Jämsän liikkeiden asiakaspalvelun taso

Turhaihmetellä

Luulisi yrittäjien ymmärtävän, että liikevaihto ja tulos tehdään myynnillä. Ja myynti tehdään osaavilla myyjillä, tuotteella ja hinnalla. Jämsässä on asiakasvolyymia ja rahaa, mutta asiakaspalvelun taso suurimmassa osassa liikkeitä sellainen, että asiakkaat ja raha virtaavat esim. Jyväskylään. Sitten ihmetellään, kun ei osteta paikallisista liikkeistä. No miksi ostaisi... myyjä suurinpiirtein juoksee karkuun, muristaan näytön takaa jotain, ei hoideta asiaa loppuun (lähdetään myymään toiselle asiakkaalle välissä jotain), asiakas odottaa niinkauan, kun näperretään tietokoneella, luvataan tuote, mutta kolmannellakaan käyntikerralla sinulla ei ole sitä jne. Pahin esimerkki tästä on Rautia, käykääpä testaamassa. Siellä en enää asioi, kuin viimeisessä pakossa. Jämsän yrittäjät voisivat ottaa mallia esim. Pajalan kentästä, jossa palvelu toimii ja asiakas huomioidaan.

16

160

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Öksynyt

      Missä on Pajalan kenttä?

      • jalassapaja

        no pajalassa tietenkin.


    • bootsit

      Pajalassa ahdistavaa tyrkyttämistä.Ajan jyväskylään.

    • jamsasta_minakin

      Onhan kummallista tämä... minä olen saanut asioidessani jämsäläisissä kaupoissa aina hyvää ja ystävällistä palvelua.
      Normaalit "kiitos, ja heihei" monesti vielä "hyvää päivän jatkoa".

      Oiskohan yhtenä syynä se, että itselläni on kohtelias lähestymistapa ja yleensä aina suupielet hiukan ylöspäin. Jos myyjä/kauppias ei ensimmäisenä tervehdi, tervehdin itse. Yleensä sen jälkeen kanssakäyminen on ystävällistä ja palvelualtista.

      • OmanKylänPoika

        Juuri noin. Samat kokemukset minulla. Eikä haittaa yhtään, jos jokin maksaa euron tai pari enemmän, kun saan sen omalta paikkakunnalta. Elektroniikankin ostan jämsäläisistä liikkeistä, enkä netistä. Jos tulee ongelmaa ja pitää kysellä takuun perään, niin ei tarvitse pitkin maailmaa sen asian kanssa haahuilla. Netistä ostan silloin, jos paikkakunnalta ei löydy. Jyväskylään tai Tampereelle en aja kauppareissulle koskaan.


    • ormonnekas

      Rautia on petrannut kovasti OROn henkilökunnan myötä.

    • Rich

      Ei mitään valittamista minullakaan asiakaspalvelussa. Ja hintoihin en ala kommentoimaan, maksaa mitä maksaa samapa se, mutta en todellakaan lähde jonkun maalipurkin takia korpilahdelle ajamaan. En ole koskaan oikein ollut säästäväinen.

    • 0987654

      veikon kone ja minkkis vesa on ykkönen. rautia on parantunut savolais ekun paaluun ja kaaleen lähdön myöten. tuputtaminen on perseestä.

      • taloon.com

        Kyllä tuollakin puljussa (rautia) moni tavara pitää tilata ja siihen sitten n.70e rahdit päälle. Samantien ajaa Jkl tai tilaa netistä. Taas. Ei auta vaikka olis mikä ekku tai takku myymässä.


      • Tassu23

        Tämä on totta. Ja se asiakaspalvelu ei ole mistään kotoisin. Rautian brändi kärsii Jämsän myymälän takia.


    • kauas

      Koko kylä pitäisi hävittää kartalta. Täynnä itsekeskeisiä ääliöitä.

    • rauhallista-oli

      oliko siinä kylässä liikkeitäkin en nähnyt kuin tyhjiä ikkunoita.

    • tuhansiatuotteita

      Minäkin olen törmännyt siihen ettei myyjien mukaan tiettyjä tavaroita ole enään saatavilla koska kauppias on kieltänyt tilaamasta niitä. Outoa. Eikun Jyväskylään tai kohtahan niitä tuotteita saa Tokmannilta....

    • Ostatässänytsitten

      Kieltämättä piti antaa Rautialle asiakaspalautetta kun vierailun jälkeen sellaista sähköpostiin lähettivät. Myyjiä ei tuntunut kiinnostavan lainkaan vaikka heihin kuinka kontaktia yritti ottaa neuvoja saadakseen.
      No siirryttiin sitten Värisilmään ja täytyy sanoa että sielä palvelu on todella hyvää, ostatpa 10€ edestä tai enemmän. Itsekkin suosin mielelläni Jämsää ostopaikkana.
      Viimeisin tympeä kokemukseni oli Elosen Sokkarin kahviosta. Lisäksemme yksi asiakas, kaksi nuorta naista tiskin takana ja poimittuamme lihapiirakat tiskistä, piti erikseen pyytää lämmitätkö nämä. Puolikylmät tuotteet saatiin ilman ole hyvä kommenttia. Itse koetin kyllä kohteliaasti kiittää vaivannäöstä.
      Tuo Pajalan kenkä on kyllä positiivinen henkilökunnaltaan. Apua tarjotaan ja paljolti koen että näin kunhan itse tervehtii.
      Ongelmana viime vuosina on ollut ns klassisten hyvälaatuisten kenkien puute. Olen pyrkinyt heiltä työkengikseni ostamaan niin hyvälaatuiset perusmustat ballerinat kuin korkokengätkin. Tulos on ollut ei oota. Liikkessä iso valikoima mutta klassista, ajatonta tyyliä ei ole löytynyt. Sen sijaan kauden trendikenkää runsain mitoin. Työkengälleni on selkeät vaatimukset jo työnanatajan puolesta (perusmustat korkkarit ja ballerinat ehdottimasti hyvää laatua tyylin clarks, hush puppies) joten ne on pitånyt ostaa muualta. Tämä on vaikuttanut mielikuvaani ja niinpä Pajalan kenkään ei tule enää edes poikettua. Harmi sinällään. Perinteistä liikettä olisi ollut kiva kannattaa.
      Keskimäärin kuitenkin pidän Jämsän palvelua liikkeissä hyvänä ja jatkossakin pyrin vetämään kotiinpäin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      68
      6783
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4400
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2813
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2100
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1663
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1447
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1151
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      305
      1135
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1124
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1091
    Aihe