse häiriöksi kellekkään. Kaikissa paikoissa on ollut myös mukavia naapureita mutta aina yksi joka ottanut silmätikuksi. Se yksi taas voi myrkyttää talon ilmapiiriä kertomalla kaikki mahd. negatiiviset asiat mitä toisesta saa kaivettua. Ahdistava paikka asua on esim. seuraava: kerrostalo jossa on tietty pitempään asunut ryhmä jotka pitävät yhtä. Odottavat että uudetkin asukkaat haluavat kuulua heidän ryhmään ja tulla aina jutustelemaan. Minä taas en taustani vuoksi halua läheisesti tutustua naapureihin. Tervehtiä yritän kaikkia. Ainakin ystävällisiä tyyppejä. Ihan kuin työpaikka kiusaajatkin tunnistaa henkilön jota voi ruveta kiusaan. Onkohan naapureiden suhteen sama?

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eivaivaa

      Onkohan niin ettei kukaan juoruile juuri sinusta, sinun asioista eikä ole kiinnostunut sinusta. Itseriittoisena ihmisenä löydät syitä muista, mutta kehut vain itseäsi. Ei maksa vaivaa kiinnostua moisesta.

      • kiusaajoshaluatvastaan

        Olet väärässä minäkin tiedän nuo ilkeilevät naapurit,mutta minä sanon takaisin siinä on moni lopettanut siihen.


    • hggf

      Ajatuksessasi voi olla perää. Voi olla kiusaamiselle alttiutta.
      Kiusaamiseenhan ei tarvita mitään järjellistä perustetta vaan mikä tahansa kelpaa ja se alkaa ruokkia itseään. Paljon riippuu talossa jo olevasta ilmapiiristä ennen tuloa ja joku noista haluaa nostattaa kiusaamisella omaa statustaan .

      • tsoj

        Talossa voi olla narsistisia persoonia, jotka tunnistaa manipuloitavissa olevat epävarmat henkilöt.........


      • narsissinaapuri
        tsoj kirjoitti:

        Talossa voi olla narsistisia persoonia, jotka tunnistaa manipuloitavissa olevat epävarmat henkilöt.........

        Narsissilla on valtava tarve kontrolloida tilanteita, keskusteluja ja muita ihmisiä. Saattaa antaa itsestään empaattisen ja ymmärtäväisen vaikutelman jotta voisi manipuloida muita.

        Nauttii myös kaaoksen ja hajaannuksen luomisesta ilman syytä.


    • apua.hakemaan.jostain

      Tuota, jos kokee tarvetta pyöritellä naapurustopiirejä aikuisena, tai miettiä ketä täällä kiusaisi, tai ketä manipuloisi kenenkin kimppuun, niin on kyllä avun tarpeessa, siis mielenterveysavun, henkinen kasvu on jäänyt pahasti kesken.
      Normaalisti ihmiset elävät omaa elämäänsä, eivät naapuriensa.

      • keskustelupalsta

        Aina ei käy tuuri naapurien suhteen. Googlaa vaikka narsisti naapuri


    • kiusattu4

      Kaikissa paikoissa joissa olen asunut ei ole ollut varsinaista kiusaamista, mutta kuitenkin joku yksittäinen henkilö joka tekee asumisesta epämukavaa. Varmaan olen myös tosi herkkä huomaamaan kaikki jännitteet ja epäystävälliset ihmiset. Mietin tuossa just listaa mitä kaikkea ilkeyttä naapureilta eri paikoista on tullut. Esim. Lumien kolaaminen huoneistomme seinää vasten, solvaaminen ja arvostelu yleisellä pihalla, pihatöiden kyttäys, ei tervehditä pitkäaikaisia naapureitakaan, laitetaan lapset sylkemään purkkaa naapurin puolella, musiikin soittaminen täysillä keskellä yötä jne. Vielä olis listaa jäljellä mutta ehkä kaikkein ärsyttävin piirre naapureissa on toisten mustamaalaaminen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6283
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4016
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2436
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1960
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1423
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1006
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      981
    Aihe