Alaa vaihtamaan

Olen lähihoitaja ja minua kiinnostaisi vaihtaa kokonaan alaa koska haluaisin pois vuorotyöstä. En kuitenkaan tiedä mihin vaihtaisin, onko aikuiselle hyötyä vielä ammatinvalintatesteistä, kokemuksia? Pitkä koulutuskaan ei kovin houkuttele koska en voi olla vuosia enää opiskelijana.

10

91

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paluntinkata

      Olisko tuosta ohjauksesta erityistä haittaakaan.
      Oletko 3-vuorotyössä? Pystyisikö etsimään 2-vuorotyötä tai päivätyötä, vaihtamaan alan sisällä. Kovin pienellä paikkakunnalla tarjonta voi tieteskin olla kapeampaa, jos sellaisessa asuu.

    • iujbn

      Haluat pois vuorotyöstä. Helpoiten se onnistuu vaihtamalla päivätyöhön, lähihoitajalle sitäkin varmasti löytyy. Ei tarvitse vaihtaa ammattia.

      Päivän perehdytyksellä pääset puhelinmyyjäksi. Sopisiko? Myös kaupan kassaksi pääsee ilman alan tutkintoja. Tosin näissäkin on aamu- ja iltavuoroja, mutta ei yövuoroja.

    • Minäopiskelin

      Kun vaihdat alaaa, jossa työllistymisesi on satavarma. Niin sinun on mahdollisuus opiskella ansioonsidotulla päivärahalla se 500pv.

      • neiton

        Mutta onko sitten myös mentävä töihin?


      • Hakemuksia178
        neiton kirjoitti:

        Mutta onko sitten myös mentävä töihin?

        Ei ole. Käy koulusi, töihin menoon tämä sidonnaisuus ei vaikuta eikä pakota.
        Se uusi ammatti PITÄÄ OLLA sellainen, joka mahdollistaisi sinulle työpaikan.


      • eikais

        Aloittajalla ilmeisesti on työ, mutta se on vuorotyö, ja siksi hän haluasi pois siitä työstä. Ansiosidonnaisella opiskelu ei tällöin voine tulla kysymykseen.


      • lilimarleena
        eikais kirjoitti:

        Aloittajalla ilmeisesti on työ, mutta se on vuorotyö, ja siksi hän haluasi pois siitä työstä. Ansiosidonnaisella opiskelu ei tällöin voine tulla kysymykseen.

        Jos on tarpeeksi työkokemusta ja saa opintovapaata, voi saada ansiosidonnaisen suuruista aikuiskoulutustukea (ennen kuin perskeko eli nykyhallitus ehtii muuttaa tuen ehtoja). www.koulutusrahasto.fi


    • can.happen

      Lähihoitajat voi tehdä myös päivävuoroa esim osastonsihteerinä teen itse vain 7-15 vuoroa.

    • HierojanaTienaaHyvin

      Sinulla on kaksi vaihtoehtoa:
      1. Vaihda päivätöihin, jos haluat vaihtaa päivätöihin. Lähihoitajalle on päivätöitäkin.
      2. Vaihda alaa, jos haluat vaihtaa alaa. Ammatinvalinnan testeistä ja ohjauksesta on hyötyä aikuisellekin.

    • Sinä osastonsihteerin töitä tekevä? valitsitko alunperin sen suuntautumisen vai päädyitkö siihen myöhemmin? voikohan osastonsohteeriksi kouluttautua miten? Minkälaista työ on?
      En ole itse törmännyt muihin lhn päivätyömahdollisuuksiin kuin hammashoitaja tai päiväkotityö eikä kumpikaan kiinnosta minua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1679
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1554
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      69
      1444
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      54
      1425
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      50
      1343
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1288
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      11
      1158
    8. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1140
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1114
    Aihe