Oman elämän päättäminen, lapsi ja mies

Haluanpois

Avioliittoni on ollut onneton lähes koko ajan. Saimme lapsenkin joka on pian vuoden vanha. Elämämme on mennyt vain alamäkeä, mies aloitti yrityksen joka teki meistä vielä onnettomampia ja velkaisia. Meillä ei ole yhteiselämää ja lapsi jäi minulle, vaikka olimme sopineet että hän tukisi minua rakentamaan hyväpalkkaista uraa.

Mies ei kuuntele, ei muuta mitään. En näe ulospääsyä, elämme köyhyydessä, mies ei ollut sellainen kuin toivoin, minä kahlitsin elämäni lapsen takia ja olen tajunnut vihaavani äitiyttä. En halua aiheuttaa enää lisää traumoja lapselleni vain siksi että olen kykenemätön äitinä ja ihmisenä.

Mikään elämässämme ei tuota minulle iloa tai onnea. Kärsin päivästä toiseen ja tuska on suuri. Paljon on tapahtunut pahaa myös suvussani, enkä kestä ajatella niitä asioita. Haluan vain pois, ja murehdin vain lapsen tulevaisuutta. Hän on nyt niin pieni vielä, ettei muistaisi minua ja sopeutuisi hyvin uuteen adoptioperheeseen. Pelkoni on suuri että mieheni tekisi konkurssin ja yrittäisi kasvattaa lasta, vaikka hän ei siihen kykene.

Tiedän että oman elämäni päättämällä en tietenkään murehtisi mitä lapseni isä ja lapseni aikuisena ajattelevat teostani. Olen hengissä ainoastaan lapseni takia, että hän saa päivittäin ruokaa ja puhtaan vaipan. Muuten olisin jo lähtenyt tästä maailmasta. Miten oppisin sietämään helvettiä jossa elän? Avioero tuskin toisi mitään muutosta, jäisin vain enemmän yksin. Mies löytäisi uuden ja paremman vaimon, minä ajautuisin köyhäksi yksinhuoltajaksi ja uupuisin yhä enemmän.

Miten saada lisää voimaa jaksaa taas seuraavan viikon? Meillä ei ole mitään, ei rahaa, ei onnea, ei rakkautta, ei kotoisaa asuntoa, ei läheisiä eikä ystäviä. On vain aina poissaoleva mies ja minä yksin itkevän lapsen kanssa.

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hengissäjahyväniin

      Hae apua neuvolan perhepalveluista ml psykologi, ole niille rehellinen. Kuulostaa synnytyksen jälkeiseltä masennukselta tai uupumukselta (lähinnä ajatuksesi lapsesta ja itsemurhasta). Tarvitset lepoa ja vastuunottoa lapsesta hetkeksi jonkun toisen taholta. Tuttu kuvio... Pieni lapsi / vauvavuosi on rankka kaksinkin, saati yksin! Kaikkea ei tarvitse jaksaa! Mietit eroa yms sitten kun olet saanut levätä ensin rauhassa.

    • Haluanpois,

      Tärkeää on, että saat apua. Kuten yllä sanottiinkin, neuvola on hyvä paikka aloittaa. Kerro itsetuhoisuudesta. Voit myös soittaa esimerkiksi Kriisipuhelimeen, jos tuntuu siltä, että nyt pitää päästä puhumaan jollekin.
      http://www.mielenterveysseura.fi/fi/tukea-ja-apua

      Toiseksi, kuulostaa siltä, että velkoihin olisi myös hyvä saada apua. Oletteko ottaneet yhteyttä velkaneuvontaan? Sen kautta velkaantumista voidaan lähteä purkamaan ja velkoja voidaan järjestellä.
      Jos rahat ovat akuutisti loppu, kannattaa ottaa yhteyttä esimerkiksi oman seurakunnan diakoniatyöntekijään.

      Kun talous ei enää vyöry päälle ja velat saadaan järjestykseen, sitten on aika miettiä mitä teette avioliiton ja parisuhteen kanssa. Jos päädytte eroamaan, elämää on senkin jälkeen.

      Apua löytyy aina. Uskon, että tällä hetkellä elämä tuntuu kaatuvan päälle. Ongelmat voidaan ratkaista. Älä luovuta.

      Vilppu H.
      pappi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2794
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      517
      2634
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1835
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1767
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1723
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1659
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1272
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      84
      1101
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1072
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      54
      1067
    Aihe