Mukavaa olla työtön

Jossij

On mukavaa kun ei aamuisin tarvitse herätä kellon kanssa. Voi valvoa miten jaksaa ja nukkua pitkään. On aikaa katsella maksutv kanavia ja käydä pitkillä pyörälenkeillä ja hoitaa kuntoa. Kirjastossakin aikaa käydä ja hakea hyvää luettavaa ja elokuvia katseltaviksi ja pelejä pelattavaksi lainata.

Ei tarvitse kiireessä ostaa eines aterioita vaan on aikaa harrastaa ruuanlaittoa ja tehdä hyvää kotiruokaa. Ylipäätään on aikaa tehdä asioita joista nauttii. Oravanpyörästä pois pääseminen on parasta elämässä. Lomamatkojakin on aikaa tehdä ja äkkilähdöillä pääsee edullisesti, töissä tuohonkaan ei olisi mahdollisuutta.

Tänään saunotaan ja otetaan muutama olut, elämä on ihanaa!

54

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex-kipusisko

      Olen ihan samaa mieltä. Mun elämänlaatu parani 100 % kun hyppäsin pois siitä oravanpyörästä...

    • mnvchjkk

      Vasta rakentelen omaa unelmaani. Kulut niin minimiin, ettei ole pakko lähteä enää mihinkään. Varsinkin kun eläkkeellekään ei hevillä pääse. Ihan tarpeeksi pitkään on tullut tehtyä töitä. Nyt on aika satsata itseensä.

    • ppoioppppoo

      Nietzschekö sanoi, että mikään ei ole tärkeää, paitsi puutarhan hoito.

      • 9966

        juuri tuon puutarhanhoidon takia jäinkin pois töistä jo vajaat 6 v. sitten ja kaikki ne vuodet on olleet yhtä nautintoa.Nyt jo odottelen innolla syyskuvastoja jotta pääsen täydentämään istutuksiani, jo ehdinkin tilata vajaalla 160e tulppaanin sipuleita ja liljoja aion tilata runsaasti lisää, kunhan myyntiin tulevat.
        Suosittelen puutarhan hoitoa kaikille joita asia kiinnostaa, sen parempaa rentoutushommaa ei ole, kunto hoituu samalla.


    • vainii

      On mukavaa lukea, että yhteiskunnan tarjoamaan täysihoitoon ollaan tyytyväisiä. Minä nimittäin käyn töissä ja muutaman muun kanssa maksan tuon kaiken.

      Toivottavasti pian tulee minunkin vuoroni päästä nauttimaan joutilaisuuden suomista mahdollisuuksista. Maksa sinä sitten vuorostasi.

      • ppoioppppoo

        Älä ota niin vakavasti. Minäkin olen vain kesälomalla, joka päättyy kohta.


    • Kok.__Nuori

      Hyvä provo! ;)

    • duunari_

      On mukavaa olla töissä. Elämänlaatuni parani 100 %, kun hyppäsin pois työttömän oravanpyörästä.

    • sadewsawe

      minä olen aamuvirkku mut ihan kivaa kun ei tarvii lähteä mihinkään vaikka aikaisin kukunkin nyt ymmärrän miltä maanviljelijästä tuntuu nyt nautitaan kesästä ootellaan pilkkikauden alkua,varmaan kun aika kuluu osaa ottaa niitä päikkäreitäkin

    • NesteOil

      Oli aikansa joo.
      Nyt on kuitenkin kiva huomata kun käy toisen töissä 9-16 ja tilille tulee joka kk 4200€.
      Kaikkea ei kerkeä tuhlamaan, vaikka kahdeksan kertaa käyty jo ulkomaillakin vaimon kanssa. No kaipa sitten kun on joskus työttömänä, niin voi säästöt taas törsätä.

      • pöhpöh

        ...jos olisit käynyt 8 kertaa ulkomailla, niin ei sillä kehuisi, koska olisit jo huomannut ettei siinä mitään kehumista edes ole.Sinne pääsee kuka tahansa risaperse, on se niin halpaa nykyisin.
        Ja sana 'törsääminen'kuuluu ns. köyhien sanavarastoon, koska kukaan varakkaampi ei 'törsää', vaan käyttää rahaa siihen mitä haluaa....mihinkään 'törsäämiseen' ei ole aihetta, koska kaikki tarpeellinen ja tarpeetonkin on jo hankittu aikaa sitten.


    • Juurri

      Voi voi kun taas työt alkaa. Jatkuvaa stressiä ja vaikeita työ tehtäviä. Pitkä matka työhön kestää yli tunnin pelkkä matka. Kiitollinen pitäisi olla, mutta ei. Kovaa työtä ja kädestä suuhun. Tätä se on työläiset arki.

      • eikä.siruja.mihinkään

        OBEY, CONSUME WATCH TV JNE., EI VOIS VÄHEMPÄÄ KIINNOSTAA, EVVK.


    • 1815

      mutta minä olen siinä asemassa että viimeinen työttömyyspäivä alkaa olla ja onkin jo pulkassa. Liki 1600pv on anssia nautittu ja huomena, 1.8 on eka eläkepäivä.

    • työkannattaa

      Mikä sun pointti olikaan? Vaikka olen töissä niin silti minulla on aikaa tehdä ihan samoja asioita töiden jälkeenkin, aamuherätyksetkään ei häiritse jos on siihen tottunut. Ja hyvänä puolena työssäkäymiselle on että mania on pikkusen enemmän kuin työttömänä nysvätessä, vapaat ja lomat tuntuvat joltain eikä arki ole aina sitä samaa puuduttavaa paskaa.

      • Hehehhh

        "eikä arki ole aina sitä samaa puuduttavaa paskaa."

        Hehhe, päin vastoin. Tälläkin hetkellä nautin näistä kesän harvoista lämpöisistä päivistä rantakahvilassa, ja sinä puurrat töissä.

        Ja kyllä sitä rahaakin on ihan mukavasti ja kun tekee pieniä sivu bisneksiäkin välillä.


      • työkannattaa
        Hehehhh kirjoitti:

        "eikä arki ole aina sitä samaa puuduttavaa paskaa."

        Hehhe, päin vastoin. Tälläkin hetkellä nautin näistä kesän harvoista lämpöisistä päivistä rantakahvilassa, ja sinä puurrat töissä.

        Ja kyllä sitä rahaakin on ihan mukavasti ja kun tekee pieniä sivu bisneksiäkin välillä.

        Ompa huono argumentti jälleen... " Tälläkin hetkellä nautin näistä kesän harvoista lämpöisistä päivistä rantakahvilassa, ja sinä puurrat töissä". Kerkeen rannalle ihan hyvin töiden jälkeen puoli 3 aikaan eli samaan aikaan ku heräät siihen työttömän masentavaan ankeuteen.


    • Piereskelijä

      Samalla linjalla eli keskityn rentoutumaan sohvalla kylkeä kääntäen ja piereskellen.

      • tyhmiäihmisiä

        Minä lähden aamulla klo 4:00 pyöräilemään ja katselen mitä kivaa sitä tänään löytäisi.Ehkä täysinäisen kossupullon(avaamaton), pari avaamatonta kaljatölkkiä,siideriä,ehkä rahaa tai lompakon joka pullottaa poroporvarin seteleitä,sadoista tyhjistä tölkeistä puhumattakaan?Sitten meen sittarin tai prisman kautta ja ostan jotain hyvää.Löydetyt kännykät sun muut hiluvitkuttimet heitän jorpakkoon.
        Kylä elämä on kivaa.


      • BonusMulle

        Aina kun näen työhön kiirehtivän niin paukautan hänen kunniakseen jämäkän pieraisun. Oikeastaan kelan kuuluisi maksaa tästä hyvästä bonusta.


    • koneins

      Mukavaa olla työtön ja hyvin ruskettunut.
      Taidanpa tilata kelan tätiltä uudet huonekalut...

    • miljg

      Itse kierrän maailmaa ja matkustelen mukaa olla työtön. Tosin olen osakemiljonääri, joten rahaa riittää. Tarkoittaako aloittaja työttömyyskorvauksella elävää työtöntä vai rikasta työtöntä?

    • Kassa000

      Kun Suomen valtiolta loppuvat rahat ja kun nyt on niin käymässä, saat elää metsässä lopun ajan.

      • RahaaOnKyllä

        Ei ne mitään loppu ole ja sen kertoo se että on varaa kärrätä 30 000 pakolaista nauttimaan lihapadoista.


    • terveys

      Ei ole kivaa olla työtön. Kun tietokoneet ei kiinnosta, eikä tv vahtaaminen. Lukemnen on . Koska tekeminen ja työteliäisyys on aina hyväksi. Ei pidä rahassa mitata sitä. Laiskat sairastuu ja kuolevat aikasemmin.Työssä käynti mahdollisuus pitäisi olla kaikilla ja laiskat töihin.

      • Hfhh

        Minä olen ja nautin juuri siitä ajasta jonka voin käyttää harrastuksiin, uin, pyöräilen, lenkkeilen, ullaluistelen ja käyn salilla. Töissä jos kävisi ei olisi aikaa harrastaa.


    • civil.engineer

      Elämäni loistavinta aikaa...

      Saa treenata kuin ammattilainen...kansalaispalkalla. Saa syödä, kuin kuningas...sinä päätät mitä syöt päivittäin ei työpaikan lounasruokalasi.

      Saa rakastella keskellä päivää. Useasti. ...tämä ei onnistu verottajan ja työnantajan pikkupalkkaiselta orjalta.

      Saa kävellä marjametsään silloin kuin haluaa... ei kuten palkkaorja, silloin kun työnantaja antaa mahdollisuuden. Tulo on muuten puhdasta verovapaata, joka ei vaikuta tukituloihin.

      Olet ajankäyttösi ja elämäsi herra. Kerran kuussa täytät verkossa työttömyyspaperin sekä toimeentulohakemuksen, joihin yhteensä kuluu aikaa noin 4 minuuttia.

      En ihmettele, miksi maahantunkeutujat nauraa suomalaisille sinisilmäisille tolloille, jotka juoksevat pikkupalkkaisissa töissä ja samalla menettävät
      a)asumistuen, b)työttömyystuen, c)toimeentulotuen, d)harkinnanvaraisen toimeentulotuen, e)toimeentulotuen lomamatkakorvauksen, f)toimeentulotuen lasten harrastustuen, g)kodinhoidontuen, h)ilmaisen päivähoidon, i)ilmaiset silmälasit, j)ilmaisen terveyden -ja hammashoidon, k)elatusmaksujen suorittamisen välttämisen, l)kaikki työttömälle tarjotut alennukset/ ilmaispalvelut, m)rikesakkojen maksamatta jättämisen, jne...

      Kuten ylläkerrotusta huomaat koulutus ei ole mennyt hukkaan. Tavallinen tollo ei uskalla eikä osaa selvittää mitä menettää/ mitä saa milläkin variaatiolla.

      Tässä sitä levollisin mielin odotellaan miten pitkäkestoista tämä liki kahdeksan vuoden lama-aika lopulta on...ja tienataan koko ajan sekä eletään laadukkaasti.

    • panettaakopäivällä

      Eikö kukaan pikkupalkkainen työnorja kommentoi mitään?

    • ToimeliasTane

      Hohoijaa! Nyt nukuttaa. Palataan asiaan iltapäivällä kun aamukahvit juotu.

    • Lisäämamuja

      Tyhmä Suomalainen on kateellinen vaikka työttömälle.

    • Bahamallekiitos

      Vielä mukavempaa on nauttia elämästä kun on omilla bisneksillä takonut miljoonia rahaa ja ison omaisuuden. Ikää mittarissa vasta 40 vuotta ja nyt voi oikeasti jäädä eläkkeelle. Lisäksi viestiketjun avaajalle terveiset, että työttömänä, et nauti vuosikymmeniä elämästä, mutta minä nautin ja kaiken tämän rahan olen tehnyt omilla bisneksillä ja minua ei harmita pätkääkään lahjoittaa niistä verotuksen kautta sinulle kun tiedän, että niitä korotettuja tukia ei piisaa lopullisesti!

    • 45fgfg

      1.1.2016 kaikkien työttömyyskorvausta tai sosiaaliturvaa saavien on pakko olla työkokeilussa tai kuntouttavassa työtoiminnassa hallituksen päätös.

      • eiorjatöihin

        Eikä tartte. Ei ole tarvinnut tähänkään saakka noudattaa mitään työhallinnon käskyä orjatöihin. Vain pelokkaat ja hyödylliset idiootit juoksee virkamiestollojen käskystä. Kieltäytymisen jälkeen sama raha otetaan kunnalta. Näin helppoa se on kun osaa hommat...


      • muutos-tulossa
        eiorjatöihin kirjoitti:

        Eikä tartte. Ei ole tarvinnut tähänkään saakka noudattaa mitään työhallinnon käskyä orjatöihin. Vain pelokkaat ja hyödylliset idiootit juoksee virkamiestollojen käskystä. Kieltäytymisen jälkeen sama raha otetaan kunnalta. Näin helppoa se on kun osaa hommat...

        No sitten menee tuet. Ei hallitus voi lakien mukaan leikata mamujen tukia ellei ole mulla sama velvollisuus eli hallitus muuttaa lakeja jolloin mamutkaan ei saa mitään jos ei osallistu kotoutukseen vain katon pään päälle keskuksessa ja ruuan ei penniäkään.Suomalaisia taas tulee koskemaan tuo edellä kommentoineen toimenpiteet eli rahaa ei saa jos ei osallistu. Voi olla jotta sentään maksavat asunnon ja sähköt ja lääkkeet tai sitten ei.


      • eiörjatöihin

        Älä puhu paskaa. Kokemusta on liki kymmenen vuoden ajalta. Korostan uudelleen, se on helppoa kun osaa hommat. Perustukiasiakas ei ole se välkyin kynä penaalissa, siksi altis virkatollojen kusetuksille. Lisäksi tavan tallaaja erittäin pelokas. Lampaan luonteella saa lampaan avustukset. Eikö niin?


    • Fkgujuoh

      Kyllä se raha otetaan tavalla tai toisella... siittä voitte olla varma.

    • ISOMAKE

      MINULL ON MUKAVAA OLLA TYÖTÖN, HYVIN PÄRJÄÄN YHTEISKUNNAN TUILLA JA ON AIKAA TEHDÄ JA HARRASTAA. TÄNÄÄNKIN OLEN KERINNYT JO KÄYDÄ KAUPOILLA OSTAMASSA MUUTAMAN SAUNAKALJAN JA SAUNOA JA KATSELLUT FORMULOITA. ON AIKAA HARRASTAA JA KUNTOSALILLAKIN KÄYN. OLEN MYÖS KIRJASTON VAKIOKÄVIJÄ JA SIVISTÄN ITSEÄNI, LUEN JA KATSON PALJON LEFFOJA. KÄYN VÄLILLÄ ULKOMAILLKIN LOMALLA, ÄKKILÄHDÖT OVAT EDULLISIA JAKUN ON AIKA VOI LÄHTEÄ KOSKA VAIN. SYÖN KOHTA ITSE TEHTYÄ TERVEELLISTÄ RUOKAA JOTA ON AIKAA KOKKAILLA KUN ON AIKAA.

    • poliittisetpetturit

      Meneehän se niin kauan kun on muutama maksaja ja kun vanhenet et saa kuin leikattua eläkettä. 50 vuotta maksoin selkä vääränä veroja nyt viedään joka vuosi eläkkeestä 5-10 prosenttia puhumattakaan ostovoimasta joten siinä se vielä kurjuus koittelee kun eläke viedää käsistä vaikka on itse maksettu.

    • SSSmiehet

      Sama mulla.
      Olen työelämässä ollut yli 40 vuotta.Pikkupalkkaisessa sellaisessa.
      Olen laskeskellut että saisin noin 1150 euroa eläkettä/kk.
      Se ei ole paljoa se,mutta uskoisin pärjääväni sillä jos muutaisin paikkakunnalle jossa on pienemmät vuokrat.
      Nyt asun vielä täällä ruuhkasuomessa ja puljaan kaikenlaisilla asumistuilla ja sossulla.
      Kummastakin tulee rahaa noin 70euroa/kk:ssa.
      Paikkakunnalle jolle olen muuttamassa näitä tukijuttuja ei tarvita koska asunnon vuokra on alle 300 euroa/kk:ssa.
      Mutta jos tuota 1150 eurosta aletaan leikkaamaan niin sitten on vedettävä itsensä hirteen.
      SSS miehet saavat sitä ennen kirjeen.

    • niisemenee

      olin työtön v.2009 alkaen, omasta halusta, nyt jäin eläkkeelle 1.8....saan eläkettä 1480e/kk käteen.Ei huolta vuokrasta, asun omassa ok-talossa , tosin vastaan itse kaikki kulut sekä talosta että muutoinkin. Koskaan ole mitään sossuja tarvinut.Aion vastakin pärjätä omillani.

    • ruuupertti

      Todellisuudessa aloittajaa ottaa päähän kun kukaan ei ota sitä töihin eikä kukaan kaipaa sitä mihinkään ja se tuntee olevansa täysin hyödytön kasa, niinku se onki.

      • käyttäkäätesorvia

        "Kun kukaan ei ota sitä töihin".-VÄÄRIN
        Ottajia olis,mutta en mene.
        "Kukaan ei kaipaa sitä mihinkään".-VÄÄRIN
        Lapsenlapseni saa olla kanssani minä päivänä hyvänsä,päinvastoin kuin silloin kun
        olin töissä.
        "Täysin hyödytön kasa".-VÄÄRIN
        On aikaa osallistua moneen juttuun,päinvastoin kun olin töissä.


    • RotatKuriin

      Stnan pska syöpläinen.

      • fdfdsss

        hanki A


    • käynahonlaitaan

      Ei tässä valittamista ole työttömänäkään. Saan toimeentulotukea 516 euroa kuussa ja asumistukea 410 euroa kuussa. Onneksi on näin hyvä sosiaaliturva Suomessa.

    • perushermanni

      Työttömänä olo vituttaa. Nyt oon ollut n.4 kuukautta ja menen heti töihin kun vaan löydän jotain.

    • Kopposele

      Olen ollut työttömänä pian vuoden. Ikää mitskussa on 57, joten työelämään en enää pääse. TE-toimistosta on luvattu soittaa syyskuun aikana. HAH - eivät soita kuitenkaan. Tiedän sen jo nyt. Jos sieltä jotakin kysyy, vastaus on: "Katso netistä." Suomi on rikas maa. Täällä ei ole kenenkään pakko tehdä siis yhtään mitään.

    • Kovaaon

      Perus ruunarina saan jtn 2300 käteen kuussa. Siitä asunto kulu 200 ja ruoka 200. Eli 1900 jää tuhlaamiseen. Ihan käypä palkka, keskimääräinen. Työ ei ole raskasta vaan kivaa. Jos ei olis hommia, niin olis kyllä ihan paska juttu. Voimia vaan työttömäksi joutuneet.

      • sadw22

        jaa mihin tuhlaat rahas? 1900 olisi minulle miljoona euroa. sillä kantaisi ruokaa kaupasta pitkän aikaa. muutapa ei sitten tarvii. katto päänpäällä,laskut hoidettu ja ruokaa pöydässä. hyvä on. teenkö töitä että saisin lisää jotain mitä minulla jo on. nääh enpä taida. annan muiden maksaa minun laskut,ruuat XD


    • igvnmvjgtcff

      Minäkään en silloin kokenut mitään syyllisyyttä työttömänä olemisesta, kun olin työttömänä omilla rahoilla ( tarkoitan etten ollut yhteiskunnan tuila ollenkaan) ja se oli muuten pitkä aika - yhteiskunnalta on jäänyt mulle sellasen lähemmäs kymmenen vuoden ajalta kokonaan työmarkkinatuet maksamatta, enkä ollut suurimman osan sitä aikaa edes sossunkaan asiakkaana anomassa roposia ( enkä ole nykyisinkään),mutta yrittääkö aloittajatrolli kenties syyllistää ihmisiä siitä, että ovat lakisääteisillä tuilla koska ei ole työpaikkaa?


      Palstoja kun lukee, niin pitäisi ilmeisesti kokea syyllisyyttä siitäkin, että jos lähes nelikymppisen elämänsä aikana on yhteensä alle kaksi vuotta - eikä sitäkään yhtäjaksoisesti - saanut työmarkkinatuen suuruista yhteiskunnan tukea, asumislisää jolla ei edes vuokraa pysty maksamaan kukaan ainakaan yhteiskunnan tuilla jos tuet on netto alle 450 euron tai ei mitään asumislisän lisäksi kuten minulla siis oli sen lähemmäs kymmenen vuotta, ja sossusta sosiaalitoimistostakin takaisinperintälappua sain tulottomana, ja ei: en ole koskaan edes lapsiperhetukia saanut kun ei ole lapsia, en ole saanut maataloustukia, en yritystoiminnassa toimimiseen tukia ( en ole toiminut yrittäjänä), En ole mikään raha- asiani sotkenut enkä luottotiedoton pelle tai vastuuton hampuusi, enkä - muuten- edes vakavasti fyysiseen elinikäiseen sairauteen sairastuneena muistaakseni aikoinaan vakavasti sairaana saanut yhteiskunnaltani isänmaaltani Suomi muuta kuin opiskelijan sairauspäivärahaa, mulle ainakaan ei kukaan kertonut, että sitten olisi joku yhteiskunnankin tukimuoto, jos opintotuet loppuu ja vakava sairaus yllättää kesken opintojen ja ei omaisuutta tietysti siinä ehtinyt kerryttää, kun satunnaisissa halpapalkka- osa- aika töissä raatoi ja opiskeli kuin apina ahkerana ja sitten ei ollut vaan työpaikkaa siinä tilanteessa eikä siten tulojakaan....


      Ja työssäkin on käyty. Minut tuntevat muistaisivat sen, joka juoksi aikoinaankin puoli seitsemän aamulla ( aina omilla rahoilla maksettuun) bussikyytiin, päästäkseen tekemään iltapuolikuuteen asti töitä yhdessäkin firmassa viitenä päivänä viikossa ainakin nelkyttuntia joka viikko, josta työstä nettotulot oli YHTEENSÄ PUOLELTA VUODELTA ALLE 5000 euroa. Liiton tukien perään en kysynyt, koska vaikka olen uskollinen ammattiliitolleni, tämä yrittäjien hyysäriyhteiskunta antaa tietyntyyppisten työnantajien tahallaan vääristellä ja hilata alaspäin tietyntyyppisiä ns. 0- sopparisopimuksilla töitä tekevien työtunteja, mistä syystä joku sitten menettää ansiosidonnaisoikeudenkin, esimerkiksi parin puuttuvan väärin työnantajan kirjaaman työtunnin vuoksi... No oppi siitä ainakin sen, että tyhmä se liian halvalla paljon työtä tekee ja että ainoat työnantajat jotka noudattaa lakia palkkauksessa on julkinen sektori, valitettavasti oman kokemukseni mukaan. En tähän päivään mennessäni ole ollut töissä missään yksityisessä firmassa, joka olisi maksanut oikeudenmukaista palkkaa, joskin kokemukseni rajoittuukin vain ns. halpatyöfirmoihin ja opiskelun ohessa tehtyihin töihin, enkä siten- tietenkään- puhu vakituisista pitkäkestoisista työsuhteista yksityisillä työnantajilla.


      Mikäs siinä, jos työtön nukkuu pitkään aamuisin. Paskaakos sitä välttämättä kukonlaulun aikaan nousemaan, jos ei muuten ole aamuvirkku ihminen. Itse mieluiten en nukkuisi, ja hulluksihan sitä melkein tulee tahtomattaan löbäämällä ja tekemättä ns. mitään, mutta kun te-toimisto on sitä mieltä, että menetän sosialiturvani, jos menen yliopistolle ja otan kursseja tai teen tutkintoni, johon mulla on intohimo,tehdä valmiiksi, niin kyllä sitä mieluummin kuin näkee nälkää, on tekemättä mitään. Työpaikkanäkymät on aika masentavia, mutta voihan tässä puntaroida, että minkä tyyppiset työtehtävät kiinnostaa. Ei ne, missä pitää hymyillä naama irvessä 24 h. Yleensä olen aina saanut sen työpaikan jota olen hakenut, pitääkin miettiä, että minne viitsis hakea. En ole mikään sosiaalisen median tapaus, joten vaikea se on tietysti töitä hakea, kun tuntematon ihminenhän on epäiiiiiiiilyyyyytttäääävä. Jos saan työpaikan, niin varmaan jostain sieltä missä minut tunnetaan.

      • sekopäätrolliko

        Suomi24:n sekopää trolli kirjoitelee täälläkin?
        Taitaa sinun hommasi olla Allersin sekopäätrolli.
        Mutta mikä on Allersin idea palkata tuollainen sotkemaan kaikkia palstoja?
        Onko idea saada ihmisten vähentämän kirjoittamistaan tai peräti lopttaa tyhjäksi jääviä palstoja johon kukaan ei viitsi enää mitään kirjoittaa kun sekopäätrollit on vallanneet ne?


    • Työtöneityötön

      Itse lopetin vapaaehtoisesti töiden tekemisen pari vuotta sitten.
      Työllistin itseni lisäksi kymmenkunta työntekijää fyysisellä alalla jossa tulos muodostui vain saatujen toimeksiantojen valmistumisella hyväksytysti.
      Normaali työpäivä alkoi 4:45-5:30 kun hyppäsin autoon ja ajoin eri paikkakunnille töihin.
      Kotiin tulin yleensä 18-19, minkä jälkeen piti vielä etsiä uusia työtehtäviä työntekijöille sekä itselle piti hoitaa yrityksen "paperiasiat" = tarjoukset, laskelmat, sopimukset, tilitykset yms. joita en viikonloppuisin ehtinyt kaikkia hoitaa.
      Joskus em. työt venyivät aamutunneille asti ja yöunet jäi vähiin. Normaali kuukausi sisälsi 300-350 työtuntia, mikä on aika paljon verrattuna alan työntekijöiden työtunteihin 150-160 / kk. Heillähän oli illat ja viikonloput yleensä vapaata.
      Joka päivä jouduin etsimään töitä ensin kymmenelle työntekijälle, minkä jälkeen vielä itsellenikin. Näin sain kyllä työntekijöille töitä jatkuvasti ja rahaa tehdyistä projektista sen verran että kaikki lakisääteiset tuli hoidettua.

      Vuosien mittaan, pikku hiljaa asiat vain lähtivät lapasesta ja hallinnasta. Työntekijät olivat kyllä hyvin hengessä mukana mutta ainahan vastuu on loppupelissä itse yrittäjällä.

      Käytiin jaksamista läpi työntekijöidenkin kanssa mutta ei löytynyt sopivaa ratkaisua.
      Eräs toinen yritys tarjoutui auttamaan ja osti yritykseni 1000€:lla palkaten minut työntekijänä 2v määräajaksi hyvällä palkalla (6000€/kk). Myös muut työntekijät saivat pitää työpaikkansa. Eli palkkani nousi yli 150% kun menin vieraalle töihin ja työmäärä väheni päivät lyheni ja viikonloput tulivat vapaaksi.
      Liityin samalla ammattiliittoon minne piti toimittaa kaikki tiedot siitä että en enää toiminut yrittäjänä.
      Hyvä palkka muodosti riittävän ansiosidonnaisen päivärahan työttömyyden varalle.
      Minulla työpäivät lyhenivät alle 250h/kk ja normaalin palkan lisäksi sain vielä jonkin verran ylityökorvauksia joita en ole koskaan ennen saanut.
      Sain myös kesäloman ja viikon talvilomankin. Siis palkallisen!!! Näitä herkkuja en ollut koskaan ennen kyennyt itselleni järjestämään.

      Tuon 2v jälkeen työsopimukseni loppui ja jäin työttömäksi.
      Koska kotipaikallani ei ole mitään vapaita työpaikkoja, edes muilla aloilla, ei minulle ole tarjottu mitään töitä tuon jälkeen.
      Yrittäjäaikana olin jatkuvasti töissä etelän kasvukeskuksissa mutta nyt ei tarvitse lähteä minnekään jos ei huvita.
      Saan nyt 6kk-8kk määräaikaisen työsopimuksen samalta työnantajalta samalla palkalla. Käyn tekemässä ko. jakson ja jatkan sen jälkeen taas pari vuotta muita asioita ansiosidonnaisella.
      Olen myös ajatellut aloittaa opiskelun ja paikkakin on jo valmiina kunhan tuo seuraava työllistymisjakso on taputeltu.
      Enpä taida enää palata aikoihin entisiin ja keskityn tulevaisuudessa vain mahdollisimman helppoon elämään. Nyt on tosiaan aikaa tehdä asioita joita mieleen tulee. Ja viettää aikaa niiden asioiden parissa joista nauttii.
      Toki yhteiskunta menettää jatkossa kohdallani jonkin verran mutta elämäni aikana olen maksanut jo itseni ylläpidon lisäksi myös useiden muiden ihmisten ylläpidon verran maksuja ja veroja. Pelkästään veroja olen maksanut useita miljoonia joten on ihan kiva saada jotain takaisin päinkin. N. 20 vuotta maksoin joka vuosi myös lisäveroja. Nyt olen saanut veronpalautuksia 1500-3000€ joka vuosi.
      Joka päivä vieläkin minulle tarjotaan erilaisia työtehtäviä ja tilasuuksia eri puolella suomea mutta en oikein jaksa niistä innostua. Pärjään ihan ok näinkin.

    • Paras on osa-aikatyö YTK

      Näin saa helpolla yli 2000€ kuukaudessa kun tekee töitä keskimäärin 20h viikossa. Joskus tosin on viikossa 50 tuntia joskus 2 viikkoa vapaata jne...

      Tätä laskemointia olen jatkanut kohta 4 vuotta... Miksi menisin kokoaikaiseen työhön? saisin 50-100€ enemmän kuukaudessa

      Ja turha vetää mitään "eläkekorttia" esiin

    • elämäkuljettaa

      Mun vaimo,ennenkun tapasi minut,teki pimeetä hommaa makuuhuoneessaan.Hänen oli pakko,koska oli kolmen alaikäisen lapsen yksinhuoltaja.
      Nyt hänen ei ole tarvinnut tehdä sitä hommaa enää muutamaan vuoteen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5810
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3687
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1948
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1782
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1232
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1187
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      957
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      51
      951
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe