Mikä mulla on?

hggbjngv

Oon 14-vuotias, 160cm ja 48kg...mikä mulla on ku ennen talvea mä aloin laihduttaa, pudottaa painoo, jne ja rupesin olla syömättä. Se alkoi pikku hiljaa ja sit huomasin et paino putos sen verran ku halusinkin mut sit halusin pudottaa lisää ja lisää ja oon siis ihan normaalipainone ja painotavoite 38 kg. Painan siis nyt 48kg...Olin järkyttyny ku en pitkäst aikaa oo käyny va'an päällä ku se vietii jonnekki eikä oo ollu käytös ja olin iha järkyttyny ku painoin noin paljon ja oon kai sit lihonnu.. Mut siis olin noin yli 4kk melkee syömättä et söin 200kcal per päivä. Ja nyt ku kesäloma alkoi niin en tajua ku yhtäkkiä oon ruvennu syömään aika paljon ( alle 600kcal) ku oon myös joutunu syömään kaverin luona jotai roskaruokaa. Ja sit mul on menny tää juttu iha käsist et syön ja syön ja oon yrittäny olla syömättä mut sit syön ja nykyää syön aika täytee ja meen oksentamaan ne pois ku tulee nii ahdistava ja kamala olo??? Mä oksennan joka päivä ku joudun syömään ja sen jälkeen en voi olla enää syömättä. Joudun oksentamaan ne pois ja tulee aina sen jälkeen kova päänsärky ja "sydämeen" sattuu tai pistelee ja oksentaminen tuntuu iha jees ku se tyhjentää mut kuitenkin tulee paha olo. Mulla on vieläkin se että oon peilin edessä ja rupeen itkemään, ku oon niin lihava ja painava ja ruma läski ääliö. Mitä mä teen mikä mulla on tää on muuttunu iha sikana ku ennen en syöny ja nyt syön liikaa ja oksennan...mä käytän iha sikana näitä laihdutus sovelluksii XD kivoja vinkkejä ja treenaan myös aina ruoan jälkeen. Ja siis oikeesti en tiiä oikeest mikä mul on? En usko et oon sairaskaan mut haluan tietää et onko tätä muillakin ku alkaa ärsyttää. Ja pliis ei mitää "oot väärällä palstalla" " mitä sä tänne tuut valittamaan"... Ja oisko teil jotai laihdutus vinkkejä jne. Ja yritän nyt oikeasti olla syömättä!!

10

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voivoi

      Sul on anoreksia.

    • voivoi

      Sul on anoreksia.

    • Hpixnd

      Mul on samaa.. Mut täs vaa treeni vinkki btw

      300 vatsalihasta
      300 kyykkyy
      300 x-hyppyä
      75 punnerrusta

      Toi kuulostaa varmaa tosi raskaalta jne. Mut ei se oo.. Ton tekee tyyliin 10-20min. Riippuu kui nopee on. Toi ohjelma polttaa siis 1000 kaloria. :)

      • Crazyme

        Kiitti vinkistä!! Aijon treenata tollee joka aamu ja ilta :)


      • Mm.. Itse löysin tuon we heart it:istä. :)


    • Pysyterveenäkunvielävoit

      Okei heti ekana. Lopeta. Heti. Toi. Oksentaminen. Ei siitä oo mitään apua.
      Mun lähtömitat oli just samat ku sulla, mitään painotavitetta ei ollut mutta laihutin muutamia kiloja alle sun tavotteen. Enkä oo ikinä oksentanut tarkotuksella ruokaa ulos, vaikka tollasia ahmimiskohtauksiakin tullut lukemattomia kertoja..
      Heheheheh "oon ruvennu syömään aika paljon (alle 600kcal) :DDDDDDD ittellä paino pysyy laskusuuntasena 1500-2000 kcal päivässä. Ja "paljon" on mulle nykyään vähintään 2000-3000 (jeps...) ja pahimmat ahmimiset olleet oisko jotain 4000-6000 luokkaa? Jeps, että silleen, en muistele noita mielelläni kylläkään:) En tiiä mitä yritän sanoa vai yritänkö sanoa oikeen mitään, mutta älä ainakaan jatka tota oksentamista. Sanoisin et kannattais syödä vähintään 1000(-1500)kcal (saattaa kuulostaa toosi paljolta, tohon määrään saakin tungettuu tosi paljon ruokaa mut ei se kuitenkaan liikaa oo), sillä laihtuu kyllä varsinkin jos pitää huolen liikuntapuolesta. Ei sillä, et haluaisin kannustaa sua laihduttamaan, mut näännytä ittes mieluummin 1000kcal ku tolla 200-600kcal, ei iske säästöliekkikään niin nopeesti tai tule niin nopeesti hirveitä puutostiloja. Mut ahmimiskohtauksilta tuskin pystyt välttymään noinkaan "suurilla" kcal määrillä, niin vähän toikin loppujen lopuksi on.
      Okei, oiskohan tää tässä.
      Pidä itsestäs huolta :( jos voit ni unohtaisit vaa tälläset turhat laihutushömpät. Uskon et sunkin elämäs ois paljon parempaa jos keskittyisit joihinkin aaivan muihin asioihin :(

    • Pystytsiihen

      oot just ja just normaalipainoinen. Ja on hyvä, jos myös pysyt sellaisena (=normaalipainoisena), uskothan? Ja noin nuorena pyydän älä ala laihduttaa. Odota nyt ainakin, jos vielä kasvaisit vähän pituuttakin. Ja sun vartalo ei varmastikkaan tulevnäyttämään samanlaiselta sitten kun olet vähän vanhempi. Ei sillä, ettei se olisi hyvä jo nyt, mutta se on vasta kasvamassa ja kehittymässä :p Itse varmaan jämähdän ikuisesti tälläiseksi tapiksi anoreksian takia :(
      Kasva ensin vanhemmaksi ja mieti sitten uudelleen. Olen oikeasti huolissani sinusta, voimia

    • puolikas.herne

      Sinulla on anoreksia joka on muuttanut muotoaan bulimian suuntaan. Mahdollisesti sekamuotoinen laihuushäiriö on oikea diagnoosi. Olet siis vakavasti sairastunut psyykkiseen sairauteen joka ilmenee vääristyneenä suhtautumisena ruokaan ja oman kehonkuvan tulkintaan. Tulossa todella vaikeita ongelmia. Kerro vanhemmillesi, tilaa aika läärille, hae apua! Ole rehellinen ja hae oikeasti apua ettet pilaa omaasi ja läheistesi elämää! Yritä ymmärtää, että liian laiha on muiden, terveiden ihmisten silmissä tosi ruma ja hämmentävä. Normaalipaino on paras, silloinkaan ei tarvitse olla lihava, vaan voi olla normaali ja kaunis. Anorektikko ei ole koskaan kaunis!
      Ala heti syödä, siinä ensiapu!

    • Suklaaonhyvää

      Voi hyvät hyssykät...sulla on selvästi anoreksia ja merkkejä bulimiaan. Lopeta heti kaloreiden laskeminen ja turha kontrollointi syömiseen. Pääset varmasti "tavoite" painoosi jos niin haluat mutta se on sairasta ja vaarannat oman elämän sillä. Kokemuksesta voin sanoa ettei minkään muotoinen pakonomainen syömishäiriö ole sen arvoista. Sairastuin ortoreksiaan 14-vuotiaana ja tiputin yhdessä kesässä 15kg liikunnalla ja pitämällä itseni kovassa kiireessä. Tarkoitus oli laihtua ihan vaan vähäsen mut hups niitä kiloja lähtikin ihan liikaa. Tuosta eteenpäin aina siihen asti kun täytin 16, oli jatkuvaa pakonomaista terveellisen ruoan valmistusta, tiedon etsimistä, treenaamista ymsyms ja paino laski jatkuvasti. Olin tuolloin siis 155cm pitkä ja painoin ennen ortoreksiaa 55kg. Päädyin kuitenkin sairaalan teho-osastolle koko kesäksi ollessani tuon 16. Painoin silloin 37kg ja olin lähellä kuolemaa. Minut kytkettiin sydän laitteeseen ja tarkkailtiin joka yö ettei sydämen syke laske vaarallisen alhaiseksi. Kaikki laihtuminen ja treeni kulutti lihaksia pois, myös sydäntä, koska se on lihas tietenkin. Vietin siis koko kesän sairaalassa pakkosyötössä ilman pääsyä ulos, tai yksin mihinkään huoneen ulkopuolelle ilman sairaanhoitajaa. Kun pääsin ulos olin päättänyt etten enää halua sairaalaan takaisin enkä ikinä sinne päätynytkään. Kuitenkin kaikki terveysongelmat alkoivat siitä. Aloin käymään terapiassa kerran viikossa. Sen lisäksi lihoin kaikki kilot takaisin, plus 10kg ylimääräistä, koska se on luonnollista "nälänhädän" jälkeen. Sain kehooni paljon venymisarpia reisiin ja takapuoleen, hormonit menivät sekaisin ja kärsin aknesta, sain myös kilpirauhasen vajaatoiminnan ja kroonisen ummetuksen. Olen nyt 19, 157cm pitkä, 53kg. Olen terve nuori nainen mieleltäni, vaikka käynkin terapiassa edelleen viikoittain, hoitosidettä ollaan katkaisemassa pikkuhiljaa. Kärsin edelleen kilpirauhasen vajaatoiminnasta, huonosta aineenvaihdunnasta, aknesta, sekaisin olevista hormoneista, eivätkä venymisarvet ole hävinneet mihinään. Myös sydän on heikko enkä tiedä voinko tapahtuneen takia saada koskaan lapsia. Jos saisin valita, en olisi ikinä valinnut syömishäiriötä. Menetin nuoruuteni siihen ja kaiken huolettomuuden mikä on tärkeää nuoruudessa. Laihtuminen ja kalorien laskeminen ei ole tärkeää, omana itsenä oleminen on tärkeintä. Aikuisena kerkeää huolehtia ja stressata ihan tarpeeksi koko loppu elämän ajan, joten älä valitse hidasta kuolemaa, syömishäiriötä, koska siitä ei välttämättä selviä... Minä olin onnekas että parannuin, mutta kaikki ei ole niin onnekkaita.

    • dgrgfhgfjgfd

      48kg on 160senttimetriselle normaali paino, mutta melkein alipaino. 38kg olisi vaikea alipaino.

      Hyvät uutiset: et ole läski
      Huonot uutiset: En tarkoita loukata, mutta sinulla on selkeä anoreksia

      Mene psykologille. Ongelmasi on korvien välissä. Laihduttamisesta ei ole mitään apua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5046
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe