Mitä hyötyä digiboxista

Digiboxiton

Uutta televisiota ostaessani mietin, että mihin tarpeeseen digibox kannattaa ostaa, kun tv:t sisältävät netflixin, yle areenan yms. Eli ohjelmiahan on vaikka kuinka paljon katsottavana omaan haluttuun aikaan.
Ostaako porukat silti nykyään kuitenkin vielä myös tallentavan boxin?

18

1789

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TallenneetuBoksiin

      Tallentavalla digiboksilla voit tallentaa antenniverkon ohjelmia. Noissa netflikseissä ei aina ole alueuutisia. Edelleen tallentava digiboksi toimii myös ilman syrjäkylän huonoa nettiyhteyttä. 4G ei aina toimi kesämökillä.

      • mennyttä.aikaa

        Kylläpä noissa on nykyään lähes poikkeuksetta joka tv:ssä sisäänrakennetut tallennusominaisuudetkin joko ulkoiselle kovalevylle tai USB-tikulle tai sisäänrakennetulle kovalevylle, joten tallennusmahdollisuudenkaan puolesta ei enää erillinen digiboksi ole tarpeen. Löytyy kahdet virittimet (voi katsoa eri kanavaa kuin tallentaa) ja ei tarvitse tv:n välttämättä olla päällä tallennettaessa, mikäli se olisi ollut seuraava argumentti. Digiboksit ovat mennyttä aikaa.


      • eri_mieltä

        Digiboksit ei ole mennyttä aikaa, minä ainakin suosin mielummin erillistä digiboksia kuin jotain telkkarin tallennusta.


      • eri_mieltä
        eri_mieltä kirjoitti:

        Digiboksit ei ole mennyttä aikaa, minä ainakin suosin mielummin erillistä digiboksia kuin jotain telkkarin tallennusta.

        Ei VHS-nauhurikaan ole mennyttä aikaa, koska minä suosin mieluummin vhs-nauhuria kuin jotain digiboksin tallennusta.


      • BLOODisLIFE

        On myös telkkareita joissa on digiboksi sisällä ja pystyy myös tallentaan ohjelmia mutta jos ostaa digiboksin niin tallentava on hyvä. Edellisen viestiin sanon että mä katson myös videoita ja oon myös nauhottanu ohjelmaa telkkarista ja myös digiboksilta videolle ja kuuntelen myös kasetteja, cdlevyjä ja vinyyleitäkin löytyy!


    • oma.boksi.tarpeen

      Areenat, Katsomot, Ruudut, Youtubet yms. toimivat ehkä uudessa tv:ssä, mutta eivät ehkä enää ensi vuonna... Eikä tv:n USB-tallennuskaan ole näppärä ja vaatii oikeastaan tv:ltä kaksoisvirittimet, jotta voit tallentaa yhtä ja katsoa toista.
      Oma boksi ja olet vapaa tallentamaan ja katsomaan mitä vaan milloin vaan.

    • tintintin62

      Elellinen heppu puhui asiaa, älä hätäile! Nää on niin vi..umaisia ku muuten kauppa ei käy. pitää Väkisin myydä uutta ja uutta...

    • boksista_asiaa

      Pitäää vain itse listata mitä toivoo. ja tehdä sen mukaan valinnan.

      mm. smart-tv on melkein aina yhden virttiimen ihme joten viritin on usein vain ajan siirtoon tarkoitettu tai jos pitää lähteä kesken ohjelman tai ei ihan kerkiä ohjelman alkua näkemään voi kätevästi laittaa "nauhalle".

      kahden virtitteimen tallentava boksi on niille jotka katsovat melkein aina myöhästettyjä lähetyksiä (siis nauhalta). ei vain kerkiä katsomaan kaikkia kanavia yhtäaikaa, kun tulee joka kanavalta jotain.

      tavan bigiboksi on yhden virtiitimen boksi, jossa ei ole mitään tallennus mahdollisuutta. joten se usein liitetään vanhaan televisioon tai jos liitimet on boksissa paremmat Isoon Näytöön hdmi-liitännällä.(myös tallentavan boksin voi liittää näin).

      jos katsoo vain Areenat, Katsomot, Ruudut, Youtubet, netflix. pitää miettiä käytääkö tablettia vai pc/mac. katsomiseen Ei boksia tarvitse hankkia..

      vai mm. elisaviihde/soneraviihde/ tai jotain muuta saman tyylistä. jossa tulee "boksi" telkkarin viereen. takuu on aina voimassa kun sopimus on voimassa(saa uuden boksin kun entinen rikkoutuu).

      Uudet televisiot alkaa korvaamaan tietokoneita ja tietokoneet korvaamaan televisiota. joten sama mitä teet joudut kuitenkin katumaan päätöstäsi.

      osta yksi tietokone , yksi televisio ja tabletti. on jotain mitä katsoa sähkökatkon aikana.. :)

      • rintamäkeläinen

        Olen kahtonut televiisiota viimeksi vuanna 1958. Elikkäs siältä näkyviä ohjelmia tarkootin. Kallis aparaatti. Ois maksanu kuukauven palakan.


    • se-siitä-joo

      Meillä on digiboksi, mutta viimeisen 2 vuoden aikana on tallennettu 3 ohjelmaa, ja nekin olisi nähnyt muutenkin netistä. Elikkä turha kapistus.

      • Tikitikilä

        Et sinä voi yleistää asioita, sinulle voi olla hyödytön mutta minulle ei.
        Tallennan usein hd laadulla konsertteja ja ne voi polttaa digiboksin polttimella bluray levylle.


    • DigitaalinenBoksi

      Muistakaa: Televisio on pelkkä näyttölaite. Digiboksissa on sitten ne uudet palvelut, kuten tallnnus, teksti-tv, ohjelmaopas, youtube. Kun tv-standardi muuttuu, boksin vaihtaminen ja ohjelmistojen päivittäminen on helpompi kuin television päivitys. TV:tä ei siis tarvitse vaihtaa. Jos sitten ilmaiskanavat riittävät etkä tallentele, et kuitenkaan tarvitse boksia.

    • näyttö.riittää

      Digiboxi on tänäpäivänä ja huomennakin täysin tarpeeton koska ei ole mitään tallennettavaa.. Tämänpäivän tv:t sisältää niinsanotun DB:n.

      • ei_tarpeeton

        Eipä ole ainakaan mulle tarpeeton! Minä ainakin löydän paljonkin tallennettavaa.


    • omaohjelma

      Miksi pitäisi muiden tekemiä lähetyksiä palvoa niin, että niitä täytyy oikein tallentaa. Katsoo silloin kun niitä näytetään, ja jos ei ehdi silloin, niin jättää katsomatta. Mikään katsomatta jäänyt ohjelma ei pitäisi ketään masentaa.

      • Tikitikilä_

        Sinä varmaan et vuokraa elokuvia, ja jos vuokraat niin kait pidät mielessä että jos et julkaisuhetkellä sitä ehdi katsoa heti niin et voi ikinä katsoa sitä.
        Et varmaan osta elokuvia etä musiikkiakaan.
        kaikki nyt tai ei koskaan, no jokainen tyylillään, älä enempää kerro meille jotka tekee kuten haluaa.


    • televisionkatsoja

      itse nauhoitan päällekäiset ohjelmat ja on niin hyvä kun voi kelata mainokset pois ja katsoa ihan rauhassa silloin kun itse tahtoo.

    • kkdkdkdkdkkdk

      ainakin oma telkkari tallentaa maksukanavat salattuna, joten se tallennusominaisuus on käyttökelvoton. siksi tallennan enigma2-digiboksilla, kun ohjelmat saa salaamattomana jatkokäyttöä varten.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1615
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1469
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1368
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      32
      1340
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      48
      1303
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1238
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1126
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe