Millainen on komea mies?

Pinnallinenko

"Mikä on se mystinen ulkonäkö, joka kuitataan täällä "komeudeksi". Mitä siihen kuuluu, millainen oikein on se "komea" mies, josta kaikki naiset täällä haaveilevat "tavisten" kustannuksella?"


Tässäpä vasta kiintoisa kysymys, jonka täällä yksi palstalainen esitti. Todistaakseni sen, että se kauneus on tosiaankin katsojan silmässä, laitan oman vastaukseni. Haastan kaikkia muitakin naisia, ja miksi ei miehiäkin, tekemään samoin. Ja nyt tosiaan puhutaan niistä raameista. Komeudesta. Kauneudesta. Siitä, mikä ulkonäkö oikeasti sytyttää.

Minä itse olen sitä mieltä, että suuri on kaunista. Kaikkein parasta on, että mies on pitkä, vähintään 190 senttiä ja roteva. Ylipaino ei haittaa. Parempikin, jos miehen paino on yli 100kg. Liian kaunis ei myöskään saa olla. Kirveellä veistetty on parempi. Blondi olisi upea, mutta hiusten tai niiden puutteen kanssa ei ole niin väliä. Kaljut ovat seksikkäitä.

...No? Miten te muut? Avatkaa sanainen arkkunne ja kertokaa mieltymyksenne.

26

1317

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • ei.komea.iske

        Ei kaikkien, rasisti tai en mutta tummasta ihonväristä en pidä. Samoin molemmat liian pitkiä sekä liian "kovan näköisiä" kasvoista, ja liikaa lihaksia.
        Mies minun makuuni on sellainen söpö, suloinen, ylipainoa pitää olla jonkun verran, nauravat silmät, ilmeikkyys, ei liian pitkä, hiuksilla ei väliä, mutta ei liian vaaleat. Hampaat tärkeät.


      • miesvm_1967x

        Uskaltaisit myös myöntää että ruikutat turhaan katkeruuttasi. Alkaa ottaa jo pattin toi sun itkeminen. Ja en ole kuin muutaman hassun sentin sua pidempi. Eilenkin kaupassa tuli kaksikin paria vastaan joissa mies oli minuakin lyhyempi mutta niinpä vain oli nainen käsikynkässä. Mikä sua vaivaa ellei katkeruus? Normaalisti en olisi edes kiinnittänyt huomiota mutta nää sun valivalit täällä ehkä on herkistänyt minuakin katsomaan tarkemmin, vaikka mitäpä mulle olis väliä?


      • miesvm_1967x kirjoitti:

        Uskaltaisit myös myöntää että ruikutat turhaan katkeruuttasi. Alkaa ottaa jo pattin toi sun itkeminen. Ja en ole kuin muutaman hassun sentin sua pidempi. Eilenkin kaupassa tuli kaksikin paria vastaan joissa mies oli minuakin lyhyempi mutta niinpä vain oli nainen käsikynkässä. Mikä sua vaivaa ellei katkeruus? Normaalisti en olisi edes kiinnittänyt huomiota mutta nää sun valivalit täällä ehkä on herkistänyt minuakin katsomaan tarkemmin, vaikka mitäpä mulle olis väliä?

        Häh? Eihän tämä minun naisen saantiini liity vaan totesin millaisista miehistä naiset yleisesti ottaen pitävät. Kiitos kuitenkin sympatioista :)


      • entiedämuista
        164cmM kirjoitti:

        Häh? Eihän tämä minun naisen saantiini liity vaan totesin millaisista miehistä naiset yleisesti ottaen pitävät. Kiitos kuitenkin sympatioista :)

        mutta eivätpä kumpikaan viehätä muakaan. Varsinkin ensimmäinen aivan liian ällön lihaksikas ja muutenkin liian maskuliinisia, tosin en muutenkaan viehäty noista naaman rotupiirteistä.
        Tykkään tummista ja hoikista, pituudella ei niin väliä (koskaan tosin en ole "osannut" olla liian pitkän kanssa), nykynenkin on itseäni lyhempi, mutta hoikka pitää olla. Naamasta mieluummin sellanen nuorekkaan poikamainen, söpö ja jollain tapaa feminiininenkin, mieluummin kun hirveen miehekäs. No parransänki saa tietysti kasvaa (ei kuitenkaan pidempää partaa) ja hyväkin niin, ym. miehisiä merkkejä, esim. pulisongit ja isohko nenä. Kaljusta en tykkää lainkaan, enkä toisaalta pitkästäkään heviletistä miehellä.


    • vaihtelevaa

      Tässä pitää muistaa vielä yksi tärkeä asia, se mitä nainen pitää komeana ei tarkoita että nainen haluaisi hänet kumppanikseen. Jos vaikka nainen näkee seksiunia voi siihen kelpuuttaa vaikka sen komean julkkiksen, seksiseurakin voi olla ns. komea mutta kumppanikseen, kun nainen haluaa perustaa perheen nousevat monet muut asiat tärkeimmiksi kuin miehen komeus.
      Ihan samalla tavalla kuin miehillä. Kuinka moni piti Marilynia maailman ihanimpana naisena mutta moniko mies näistä olisi hänet kumppanikseen perheenäidiksensä ottanut?
      Ikäkin ratkaisee ja mielipiteet sen mukaan mikä mielestään on komea.

      • miesvm_1967x

        Mun mielestä Marilyn ei edes ollut mitenkään erityisen kaunis, hänessä ei ole/ollut mitään mikä sytyttäisi minua. Naapurintyttö.


      • miesvm_1967x

        Mun mielestä Marilyn ei ollut mitenkään erityisen kaunis tai seksikäs, pelkkä naapurintyttö. Edellinen viestini katosi, kiitos S24.


      • vaihtelevaa
        miesvm_1967x kirjoitti:

        Mun mielestä Marilyn ei ollut mitenkään erityisen kaunis tai seksikäs, pelkkä naapurintyttö. Edellinen viestini katosi, kiitos S24.

        Niinpä, ei kukaan ihminen ole kaikkien mieleen. Ihan samalla lailla naisillakin oma makunsa kuin miehilläkin.


    • vanhatotuus

      Kyllä se on kauniit kasvot ja hyvä kroppa mikä vetoaa ihmisiin.

      • miesvm_1967x

        Älykäs täytyy olla, muuten ei tehoa minuun, olkoon miten kaunis fitness-prinsessa tahansa. Ehkä nuorempana olis vaan kattonu kasvoja ja kroppaa mutta tässä iässä tietää että korvien väli ja sydämen tila määräävät enemmän.


    • rumasinkkumies

      Vähintään 180 cm komea urheilullinen bodari. Sellaisia naiset haluaa miehen olevan.

    • Mystinen_myy

      Komeutta on vaikea sanoin määritellä. Oma mieheni se tumma, lihaksikas ja 185 senttiä pitkä. Hän on hyvännäköinen, mutta joku toinen samoilla määreillä mielestäni ei. Toiset naiset taas eivät ehkä taas välttämättä pidä juuri minun miestäni komeana. Tosin hän kyllä on useimpien makuun. Kauneus niin kuin komeuskin on kuitenkin katsojan silmässä. Mystistä, kyllä.

    • Jotenkin.noin

      Mitään tarkkaa määritelmää ei voi komeudelle antaa, kun makuja on kuitenkin monia. Useinmiten naiset kuitenkin pitävät komeana miehiä joilla on maskuliiniset piirteet.

      Symmetriset kasvonpiirteet, miehekäs leuka, pitkä, lihaksikas (ei liian), isot ja vahvat käsivarret, leveät hartiat, miehekäs nenä (ei mikään pieni ja neitimäinen), vahvapiirteiset kasvot, eli ei mikään pyöreäposkinen ja korkeat poskipäät.

      Noista piirteistä harvemmin on haittaa, oli sitten liikemies, rokkari tai älykkömäinen runopoika.

      • Edwardo_nenällinen

        Ei se nyt noin yksinkertaista ole kuin lähinnä symmetrian osalta. Mm. eri kulttuureissa arvostetaan eri piirteitä. Toki tietyt miehiset piirteet kertovat hyvästä testosteerumitasosta, joka varmasti vetoaa alkukantaisimpiin yksilöihin. Mutta olisi melkoista naisten aliarvioimista sanoa, että kaikki naiset tykkäisivät perinteisestä murjoja-lookista.


    • Huruakka

      Kerrompa minäkin oman näkemykseni.

      Se ns.komeus vaihtelee. Joskus se on ollut ulkoisesti hintelä pitkätukka, jolla paha atopia ja toisella kertaa raamikas vaalea, lyhyt suomalainen perusmies. Kunhan ei ole kaljamahaa, pehmeetä saa olla silti koska sen saa yhdessä liikuttua pois jos se on toiselle ongelma ( omaan PT:n koulutuksen). Kerran olen tietysti ollut korviani myöten ihastunut vähän pidempään mieheen mutta luonteet ei sopinut lainkaan kun tutustui paremmin.. :)
      Nykyään viehätyn vaaleasta, hieman ehkä pyöreästä ja samalla raamikkaasta miestyypistä, pituudella ei ole väliä koska olen itse niin lyhyt, että n.170cm mieskin on pitkä silmissäni, hehehe.

      Korvien väli lopulta merkitsee jatkuuko tutustuminen. Tätähän silti ei suurin osa miehistä usko. Kuten ei monet naisetkaan, jotka vänkää vain ulkonäöllä olevan väliä. Makuja on monia mutta mitään parisuhdetta harvemmin rakennetaan pelkästään ulkoisten ominaisuuksien perusteella. Tietysti sen kumppanin pitää olla omalla tavallaan viehättävä omissa silmissä. Moni "komistuu" tutustuessa. ;)

      • En tiedä vänkääkö täällä kukaan, että vain ulkonäöllä on väliä, pikemmin tuo on ätmien oma mustavalkoinen käsitys. Olen itse aikani yrittänyt selittää, että kun sanon että ulkonäöllä on väliä (ja väitän että sillä on kaikille väliä), niin se ei tarkoita, että vain klassisen komea mies kelpaa. Mutta ei sitä haluta ymmärtää enkä enää jaksa vääntää rautalangasta.

        Puoleensavetävä ulkonäkö ei myöskään korvaa luonnetta vaan SEKÄ ulkonäkö ETTÄ luonne ratkaisevat, ketkä sopivat yhteen. Ulkonäkö on yleensä se, joka herättää kiinnostuksen, ja sen jälkeen tutustutaan luonteeseen. Jos ihmisen nähtyään heti tuntee, että ei voisi olla hänen kanssaan "silleen" eli hän ei herätä pienintäkään halua fyysiseen läheisyyteen, niin ei siitä oikein parisuhdetta saa puristettua, vaikka kuinka olisi mukava luonne.


    • No eikös noita joka vuosi listata noita suomen seksikkäimpiä miehiä. Ne tietysti vaihtelee, riippuen siitä, mikä lehti on kyseessä tai ketä on pinnalla.

      Kestosuosikkeja kuitenkin ovat olleet Peter Franzen, Mikko Leppilampi, Antti Reini, Tommi Korpela.

      • EräsNaineNN

        Komeus on eri asia kuin seksikkyys. :)

        Esim. Mikko Leppilampi: komeus 9, seksikkyys 7 & Antti Reini: komeus 7, seksikkyys 9. Näin siis omasta mielestäni.

        Parisuhteen kannalta seksikkyys on olennaisempi asia, koska siihenhän se fyysinen kemia/vetovoima perustuu. :)


    • samaapaskaa

      Tämä on liian vaikea asia naisille. Katsos kun he näkevät jonkun "komean" miehen joka ei sovi omiin haaveisiin niin se on heidän mielestä sitten tavis tai ruma. Kun taas miehet pääsääntöisesti osaavat analysoida tyyliin "joo kyllähän toi swift taylor on todella kaunis mutta ei omaan makuuni, silti selvä 9" 28

    • m0thman
      • JulkiheteroM

        Homon näköinen. Ehkä sinulle sopisikin.


    • Kruttana

      Tämä onkin mielenkiintoinen kysymys:) Kyllä se komeus on todella vaikeasti määriteltävä, samoin kuin kauneuskin. Esim. nuo eka viestin linkkien takaa paljastuvat miehet ovat minun mielestäni aivan järkyttävän näköisiä, mutta varmaan joitakin muita miellyttävät. Jos minä sanon jostakin miehestä, että hän on komea, niin silloin hän on: Yli 180 pitkä, sopusuhtainen, ryhdikäs, itsevarma, nauravat silmät ja hymyilevä suu (hampaat ei tarvi olla suorassa:)) ja näiden lisäksi hän on pukeutunut siististi ja näyttää muutenkin siltä, että pitää itsestään huolta. Hiusten tai ihon värillä ei ole väliä. Pienikokoista miestä en pidä komeana, mutta hän voi olla söpö niin kuin esim. Peter Franzen, ja häneen voi silti rakastua. Minä en ole mikään iso nainen, mutta oman kokemukseni mukaan suurin osa naisista on sitä mieltä, että miehen pitää olla itseä pitempi ja mielellään muutenkin kookkaampi. Mutta.. rakkaus ei oikeasti katso noita seikkoja, tunnen monta pariskuntaa, joissa nainen on miestä paljon isompi/ei niin kaunis ja jos se on heille ok, niin se on myös minulle ok. Tommi Korpela on komea, mutta ei silti minun tyyppiäni. Olen itse 162 cm pitkä ja ihan pikkuisen pyöreä ja seurustelukumppanit on olleet 172-200 cm, mutta kaikilla asenne kohdillaan ja kroppa on ollut suhteessa pituuteen ok. Naama ei ole oikeasti niin kauhean tärkeä. Se nyt vaan loppujen lopuksi on se keskinäinen kemia ja ihmisten luonne, mikä ratkaisee.

      • Jatkan.yksin

        Eli olet lihava isojen jännämiesten panopatja. OK. Kukin tavallaan.


    • Damma

      Puhdas ja raikas, tulee ensimmäisenä mieleeni. Tykkään ottaa kaulasta kii ja nuuskuttaa... :) Toivottavasti on muistanut pitää huolta myös hampaistaan, mutta ei tarvi olla valkaistut.... Kohtuullisen pitkä (yli 170 cm), koska itse tykkään pitää korkokenkiä, ei aivan kalkkilaivan kapteeni. :) Mutta vannomatta paras, jos on muuten hyvä tyyppi niin ei se sekään haittaa! Pidän monennäköisistä miehistä, voi olla pitkät tai lyhyet hiukset, tai kalju, parta ja viikset tai ilman... luonne ja persoona on loppupelissä ne asiat, jotka ratkaisee ja tietysti se, että pelaako homma yhteen!

    • Miesminunmakuuni

      Valtava kaljamaha. Likainen ja muutenkin ällöttävä. Ohuet jalat ja käsivarret. Hengitys haisee.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      139
      2033
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1918
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1670
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1468
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1158
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe