Koirille luita ymv?

Raa.raa.rapsutin

Onkos täällä koiraihmisiä kuulolla?
Mistä saisi ylöjärveltä ostaa koiralle rustoluita, ydinluita, ymv. koiralle kelpaavia teurasjätteitä, mitä niitä sitten ikinä onkaan?

Zooplussalta olen joskus tilannut jotain kuivattuja juttuja kuten sian saparoita, korvia, ymv. mutta nyt noita luita kaipaisin etenkin.

Lielahdessa on se barffikauppa mutta olisko lähempänä mitään kun ei tule lielahteen usein ajettu ja pakkanenkin on suht pieni. Lielahden wuffista ostin juuri naudan polvilumpioita kun ohi menin. Onko Yvi:llä muuta lemmikkieläinliikettä kuin se mikä on elossa? Onkohan siellä pakasteallas? Muita paikkoja? Saako ruokakaupoista luita kun kysyy ja minkälaisia?

Kiitos kaikista vastauksista!

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • barfonkusetusta
      • Raa.raa.rapsutin

        Ei ole tarkoitus alkaa sen enempää barffaamaan, vaan antaa koiralle joskus myös luita nappuloiden lisäksi ja muutakin kuin nappulaa. Koira tarvii kaluttavaa myös luonnostaan ja se on hyvää myös hampaille ja ajankulua myös.


    • PetojaKotona

      Siellähän niitä kevyen liikenteen väylillä liikkuu hyviä luita. Päästät vain koiran irti ja se nappaa kiinni ensimmäiseen sääriluuhun...

      • Raa.raa.rapsutin

        Koirani on jo kyllästynyt ihmisluihin ja etenkin noihin sääriluihin. Ei haluaisi enää niitä syödä. Olisi pitänyt sanoa se heti joo mutta unohdin. Muita luita nyt olisi siis haussa!


    • LuitaHauvalle

      Lihanmestareilta voi kysyä. Joskus on, joskus ei.

      • Raa.raa.rapsutin

        Kiitos vinkistä, pitääpä kysäistä.


    • Vakavat_seuraukset

      Kannattaa kuitenkin miettiä kahdesti, että antaako koiralleen raakaluita. Jos antaa, niin kuinka usein. Koirahan muodostaa helposti tottumuksen syödä jotain, minkä ihminen tulkitsee, että koira tykkää siitä. Nimittäin, minä olen kuullut erinäisistä tapauksista, kun koira on kuollut suolen tukkeumaan, yms, mikä on ollut seurausta raakaluun syömisestä. Tästä johtuen kysyin asiasta pariltakin eläinlääkäriltä. Vanha, kokenut eläinlääkäri vastasi, että hän on uransa iakana joutunut kohtaamaan niin paljon näitätapauksia ja erilaisia häiriöitä, jotka ovat olleet seurausta raakaluun syömisestä, että hän ei missään tapauksessa suosittele.

    • luuta5

      Liity fb:ssa Ylöjärven lähiruokarenkaaseen.Sitä kautta saat hyviä luita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      376
      3401
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      173
      1439
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      62
      1218
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      144
      1112
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      843
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      163
      793
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      115
      772
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      772
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      757
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      41
      739
    Aihe