Aina täällä saa lukea siitä yhdestä ja samasta esimerkistä kuinka Toyota ostaa dieselmooottorit BMW:ltä tai PSA:lt. Mitä jos tämä on pelkkä kustannussäästö? Mikän ei viittaa siihen että ne tekis sen siitä syystä ettei Toyotan omat kestäisi. Ehkä ne saa BMW:ltä edullisesti koneita jos samalla jakavat BMW:lle tietoa valmistusmenetelmistä jotta BMW:nkin vois joskus saada yhtä vähävikaiseksi kuin Toyota?
Mazda tekee maailman kehittyneimpiä dieselmoottoreita ennätysalhaisella puristuspaineella. Yltävät sellaiseen teho-kulutus-päästö yhdistelmään johon eurot ei yllä.
Hondankin dieselkoneet ovt moneen kertaan palkittuja.
Jos euroista puhutaan, kun katsoo käytettyjä VW konsernin tai Mersun dieseleitä, niin vähintään joka toisessa yli 300tkm ajetussa on turbo vaihdettu. Tämäkö muka kestävää?
Japanilaiset tekee huippu-dieselkoneita
25
730
Vastaukset
- Aivanniin
Ja Isuzu onmuuten maailman suurin dieselmoottorien valmistaja. Isuzun moottoreita käytetään lähes ainoastaan ammattikäytössä olevissa autoissa.
- NissanillaParasDsl
Ei se ole kustannussäästö. Toyotan oma D4D kärsii automaailman epäluotettavimman dieselin maineesta. 2000-luvun alusta, jolloin tuo murheenkryyni tuli markkinoille, aina näihin päiviin asti on ongelmia riittänyt kannentiivisteen, egr:n ja moottorin hauraan materiaalin kanssa. Toyota on lyönyt hanskat tiskiin huomatessaan ettei se yksinkertaisesti osaa valmistaa dieseliä. Toivottavasti ei laita noihin bemarin koneisiin tuota surullista kirjain-numeroyhdistelmää. Menee vielä Bemariltakin maine
- VoiReppanaa
Ja höpöhöpö. Tojotassa on ollu kautta aikain todella kestäviä dieseleitä. Hiace, Hilux ja Landcruiser mm. Myös pienemmissä autoissa olevat ovat hyviä.
Täällä joku vajakki on ottanut Toyotan silmätikukseen ja purkaa ahdistustaan haukkumalla yhtä maailman parhaista automerkeistä. Säälittävää. - tojoreppana
VoiReppanaa kirjoitti:
Ja höpöhöpö. Tojotassa on ollu kautta aikain todella kestäviä dieseleitä. Hiace, Hilux ja Landcruiser mm. Myös pienemmissä autoissa olevat ovat hyviä.
Täällä joku vajakki on ottanut Toyotan silmätikukseen ja purkaa ahdistustaan haukkumalla yhtä maailman parhaista automerkeistä. Säälittävää.Joo höpöhöpö ittelles. Kyllä nuo D4D-ongelmat on autoilevan kansan tiedossa. Tässä muilta foorumeilta muutama linkki väitteeni tueksi:
http://forum.motonet.fi/viewtopic.php?f=39&t=14370
http://tekniikanmaailma.fi/keskustelu/aihe/t4324/
http://www.masinistit.com/viewtopic.php?p=359589&sid=4278420679014641d1d38a5065571563
Ei se totuus miksikään muutu, vaikka kuinka vänkäisit vastaan - Naulankantaan
Itse sen sanoit!
- 3päivääongelmitta
Re: D4D hukkaa tehoja ja savuttaa
ViestiKirjoittaja mtm » 22:53 Lauantai 04 01 2014
Nyt ei ole kolmeen päivään temppuillut. Käytin eilen korjaamolla, puhdistivat EGR-venttiilin, oli aika likainen eikä liikkunut kunnolla, samoin ilmamassa-anturin. Polttoainesuodin vaihdettiin myös. Toyotan huoltotiedotteen mukaan myös em. toimien lisäksi moottorin ohjausboxin ohjelma pitäisi päivittää. Oon ajanut n 150km ilman häiriötä, täytyy seurata
mitä jatkossa tapahtuu..
mtm
Harrastaja
Viestit: 2
Liittynyt: 13:15 Keskiviikko 01 01 2014
- nipponkippon
Jokainen tojon dieselin omistaja jonka autoon on vaihdettu takuuseen uusi moottori n 100 tkm paikkeilla, tietää totuuden laadusta.
Eipä Mazda 6 ole mitenkään erityisesti menestynyt. Mitä hyötyä on alhaisesta puristussuhteesta?
Hondan uusi 160 hv 1,6 on kieltämättä kiinnistava, mutta se vaatisi myös kunnon korin. - Röpöti-röp
Dieselautojen käyttö aiotaan kieltää mm. Pariisissa. Tämän johtuu siitä, että hyvätkin dieselit saastuttavat vaarallisesti ilmaa.
- TM10_2015
"Mazda tekee maailman kehittyneimpiä dieselmoottoreita ennätysalhaisella puristuspaineella. Yltävät sellaiseen teho-kulutus-päästö yhdistelmään johon eurot ei yllä."
Tuolle hehkutukselle ei ole mitään katetta käytännön vertailutestien perusteella. Mazda6 ja VW Passat ovat hyvin samankokoisia ja -painoisia autoja. Ne olivat mukana TM:n täysikokoisten farmariautojen vertailussa samantehoisilla dieselmoottoreilla. Passat oli noista kuitenkin se nopeampi ja selvästi taloudellisempi. Lue TM 10/2015.- empiirinen_tutkimus
Näin se on aina ollut, että japanilainen tekniikka on mainospuheissa edistyksellistä ja mullistavaakin, mutta käytännössä osoittautuu turhaksi hypetykseksi.
Luin tuon vertailun ja totesin saman kuin sinäkin; Passat on kaikin puolin parempi. Ei Mazda6 huono ole, mutta ei voittaja-ainestakaan. - Tsidsgöljyvuoto
Passatti on hyvä ainoastaan korjaamon omistajan mielestä.
Jos auto ei ole luotettava ei se ole minkään arvoinen.
Testivoitot eivät anna mitään lisäarvoa jos auto on jatkuvasti pajalla. - Pajavasaralla
Tsidsgöljyvuoto kirjoitti:
Passatti on hyvä ainoastaan korjaamon omistajan mielestä.
Jos auto ei ole luotettava ei se ole minkään arvoinen.
Testivoitot eivät anna mitään lisäarvoa jos auto on jatkuvasti pajalla."Testivoitot eivät anna mitään lisäarvoa jos auto on jatkuvasti pajalla."
Teron fantasiaa kun Toyota on aivan jaloissa kaikissa vertailuissa. Jos Passatit olisivat oikeasti jatkuvasti pajalla niitä ei ostettaisi oamksi tai varsinkaan ammattikäyttöön.
Totuus on että Passat ei ainoastaan putsaa palkintopöytää kaikissa vertailussa vaan on myös helvetin pätevä ja luotettava työkalu.
Aivan eri tasolla kuin 90-luvun Avensis jota on yritetty meikkailla vähän paremmaksi pariinkin kertaan matkan varrella.
Nolo avautuminen kaikenkaikkiaan. Ja täysin mielikuvitukseen perustuva.
- 0207
Nykymoottori on auttamatta vanhentunut keksintö. Se joutaa romukoppaan huonon hyötysuhteen ja suurten häviöidensä vuoksi.
Esim. Citroenin ja Peugeotin yhteistyön tulos Citroen Air hydraulisine napamottoreineen oli edistyksellistä tekniikkaa jossa jarruvoimakin saatiin talteen tehokkasti. Auto oli kevyt, yksinkertainen, tarvi vähän osia ja hyötysuhde oli vailla vertaa. Polttoaineen kulutus oli niin minimissä että Amerikkalaiset pankkiirit jotka mistavat sekä autoteollisuuden sekä energiantuotannon, pistivät hankkeen kokonaan jäihin.
Kuka muuten muistaa Felix Wankelin II-moottoria? Sitä joka muistuttaa Rootin ahdinta? Sen hyötysuhde oli kanssa vailla vertaa ja siinä kuluvina osina oli 4 kuulalaakeria. Kenklaatikon kokoissta moottorista saatiin tehoa 1000hv jos tarvittiin. Käyttökelpoinen kieroslukualue 1000 - 100 000rpm. Ei tarvi vaihteistoa eikä muuta.
Entäpäs Fiatin kokonaan uudelleen suunnittelema kaasutinmoottori joka meni heti kirkkaasti läpi kaikista päästöistä? Ei ruiskuja, ei lambdoja ei mitään sähköä kuluttavaa. Vain virtaukseen perustuva kaasutin ja siinä se. Yksi maailman taloudellisimmista moottoreista.
Entäs dieselit sitten?? Koskas moottoriteollisuus ryhty pyörittämään nokka-akseleita kaksinkertaisella nopeudella? Siirrytään 4-tahtisesta moottorista 2-tahtiseen. Silloin työn tekoon tarvittavan männä ja laakereiden kulkema makta puolittuu. Kaikki kestää kaksi kertaa pidempään. Häviöt pienenvät heti >10% ja koska moottoreiden kierrosluku voidaan puolittaa tarvittavaan tehoon nähden, saadaan moottoreista pienempiä, kestävämpiä, taloudellisempia sekä hiljaisempia.
Yleiset väittämät 2T moottoreista ovat että:"Päästöt kasvaa kun öljyä karkaa". Ööö... no mikseivät ne öljyt karkaa 4T moottoreista? Ovatko öljyt siis alunperin väärin speksattu? Tai toisena:"2T moottori toimii vain yhdellä kierroslukualueella". Ööö... No mitenkäs se moottori jossa nokka-akselit pyörivät puolet hitaammin, toimii sitten laajalla kierroslukualueella? Sehän on muuten aivan sama moottori, mutta nokat pyörivät vain hitaammin. Samat rajoitukset pitäisi koskea myös 4T moottoria.
...kyllä moottori ja ajoneuvoteollisuus on tyhmää... Eivätkä Suomen oppilaitoksetkaan saa kovin mairittelevia arvosanoja.- tieto_lisää_tuskaa
Ehkä sinullekin kasvaa järkeä päähän, kun täytät 13 vuotta. Ehkä ei.
Toistaiseksi moottoritekniikan tuntemuksesi on kuitenkin ihan OK tasolla huomioiden 12 vuoden ikäsi.
- vai_japanilaiset
Kyllä ne Tojon D4D koneet taitaa olla ihan Puolassa tehtyjä.
- nipponkippon
Jep. Kaikkien Euroopassa myytyjen Aven, Corollan, Auriksen jne.
- tautinen_MB_cdi
Maailman epäluotettavimmat dieselit tulevat todistetusti Mercedes-Benziltä, kiitos commonrail tekniikan.
MB 220 CDI 2003 90 kW ja jo 280tkm takana. Mersu on tähän mennessä hajonnut vain kolme kertaa tien päälle. Kun 2000-luvun commonrail diesel merulla on rullattu 200 tkm, tarkoittaa se valitettavasti loppuun ajettua. Tilastollisesti jään tien päälle vielä kerran tai kaksi. Voi olla kolmekin kertaa kun vaihtamattomia pumppusuuttimia on vielä 1. Ainakin vakuutusyhtiön maksuton hinauspalvelu on tullut tutuksi.- seataudiskodaVWsamaa
Loppuiko VW 1,9 tdi valmistus ja samalla ainoa kestävä kone pois markkinoilta.
- delcoremymelkoromu
Tautiselta asiaatuntematon provon yritys, commonrail ja pumppusuutin ei kuulu samaan moottoriin, täysin eri järjestelmät. Taitaa sekoilla volkkarin kanssa, volkkarin pumppusuuttimet häiriköivät pahasti. Sen takia ne niistä luopuivatkin.
Eli mesessä ei ole noita pumppusuuttimia käytetty. - kestääse
Jos tarkoitit kyseistä 1,9 tdi konetta, niin voin kokemuksesta kertoa, että 10 vuotta ja 430 tkm ja koneessa eikä koko autossa mitään vikaa.
Kun huoltaa säännöllisesti, niin kestää hyvinkin sen 7-800 tkm.
- kolmekovaa
Willys Jeep, Range Rover ja Toyota Hilux. Siinä on autot jotka kestää vaikka kraanatin räjäyttäis konepellin alla. Noi Audit, Skodat, Pösöt ja muut pellelelut on muoviroinaa.
- jep.kannentiiviste
Toyotan D4D menee kyllä hiluix jo alle 100tkm ajettuna
- 22222
Range Roverit ovat muuten kyllä lukuisista vioistaan. Jos haluaa kestävän maasturin kannataa ostaa Japanilainen.
- se.D4D
Paitsi ei Toyotaa
- hiluixs
Mazdan pikkudieselit ovat täysiä paskoja. Nehän ovat PSA:n valmistamia ja tuossa juuri kirjoitettiin, kuinka niiden kilometrit tulevat täyteen jo 200.000 kilsan ajoilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 525056
Tappo Kokkolassa
Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap233317Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti
Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei281462Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?
Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei1811295- 751000
MAKEN REMPAT
Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna24898Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan
5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee49867Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille
Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel259806Mulla on kyllä
Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..35748Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta
Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt482707