Tuli koeajettua perhetutun Mersu ja autokuume iski

tyylikäss

Olen katsellut automarkkinoita vaihto mielessä jo puolen vuoden verran ja nyt päätös alkoi varmistumaan. Malli oli -11 350 cdi ja E-sarjalaisesta on kyse. Itsellä ei ole tarvetta farmarille niin kuin tuo oli, mutta tuo mukavuus ja ajettavuuskin olivat mainiot. Tuo moottori on todella mainio väännöltään ja tulikin mieleen, että kuinka paljon enemmän käytetyn Cls mallin ylläpito maksaa, vai maksaako edes enempää?
Cls pohjautuu tietääkseni samalle alustalle kuin E, joten miten on?

Käytettynä toki hankkisin ja budjetilleni sopii sellainen 2008-2010 malli. Automaattivaihteistokin on ilmeisesti vakiona ja sehän sopii pakettiin! Mitä mieltä olette? Nykyinen Audi A6 2.4 on ollut pettymys monella tavalla, edulliseksi ei voi ylläpidoltaan sanoa varsinkaan jos merkkihuollossa vierailee. Todelliset ryöstöhinnat ja ylimääräisiä remonttejakin on tullut useita muutaman vuoden aikana. Cls / E-sarjassa ei samanlaisia puutteita ja tekniikan heikkouksia pitäisi ilmeisesti olla, kun olen tässä muutamana päivänä netistä lukenut.

14

89

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • E-sarjalainen

      Tuon sorttinen lämmön kohoilu saattaa käydä tosi kalliiksi. Otappa nyt ihan rauhallisesti, istu alas ja alat hautoon tyhjällä lompsalla otsaasi. Jos ei helpota, lueskele suolipalstalta päivän ajan paskajuttuja mersuista. Jos ei sekään tehoa, hakeudu pikimmiten hoitoon itsetuhoisuuteen vedoten. -Ei vaiskaan. Onhan se "selssi" hieno kiesi, mutta e-malli 320cdi ja mainitsemasi w211 faceliftinä on ehkä järkevämpi. Ja se v6:n tosiaan aiheuttaa riippuvuutta.

    • E220_CDI

      Jos W212 kiinnostaa, on tuo V6 diesel kyllä hyvä kompromissi kulun ja kulutuksen suhteen. Nelosdieselilläkin ehtii sakot saamaan, mutta se kuulostaa työkoneelta. Tuo isompi kone ei kuulosta dieseliltä, vaan kuutoskoneelta ja sen vääntöalue on dieseliksi laaja, koska se vetää puhtaasti jo 1000 kierroksesta lähtien.

      Vanhemman korimallin 280 ja 320 CDI on sama kone eri tavoin parametroituna, mutta tuo 2008 - 2010 350 CDI ei ole lähelläkään sitä, minkä tehdaskin ottaa samasta koneesta myöhemmissä malleissa. W212 korissa matalavireisempi versio on 300 CDI tunnuksin.

      W212 dieselien alkutaival oli takkuinen uuden BlueEfficiency nelosdieselin jakoketju- ja suutinvikojen vuoksi. Takuuseenhan noita korjailtiin isoillakin kilometreillä, mutta V6 diesel ei kärsi kummastakaan, koska se on eri rakenne ja jo edellisessä korissa koeponnistettu ja debugattu. 350 CDI:n automaatti on myös alusta lähtien 7G-Tronic. Nelosdieselit ovat mainitseminasi vuosina vielä 5-vaihteisia, mikä syö suuren osan nelosdieselin kulutusedusta kuutoseen verrattuna. Neloskoneen taloudesta saa kaiken irti vasta kesän 2011 jälkeen valmistetuissa 2012 vuosimalleissa, jotka saivat myös 7-vaihteisen automaatin.

      Voimaa on sen verran, että neliveto saattaa olla hyvä valinta?

    • leeleelee

      cls on upea, mahtava, kaunis auto joka kääntää kauniiden naistenkin päät!

      • pätäkkäätarvii

        Hieno high-class-premium, jota ei tietysti joka tyhjätasku saa uutena kaupasta ulos. Mutta luokassaan on kuitenkin yllättävänkin edullinen.


      • E-sarjalainen
        pätäkkäätarvii kirjoitti:

        Hieno high-class-premium, jota ei tietysti joka tyhjätasku saa uutena kaupasta ulos. Mutta luokassaan on kuitenkin yllättävänkin edullinen.

        No onhan se näyttävä imestys, mutta itseasiassa perustuu aika pitkälti e-luokkaan (huom. ei siis malliin). Sisäverhoilussa samoja elementtejä, sama voimalinja jne. Eli e:n sporttisempi look. 2006-2008 ikäisillä ei mainittavaa hintaeroa vastaaviin eemeleihin. Enemmän ratkaisee varmaan ajetut kilometrit, varustelu ja yksilön kunto. -Taitavatpa pidollisestikin olla yhtä arvokkaita suurinpiirtein. CLS:llä yksi etu puolellaan. Sillä ei ole sitä taxi-imagoa, jos se jotain häiritsee.


      • tutkitaan

        Sori, missä kaupungissa tollanen lähes autoeläkeläinen kääntää naisten päät?


      • Pullworker

        Ei... ei kaupungissa. Maalla....


    • klasse.S

      tuossa 2011 E 350 mallisen dieselissä taitaa olla hieman enemmän potkua kuin ennen 2011 valmistetuissa. Olikohan muistaakseni 195 KW eli 265 perinteistä hevosvoimaa, jaksaa liikuttaa rivakasti isompaakin autoa kuten S-sarjalaista. Suosittelen ehdottomasti

    • ruostuviaOvat

      Jos luet vastaavan laisia palstoja kuin tämä, niin metsään menet ja pahasti.

      • E220_CDI

        Tässä puhutaan W212 sarjasta, eikä meistä kumpikaan ole vielä nähnyt yhtään ruosteista yksilöä, koska mallisarja on vasta 6 vuotta vanha. Tulevaisuudestahan emme tiedä, ja vanhimmissa on koritakuuta jäljellä enää 24 vuotta, joten tarkkana pitää ostajan olla!

        Mutta se on ihan totta, ettei täältä kannata kysellä autoista.


      • hyvältävaikuttaa
        E220_CDI kirjoitti:

        Tässä puhutaan W212 sarjasta, eikä meistä kumpikaan ole vielä nähnyt yhtään ruosteista yksilöä, koska mallisarja on vasta 6 vuotta vanha. Tulevaisuudestahan emme tiedä, ja vanhimmissa on koritakuuta jäljellä enää 24 vuotta, joten tarkkana pitää ostajan olla!

        Mutta se on ihan totta, ettei täältä kannata kysellä autoista.

        Saksalaiset tilastot lupaavat ainakin uusimmille e-sarjalaisille (eli kaksi viimeisintä korimallia) hyvää. Ovat olleet kestävyystilastoissa luokkansa parhaat.

        Mersujen ruostesuojaus on muuten tänä päivänä aika lailla eri juttu kuin 90-luvun lopulla. Korissa on nyt suuria osia alumiinia, joka ei ruostu. Ja perinteistäkin ruosteenestoa on kehitetty merkittävästi. Nykymersu ei näytä olevan ollenkaan herkkä ruosteelle. Eipä silti. Onhan valmistajalla osaamista. Ovat nyt ottaneet sen paremmin käyttöön kuin 90-luvun lopulla.


      • C_aus_Bremen
        hyvältävaikuttaa kirjoitti:

        Saksalaiset tilastot lupaavat ainakin uusimmille e-sarjalaisille (eli kaksi viimeisintä korimallia) hyvää. Ovat olleet kestävyystilastoissa luokkansa parhaat.

        Mersujen ruostesuojaus on muuten tänä päivänä aika lailla eri juttu kuin 90-luvun lopulla. Korissa on nyt suuria osia alumiinia, joka ei ruostu. Ja perinteistäkin ruosteenestoa on kehitetty merkittävästi. Nykymersu ei näytä olevan ollenkaan herkkä ruosteelle. Eipä silti. Onhan valmistajalla osaamista. Ovat nyt ottaneet sen paremmin käyttöön kuin 90-luvun lopulla.

        >Mersujen ruostesuojaus on muuten tänä päivänä aika lailla eri juttu kuin 90-luvun lopulla.

        1990-luvun ruosteongelmat taisivat johtua pitkälti siitä, että ympäristöhallinnot vaativat noihin aikoihin autovalmistajia siirtymään liuotinvapaisiin maalausprosesseihin, eikä tämä M-B:n(kään) osalta käynyt kivuttomasti tuosta vain. Oppirahojen maksajiksi joutuivat niin tehtaat kuin autojen käyttäjätkin.

        Oman tuoreen C-sarjalaiseni koripelleistä suuren osan mainitaan olevan alumiinia. Ruosteenestomielessä ja ehkä myös painonsäästön ja kulutuksen osalta hyvä asia, mutta mahdolliset kolarikorjaukset tulevat epäilemättä hintoihinsa ja lunastuskynnys voi alentua. Pelkään näkyvän jollakin aikavälillä vakuutusmaksuissa.


    • TestManager

      Ajo-ominaisuuksista sen verran, että CLS on hieman parempi ajaa kuin E-sarjalainen joka on valittu oikeilla specseillä. Perus Elegance E-sarjalaiseem ero onkin sitten jo paljon suurempi. Takavetoisella ajo on erittäin helppoa talvella. Ensimmäisen sukupolven CLS on minun silmissäni kauniimpi ja "sympaattisempi" sillä olihan se tuon henkilöautoluokan ensimmäinen edustaja, jota kilpailevat valmistajat automotive design-toimistojen avustuksella lähtivät heti kopioimaan. Nykyinen CLS on varmasti jälleen hieman moderniksi ja ympäristöystävällisempi. Molemmat erinomaisia valintoja, itse ottaisin mieluummin ensimmäisen alkuperäisen "the future classic" CLS:n.

    • Täydet500NmVääntöjä

      E250 CDI myös erittäin hyvä moottori

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5957
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3764
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      230
      2053
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1810
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1249
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      990
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      919
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      868
    Aihe